abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122547728
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als je het niet in de hypotheek kunt meenemen, zul je het ook op die manier moeten doen.

Een geldverstrekker heeft bij jou bij huren geen onderpand, ergo: je krijgt met een hogere rente te maken.
Maar de rente is wel aftrekbaar? Nee toch, alleen als het een hypothecaire lening is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122547766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar de rente is wel aftrekbaar? Nee toch, alleen als het een hypothecaire lening is?
Dat laatste is een groot misverstand: het hoeft geen hypotheek te zijn. Geld dat je leent van je ouders, van de creditcardmaatschappij (voor die pot verf die je online hebt besteld) of een persoonlijke lening.

Zodra het voor de aankoop of verbetering van de eigen woning is gebruikt, is de rente aftrekbaar. In dit geval dus ook voor je restschuld.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_122547785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:49 schreef MaLo het volgende:

[..]

En dan gaat je maximaal te lenen hypotheekbedrag ook nog omlaag :{
Ja, dat boeit met niet zo, want we willen toch een behoorlijke stap omlaag doen met een volgende woning en veeeeel minder gaan lenen. Dan komen we nog bij lange na niet aan wat theoretisch ons maximum is.

Maar ja, die restschuld moeten we wel ergens kwijt.
pi_122547819
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat laatste is een groot misverstand: het hoeft geen hypotheek te zijn. Geld dat je leent van je ouders, van de creditcardmaatschappij (voor die pot verf die je online hebt besteld) of een persoonlijke lening.

Zodra het voor de aankoop of verbetering van de eigen woning is gebruikt, is de rente aftrekbaar. In dit geval dus ook voor je restschuld.
Ooh, ok, pak van mijn hart! Ik schrok er echt even van. Dan maakt het voor ons niet uit of het consumptief of hypothecair is, want we willen zoveel minder lenen voor een nieuwe woning dat dat niet erg op onze mogelijkheden zou mogen drukken, denk ik.
pi_122547861
Volgens mij komt het woord 'hypotheek' in de belastingwetgeving ook helemaal niet voor, trouwens :P
pi_122547922
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij komt het woord 'hypotheek' in de belastingwetgeving ook helemaal niet voor, trouwens :P
Haha, dat zal best.

Maar ik zit even in de stress ivm bod op huis en restschuld en wat te doen enzo. Fijn al die duidelijke info die je overal vindt.

Ik lees dus bijvoorbeeld dat mijn hypotheekverstrekker de verkoop kan tegenhouden als er een restschuld is? Dus ik moet, voor ik een bod kan accepteren, eerst naar de hypotheekverstrekker om te vragen wat zij er van vinden?
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:59:05 #57
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_122548024
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ooh, ok, pak van mijn hart! Ik schrok er echt even van. Dan maakt het voor ons niet uit of het consumptief of hypothecair is, want we willen zoveel minder lenen voor een nieuwe woning dat dat niet erg op onze mogelijkheden zou mogen drukken, denk ik.
Vergis je daarin niet hoor :). Wij hadden ook bedacht dat we 10k aan restschuld zouden leven via een PL of DK. Zónder lening kunnen we 300K aan hypotheek krijgen, met lening, er vanuitgaande dat je 200 euro per maand aflost, nog maar 260K.

Maar ja, wij hebben ons huis nog niet eens verkocht :') en inmiddels de geschatte restschuld op een andere manier bij elkaar gekregen. Maar de huizenprijzen dalen nog steeds en tegen nóg meer restschuld valt voor ons haast niet op te sparen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_122548053
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:55 schreef miss_sly het volgende:

Ik lees dus bijvoorbeeld dat mijn hypotheekverstrekker de verkoop kan tegenhouden als er een restschuld is? Dus ik moet, voor ik een bod kan accepteren, eerst naar de hypotheekverstrekker om te vragen wat zij er van vinden?
Dat is natuurlijk bedacht om te voorkomen dat je je huis voor anderhalve euro verkoopt. :)

Leg het ze gewoon eens voor hoe ze hiermee omgaan.
pi_122548139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Vergis je daarin niet hoor :). Wij hadden ook bedacht dat we 10k aan restschuld zouden leven via een PL of DK. Zónder lening kunnen we 300K aan hypotheek krijgen, met lening, er vanuitgaande dat je 200 euro per maand aflost, nog maar 260K.

Maar ja, wij hebben ons huis nog niet eens verkocht :') en inmiddels de geschatte restschuld op een andere manier bij elkaar gekregen. Maar de huizenprijzen dalen nog steeds en tegen nóg meer restschuld valt voor ons haast niet op te sparen.
Wij hebben een bod en we weten het even niet. We hebben het met de bank nog niet eens gehad over restschuld, omdat we niet wisten dat dat moest. De restschuld is acceptabel, meer absoluut niet, maar wat is nu wijsheid? Kunnen we een bod accepteren, want wat als de bank dit dadelijk weigert?

We willen eerst huren en dan een huis kopen dat een dikke ton minder hypotheek zal zijn dan wat we nu hebben. Op zich zou dat dus, ook met consumptief krediet, moeten lukken, lijkt me? Onze huidige hypotheek komt ook nog niet in de buurt van onze maximale hypotheek, hoe vreemd dat ook is.

Ik weet het even niet en ik vind het k*t.
pi_122548396
maar even concreet: als hypoyheekverstrekker akkoord gaat en we een PL afsluiten voor de restschuld, kunnen we eerst huren en toch de rente aftrekken? en intussen rustig op zoek naar een ander huis?
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:09:32 #61
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_122548426
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:08 schreef miss_sly het volgende:
maar even concreet: als hypoyheekverstrekker akkoord gaat en we een PL afsluiten voor de restschuld, kunnen we eerst huren en toch de rente aftrekken? en intussen rustig op zoek naar een ander huis?
:Y

Trouwens super dat jullie een bod hebben liggen!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_122549169
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben een bod en we weten het even niet. We hebben het met de bank nog niet eens gehad over restschuld, omdat we niet wisten dat dat moest. De restschuld is acceptabel, meer absoluut niet, maar wat is nu wijsheid? Kunnen we een bod accepteren, want wat als de bank dit dadelijk weigert?

We willen eerst huren en dan een huis kopen dat een dikke ton minder hypotheek zal zijn dan wat we nu hebben. Op zich zou dat dus, ook met consumptief krediet, moeten lukken, lijkt me?

Ik weet het even niet en ik vind het k*t.
Wat dacht je er van om dat met de hypotheeknemers en de kredietmaatschappij te overleggen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122549234
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:08 schreef miss_sly het volgende:
Ja, dat kan. Maar dan ben je al een paar (3) hordes verder, die eerst genomen dienen te worden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122549245
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat dacht je er van om dat met de hypotheeknemers en de kredietmaatschappij te overleggen?
wat dacht je van een iets aangenamere manier van communiceren?
pi_122549313
Ik probeer je alleen maar te helpen.
pi_122549953
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:33 schreef blomke het volgende:
Ik probeer je alleen maar te helpen.
Ja, maar dat kan ook anders. Ik ben geen dom onmondig kind, maar ik zit ineens in een situatie waar ik nog niet alle ins en outs van ken en ik ben aan het bedenken waar ik alle benodigde info kan halen.

Intussen heb ik wat rondgebeld en al een hoop info verzameld en ziet het er wat minder vervelend uit dan ik had gedacht.
pi_122555875
Elke hypotheekverstrekker heeft tegenwoordig een afdeling die zich bezig houdt met wanbetaling en restschulden. Gewoon even contact mee zoeken. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat deze mensen best meedenkend zijn, in het bijzonder wanneer je laat zien dat je er zelf over nagedacht hebt. Ik moest een kwijtschelding van mijn hypotheekschuld hebben voordat mijn verpande polis wilde uitkeren, en ik had juist de uitkering van de polis nodig om mijn hypotheek af te kunnen lossen en zodoende kwijtschelding van de schuld te krijgen. Zelfs daar zijn we uitgekomen, want ze willen at the end gewoon hun geld zien...
pi_122567298
Ik heb de bank gesproken en nog wat andere instanties en er is me veel duidelijk nu.

Nu op zoek naar een goede, betrouwbare financieel adviseur. Dat vnd ik nog het moeilijkste, want ik ben/wij zijn al zo vaak niet goed begeleid of voorgelicht. Maar het komt vast goed.
pi_122585645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:37 schreef miss_sly het volgende:
Nu op zoek naar een goede, betrouwbare financieel adviseur. Dat vnd ik nog het moeilijkste, want ik ben/wij zijn al zo vaak niet goed begeleid of voorgelicht.
Kan je uitleggen wat er gebeurd is?
pi_122585912
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan je uitleggen wat er gebeurd is?
Woekerpolissen, geen goede info over levensverzekeringen, beleggingshypotheken, geen antwoorden op onze vragen.
Bijna een jaar geleden zijn wij naar een financieel adviseur gestapt met een paar duidelijke vragen en tot op heden hebben wij daarop geen volledig en duidelijk antwoord gehad. We gaan onze papieren dus maar ophalen.
pi_122585928
Succes ermee! Op zich goed dat je hebt gebeld met banken e.d. om na te vragen wat de gang&stand van zaken is.
pi_122603389
Nou, verkocht onder voorbehoud financiering dus ik moet echt aan de slag :D
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:10:38 #73
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_122606253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Feli :D
pi_122611070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Hartelijk gefeliciteerd! Succes met de afwikkeling en bij vragen horen we 't wel.
pi_122612426
Dat is snel miss_sly gefeliciteerd. Je verhuisd niet terug naar je roots?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')