Voor vinger kracht (hihiquote:Op zondag 3 februari 2013 17:57 schreef Amoeba het volgende:
Barré akkoorden dienen zich aan. Maar ik heb, zoals velen met mij, steeds last van een B/D/G snaar die niet perfect ingedrukt wordt. Hoe train ik hiervoor mijn vinger, of hoe dien ik hem goed te leggen? Zijn er ook wat vingeroefeningen voor zonder gitaar? Heb niet de hele dag een gitaar voorhanden namelijk.
quote:
Wat voor setje snaren heb jij op je 7 snaar?quote:
Dat zou je eerlijk gezegd even aan aresdream moeten vragenquote:Op maandag 4 februari 2013 15:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat voor setje snaren heb jij op je 7 snaar?
Let me know ? Standaard tuning 7 snaar ?quote:Op maandag 4 februari 2013 16:10 schreef The_Dean het volgende:
Ik ben nu bezig deze er op te zetten, ben wel benieuwd. Niks om te vergelijken helaas, oude snaren die er af komen waren onbespeelbaar
[ afbeelding ]
Ernie ball .009 denk ik dan...quote:Op maandag 4 februari 2013 16:05 schreef genakt het volgende:
[..]
Dat zou je eerlijk gezegd even aan aresdream moeten vragen![]()
Momenteel heb ik wel deze liggen maar heb ze er nog niet op gezet dus weet nog niet hoe ze zijn.. Zit ook helaas even in een verhuizing dus even geen tijd voor
[ afbeelding ]
Denk alleen dat ze niet iets te dun zijn. Anders koop ik een 0.13 setje en zet ik gewoon een andere hoge E snaar erop. Heb voor de rest namelijk niet veel bijzonders kunnen vinden.
quote:
BEADF.Bnogwat, nog ff uitzoeken, die laatste.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:14 schreef genakt het volgende:
[..]
Let me know ? Standaard tuning 7 snaar ?
Speel nu met curt magnan .010 setjes, vind ik primaquote:Op maandag 4 februari 2013 16:19 schreef genakt het volgende:
[..]Ja beetje verschillende setjes uitproberen
Kijk dat zijn de beste snarenquote:Op maandag 4 februari 2013 16:05 schreef genakt het volgende:
[..]
Dat zou je eerlijk gezegd even aan aresdream moeten vragen![]()
Momenteel heb ik wel deze liggen maar heb ze er nog niet op gezet dus weet nog niet hoe ze zijn.. Zit ook helaas even in een verhuizing dus even geen tijd voor
[ afbeelding ]
Denk alleen dat ze niet iets te dun zijn. Anders koop ik een 0.13 setje en zet ik gewoon een andere hoge E snaar erop. Heb voor de rest namelijk niet veel bijzonders kunnen vinden.
Je bedoeld dat GFS dan hun lijn actieve pickups lanceert? Kan ook niet wachten op info/specs/prijzen/clipsquote:
Ja, precies.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:26 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je bedoeld dat GFS dan hun lijn actieve pickups lanceert? Kan ook niet wachten op info/specs/prijzen/clips
Zal wel een stormloop worden eerst! Echt goedkoop, en hoop dat ze richting EMG klank gaan, kan nog wel een paar setjes gebruiken. Maar even een groepsinkoopje doen. Al zit je dan wel met al die extra invoerrechten...quote:Op maandag 4 februari 2013 22:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, precies.
Zo'n setje kan mooi in mijn LP.
Ik heb hem nu zo staanquote:Op maandag 4 februari 2013 16:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
BEADF.Bnogwat, nog ff uitzoeken, die laatste.
Wat gaan ze kosten dan? Kan het op de site van GFS niet zo snel vinden.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:48 schreef brother52 het volgende:
Zelfs dan zijn ze natuurlijk nog spotgoedkoop.
Op Facebook geven ze aan vanaf $25 per element.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat gaan ze kosten dan? Kan het op de site van GFS niet zo snel vinden.
Ik heb op marktplaats een setje EMG DG20's gekocht voor in mijn strat - de David Gilmour-pups, zeg maar. Ben benieuwd, heb het vooral gedaan om niet te hoeven vliegen met mijn Les Paul. Toch wat kwetsbaarder dan een bolt-on strat. En met deze pickups hoop ik iets meer rockende oomph te hebben dan met de lace sensors.
Ik ben verlieft op de emg 81/85 , 81/60 en emg 707 maar dat is toch meer voor de metal.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:02 schreef ThamfBeast het volgende:
Wat zijn echt goeie allround elementen? Ik heb een Ibanez S520EX en standaard zitten daar pickups van ibanez zelf op, ben opzich wel redelijk tevreden, maar heb het idee dat het beter kan.
In de gain zijn ze erg sterk, maar in het clean klinkt het nooit goed clean..
Iemand een aanrader?
dat had ik ook 2 jaar geleden, ik speel trouwens acoustic, en het is gewoon blijven oefenen en spieren ontwikkelen. als ik nu op een elektrische bars speel, is het zo licht in verhoudingquote:Op zondag 3 februari 2013 17:57 schreef Amoeba het volgende:
Barré akkoorden dienen zich aan. Maar ik heb, zoals velen met mij, steeds last van een B/D/G snaar die niet perfect ingedrukt wordt. Hoe train ik hiervoor mijn vinger, of hoe dien ik hem goed te leggen? Zijn er ook wat vingeroefeningen voor zonder gitaar? Heb niet de hele dag een gitaar voorhanden namelijk.
Vet ding hequote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:50 schreef The_Dean het volgende:
Wat een vliegmachine, zo'n LTD![]()
Nog een lekker actief setje, en ik ben klaar
Ja echtquote:
Nee, ik had dat setje H3's. Is van iemand van hier naar jou gegaan, daarna naar mij, naar Genakt, naar dinges en nu weer bij jou.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:49 schreef The_Dean het volgende:
Nee, dat was de H3. Ik twijfel nu of iemand ooit wel die H4 van me heeft gehad. Of was jij dat?
Die H3 is alleen maar in handen van Fok!Gitaristen geweest.
Oh, de H4 ook. Van Cynic naar mij, en misschien ondertussen eens naar jou.
*gaat linkshandig leren spelen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:50 schreef brother52 het volgende:
Binnenkort moet ik misschien mijn Explorer in de verkoop gooien.
Of ik moet een grotere auto regelen...quote:
Iemand van hier is Metalfreakquote:Op woensdag 6 februari 2013 12:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, ik had dat setje H3's. Is van iemand van hier naar jou gegaan, daarna naar mij, naar Genakt, naar dinges en nu weer bij jou.
Ik heb die H3's toen vervangen voor die Gibson pups van Dribbel.
Probleem opgelost. Wat voor Volkswagen zoek je?quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of ik moet een grotere auto regelen...
Eentje waar een koffer voor een explorer in pastquote:Op woensdag 6 februari 2013 12:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Probleem opgelost. Wat voor Volkswagen zoek je?
Golf 2 en verder. Heb een 2, 3 en 4 gehad, en allemaal past een grote koffer op de achterbank. Mijn V past ook namelijk. Passat, past ook. Jetta ook wel denk ik dan, Bora ook. Polo weet je zelf.Phaeton lukt ook wel. Tiguan, Touareg, Touran, Caddy, Transporter.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Eentje waar een koffer voor een explorer in past
Ik heb hier een wasknijper. Als ik mijn wijsvinger op het verlengde van een helft leg, en mijn duim eronder zet, en dan zo nu en dan mijn duim aanspan om dat ding wat in te drukken terwijl mijn indexfinger recht blijft. Zou ik zo tijdens mijn hoorcolleges dan wat nuttige oefeningen kunnen doen?quote:Op woensdag 6 februari 2013 03:43 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dat had ik ook 2 jaar geleden, ik speel trouwens acoustic, en het is gewoon blijven oefenen en spieren ontwikkelen. als ik nu op een elektrische bars speel, is het zo licht in verhouding
Wanneer ik een goede barré leg, dusdanig dat alle snaren goed klinken, dan houdt mijn wijsvinger het al snel voor gezien.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:00 schreef brother52 het volgende:
Waarom zou je dat willen? Het is gewoon een stuk gewenning en de goede techniek aanleren.
Met kracht heeft het niet veel te maken.
Probeer ik. Ik maak 'm zo.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:12 schreef brother52 het volgende:
Duim goed achter op de neck en je wijsvinger iets draaien zodat je de barré met de zijkant van je vinger maakt.
Schuiner houden, je vinger dus meer roterenquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:18 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Probeer ik. Ik maak 'm zo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben echt geen 'begaafd' muzikant oid. Het enige wat ik een beetje kan spelen is Heroin van The Velvet Underground. Maar als je de tab ziet snap je denk ik wel waarom.
Ik pak 'm wel met de zijkant. De roodgedrukte lijn is waarmee ik druk. Nóg schuiner?quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:20 schreef brother52 het volgende:
Ah, je houdt je wijsvinger verkeerd. Zo kost het inderdaad kracht om een barré te maken.
Rol je vinger eens wat naar achter zodat je met de zijkant van je vinger de snaren indrukt.
Maar daar is mijn vinger niet recht meer. Je kunt toch zien dat er een soort van knobbeltje zit op mijn wijsvinger..quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:33 schreef brother52 het volgende:
Op de eerste foto's pak je hem toch echt met de onderkant.
Maar inderdaad, nog wat schuiner.
Gaat vanzelf wegquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:01 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja, en het doet me een partij pijn. Ik speel nu nog iets verder inderdaad.
Ik weet niet waar en hoe het precies pijn doet bij jou, maar als ik met pijn speel dan ga ik nooit zitten forceren. Dat is vragen om blessures.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:01 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja, en het doet me een partij pijn. Ik speel nu nog iets verder inderdaad.
Kloptquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Die snaren gaan toch gewoon via de onderkant van je gitaar
Wat wil je open maken dan ?quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Klopt
E1 snaar was gebroken 3.5 maanden geleden ,die moet ik vervangen(de rest zijn wel OK)
Morgen even dan,hopen dat het goed gaat![]()
Hoezo zou je die open moeten makenquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Om de E1 snaar te vervangen,moet ik het open maken(brug)
Zal ik even morgen checkenquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoezo zou je die open moeten makenGewoon via onder erdoor halen
quote:
Oeh, die moet ik eigenlijk nog een setje hebben om 1 van mijn gitaren weer compleet te maken. Heb alleen het idee dat ze daar nou niet echt heel voordelig zijn though.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:47 schreef brother52 het volgende:
Tof, GFS heeft nu ook de goede straplocks (sort of)
http://www.guitarfetish.com/All-New-BLACK-Schaller-tyle-locking-Strap-Button-System-_p_4513.html
Voor een setje schallers betaal je zo'n ¤16. Als het mee gaat in een grotere bestelling, dan kan het wel uit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:50 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Oeh, die moet ik eigenlijk nog een setje hebben om 1 van mijn gitaren weer compleet te maken. Heb alleen het idee dat ze daar nou niet echt heel voordelig zijn though.
Zo, da's duur. Ik betaalde er steeds rond de 13,- voor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Voor een setje schallers betaal je zo'n ¤16. Als het mee gaat in een grotere bestelling, dan kan het wel uit.
Gewoon even wachten tot we die actieve pups van ze gaan bestellen
Goed bezig.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:46 schreef The_Dean het volgende:
Zo, met wat bevriende bands een package dinges opgezet, nu eens kijken of we wat gigs kunnen regelen
Hangt van de versie af die je hebt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zo, da's duur. Ik betaalde er steeds rond de 13,- voor.
Heb alleen chroom en zwart gekochtquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hangt van de versie af die je hebt.
De nikkel en gouden uitvoering zijn goedkoper dan de zwarte of chromen.
Ik heb volgens mij het kwartet compleetquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb alleen chroom en zwart gekocht.
Ik doe niet aan goudkleurige hardware. Mij te ordinairquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij het kwartet compleet
Zal vanavond eens kijken naar de prijzen.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:37 schreef brother52 het volgende:
Als het meezit hebben we eindelijk een drummer gevonden voor ons studioprojectje.
op z'n rug binden en er heen laten fietsen/lopen?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:58 schreef brother52 het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe we zijn drumkit in de studio krijgen...
Het is Mike Portnoy nietquote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:58 schreef brother52 het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe we zijn drumkit in de studio krijgen...
Geen idee wat voor kit hij heeft maar hij heeft geen vervoer en hij woont ook nog een stuk buiten de route.quote:
Oh ja, dat is dan weer een ander verhaal.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Geen idee wat voor kit hij heeft maar hij heeft geen vervoer en hij woont ook nog een stuk buiten de route.
Tof, succesquote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:46 schreef The_Dean het volgende:
Blijkbaar een studio waar we een nummer gaan opnemen.
Dat was volgens mij niet zo'n frisse kerel.quote:En iets met Eije Wijkstra. Even bij het monument kijken morgen.
Hij schoot 4 veldwachters neer omdat ze zijn vriendin zouden komen halenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Tof, succes
[..]
Dat was volgens mij niet zo'n frisse kerel.
Heb interesse in de DIGITAL MULTI-FX FX600 en Chorus Orchestraquote:Op vrijdag 8 februari 2013 23:25 schreef m0ridin het volgende:
Mocht iemand hier nog een behringer pedaaltje of pedalboard willen hebben
V&A / [TK] Behringer gitaar effect pedalen (SM400,FX600,CO600) + pedal board
Top, ik heb je adres alquote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:41 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Heb interesse in de DIGITAL MULTI-FX FX600 en Chorus Orchestra
Vergeet niet dat je een basis amp hebt en je gitaarleraar een paar stappen beter en misschien zelfs wel een buizen versterker en of modeling amp waarmee je oneindig veel mee kan rommelen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:36 schreef BMTH182 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is mijn amp , weten jullie hoe ik dit kan instellen zodat ik dit kan spelen?
Op de amp van me gitaarleraar klonk het echt precies goed alleen ik heb echt geen verstand waar middle treble etc. voor staat, alleen distortion
Eerst guide track ingespeeld, daarna alle stukken vervangen.quote:
Succes man, ben benieuwdquote:Op zondag 10 februari 2013 14:02 schreef Cynic het volgende:
Afgelopen vrijdag het eerste optreden met mijn oude/nieuwe bandje. Hopeloos podium- en zaalgeluid, dat is toch altijd een tegenvaller. Ben ook gewoon wat verwend vrees ik. Nouja, volgende keer beter. We kunnen heel misschien nog een leuk voorprogramma doen, als dat doorgaat ga ik de geluidsman van mijn andere band meevragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |