Definieer zwaar gelovig.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat-ie wel zwaar gelovig is hoor.
http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap007%3Aa0095quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik meende dat het woord pas in 1980 was geïntroduceerd?
Mijn fout, blijkbaar![]()
Maakt overigens niet uit dat ik het gemierenn**k vind om te vallen over de naam 'koningsdag'...
Het breekt me opquote:Op dinsdag 29 januari 2013 07:22 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Toen Beatrix koningin werd bestond het hete woord 'koninginnedag' nog niet eens.
Waar maak je je druk om...
Dat het een heel erg belangrijke rol vervult in zijn dagelijkse leven.quote:
Tja, bij "zwaar gelovig" denk ik toch al snel aan de zwartekousenkerk.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat het een heel erg belangrijke rol vervult in zijn dagelijkse leven.
En ook dat hij zich door God geroepen voelt Koning te zijn.
Zoiets?
Ze zijn ook vrijzinnig protestants, what ever that means, maar een jongere man zoals Wim-Lex waarbij religie een grote rol speelt, tja, dat vind ik zwaar gelovig, zonder direct van de zwarte kousen-kerk te zijn idd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:08 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Tja, bij "zwaar gelovig" denk ik toch al snel aan de zwartekousenkerk.
De predikanten die de Oranjes kiezen bij doopdiensten, trouwerijen en uitvaarten komen altijd nogal vrijzinnig op me over.
Hij is wel getrouwd met een katholiek.. twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik weet niet of WA echt zeer gelovig is... probleem is natuurlijk dat wanneer hij zijn kinderen niet meer zou dopen en als hij zichzelf atheïst gaat noemen, dat er dan redelijk wat mensen zich op de tenen getrapt voelen. De meest oranjegezinde mensen zijn vaak ook kerks. Openlijk van het geloof afstappen ligt dus nog wel gevoelig in zo'n positie. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij oprecht gelovig is.
Ik denk dat-ie wel oprecht is daarin, bij Obama vraag ik het me af.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik weet niet of WA echt zeer gelovig is... probleem is natuurlijk dat wanneer hij zijn kinderen niet meer zou dopen en als hij zichzelf atheïst gaat noemen, dat er dan redelijk wat mensen zich op de tenen getrapt voelen. De meest oranjegezinde mensen zijn vaak ook kerks. Openlijk van het geloof afstappen ligt dus nog wel gevoelig in zo'n positie. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij oprecht gelovig is.
de oranje-nassau's zijn dus niet eens de eerste koningsfamilie in nederland dat zijn de habsburgenquote:nadat in 1581 de monarchie van de landsheren uit het huis Habsburg was afgezworen
Kijk eens naar de huizen van Engeland, of Frankrijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel leuk geschiedenis leren uit wiki
[..]
de oranje-nassau's zijn dus niet eens de eerste koningsfamilie in nederland dat zijn de habsburgen
De SGP stemde niet voor niets tegen de toestemmingswet voor het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hij is wel getrouwd met een katholiek.. twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen.
Dat ze dat allemaal accepteren in staphorst en the bible belt!
Nou voor 1581 had je hier eigenlijk min of meer nog een feodaal systeem: graven en wat dies meer zij, die vazallen waren van de Habsburgers. Na de abdicatie van Karel 5, kwamen die vazalstaatjes onder de heerschappij van Filips 2, die in Spanje zetelde.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel leuk geschiedenis leren uit wiki
[..]
de oranje-nassau's zijn dus niet eens de eerste koningsfamilie in nederland dat zijn de habsburgen
Ik vind die veel te diepe v-hals plus close-up erg vervelend, nohommo.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Die habsburgers waren natuurlijk de spanjaarden... duh![]()
geschiedenis is nooit mijn sterkste kant geweest maar ik leer een hoop bij door 'de gouden eeuw' elke dinsdag op tv
Nee, er waren op gegeven moment Oostenrijkse en Spaanse Habsburgers, na de abdicatie van Karel 5 (in 1555).quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Die habsburgers waren natuurlijk de spanjaarden... duh![]()
geschiedenis is nooit mijn sterkste kant geweest maar ik leer een hoop bij door 'de gouden eeuw' elke dinsdag op tv
twitter:Charles_HRH twitterde op maandag 28-01-2013 om 18:57:19Ok, Mother, give one the remote control. There's something about to start on Dutch TV that you'd enjoy. #beatrix reageer retweet
Ik verhuis binnenkort van zwolle naar rotterdam en het voelt soms alsof ik naar een ander land ga... dat lappendekendenken zit er nog wel inquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, er waren op gegeven moment Oostenrijkse en Spaanse Habsburgers, na de abdicatie van Karel 5 (in 1555).
Heb je de koningshuizen van de Engelsen nog opgezocht? Kun je lachen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik verhuis binnenkort van zwolle naar rotterdam en het voelt soms alsof ik naar een ander land ga... dat lappendekendenken zit er nog wel in
Koning Odo I klinkt eerder duitsquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heb je de koningshuizen van de Engelsen nog opgezocht? Kun je lachen.
Ik snap je verwarring wel. Juliana was op 30 april jarig en dat werd gevierd en heette dan koninginnedag. Toen Beatrix koning werd in 1980 is besloten om het op 30 april te laten omdat het op de verjaardag van Beatrix (31 januari) geen fijn weer is voor zoiets. Dus is het losgekoppeld van de verjaardag en apart Koninginnedag geworden. Wel logisch dat het nu weer gekoppeld word aan de verjaardag nu die op 27 april is, ook een prima dag voor zoiets.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik meende dat het woord pas in 1980 was geïntroduceerd?
Mijn fout, blijkbaar![]()
Maakt overigens niet uit dat ik het gemierenn**k vind om te vallen over de naam 'koningsdag'...
Wel steeds minder, door de massacommunicatie.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik verhuis binnenkort van zwolle naar rotterdam en het voelt soms alsof ik naar een ander land ga... dat lappendekendenken zit er nog wel in
Ach ja, het is pas vanaf de 19e eeuw dat mensen überhaupt het gevoel hadden in één land te wonen. De Republiek stond in de 17e eeuw net zo ver van ons als de EU nu.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hij is wel getrouwd met een katholiek.. twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen.
Dat ze dat allemaal accepteren in staphorst en the bible belt!
Dat had in 1800 echt niet gekunt.
(trouwens wat is ons vorstenhuis eigenlijk belachelijk jong200 jaar dat is ja niks.. de mensen die ons lang gevormd hebben waren ver voordat we de nazaten van willem van oranje koning noemden)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |