http://www.nu.nl/binnenland/3015293/koningin-beatrix-doet-afstand-van-troon.htmlquote:'Koningin Beatrix doet afstand van troon'
DEN HAAG - Koningin Beatrix maakt om 19.00 uur bekend dat zij afstand doet van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander. Dat hebben kringen rondom het hof aan het ANP bevestigd.
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) meldde maandag aan het einde van de dag alleen dat maandagavond een reeds opgenomen boodschap van de koningin wordt uitgezonden op radio en televisie. Het onderwerp van de speech is niet formeel bekendgemaakt.
Beatrix werd op 30 april 1980 gekroond tot koningin.
Willem IV, lijkt me.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:50 schreef Natalie het volgende:
Het is me nog steeds niet volledig duidelijk of het nu Koning Willem IV of Koning Willem-Alexander wordt straks. Maar dat zal binnenkort wel duidelijk worden.
Hoor/lees nu vanalles door elkaar
Die kut heeft alles verpest,, de hele toespraak, alles, verpest!!quote:Op maandag 28 januari 2013 19:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Die kut van Rutte heeft dat op zijn geweten hoor!
Dat dacht ik ook, maar toen zei Rutte ineens 'Koning Willem-Alexander'.quote:
wat weet hij nouquote:Op maandag 28 januari 2013 19:52 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar toen zei Rutte ineens 'Koning Willem-Alexander'.
Met zijn kopf van jut & jul!quote:Op maandag 28 januari 2013 19:52 schreef new_moon het volgende:
[..]
Die kut heeft alles verpest,, de hele toespraak, alles, verpest!!
Koning pintermanquote:Op maandag 28 januari 2013 19:52 schreef Shreyas het volgende:
Doe dan een andere TT man: Prins Pils wordt Koning Kasteelbier
Oh, echt?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:52 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat zeiden ze net, is bekendgemaakt. Wordt Koning Willem-Alexander.
'Prins pils'quote:
CNN.com had het net als breaking news.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:54 schreef DjinN het volgende:
BBC heeft het al opgepikt. CNN nog niet
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21237254
Het staat ook op de website van het Koninklijk huis, net zoals de verandering van Koninginnedag. Zie http://www.koninklijkhuis(...)af-2014-op-27-april/quote:Op maandag 28 januari 2013 19:52 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Rutte sprak over Koning Willem-Alexander...
Jawel, ik kreeg een internationale waarschuwing van CNN op mijn telefoon.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:54 schreef DjinN het volgende:
BBC heeft het al opgepikt. CNN nog niet
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21237254
Dat dus.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:54 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja blijkbaar. Vind het wel jammer. Continuïteit en zo.
Ja, 3 Willems, 3 K's, en weer een Willem en weer een K.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:55 schreef Slobeend het volgende:
Zie historisch gezien toch liever Willem IV.
KONINGSDAGquote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef byah het volgende:
Koninginnedag volgend jaar op 27, een fucking zondag. Kutgieren.
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef byah het volgende:
quote:Sinds 1980 wordt in jaren waarin Koninginnedag op een zondag valt ( bijvoorbeeld in 2006), de dag op zaterdag 29 april gevierd.
Koninginnedag is nog nooit op een zondag gevallen, zal wel aangepast worden.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef byah het volgende:
Ja, kijk je het nieuws wel?quote:
Ja, dat mag. Staat in de Grondwet.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef n00b13 het volgende:
Moet je per se "Zo waarlijk helpe mij god almachtig" zeggen of mag je ook "Dat verklaar en beloof ik" zeggen als je niet christelijk bent?
quote:Artikel 32
Nadat de Koning de uitoefening van het koninklijk gezag heeft aangevangen, wordt hij zodra mogelijk beëdigd en ingehuldigd in de hoofdstad Amsterdam in een openbare verenigde vergadering van de Staten-Generaal. Hij zweert of belooft trouw aan de Grondwet en een getrouwe vervulling van zijn ambt. De wet stelt nadere regels vast.
Eén.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:58 schreef byah het volgende:
[..]
Dat bedoel, 2 vrije dagen minder de komende 2 jaar. Lekker sober,, dat wel.
Een kleinequote:Diederik Samsom, fractieleider van de PvdA, heeft er begrip voor dat de familie van prinses Máxima niet bij de inhuldiging van de Willem-Alexander als koning zal zijn. 'Ik ben blij dat het op deze manier is opgelost en dat we niet in een eindeloze discussie belanden over wel of niet.'
Koningsnach vriendquote:Op maandag 28 januari 2013 19:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want dan moet koninginnenach op vrijdag!
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:54 schreef Strani het volgende:
[..]
CNN.com had het net als breaking news.
Ik doelde meer op het feit dat ik er nog niks over kon vinden op de website van CNN en wel op die van BBCquote:Op maandag 28 januari 2013 19:54 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Jawel, ik kreeg een internationale waarschuwing van CNN op mijn telefoon.
Ik vind het een stuk beter klinken, minder verwijfd. Koningsdag staat veel krachtiger en je kan het natuurlijk niet maken om Koninginnedag te houden, want je moet niet vergeten dat Maximá straks Koningin is en die heeft niet te maken met die dag natuurlijk, dat is gewoon aanhangquote:
Waarschijnlijk geen Amalia voor ons allen, ik denk dat het Koningshuis niet meer bestaat over dertig jaar.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:03 schreef superworm het volgende:
Mijn moedertje is er ondersteboven van, die vindt het erg confronterend allemaal. "Toen ze koningin werd waren je vader en ik nog jong en kwiek (32). En nu besef ik dat ik waarschijnlijk de vólgende nooit meer mee zal maken. Geen Amalia voor mij."
Hij was een beetje dom.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:03 schreef n00b13 het volgende:
Een slapende garnaal gaat naar de kloten.
En van Willem II die liever een prins aan zijn zij hadquote:Op maandag 28 januari 2013 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de voetsporen van koning gorilla...
twitter:Buzzcapture twitterde op maandag 28-01-2013 om 20:02:5050K tweets in een paar uur over Beatrix. Waar men zich ook druk over maakt? Nou of GTST wel doorgaat vanavond.. http://t.co/5LBLgODI reageer retweet
Dat 3k nog uberhaupt in staat is geweest Abdicatie juist te spellen.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:04 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Buzzcapture twitterde op maandag 28-01-2013 om 20:02:5050K tweets in een paar uur over Beatrix. Waar men zich ook druk over maakt? Nou of GTST wel doorgaat vanavond.. http://t.co/5LBLgODI reageer retweet
Want.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geen Amalia voor ons allen, ik denk dat het Koningshuis niet meer bestaat over dertig jaar.
ctrl+c ctrl+vquote:Op maandag 28 januari 2013 20:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat 3k nog uberhaupt in staat is geweest Abdicatie juist te spellen.
Een prins en een prinses...quote:Op maandag 28 januari 2013 20:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En van Willem II die liever een prins aan zijn zij had
Serieus. Ze kan niet eens goed Nederlands praten.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:07 schreef Scjvb het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)axima-wordt-koningin
Máxima wordt koningin
[ afbeelding ]
quote:Locatie en datum abdicatie en inhuldiging
Het officiële programma van de dag van de abdicatie en de inhuldiging vindt op 30 april 2013 plaats in Amsterdam.
De ondertekening van de Akte van Abdicatie door Hare Majesteit de Koningin vindt plaats in het Koninklijk Paleis Amsterdam. Vervolgens vindt de inhuldiging van Zijne Majesteit de Koning plaats in de Nieuwe Kerk in Amsterdam.
Meer informatie over de abdicatie en inhuldiging is te vinden op www.koninklijkhuis.nl.
Welke vorige echtgeno(o)t(e) van ons staatshoofd kon dat wel?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:08 schreef bah. het volgende:
[..]
Serieus. Ze kan niet eens goed Nederlands praten.
Eigenlijk is dat best raar.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Welke vorige echtgeno(o)te van ons staatshoofd kon dat wel?
Oh, ze kan heel goed spreken.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:08 schreef bah. het volgende:
[..]
Beter dan veel andere import...quote:Op maandag 28 januari 2013 20:08 schreef bah. het volgende:
[..]
Ja, dat is inmiddels ook goed uit de klauw gelopen met die woningen, in 33 jaar tijd.quote:
Dat zonder enige twijfel.quote:
Andere import hebben we het niet over. Heeft er ook niks mee te maken.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:10 schreef Natalie het volgende:
[..]
Beter dan veel andere import...
En ze heeft zich goed aangepast aan de Nederlandse samenleving. Dat kan je niet van alle andere import zeggen
Lang leve Máxima!
Echt midden in het volk omdat?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:11 schreef Syntix het volgende:
Overigens enige goede aan deze hele circus is dat Maxima koningin wordt. Iemand die ECHT midden in het volk staat
Ze heeft nu al minder een accent dan Bernhard na 65 jaar in Nederland.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Welke vorige echtgeno(o)t(e) van ons staatshoofd kon dat wel?
Da's idd precies wat je moet zeggen als je verder niet zinnigs in te brengen hebtquote:Op maandag 28 januari 2013 20:12 schreef bah. het volgende:
[..]
Andere import hebben we het niet over. Heeft er ook niks mee te maken.
Kijk eens een documentaire over hun.quote:
Hoezo was? Ze leeft nogsteeds hoorquote:
Lul niet. Ze praat prima Nederlands. In ieder geval beter dan veel jonge Nederlanders ("Yo.").quote:Op maandag 28 januari 2013 20:12 schreef bah. het volgende:
[..]
Andere import hebben we het niet over. Heeft er ook niks mee te maken.
Doe maar rustig.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hoezo was? Ze leeft nogsteeds hoor
Is dat een bijbaan van haar?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Kijk eens een documentaire over hun.
Zij helpt bij de kinderopvang, doet veel dingen voor nibud enzo. Wel goed hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |