abonnement Unibet Coolblue
pi_122370472
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee thnx, ga er zo weer verder aan werken. Blijft lastig om computer drums goed realistisch te laten klinken.
Dat is het voordeel dat je voor bandjes vaak drums op moet nemen, kun je de drummer nog even wat beats laten inspelen. *O*
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 2 februari 2013 @ 11:21:47 #77
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_122371607
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:30 schreef guitarist het volgende:

[..]

Dat is het voordeel dat je voor bandjes vaak drums op moet nemen, kun je de drummer nog even wat beats laten inspelen. *O*
Dat is wel chill ja :D
  zaterdag 2 februari 2013 @ 11:22:20 #78
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_122371623
Ik zit er aan te denken een kleine 1 of 2 octaaf midi controllertje te kopen die standaard op m'n bureau staat. Heb nu zo'n m audio 61 staan maar die neemt zoveel ruimte in :')
pi_122374077
HIer nog iemand interesse in een gitaarstandaard?

http://www.conrad.nl/ce/n(...)ider-gitaarstandaard

Gitaar helt voor mij iets te ver naar achter (en moet dus net te ver van de muur), gratis op te halen in Utrecht of voor een tientje stuur ik hem op (3 euro voor het inpakken en de moeite ;) ).

Heb ook nog 2 setjes ernie ball (0.09 super slinky en 0.11 power slinky) en een d'addario exl120 0.09 setje waar ik denk ik niks mee doe (speel nu 0.10) dus die wil ik ook wel voor de verzendkosten in de brievenbus gooien naar iemand die ze wel kan gebruiken...
pi_122379578
Standaards genoeg, maar die snaren wil ik graag overnemen. PM je gegens, regelen we het meteen even.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_122380358
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:51 schreef m0ridin het volgende:
HIer nog iemand interesse in een gitaarstandaard?

http://www.conrad.nl/ce/n(...)ider-gitaarstandaard

Gitaar helt voor mij iets te ver naar achter (en moet dus net te ver van de muur), gratis op te halen in Utrecht of voor een tientje stuur ik hem op (3 euro voor het inpakken en de moeite ;) ).

Heb ook nog 2 setjes ernie ball (0.09 super slinky en 0.11 power slinky) en een d'addario exl120 0.09 setje waar ik denk ik niks mee doe (speel nu 0.10) dus die wil ik ook wel voor de verzendkosten in de brievenbus gooien naar iemand die ze wel kan gebruiken...
heb eventueel wel interesse in de 0.09 snaren.
pi_122387263
Hallo,

Ik heb de RG350DXZ vandaag gehaald, maar ik wil graag de snaren vervangen. Nou is dat wel een beetje gelukt maar het afstellen van die edge zero II brug is een beetje lastig. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat ding in godsnaam moet afstellen?
pi_122387994
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:15 schreef TheKevin het volgende:
Hallo,

Ik heb de RG350DXZ vandaag gehaald, maar ik wil graag de snaren vervangen. Nou is dat wel een beetje gelukt maar het afstellen van die edge zero II brug is een beetje lastig. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat ding in godsnaam moet afstellen?
Belangrijk is dat je brug parralel staat met je body. Verder ff googelen. Ik heb het van de week ook zelf gedaan.

Anders is er altijd nog de optie om langs een gitaartechnicus te gaan om hem ff af te laten stellen. Die gasten kunnen je ook goed laten zien hoe en wat
pi_122388565
Niet helemaal dezelfde, maar hier komt het op neer..

pi_122389260
Dus als ik het goed begrijp moet ik al m'n snaren er weer af halen (of iig zorgen dat de spanning er af is), met iets dat net zo dik is als een 9 volt batterij de brug omhoog houden. Maar wat moet ik daarna doen met de spanning van de snaren? Want ik heb niet hetzelfde systeem als die gast in dat filmpje. Ik heb achterop een knop die ik naar links of rechts kan draaien en daarmee de spanning verhogen/verlagen.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:02:19 #86
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_122389342
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:00 schreef TheKevin het volgende:
Dus als ik het goed begrijp moet ik al m'n snaren er weer af halen (of iig zorgen dat de spanning er af is), met iets dat net zo dik is als een 9 volt batterij de brug omhoog houden. Maar wat moet ik daarna doen met de spanning van de snaren? Want ik heb niet hetzelfde systeem als die gast in dat filmpje. Ik heb achterop een knop die ik naar links of rechts kan draaien en daarmee de spanning verhogen/verlagen.
Ik doe het juist altijd snaar voor snaar, dan blijft de spanning redelijk erop staan. Doe je dat niet, is het gewoon een hele hoop frustratie en gedoe om die tremolo weer in de goede positie te krijgen.
Don't let my username fool you...
pi_122389371
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:00 schreef TheKevin het volgende:
Dus als ik het goed begrijp moet ik al m'n snaren er weer af halen (of iig zorgen dat de spanning er af is), met iets dat net zo dik is als een 9 volt batterij de brug omhoog houden. Maar wat moet ik daarna doen met de spanning van de snaren? Want ik heb niet hetzelfde systeem als die gast in dat filmpje. Ik heb achterop een knop die ik naar links of rechts kan draaien en daarmee de spanning verhogen/verlagen.
Hoe staat je brug nu? als hij 'te los' staat dan kan je je snaren wat los draaien en vervolgens je brug iets strakker zetten en dan weer stemmen (en stemmen, en stemmen tot je een ons weegt)
Als hij 'te strak' staat kan je hem gewoon wat losser zetten en stemmen en stemmen enz.
pi_122389407
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:02 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik doe het juist altijd snaar voor snaar, dan blijft de spanning redelijk erop staan. Doe je dat niet, is het gewoon een hele hoop frustratie en gedoe om die tremolo weer in de goede positie te krijgen.
Is ook een goeie manier, eens in de zoveel tijd haal ik ze er wel allemaal vanaf om mijn fretboard goed te kunnen schoonmaken, olieen enzo.
pi_122389476
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:02 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Hoe staat je brug nu? als hij 'te los' staat dan kan je je snaren wat los draaien en vervolgens je brug iets strakker zetten en dan weer stemmen (en stemmen, en stemmen tot je een ons weegt)
Als hij 'te strak' staat kan je hem gewoon wat losser zetten en stemmen en stemmen enz.
De brug staat nu een klein beetje naar beneden zeg maar en staat niet heel strak.
Spanningsindicator staat ongeveer in het midden
pi_122389578
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:05 schreef TheKevin het volgende:

[..]

De brug staat nu een klein beetje naar beneden zeg maar en staat niet heel strak.
Spanningsindicator staat ongeveer in het midden
hij staat denk ik dan iets te strak (hij valt een beetje in de uitsparing??)
bij mij staat hij nu iets strakker dan het midden, maar dat kan per gitaar (en vooral snaardikte) verschillen.
Kan je een foto nemen hoe hij nu staat? Ik zal ff kijken of ik er een kan uploaden van de mijne
pi_122389762
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:08 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

hij staat denk ik dan iets te strak (hij valt een beetje in de uitsparing??)
bij mij staat hij nu iets strakker dan het midden, maar dat kan per gitaar (en vooral snaardikte) verschillen.
Kan je een foto nemen hoe hij nu staat? Ik zal ff kijken of ik er een kan uploaden van de mijne
Valt een beetje in de uitsparing inderdaad. Hier is de foto in een linkje http://i.imgur.com/TuZdu83.jpg
Was te lui om 'm te verkleinen haha.
pi_122389936
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:13 schreef TheKevin het volgende:

[..]

Valt een beetje in de uitsparing inderdaad. Hier is de foto in een linkje http://i.imgur.com/TuZdu83.jpg
Was te lui om 'm te verkleinen haha.
Die mag wel wat losser... ik moet nog ff foto maken zo, eerst ff eten :)
pi_122390000
Oke, dan ga ik er weer ff mee kloten. Moet ik de snaren ook eerst losser doen of maakt dat niet uit?
Ohja, en smakelijk!
pi_122390169
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:18 schreef TheKevin het volgende:
Oke, dan ga ik er weer ff mee kloten. Moet ik de snaren ook eerst losser doen of maakt dat niet uit?
Ohja, en smakelijk!
maakt in principe niet uit, als de brug losser komt, gaan de snaren automatisch ook wat losser zitten, maar doe het vooral met beleid, dus kleine stapjes, niet denken van: grote stappen snel thuis, want dan blijf je bezig met het juiste punt zoeken voor je brug.
pi_122391972
Heerlijk. Ben ik bijna klaar met dat ding afstellen, knapt de 1e snaar...
pi_122392588
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:02 schreef TheKevin het volgende:
Heerlijk. Ben ik bijna klaar met dat ding afstellen, knapt de 1e snaar...
Je verwacht dat er nog meer knappen?
I feel kinda Locrian today
pi_122392817
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:15 schreef starla het volgende:

[..]

Je verwacht dat er nog meer knappen?
Nee, bedoelde de hoge e snaar, ook wel de eerste snaar genoemd. :P
  zondag 3 februari 2013 @ 17:57:38 #98
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_122426399
Barré akkoorden dienen zich aan. Maar ik heb, zoals velen met mij, steeds last van een B/D/G snaar die niet perfect ingedrukt wordt. Hoe train ik hiervoor mijn vinger, of hoe dien ik hem goed te leggen? Zijn er ook wat vingeroefeningen voor zonder gitaar? Heb niet de hele dag een gitaar voorhanden namelijk.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_122426765
Duim goed achter de hals.
Niet met precies de onderkant van je vinger drukken (het zachtste gedeelte), maar een klein beetje met de zijkant (iets harder).
I feel kinda Locrian today
pi_122465341
comfortably numb solo 2 cover
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')