Ja, alleen er zit een limiet aan het aantal punten dat je kan halen per jaar (al kun je daar weer een verlof van krijgen, maar dat terzijde)quote:Op zondag 27 januari 2013 19:28 schreef Paxcon het volgende:
Ik snap het niet... mag je je aanmelden voor welke vakken je maar wilt? (Uitgezonderd dat straf 2 niet zonder eerst straf 1 te doen kan).
Ja, zolang er geen toegangseisen voor zijn mag dat. Je zou ook gedrags biologie kunnen gaan volgen als je dat leuk vindt.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:28 schreef Paxcon het volgende:
Ik snap het niet... mag je je aanmelden voor welke vakken je maar wilt? (Uitgezonderd dat straf 2 niet zonder eerst straf 1 te doen kan).
Als tweedejaarsstudent Rechtsgeleerdheid doet hij vakken uit jaar 1 en 2 rechtsgeleerdheid en jaar drie fiscaal, volgens mijquote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Maharbal het volgende:
Wacht even, Yreal doet derdejaars vakken als eerstejaars?
Ik ben geen eerstejaarsquote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Maharbal het volgende:
Wacht even, Yreal doet derdejaarsvakken als eerstejaars?
Kennelijk ja. Yreal: goed bezigquote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Maharbal het volgende:
Wacht even, Yreal doet derdejaars vakken als eerstejaars?
Maar je bent nog wel noviet, en dát telt!quote:
En dat nog minstens tot juniquote:Op zondag 27 januari 2013 19:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Maar je bent nog wel noviet, en dát telt!
Er zijn maar weinig vakken op de UvA waarvoor dat geldt. En omdat het hele curriculum is omgegooid dit jaar zijn er ook nog een hoop overgangsvakken (zoals internationaal recht, dat opgesplitst wordt in twee delen) waar geen eisen voor zijn.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Kennelijk ja. Yreal: goed bezigMaar dan moet je vast afspraken hebben, want straf 2/3 kan niet zonder straf 1/2 gehaald te hebben. En dat geldt voor tig andere vakken net zo. Of is deeltijd volledig anders dan voltijd? Lijkt mij toch op avondwerkgroepen na niet?
Wat is daar nou goed aan dan? Zit je zometeen met een wat brokkelige kennis, ga je aan de slag, en dan heb je de basis niet in de vingers. Dan heb je een niet in te halen achterstand.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Kennelijk ja. Yreal: goed bezigMaar dan moet je vast afspraken hebben, want straf 2/3 kan niet zonder straf 1/2 gehaald te hebben. En dat geldt voor tig andere vakken net zo. Of is deeltijd volledig anders dan voltijd? Lijkt mij toch op avondwerkgroepen na niet?
Jij zit toch niet aan de uva?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat is toch niet waar? Je kan alleen onderwijs volgen voor 40 ect per semester. Maar je kan prima 120 punten aan tentamens halenquote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, alleen er zit een limiet aan het aantal punten dat je kan halen per jaar (al kun je daar weer een verlof van krijgen, maar dat terzijde)
Ik dacht dat de limiet ligt op 180 (drie bachelors) maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:31 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat is toch niet waar? Je kan alleen onderwijs volgen voor 40 ect per semester. Maar je kan prima 120 punten aan tentamens halen
Per jaar? Dat limiet haal je toch sowieso nooitquote:Op zondag 27 januari 2013 19:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik dacht dat de limiet ligt op 180 (drie bachelors) maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.
Ik ben actief bezig geweest met zoeken naar hbo aangifte stages. Opzich nemen ze je daar als hbo'r ook gewoon aan, maar ik wilde even dat extra'tje hebben door te laten zien dat ik in ieder geval IB al op universitair niveau had gedaan.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is daar nou goed aan dan? Zit je zometeen met een wat brokkelige kennis, ga je aan de slag, en dan heb je de basis niet in de vingers. Dan heb je een niet in te halen achterstand.
Trouwens, wat bedoel je hier mee?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dat nog minstens tot junikut strafrecht
Straf 1 is het P vak, wat ik dus moet behalen om de status van noviet te ontstijgenquote:Op zondag 27 januari 2013 19:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trouwens, wat bedoel je hier mee?Je moet toch nog straf I en II?
Die duren samen een jaar
Ah, zoquote:Op zondag 27 januari 2013 19:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Straf 1 is het P vak, wat ik dus moet behalen om de status van noviet te ontstijgen
Gekke jongens, die uut Amsterdamquote:Op zondag 27 januari 2013 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig vakken op de UvA waarvoor dat geldt. En omdat het hele curriculum is omgegooid dit jaar zijn er ook nog een hoop overgangsvakken (zoals internationaal recht, dat opgesplitst wordt in twee delen) waar geen eisen voor zijn.
Goed als in: respect dat ie het probeert op zo'n wijze. Zou ik niet voor gekozen hebben, want twee dingen allebei goed proberen te doen is stukken lastiger en gaat vanzelf mank, dan een ding afronden met je p en opnieuw beginnen bij het tweede ding.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is daar nou goed aan dan? Zit je zometeen met een wat brokkelige kennis, ga je aan de slag, en dan heb je de basis niet in de vingers. Dan heb je een niet in te halen achterstand.
Nope. Zo absoluut mijn stad niet. Ben geboren/getogen blauwvinger, dus het westen? Tis dat? Als ik al een keer in Amsterdam ben waan ik mij net in het buitenlandquote:
Uva kent geen inleidende vakken. Je moet dus alles meteen helemaal doen. Met het nieuwe systeem moet je wel de 1 vakken hallen voor je de 2 vakken mag volgen, maar verder dan aanbevolen voorkennis gaat het nergens.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gekke jongens, die uut AmsterdamIn Grunn moet je gewoon vakken gehaald hebben uit jaar 1, om menig centraal vak uit jaar 2 te mogen volgen. Dito voor vakken uit jaar drie, waar vakken uit jaar 2 als ingangseis gelden.
[..]
Goed als in: respect dat ie het probeert op zo'n wijze. Zou ik niet voor gekozen hebben, want twee dingen allebei goed proberen te doen is stukken lastiger en gaat vanzelf mank, dan een ding afronden met je p en opnieuw beginnen bij het tweede ding.
[..]
Nope. Zo absoluut mijn stad niet. Ben geboren/getogen blauwvinger, dus het westen? Tis dat? Als ik al een keer in Amsterdam ben waan ik mij net in het buitenlandDoe mij het noorden maar. Dus Grunn uiteraard, want er gaat niks boven Grunn
Dat is niet waar?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gekke jongens, die uut AmsterdamIn Grunn moet je gewoon vakken gehaald hebben uit jaar 1, om menig centraal vak uit jaar 2 te mogen volgen. Dito voor vakken uit jaar drie, waar vakken uit jaar 2 als ingangseis gelden.
Daar gaat de UvA ook naartoe, hoor. Eerst was er geen enkel vak opgedeeld (behalve straf en strafproces en bestuurs en bestuursproces de facto) en inmiddels is Strafrecht, Internationaal recht, Europees recht en Bestuursrecht opgedeeld in twee delen.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook want ik moet wss Straf 2 en 3 in één jaar doenquote:Op zondag 27 januari 2013 19:37 schreef Giku het volgende:
[..]
Dat is niet waar?
http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/show?code=RGBSR00206
Voor derdejaarsvakken is bij vrijwel alles alleen de P/eerste vak uit de reeks verplicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |