abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122323404
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:06 schreef balaverde het volgende:
http://sports.yahoo.com/v(...)ger_InDepth/30851508

Tyler Hamilton heeft gewoon de littekens op zn armen staan van de vele naalden.

Wat een zooitje junks is het eigenlijk..
Er zijn er ook zat die moeten afkicken als ze stoppen met sporten en ik denk ook dat die dopingringen gewoon de moderne drugskartels zijn.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 31 januari 2013 @ 23:59:26 #152
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122326030
http://nos.nl/artikel/469006-ook-actieve-renners-genoemd.html

quote:
"Ook actieve renners genoemd"

In zijn biecht tegenover de dopinginstanties noemde Michael Rasmussen ook namen van nog actieve renners.

Dit verklapte Dopingautoriteit-directeur Herman Ram donderdag tegenover de NOS.

"Hij noemde namen en rugnummers, maar die ga ik hier nu niet noemen", stelde Ram.

Vier gesprekken
Ram, die Rasmussen benaderde om alles op te biechten in ruil voor strafvermindering, sprak in totaal vier keer met de Deen. Aan tafel zaten ook het USADA, het WADA en de Deense antidopinginstantie.

In die gesprekken was de oud-Rabobank-renner "heel gedetailleerd".

Of Rasmussen alleen namen van oud-Rabobank-ploeggenoten noemde, is niet bekend. Wel is duidelijk dat Ram namen van renners hoorde die nu nog actief zijn in het peloton. "Al is natuurlijk niet zeker of ze nog steeds gebruiken."

USADA
De autoriteit kwam op de naam van Rasmussen via extra informatie die in het bezit was van USADA. "Die informatie staat niet in het dossier, want die was niet relevant voor de zaak tegen Armstrong. Maar die informatie hebben wij wel ingezien."
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:15:38 #153
40566 Ericr
Livewrong
pi_122326696
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:45 schreef ArteSuave het volgende:

[..]

lol, you got lots to learn my friend.

HG spullen zijn vaak nog het ergste en het meeste nagemaakt! UG labs zijn in veel gevallen een veel betere keus en daarvan kun je zeker niet het batchnummer verifieren. Daarnaast is dat ook wel wat kortzichtig en vertrouwen hebben in een blinde
Als doping wordt vrijgegeven koop je natuurlijk gewoon HG maar wel HG van de bron zelf. Niemand gaat zich dan branden aan HG van een lokale AAS-dealer. Echte HG van de fabrikant geleverd door een apotheek of dokter is altijd beter dan wat een UG-lab kan brouwen.

Maar goed doping wordt niet vrijgegeven. Het zijn in de meeste landen gereguleerde medicijnen die alleen op recept verkrijgbaar zijn voor bepaalde aandoeningen. Niet ontwikkeld om prestaties te bevorderen. Ook al zal het de fabrikant tegelijkertijd weinig boeien dat een gedeelte van zijn productie momenteel gebruikt wordt in diverse sporter wereldwijd.

Minieme kans dat er speciale doping ontwikkeld gaat worden om alleen te dienen als prestatiebevorderend middel en legaal voor gebruik in alle sporten.
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 00:17:53 #154
362868 crew  Slobeend
of all places
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:21:20 #155
40566 Ericr
Livewrong
pi_122326881
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:17 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Weening?
Alleen in 2005 dan of zou hij daarna net zulke waardeloze doping hebben gebruikt als veel van zijn ploeggenoten die amper tot niet presteerden?

Wel een bende knuppels bij Rabo natuurlijk als bijna iedereen aan de doping zat en dan nog maar een heel select groepje echt wat presteerde. Maar het lijkt er op dat Rabo jarenlang niet veel beter was dan een Festina, Phonak, Saunier Duval of welke dopingploeg ook. Alleen qua prestaties moest het wel meestal komen van een erg klein groepje renner bij Rabo.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:39:49 #156
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122327450
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als doping wordt vrijgegeven koop je natuurlijk gewoon HG maar wel HG van de bron zelf. Niemand gaat zich dan branden aan HG van een lokale AAS-dealer. Echte HG van de fabrikant geleverd door een apotheek of dokter is altijd beter dan wat een UG-lab kan brouwen.

