De zangmicrofoons?quote:Op maandag 28 januari 2013 23:05 schreef The_Dean het volgende:
Zijn die t.Bone mics van Thomann wat te vergelijken met de echte Shure's?
Schijnt niet helemaal identiek te zijn.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Ging mij om een SM57, welke overigens identiek is aan de SM58, en dan een wat goedkopere maar toch redelijk klinkende variant.
Spaar dan gewoon door voor een SM57! Ga je geen spijt van krijgen. ;-)quote:Op maandag 28 januari 2013 23:05 schreef The_Dean het volgende:
Zijn die t.Bone mics van Thomann wat te vergelijken met de echte Shure's?
Ik heb beide, zoveel verschil is er niet (de T-Bone en de Shure bedoel ik dan, hoewel ik ook wel een 57 en 58 heb)quote:Op maandag 28 januari 2013 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Ging mij om een SM57, welke overigens identiek is aan de SM58, en dan een wat goedkopere maar toch redelijk klinkende variant.
Leuk gedaan! Ook iets wat jullie met de band spelen dan?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Eens een stukje fingerstyle geprobeerd
http://picosong.com/3M9k/
Lekker makkelijk beginnen, maar weer eens wat anders dan powerchords rammen
Nice. Met een capo zo te horen? Dit is volgens mij niet de originele toonsoort.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Eens een stukje fingerstyle geprobeerd
http://picosong.com/3M9k/
Lekker makkelijk beginnen, maar weer eens wat anders dan powerchords rammen
Drop A?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:31 schreef BMTH182 het volgende:
Ik wil me gitaar in drop a zetten, kan iemand mij helpen?
Ik heb een Korg GA-30 stemapparaat.
Ja, lijkt me wel handig, anders is het net of heb je er elastiek op liggen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:09 schreef BMTH182 het volgende:
Ik wil dit nummer spelen maar ik weet dus niet zeker welke stemming hij is, drop a toch?
En zo ja, zijn sterkere snaren dan echt verplicht?
Kan je die er niet op inruilen?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:55 schreef TheKevin het volgende:
Aargh.. Wil zo graag m'n Ibanez kopen maar m'n strat kopie verkoopt maar niet.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:22 schreef BMTH182 het volgende:
Oh het is trouwens drop a#, moet je dan ook dikkere snaren?
Oh, nee. Dan is het niet nodig. Dat gaat prima met een setje .009quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:22 schreef BMTH182 het volgende:
Oh het is trouwens drop a#, moet je dan ook dikkere snaren?
Thankssssquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Oh, nee. Dan is het niet nodig. Dat gaat prima met een setje .009
quote:
haha hij lult je. Dat speelt voor geen meterquote:
Oh bedankt hahaquote:Op donderdag 31 januari 2013 11:45 schreef genakt het volgende:
[..]
haha hij lult je. Dat speelt voor geen meter![]()
0.12 of 0.13 snaren kan je het beste gebruiken.
Ik heb veel plezier gehad met deze
[ afbeelding ]
Volgens mij kan je met die ernie balls ook in standaard E stemmen. Je bends zullen wat moeilijker gaan. Snaren wisselen is naar mijn mening geen optie, als een snaar eenmaal van de spanning af geweest is (van de gitaar af) zal je die nooit meer helemaal goed krijgen (in ieder geval niet zoals die was)quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:28 schreef BMTH182 het volgende:
[..]
Oh bedankt hahaMaar dan doe ik het niet want ik speel voor de rest bijna alleen maar gewone rock en dan moet ik telkens de snaren omwisselen.
ik zou die niet in normale tunning zetten, maar dat ben ik dan...quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:45 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Volgens mij kan je met die ernie balls ook in standaard E stemmen. Je bends zullen wat moeilijker gaan. Snaren wisselen is naar mijn mening geen optie, als een snaar eenmaal van de spanning af geweest is (van de gitaar af) zal je die nooit meer helemaal goed krijgen (in ieder geval niet zoals die was)
Lijkt me ook de beste oplossing. Zelf gebruik ik een oude crappy gitaar die ik nog had liggen voor dit soort bassisten werkquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik zou die niet in normale tunning zetten, maar dat ben ik dan...
of gewoon een tweede gitaar erbij kopen, kan je die besnaren met dikkere snaren en in lagere tuning
Mooie aankoop.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:49 schreef The_Dean het volgende:
Zaterdag nieuwe gitaar
[ http://img138.imageshack.us/img138/302/56018097tw3.jpg (copy/paste deze link) ]
Ja, komen dikke Seymour Duncans in. Net op tijd voor we de 9e de studio in gaanquote:
Blackouts?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, komen dikke Seymour Duncans in. Net op tijd voor we de 9e de studio in gaan
Later misschien, of setje Hetfields. Eerst SH4 met SH1n, heb ik nog liggen, die anderen moet ik even voor sparen.quote:
Ach, Rick Parfitt doet het met .014 in standaard E, dus het kan welquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
of gewoon een tweede gitaar erbij kopen, kan je die besnaren met dikkere snaren en in lagere tuning
Dit dusquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:47 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Piezo elementje onder de brug? Kun je altijd weer ergens anders inzetten! ;-)quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:54 schreef Niles-Crane het volgende:
Long time no see...
Heb een gitaar hier waar ik ongeveer al een jaartje op speel. Goedkoop brandhout, 60 jaar oud, maar het is wel mijn favoriete gitaar. Kan hem hier semi-akoestisch laten maken voor 70-80 euro (microfoon, output aan de onderkant bij de strapbevestiging).
Zit alleen te twijfelen of dat 'm waard is. Gitaar heeft geen trussrod en is staalsnarig. Ik heb in een jaar nog geen verandering gezien qua actie, maar de kans dat deze gitaar binnen geen enorm grote tijd kapot gaat is vrij groot. De vlakke, ruige sound ligt me wel lekker, en zou deze gitaar nooit zomaar afdanken.
Wat denken jullie? Is het de investering waard?
Ik heb op dit moment een chinees element aan m'n klankgat, laat 'm alleen klinken als elektrische gitaar. Bij deze upgrade wordt er een goede kwaliteit microfoon ingebouwd, stopt ook wat mooier weg als een piezo (zou ook niet weten waar ik die zou kunnen latenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:57 schreef guitarist het volgende:
[..]
Piezo elementje onder de brug? Kun je altijd weer ergens anders inzetten! ;-)
Je kan ook voor een elementje in het klankgat gaan...
Optredenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:58 schreef guitarist het volgende:
Ligt er ook aan waarvoor je hem wil gebruiken, is het voor live spelen, dan zal de gitaar wat sneller slijten misschien, verschillende ruimtes, vaak reizen, etc. Voor opnames klinken elementen toch nooit zo mooi als een microfoon ervoor!![]()
Dat is zo jaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:17 schreef guitarist het volgende:
Ja, tof. Vriend van mij heeft ook zoiets, zit echt een heerlijke 'oude' sound in. Ik denk dat het de investering wel waard is. En mocht je na deze weer een 50's gitaar kopen, kun je hetzelfde microfoontje zo weer inbouwen! ;-)
Cool apparaat, ik denk dat je met een nieuwe nooit meer hetzelfde geluid kan krijgen. Investering lijkt mij het zeker waard.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:01 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
OptredenGa waarschijnlijk in een pub optreden met een maat van me. Daarom nu ook mijn dilemma of ik hier een nieuwe (semi-)akoestische ga aanschaffen (geld in principe niet zo'n probleem - hem weer terugkrijgen naar Nederland wel) zodat ik misschien zogenaamde ''kwaliteit'' heb, of dit stuk roest nog even doorgebruik en er in ga investeren.
Edit: gaat om zo'n soort gitaar:
[ afbeelding ]
Ergens uit de jaren '50, toen al een beginnersgitaar. Hals speelt fijn en het geluid is gewoon... speciaal, niet per definitie lelijk. It suits me, denk ik.
Goodquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:04 schreef genakt het volgende:
[..]
Dit dusze spelen niet goed in normal tuning. Daarom rock ik nog steeds op je 7 string <3
Wat voor een heb je? Ik ben zelf op zoek naar 7 of misschien 8 snarig.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:04 schreef genakt het volgende:
[..]
Dit dusze spelen niet goed in normal tuning. Daarom rock ik nog steeds op je 7 string <3
Dat is een Scheckter Damien 7 als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:38 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Wat voor een heb je? Ik ben zelf op zoek naar 7 of misschien 8 snarig.
Als het geen B.C. rich was dan had ik erover nagedacht een bod te doen...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Dat is een Scheckter Damien 7 als ik me niet vergis.
Zelf heb ik nog een B.C. Rich warlock n.j. Serie 7 snaar te koop staan.
Zelf speel ik op een Bo~el MC7 (2 stuks in bezit)
Ik vind diegene die ik heb best lekker spelen, goede afwerking wat frets betreft (deze ene dan, bas versie die ik heb weer niet...)quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:47 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Als het geen B.C. rich was dan had ik erover nagedacht een bod te doen...
Ze zien er leuk uit, maar wat spelen die dingen ruk (naar mijn mening)
Hoe oud is ie? B.C. Rich maakte nog wel aardige gitaren toen ze dat nog in de USA deden. Nu doen ze het ergens in Azie en is het gewoon zooiquote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:50 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ik vind diegene die ik heb best lekker spelen, goede afwerking wat frets betreft (deze ene dan, bas versie die ik heb weer niet...)
Euhm... geloof ergens rond 2005/6quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:53 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Hoe oud is ie? B.C. Rich maakte nog wel aardige gitaren toen ze dat nog in de USA deden. Nu doen ze het ergens in Azie en is het gewoon zooi
Leuke bewerkingen wel. Wat mij betreft mogen de gitaren ten opzichte van de drums wel iets harder, nu valt het wel een beetje op dat die laatste uit een doosje komen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo, de eerste versie van m'n mix. Ben er al behoorlijk tevreden over. Maar ik ben benieuw naar jullie meningen en tips so far.
Het is een ver-rockte versie van Dynamite van Taio Cruz en Raise Your Glass van Pink. Waarschijnlijk niet de muziek waar jullie naar luisteren
Mix:
http://picosong.com/3vnE/
Orgineel:
Dat is het voordeel dat je voor bandjes vaak drums op moet nemen, kun je de drummer nog even wat beats laten inspelen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee thnx, ga er zo weer verder aan werken. Blijft lastig om computer drums goed realistisch te laten klinken.
Dat is wel chill jaquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:30 schreef guitarist het volgende:
[..]
Dat is het voordeel dat je voor bandjes vaak drums op moet nemen, kun je de drummer nog even wat beats laten inspelen.
heb eventueel wel interesse in de 0.09 snaren.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:51 schreef m0ridin het volgende:
HIer nog iemand interesse in een gitaarstandaard?
http://www.conrad.nl/ce/n(...)ider-gitaarstandaard
Gitaar helt voor mij iets te ver naar achter (en moet dus net te ver van de muur), gratis op te halen in Utrecht of voor een tientje stuur ik hem op (3 euro voor het inpakken en de moeite).
Heb ook nog 2 setjes ernie ball (0.09 super slinky en 0.11 power slinky) en een d'addario exl120 0.09 setje waar ik denk ik niks mee doe (speel nu 0.10) dus die wil ik ook wel voor de verzendkosten in de brievenbus gooien naar iemand die ze wel kan gebruiken...
Belangrijk is dat je brug parralel staat met je body. Verder ff googelen. Ik heb het van de week ook zelf gedaan.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:15 schreef TheKevin het volgende:
Hallo,
Ik heb de RG350DXZ vandaag gehaald, maar ik wil graag de snaren vervangen. Nou is dat wel een beetje gelukt maar het afstellen van die edge zero II brug is een beetje lastig. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat ding in godsnaam moet afstellen?
Ik doe het juist altijd snaar voor snaar, dan blijft de spanning redelijk erop staan. Doe je dat niet, is het gewoon een hele hoop frustratie en gedoe om die tremolo weer in de goede positie te krijgen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:00 schreef TheKevin het volgende:
Dus als ik het goed begrijp moet ik al m'n snaren er weer af halen (of iig zorgen dat de spanning er af is), met iets dat net zo dik is als een 9 volt batterij de brug omhoog houden. Maar wat moet ik daarna doen met de spanning van de snaren? Want ik heb niet hetzelfde systeem als die gast in dat filmpje. Ik heb achterop een knop die ik naar links of rechts kan draaien en daarmee de spanning verhogen/verlagen.
Hoe staat je brug nu? als hij 'te los' staat dan kan je je snaren wat los draaien en vervolgens je brug iets strakker zetten en dan weer stemmen (en stemmen, en stemmen tot je een ons weegt)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:00 schreef TheKevin het volgende:
Dus als ik het goed begrijp moet ik al m'n snaren er weer af halen (of iig zorgen dat de spanning er af is), met iets dat net zo dik is als een 9 volt batterij de brug omhoog houden. Maar wat moet ik daarna doen met de spanning van de snaren? Want ik heb niet hetzelfde systeem als die gast in dat filmpje. Ik heb achterop een knop die ik naar links of rechts kan draaien en daarmee de spanning verhogen/verlagen.
Is ook een goeie manier, eens in de zoveel tijd haal ik ze er wel allemaal vanaf om mijn fretboard goed te kunnen schoonmaken, olieen enzo.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik doe het juist altijd snaar voor snaar, dan blijft de spanning redelijk erop staan. Doe je dat niet, is het gewoon een hele hoop frustratie en gedoe om die tremolo weer in de goede positie te krijgen.
De brug staat nu een klein beetje naar beneden zeg maar en staat niet heel strak.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:02 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Hoe staat je brug nu? als hij 'te los' staat dan kan je je snaren wat los draaien en vervolgens je brug iets strakker zetten en dan weer stemmen (en stemmen, en stemmen tot je een ons weegt)
Als hij 'te strak' staat kan je hem gewoon wat losser zetten en stemmen en stemmen enz.
hij staat denk ik dan iets te strak (hij valt een beetje in de uitsparing??)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:05 schreef TheKevin het volgende:
[..]
De brug staat nu een klein beetje naar beneden zeg maar en staat niet heel strak.
Spanningsindicator staat ongeveer in het midden
Valt een beetje in de uitsparing inderdaad. Hier is de foto in een linkje http://i.imgur.com/TuZdu83.jpgquote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:08 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
hij staat denk ik dan iets te strak (hij valt een beetje in de uitsparing??)
bij mij staat hij nu iets strakker dan het midden, maar dat kan per gitaar (en vooral snaardikte) verschillen.
Kan je een foto nemen hoe hij nu staat? Ik zal ff kijken of ik er een kan uploaden van de mijne
Die mag wel wat losser... ik moet nog ff foto maken zo, eerst ff etenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:13 schreef TheKevin het volgende:
[..]
Valt een beetje in de uitsparing inderdaad. Hier is de foto in een linkje http://i.imgur.com/TuZdu83.jpg
Was te lui om 'm te verkleinen haha.
maakt in principe niet uit, als de brug losser komt, gaan de snaren automatisch ook wat losser zitten, maar doe het vooral met beleid, dus kleine stapjes, niet denken van: grote stappen snel thuis, want dan blijf je bezig met het juiste punt zoeken voor je brug.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:18 schreef TheKevin het volgende:
Oke, dan ga ik er weer ff mee kloten. Moet ik de snaren ook eerst losser doen of maakt dat niet uit?
Ohja, en smakelijk!
Je verwacht dat er nog meer knappen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 21:02 schreef TheKevin het volgende:
Heerlijk. Ben ik bijna klaar met dat ding afstellen, knapt de 1e snaar...
Nee, bedoelde de hoge e snaar, ook wel de eerste snaar genoemd.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 21:15 schreef starla het volgende:
[..]
Je verwacht dat er nog meer knappen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |