abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 februari 2013 @ 23:02:41 #201
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122398451
Ow sorry marinajozina, ik had je vraag wel gezien maar vergeten te antwoorden.
Voor mijn knuffels heb ik gewoon gekeken wat mij logisch leek voor een knuffel. Veel meer als ¤20/¤30 geven mensen er toch niet aan uit. Ik dus nu dus nog geen rekening gehouden met "loon" en de kosten van gebruikte spullen (schaar en haaknaald bijv) alleen naar het garen gekeken, maar dat is al gauw betaald.
Met dekens is dat wat lastiger lijkt me, maar die worden dan ook weer voor meer geld verkocht.

Eigenlijk heb je er dus nix aan :P gewoon doen wat reeel lijkt en wat jij er voor wilt hebben.

(Niet echt een goede marketingstrategie, maar ja je moet wel eerst wat klandizie krijgen en naamsbekendheid ;) en das ook marketing.....heb toch nog wat geleerd op school :) )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_122399070
Ik heb mijn Zoo animals (een patroon van Ravelry af)! :D Ik vind ze leuk geworden!

De olifant heb ik opnieuw gemaakt omdat ik niet tevreden was over het eerste exemplaar. Volgens het patroon moest ik in het hoofd een gat openlaten en daar vanuit een slurf haken, maar ik vond dat het katoen eromheen niet mooi werd. Eerst de slurf haken en die daarna eraan naaien heeft een veel mooier resultaat opgeleverd.

En ik had niet de goede ogen voor het nijlpaard. Ik vind dat ik die best aardig geīmproviseerd heb zo. 8-)

Ben benieuwd wat Ivan er morgen van vindt!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122399534
Hij gaat vast vragen waar de zebra is :P
  zondag 3 februari 2013 @ 01:46:47 #204
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_122405118
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb mijn Zoo animals (een patroon van Ravelry af)! :D Ik vind ze leuk geworden!

De olifant heb ik opnieuw gemaakt omdat ik niet tevreden was over het eerste exemplaar. Volgens het patroon moest ik in het hoofd een gat openlaten en daar vanuit een slurf haken, maar ik vond dat het katoen eromheen niet mooi werd. Eerst de slurf haken en die daarna eraan naaien heeft een veel mooier resultaat opgeleverd.

En ik had niet de goede ogen voor het nijlpaard. Ik vind dat ik die best aardig geīmproviseerd heb zo. 8-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wat lief allemaal
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122407411
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:38 schreef MarinaJozina het volgende:
Ik vraag het toch nog eventjes ;) Hoe bepalen jullie de prijs voor iets wat je in opdracht maakt? Ik vind 't lastig hoor. Aan materiaal is het meestal niet enorm veel, maar er gaat wel aardig wat tijd in zitten.
Ik heb nu 22,50 euro voor die sloffen gehad. De kosten waren ongeveer 15 euro aan wol en knopen. De knopen waren goedkope zwarte kunststof knopen. Eigenlijk vind ik houten knopen mooier, maar die waren bijna 1,50 per stuk en nu had ik er 6 voor 60 cent!
Online zag ik, dat de meeste gebreide sloffen (die kwam ik meer tegen dan de gehaakte), zo rond de 30 euro kosten. Volgende keer doe ik houten knopen en vraag ik meer denk ik. (nu was het niet iemand in mijn vriendenkring, dus de kans dat de volgende klant haar tegenkomt, is klein)
pi_122410288
Lieve zoo animals O+

Ik ga als een malle met mijn heather, ik hoef haar alleen nog in elkaar te zetten *O* Dus de spannende deadline valt wel mee :P
  zondag 3 februari 2013 @ 14:13:29 #207
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122416636
Claudia_x wat een mooierds! O+
pi_122418114
Lief, Claudia! O+

Hier begint het in elkaar zetten van m'n squares ook eindelijk een beetje op te schieten...
Wat een %@$^& werkje zeg... :{

En dan nog een rand natuurlijk, maar dat is tenminste weer haken! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_122422554
quote:

(..)
Wat superschattig O+

BT: had op ravelry al gereageerd maar hier nogmaals: ziet er tof uit!

Ik heb het eerste setje mutsjes voor Sven's sterrenmutsjes af (slechte foto maar heb ik net gemaakt). Omtrek 22 cm, hoogte 10 cm;

pi_122425249
Mooi brainteaser, als je dr lang naar kijkt wordt je een beetje gek hihi...

En leuke mutsjes!
haken is cool
pi_122426363
Mooie creaties!

En serinde hoe heb je het laatste randje gehaakt? Is geinig :-)
By DMB
pi_122426520
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:56 schreef CREADO het volgende:
Mooie creaties!

En serinde hoe heb je het laatste randje gehaakt? Is geinig :-)
Dat is de kreeftensteek, met een filmpje erbij makkelijk en leuk resultaat! http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=35
pi_122427038
schattige mutsjes O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122428530
Oh wauw, wat een lieve mutsjes, Serinde! En wat een geweldig initiatief. Ik ga me inlezen. Welk garen heb je trouwens gebruikt?

BrainTeaser, je granny squares! _O_
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122428662
Ooh wat een werk BrainTeaser! Maar het wordt gaaf ^O^

Schattige mutsjes Serinde :)
pi_122428804
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh wauw, wat een lieve mutsjes, Serinde! En wat een geweldig initiatief. Ik ga me inlezen. Welk garen heb je trouwens gebruikt?

BrainTeaser, je granny squares! _O_
Ik heb softfun gebruikt, haakt lekker en is ook lekker zacht. Morgen ga ik bij Zeeman babysoft halen om nog meer te maken :)
  zondag 3 februari 2013 @ 19:15:29 #217
147091 janeway
live long and prosper
pi_122430005
Brainteaser. Mooi ik heb gelijk ff je plaatje opgeslagen voor inspiratie.. Ik ben ook druk aan de haak met cranny's squares.. En zie nu mooi waar ik naar toe aan het werken ben
pi_122430177
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:47 schreef CREADO het volgende:

[..]

lijnloos wat een koele kleuren voor die giraf. Wel vind ik de oogies wat eng :-)
En doe je er echt een vaas in?hoe ziet dat er dan uit?
Nee joh, niet met een echte vaas erin... Vaas is in dit geval een ander woord voor Giraf. O-)
pi_122430194
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geweldig leuk! Daar zal Ivan vast heel blij mee zijn.
pi_122430307
Thanks iedereen voor de complimentjes! :)

@janeway: leuk om te horen dat ik anderen op ideeën breng! ;) Ik weet niet of je ook al op Ravelry zit, anders is het misschien ook een idee om hier eens te kijken, voor meer inspiratie qua kleuren!
Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 3 februari 2013 @ 19:22:46 #221
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_122430318
BrainT je gaat snel, leuk hoor dat groot en klein, en de Serinde mutsjes lief O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 3 februari 2013 @ 20:09:13 #222
244933 trovey
Nachtoele
pi_122432643
Mooie dingen weer. :D Ik ben even bezig met een mand van Kruidvat textielgaren...was alweer vergeten hoe k*t dat ook alweer werkt. :X :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 3 februari 2013 @ 20:15:17 #223
147091 janeway
live long and prosper
pi_122432990
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:22 schreef BrainTeaser het volgende:
Thanks iedereen voor de complimentjes! :)

@janeway: leuk om te horen dat ik anderen op ideeën breng! ;) Ik weet niet of je ook al op Ravelry zit, anders is het misschien ook een idee om hier eens te kijken, voor meer inspiratie qua kleuren!
Tnx ik heb al een opzetje.. En let ajb niet op de onregelmatigheidjes ik had tot een week of 2 geleden nog nooit gehaakt.. De grote roze groene past dus niet qua formaat maar ik vond het patroon wel heel erg mooi.. Maar erg opletten geblazen dus die maak ik niet meer.
Maar dit is wat ik tot nu toe gehaakt heb.. Ik hou van een uitdaging ik vond de normale granny's al snel saai worden.. En ik blijk nu een stukje strakker te haken.. Komen de granny's ook qua formaat weer anders uit.. Maar goed zie de foto
  zondag 3 februari 2013 @ 20:39:25 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122434794
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 03:48 schreef bietel het volgende:
Ik heb nu 22,50 euro voor die sloffen gehad. De kosten waren ongeveer 15 euro aan wol en knopen. De knopen waren goedkope zwarte kunststof knopen. Eigenlijk vind ik houten knopen mooier, maar die waren bijna 1,50 per stuk en nu had ik er 6 voor 60 cent!
Online zag ik, dat de meeste gebreide sloffen (die kwam ik meer tegen dan de gehaakte), zo rond de 30 euro kosten. Volgende keer doe ik houten knopen en vraag ik meer denk ik. (nu was het niet iemand in mijn vriendenkring, dus de kans dat de volgende klant haar tegenkomt, is klein)
ik gebruik doorgaans de formule 'materiaalkosten x 2'. daarmee zou je dus ook op 30 euro komen in jouw geval. nu heb je er wel erg weinig voor gevraagd denk ik. je kunt het ook vooraf berekenen/schatten en voorleggen aan degene die jou vraagt iets te haken. als het diegene dan te duur wordt hoef je er ook niet aan te beginnen. :)
in de haak.
  zondag 3 februari 2013 @ 20:41:30 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122434971
superbeestjes, claudia! heel mooi gedaan en ze zijn erg grappig. :D

BT, wat een psychedelische deken wordt dat! :o maar 't schiet lekker op! en aan elkaar haken kan ook he. (achterkant, slipstitchen). dat gaat misschien sneller dan naaien? wat ik bij kleine vierkantjes ook wel gedaan heb: van de buitenste toer een lang genoeg stuk draad laten zitten om dat vierkantje mee aan z'n 'buurman' te haken. dat scheelt je weer een draadje weg werken per square.

mooi project, die sven-mutsjes.

janeway, dat schiet ook al lekker op! waarom past die ene met 't grote roze rondje niet? ook niet met een extra randje misschien?

[ Bericht 16% gewijzigd door trui op 03-02-2013 21:48:21 ]
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')