SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TracksitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt? Wat moet ik betalen bij de douane?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.In het algemeen kijk je voor kortingscoupons op www.retailmenot.com en www.tjoos.com .
Korting speciaal voor de FOK!-members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!SPOILER: Recommenderkorting van 5% bij buyincoinsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting via FacebookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortimentOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortimentOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortimentOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Banggood geeft 5% korting op het hele assortimentOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tomtop geeft 10% korting op het hele assortimentOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.
Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!SPOILER: TradeTangOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TaoBaoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!
PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.
Heb je aanvullingen/aparte vragen; PM dan even de vaste gebruikers in dit topic: Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.
Veel plezier met bestellen!
Hou verder de volgende regels in de gaten: - Niet bitchen naar elkaar - Geen handeltjes. - Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding. - En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden. - En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken. - Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.
Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk
Link naar deze openingspost
Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2. Tevens geupdate door: Downstar
En Fok! bedankt voor het Hosten van de afbeeldingen
[ Bericht 0% gewijzigd door tokko1 op 27-01-2013 23:07:59 ]Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>![]()
FipoOp woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.![]()
Goeden idee, nieuwe shops er in, nieuwe look, deel van de oude shops er uit, en wat teksten aanpassen/inkortenMisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/![]()
Wilde ik al enige tijd verShizzen inderdaad.Had al een klein beginnetje gemaakt, maar toen kwamen ook de feestdagen en deze maand toch nog best veel werken en veel van huis.
Maar ik ben net uitgewerkt en heb de komende twee dagen ook nog vrij. Ik zal behalve m'n sociale verplichting op woensdag eens kijken wat ik gedaan kan krijgen.Insteek is inderdaad revampen, kort, helder en overzichtelijk maken (en idiotproof + sjonnie-afwerend). Tijd om anno 2013 te geraken!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Eh. Dat is toch vrij standaard bij Buyincoins.
Zijn een van de meeste reliable webshops op gebied van promptheid en customer service.
Ze zijn niet langer meer altijd de goedkoopste en elders heb je vaak een uitgebreider assortiment, maar behalve dat de site af en toe niet lekker wil (hebben veel last van DDoS attackers), zijn ze toch een van de langer meelopende webshops en toch altijd erg constant gebleven in formule en betrouwbaarheid.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Mwah ik heb ook wel vaak bij bic gehad dat het redelijk lang duurde als je grotere orders had met meerdere items omdat er dingen niet op voorraad zouden zijn. Nu is het zelfs dezelfde dag verzonden gezien de foto met datum/tijd. Toch netjes voor een order met 10+ items.quote:Op maandag 28 januari 2013 08:31 schreef shiznuts het volgende:
Eh. Dat is toch vrij standaard bij Buyincoins.
Zijn een van de meeste reliable webshops op gebied van promptheid en customer service.
Ze zijn niet langer meer altijd de goedkoopste en elders heb je vaak een uitgebreider assortiment, maar behalve dat de site af en toe niet lekker wil (hebben veel last van DDoS attackers), zijn ze toch een van de langer meelopende webshops en toch altijd erg constant gebleven in formule en betrouwbaarheid.![]()
Sowieso: dat ze een foto maken van wat er onderweg is.
Ik weet nog wel dat m'n eerste webshoporder buiten eBay bij BIC was, gelijk voor een dollar of dertig. Ook meerdere spullen in één. Sindsdien trouwens vrijwel altijd alles apart besteld als ik een multi-order wilde doorvoeren. Bij BIC krijg je natuurlijk per item nog eens 10ct ofzo terug als je ze onder een order plaatst, dus tja, dan zit je inderdaad vaak met dat ze op iets wachten...The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Hier ook niet meer dan lof over BIC. Meeste spullen zijn vaak erg snel binnen.
Gister ochtend paar bestellingen gedaan bij BIC en op Ebay ( Deze seller gebruikt in al zijn plaatjes het BIC logo). De BIC orders zijn verzonden, alleen die van Ebay nog niet helaas. Daar zijn ze misschien wat langzamer. (Als ze echt van BIC zijn uiteraard)![]()
Voor het eerst dat ik iets niet kan vinden in de China shops, een speaker switch![]()
Geen zin om 20 euro te betalen in Nederland...![]()
![]()
![]()
Bic heeft ook meerdere ebay shops inderdaadquote:Op maandag 28 januari 2013 10:03 schreef Racer88 het volgende:
Hier ook niet meer dan lof over BIC. Meeste spullen zijn vaak erg snel binnen.
Gister ochtend paar bestellingen gedaan bij BIC en op Ebay ( Deze seller gebruikt in al zijn plaatjes het BIC logo). De BIC orders zijn verzonden, alleen die van Ebay nog niet helaas. Daar zijn ze misschien wat langzamer. (Als ze echt van BIC zijn uiteraard),zit ook altijd zo'n leuk kaartje in met een coupon voor buyincoins.com
.
Hoe groot/zwaar is zo'n ding? is het de moeite uberhaupt wel waard om in china te zoekenquote:Op maandag 28 januari 2013 10:22 schreef monkeybrain het volgende:
Voor het eerst dat ik iets niet kan vinden in de China shops, een speaker switch![]()
Geen zin om 20 euro te betalen in Nederland...![]()
[ afbeelding ]?
Wellicht TaoBao?Ja, een deel, andere deel verwacht ik ergens deze week.quote:Op maandag 28 januari 2013 10:27 schreef dj_ko het volgende:
Iemand hier al van DX de $100 voor $50 deals binnen?MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Grappig bericht ontvangen. TNT had een flinke rekening geplakt op een pakje (23 euro) terwijl het product 10 euro waard was. Natuurlijk geweigerd en nu 3 maanden later (ofzo) hebben ze het weer ontvangen in Korea
![]()
Dus als je niet wilt betalen vernietigen ze het pakje nietWeer opnieuw laten opsturen
Weegt niets, bakje plastic met wat dunne draadjes erin. Ik had zoiets voor een tientje willen vindenquote:Op maandag 28 januari 2013 10:34 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Hoe groot/zwaar is zo'n ding? is het de moeite uberhaupt wel waard om in china te zoeken?
Wellicht TaoBao?![]()
Ik ben geen fan van Taobao, teveel gedoe en sturen foute spullen op.
Bij Ebay kun je in ieder geval nog even klagen en dreigen![]()
![]()
Die van mij ligt momenteel bij de douanequote:Op maandag 28 januari 2013 10:27 schreef dj_ko het volgende:
Iemand hier al van DX de $100 voor $50 deals binnen?Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Hoe check je dat eigenlijk?quote:Op maandag 28 januari 2013 10:43 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Die van mij ligt momenteel bij de douane
Huidige status van mijn tracking is:
Departure from outward office of exchange![]()
Bellen/twitteren met postNLquote:Op maandag 28 januari 2013 10:58 schreef dj_ko het volgende:
[..]
Hoe check je dat eigenlijk?
Departure from outward office of exchange
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Dan krijg je zo'n hippe brief van PostNLquote:Op maandag 28 januari 2013 10:58 schreef dj_ko het volgende:
[..]
Hoe check je dat eigenlijk?
Departure from outward office of exchange
Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Vorige week dinsdag ontvangenquote:Op maandag 28 januari 2013 10:27 schreef dj_ko het volgende:
Iemand hier al van DX de $100 voor $50 deals binnen?![]()
Ik denk dat je dat meer beter in Nederland kan bestellenquote:Op maandag 28 januari 2013 15:36 schreef pazara het volgende:
waar moet je eigenlijk opletten als je een laptop van china bestelt?
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.![]()
weet ik, maar de prijs is te goedkoop daarquote:Op maandag 28 januari 2013 15:55 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat meer beter in Nederland kan bestellen![]()
linkje?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef pazara het volgende:
[..]
weet ik, maar de prijs is te goedkoop daarMisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Oke mail terug:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja crappy Engrish maar anders snappen die rijstballen het niet.
Maar zal ik akkoord gaan met die 4 USD of kijken of ik een nieuwe RC auto kan krijgen?Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Heb na 6 dagen al iets binnen vanuit Taiwan.
Waarom is alles uit bijna alle landen bij mij meestal na een week al binnen, en duurt het vanuit het Chinese vaste land vaak 2-5 weken?404 - Not Found![]()
quote:Op maandag 28 januari 2013 16:46 schreef bobbernaut het volgende:
Oke mail terug:Hmm die zijn wel wat moeilijker, dan bij mij. Ik krijg ook vaak een deelse refund aangeboden als het product wel werkt, maar schade heeft of niet 100% klopt met omschrijving.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja crappy Engrish maar anders snappen die rijstballen het niet.
Maar zal ik akkoord gaan met die 4 USD of kijken of ik een nieuwe RC auto kan krijgen?
De keren dat een product echt niet werkte heb ik tot nog toe een resend gehad. (Afwachten of het ook echt gebeurd natuurlijk.
Wat ik nog niet heb geprobeerd is de refund op te bieden. Dus ipv dat je nu met die 4 usd akkoord gaat zeg je bv: If you refund 6 USD I will leave positive feedback. Echter jou product werkt helemaal niet dan zou ik zeggen, vraag om een Resend.![]()
Misschien helpt het mee dat ik een eBay feedback heb van 14 sterretjes?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:03 schreef Racer88 het volgende:
[..]
Hmm die zijn wel wat moeilijker, dan bij mij. Ik krijg ook vaak een deelse refund aangeboden als het product wel werkt, maar schade heeft of niet 100% klopt met omschrijving.
De keren dat een product echt niet werkte heb ik tot nog toe een resend gehad. (Afwachten of het ook echt gebeurd natuurlijk.
Wat ik nog niet heb geprobeerd is de refund op te bieden. Dus ipv dat je nu met die 4 usd akkoord gaat zeg je bv: If you refund 6 USD I will leave positive feedback. Echter jou product werkt helemaal niet dan zou ik zeggen, vraag om een Resend.
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Elke keer als ik bij BIC bestel en een recommender code invul, past BIC de prijs in het laatste venster weer aan naar de websiteprijs en betaal ik zonder die korting. Iemand enig idee hoe dit kan?Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.![]()
Geen idee, meestal is alles uit Engeland, US en Korea bij mij ook rond de twee weken onderweg (evenals de spullen uit China).quote:Op maandag 28 januari 2013 17:01 schreef Zwappel het volgende:
Waarom is alles uit bijna alle landen bij mij meestal na een week al binnen, en duurt het vanuit het Chinese vaste land vaak 2-5 weken?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:03 schreef Racer88 het volgende:
[..]
Hmm die zijn wel wat moeilijker, dan bij mij. Ik krijg ook vaak een deelse refund aangeboden als het product wel werkt, maar schade heeft of niet 100% klopt met omschrijving.
Wat ik nog niet heb geprobeerd is de refund op te bieden. Dus ipv dat je nu met die 4 usd akkoord gaat zeg je bv: If you refund 6 USD I will leave positive feedback. Echter jou product werkt helemaal niet dan zou ik zeggen, vraag om een Resend.Nee man, gewoon zeggen. Refund, resend (met tracking) of negatieve raiting.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:21 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Misschien helpt het mee dat ik een eBay feedback heb van 14 sterretjes?
Succes gegarandeerd. (zou zelf voor refund gaan en een ander uitzoeken omdat beiden niet werken).Je mag niet ingelogd zijn met een account wat het al eens heeft gebruikt anders werkt het niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:28 schreef Yaros het volgende:
Elke keer als ik bij BIC bestel en een recommender code invul, past BIC de prijs in het laatste venster weer aan naar de websiteprijs en betaal ik zonder die korting. Iemand enig idee hoe dit kan?MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Werkte bij mij ook niet. Zodra je inlogt met een spik splinter nieuw account of een oude, altijd recommender optie gelijk verdwenen.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:38 schreef RobertNL het volgende:
Je mag niet ingelogd zijn met een account wat het al eens heeft gebruikt anders werkt het niet.![]()
Waar kun je dingen uit Taiwan en Korea kopen?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:01 schreef Zwappel het volgende:
Waarom is alles uit bijna alle landen bij mij meestal na een week al binnen, en duurt het vanuit het Chinese vaste land vaak 2-5 weken?![]()
Gmarket en ebay denk ik. Ik ken wel wat wholesales in Korea maar die hebben een minimum van 500 dollar voordat ze naar het buitenland versturen![]()
![]()
eBay!!quote:Op maandag 28 januari 2013 17:58 schreef davedavy het volgende:
[..]
Waar kun je dingen uit Taiwan en Korea kopen?
Had sneaker veters gehaald voor 1 euro ofzo
Na 6 dagen al binnen.
Dat blijf ik het mooie vinden aan eBay, er is concurrentie, dat heb je op DealExtreme etc niet dus de prijzen liggen daar hoger.404 - Not Found![]()
quote:Op maandag 28 januari 2013 15:36 schreef pazara het volgende:
waar moet je eigenlijk opletten als je een laptop van china bestelt?laptops uit china..quote:Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef pazara het volgende:
[..]
weet ik, maar de prijs is te goedkoop daar?
wat denk je van dure shipping?
garantie gevalletjes?
zeer wss een merkloze laptop, gezien het feit dat merken laptops over de hele wereld vaak wel een eenduidige adviesprijs hebben.. en dus niet enorm veel kan schelen op de kostprijs van hier..![]()
Geen Taiwanse of Koreaanse shops verder? Als dat veel tijd scheelt is het het proberen waard en op eBay kan ik niet een land filteren.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:15 schreef Zwappel het volgende:
[..]
eBay!!
Had sneaker veters gehaald voor 1 euro ofzo
Na 6 dagen al binnen.
Dat blijf ik het mooie vinden aan eBay, er is concurrentie, dat heb je op DealExtreme etc niet dus de prijzen liggen daar hoger.![]()
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:24 schreef pazara het volgende:
[..]
ik bedoel een wiilekeurige laptop van 10 inch ofzo van AE![]()
...
Niet doen joh. Mediamarkt/Saturn/etc hebben best normale leuke goede dingen tegen een schappelijke prijs... waar je dan tenminste wél wat aan hebt.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ik kwam er per toeval op uit, ik heb ook de ervaring dat Hong Kong vaak wat sneller is.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:20 schreef davedavy het volgende:
[..]
Geen Taiwanse of Koreaanse shops verder? Als dat veel tijd scheelt is het het proberen waard en op eBay kan ik niet een land filteren.
Maar kan ook zijn dat ik gewoon geluk heb.. Maar heb wel eens vaker wat uit Thailand en HK besteld, is er meestal een heel stuk sneller als het Chinese vasteland.
Maar ik zeg ook al, kan ook allemaal geluk zijn.404 - Not Found![]()
't is zo random als ik weet niet wat. Afgelopen week iets binnen dat er 6 dagen over heeft gedaan (CP) waar HK post een LED pig die 6 november was verzonden afleverde.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:38 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Ik kwam er per toeval op uit, ik heb ook de ervaring dat Hong Kong vaak wat sneller is.
Maar kan ook zijn dat ik gewoon geluk heb.. Maar heb wel eens vaker wat uit Thailand en HK besteld, is er meestal een heel stuk sneller als het Chinese vasteland.
Maar ik zeg ook al, kan ook allemaal geluk zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Nee, want dan staat morgen de AIVD voor de deur.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:03 schreef Buschetta1 het volgende:
Iemand nog een site waar ik sterke laser pointers kan kopen ? (5mw>)
(lees de OP en topicpointer, vooral de woorden wapens en illegale artikelen).
In Nederland mag je alleen lasers van klasse 1 en 2 bezitten:
Lasers die worden verkocht moeten voorzien zijn van een classificatie-aanduiding die aangeeft hoe gevaarlijk de laser is, in een getal van 1 (ongevaarlijk) tot 4 (zeer gevaarlijk), die gedefinieerd zijn in officiële richtlijnen. De klasses zijn:
Legaal:
• Class 1 - de laser is ongevaarlijk, hetzij door een laag vermogen, dan wel door een afscherming die ervoor zorgt dat het licht de ogen niet kan bereiken. De lasers in cd-branders hebben een vrij hoog vermogen, maar zijn klasse 1 om laatstgenoemde reden. Lasers in streepjescodelezers vallen ook onder deze klasse omdat de laserbundel zo snel beweegt dat er nooit een gevaarlijke hoeveelheid licht in het oog kan komen.
• Class 2 - de laser is ongevaarlijk bij normaal gebruik, omdat de reflex om het oog te sluiten voorkomt dat er een oogschade optreedt. Dit zijn zichtbaar-licht-lasers met vermogens tot 1 mW, zoals de meeste laserpointers. Enkele seconden in een dergelijke laser staren kan wel tot (kleine) oogbeschadigingen leiden.
• Class 2M - vergelijkbaar met Class 2, onder de voorwaarde dat er geen instrumenten als lenzen gebruikt worden die het licht zouden kunnen concentreren.
Illigaal:
• Class 3M (ook wel Class IIIa) - de laser kan in principe tot oogschade leiden, zelfs als de ogen direct worden gesloten, maar het risico op ernstige oogschade is klein. Dit zijn lasers die zichtbaar licht uitstralen tot 5 mW. Sommige laserpointers hebben deze klasse, al zijn ze in Nederland wettelijk verboden.
Class 3B- de laser kan bij blootstelling direct ernstige oogschade veroorzaken. Vermogens van 5 tot 500 mW en lasers met onzichtbare golflengtes bij lagere vermogens. De interne lasers in cd- en dvd-branders vallen onder deze categorie wanneer de behuizing van de brander wordt geopend. Diffuus licht van dit type laser is niet schadelijk.
• Class 4 - Behalve de ogen kan de laser ook de huid beschadigen. Alle hogere vermogens. Ook diffuus licht afkomstig van de laser kan de ogen beschadigen.
Hou er daarnaast rekening mee dat je ook bij class 1/2 lasers deze niet in het verkeer e.d. mag gebruiken. Mocht er letsel/schade ontstaan dan ben je nog verantwoordelijk.
Mocht je dan toch onverstandig willen zijn en één van de 3e klasse in bezit krijgen zorg er dan voor dat je dit op je zolderkamer doet zonder andere mensen/huisdieren er bij. Vooral de lasers van 100mw+ kunnen zelfs bij reflectie en door niet zichtbaar licht schade veroorzaken.
Wat je met je eigen ogen doet moet je zelf weten, maar tref er niet een ander mee!
Bronnen:
http://webstore.iec.ch/we(...)60825-1?openDocument
http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?p=388819
[ Bericht 35% gewijzigd door RobertNL op 28-01-2013 20:30:11 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Ja hoor.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:03 schreef Buschetta1 het volgende:
Iemand nog een site waar ik sterke laser pointers kan kopen ? (5mw>)Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Klopt, alleen ik ben niet ingelogd en toch verdwijnt de korting na het PayPal-scherm.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:38 schreef RobertNL het volgende:
Je mag niet ingelogd zijn met een account wat het al eens heeft gebruikt anders werkt het niet.Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.![]()
Hoe kun je trouwens Recommender worden bij Chinese webshops?Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.![]()
Staat meestal wel aangegeven op de site zelf.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:20 schreef Yaros het volgende:
Hoe kun je trouwens Recommender worden bij Chinese webshops?
zo kun je bij buyincoins je gebruikersnaam doorgeven.
bij lightake moet je weer werken met een speciale code, die je in de link verwerkt etc..
gewoon ff op de site kijken dus wat je moet doen![]()
![]()
Kan btw. wel gewoon bij eBay.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:20 schreef davedavy het volgende:
[..]
Geen Taiwanse of Koreaanse shops verder? Als dat veel tijd scheelt is het het proberen waard en op eBay kan ik niet een land filteren.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: