abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:54:11 #1
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122204451
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
3!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:57:00 #2
95408 Incantrix
pi_122204537
Ha, thnx voor de adviezen dames, ik ga inderdaad maar eens een lk zoeken. Stille ondervoeding zou ik ook niet willen, dan liever overproductie. Voordeel is dat zonder een tepelhoedje wel weer makkelijker buiten de deur te voeden is. Ik lek overigens alweer keihard door m'n lilypads heen -O- iemand daar nog tips voor?
3!
pi_122207522
Ja, zoogkompressen. Lilypads zijn niet bedoeld voor het opvangen van hoeveelheden melk gedurende de dag. Ze kunnen maar een klein beetje hebben, bijvoorbeeld met een avondje uit. Je hebt wegwerpkompressen en wasbare. Ik had wasbare gebruikt van Avent, maar dat doe ik geen tweede keer. Vind plakstrips toch wel prettig, ze verschoven altijd bij mij.
pi_122207584
Overigens werden mijn borsten heel snel zindelijk na het juist niet meer gebruiken van kompressen. Misschien omdat je het anders toch stimuleert door de wrijving? Ik heb dat van meer vrouwen gehoord. Zelfde voor het gebruiken van een bh 's nachts.
pi_122208041
Mijn borsten zijn ook redelijk zindelijk, maar ik heb heule grote wollen zoogcompressen en die zijn heerlijk warm tegen de Raynaulds.
En als ik dan eens wel lek, ga ik er dwars doorheen :P
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:40:02 #6
95408 Incantrix
pi_122210060
Oh, echt? Ik was juist van de (wegwerp)compressen af omdat die doorlekken. En bij Stef heb ik tot het einde aan toe gelekt, en niet zuinig ook.. Ik slaap nu in bv-hemdjes met een shirt eroverheen, zodat ik bij nachtvoedingen geen koude buik heb. Helemaal zonder iets slapen lijkt me erg nat :P
3!
pi_122210755
Ik gebruik de kompressen van natusan. Mijne lekken nog wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122213804
Ik gebruik wasbare compressen, na 7,5e maand lek ik nog steeds :( al begint het nu wel iets minder te worden..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122217979
De vorige keren sliep ik ook altijd met een bh aan vlogen de pakken zoogcompressen er doorheen.
Dit keer gewoon naakt 's nachts en geen zoogcompressen.
Nou had ik de eerste weken natuurlijk ook nauwelijks melk :P
Soms lekkages, met name 's nachts, en ik draag gewone bh's. Geeft wat meer druk dan een voedingsbh, misschien daarom ook geen lekkages?
.... met gevoel voor drama....
pi_122218121
Kersjes
Sinds ik gewone bh's draag zijn mijn borsten ook zindelijk, had daar geen verband tussen gezien maar dat zou goed kunnen!
pi_122218620
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:52 schreef freecell het volgende:
Mijn borsten zijn ook redelijk zindelijk, maar ik heb heule grote wollen zoogcompressen en die zijn heerlijk warm tegen de Raynaulds.
En als ik dan eens wel lek, ga ik er dwars doorheen :P
Wollen? Nu stel ik me van die door oma gebreide zoogcompressen voor? :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:25:24 #12
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122219596
Wollen, lekker warm, neemt veel op en heel zacht.....

pi_122219934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:56 schreef Zoë23 het volgende:
Kersjes
Sinds ik gewone bh's draag zijn mijn borsten ook zindelijk, had daar geen verband tussen gezien maar dat zou goed kunnen!
Ik had het ook bij baby 3 pas door :D
pi_122223286
Ik heb gewoon goed passende voedingsbh's en niet die van 14 eu bij de h&m. Dat maakt misschien wel verschil?
pi_122224008
Ik heb er 1 van noppies, en 1 van de prenatal, maar die zitten voor geen meter. Ik draag nu die enorm lelijke dingen van medela. Ik moet, nu het wel lekker loopt, en ik van plan ben even door te gaan, maar op zoek naar wat goede bh's. Ik wil ze het liefst wel passen, dus maar naar de verschrikkelijke bv winkel hier in de stad. Het is de enige hier die fatsoenlijke bh's verkoopt.
*poef* nu is het weg
pi_122224131
Ik had noppies gepast ja, nou voor geen meter. Geen ondersteuning niets.
Ik heb er 1 voor nood van de prenatal. Die gaat nog wel. Ben er niet kapot van.
pi_122224175
Dit is zo'n dikkere, soort gevulde. Maar die klapt niet fijn naar beneden. Zit totaal niet lekker.
*poef* nu is het weg
pi_122224726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Dit is zo'n dikkere, soort gevulde. Maar die klapt niet fijn naar beneden. Zit totaal niet lekker.
Ja die heb ik ook. Kan er net mee door als de anderen zijn onder gespuugd zijn.

Ik heb er 2 van marlies <3. Fijn spul.
pi_122224992
Ik droeg voor mijn afvallen ook Marlies. Die waren na het afvallen te groot. Ik wilde nu nog niet veel geld er aan uitgeven, wat als het nou maar weer 6 weken nodig was..

Vanmiddag vroeg mijn schoonvader nog hoe lang ik nog van plan was Luuk bv teg geven. Het kwam er echt heel naar uit. Maar ik denk dat hij het niet zo naar bedoelde. Het gaat heel slecht met hem en hij doet echt heel nors.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_122228721
Aww KJ :{

Ik heb het de vorige keren met die nikserige Hema-bh's gedaan. Zou voor tijdelijk zijn, tot ik wat beters tegen zou komen. Maar ik vond het eigenlijk wel best :D
Ik heb ook niet zo'n grote maat, dat scheelt vast. Nu had ik welgeteld 2x zo'n bh weer aan. Ook alvast zoogcompressen erin gestopt en kom maar op met die melk!
Maar er kwam niks :'(
Hele dagen met bloot bovenlijf en baby ertegenaan rondgelopen voor het broodnodige huid-op-huidcontact. En daarna was ik er klaar mee, ben dus gewoon m'n eigen bh's weer gaan dragen.
pi_122230604
Ik heb voedingsBH's van Hotmilk, die vind ik het fijnst :) Ik pas mn oude BH's niet meer, die zijn flink te klein ;(
pi_122230881
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:36 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik droeg voor mijn afvallen ook Marlies. Die waren na het afvallen te groot. Ik wilde nu nog niet veel geld er aan uitgeven, wat als het nou maar weer 6 weken nodig was..

Vanmiddag vroeg mijn schoonvader nog hoe lang ik nog van plan was Luuk bv teg geven. Het kwam er echt heel naar uit. Maar ik denk dat hij het niet zo naar bedoelde. Het gaat heel slecht met hem en hij doet echt heel nors.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik haal ze van marktplaats. Nieuw. Maar voor de helft van de winkelprijs.

En wat naar van je schoonvader. Heeft hij psychische problemen?
pi_122230923
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:05 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb voedingsBH's van Hotmilk, die vind ik het fijnst :) Ik pas mn oude BH's niet meer, die zijn flink te klein ;(
Mijn eigen maat 70 D. Nu 75 f. Gaat niet passen niet.
pi_122231004
Ik ben van 75C naar 80F gegaan, no fun :(
pi_122234965
Ik gebruikte de compressen van DA eigenmerk, ik vond ze heel fijn! Gelukkig nu niet meer nodig. Ze lekker niet.

Borsten zijn groot als ze vol zitten, en na een voeding is t maar slappe hap. Ik geloof toch wel dat borstvoeding killing is voor je borsten. Dat leeg-vol-leeg-vol kan niet goed zijn voor de elasticiteit.. Maar t weegt niet op tegen de voordelen vind ik!

Vraagje, hoe maken jullie je flesjes schoon? Ik steriliseer ze wel na elk gebruik in de magnatron met een sterilisator. Maar nu zit er toch wel aanslag aan de binnenkant. Afwassen met afwasmiddel? En moet ik dan een dure speciale afwasborstel kopen?
pi_122235118
Mijn flessen gaan de vaatwasser in.

En je borsten worden ongeveer zoals ze waren voor je zwangerschap. Hangborsten krijg je niet van borstvoeding. Je borsten worden al groter in de zwangerschap.
pi_122235145
Ik heb een mini tiet en andere is huge :') geen idee wat mijn maat is..gebruik gewoon hema sportbh en gooi ze in de wasmachine op 60c :Y ze zitten echt zo lekker

Ik was gewoon met warm water en biologisch afwasmiddel (tot een maat of 10 heb ik magnetron sterilisator gebruikt)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:14:56 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122235704
Hier gaan flessen in de vaatwasser en BH's draag ik van Anita. Ik heb er twee en die draag ik nu al sinds de geboorte van Lientje, dus ga eens op zoek naar nieuwe, ik koop ook gerust via MP, vorige keer ook gedaan, mense die het dan kopen en dan toch geen bv geven en het van de hand doen.
Ik heb alleen het idee dat ik ze nu nog een maatje groter nodig heb.....waar gaat dat eindigen. Ik heb nu al Cup FF, ze mogen gerust zo blijven, gewoon weer D mag ook.

KJ, wat een nare toestand... :*
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:25:08 #29
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122236451
Hoe weten jullie dan zelf wat voor maat jullie hebben? :@ . Ik haat bhs kopen.
pi_122237493
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:25 schreef pessie het volgende:
Gewoon, passen :D
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:49:46 #31
259886 pessie
pi_122238018
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Gewoon, passen :D
En dan zit het goed? Ik ben een beetje mislukt op dat gebied, ik kan het echt niet bhs kopen.
pi_122238376
Misschien moet je dan eens zo'n duur winkeltje binnenstappen waar een fossiele dame achter de toonbank staat. Die kunnen goed meten. Sowieso is mijn ervaring dat de wat duurdere bh's echt véél beter zitten en langer meegaan. Dus uiteindelijk echt de uitgave waard.
pi_122238569
Ik koop ook liever geen bh's online. Elk merk valt,weer anders. Ik heb bh's van cup c tot cup f in de kast liggen.

SPOILER

[ Bericht 52% gewijzigd door kaatjejannie op 29-01-2013 23:16:34 ]
*poef* nu is het weg
pi_122241122
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:49 schreef pessie het volgende:

[..]

En dan zit het goed? Ik ben een beetje mislukt op dat gebied, ik kan het echt niet bhs kopen.
+1

Mijn bh's zitten op zich best goed. Maar ik moet opletten dat mijn borsten niet te vol raken, vooral als ik aan het werk ben. Dan floepen mijn tepels namelijk de cup uit :@ Met alle nattigheid van dien...
pi_122241146
KJ :*
pi_122243026
Kj wat rot van je schoonvader :*

Ik gebruik de voeding bh's van de Hema en die bevallen mij prima. Ga binnenkort wel nieuwe kopen want ze zijn een beetje af. En zoogcompressen heb ik niet nodig, zelfs als C een nacht door slaapt en ze staan op ontploffen dan lekken ze niet.
pi_122243448
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:25 schreef pessie het volgende:
Passen en laten meten.
pi_122244404
KJ, dat is echt niet fijn. Hoop dat het snel beter gaat met je schoonvader.

Ik was flessen en kook ze op ouderwetse manier uit.

Inca, succes met het afbouwen van het tepelhoedje. Hopelijk kan de lk helpen.

Weten jullie hoe ik kan herkennen, dat mijn productie stabiel is? Daar bedoel ik mee, dat een keer of zelfs minder of vaker per dag voeden geen verschil uitmaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122244601
ik kom ook weer even advies vragen:

- de dames krijgen nu 100% bv maar ik kan ze amper bijhouden. Heb 400 ml per 24 uur nodig maar dat red ik net. Hoe krijg ik dat verder opgebouwd? Ik kolf nu zo'n 7 a 8 keer 20 min en vaker lukt eigenlijk niet.

- ik moet voor thuis een kolf huren. Gaat dus om volledig kolven en heb veel nodig. Elektrisch en dubbelzijdig lijkt mij dan het handigst en snelst. Iemand een tip mbt merk of hebben bij de thuiszorg dan maar 1 versie? En wat heb ik verder dan nog nodig?

Heleboel vragen maar kolven is mijn enige houvast dus al daar iets mis mee gaat dan trek ik dat echt niet ben ik bang
pi_122244697
Kyara, bij onze thuiszorgwinkel hadden ze alleen Medela. Een borstvoedingscentrum heeft vast meer keuze. Denk dat dat er in jouw woonplaats ook is.

Voor meer kolven Syntocinon, kan helpen. Heeft de lk niet nog tips?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 30 januari 2013 @ 08:02:09 #41
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122245000
En domperidon? Is misschien wel heel snel. Succes, je kan het. :*
  woensdag 30 januari 2013 @ 08:04:41 #42
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122245020
Even een vraagje over de ontlasting bij bv. Isabel heeft al sinds haar geboorte last van hele dunne ontlasting. Nu kan dat prima maar ik begin er aan te twijfelen. Ze groeit volgens mij prima maar ondanks de lactulose blijft ze heel erg persen en het de hele dag door uitgillen van de pijn.
pi_122245302
Synctosinon maakte bij mij het verschil qua kolven. Dat is echt wel het proberen waard :Y

hier ook een vraagje, hoe weet ik het verschil tussen bo en griep? Gisteren de hele dag al zeer pijnlijke borst, gisteravond koude rillingen en hoge koorts (nog steeds) klinkt als bo, maar ik heb ook onwijze spierpijn, hoofdpijn en iets wat voelt als een keelontsteking. Das toch niet logisch bij een bo?
pi_122246230
Synto is voor wanneer je geen goede tsr aan de kolf kunt krijgen. Domperidon is om je prolactineniveau te verhogen en maakt je afhankelijk van medicatie. Lijkt me geen goed idee om dat als eerste keuze te gaan slikken, terwijl er nog niks anders geprobeerd is om de productie te verhogen. Sowieso niet als je premature tweeling in het ziekenhuis ligt en je nog bezig bent de productie op te starten :)
Kyara, 400 ml, wauw! Een paar dagen geleden zaten we te juichen om je eerste druppel! Goed bezig zeg, wat fijn voor je meiden! Als een kindje aan de borst je productie wil verhogen, gaat 'ie regelen. Vaker om voeding vragen. Dat kun je met de kolf imiteren door -je raadt het al- vaker te kolven. Echter, je hoeft niet elke keer twintig minuten te kolven tijdens het regelen. Het belangrijkst s dat je elke keer een toeschietreflex krijgt. Meestal krijg je die binnen twee minuten. Stel, je last een paar keer dag een uur, of twee in, waarbij je vijf tot tien minuten kolft, kwartiertje rust en dan weer opnieuw. Kolfspullen alleen even afdoen met stromend water tussendoor en aan het eind een sopje. Het gaat niet om de opbrengst maar alleen om de stimulatie. Doe dat een dag of misschien twee en je productie zal weer stijgen.
pi_122246279
Heb je een verstopping free? Een rode, harde, warme plek? Een melkblaar? Blijft e productie achter aan die ene borst? Als alles nee is, klinkt een griepje waarschijnlijker.
pi_122246691
Behoorlijk pijnlijke, warme rode plek, met rode streep richting oksel. De plek zelf zit vrij diep, dus weet niet of hij echt hard is.
Maar ml belt de huisarts ff, want mijn oudste is al drie weken ziek en best wel afgevallen, en dat kan hij niet hebben. Dus hij moet toch ff de ha bellen.
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:14:25 #47
259886 pessie
pi_122247210
Klinkt als bo free. Shit, krijg je dat ercook nog bij -O-
pi_122247793
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:15 schreef Kyara het volgende:
ik kom ook weer even advies vragen:

- de dames krijgen nu 100% bv maar ik kan ze amper bijhouden. Heb 400 ml per 24 uur nodig maar dat red ik net. Hoe krijg ik dat verder opgebouwd? Ik kolf nu zo'n 7 a 8 keer 20 min en vaker lukt eigenlijk niet.

- ik moet voor thuis een kolf huren. Gaat dus om volledig kolven en heb veel nodig. Elektrisch en dubbelzijdig lijkt mij dan het handigst en snelst. Iemand een tip mbt merk of hebben bij de thuiszorg dan maar 1 versie? En wat heb ik verder dan nog nodig?

Heleboel vragen maar kolven is mijn enige houvast dus al daar iets mis mee gaat dan trek ik dat echt niet ben ik bang
Heel effectief om je productie te verhogen is clusterkolven. Er zijn verschillende methoden, maar ik heb deze gebruikt: 15 min kolven - 10 min rust - 10 min kolven - 10 min rust - 10 min kolven. Tussendoor hoef je de kolf niet schoon te maken of melk in de koelkast te zetten. Hielp bij mij echt heel goed. 1x per dag zo'n sessie.

En na 5 dagen ben ik met domperidon gestart, maar dat zou ik in overleg met de lk doen. Je wordt er wel afhankelijk van, maar het kan snel resultaat geven.

Bij onze thuiszorg hadden ze dezelfde kolf als in het ziekenhuis, zo'n grote medela. Daarna heb ik zelf een dubbelzijdige kolf van Ardo gekocht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122247880
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:14 schreef pessie het volgende:
Klinkt als bo free. Shit, krijg je dat ercook nog bij -O-
I will survive ;) maar ha wil dat ik langs kom en dat gaat hem niet worden. Dus ml gaat wel ff met oudste heen, maar ik ga ko als ik nu in een wachtkamer ga zitten. En ik moet er ook nog heen lopen, wordt hem niet.
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:46:49 #50
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122247893
Kyara, geen tips verder, maar wel een *O* voor al 400 ml per 24 uur, wat goed zeg! :*
pi_122247912
Free, sterkte. Ik vind het ook wel als een bo klinken. Ook beterschap voor je oudste! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:47:44 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122247920
En Free, bah zeg, wat balen....en dat de huisarts dan ook niet even een kuurtje voorschrijft. :{
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:19:47 #53
259886 pessie
pi_122248702
Free, ik stel voor dat je dat even tegen de h a zegt, dan loopt ie die 50 meter maar even naar jou toe. Als jij je zo rot voelt moet hij gewoon komen.
pi_122249214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:46 schreef Juud79 het volgende:
Kyara, geen tips verder, maar wel een *O* voor al 400 ml per 24 uur, wat goed zeg! :*
Dat idd *O*
Goed bezig :*

Gisteren cb geweest. 7325 bij 66 cm met precies 6 maanden. Eerst nog twijfel of ik tussendoor moest komen wegen. Maar ze vond dr heel beweeglijk en zich goed ontwikkelen, dus vond t prima gewoon met 8,5 maand weer te wegen.
Ze heeft alleen niet zo'n mooie curve :')
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:50:40 #55
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122249693
Shit ben nu niet thuis maar heb nog gekolfde melk op mijn nachtkastje staan. Kan ik dat nog invriezen? Als ik over een uurtje thuis ben?
pi_122249721
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:19 schreef pessie het volgende:
Free, ik stel voor dat je dat even tegen de h a zegt, dan loopt ie die 50 meter maar even naar jou toe. Als jij je zo rot voelt moet hij gewoon komen.
dat zei m ook al tegen hem, maar hij vond het onzin. Ik zit nu half rechtop, om voor mini te zorgen, maar dat wil eik ook al niet. Dus ik ga maar gewoon niet dan.
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:53:21 #57
259886 pessie
pi_122249787
quote:
3s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:51 schreef freecell het volgende:

[..]

dat zei m ook al tegen hem, maar hij vond het onzin. Ik zit nu half rechtop, om voor mini te zorgen, maar dat wil eik ook al niet. Dus ik ga maar gewoon niet dan.
Is je ha gewoon lui of denkt hij dat het allemaal wel meevalt? Lijkt me dat je ab nodig hebt.
pi_122249863
Kyara Wup heeft al tips gegeven dus verder een hele dikke :* van mij!

free beterschap :*

Son drinkt je kleintje minder? of krijgt ze meer bijvoeding dan ze bv drinkt?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122250177
Nee ze krijgt nog amper bijvoeding. Zijn met 5,5 maand een beetje begonnen en nu wat actiever.
Ze ging rond de 3 maanden al afbuigen geloof ik.
Nou ja kijk wel waar ze over 2 maanden zit. De laatste weken drinkt ze juist beter, dus verwacht dat ze nu beter omhoog gaat.
pi_122251829
Kyara, wat fijn dat je 100% op bv zit. Ik zag dat je tips gehad had. Ik hoop dat ze werken voor jou

Free, beterschap. Wat vreemd dat de HA niet eens langs komt.

Hier gaat de bv steeds beter. Ik heb echt een klein vreetzakje. Mevrouw is nu al terug op haar geboortegewicht (zit er zelfs boven) De poepluiers liegen er ook niet om.
pi_122251848
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:06 schreef Ticootje het volgende:
Mijn flessen gaan de vaatwasser in.

En je borsten worden ongeveer zoals ze waren voor je zwangerschap. Hangborsten krijg je niet van borstvoeding. Je borsten worden al groter in de zwangerschap.
Ongeveer :')
Ze zijn bij mij echt nooit meer zo geworden als voor de zwangerschap. Slappe hap werd het. Het was al nooit echt veel maar het werd er niet beter op na de zwangerschap. Maar was denk ik inderdaad niet door de borstvoeding.
pi_122251962
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ongeveer :')
Ze zijn bij mij echt nooit meer zo geworden als voor de zwangerschap. Slappe hap werd het. Het was al nooit echt veel maar het werd er niet beter op na de zwangerschap. Maar was denk ik inderdaad niet door de borstvoeding.
Lol die heb ik even gemist, maar het is bij ook bepaald niet ongeveer hetzelfde meer :') Slapper, check, maar ook zebrastrepen door de stuwing. En helaas heb ik er ook geen cup extra meer aan over gehouden.
pi_122252160
Ach ook wel handig, als ze in de weg zitten gooi je ze gewoon even over je schouder :P
pi_122252292
Ja, voordeel van de derde, ik kan liggend op mijn rug bv geven als m naast me ligt :X

Nba de oudste veerde ik wel terug, na de tweede niet, en die heb ik niet gevoed.
pi_122252355
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:37 schreef freecell het volgende:
Ja, voordeel van de derde, ik kan liggend op mijn rug bv geven als m naast me ligt :X

Nba de oudste veerde ik wel terug, na de tweede niet, en die heb ik niet gevoed.
:D *thee op m'n scherm*
pi_122252486
thanx voor de tips. Ga zeker proberen te clusterkolven. :Y

D. heeft vanmiddag live bij me gedronken. Geen idee hoeveel ze binnen heeft gekregen maar haar techniek was goed. Had alleen net wel gekolfd maar er kwam ws toch nog wel genoeg uit.

Verder is hun voeding weer opgehoogd dus het blijft een race tegen de klok. Wordt ook logistiek lastig om de melk weer in het zknhs te krijgen want kan geen voorraad aanleggen.

Free, sterkte :*
pi_122252710
Kyara heeft alleen D gedronken? niet J ook?
Hebben ze in het zhk voorraad donor moedermelk eigenlijk?

R drinkt ook bij mij als ik op mijn rug lig hoor! en ze is mijn eerste :P ik heb haar hoofd op mijn arm en zo op mijn oksel zeg maar <3
pi_122252741
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:32 schreef Estrys het volgende:
Ach ook wel handig, als ze in de weg zitten gooi je ze gewoon even over je schouder :P
_O- _O-
pi_122252954
Mijn borsten zijn een tijdje erg slap en inhoudsloos geweest, maar zijn nu weer terug op hun oude niveau. Veel is het nooit geweest en zal het ook nooit worden (B), maar ze zijn wel weer even stevig dan voorheen. Helemaal sinds ik weer aan de gewone pil ben. Nadeel is wel dat ze nu gevoeliger zijn en dat ik m'n knobbels weer voel (mastopathie). Komt mss ook er weinig vet in zit. Ik voel nog steeds die schijven (klieren) zitten die je in je puberteit zo goed voelt.

M'n tepels zijn wel wat langer dan voorheen. :+
  woensdag 30 januari 2013 @ 14:43:24 #70
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122254578
aviva heeft vannacht bij opa en oma geslapen, dus ik heb haar sinds gisterochtend niet meet gevoed. Gaat prima, maar ik heb uiteraard weer een harde/stevigere plek op de plaats waar destijds dat abces zat. :') Madam heeft vanmiddag dus weer wat te doen. ;)

kyara, gaat het clusterkolven? wel gaaf dat je ze volledig bv kan geven!
Waarom heeft alleen D bij je gedronken? Was het alleen buidelen met haar en niet met haar zus?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122255187
Wauw, dat ze nog zo vaak bij je drinkt dat je nog stuwing hebt, joh! Hoe vaak is dat ongeveer? Kolf jij nog op je werk ook dan?

Hier heeft L 'zelf' zo geledeidelijk afgebouwd dat ik zeker het laatste half jaar geen stuwing meer gehad heb. Maar goed, feit dat ik werk en op een gegeven moment gestopt ben met kolven op m'n werk, zal daar ook debet aan geweest zijn.
pi_122256518
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:42 schreef Kyara het volgende:
thanx voor de tips. Ga zeker proberen te clusterkolven. :Y

D. heeft vanmiddag live bij me gedronken. Geen idee hoeveel ze binnen heeft gekregen maar haar techniek was goed. Had alleen net wel gekolfd maar er kwam ws toch nog wel genoeg uit.

Verder is hun voeding weer opgehoogd dus het blijft een race tegen de klok. Wordt ook logistiek lastig om de melk weer in het zknhs te krijgen want kan geen voorraad aanleggen.

Free, sterkte :*
Sowieso, knap om te lezen hoe je zo voor 2 dametjes aan het werken bent. Ik vind voor 1tje kolven al uitdaging genoeg.

Wat bij mij (tot nu toe, maar goed pas 4 weken) werkt is elke voeding consequent blijven kolven. Merk heel goed dat als ik 1x vergeet het niet meer word maar eerder minder 2 voedingen later.

De eerste dag zat ik met heel veel moeite op 10ml per voeding, in het einde van de kraamweek was het zeker 100 a 150ml. En nu 150ml per keer kolven met uitschieters naar 200.
Zeker niet super veel, maar merk dat het kolven soepeler ging met de dag. In het begin was de laagste stand van het kolfapparaat meer als genoeg, nu verhoog ik steeds tijdens het kolven en kan ik op maximale toeren kolven op het einde en loop het er goed uit.

Heb bij de thuiszorg een medela kolf gehuurd, zo eentje als het ziekenhuis ook gebruikt. Je kunt met 2 borsten tegelijk kolven, maar dat kan ik niet waarderen. Vind het zelf onhandig en kolf liever elke borst op zijn eigen tempo af.

Wat bij mij ook helpt is weten wanneer ik het meeste kolf en voor die voeding gewoon beter gaan zitten en niet willen haasten. Helaas is dat die van +- 3 uur 's nachts. Maar blijf ik daar net iets langer zitten dan kolf ik zo 50ml meer weg (wat ik veel vind op 150 ml). Heb al menig potje patience op mijn mobiel gespeeld ondertussen.

En vooral wat in het boekje van de kolf ook staat, op een ontspannen stand kolven. In het ziekenhuis pushte ze me naar hard kolven het beste. Maar op een lagere stand als het goed voelt kolft het veel fijner dan op de hoogste stand als het irriteert.
  woensdag 30 januari 2013 @ 15:35:20 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122256848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:58 schreef -Spring het volgende:
Wauw, dat ze nog zo vaak bij je drinkt dat je nog stuwing hebt, joh! Hoe vaak is dat ongeveer? Kolf jij nog op je werk ook dan?

Hier heeft L 'zelf' zo geledeidelijk afgebouwd dat ik zeker het laatste half jaar geen stuwing meer gehad heb. Maar goed, feit dat ik werk en op een gegeven moment gestopt ben met kolven op m'n werk, zal daar ook debet aan geweest zijn.
ik ben met 12mnd gestopt met kolven. Dat was dus echt een paar maanden met klaptieten Aviva ophalen van het kdv :D

op kdv-dagen drinkt ze 3x bij mij. Bij het wakker worden, na ophalen en vlak voor het slapen gaan. Op dagen dat ze thuis is, minimaal 5 keer. Ze drinkt zichzelf in slaap voor middagslaapje.

Stuwing is alleen rechts, links is zwaar, maar niet gestuwd. Maar niet kraamtijdstuwing, dus komt wel goed.
pi_122258492
Ik ben O+ op Faye haar curve hoor!

pi_122259068
Wow wat gaat dat gewicht hard omhoog Marjolijntje *O*
pi_122263126
mooi marjolijntje!

J. Heeft wel de mogelijkheid gehad om te drinken maar die hield het bij sabbelen en slapen. Morgen komt de logopedie ook voor haar.
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:08:59 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122263770
marjolijn, wat een mooie curve!!

kyara, is logopedie voor mondmotoriek en zo? Helpt ze ook met aanleggen?

Aviva heeft me verlost :D rechts stond inmiddels redelijk vierkant, maar daar wist madam wel raad mee. Links ging niet "op" maar dat verbaast me niets. :)

en nu heeft ze de hik O+ gulzig gedronkken O+
pi_122265192
davinia, logopedie is voor de slik- en zuigtechniek. Ze krijgen nu nog sondevoedig en nu moeten ze steeds meer zelf drinken uit borst of fles. Die techniek komt pas met 34 weken dus alle kindjes die voor die tijd geboren worden krijgen logopedie om te kijken of ze het aankunnen.
pi_122266533
Ohh F.leur is ineens super afgeleid tijdens het drinken. Wel heel grappig dat ze steeds lacht tijdens het drinken, maar t schiet niet echt op haha.
Wat ben ik toch gek op mijn meisje!

Ze was trouwens goed aangekomen! Weegt nu 6580gr bij 65cm met 4maanden. Jeuj!
pi_122266684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:37 schreef freecell het volgende:

Ik moest denken en toen kwam m'n drinken mijn neus uit, hihi
pi_122279978
Aviva toch, nog zo dol op mama-melk O+

Kyara, je bent goed bezig joh!

En Omentielvo ook *O*

Freecell, beterschap voor jullie :*

Hier ook ehhh.... minder stevige, halflege uitgerekte zakjes met streepjes. Geeft niet, ik heb een matchende buik :') ;(

Hadden we het gister nog over bh's? Vanmiddag op het werk ineens scherpe pijn in mijn borst. Beugel in 2en en scherpe punt die in me prikte :X
Dat moet een voorteken zijn, morgen maar eens een goede gaan kopen :Y
pi_122280006
ooops }:|
pi_122286822
Marjo, mooie curves!

Son, Elises curve vlakt wel af. Gelukkig dan maar dat ze het geen probleem vond. Wel grappig jouw dochter weegt met 6 maanden bijna zoveel als de mijne met bijna 9 maanden. De jouwe had wel een kleine voorsprong bij d'r geboortegewicht zo te zien.

Kyara, fijn dat de logopedie komt. Hopelijk helpt het J. *O* voor het drinken van D.

Davinia, gelukkig dat je dochter de stuwing redelijk kon wegdrinken.

Kwisted, mooi gewicht.

Kersjes, succes met bh koop.

Weet iemand hier hoe je merkt dat de productie zo stabiel is, dat best wat minder of meer voeden geen verschil uitmaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122287141
Ik heb al eens eerder gepost dat ik niet zo geloof in stabiliteit, wel in flexibiliteit. Je productie pas zich immers aan aan de vraag. Maar in de loop der tijd kun je vaak makkelijker je productie weer iets opkrikken.
Als je structureel minder gaat voeden, zakt je productie gewoon.
pi_122287705
Sonnetje, inderdaad een afvlakking, maar zo te zien pakt ze nu wel beter haar lijn op :).

Marjolijn, Faye groeit hard ^O^

Davinia, wat drinkt ze nog veel! Dat zie ik hier toch niet gebeuren, overdag gaat voeden grotendeels op mijn verzoek en na één borst heeft hij het vaak wel weer gezien. Alleen op kdv-dagen wil hij 's middags nog wel eens langer blijven hangen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122287893
Man heeft gisteren toen hij bij de ha was toch even gezegd dat ik wel heel erg van de wereld was en icm met de rode striem heeft ze toch een abkuurtje meegegeven.
Zal ik vast gynodactarin inslaan? ;)

Oudste ook aan de ab trouwens, gaat lekker hier ;)
pi_122290613
Davinia ze drinkt nog zo veel <3

Phaidra echt? haalt hij het snachts in? of drinkt hij lekker wat anders?

Kwisted fijn van de staats!! je kleintje doet het echt super!

freecell beterschap!!

haha kers :D dat is niet lekker!! ik draag niks meer met beugels..kan ik sinds de zwangerschap niet goed meer tegen

Tinu een dikke :* voor jou!

Kyara hoe gaat het met jou? wanneer mag je naar huis?

Ik had een vraag
ik kolf nu nog steeds omdat papa geeft een flesje voor dat hij naar bed brengt smiddags als ik op werk ben vrijdag..ze drinkt soms 150 soms 200 hangt af of er tandjes zijn of sprong
Stel ik zou niet meer kolven bijvoorbeeld als ze 18 maanden is..wat zou papa in het flesje kunnen doen?
koemelk wil ik niet, ik vind het niet echt lichtverteerbaard. En sowieso niet nodig.
Zijn er suggesties?
  donderdag 31 januari 2013 @ 11:12:07 #88
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122290751
Geitenmelk, rijstmelk, thee, water, yoghurt aangelengd met wat water?
pi_122292043
Curves!

Def tijd voor bijvoeding, verder doet ze het super :) 6706 en 65 cm. Tis een kleintje
pi_122293914
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:07 schreef bitterend het volgende:
Phaidra echt? haalt hij het snachts in? of drinkt hij lekker wat anders?

Ik had een vraag
ik kolf nu nog steeds omdat papa geeft een flesje voor dat hij naar bed brengt smiddags als ik op werk ben vrijdag..ze drinkt soms 150 soms 200 hangt af of er tandjes zijn of sprong
Stel ik zou niet meer kolven bijvoorbeeld als ze 18 maanden is..wat zou papa in het flesje kunnen doen?
koemelk wil ik niet, ik vind het niet echt lichtverteerbaard. En sowieso niet nodig.
Zijn er suggesties?
Ik leg hem nu aan voordat hij gaat slapen en als hij wakker wordt. Dat zijn momenten dat hij zijn aandacht redelijk bij het drinken kan houden. De rest haalt hij 's nachts in. We zijn wel begonnen met oefenen met water / thee drinken uit een tuitbeker, maar dat snapt hij nog niet zo. Uit een gewone beker snapt hij het wel, maar gaat er nog maar weinig echt in :+.

In aanvulling op Juud: je hebt ook amandelmelk. Ik weet niet hoe lichtverteerbaar dat is, maar het is iig plantaardig ipv dierlijk :).

SE, ze is de lengte ingeschoten!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122294983
Met 18 maanden gaf ik overdag geen flesje meer, alleen s'ochtends en voor s'avonds.
pi_122295538
En havermelk bestaat ook nog. Allemaal bij de appie te koop, makkelijk toch ;) Als je een beetje voedingswaarde erin wilt gooien, kun je het beste steeds wat afwisselen overigens.

SE, ik zou juist zeggen tijd voor wat calorieën, dus meer mamamelk, maar goed ;)
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:56:50 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122295905
Rijstemelk ook :+

Oliver is 30 gram eraf ik wijt het aan actiever na ziek zijn en zijn weigeren :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122295907
Bitterend, misschien een rare suggestie, maar gewoon een boterham?
Bij 18 maanden kunnen ze toch prima een boterham eten? En daar dan wat drinken bij als sap, water, thee?
Misschien begrijp ik je vraag verkeerd, dan moet je het zeggen hoor.
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:59:41 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122296049
Ik denk dat het om het knusse van flesje/tuit geven gaat :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122296188
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Rijstemelk ook :+

Oliver is 30 gram eraf ik wijt het aan actiever na ziek zijn en zijn weigeren :+
Daar heb je een punt oO<

Dat lijkt me ook gek, van bijna volcontinu drinken naar weigeren... Is er nu al een definitieve datum voor het ziekenhuis?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122296222
Oke, maar dan zou ik daar een ander momentje voor zoeken. Bijvoorbeeld bij het wakker worden na het slapen. Vraag is dan nog steeds wat daar in moet idd. Dan heb je aan mij niks, eva krijgt karnemelk.
pi_122296654
Bedankt voor de suggesties dames!!
Havermelk, rijstmelk en amandelmelk staan op mijn lijst!

danic, ze krijgt al boterhammen en eet met de pot mee maar voor het slapen gaan ipv van mamamelk in het flesje zocht ik suggesties :Y
pi_122296839
SE, hoezo is het def tijd voor bijvoeding?

Son, wat een gekke curve heeft je meiske.. Ga je nog actief daarmee aan de slag?

Bitterend, je zou er ook een knuffelmoment van kunnen maken ipv drinkmoment? Zou ze dat accepteren? Of niets aanbieden en kijken wat ze wil? En op de dagen dat jij wel thuis bent wel lekker drinken bij mama?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122297203
Morretje op dit moment niet nee het is ook hun bed ritueel met mijn man, schone luier flesje warme mamamelk en bedje..maar misschien als ze ouder is wel!
Ik wil proberen kijken of ze iets anders in het flesje ook lekker zou vinden..gelukkig vind ik kolven geen probleem. Ben binnen een kwartier weer klaar en heb 180ml 3x per week
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')