Maar goed doping wordt niet vrijgegeven. Het zijn in de meeste landen gereguleerde medicijnen die alleen op recept verkrijgbaar zijn voor bepaalde aandoeningen. Niet ontwikkeld om prestaties te bevorderen. Ook al zal het de fabrikant tegelijkertijd weinig boeien dat een gedeelte van zijn productie momenteel gebruikt wordt in diverse sporter wereldwijd.

Minieme kans dat er speciale doping ontwikkeld gaat worden om alleen te dienen als prestatiebevorderend middel en legaal voor gebruik in alle sporten.
Het heeft ook geen enkele zin. Mensen gebruiken doping om beter te zijn dan de andere deelnemers. Als iedereen dezelfde doping mag gebruiken, dan valt dat voordeel weg en zal er ergens anders over de rand gegaan moeten worden.

Gereguleerd doping vrijgeven levert dus niets op. En een 'free for all' ook niet, want dan heb je over een jaar of tien/vijftien geen wielrennen meer. Bijna geen enkele ouder laat zijn kind een sport doen waar je alleen goed in kunt zijn als je je zelf volstopt met rotzooi en je daarvoor flink wat centen hebt. Immers, hoe meer geld je kunt spenderen, hoe beter de producten, hoe beter de resultaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 01-02-2013 00:46:18 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 00:50:00 #157
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122327701
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het heeft ook geen enkele zin. Mensen gebruiken doping om beter te zijn dan de andere deelnemers. Als iedereen dezelfde doping mag gebruiken, dan valt dat voordeel weg en zal er ergens anders over de rand gegaan moeten worden.

Gereguleerd doping vrijgeven levert dus niets op. En een 'free for all' ook niet, want dan heb je over een jaar of tien/vijftien geen wielrennen meer. Bijna geen enkele ouder laat zijn kind een sport doen waar je alleen goed in kunt zijn als je je zelf volstopt met rotzooi en je daarvoor flink wat centen hebt. Immers, hoe meer geld je kunt spenderen, hoe beter de producten, hoe beter de resultaten.
het vals spelen zit gewoon in een bepaald deel van de mensen, zelfs bij een simpel kaartspelletje doen ze het, er staat nog niet eens eer of geld op het spel.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 01:09:45 #158
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_122328094
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het vals spelen zit gewoon in een bepaald deel van de mensen, zelfs bij een simpel kaartspelletje doen ze het, er staat nog niet eens eer of geld op het spel.
Mensen spelen vals omdat ze beter willen zijn dan iemand anders. Zo simpel is dat. Of dat nu om kaarten gaat of om een Tourrit van 300 km maakt daar eigenlijk niks bij uit ...

Doping vrijgeven lost daar eigenlijk niks bij op. Dan leg je de grens op een dosis nemen waarbij renner A gaat doodvallen en renner B die dezelfde dosis als renner A neemt de Tour de France mee wint ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 01:20:16 #159
14505 OProg
A Life in Music
pi_122328310
Nuance die ik wel moet toevoegen dat het nu is niks=schoon en iets=vies.

Ik heb een paar jaar terug een lullige kutwedstrijd gereden in een lullig kutdorp onder de rook van Rotterdam. De avond daarvoor was ik weg geweest waarna het automatisch een biertje werd en nog een biertje. Hoef niet uit te leggen dat ik me minder fit voelde de volgende dag. Ik eindige op weg naar het criterium bij een gore broodjeszaak en was ook niet helemaal scherp toen ik bij de start stond. Uiteindelijk was er een massale valpartij ergens in het midden en heb ik een ronde of zes op een kroongaatje gereden om het uiteraard nooit meer dicht te rijden wat ik normaal gesproken wel net zou halen.

Geen doping, maar het geeft wel aan dat zulke dingen verschil kunnen maken. Nu zijn we op een plek dat werkelijk elk dingetje een soort criminele daad is. Ik zie zelf wel een behoorlijk verschil tussen het op en top soigneren en de grens zoeken, met wat lullige middeltjes die wat uit kunnen maken en in het grijze gebied zitten, en volgespoten met EPO en aan de transfusies zitten.

Dat is ook wel het crue aan het hele dopingverhaal. Als iemand na een EPO kuur ook nog een keer met een toverdokter bloed aan het verrijken is om het terug te proppen rond een wedstrijd ben je net zo fout dan als het het tabletje neemt met een klein wat minder legaal stofje wat in het grijze gebied valt. En dat is wat mij betreft toch wel een wereld van verschil. Want het is ook een verschil of je een normaal geavanceerd voedingspatroon volgt ofdat je bij de Mac zit te vreten.

En ik ben zeker dat het genoemde tabletje in elke tak van sport als gesneden koek gewoon naar binnen gaat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122328404
Voor de mensen die winken met de gedachten: doping gedeeltelijk of volledig toestaan.

Mogen de wielrenners straks ook een 500cc motor op de bagagedrager plaatsen? Of gaat dit net iets te ver?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 02:27:54 #161
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122328893
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 01:20 schreef OProg het volgende:

Nu zijn we op een plek dat werkelijk elk dingetje een soort criminele daad is. Ik zie zelf wel een behoorlijk verschil tussen het op en top soigneren en de grens zoeken, met wat lullige middeltjes die wat uit kunnen maken en in het grijze gebied zitten, en volgespoten met EPO en aan de transfusies zitten.
Het is de media die spreekt over bekennen en renner x is een verdachte, zo spreek je normaal over criminelen.
pi_122329930
quote:
Column Wüst: Domme sukkels

Ireen Wüst gaat in haar exclusieve column voor De Telegraaf/Telesport in op de dopingverhalen in het schaatsen en het wielrennen. "Ik vind het domme sukkels", aldus de schaatsster.

"De WK sprint werd voor mij echter enigszins overschaduwd door de bewering van een Amerikaanse arts, ene meneer Jim Stray-Gundersen, dat er tussen 1988 en 2002 olympische medailles in het schaatsen zijn gewonnen met behulp van doping. Hij denkt het zeker te weten, maar als dat zo is, had ik graag gezien dat hij met feiten en namen was gekomen. Nu is er ophef over zijn uitspraken ontstaan, maar eigenlijk kan niemand er iets mee. Zonder bewijzen blijft het iets hebben van zomaar doelloos iets roepen en had hij beter zijn mond kunnen houden."

"Alle aandacht voor de woorden van meneer Stray-Gundersen is een gevolg van de situatie in het wielrennen, waar inmiddels bijna dagelijks renners of oud-renners met bekentenissen komen. Doping is ineens een hot item en eerlijk gezegd vind ik dat prima. Ik vind het kwalijk wanneer het schaatsen of sport in het algemeen wordt gelinkt met doping, dus iedere bekentenis of onthulling juich ik toe. Dat is in mijn ogen weer een stap in de goede richting."
Wielrennen

"Wat het wielrennen betreft, is het goed dat de beerput steeds verder open gaat. Ik moet bekennen dat ik respect heb voor renners die nu bekennen, maar tegelijkertijd vind ik het domme sukkels."
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_122329965
Ja, het is allemaal de schuld van het wielrennen. Alle andere sporten zijn schoon, echt waar :')
pi_122330013
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 01:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Mensen spelen vals omdat ze beter willen zijn dan iemand anders. Zo simpel is dat. Of dat nu om kaarten gaat of om een Tourrit van 300 km maakt daar eigenlijk niks bij uit ...
Met wel als verschil dat de tour winnen heel veel centjes oplevert en bij het kaarten het vaak om stuivers gaat. Mensen gaan wat makkelijker over een grens als er bankbiljetten klaarliggen.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 februari 2013 @ 08:32:16 #165
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122330023
Wüst :')_
pi_122330049
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Met wel als verschil dat de tour winnen heel veel centjes oplevert en bij het kaarten het vaak om stuivers gaat. Mensen gaan wat makkelijker over een grens als er bankbiljetten klaarliggen.
Betekent alleen dat er meer geld wordt gestoken in het overschrijden van de grens. Om te winnen met kaarten zul je niet snel ¤1.000.000 aan dr. Ferrari overmaken. Als je er 7 tours mee kunt winnen, wordt het wel interessant.
pi_122330052
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:25 schreef Wombcat het volgende:
Ja, het is allemaal de schuld van het wielrennen. Alle andere sporten zijn schoon, echt waar :')
Met dat verschil dat er niet in alle sporten een groot nut is voor doping. Duursporten als wielrennen, hardlopen en schaatsen zijn natuurlijk sporten waarbij het effect gewoon het grootst is. Tel daarbij financieel gewin op en klaar ben je.

Als je kijkt naar sporten als voetbal en hockey dan zal het effect een stuk minder zijn. Het is natuurlijk prachtig dat je iets harder kunt lopen of het iets langer volhoudt, maar je moet uiteindelijk wel scoren om te winnen. En dat kan je, meestal, niet alleen. Ook is het moeilijk om naar een climax toe te werken zoals bij duursporten wel een optie is, een tour de france bereid je je maanden op voor en kan je dus exact bepalen wat je wanneer moet nemen om een bepaald doel te bereiken. Als een voetballer zich volpropt en om wat voor reden dan ook niet speelt of weinig afstand aflegt in een wedstrijd dan is het vrij zinloos.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 februari 2013 @ 08:36:53 #168
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122330065
Rasmussen zegt alles verteld te hebben wat hij weet, ook over Rabo.
Kom maar op c_/
pi_122330069
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Betekent alleen dat er meer geld wordt gestoken in het overschrijden van de grens. Om te winnen met kaarten zul je niet snel ¤1.000.000 aan dr. Ferrari overmaken. Als je er 7 tours mee kunt winnen, wordt het wel interessant.
Klopt, en dat is het zure.

Al wil je als renner het beste, je wilt niet achteraan fietsen voor 2 stuivers. Als je ploeg dan een arts aanbiedt en wat middeltjes waarmee je ergens een etappe wint en wat meer verdient dan is het natuurlijk erg aantrekkelijk.
pi_122330070
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:35 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Met dat verschil dat er niet in alle sporten een groot nut is voor doping. Duursporten als wielrennen, hardlopen en schaatsen zijn natuurlijk sporten waarbij het effect gewoon het grootst is. Tel daarbij financieel gewin op en klaar ben je.

Als je kijkt naar sporten als voetbal en hockey dan zal het effect een stuk minder zijn. Het is natuurlijk prachtig dat je iets harder kunt lopen of het iets langer volhoudt, maar je moet uiteindelijk wel scoren om te winnen. En dat kan je, meestal, niet alleen. Ook is het moeilijk om naar een climax toe te werken zoals bij duursporten wel een optie is, een tour de france bereid je je maanden op voor en kan je dus exact bepalen wat je wanneer moet nemen om een bepaald doel te bereiken. Als een voetballer zich volpropt en om wat voor reden dan ook niet speelt of weinig afstand aflegt in een wedstrijd dan is het vrij zinloos.
Vandaar dat Fuentes ook voetballers als klant had.
pi_122330090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:35 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

EPO helpt je uithoudingsvermogen. Door langer uithoudingsvermogen kan je langer trainen, c.q. ben je beter bestand tegen spelen van veel wedstrijden in korte tijd. Voetballers, tennissers e.d. hebben er dan toch ook gewoon nut hebben?

Bij wielrennen moet je ook een goede sprint kunnen hebben om een etappe te kunnen winnen (als je niet alleen vooruit blijft). Daar was Boogerd (ow nee wacht die gebruikte niet natuurlijk) toch een mooi voorbeeld van.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_122330121
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:39 schreef franklop het volgende:

[..]

EPO helpt je uithoudingsvermogen. Door langer uithoudingsvermogen kan je langer trainen, c.q. ben je beter bestand tegen spelen van veel wedstrijden in korte tijd. Voetballers, tennissers e.d. hebben er dan toch ook gewoon nut hebben?

Idd. Als een tennisser aan het einde van een 5-setter (bijna) net zo fris is als aan het begin, maakt dat het verschil. Dito met voetballers in de tweede helft (of verlenging).
De bijdrage zal idd minder groot zijn dan in pure duursporter, maar details maken het verschil in de top. In principe zijn alle voetballers en tennissers getalenteerd, anders zaten ze niet in de wereldtop.
pi_122330142
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vandaar dat Fuentes ook voetballers als klant had.
Ik zeg niet dat het niet gebeurd toch? Ik zeg alleen dat het minder nuttig zal zijn.
pi_122330167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:39 schreef franklop het volgende:

[..]

Bij wielrennen moet je ook een goede sprint kunnen hebben om een etappe te kunnen winnen (als je niet alleen vooruit blijft). Daar was Boogerd (ow nee wacht die gebruikte niet natuurlijk) toch een mooi voorbeeld van.
Ik heb het niet over tennissers, dat is namelijk net als wielrennen een einzelganger sport. Ik praat bewust over voetbal en hockey.

Het enige echte nut is het herstellen denk ik bij teamsport. Voor de rest ben je veel te afhankelijk van anderen, van je eigen team, van je coach, van het andere team, etc.
pi_122330188
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Als een tennisser aan het einde van een 5-setter (bijna) net zo fris is als aan het begin, maakt dat het verschil. Dito met voetballers in de tweede helft (of verlenging).
De bijdrage zal idd minder groot zijn dan in pure duursporter, maar details maken het verschil in de top. In principe zijn alle voetballers en tennissers getalenteerd, anders zaten ze niet in de wereldtop.
Zoals ik al zei, tennis is een einzelganger sport en daar zal het absoluut een voordeel hebben. Fris zijn na een 5 setter geeft veel kans.

Voetballers en hockeyers zijn veel te afhankelijk, je kan in je eentje wel heel hard draven maar als je geen bal mee krijgt of de keeper heeft zijn dag dan heeft het weinig zin. Tenzij je het hele team aan de epo zet, waarschijnlijk heb je daar wel wat voordeel aan.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:46:21 #176
40566 Ericr
Livewrong
pi_122330190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:43 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet gebeurd toch? Ik zeg alleen dat het minder nuttig zal zijn.
Gelet op de belasting en blessure gevoeligheid van voetballers misschien nog wel nuttiger. Alleen zie je het niet 1 op 1 terug in de prestaties omdat het niet meetbaar is zoals bij wielrenners, hardlopers, roeiers etc. Maar sporten met een hoog intensief wedstrijdprogramma hebben zeer veel baat bij dopinggebruik als het gericht is op herstel.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:50:06 #177
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_122330250
Bij voetballers is het effect natuurlijk wel groot. Als je beetje loopvermogen hebt kun je al snel ergens een miljoen verdienen.
ZIe het grote aantal technisch beperkte hardlopers op de velden
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_122330258
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:44 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik heb het niet over tennissers, dat is namelijk net als wielrennen een einzelganger sport. Ik praat bewust over voetbal en hockey.

Het enige echte nut is het herstellen denk ik bij teamsport. Voor de rest ben je veel te afhankelijk van anderen, van je eigen team, van je coach, van het andere team, etc.
MAar dat maakt het toch niet minder strafbaar. Stel dat Messi aan de dope zit (fanboys ik zeg STEL ;) ) dan heeft heel Barcelona daar nut van, aangezien hij aan de lopende band blijft scoren. Maar zelfs een linksback die opeens langer door kan rennen en dus een mogelijke voorzet nog kan blocken die wellicht tot een tegendoelpunt had kunnen leiden.. dus zelfs in een teamsport kan het een verschil maken.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:53:38 #179
179534 Waaghals
pi_122330303
Ik denk juist dat het bij voetbal niet zozeer gaat om het winnen, maar meer om op te vallen als individuele speler om een miljoenencontract binnen te slepen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 februari 2013 @ 08:56:26 #180
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_122330339
Ik weet zo even niet of Evers Staat Op (538) terug te luisteren is, maar voor de liefhebbers en haters van Ome Herbert: Er was daar net een, voor 538, redelijk lang gesprek met hem over doping :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_122330347
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik weet zo even niet of Evers Staat Op (538) terug te luisteren is, maar voor de liefhebbers en haters van Ome Herbert: Er was daar net een, voor 538, redelijk lang gesprek met hem over doping :)
En wat zei 'ie ongeveer?
pi_122330404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En wat zei 'ie ongeveer?
dat renners al vanaf jongs af aan al soort van gedwongen worden het een en ander te gebruiken. Hij kreeg als amateur ook een zetpil aangeboden van de soigneur voor een tijdrit, hij is ermee naar een dokter gegaan en die zei dat het een medicijn was voor Astma patienten die een aanval kregen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 februari 2013 @ 09:07:35 #183
284411 crew  heywoodu
pi_122330523
En hij verwacht de komende tijd zeker nog wel (veel) meer bekentenissen (hij is niet de enige :+), en verwacht niet dat doping volledig uitgebannen kan worden. Ook is hij ervan overtuigd dat de mentaliteit aan het veranderen is en dat jongens als Gesink, Mollema en Slagter zich geslachtofferd voelen door de "oude generatie".

Hij zei ook nog dat ie met renners gesproken had die voor de keuze waren gesteld "stoppen of meedoen met de zooi", en die niet gestopt zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_122330622
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:00 schreef franklop het volgende:

[..]

dat renners al vanaf jongs af aan al soort van gedwongen worden het een en ander te gebruiken. Hij kreeg als amateur ook een zetpil aangeboden van de soigneur voor een tijdrit, hij is ermee naar een dokter gegaan en die zei dat het een medicijn was voor Astma patienten die een aanval kregen.
Dat soort soigneurs :r
pi_122331182
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:07 schreef heywoodu het volgende:
En hij verwacht de komende tijd zeker nog wel (veel) meer bekentenissen (hij is niet de enige :+), en verwacht niet dat doping volledig uitgebannen kan worden. Ook is hij ervan overtuigd dat de mentaliteit aan het veranderen is en dat jongens als Gesink, Mollema en Slagter zich geslachtofferd voelen door de "oude generatie".

Hij zei ook nog dat ie met renners gesproken had die voor de keuze waren gesteld "stoppen of meedoen met de zooi", en die niet gestopt zijn.
Slachtoffers? Als die lui schoon zijn mogen ze blij zijn met de onthullingen, dat kan ze alleen maar helpen...
pi_122331202
Ik vind het toch altijd schrikken hoe sommige users het gebruik van doping in het voetbal kunnen relativeren...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 februari 2013 @ 09:45:43 #187
284411 crew  heywoodu
pi_122331513
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:34 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Slachtoffers? Als die lui schoon zijn mogen ze blij zijn met de onthullingen, dat kan ze alleen maar helpen...
Ik neem aan dat ze bedoelen dat ook zij automatisch door veel mensen gezien worden als dopeur, omdat de "oude generatie" zo massaal aan de zooi zat.
pi_122331525
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:50 schreef Waaghals het volgende:
Bij voetballers is het effect natuurlijk wel groot. Als je beetje loopvermogen hebt kun je al snel ergens een miljoen verdienen.
ZIe het grote aantal technisch beperkte hardlopers op de velden
Onzin. De in jouw ogen beperkte voetballers hebben een meer dan behoorlijke techniek. Olaf Lindenbergh stond bij Ajax nou niet echt als technisch begaafd in de boeken, maar die heb ik wel eens een keer of vijftig zien hooghouden. Met zijn scheenbeen.

Daarbij vergis je je nogal in de salarissen. De top verdient veel, dat klopt. Maar iemand met een beetje loopvermogen en niet de beste techniek (dus zeg een gemiddelde betaald voetballer in Nederland) schat ik op de drie ton.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_122331555
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:34 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Nou ja, als straks Blanco en Vacansoleil geen nieuwe sponsor kunnen vinden (wat niet denkbeeldig is) dan zullen een grote groep Nederlandse renners volgend jaar geen prof meer zijn, en de rest kan dik op zijn salaris inleveren.

Ik ben wel blij met deze bekentenissen, maar het positieve effect zal pas op de lange termijn te merken zijn. Op de korte termijn komt het wielrennen vooral negatief in het nieuws (de meeste mensen lezen immers niet verder dan de 'Weer doping bij Rabo' kop, en missen alle nuance), en het wordt alleen maar moeilijker om een nieuwe sponsor te vinden. De huidige generatie zal alleen maar schade ondervinden van deze bekentenissen. Vooral ook omdat de meeste renners het nodig vinden deze bekentenissen in de media te doen in plaats van voor het WADA of de Nederlandse anti-dopingorganisatie (zoals Rasmussen wel doet). Nogmaals, voor de lange termijn is dit goed, maar als ik op dit moment een prof van een jaar of 25 was zou ik er totaal niet blij mee zijn, je hebt als sporter maar een behoorlijk kleine periode om je geld te verdienen, en die periode wordt nu een stuk moeilijker gemaakt.
pi_122331565
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vind het toch altijd schrikken hoe sommige users het gebruik van doping in het voetbal kunnen relativeren...
Doping is doping. Of je nu tegen een berg op moet fietsen, tegen Barcelona moet voetballen of tegen Nadal moet tennissen. Alleen, in het wielrennen is het normaal dat er heel erg veel op gecontroleerd wordt, in het voetballen/tennissen niet. Dat is heel erg vreemd.
In Southern Sun
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:49:19 #191
179534 Waaghals
pi_122331589
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Onzin. De in jouw ogen beperkte voetballers hebben een meer dan behoorlijke techniek. Olaf Lindenbergh stond bij Ajax nou niet echt als technisch begaafd in de boeken, maar die heb ik wel eens een keer of vijftig zien hooghouden. Met zijn scheenbeen.

Daarbij vergis je je nogal in de salarissen. De top verdient veel, dat klopt. Maar iemand met een beetje loopvermogen en niet de beste techniek (dus zeg een gemiddelde betaald voetballer in Nederland) schat ik op de drie ton.
Ik heb het dan ook niet specifiek over Nederland
pi_122331627
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:49 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet specifiek over Nederland
Feit blijft dat de gemiddelde profvoetballer net iets meer kan dan alleen hardlopen.
In Southern Sun
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:03:47 #193
179534 Waaghals
pi_122332002
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Feit blijft dat de gemiddelde profvoetballer net iets meer kan dan alleen hardlopen.
Ja beperkt dus.
pi_122332203
Ik blijf het toch uitermate sneu vinden dat Armstrong zo geslachtofferd is. Als het waar is wat Armstrong zegt en wat zijn ploegmaats beweren, dan was het dopingprogramma van US Postal en zeker van Armstrong uitermate conservatief. Als je ziet wat Rasmussen allemaal nam, dan valt het bij Lance nog wel mee. In zijn beste jaren enkel wat testosteron en minidoses EPO of een bloedzak hier en daar. Dan is Rasmussen met zijn lijst van 8 verschillende dopingproducten/-methoden wel even wat erger: die zette écht zijn gezondheid op het spel en was pas écht een bedrieger. Dat zet het niveau van Armstrong toch even in perspectief...die was met zijn conservatieve dopingprogramma in staat mannen te verslaan die 100.000 doses EPO per Tour namen.

Mijn vermoeden is nog steeds dat Armstrong voor zijn kanker wél meer producten nam zoals groeihormonen en steroïden en dat hij mogelijkerwijs daardoor kanker heeft gekregen of dat men althans vermoedt dat dat mogelijk is. Oprah vroeg hem dat en Lance antwoordde daar iets op in de trant van "dat heeft nog nooit een dokter mij verteld", wat dus betekent dat het heel goed mogelijk is en dat hij dat zelf ook wel weet. Niet voor niets heeft hij daarna niet meer aan de groeihormonen en steroïden gezeten.

Het is in dat verband wel sneu dat hij nu geslachtofferd wordt, terwijl hij volgens mij minder nam dan zijn concurrenten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:12:28 #195
179534 Waaghals
pi_122332335
Volgens jou.
Maw hij was fout maar anderen waren fouter :{
pi_122332343
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:03 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Ja beperkt dus.
Heb je het nu over je eigen leesvaardigheid?
In Southern Sun
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:12:56 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122332349
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:09 schreef JohnDDD het volgende:
Ik blijf het toch uitermate sneu vinden dat Armstrong zo geslachtofferd is. Als het waar is wat Armstrong zegt en wat zijn ploegmaats beweren, dan was het dopingprogramma van US Postal en zeker van Armstrong uitermate conservatief. Als je ziet wat Rasmussen allemaal nam, dan valt het bij Lance nog wel mee. In zijn beste jaren enkel wat testosteron en minidoses EPO of een bloedzak hier en daar. Dan is Rasmussen met zijn lijst van 8 verschillende dopingproducten/-methoden wel even wat erger: die zette écht zijn gezondheid op het spel en was pas écht een bedrieger. Dat zet het niveau van Armstrong toch even in perspectief...die was met zijn conservatieve dopingprogramma in staat mannen te verslaan die 100.000 doses EPO per Tour namen.

Mijn vermoeden is nog steeds dat Armstrong voor zijn kanker wél meer producten nam zoals groeihormonen en steroïden en dat hij mogelijkerwijs daardoor kanker heeft gekregen of dat men althans vermoedt dat dat mogelijk is. Oprah vroeg hem dat en Lance antwoordde daar iets op in de trant van "dat heeft nog nooit een dokter mij verteld", wat dus betekent dat het heel goed mogelijk is en dat hij dat zelf ook wel weet. Niet voor niets heeft hij daarna niet meer aan de groeihormonen en steroïden gezeten.

Het is in dat verband wel sneu dat hij nu geslachtofferd wordt, terwijl hij volgens mij minder nam dan zijn concurrenten.
Je conclusie klopt niet, als je interview terugkijkt, zie je dat Oprah maar naar 3 producten vraagt en niet welke doping heb je allemaal nog meer genomen, Armstrong vertelt echt nog maar de helft.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:13:19 #198
179534 Waaghals
pi_122332357
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb je het nu over je eigen leesvaardigheid?
Kwam je er niet uit en moest je je toevlucht nemen tot een persoonlijke aanval?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:13:29 #199
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122332363
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:09 schreef JohnDDD het volgende:

Over de periode voor zijn kanker klemt Armstrong nog steeds de kaken op elkaar hoor en na zijn kanker vond de dokter groeihormoon (en natuurlijk dan ook IGF-1) veel te gevaarlijk om niet terug te hervallen. Ik denk dat Armstrong het ook wel probeert te minimaliseren.
En geslachtofferd, Hamilton, Hincapie, ... deden allemaal hun zegje tegen USADA, Lance kreeg die kans ook maar besloot om te zwijgen, hij heeft zichzelf geslachtofferd.
pi_122332387
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:13 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Kwam je er niet en moest je je toevlucht nemen tot een persoonlijke aanval?
Wie opzichtig argumenten negeert is of aan het trollen, of moet terug naar de basisschool om zijn leesvaardigheid aan te scherpen.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')