Je had toch ook al burgerlijk procesrecht?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar gaat de UvA ook naartoe, hoor. Eerst was er geen enkel vak opgedeeld (behalve straf en strafproces en bestuurs en bestuursproces de facto) en inmiddels is Strafrecht, Internationaal recht, Europees recht en Bestuursrecht opgedeeld in twee delen.
Officieel mag je maar 80 pts/jaar halen volgens mij.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Speedy_T het volgende:
Maar is het dan theoretisch gezien mogelijk om je bachelor in 2 jaar te halen? Of hebben ze daar dan toch iets voor
Iemand waarmee ik vorig jaar in de avondgroepen ben gestart gaat inderdaad dit jaar alweer afstuderen.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Speedy_T het volgende:
Maar is het dan theoretisch gezien mogelijk om je bachelor in 2 jaar te halen? Of hebben ze daar dan toch iets voor
Maar hoe doen ze dat dan met drie jaren in die bachelor dan? Krijg je dan in het eerste jaar alleen burgerlijk recht en strafrecht? Jaar twee: bestuursrecht en staatsrecht enzovoort? Juist omdat ze dus niks hebben op geknipt ben je er wel langer zoet mee dan een semester lijkt mij? Snap niet echt hoe je complete vakken wilt geven en toch alle drie de jaren wilt benutten. Dan kan niet anders dan dat je minder vakken per jaar aanbied, maar meer tijd per vak besteed want meer lesstof.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uva kent geen inleidende vakken. Je moet dus alles meteen helemaal doen. Met het nieuwe systeem moet je wel de 1 vakken hallen voor je de 2 vakken mag volgen, maar verder dan aanbevolen voorkennis gaat het nergens.
? Ik heb er nooit iets over gehoord en ik zat op 120.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:39 schreef Giku het volgende:
[..]
Officieel mag je maar 80 pts/jaar halen volgens mij.
Dat lijkt me niet toch? Als je civiel effect haalt kom je daar wel overheen volgens mijquote:Op zondag 27 januari 2013 19:39 schreef Giku het volgende:
[..]
Officieel mag je maar 80 pts/jaar halen volgens mij.
Nooit nagekeken, maar dacht zoiets gehoord te hebben, zal even kijkenquote:Op zondag 27 januari 2013 19:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
? Ik heb er nooit iets over gehoord en ik zat op 120.
Beetje verdelen. Eerst inleiding rechtswetenschap, dan staats en aansprakelijkheid, dan europees en contracten, dan straf en rechtsgeschiedenis.. enz enz.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Maar hoe doen ze dat dan met drie jaren in die bachelor dan? Krijg je dan in het eerste jaar alleen burgerlijk recht en strafrecht? Jaar twee: bestuursrecht en staatsrecht enzovoort? Juist omdat ze dus niks hebben op geknipt ben je er wel langer zoet mee dan een semester lijkt mij? Snap niet echt hoe je complete vakken wilt geven en toch alle drie de jaren wilt benutten. Dan kan niet anders dan dat je minder vakken per jaar aanbied, maar meer tijd per vak besteed want meer lesstof.
Hier heb je het antwoord.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Maar hoe doen ze dat dan met drie jaren in die bachelor dan? Krijg je dan in het eerste jaar alleen burgerlijk recht en strafrecht? Jaar twee: bestuursrecht en staatsrecht enzovoort? Juist omdat ze dus niks hebben op geknipt ben je er wel langer zoet mee dan een semester lijkt mij? Snap niet echt hoe je complete vakken wilt geven en toch alle drie de jaren wilt benutten. Dan kan niet anders dan dat je minder vakken per jaar aanbied, maar meer tijd per vak besteed want meer lesstof.
Ik ben gisteravond begonnen, tot vanmorgen half 8 en vanmiddag weer meteen begonnen. Nu kan ik tenminste even een filmpje gaan kijken en weekend houdenquote:
Ja vannacht bezig met belasting OB en LB en FB maar nu moet ik nog IBquote:Op zondag 27 januari 2013 19:44 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik ben gisteravond begonnen, tot vanmorgen half 8 en vanmiddag weer meteen begonnen. Nu kan ik tenminste even een filmpje gaan kijken en weekend houden![]()
Wat heb jij vannacht zitten doen dan, jij was toch ook bezig?
Nuja, tweedejaarsvakken hebben dan P-vakken als ingangseis. Derdejaarsvakken hebben daarnaast nog aanbevolen vakken uit jaar twee. En aanbevolen ≠ verplicht. Wel logisch dat ze het toch aanbevelen, want alles bouwt op elkaar voort.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:37 schreef Giku het volgende:
[..]
Dat is niet waar?
http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/show?code=RGBSR00206
Voor derdejaarsvakken is bij vrijwel alles alleen de P/eerste vak uit de reeks verplicht.
Oh hoi ties.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:44 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja vannacht bezig met belasting OB en LB en FB maar nu moet ik nog IB
Welke?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:44 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik ben gisteravond begonnen, tot vanmorgen half 8 en vanmiddag weer meteen begonnen. Nu kan ik tenminste even een filmpje gaan kijken en weekend houden![]()
Wat heb jij vannacht zitten doen dan, jij was toch ook bezig?
Ikquote:Op zondag 27 januari 2013 19:46 schreef Yreal het volgende:
Wie heeft hier trouwens cloud atlas gezien?
Ben ik nou gewoon dom, of was het echt lastig te volgen waar het over ging? En dan bedoel ik niet de losse verhaallijnen maar het grote geheelquote:
Ook niet waar, want Straf 3(materieel) en Bestuurs 3(proces) hebben niet zo gek veel met Straf 2(proces) en Bestuurs 2(materieel) te maken. Burgerlijk 3 is daar een (kleine) uitzondering op, maar zelfs daar heb je niet echt Burgerlijk 2 voor nodig (3 is alleen verbintenissen en schadevergoeding, 2 is volgens mij grotendeels goederenrecht).quote:Op zondag 27 januari 2013 19:45 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nuja, tweedejaarsvakken hebben dan P-vakken als ingangseis. Derdejaarsvakken hebben daarnaast nog aanbevolen vakken uit jaar twee. En aanbevolen ≠ verplicht. Wel logisch dat ze het toch aanbevelen, want alles bouwt op elkaar voort.
Kan er indd niets over vinden. Dan is de enige harde eis dat je voor de Studentenrechtbank 90 punten moet hebben, in augustus al.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
? Ik heb er nooit iets over gehoord en ik zat op 120.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |