abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122257300
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nou als we hem moeten geloven wordt hij direct geliquideerd als hij gaat praten :D
Dan doet hij even een Deborah Jeane Palfrey Alias the D.C. madam
  woensdag 30 januari 2013 @ 15:49:54 #202
394255 nabroer
De lange adem
pi_122257417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

De dopingindustrie levert de farmaceutische industrie miljarden op, ze leveren niet alleen de producten, maar ook de dure machines om het op te sporen
De farmaceutische industrie, :Y , MILJARDEN Business. Dat gaan we niet winnen!! mafia. :N
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 januari 2013 @ 15:51:00 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_122257447
quote:
I was there to speak about myself, my experiences, and my mistakes. No one else. I know that goes against what we have grown used to in the last few years in cycling but I'm only interested in owning up to my mistakes. I'm a big boy and I'm not in the blame game.
Nog even een sneer naar Hamilton en co. :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_122257467
Hij zegt hier wel meer dan in anderhalf uur Oprah.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_122257499
quote:
One thing I'd add - the UCI has no place at the table.
quote:
Armstrong: Pat is just in constant CYA (Cover Your Ass) mode. Pathetic.
Lekker Lancie!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 januari 2013 @ 15:56:13 #206
284411 crew  heywoodu
pi_122257660
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:51 schreef marcodej het volgende:
Hij zegt hier wel meer dan in anderhalf uur Oprah.
Inderdaad ja, staan best wat interessante dingen tussen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:00:09 #207
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_122257823
Ik kan McQuaid wel ergens begrijpen.

Uiteraard heeft de UCI veel gebreken en proberen ze vanalles toe te dekken, maar ze zijn nog steeds minder erg dan de rest. De wielersport is al de universele pispaal als 't om doping gaan en ik kan begrijpen dat de UCI af en toe iets heeft als "Waarom wij? Waarom moeten wij door de stront? Waarom moeten wij worden opgeheven om opnieuw te beginnen? Waarom mogen wij niet mee aan de tafel zitten? Waarom moeten wij open kaart spelen?" terwijl ze ondanks al hun incompetentie en geknoei waarschijnlijk nog altijd iets meer hun best doen dan IAAF, FIFA, ITF en de rest.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_122258024
Ik vind dat geen excuus voor sommige clownsacties die ze uithalen.
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:07:53 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122258202
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:18 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Gaat toch ook helemaal niet om zoveel mogelijk directe winst. Als sporters kunnen kiezen om 3% beter te worden zonder betrapt te worden kiest 9/10 sporters daar direct voor.

Dat hele 'in voetbal helpt doping amper' argument speelt de valsspelers juist in de kaart.
Met directe winst bedoel ik niet winst van partijen.
Ik heb ook nergens gezegd dat in voetbal doping amper helpt. Ik zeg wel dat er minder directe winst uit te halen is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_122258231
quote:
the Tour was invented as a 'stunt, and very tough mother f**kers have competed for a century and all looked for advantages. From hopping on trains a 100 years ago to EPO now. No generation was exempt or 'clean'. Not Merckx, not Hinault, not LeMond, not Coppi, not Gimondi, not Indurain, not Anquetil, not Bartali, and not mine.
Armstrong: I wasn't 'protecting' anyone. I was their to speak about myself, my experiences, and my mistakes. No one else. I know that goes against what we have grown used to in the last few years in cycling but I'm only interested in owning up to my mistakes. I'm a big boy and I'm not in the blame game.

ding,ding,ding nice going Lance, haha
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:09:12 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122258264
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Zo, daar staat me even een partij onzin je post.
Vertel?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_122258491
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Met directe winst bedoel ik niet winst van partijen.
Ik heb ook nergens gezegd dat in voetbal doping amper helpt. Ik zeg wel dat er minder directe winst uit te halen is.
Wat bedoel je met minder directe winst?
Doping in voetbal is net zo effectief als in wielrennen.
pi_122258608
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Wielrennen als sport gaat alleen om tactiek en uithoudingsvermogen. Techniek speelt alleen bij tijdrijden nog enige rol. Bij voetbal is de factor techniek veel groter.
pi_122258656
Dan snap ik niet wat Komakkie wilt zeggen.

Doping doet precies hetzelfde qua lichamelijke werking
Doping geeft je winst ten opzichte van je tegenstander.

In dat opzicht is het toch logisch om te stellen dat men in voetbal ook gebruikt?
pi_122258739
SSbike twitterde op woensdag 30-01-2013 om 16:20:12 Being targeted? Rumoured Puerto client Nadal tested four times in two weeks http://t.co/8wJcTNKr reageer retweet
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_122258796
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dan snap ik niet wat Komakkie wilt zeggen.

Doping doet precies hetzelfde qua lichamelijke werking
Doping geeft je winst ten opzichte van je tegenstander.

In dat opzicht is het toch logisch om te stellen dat men in voetbal ook gebruikt?
Er zal zeker ook gebruikt worden, maar je boekt er minder progressie mee omdat uithouding er een minder grote rol speelt. Stel je gebruikt EPO als voetballer, dan heb je meer loopvermogen. Maar als je de bal niet hebt of niet bij je kunt houden, heb je daar weinig aan.
pi_122258821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:18 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Wielrennen als sport gaat alleen om tactiek en uithoudingsvermogen. Techniek speelt alleen bij tijdrijden nog enige rol. Bij voetbal is de factor techniek veel groter.
En een bepaalde geluksfactor en je bent afhankelijk van teamgenoten.

Maar met EPO en dope is nog steeds dikke winst te pakken. Vooral in het herstel, als je drie wedstrijden in 6 dagen hebt. En als je minder vermoeid bent, hou je de wedstrijd makkelijker vol, ben je simpelweg eerder bij de bal, kun je de techniek ook dieper in de wedstrijd nog goed uitvoeren en kun je aan het eind van de wedstrijd de winst pakken tov je tegenstander.
pi_122258837
Maar het gaat uiteindelijk om verbetering

En zonder bal kun je meer druk zetten op je tegenstander, dus daar ben ik het ook mee oneens.

Ik snap heus wat jullie bedoelen, want met wielrennen ben je vaker bezig op basis van uithoudingsvermogen, en dus profiteer je meer van een bepaalde EPO kuur bijvoorbeeld.

Maar net als in het wielrennen geeft doping je een evenredige voorsprong op een niet dopend team.

Laten we zeggen, doping geeft je 5% voordeel ten opzichte van een concurrent.
Deze 5% geldt dan zowel voor wielrennen als voor voetbal, als je ervan uitgaat dat de verhouding techniek-geluk-uithoudingsvermogen bij beide voetbalteams (redelijk) gelijk ligt.

Oftewel, in dat geval is doping in zowel wielrennen als voetbal van even grote waarde :)
pi_122258863
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:08 schreef heywoodu het volgende:
Ik vind het wel lastig wat je moet doen met ploegartsen die het niet hebben georganiseerd, maar het wel hebben begeleid uit medische overwegingen (dopen onder medisch toezicht lijkt me minder gevaarlijk dan zelf met allerlei troep gaan kloten)..
EPO is medisch niet noodzakelijk en brengt iemand wel onnodig risico's toe. Is dat niet tegen de medische eed?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_122258881
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:22 schreef Steven184 het volgende:
SSbike twitterde op woensdag 30-01-2013 om 16:20:12 Being targeted? Rumoured Puerto client Nadal tested four times in two weeks http://t.co/8wJcTNKr reageer retweet
Nog niet veel toch? Ben eerder benieuwd hoe vaak hij in de maanden ervoor is getest.
pi_122258886
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:24 schreef marcodej het volgende:

[..]

En een bepaalde geluksfactor en je bent afhankelijk van teamgenoten.

Maar met EPO en dope is nog steeds dikke winst te pakken. Vooral in het herstel, als je drie wedstrijden in 6 dagen hebt. En als je minder vermoeid bent, hou je de wedstrijd makkelijker vol, ben je simpelweg eerder bij de bal, kun je de techniek ook dieper in de wedstrijd nog goed uitvoeren en kun je aan het eind van de wedstrijd de winst pakken tov je tegenstander.
Uiteraard. Zeker ook omdat je er toch al vanuit mag gaan dat de meeste voetballers op het topniveau wel een balletje kunnen trappen. Nu zal Huntelaar on dope nog altijd geen Messi worden, maar hij zal zeker meer kunnen scoren want hij is minder snel moe.
pi_122258943
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar het gaat uiteindelijk om verbetering

En zonder bal kun je meer druk zetten op je tegenstander, dus daar ben ik het ook mee oneens.
Tuurlijk, maar dat is slechts 1 facet van het voetbalspel. Terwijl het nagenoeg het enige aspect van duursporten als wielrennen en hardlopen is. Dus procentueel gezien boek je minder progressie. Maar het blijft winst die je boek op je tegenstander, dat zeker.
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:29:44 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_122258994
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Absoluut niet. Uithoudingsvermogen en kracht spelen bij wielrennen een veel grotere rol dan bij voetbal. Een spits kan een wereldspits zijn zonder ook maar ene fluit uit te voeren. Als hij maar regelmatig op de goede plek staan en die bal er in tikt. Dat kun je niet met doping verbeteren en daarnaast hoeft hij maar een minimale inspanning te leveren als hij alleen maar regelmatig op de goede plek moet staan. Dus uithoudingsvermogen en kracht heeft hij dan veel minder nodig. Bij wijze van spreken kan hij 80 minuten per wedstrijd stil blijven staan. Als hij maar een paar keer goed staat om het balletje er in te tikken.
Als een wielrenner stopt met trappen is het gewoon klaar. Hij moet bezig blijven en dus kost dat veel meer kracht en uithoudingsvermogen waardoor doping een veel groter aandeel kan hebben op de totale prestatie en dus meer directe winst oplevert.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 januari 2013 @ 16:30:52 #224
284411 crew  heywoodu
pi_122259040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

EPO is medisch niet noodzakelijk en brengt iemand wel onnodig risico's toe. Is dat niet tegen de medische eed?
Maar je weet vrijwel zeker dat iemand het dan maar op eigen houtje gaan proberen, dat is nog gevaarlijker misschien.
pi_122259053
UCI_cycling twitterde op woensdag 30-01-2013 om 16:30:33 All cycling fans will be happy with an announcement the UCI will make at 5:15pm CET. reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')