Mja verhaal hebben allemaal connectie met elkaar maar goed ik moest ook wiki erbij pakken om echt alles te snappenquote:Op zondag 27 januari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ben ik nou gewoon dom, of was het echt lastig te volgen waar het over ging? En dan bedoel ik niet de losse verhaallijnen maar het grote geheel
Ik doorgaans niet. Maar aangezien ik eerstejaars ben, is het gewicht van arresten ook nog niet zo sterk.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:51 schreef Valid het volgende:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met arresten? Ik haal goede cijfers, maar bestudeer arresten eigenlijk nooit zoals het hoort: door ze te lezen. Tot nu toe red ik het heel prima met de samenvatting/rechtsregel bestuderen. Nadeel van die methode is wellicht dat het arrest met bijbehorende rechtsregel niet zo goed blijft hangen.Aangezien ik de ambitie heb om de advocatuur in te gaan is dat eigenlijk niet zo handig. Lezen jullie arresten integraal?
Welnee.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:51 schreef Valid het volgende:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met arresten? Ik haal goede cijfers, maar bestudeer arresten eigenlijk nooit zoals het hoort: door ze te lezen. Tot nu toe red ik het heel prima met de samenvatting/rechtsregel bestuderen. Nadeel van die methode is wellicht dat het arrest met bijbehorende rechtsregel niet zo goed blijft hangen.Aangezien ik de ambitie heb om de advocatuur in te gaan is dat eigenlijk niet zo handig. Lezen jullie arresten integraal?
Ter voorbereiding van het tentamen niet. Maar voor de werkgroepen meestal wel.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:51 schreef Valid het volgende:
Volgens mij zijn er echt heel weinig mensen die daadwerkelijk elke overweging van een arrest hebben gelezen. Tijdens de werkgroepen en papers behandel je dat wel eens maar je hoeft dat toch niet uit je hoofd te kennen.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:51 schreef Valid het volgende:
Vulpennen zijn echt kutquote:Op zondag 27 januari 2013 19:50 schreef Boterbartje het volgende:
godverdomme mijn vulpen zit te kutten en ik kan niet zonder vulpen
Dat klopt ongetwijfeld. Ik sla de arrestenbundel vaak niet open (ook niet voor de werkgroepen). Gevolg is dat ik nu al bijna alle arresten van BR2 (vlak voor de kerst) kwijt ben, omdat ik de helft (die niet genoemd waren op de colleges) letterlijk nog even in m'n hoofd heb geprint in de bus op weg naar de tentamenhal. Maar dat hebben jullie dus ook?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:52 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er echt heel weinig mensen die daadwerkelijk elke overweging van een arrest hebben gelezen. Tijdens de werkgroepen en papers behandel je dat wel eens maar je hoeft dat toch niet uit je hoofd te kennen.
Nee, alleen de rechtsregel en bijbehorende wetsartikelen.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:51 schreef Valid het volgende:
Ik heb die arresten er nu nog redelijk inzitten maar dat komt omdat ik die 2e kans nog gemaakt heb.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:55 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat klopt ongetwijfeld. Ik sla de arrestenbundel vaak niet open (ook niet voor de werkgroepen). Gevolg is dat ik nu al bijna alle arresten van BR2 (vlak voor de kerst) kwijt ben, omdat ik de helft (die niet genoemd waren op de colleges) letterlijk nog even in m'n hoofd heb geprint in de bus op weg naar de tentamenhal. Maar dat hebben jullie dus ook?
Dit. Met de hoeveelheid arresten die je voor een beetje tentamen moet bestuderen is een andere optie ook niet te doen.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:54 schreef Maharbal het volgende:
Ik ging en ga meestal rechtstreeks naar de ro's, de conclusie van de A-G (en dan ook alleen de relevante gedeeltes) en de eventuele noot. Indien het me handig lijkt om de achtergrond een beetje beter te begrijpen ga ik wel eens meer lezen.
Afgezien van de 'essentie' uiteraard.
Doe niet anders. Ik pen van elk arrest de rechtsregel neer en dat stamp ik in mijn hoofd. Daar heb ik dus geen aparte bundel voor nodig, misschien handig om eens rustig door te nemen voor een werkgroep. Maar gezien menig derdejaarsvak alleen maar HC kent, heb ik de moeite dit semester niet genomenquote:
Fiscaal waar je 6/7 arresten hoeft te kennen per tentamen is dan ook een stuk relaxter dan de 40 voor strafrechtquote:Op zondag 27 januari 2013 19:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit. Met de hoeveelheid arresten die je voor een beetje tentamen moet bestuderen is een andere optie ook niet te doen.
Burgerlijk proces 45 zag ik, ik ken er misschien vierquote:Op zondag 27 januari 2013 19:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fiscaal waar je 6/7 arresten hoeft te kennen per tentamen is dan ook een stuk relaxter dan de 40 voor strafrecht
Veelal illustratief of dingen waar ze al gewoon maar even de essentie in de bundel plakkenquote:Op zondag 27 januari 2013 19:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Burgerlijk proces 45 zag ik, ik ken er misschien vier
Bestaan daar arresten overquote:Op zondag 27 januari 2013 19:59 schreef Yreal het volgende:
Nee dan loonheffing waar ik het hele tentamen 0 arresten heb genoemd
Dat zijn inderdaad alle fiscale arresten.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:00 schreef Joosie200 het volgende:
Belasting is wel een verademing wat dat betreft. Kan ze op een hand tellen. Jaguar, Cessna, Renpaarden, Zweeds-Grootmoederarrest en dat waren ze meen ik
Sarcasme non?quote:Op zondag 27 januari 2013 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad alle fiscale arresten.
ik ben dol op vulpennen, ik moest trouwens gewoon ff op kladblaadje vies flink krassen. Zat waarschijnlijk was vies tussenquote:
Je weet best wat er wordt bedoeld.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 januari 2013 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is geen belastingrechtspraak in Nederland. Alles staat in de wed.quote:
Bedweder.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is geen belastingrechtspraak in Nederland. Alles staat in de wed.
Ligt eraan wat er voorgeschreven is en wat het onderwerp is (verandert daar veel of weinig?). Ik neem aan dat de meesten gewoon de huidige druk gebruiken (inclusief docenten), dus dat lijkt me geen probleem. Daarom zou ik gewoon de huidige druk halen; scheelt ook weer eventuele startproblemen wat betreft levering etc. van de nieuwe druk. Kan misschien wel weken duren voordat je hem eindelijk hebt.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:04 schreef solo020 het volgende:
Ik moet weer twee boeken bestellen. De colleges beginnen voor mij 11 februari weer. Op een site staat dat van één van de boeken de nieuwe druk 10 februari verwacht wordt. Zouden jullie mij aanraden nu gewoon de nieuwste druk bestellen bij de studievereniging met 10% korting, vandaag is de laatste dag dat ik daar kan bestellen. Of gewoon wachten tot 10 februari en dan nog eens kijken of er inderdaad een nieuwe druk is?
Vanaf 1 april meen ik.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:08 schreef Boterbartje het volgende:
wanneer mag je eigenlijk aangifte doen? belastingaangifte?
Wanneer je wil.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:08 schreef Boterbartje het volgende:
Doorgaans ervoor, wil je voor 1 juli bericht hebben.quote:
Geld afdragen aan de stad mag altijdquote:Op zondag 27 januari 2013 20:08 schreef Boterbartje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |