Er zijn er ook zat die moeten afkicken als ze stoppen met sporten en ik denk ook dat die dopingringen gewoon de moderne drugskartels zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:06 schreef balaverde het volgende:
http://sports.yahoo.com/v(...)ger_InDepth/30851508
Tyler Hamilton heeft gewoon de littekens op zn armen staan van de vele naalden.
Wat een zooitje junks is het eigenlijk..
quote:"Ook actieve renners genoemd"
In zijn biecht tegenover de dopinginstanties noemde Michael Rasmussen ook namen van nog actieve renners.
Dit verklapte Dopingautoriteit-directeur Herman Ram donderdag tegenover de NOS.
"Hij noemde namen en rugnummers, maar die ga ik hier nu niet noemen", stelde Ram.
Vier gesprekken
Ram, die Rasmussen benaderde om alles op te biechten in ruil voor strafvermindering, sprak in totaal vier keer met de Deen. Aan tafel zaten ook het USADA, het WADA en de Deense antidopinginstantie.
In die gesprekken was de oud-Rabobank-renner "heel gedetailleerd".
Of Rasmussen alleen namen van oud-Rabobank-ploeggenoten noemde, is niet bekend. Wel is duidelijk dat Ram namen van renners hoorde die nu nog actief zijn in het peloton. "Al is natuurlijk niet zeker of ze nog steeds gebruiken."
USADA
De autoriteit kwam op de naam van Rasmussen via extra informatie die in het bezit was van USADA. "Die informatie staat niet in het dossier, want die was niet relevant voor de zaak tegen Armstrong. Maar die informatie hebben wij wel ingezien."
Als doping wordt vrijgegeven koop je natuurlijk gewoon HG maar wel HG van de bron zelf. Niemand gaat zich dan branden aan HG van een lokale AAS-dealer. Echte HG van de fabrikant geleverd door een apotheek of dokter is altijd beter dan wat een UG-lab kan brouwen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:45 schreef ArteSuave het volgende:
[..]
lol, you got lots to learn my friend.
HG spullen zijn vaak nog het ergste en het meeste nagemaakt! UG labs zijn in veel gevallen een veel betere keus en daarvan kun je zeker niet het batchnummer verifieren. Daarnaast is dat ook wel wat kortzichtig en vertrouwen hebben in een blinde
Weening?quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:59 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/469006-ook-actieve-renners-genoemd.html
[..]
Alleen in 2005 dan of zou hij daarna net zulke waardeloze doping hebben gebruikt als veel van zijn ploeggenoten die amper tot niet presteerden?quote:
Het heeft ook geen enkele zin. Mensen gebruiken doping om beter te zijn dan de andere deelnemers. Als iedereen dezelfde doping mag gebruiken, dan valt dat voordeel weg en zal er ergens anders over de rand gegaan moeten worden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als doping wordt vrijgegeven koop je natuurlijk gewoon HG maar wel HG van de bron zelf. Niemand gaat zich dan branden aan HG van een lokale AAS-dealer. Echte HG van de fabrikant geleverd door een apotheek of dokter is altijd beter dan wat een UG-lab kan brouwen.
Maar goed doping wordt niet vrijgegeven. Het zijn in de meeste landen gereguleerde medicijnen die alleen op recept verkrijgbaar zijn voor bepaalde aandoeningen. Niet ontwikkeld om prestaties te bevorderen. Ook al zal het de fabrikant tegelijkertijd weinig boeien dat een gedeelte van zijn productie momenteel gebruikt wordt in diverse sporter wereldwijd.
Minieme kans dat er speciale doping ontwikkeld gaat worden om alleen te dienen als prestatiebevorderend middel en legaal voor gebruik in alle sporten.
het vals spelen zit gewoon in een bepaald deel van de mensen, zelfs bij een simpel kaartspelletje doen ze het, er staat nog niet eens eer of geld op het spel.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het heeft ook geen enkele zin. Mensen gebruiken doping om beter te zijn dan de andere deelnemers. Als iedereen dezelfde doping mag gebruiken, dan valt dat voordeel weg en zal er ergens anders over de rand gegaan moeten worden.
Gereguleerd doping vrijgeven levert dus niets op. En een 'free for all' ook niet, want dan heb je over een jaar of tien/vijftien geen wielrennen meer. Bijna geen enkele ouder laat zijn kind een sport doen waar je alleen goed in kunt zijn als je je zelf volstopt met rotzooi en je daarvoor flink wat centen hebt. Immers, hoe meer geld je kunt spenderen, hoe beter de producten, hoe beter de resultaten.
Mensen spelen vals omdat ze beter willen zijn dan iemand anders. Zo simpel is dat. Of dat nu om kaarten gaat of om een Tourrit van 300 km maakt daar eigenlijk niks bij uit ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het vals spelen zit gewoon in een bepaald deel van de mensen, zelfs bij een simpel kaartspelletje doen ze het, er staat nog niet eens eer of geld op het spel.
Het is de media die spreekt over bekennen en renner x is een verdachte, zo spreek je normaal over criminelen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:20 schreef OProg het volgende:
Nu zijn we op een plek dat werkelijk elk dingetje een soort criminele daad is. Ik zie zelf wel een behoorlijk verschil tussen het op en top soigneren en de grens zoeken, met wat lullige middeltjes die wat uit kunnen maken en in het grijze gebied zitten, en volgespoten met EPO en aan de transfusies zitten.
quote:Column Wüst: Domme sukkels
Ireen Wüst gaat in haar exclusieve column voor De Telegraaf/Telesport in op de dopingverhalen in het schaatsen en het wielrennen. "Ik vind het domme sukkels", aldus de schaatsster.
"De WK sprint werd voor mij echter enigszins overschaduwd door de bewering van een Amerikaanse arts, ene meneer Jim Stray-Gundersen, dat er tussen 1988 en 2002 olympische medailles in het schaatsen zijn gewonnen met behulp van doping. Hij denkt het zeker te weten, maar als dat zo is, had ik graag gezien dat hij met feiten en namen was gekomen. Nu is er ophef over zijn uitspraken ontstaan, maar eigenlijk kan niemand er iets mee. Zonder bewijzen blijft het iets hebben van zomaar doelloos iets roepen en had hij beter zijn mond kunnen houden."
"Alle aandacht voor de woorden van meneer Stray-Gundersen is een gevolg van de situatie in het wielrennen, waar inmiddels bijna dagelijks renners of oud-renners met bekentenissen komen. Doping is ineens een hot item en eerlijk gezegd vind ik dat prima. Ik vind het kwalijk wanneer het schaatsen of sport in het algemeen wordt gelinkt met doping, dus iedere bekentenis of onthulling juich ik toe. Dat is in mijn ogen weer een stap in de goede richting."
Wielrennen
"Wat het wielrennen betreft, is het goed dat de beerput steeds verder open gaat. Ik moet bekennen dat ik respect heb voor renners die nu bekennen, maar tegelijkertijd vind ik het domme sukkels."
Met wel als verschil dat de tour winnen heel veel centjes oplevert en bij het kaarten het vaak om stuivers gaat. Mensen gaan wat makkelijker over een grens als er bankbiljetten klaarliggen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mensen spelen vals omdat ze beter willen zijn dan iemand anders. Zo simpel is dat. Of dat nu om kaarten gaat of om een Tourrit van 300 km maakt daar eigenlijk niks bij uit ...
Betekent alleen dat er meer geld wordt gestoken in het overschrijden van de grens. Om te winnen met kaarten zul je niet snel ¤1.000.000 aan dr. Ferrari overmaken. Als je er 7 tours mee kunt winnen, wordt het wel interessant.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Met wel als verschil dat de tour winnen heel veel centjes oplevert en bij het kaarten het vaak om stuivers gaat. Mensen gaan wat makkelijker over een grens als er bankbiljetten klaarliggen.
Met dat verschil dat er niet in alle sporten een groot nut is voor doping. Duursporten als wielrennen, hardlopen en schaatsen zijn natuurlijk sporten waarbij het effect gewoon het grootst is. Tel daarbij financieel gewin op en klaar ben je.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:25 schreef Wombcat het volgende:
Ja, het is allemaal de schuld van het wielrennen. Alle andere sporten zijn schoon, echt waar
Klopt, en dat is het zure.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Betekent alleen dat er meer geld wordt gestoken in het overschrijden van de grens. Om te winnen met kaarten zul je niet snel ¤1.000.000 aan dr. Ferrari overmaken. Als je er 7 tours mee kunt winnen, wordt het wel interessant.
Vandaar dat Fuentes ook voetballers als klant had.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Met dat verschil dat er niet in alle sporten een groot nut is voor doping. Duursporten als wielrennen, hardlopen en schaatsen zijn natuurlijk sporten waarbij het effect gewoon het grootst is. Tel daarbij financieel gewin op en klaar ben je.
Als je kijkt naar sporten als voetbal en hockey dan zal het effect een stuk minder zijn. Het is natuurlijk prachtig dat je iets harder kunt lopen of het iets langer volhoudt, maar je moet uiteindelijk wel scoren om te winnen. En dat kan je, meestal, niet alleen. Ook is het moeilijk om naar een climax toe te werken zoals bij duursporten wel een optie is, een tour de france bereid je je maanden op voor en kan je dus exact bepalen wat je wanneer moet nemen om een bepaald doel te bereiken. Als een voetballer zich volpropt en om wat voor reden dan ook niet speelt of weinig afstand aflegt in een wedstrijd dan is het vrij zinloos.
EPO helpt je uithoudingsvermogen. Door langer uithoudingsvermogen kan je langer trainen, c.q. ben je beter bestand tegen spelen van veel wedstrijden in korte tijd. Voetballers, tennissers e.d. hebben er dan toch ook gewoon nut hebben?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Met dat verschil dat er niet in alle sporten een groot nut is voor doping. Duursporten als wielrennen, hardlopen en schaatsen zijn natuurlijk sporten waarbij het effect gewoon het grootst is. Tel daarbij financieel gewin op en klaar ben je.
Als je kijkt naar sporten als voetbal en hockey dan zal het effect een stuk minder zijn. Het is natuurlijk prachtig dat je iets harder kunt lopen of het iets langer volhoudt, maar je moet uiteindelijk wel scoren om te winnen. En dat kan je, meestal, niet alleen. Ook is het moeilijk om naar een climax toe te werken zoals bij duursporten wel een optie is, een tour de france bereid je je maanden op voor en kan je dus exact bepalen wat je wanneer moet nemen om een bepaald doel te bereiken. Als een voetballer zich volpropt en om wat voor reden dan ook niet speelt of weinig afstand aflegt in een wedstrijd dan is het vrij zinloos.
Idd. Als een tennisser aan het einde van een 5-setter (bijna) net zo fris is als aan het begin, maakt dat het verschil. Dito met voetballers in de tweede helft (of verlenging).quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:39 schreef franklop het volgende:
[..]
EPO helpt je uithoudingsvermogen. Door langer uithoudingsvermogen kan je langer trainen, c.q. ben je beter bestand tegen spelen van veel wedstrijden in korte tijd. Voetballers, tennissers e.d. hebben er dan toch ook gewoon nut hebben?
Ik zeg niet dat het niet gebeurd toch? Ik zeg alleen dat het minder nuttig zal zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vandaar dat Fuentes ook voetballers als klant had.
Ik heb het niet over tennissers, dat is namelijk net als wielrennen een einzelganger sport. Ik praat bewust over voetbal en hockey.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:39 schreef franklop het volgende:
[..]
EPO helpt je uithoudingsvermogen. Door langer uithoudingsvermogen kan je langer trainen, c.q. ben je beter bestand tegen spelen van veel wedstrijden in korte tijd. Voetballers, tennissers e.d. hebben er dan toch ook gewoon nut hebben?
Bij wielrennen moet je ook een goede sprint kunnen hebben om een etappe te kunnen winnen (als je niet alleen vooruit blijft). Daar was Boogerd (ow nee wacht die gebruikte niet natuurlijk) toch een mooi voorbeeld van.
Zoals ik al zei, tennis is een einzelganger sport en daar zal het absoluut een voordeel hebben. Fris zijn na een 5 setter geeft veel kans.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Als een tennisser aan het einde van een 5-setter (bijna) net zo fris is als aan het begin, maakt dat het verschil. Dito met voetballers in de tweede helft (of verlenging).
De bijdrage zal idd minder groot zijn dan in pure duursporter, maar details maken het verschil in de top. In principe zijn alle voetballers en tennissers getalenteerd, anders zaten ze niet in de wereldtop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |