abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 januari 2013 @ 15:08:18 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122114804
De vorige delen: Topicreeks: Breien, breien, breien

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel breiplezier!

Een paar creaties uit het vorige topic:

de muts van miss_sly:


incognita's col-shawl:


angelof9 breide deze twee keer voor hij goed was. maar toen had ze ook wat:


en nog een col, van marinajozina:


[ Bericht 37% gewijzigd door trui op 28-01-2013 14:13:07 ]
in de haak.
pi_122115294
Ik ben overgestapt naar het breikamp. :Y)

Vraagje! Weet iemand een aardige tutorial voor het wegwerken van draden bij het maken van poppen/knuffels (dus bij het aan elkaar monteren hoofd, romp, armen en benen)?

En ik ben ook benieuwd naar technieken voor het aan elkaar naaien van lappen. Ik zie vaak in beschrijvingen staan dat je met de binnenkant buiten werkt bij het naaien, maar in deze tutorial (die ik heel handig vind!) gebeurt dat niet:


En waarom staan er geen handige linkjes in de openingspost? O-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 januari 2013 @ 15:25:07 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122115664
lever maar aan, die handige linkjes. ik voeg ze graag toe. :) ik heb alvast een linkje geplaatst naar een fototutorial voor het netjes aan elkaar zetten van onderdelen van een poppetje.

heb een hele trage verbinding, dus ik ben nog bezig de OP aan te passen.
(zul je altijd zien, ik ben heel geen breier, sluit ik het topic.. :{ )

[ Bericht 13% gewijzigd door trui op 28-01-2013 11:19:14 ]
in de haak.
pi_122120321
Ik krijg de quote niet voor elkaar, maar ik reageer nog even op Dottey en Trui uit het vorige topic.
Ik had de sjaal met dubbele draad gebreid op naalden nr. 10 En dan 1 recht, 1 averecht. Hij wilde een warme sjaal... nou , diw kreeg hij. Maar goed, mijn man is niet de makkelijkste op zelfmaak-gebied. Eerlijk gezegd was ik stomverbaasd dat ik een sjaal mocht breien voor hem en ben snel aan de slag gegaan voor hij zich kon bedenken.
Nu heb ik hem uitgehaald en brei ik met 1 draad 1 recht, 1 averecht. Ik maak nu maar streepjes, anders heb ik niet genoeg wol. Ik vind hem zelf niet heel geweldig worden. Beetje jaren 70, gebreid door 'dames voor de verkoping voor een goed doel'-sjaal. Maar goed, ik jas hem er even door, dan kan ik daarna aan de Alpine beginnen *O*
pi_122126276
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:05 schreef blabbel6 het volgende:
Ik krijg de quote niet voor elkaar, maar ik reageer nog even op Dottey en Trui uit het vorige topic.
Ik had de sjaal met dubbele draad gebreid op naalden nr. 10 En dan 1 recht, 1 averecht. Hij wilde een warme sjaal... nou , diw kreeg hij. Maar goed, mijn man is niet de makkelijkste op zelfmaak-gebied. Eerlijk gezegd was ik stomverbaasd dat ik een sjaal mocht breien voor hem en ben snel aan de slag gegaan voor hij zich kon bedenken.
Nu heb ik hem uitgehaald en brei ik met 1 draad 1 recht, 1 averecht. Ik maak nu maar streepjes, anders heb ik niet genoeg wol. Ik vind hem zelf niet heel geweldig worden. Beetje jaren 70, gebreid door 'dames voor de verkoping voor een goed doel'-sjaal. Maar goed, ik jas hem er even door, dan kan ik daarna aan de Alpine beginnen *O*
aan de rechterkant van de post die je wilt quoten zie je een " tekentje.. daar moet je op klikken.

ik kan mij niets voorstellen bij een 70 gebreid door dames voor een goeddoel, dus verzoekjesaanvraag om een foto te plaatsen van eind resultaat
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122126297
ik had nog helemaal niet gezegd.. MOOIE sjaal angelof!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 28 januari 2013 @ 11:21:50 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122155142
blabbel, succes met je herstart van de sjaal. ik had niet in de gaten dat ie met dubbel garen was. dat is natuurlijk wel anders in te zetten als je toch een dunnere sjaal wil. moedig dat je er meteen aan begonnen bent! :)

*trekt zich weer snel terug in haak-'kamp'* ;)
in de haak.
pi_122160666
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:25 schreef trui het volgende:
lever maar aan, die handige linkjes. ik voeg ze graag toe. :) ik heb alvast een linkje geplaatst naar een fototutorial voor het netjes aan elkaar zetten van onderdelen van een poppetje.

Fijn!

Ik kom hier voor het eerst en vind het ook weer zowat om allerlei handige linkjes te gaan suggeren, alsof ik weet wat handig is. :Y) Ik heb er gister op mijn Pinterestboard een aantal verzameld; www.knittinghelp.com lijkt wel een ontzettend fijne site!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 28 januari 2013 @ 14:03:10 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122161171
ik wil je linkjes best erin zetten hoor! of zal ik je pinterestpagina in een klap toevoegen? :)
in de haak.
pi_122161309
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 14:03 schreef trui het volgende:
ik wil je linkjes best erin zetten hoor! of zal ik je pinterestpagina in een klap toevoegen? :)
Doe dat laatste maar, als je wil!

Niks voor jou, breien? :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 28 januari 2013 @ 14:16:29 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122161802
oh, nu heb ik van allebei wat gedaan. laat maar weten wat eruit moet.

nee, voorlopig niet. ik heb wel wat gebreid hoor, maar ik vind de houding veel minder prettig en ik heb horror-herinneringen aan gevallen steken.
in de haak.
pi_122188602
ik raak soms de tel kwijt waar ik was.... welke toer :P
Heb nu wat handigs gevonden.. ik roep JA! en dan zet mijn man een streepje op papier O+

en ja ik heb tellertjes, maar ik vergeet steeds te daaien :')
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122190527
*O* leuke mooie OP, thanks Trui *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122190544
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:36 schreef Dottey het volgende:
ik raak soms de tel kwijt waar ik was.... welke toer :P
Heb nu wat handigs gevonden.. ik roep JA! en dan zet mijn man een streepje op papier O+

en ja ik heb tellertjes, maar ik vergeet steeds te daaien :')
_O- _O- _O-
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122190682
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:07 schreef Toverheks het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Dat dus! Hihi
pi_122190740
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:09 schreef annelotje het volgende:

[..]

Dat dus! Hihi
zie het al helemaal voor me hahahh Dotje die maar JA blijft roepen, mannetje zuchtend maar weer eens een streepje zet _O-
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122199490
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:10 schreef Toverheks het volgende:

[..]

zie het al helemaal voor me hahahh Dotje die maar JA blijft roepen, mannetje zuchtend maar weer eens een streepje zet _O-
gelukkig ga ik niet zo heel snel... en hij kijkt graag naar wat ik nu weer kan met een draad en een naald/haak ^^.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122202447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:31 schreef Dottey het volgende:

[..]

gelukkig ga ik niet zo heel snel... en hij kijkt graag naar wat ik nu weer kan met een draad en een naald/haak ^^.
hey goedemorgen Dotje, heerlijk dit, zie jullie zo samen zitten op de bank O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122205924
O+ mijn vent is gewoon een huiselijke softie O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122207575
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:36 schreef Dottey het volgende:
ik raak soms de tel kwijt waar ik was.... welke toer :P
Heb nu wat handigs gevonden.. ik roep JA! en dan zet mijn man een streepje op papier O+

en ja ik heb tellertjes, maar ik vergeet steeds te daaien :')
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122250716
en we zitten op toer 105 van de 169 voor we aan de boord starten :D
het schiet weer eens op! O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122250779
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:36 schreef Dottey het volgende:
ik raak soms de tel kwijt waar ik was.... welke toer :P
Heb nu wat handigs gevonden.. ik roep JA! en dan zet mijn man een streepje op papier O+

en ja ik heb tellertjes, maar ik vergeet steeds te daaien :')
Ik vind het een geniaal idee :D _O-
Ik hou het even in gedachten. Vaak als ik zit te breien, zit mijn vriend met laptop op schoot naast me, dus dan kan hij het ook op die manier mooi bijhouden :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:11:07 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122251541
haha ik ben benieuwd of je vriend het ook zo'n geniaal plan vindt. :)
in de haak.
pi_122251617
Ik heb het gister gevraagd en zijn antwoord was zoiets als: "No way in hell."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122251688
Mijnes is heul lief, meestal, en tamelijk meegaand zolang hij er niet veel last van heeft :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:19:42 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122251754
haha claudia ik denk dat de mijne zich daar ook niet voor zou lenen. en ik zou 't 'm ook niet willen vragen trouwens.
in de haak.
pi_122251777
Ik kan het 'em ook niet kwalijk nemen. Bovendien heeft hij betere dingen te doen, zoals het vuilnis buiten zetten, de rekeningen betalen en onze vakantie regelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122251917
quote:
18s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het gister gevraagd en zijn antwoord was zoiets als: "No way in hell."
ik heb gewoon papiertje en pen naast hem gelegd waar al streepjes op stonden. En gezegd / gevraagd: " kan jij effe streepje zetten als ik 'ja' roep? "
Hij is erin gestonken :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122251953
Ik geloof dat hij het zeker wel zou willen doen, hoor, maar ik ben een beetje bang dat hij vergeet na mijn roep om te strepen :') en dan kom ik later te kort of heb teveel omdat hij wat streepjes bijgezet heeft omdat hij wat vergeten was :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122251960
Ach ik help mijn man ook met zijn hobbies. ^^.
Zoals een hele werkplek maken in de schuur zodat hij een eigen plek heeft om biertjes te brouwen.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122311020
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Fijn!

Ik kom hier voor het eerst en vind het ook weer zowat om allerlei handige linkjes te gaan suggeren, alsof ik weet wat handig is. :Y) Ik heb er gister op mijn Pinterestboard een aantal verzameld; www.knittinghelp.com lijkt wel een ontzettend fijne site!
Oh wat leuk, nog een breier!

Deze mevrouw heeft ook geweldige pins voor breien. Die pins zijn echt helemaal geweldig. Zo leerzaam.

Ik was al een tijdje bezig met een vestje voor mijn ukje en nu is mijn garen (uit Amerika) op. Net niet genoeg. Ik heb maar nieuwe gekocht. De vorige keer heb ik er 4 weken op moeten wachten. Hopelijk gaat het deze keer sneller. Tegen die tijd heeft ze ws geen wollen vestje meer nodig. Gelukkig is ie (als het goed is) nog groot genoeg voor volgend jaar. Naja, hoop ik dan. :x
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122312453
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:25 schreef Dottey het volgende:
Ach ik help mijn man ook met zijn hobbies. ^^.
Zoals een hele werkplek maken in de schuur zodat hij een eigen plek heeft om biertjes te brouwen.
wat een leuke hobby Dotje dat bier Brouwen
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122312663
Wat een slimme oplossing in plaats van een toerenteller, haha _O-
Ik denk dat mijn vriend dat ook wel zou doen, hij haakt zelf ook, dus hij kent het gevoel wel denk ik.

Ik ben een sjaal aan het breien voor mijn moeder (op naalden 3). Hij is "al" 20cm lang en moet zo'n 2m worden. Het schiet nog niet echt op dus.. ;)

Bedankt voor het linkje MizzEnroe :)
pi_122313835
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:44 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Oh wat leuk, nog een breier!

Deze mevrouw heeft ook geweldige pins voor breien. Die pins zijn echt helemaal geweldig. Zo leerzaam.

Ik was al een tijdje bezig met een vestje voor mijn ukje en nu is mijn garen (uit Amerika) op. Net niet genoeg. Ik heb maar nieuwe gekocht. De vorige keer heb ik er 4 weken op moeten wachten. Hopelijk gaat het deze keer sneller. Tegen die tijd heeft ze ws geen wollen vestje meer nodig. Gelukkig is ie (als het goed is) nog groot genoeg voor volgend jaar. Naja, hoop ik dan. :x
Claudia leuk en welkom.............. *O*

Mizz leuk die link staat onder mijn favo ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122317053
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:10 schreef Toverheks het volgende:

[..]

wat een leuke hobby Dotje dat bier Brouwen
mja, hij drinkt het graag.. :P dus.....
maar goed. ik ben dus voor hem een werkplek aan het maken :P dus dan kan wel even tellen als hij naast mij zit. ondertussen toer 139 *O*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122317130
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:13 schreef MarinaJozina het volgende:
Wat een slimme oplossing in plaats van een toerenteller, haha _O-
Ik denk dat mijn vriend dat ook wel zou doen, hij haakt zelf ook, dus hij kent het gevoel wel denk ik.

Ik ben een sjaal aan het breien voor mijn moeder (op naalden 3). Hij is "al" 20cm lang en moet zo'n 2m worden. Het schiet nog niet echt op dus.. ;)

Bedankt voor het linkje MizzEnroe :)
De mijne komt niet verder dan knoopjes leggen in de draad.. hij probeert wel eens te starten.. en dan is zijn interesse alweer naar alles behalve... :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122324770
Ik twijfel of er wel genoeg wol in dat pakket zat wat ik had gekocht..
Achterpand is ook bijna klaar.... maar ik heb denk ik niet genoeg voor de twee mouwen en boordrand en vastnaaien enzo..

Ik denk dat ik maar eerst de boordrand maak en voor en achterpand aan elkaar zet voor ik aan een mouw start. Dan maak ik desnoods wel een korte mouwen of zonder mouwen versie :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122330262
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:33 schreef Dottey het volgende:
Ik twijfel of er wel genoeg wol in dat pakket zat wat ik had gekocht..
Achterpand is ook bijna klaar.... maar ik heb denk ik niet genoeg voor de twee mouwen en boordrand en vastnaaien enzo..

Ik denk dat ik maar eerst de boordrand maak en voor en achterpand aan elkaar zet voor ik aan een mouw start. Dan maak ik desnoods wel een korte mouwen of zonder mouwen versie :P
en als je nu de mouwen van een andere kleur maakt, maar de boorden van deze kleur??? misschien idee als je echt niet genoeg wol hebt, en anders ff oproepje doen met foto of iemand nog dat merk en kleur heeft liggen
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122331981
Een vraag zo maar tussen alles door.

Nu we heel langzamerhand richting de lente gaan neem ik aan dat de zin om te gaan zitten breien nu langzamerhand afneemt daar ik het al tijd associeer met de winterperiode en bijbehorend tafereel van sneeuw buiten en de open haard binnen.
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 10:06:55 #40
5428 crew  miss_sly
pi_122332114
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:03 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag zo maar tussen alles door.

Nu we heel langzamerhand richting de lente gaan neem ik aan dat de zin om te gaan zitten breien nu langzamerhand afneemt daar ik het al tijd associeer met de winterperiode en bijbehorend tafereel van sneeuw buiten en de open haard binnen.
Nee hoor. Mijn volgende project wordt een lief katoenen truitje voor mijn dochter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:10:54 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122332281
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:44 schreef MizzEnroe het volgende:
Oh wat leuk, nog een breier!

Deze mevrouw heeft ook geweldige pins voor breien. Die pins zijn echt helemaal geweldig. Zo leerzaam.

Ik was al een tijdje bezig met een vestje voor mijn ukje en nu is mijn garen (uit Amerika) op. Net niet genoeg. Ik heb maar nieuwe gekocht. De vorige keer heb ik er 4 weken op moeten wachten. Hopelijk gaat het deze keer sneller. Tegen die tijd heeft ze ws geen wollen vestje meer nodig. Gelukkig is ie (als het goed is) nog groot genoeg voor volgend jaar. Naja, hoop ik dan. :x
ik kan de OP helaas niet meer editen, dus we zullen die link voor een volgend topic moeten bewaren (of een mod vragen om 'm in te voegen). maar inderdaad, wel een zeer uitgebreide collectie leuke brei-linkjes daar!!!
in de haak.
pi_122337586
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:33 schreef Dottey het volgende:
Ik twijfel of er wel genoeg wol in dat pakket zat wat ik had gekocht..
Achterpand is ook bijna klaar.... maar ik heb denk ik niet genoeg voor de twee mouwen en boordrand en vastnaaien enzo..

Ik denk dat ik maar eerst de boordrand maak en voor en achterpand aan elkaar zet voor ik aan een mouw start. Dan maak ik desnoods wel een korte mouwen of zonder mouwen versie :P
Dat heb ik dus ook heel vaak. Ik zorg er meestal voor dat ik standaard 2 bollen extra heb. En dan brei ik nog niet eens zo gek vast, gewoon normaal.

Het in elkaar zetten zou je ook nog met een net andere kleur kunnen doen, dat valt niet zo heel erg op. Tenzij je niet de matrassteek daarvoor gebruikt.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122337626
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:03 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag zo maar tussen alles door.

Nu we heel langzamerhand richting de lente gaan neem ik aan dat de zin om te gaan zitten breien nu langzamerhand afneemt daar ik het al tijd associeer met de winterperiode en bijbehorend tafereel van sneeuw buiten en de open haard binnen.
Oh nee hoor. Ik doe dat wanneer en waar ik maar kan. Meestal 's avonds voor de TV. Lekker in mijn stoel met de benen omhoog en inderdaad katoenen garen.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122338282
Joepie, mijn eerste breisel is af! Het gaat om de Guernsey wrap


Untitled by lamaris, on Flickr
pi_122347369
oh wat mooi met al die verschillende steken!!
pi_122349970
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:12 schreef cinnamongirl het volgende:
Joepie, mijn eerste breisel is af! Het gaat om de Guernsey wrap

[ link | afbeelding ]
Untitled by lamaris, on Flickr
mooi al die steken!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122349992
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:03 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag zo maar tussen alles door.

Nu we heel langzamerhand richting de lente gaan neem ik aan dat de zin om te gaan zitten breien nu langzamerhand afneemt daar ik het al tijd associeer met de winterperiode en bijbehorend tafereel van sneeuw buiten en de open haard binnen.
lees jij ook wel een de antwoorden op een random vraag die je stelt (elk seizoen)?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122350012
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:50 schreef Toverheks het volgende:

[..]

en als je nu de mouwen van een andere kleur maakt, maar de boorden van deze kleur??? misschien idee als je echt niet genoeg wol hebt, en anders ff oproepje doen met foto of iemand nog dat merk en kleur heeft liggen
ja! Nou ik kijk gewoon hoever ik kom. mouwen kosten natuurlijk niet zoveel :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122350109
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:12 schreef cinnamongirl het volgende:
Joepie, mijn eerste breisel is af! Het gaat om de Guernsey wrap

[ link | afbeelding ]
Untitled by lamaris, on Flickr
oh die is mooi :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122391324
Mooi met al die verschillende steken cinnamongirl :)
pi_122463170

Het Verzameld Breiwerk van Loes Veenstra door Christien Meindertsma
Is er al een tweede Loes Veenstra gesignaleerd hier? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122490976
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Het Verzameld Breiwerk van Loes Veenstra door Christien Meindertsma
Is er al een tweede Loes Veenstra gesignaleerd hier? :D
nee Henk, maar misschien als we al onze freubels bij elkaar leggen :P komen we met deze dames uit dit forum wel ruim over de 500
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122498742
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-van-loes-veenstra/
Het bijbehorende artikel.

Ik word zo blij van het filmpje dat ik het zojuist voor de 6e keer in anderhalve dag heb gekeken. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 10:27:28 #54
5428 crew  miss_sly
pi_122499207
Is ook een geweldig filmpje <3

Iemand noemde mij dit weekend de nieuwe Loes Veenstra :P maar daarvoor moet ik nog 500+ truien gaan breien :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122500436
ik word gek van mijn patroon.. het klopt gewoon niet.. :(
Ik verzin nu zelf maar wat..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122505149
Ik heb een robot gebreid, weer een patroon van Rebecca Danger :)

pi_122505256
Frustrerend Dottey. Kom je er nu wel een beetje uit?

Wat een leukerd Lyssa :)

Ik ben inmiddels op een kwart van de sjaal (met sokkenwol naalden 3).
pi_122540937
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:30 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb een robot gebreid, weer een patroon van Rebecca Danger :)

[ afbeelding ]
wat schattig!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122540947
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:33 schreef MarinaJozina het volgende:
Frustrerend Dottey. Kom je er nu wel een beetje uit?

Wat een leukerd Lyssa :)

Ik ben inmiddels op een kwart van de sjaal (met sokkenwol naalden 3).
Ze hielden ineens op met de beschrijving van het achterpand. Het gedeelte na de boordrand.. dus ik heb maar wat verzonnen en zie het wel als ik het geheel in elkaar zet :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122540956
Wat een cute robot! Geweldig!

Dottey succes!
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:37:50 #61
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_122551632
Ooh, lieve robot!

Ik kom hier aangewaaid met een vraag...
Ik ben een beginnende breister en ik zou graag een trui willen breien.
Voor het patroon (Sandra december 2012, nummer 4) dat ik wil gebruiken was 750 gram wol (15 bollen) gebruikt, 50 gram voor 75 m.
Nu ben ik opzoek naar wol, maar ik weet niet naar wat ik het beste kijk: het aantal gram of de meters wol? De meeste bollen hebben meer dan 75m...

Alvast bedankt voor jullie hulp!
pi_122555757
ik ben nu deze aan het breien:



gele vestje is al te klein voor kindje collega en ik heb t nog niet gegeven (was wat met thuissituatie daar waardoor kraambezoek in t water viel). dus nu een nieuwe en hopen op een meisjesbaby bij iemand anders voor t gele vestje!
Kwak
pi_122557430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:22 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben nu deze aan het breien:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gele vestje is al te klein voor kindje collega en ik heb t nog niet gegeven (was wat met thuissituatie daar waardoor kraambezoek in t water viel). dus nu een nieuwe en hopen op een meisjesbaby bij iemand anders voor t gele vestje!
wat een schattig lief jurkje
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122563762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:37 schreef Niara het volgende:
Ooh, lieve robot!

Ik kom hier aangewaaid met een vraag...
Ik ben een beginnende breister en ik zou graag een trui willen breien.
Voor het patroon (Sandra december 2012, nummer 4) dat ik wil gebruiken was 750 gram wol (15 bollen) gebruikt, 50 gram voor 75 m.
Nu ben ik opzoek naar wol, maar ik weet niet naar wat ik het beste kijk: het aantal gram of de meters wol? De meeste bollen hebben meer dan 75m...

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Oh, dat vind ik een lastige. Heeft het patroon lange mouwen?

Soms wordt op de wikkels namelijk ook wel aangegeven hoeveel je nodig hebt voor een trui met lange mouwen. Je zou dat aantal aan kunnen houden.

Ik heb eens wat patronen bekeken en meestal wordt wel per gewicht aangegeven hoeveel je nodig hebt. Je zou dat dus aan kunnen houden als er niets op de wikkels staat. Zelf neem ik trouwens altijd een à twee bollen meer zodat ik zeker weet dat ik genoeg heb (was ik laatst vergeten en nu kan ik een breiwerkje pas afmaken als ik nieuwe wol uit Amerika krijg aangeleverd, echt balen zoiets).

Let er verder ook op wat voor soort garen je koopt, wol is warm en kan kriebelen. Als je trui voor de zomer is, dan zou ik wol niet aanraden. Wol is ook best prijzig. Een andere optie is acryl. Acryl is ook warm en zweet behoorlijk. Het kriebelt meestal niet en is goedkoop. Op zich een aardige keuze als je net begint. Verder is er ook katoen. Dit splijt vaak, maar is wel een natuurlijk en prettig materiaal. De prijs is redelijk. Dit draagt lekker in de zomer.

Er zijn natuurlijk nog tal van combinaties mogelijk, maar dan wordt mijn post nog veel langer. :P
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122593551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:22 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben nu deze aan het breien:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gele vestje is al te klein voor kindje collega en ik heb t nog niet gegeven (was wat met thuissituatie daar waardoor kraambezoek in t water viel). dus nu een nieuwe en hopen op een meisjesbaby bij iemand anders voor t gele vestje!
die is te gek! heb je een linkje naar het patroon? (betaald is ook prima :) )
pi_122593838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:22 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben nu deze aan het breien:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gele vestje is al te klein voor kindje collega en ik heb t nog niet gegeven (was wat met thuissituatie daar waardoor kraambezoek in t water viel). dus nu een nieuwe en hopen op een meisjesbaby bij iemand anders voor t gele vestje!
wat is die ongelovelijk schattig!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122605789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:32 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

die is te gek! heb je een linkje naar het patroon? (betaald is ook prima :) )
http://www.phildar.fr/mod(...)Id=55230#detail_fils

zo te zien alleen nog als pakket incl. wol te koop... de losse catalogus staat niet meer in de webshop. als je wilt kan ik t wel inscannen voor je!
Kwak
pi_122608565
oh wat een lief jurkje!

Ik ben vandaag begonnen aan een sjaal voor een mannelijke collega. Hij gaat ervan uit dat het nog heul koud gaat worden hihi
pi_122830115
In het kader van: regeren is vooruitzien, ben ik alvast op zoek naar een volgend project. Ik wil wel eens een omslagdoek breien (naast de rechtoe-rechtaansjaal voor mijn man, die nog niet af is).
Mijn oog is gevallen op deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/multnomah.
Het lezen van Engelse haakpatronen is geen probleem, maar een breipatroon is toch andere soep. Op de site staat dat hij ook in het Nederlands vertaald is, maar die link is leeg dus dat zal niet kloppen.
Mijn vraag is: is dit te doen voor een redelijke beginner of zou het te hoog gegrepen zijn?
pi_122832492
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:59 schreef blabbel6 het volgende:
In het kader van: regeren is vooruitzien, ben ik alvast op zoek naar een volgend project. Ik wil wel eens een omslagdoek breien (naast de rechtoe-rechtaansjaal voor mijn man, die nog niet af is).
Mijn oog is gevallen op deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/multnomah.
Het lezen van Engelse haakpatronen is geen probleem, maar een breipatroon is toch andere soep. Op de site staat dat hij ook in het Nederlands vertaald is, maar die link is leeg dus dat zal niet kloppen.
Mijn vraag is: is dit te doen voor een redelijke beginner of zou het te hoog gegrepen zijn?
Die moet zeker goed te doen zijn. Als ik jou was, zou ik het zeker proberen en als je vragen hebt... Just ask! ;)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122832697
Nou, maak dan je borst maar nat! :9
Eerst eens even wat afmaken van waar ik mee bezig ben. Als ik teveel dingen tegelijk doe, wordt ik wat chaotisch en vind ik het niet leuk meer. Maar ik heb nu in ieder geval iets om me op te verheugen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:11:12 #72
211083 Angelof9
I must go first
pi_122833395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:59 schreef blabbel6 het volgende:
In het kader van: regeren is vooruitzien, ben ik alvast op zoek naar een volgend project. Ik wil wel eens een omslagdoek breien (naast de rechtoe-rechtaansjaal voor mijn man, die nog niet af is).
Mijn oog is gevallen op deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/multnomah.
Het lezen van Engelse haakpatronen is geen probleem, maar een breipatroon is toch andere soep. Op de site staat dat hij ook in het Nederlands vertaald is, maar die link is leeg dus dat zal niet kloppen.
Mijn vraag is: is dit te doen voor een redelijke beginner of zou het te hoog gegrepen zijn?
Ik heb die ook gemaakt! Mooi he? Als je vragen hebt hoor ik het wel. Het is een vrij rechttoe rechtaan patroon.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_122833544
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik heb die ook gemaakt! Mooi he? Als je vragen hebt hoor ik het wel. Het is een vrij rechttoe rechtaan patroon.
Ja, eerlijk gezegd aap ik jou na. Ik vond die van jou zo mooi! Dacht: dat wil ik ook! Maar ja, breien in het Engels hè...
Ik ga hem proberen. Fijn dat ik hier vragen kan stellen.
Van Drops heb ik mooie wol in huis, dus nu haak ik me suf om dit project af te krijgen en me op de volgende omslagdoek te storten.
pi_122833727
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

http://www.phildar.fr/mod(...)Id=55230#detail_fils

zo te zien alleen nog als pakket incl. wol te koop... de losse catalogus staat niet meer in de webshop. als je wilt kan ik t wel inscannen voor je!
Franse site?
Is dat patroon ook in het frans, of wel in het Nederlands? En gaat het echt maar tot 24 maanden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122837505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

http://www.phildar.fr/mod(...)Id=55230#detail_fils

zo te zien alleen nog als pakket incl. wol te koop... de losse catalogus staat niet meer in de webshop. als je wilt kan ik t wel inscannen voor je!
Als je het niet erg vindt, zou ik dit patroon ook wel willen ontvangen. :@
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122842924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Franse site?
Is dat patroon ook in het frans, of wel in het Nederlands? En gaat het echt maar tot 24 maanden?
Mijn patroon is Nederlands. Inderdaad Tot 24 maanden maar moet wel makkelijk te vergroten zijn misschien?

Ik kan het pas dit weekend inscannen, Tot die tijd echt te druk.
Kwak
pi_122844289
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mijn patroon is Nederlands. Inderdaad Tot 24 maanden maar moet wel makkelijk te vergroten zijn misschien?

Ik kan het pas dit weekend inscannen, Tot die tijd echt te druk.
Als er meerdere maten opstaan, zou het te vergroten moeten zijn. Mag ik ook een exemplaar dan? :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122850195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:56 schreef blabbel6 het volgende:
Nou, maak dan je borst maar nat! :9
Eerst eens even wat afmaken van waar ik mee bezig ben. Als ik teveel dingen tegelijk doe, wordt ik wat chaotisch en vind ik het niet leuk meer. Maar ik heb nu in ieder geval iets om me op te verheugen.
Misschien eerst het hele patroon vertalen en uitschrijven? Heb ik n tijdje terug voor iemand gedaan die helemaal geen engels kon. Als je de termen hebt dan ben je al n heel eind!
pi_122850701
Dat is ook een goed idee. Ik vind gaatjes en golfjes breien, steekmarkeerders nodig hebben al spannend en dan moet het ook nog eens in een andere taal. Ik maak eerst af waar ik nu mee bezig ben en dan spring ik er maar gewoon in. Ik zie wel waar het schip strand.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:24:43 #80
211083 Angelof9
I must go first
pi_122943594
Zo'n beetje de hele eerste helft van de shawl, doe je alleen maar ribbels met twee gaatjes in het midden. In het patroon staat 5 steken tussen de gaatjes, ik heb er drie gedaan. Ik vond 5 net iets te breed.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_122944696
Hee, dank je wel, Angel. Ik zie dan wel dat de streep breed is, maar het komt niet in me op om hem dan gewoon wat smaller te maken. Kom ik dan niet in de problemen bij de rand?
Ik vroeg me ook af: ik heb wol zat en zou hem wel iets groter willen maken. Het patroon van de rand is 18 steken. Moet ik bij het ribbelstuk dan 18 naalden meer breien om goed met het patroon uit te komen? Of 2x 18 zodat hij links en rechts breder wordt en hij nog steeds in een punt valt?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:19:17 #82
211083 Angelof9
I must go first
pi_122945624
Je kunt ook de rand groter maken. Het zijn 4 naalden die je tien keer herhaald, dus die kun je makkelijk nog een paar keer doen.
Wat betreft het middenstuk, je doet steeds de gemeerderde steken gewoon breien, dus als je er wat meer overhoudt dan in het patroon staat is dat helemaal niet erg. Dan liggen je waaiers gewoon iets verder uit elkaar in het midden. En als je dan weer 18 steken overhebt, kun je het waaierpatroon nog een keer herhalen. Zo doet zij het ook, na 5 herhalingen heb je genoeg steken gemeerderd om het patroon nog een keer te herhalen.
3 in het midden ipv 5: gewoon 2 steken minder opzetten in het begin.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_122951875
http://www.ravelry.com/projects/hello-knitty/multnomah

Hier staat hoe je hem kunt vergroten en ik dacht om het middenstuk tot 265 st. te breien en dan 'eindeloos' de F&F herhalen.

Dank je wel voor de tip om gewoon 2 steken minder op te zetten. Komt het met het patroon dan wel goed uit of moet ik dan gaan improviseren? Ik zou dan tot 263 moeten breien i.p.v. 265?

Als ik je goed begrijp komen de meerderingen in het midden, aan weerszijden van de punt. Dus ik begin op de hoek met het patroon en kom dan precies in het midden (bij de punt) uit en aan de andere kant van het midden ga ik weer verder met het patroon. Iedere naald meerder je en bij 18 steken, kun je een nieuw patroon beginnen. Maar waar zitten die 18 steken dan? Aan het begin van de naald? In het midden bij de punt? Tussen de golven van het patroon in?

Ik moet zeggen: als ik het patroon lees, dan lees ik wat ik moet doen maar ik zie niet voor me waar ik mee bezig ben, hoe het eruit gaat komen. Ik heb niet het inzicht om te bedenken wat ze bedoelt en hoe het dan gaat worden.
Is hij nog steeds niet te hoog gegrepen voor me? Ik ben bijna, bijna klaar met de andere omslagdoek dus ik wil er aanstaande week mee gaan beginnen.

[ Bericht 11% gewijzigd door blabbel6 op 16-02-2013 15:59:16 ]
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:43:28 #84
211083 Angelof9
I must go first
pi_122953512
Ik heb dat ook hoor, dan lees ik het door en begrijp er geen snars van. Maar als ik dan eenmaal ga breien is het eigenlijk heel logisch.
De 5 steken in het midden, ofwel 3 in het midden, blijven de hele tijd hetzelfde. Van begin tot eind. Dus die hoef je helemaal niet mee te rekenen.
De meerderingen zitten aan het begin en eind van de sjaal, en in het midden aan weerszijden van de middensteken, die gaatjes die je maakt zijn tevens een meerdering. Als je dus tot 18 steken gemeerderd hebt, kun je zowel aan het begin en eind, als aan beide zijden van de punt, het patroon opnieuw herhalen. Dat doet de maakster dus ook, als je daar eenmaal bent aangeland, volgt het zichzelf wel denk ik.
Oja, nog een tip: voor je met de F&F gaat vebginnen, even met een speld een dunne draad door al je steken rijgen. Mocht het dan hopeloos misgaan, kun je je breiwerk uithalen tot de draad en dan gemakkelijk je steken weer op de naald zetten.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_122967720
Ah, dat is al weer een hele geruststelling. Ik hoop er ook maar op dat het vanzelf goed komt als ik eenmaal begin.
Bedankt voor de geweldige tip om een draad te rijgen. Ik baal altijd zo van het uithalen van breiwerk.
Ha ha ha ik haak me suf om zo meteen aan deze te kunnen beginnen.
pi_123000056
Voor de liefhebbers: met de code ONEYEAR krijg je het patroon gratis tot 20 Februari a.s.

http://www.ravelry.com/patterns/library/wholehearted
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 17 februari 2013 @ 19:26:12 #87
211083 Angelof9
I must go first
pi_123000692
Dankjewel! O+
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123024593
:@ Ik ben aan de Multnomah begonnen en loop tegen de 3e toer aan. In toer 2 heb ik markeerders geplaatst. In toer 3 staat daar niks over. Wat doe ik dan met de markeerders?

En nu ik toch bezig ben: op een paar youtubefilmpjes worden markeerders gewoon aan de naald gehangen. Ik dacht dat ik ze in een steek moest steken. In de 3e naald zie ik bij de YO niet goed of de markeerder voor of achter de draad hangt. Is daar een handigheidje voor?
pi_123025708
Steekmarkeerders hang je bij breien inderdaad aan de naald, niet aan de steek. Elke keer als je een toer breit, neem je de markeerder "mee" naar de andere naald. :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_123027322
Ah. Dank je wel. Ik moet zeggen dat ik het bij een omslag lastig vind om te zien waar hij nou precies zit.
  maandag 18 februari 2013 @ 17:05:37 #91
211083 Angelof9
I must go first
pi_123036297
je hebt de markeerders in het begin alleen nodig om te weten waar je je gaatje moet breien toch? Dus gewoon steeds zorgen dat er 5 (of 3) steken tussen je omslagen zitten.

Ik heb breimarkeerders, van die kleine rubberen rondjes. Die zitten niet zo in de weg.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123065636
Ik merk dat ik het makkelijker vind om ze in een steek te prikken. Ik vind het anders lastig om de omslagen recht boven elkaar te krijgen. Ik heb de neiging om ze steeds een steek eerder te doen.
Dat geeft een heel ander effect :%

Iets anders: ik maak hem van Drops delight, dat is voor naald 2,5. Nu brei ik hem op 3,5. Ik denk dat het niet mooi wordt met blocken als ik een grotere naald gebruik. Ik vraag me af, zou ik het F&F gedeelte wel op een grotere naald kunnen breien zodat de gaatjes wat groter worden of raakt het dan vreemd en uit verhouding?
Als ik zoveel steken op de naald heb staan, doe ik het liever gelijk goed dan dat ik uit moet gaan halen. Heeft iemand dit wel eens zo gedaan?
Uithalen is met haken wel een stuk makkelijker vind ik.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:26:26 #93
211083 Angelof9
I must go first
pi_123077363
Uithalen met haken is VEEL gemakkelijker. Ik vind dat ook een groot nadeel van breien. Ook omdat zo'n shawl opgepropt op je draad zit en je niet ziet wat je doet.

Ik denk als je je F&F op een grotere naald doet, dat het gaat bladderen. Ik heb die van mij met een dunnere draad dan Delight op naald 4.5 gebreid.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123079307
Om eerlijk te zijn, gebruik ik alleen voor de allereerste regel de markeerders en zodra ik 1 keer het patroon gestart heb, haal ik de markeerders weg. Aan de hand van het patroon in het breiwerk zie ik waar ik ben in het patroon.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_123088944
@ Angel: brei jij vast? werd het ribbelgedeelte dan niet te los met blocken?
Hmmm het opent wel perspectieven.
Nu vind ik het nog niet zo erg om een stuk(je) uit te halen.
Breien schiet toch minder op dan haken, vind ik.

OK, het grotere naald-idee is bij deze afgeschoten.
Ik ben blij met al het meedenken en de tips die ik krijg. Het is een heel groepsproject :@ .

Ik heb markeerders echt nodig. Ik ben helemaal in de gloria dat tot nu toe (20 naalden) de gaatjes precies boven elkaar komen! Op het zicht lukt me dat niet.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:05:29 #96
211083 Angelof9
I must go first
pi_123090301
Ik zie het ook niet hoor. Ik gebruik ook steekmarkeerders. Ik heb weer een shawl gemaakt:



Ik brei niet erg vast of erg los. Gemiddeld denk ik.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:06:40 #97
211083 Angelof9
I must go first
pi_123090415
En hier is een close-up van de Multnomah, geeft dat een beetje idee?

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:08:20 #98
211083 Angelof9
I must go first
pi_123090537
Oh, en nog een tip: afhechten met een naald die minstens 2 stappen groter is dan waar je mee hebt gebreid, anders gaat het echt trekken.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123093141
Zoals de close up er bij jou uitziet, zo ziet het er bij mij ook uit. Maar ik heb nog niet geblockt dus ik houd het dan toch maar bij 3,5.

Wat een mooie nieuwe doek! Mooie wol ook.
Ik heb de smaak te pakken: was hij moeilijk? Ha ha ha ik moet eerst kijken dat ik me door de Multnomah doorworstel.

Ah, minstens 2 stappen groter voor het afkanten is ook een goed idee. Ik vind hem nu al trekken bij de zijkanten. Misschien scheelt het dat ik (stiekem) een kantsteek brei? Ik haal de laatste steek averecht af en brei de eerste steek recht. Dat geeft een mooie, rechte kant, maar het is strak,niet op te rekken en de rest van wat ik gebreid heb, kan wel geblokt worden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:03:44 #100
211083 Angelof9
I must go first
pi_123094083
Kantsteek is bij dit patroon niet nodig doordat je de meerdering in de een na laatste steek doet. Ik heb het niet gedaan en het krult niet.

Die nieuwe shawl was leuk om te maken, maar niet helemaal goed gelukt. Ik kan je inmiddels wel vertellen wat je vooral niet moet doen :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123107923
Nou, ik heb mijn stuk uitgehaald en ik ga het toch op een grotere naald proberen. Bij het blocken hoef ik hem natuurlijk niet zo strak mogelijk uit te rekken dus dan komt het er toch goed uit te zien. (hoop ik). Op Ravelry kwam ik de term: 'soft blocken' tegen, dat bestaat dus ook nog.

Ik doe een kansteek niet om krullen tegen te gaan maar om een nette, gladde rand te hebben. Ik ga eens een stukje proberen zonder.

:+ Ik ben wel benieuwd naar alles wat ik niet moet doen natuurlijk!
Ik ben vooral ook weg van de kleuren! Heel subtiel en rustig, ik vind hem echt heel mooi.
pi_123111268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:03 schreef Angelof9 het volgende:
Kantsteek is bij dit patroon niet nodig doordat je de meerdering in de een na laatste steek doet. Ik heb het niet gedaan en het krult niet.

Die nieuwe shawl was leuk om te maken, maar niet helemaal goed gelukt. Ik kan je inmiddels wel vertellen wat je vooral niet moet doen :D
en toch ziet hij er mooi uit! die van de close up ook... mooi van kleur.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_123113809
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:29 schreef blabbel6 het volgende:
Nou, ik heb mijn stuk uitgehaald en ik ga het toch op een grotere naald proberen. Bij het blocken hoef ik hem natuurlijk niet zo strak mogelijk uit te rekken dus dan komt het er toch goed uit te zien. (hoop ik). Op Ravelry kwam ik de term: 'soft blocken' tegen, dat bestaat dus ook nog.

Ik doe een kansteek niet om krullen tegen te gaan maar om een nette, gladde rand te hebben. Ik ga eens een stukje proberen zonder.

:+ Ik ben wel benieuwd naar alles wat ik niet moet doen natuurlijk!
Ik ben vooral ook weg van de kleuren! Heel subtiel en rustig, ik vind hem echt heel mooi.
Om een nette, gladde rand te krijgen zonder kantsteken, kun je ook het volgende doen:

1. Brei de eerste 5 steken strakker dan dat je normaal doet. Dus echt even aan de draad trekken na elke steek;
2. Brei de laatste 5 steken vna de naald net wat losser dan je normaal doet.

Heel simpel, maar met een mooi resultaat.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:56:20 #104
211083 Angelof9
I must go first
pi_123118467
Deze shawl heeft al een soort ingebouwde kantsteek door dat je de eennalaatste steek meerdert, of KFB doet. Dat geeft een heel leuk effect met een klein gaatje.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123130186
Ja, inderdaad, er komt een soort gaatjesrand. OK dat is mijn kantsteek.

De tip van MizzEnroe houd ik ook in gedachten.

Ik heb een raar probleem: als je toer 3 en 4 35 keer herhaalt, moet je 227 steken hebben. Ik heb ze nu 30 keer herhaald en ik zit nog maar op 113 steken (ik heb sowieso 2 steken minder vanwege de middenrand).
Hoe kan dat nou? je hoeft toch alleen aan het begin en aan het eind een steek te meerderen (KFB)?
Ik heb echt geen idee waar ik nog ruim 100 steken vandaan haal.
In het midden doe je 2 x YO die je de volgende naald breit, maar dat ziet er ook heel kloppend uit eigenlijk.
Heeft iemand een idee?
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:07:44 #106
211083 Angelof9
I must go first
pi_123131606
Zowel de YO als de KFB is een meedering, dus je meerdert 3 steken per toer op de heenweg en 1 op de terugweg, als ik me goed herinner.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123132076
Tja, volgens mij doe ik echt wat er staat: iedere toer 2 x een KFB en om de toer 2 x een YO die ik de volgende toer brei.
En toch kom ik op 35 naalden 102 steken tekort. Ik snap er niks van. Ik snap echt niet waar ik ze had moeten breien dan.
pi_123135826
Ik denk dat ik het weet: je moet naald 3 en 4 35 x herhalen, maar ik heb ze in totaal, bij elkaar opgeteld, 35 keer gebreid. Ik ben dus pas op de helft.
Hè hè, ik ben eruit :6
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:34:54 #109
211083 Angelof9
I must go first
pi_123141071
Oh ja, 70 naalden bij elkaar! hahaha! Dat is wel heel grappig.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123300551
Met wat kunst- en vliegwerk heb ik het ribbelsteekgedeelte klaar en de eerste F&F- reeks ook gedaan.
Nu moet ik weer opnieuw met toer 1 beginnen. Er staat nergens 'slip marker' in het patroon maar ik moet ze gewoon op de naalden laten zitten en dan van de ene op de andere naald schuiven als ik er één tegenkom toch?
Ik ben helemaal blij dat het goed ging, het eerste deel.
  maandag 25 februari 2013 @ 09:17:47 #111
211083 Angelof9
I must go first
pi_123315588
Ja, je laat ze gewoon op dezelfde plek zitten tot na naald 5.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123325984
Ik schuif ze nu iedere keer mee, gewoon waar ze zitten. Het zal wel onwennigheid zijn want het voelt iedere keer zo gek. Ik heb het idee dat ik er 'iets' mee moet. Maar in het patroon staat niks dus ik neem ze maar gewoon mee.
Ik heb nu 2 x de F&F gedaan. Wel gaaf dat het iedere keer tot op de laatste steek precies uitkomt O+
  maandag 25 februari 2013 @ 15:39:43 #113
211083 Angelof9
I must go first
pi_123327040
Bij mij ging het de derde keer totaal mis en ik had er geen draad doorheen gedaan, geprobeerd terug te steken, ging niet, uithalen, ging niet, uiteindelijk heb ik de hele shawl uitgehaald en ben weer opnieuw begonnen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123328594
O. Dat kan ook nog. Toen de eerste F&F gelukt was, heb ik de draad eruit getrokken.
Misschien toch maar een nieuwe draad er door rijgen.
Ging het mis toen je een nieuw patroon in moest/mocht voeren?
  maandag 25 februari 2013 @ 16:25:10 #115
211083 Angelof9
I must go first
pi_123328937
Nee, ik had gewoon per ongeluk ergens 3 steken ertussen gedaan ipv 6. En toen ging het hele patroon scheeftrekken. Dus bij mijn tweede poging heb ik na elke twee F&F's een draad doorheen gedaan. Geen fouten meer gemaakt, dus had de draden uiteindelijk niet nodig, maar voor de zekerheid...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 25 februari 2013 @ 18:04:54 #116
211083 Angelof9
I must go first
pi_123332955
En ik heb weer een aapje af:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123337485
Wat een schatje! Is dat Jodoca?

Die draden is een kleine moeite, dat zal ik ook doen. Dank je wel voor de tip.
  maandag 25 februari 2013 @ 20:32:45 #118
211083 Angelof9
I must go first
pi_123341407
Het is een Jacobus. Of Jacoba in dit geval.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123359860
Doet iemand hier al aan mee? Kwam het toevallig tegen:

http://knitten.nl/
haken is cool
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:05:08 #120
211083 Angelof9
I must go first
pi_123360074
Geprobeerd, maar het patroon was vreselijk, ik kon er niets zinvols van maken. En ze willen geen andere kittens heb ik begrepen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123370056
oooh weer een jacobus! (jacoba) elke keer als ik m zie dan word ik weer verliefd! Ooit!!

Die knittens zijn wel cool. Ik zal dat eens doorspelen aan mn moeder. Die vind dat leuk om te doen! Ik heb ook daar geen tijd voor helaas.
pi_123399441
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:04 schreef Angelof9 het volgende:
En ik heb weer een aapje af:

[ afbeelding ]
O+ te lief gewoon
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:26:45 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123399639
lief apie!
in de haak.
pi_123446681
Leuk je aapje. Ik vind het gezichtje ook mooi zo in de witte snoet variant.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_123490032
Op welke naald heb je Jacoba gebreid?
Ik heb nog best wat sokkenwol over van verschillende projecten maar ik zie er tegen op om mee te gaan haken of breien omdat de draad zo dun is. Ik heb een kerststal gehaakt met catania en naald 3, dat vond ik priegelig zat. Sokkenwol is nog dunner dus dat zie ik niet zo zitten. Maar misschien valt het mee?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:35:52 #126
211083 Angelof9
I must go first
pi_123493962
Ik heb Jacoba gebreid op naald 2.5.
Ik wilde eigenlijk 3 proberen, maar ik heb geen naalden maat 3 :')
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:40:01 #127
211083 Angelof9
I must go first
pi_123500548
En een hondje klaar:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123500878
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:40 schreef Angelof9 het volgende:
En een hondje klaar:

[ afbeelding ]
wow die is leuk! Heb je daar een link of een patroon van?
Vond je hem moeilijk?
By DMB
  vrijdag 1 maart 2013 @ 15:09:19 #129
211083 Angelof9
I must go first
pi_123501794
Ik vond hem heel erg moeilijk! Er zaten heel veel technieken in die ik mezelf moest aanleren. Gelukkig was het patroon wel heel duidelijk. Het is "Victoria" van Annita Wildschut.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123502066
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:55 schreef blabbel6 het volgende:
Op welke naald heb je Jacoba gebreid?
Ik heb nog best wat sokkenwol over van verschillende projecten maar ik zie er tegen op om mee te gaan haken of breien omdat de draad zo dun is. Ik heb een kerststal gehaakt met catania en naald 3, dat vond ik priegelig zat. Sokkenwol is nog dunner dus dat zie ik niet zo zitten. Maar misschien valt het mee?
Dan werk je met twee draden tegelijk.
pi_123503682
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:15 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dan werk je met twee draden tegelijk.
Dat kan ook, maar dan weet ik niet of ik wel genoeg draad heb. En het zelfstrepende effect is niet meer zo aanwezig, denk ik.

Wat een schatje, die Victoria!

Mijn multnomah vordert gestaag. Het geeft iedere keer een kick als ik in de derde naald precies uitkom met het samenbreien en de omslagen.
Ik ga nu aan de elfde herhaling beginnen. De naalden duren nu wel lang, eer ik er één gebreid heb. En de strepen van de wol worden ook steeds smaller.
pi_123518800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:09 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond hem heel erg moeilijk! Er zaten heel veel technieken in die ik mezelf moest aanleren. Gelukkig was het patroon wel heel duidelijk. Het is "Victoria" van Annita Wildschut.
ziet er ook moeilijk uit ;-) petje af.
By DMB
pi_123520765
Wat schattig dat hondje! En hij ziet er inderdaad moeilijk uit!!
  Moderator vrijdag 1 maart 2013 @ 22:57:25 #134
5428 crew  miss_sly
pi_123521030
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:09 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond hem heel erg moeilijk! Er zaten heel veel technieken in die ik mezelf moest aanleren. Gelukkig was het patroon wel heel duidelijk. Het is "Victoria" van Annita Wildschut.
Hij is leuk!
Is hij uit een stuk, of moet je alle delen apart breien en aan elkaar zetten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 maart 2013 @ 23:04:04 #135
211083 Angelof9
I must go first
pi_123521275
Hij is uit 1 stuk, maar je moet wel veel "provisional cast ons" doen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  Moderator vrijdag 1 maart 2013 @ 23:13:41 #136
5428 crew  miss_sly
pi_123521688
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:04 schreef Angelof9 het volgende:
Hij is uit 1 stuk, maar je moet wel veel "provisional cast ons" doen.
Ik heb laatst een klein varkentje gebreid met ook een aantal mij nog onbekende steken, maar ik vond het erg leuk m te doen. Wat ik niet leuk vond, was dat ik hem in elkaar moest zetten. Dus uit een stuk zou i graag eens proberen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 2 maart 2013 @ 00:14:19 #137
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_123524208
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:40 schreef Angelof9 het volgende:
En een hondje klaar:

[ afbeelding ]
O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_123529823
Ik heb de provisional cast on gegoogled. Het ziet er goed uit, maar waar gebruik je dat voor? Wat is het voordeel boven 'gewoon' steken opzetten? En op youtube eindigde ze met een paar lossen en knipte toen de draad af. En dan? Ik zie de context van de pco nog niet helemaal.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 11:53:05 #139
211083 Angelof9
I must go first
pi_123530961
In dit geval, haal je later de hulpdraad er weer uit en pik je de steken opnieuw op vanaf de andere kant. Dan kun je dus vanuit 1 punt twee kanten opbreien.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123534569
O. Ik moet nog maar eens een paar filmpjes bekijken want die hulpdraad had ik er niet uitgehaald. Het klinkt best ingewikkeld.

Ik zit een beetje in dubio: ik heb bij mijn Multnomah nu 12 herhalingen gedaan en ik heb meer dan genoeg wol om er nog een stel te doen. Maar wanneer stop je? Doordat ik zoveel steken op de naald heb, krijg ik geen beeld van hoe breed hij nu eigenlijk aan het worden is.
Ik weet niet goed of hij uit verhouding raakt ,of het F&F gedeelte te groot wordt ten opzichte van het ribbelgedeelte.
Heeft iemand een idee/tip?
  maandag 4 maart 2013 @ 12:25:49 #141
211083 Angelof9
I must go first
pi_123612255
Weer wat klaar:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123652101
Gaaf! Alleen twijfel ik: zijn ze leuk of eng?
Ik weet niet goed of er een gezicht in zit?
Wel verschrikkelijk knap zeg, zo met die kleuren. Het ziet er heel netjes uit. Draag je ze ook?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:42:45 #143
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_123652288
Het is Totoro, een Japans tekenfilmkarakter :)


En wat zijn ze tof geworden Angel _O_
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:46:50 #144
211083 Angelof9
I must go first
pi_123652407
Nee, ik draag ze niet, ze zijn net ietsje te klein voor mijn handen. Totoro is niet eng, hij is heel lief!!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123655848
Ah, nu snap ik het! Inderdaad een liefje die Totoro.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:05:28 #146
30252 Soempie
Procreating
pi_123676575
Wat leuk! Via je linkje ben ik bij allemaal verschillende Totoro patronen gekomen (viavia). Heb ooit een vriend beloofd een Totoro voor hem te haken, maar zulke handschoenen of een ander Totoro breiwerk is ook leuk.

Ik ben m'n eerste kabels aan het breien. Eerder had ik altijd het idee dat dat heel moeilijk zou zijn. Daarom heb ik patronen met kabels altijd links laten liggen. Nu blijkt het heel gemakkelijk te zijn. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_123676763
Die handschoenen zijn echt geweldig!!
pi_123681782
O wauw wat een schattige handschoenen!!!

Ik ben erg happy met mijn laatste projectje :D

http://ur-beauty.oosthuizen.eu/handwerk/lekker-lange-muts/
pi_123700314


Hij is af!! Ik kan niet wachten tot hij droog is.
Ik heb iets in het Engels gebreid en het is gelukt. Voor mij een hele overwinning. En eigenlijk was het heel simpel. Zeg ik nu achteraf... Dank zij alle hulp en tips die ik hier gekregen heb.
Heel hartelijk bedankt voor het meedenken en delen.

En gelijk mijn volgende vraag: dit smaakt naar meer. Ik kan alleen niet goed inschatten wat binnen mijn bereik ligt op Ravelry en wat te moeilijk is. Ik verzuip een beetje in het aanbod. Heeft iemand een suggestie?
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:42:26 #150
211083 Angelof9
I must go first
pi_123702174
Hij is mooi geworden! :D

Ik vond dit patroon ook heel erg meevallen. Ik heb twee andere shawls gebreid, deze en deze. Die eerste was leuk om te doen (en vrij makkelijk), de tweede was minder. Vooral de laatste toeren en de rand waren vrij rampzalig.
Verder zou ik gewoon kijken wat mensen zeggen bij hun project notes, dan krijg je vaak wel een aardig idee hoe ingewikkeld een patroon is. ook als je het van te voren even doorkijkt natuurlijk (mits het een gratis patroon is)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123703445
ontzettend mooi Blabbel!! En dat garen is ook echt schitterend.
pi_123703988
Dank je!
Jouw sjaals lijken me nog best ingewikkeld.
Ik ben op deze gestuit, die lijkt me niet zo moeilijk: http://www.ravelry.com/patterns/library/light-and-up
Alleen snap ik gelijk het begin niet hoe je tot die 7 steken komt. (en het patroon staat in een vervelend lettertype!)
Ook vraag ik me af of ik de meerderingen niet gewoon met een KFB kan doen. Aan de andere kant: de KFB kan ik nu en is het juist goed om er wat bij te leren.
Het lijkt me een fijne sjaal om gewoon gedachteloos te breien.
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:33:13 #153
244933 trovey
Nachtoele
pi_123704044
Eindelijk ook wat af met breien

Colletje van 1 bolletje Scheepjesgaren in de opruiming.


Ja, klopt, er zit een rol beschuit in als alternatieve hals. :')

Mouwvestje van paar bolletje opruimingsgaren.



Beiden lekker warm. Nu bezig met een tweede colletje met Schaapjes Maxima, klopt die was ook in de opruiming en helaas maar één bol dus dan maar een patroon erbij zoeken. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:35:17 #154
244933 trovey
Nachtoele
pi_123704124
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:40 schreef Angelof9 het volgende:
En een hondje klaar:

[ afbeelding ]
Heel mooi O+ maar voor mij te ingewikkeld, rechte lappen ben ik echter een meester in :7 :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:39:10 #155
211083 Angelof9
I must go first
pi_123704250
Blabbel: die opzet heb ik ook een keer gedaan: zet twee steken op en brei deze 7 keer, dan heb je een minilapje van 2 steken breed en 7 rijen lang. Aan de lange kant pik je nu 3 lussen op waardoor je 5 steken op je naald hebt. Dan pak je aan de onderkant van het minilapje ook weer 2 steken op. En dan heb je 7 steken en begin je met het patroon. Je kunt ook gewoon 7 steken opzetten, maar dan is het wat minder stevig.

Die meerderingen, tja ik doe eigenlijk altijd KFB, ongeacht wat er in het patroon staat :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:46:18 #156
211083 Angelof9
I must go first
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:47:15 #157
244933 trovey
Nachtoele
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:47:59 #158
211083 Angelof9
I must go first
pi_123704629
mehe, daar worden die patronen niet makkelijker van Trovey!!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:50:28 #159
244933 trovey
Nachtoele
pi_123704734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:47 schreef Angelof9 het volgende:
mehe, daar worden die patronen niet makkelijker van Trovey!!
Je had het over de tijd, niet of je door slaapgebrek roze koeien gaat zien in die patronen. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123706751
Dank je Angel. Zo lijkt het wel te doen.
Ik ga eens in je lijst shawls snuffelen.

Die col vind ik mooi zeg! heb je dat op een grote naald gebreid? Hij ziet er, wat vorm betreft ook leuk uit.
En een mooi mouwvestje. Past het je goed?

http://www.ravelry.com/patterns/library/simple-lines Deze lijkt me ook goed te doen.

[ Bericht 26% gewijzigd door blabbel6 op 06-03-2013 17:21:01 ]
  woensdag 6 maart 2013 @ 17:30:11 #161
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_123708580
die wanten, wat mooi, maar de sjaal van Blabbel, mooi die kleurtjes.
Ben ook weer aan het breien, een ajourtrui van regenboogkleuren soort katoen volgens mij, vond het ergens in een doos :@ dacht eerst hoe heb ik dat ooit kunnen kopen, maar nu ik het zo aan het breien ben en bijna achterpand klaar vind ik hem erg mooi worden met die kleuren, blauwgeelgroen en dat loopt in elkaar over. foto volgt wel als ik iets meer af heb.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_123722519
Ik ben benieuwd naar foto's Toverheks!

Ik ben aan deze omslagdoek begonnen: http://www.ravelry.com/patterns/library/simple-lines.
Ik had nog mooie wol liggen, maar ik realiseer me nu dat het acryl is met maar 8% wol en nog wat mohair erin. Dat valt dus eigenlijk niet goed te blocken. Ik denk dat deze sjaal het wel nodig heeft om geblockt te worden. Of zou het ook zonder kunnen?

Tot nu toe blockte ik eigenlijk alles, maar ik haakte ook alles van sokkenwol. Alleen de Alpineshawl was half acryl/half wol, die heb ik niet geblockt en dat was ook eigenlijk niet nodig.

De wol die ik nu gebruik is een vrij dunne draad (à la sokkenwol, maar dan hariger) en ik brei hem op naald 4.
Zou dit goed komen of kan ik beter met wat anders beginnen? Heeft iemand advies?
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:22:35 #163
211083 Angelof9
I must go first
pi_123723832
Hm, ik zou het toch niet doen denk ik. Met breien is blocken veel belangrijker dan met haken heb ik gemerkt. Gehaakte dingen behouden nog wel hun vorm, maar gebreid frommelt het helemaal in elkaar. Sokkenwol blokt geweldig, maar acryl...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123724502
Deze kwam ik op pinterest tegen: http://a-modicum-of-ingen(...)ng-acrylic-yarn.html
Blocken is dus wel mogelijk met acryl!
pi_123734997
Dank je wel Bietel.
Ik heb 2 bollen van dit spul. Ze hebben een looplengte van 500 meter dus voor deze omslagdoek zou het mooi uitkomen. Ik denk dat ik het er maar op waag. Spannend! Misschient rek ik de haren uit mijn hoofd als het niet lukt, maar ja, dat is dan maar zo.
Ik heb ook eens iets gehaakt met harig spul en dat doe ik nooooooooooooooit meer. Wat een ellende! Dus ik moet dit toch opbreien. (al is 'moeten' een relatief begrip oO< )
Voortaan toch maar weer aan de sokkenwol, dat kun je blocken tot je erbij neervalt.
pi_123804684
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:25 schreef Angelof9 het volgende:
Weer wat klaar:

[ link | afbeelding ]
Oh!

Nu wil ik ook kunnen breien!
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:19:37 #167
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_123839525
Na wat andere projecten tussendoor, ben ik weer verder gegaan met het hey teach-vest. De achterkant en het linkervoorpand zijn inmiddels klaar :)

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 9 maart 2013 @ 23:33:10 #168
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_123849670
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:19 schreef Muck het volgende:
Na wat andere projecten tussendoor, ben ik weer verder gegaan met het hey teach-vest. De achterkant en het linkervoorpand zijn inmiddels klaar :)

[ afbeelding ]
:o muck ik zal van de week me achterpand hier ff posten, volgens mij zijn we zelfde ajour aan het breien, :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_123853165
Wow Muck! Wat knap! Het wordt echt mooi.
  zondag 10 maart 2013 @ 13:23:00 #170
211083 Angelof9
I must go first
pi_123862917
Ik heb een baby poppetje gebreid:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 10 maart 2013 @ 14:24:37 #171
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_123865877
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 23:33 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:o muck ik zal van de week me achterpand hier ff posten, volgens mij zijn we zelfde ajour aan het breien, :P
Echt?! :o
Cool _O-

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:57 schreef blabbel6 het volgende:
Wow Muck! Wat knap! Het wordt echt mooi.
Dank je!

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:23 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een baby poppetje gebreid:

[ afbeelding ]
Wat leuk! Krijgt hij ook nog een gezichtje of blijft ie zo?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 10 maart 2013 @ 14:29:37 #172
211083 Angelof9
I must go first
pi_123866219
Hij blijft zo, kan die baby er lekker mee spelen zonder dat er iets los kan gaan ofzo.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 10 maart 2013 @ 14:30:14 #173
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_123866257
Verstandig :Y
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_123874991
Leuke knuffelkabouter! Ik heb hem ook al een paar keer gebreid als kraamcadeautje. Maar zie ik nu goed dat jij hem een soort raglanmouwen gegeven hebt?
  zondag 10 maart 2013 @ 19:31:17 #175
211083 Angelof9
I must go first
pi_123879195
Ik heb gewoon het patroon gevolgd...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123904506
Ik zie het. De mijne brei ik net anders, maar komt er ongeveer hetzelfde uit te zien.
pi_124139961
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:33 schreef trovey het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw, wat mooi! Ik wil heel graag iets van een vestje breien, voor m'n kinderen, maar ik durf kleding nog niet zo goed aan. Ik ben bang dat de pasvorm helemaal verkeerd uitpakt. Hoe pakken jullie dat aan? Goed letten op de "gauge" en dan op basis daarvan uitrekenen wat voor aanpassingen je moet maken?

Ik heb net mijn tweede breisel ooit afgemaakt! Ben er best trots op.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 20:29:13 #178
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124140814
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wauw, wat mooi! Ik wil heel graag iets van een vestje breien, voor m'n kinderen, maar ik durf kleding nog niet zo goed aan. Ik ben bang dat de pasvorm helemaal verkeerd uitpakt. Hoe pakken jullie dat aan? Goed letten op de "gauge" en dan op basis daarvan uitrekenen wat voor aanpassingen je moet maken?

Ik heb net mijn tweede breisel ooit afgemaakt! Ben er best trots op.

[ afbeelding ]
ik vind de patronen van phildar heel duidelijk met maten enzo. ik let idd. goed op de gauge, en ik pers t op maat als t klaar is.

Wat ontzettend mooi en lief die popjes!! en dat is je tweede breisel pas? wauw!!
Kwak
pi_124141687
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vind de patronen van phildar heel duidelijk met maten enzo. ik let idd. goed op de gauge, en ik pers t op maat als t klaar is.

Wat ontzettend mooi en lief die popjes!! en dat is je tweede breisel pas? wauw!!
Een kindervestje valt op zich ook nog wel te overzien omdat het minder groot is. Eerst maar eens een eenvoudig patroon zoeken! En fijn garen.

Qua breiwerk viel dit me erg mee, maar ik vind het maken van een mooie zoom wel ontzettend lastig. Ik heb geëxperimenteerd met de "back stitch" en de "mattress stitch", maar het lukte me maar niet een onzichtbare zoom te krijgen. Ik vind haakwerk met het stuggere katoen veel makkelijker netjes te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_124143831
Iemand ervaring met Drops Karisma voor het breien van kinderkleding? Is 100% wol, maar kan in de wasmachine en is niet al te duur. Klinkt op papier goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 22:21:29 #181
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124145518
ik ken het niet... ik brei voor kinderen vaak met phildar partner 3,5, of coton3 (afhankelijk van waar het patroon om vraagt qua dikte en materiaal).

Klinkt goed, welke naalddikte heeft de wol nodig? Die Karisma?
Kwak
pi_124146815
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 22:21 schreef kwakz0r het volgende:
ik ken het niet... ik brei voor kinderen vaak met phildar partner 3,5, of coton3 (afhankelijk van waar het patroon om vraagt qua dikte en materiaal).

Klinkt goed, welke naalddikte heeft de wol nodig? Die Karisma?
Ook 3,5 ongeveer. Maar ik heb ontdekt dat er niet zoveel meters op een bol zitten. Dan ben ik uiteindelijk toch nog voordeliger uit met Drops Alpaca.

Ik wil dit maken:



Met:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 23:11:57 #183
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124147707
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 22:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ook 3,5 ongeveer. Maar ik heb ontdekt dat er niet zoveel meters op een bol zitten. Dan ben ik uiteindelijk toch nog voordeliger uit met Drops Alpaca.

Ik wil dit maken:

[ afbeelding ]

Met:

[ afbeelding ]
ik zou met 100% wol bang zijn dat het teveel kriebelt...
Kwak
pi_124147870
Leuke popjes Claudia!

Wat kleding betreft kan ik geen adviezen geven. Mij lukt het niet om iets van kleding netjes passend te maken. dus ik houdt het bij shawls en knuffels.
pi_124148056
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 23:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik zou met 100% wol bang zijn dat het teveel kriebelt...
Ik denk dat het met deze wol wel meevalt. Ik vind Alpaca sowieso heel fijn voelen. Maar goed, er gaat toch minstens een romper onder!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 23:24:54 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124148170
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 23:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat het met deze wol wel meevalt. Ik vind Alpaca sowieso heel fijn voelen. Maar goed, er gaat toch minstens een romper onder!
ohja, dat is waar! en alpaca is idd wel lekker. merino vind ik zelf ook erg lekker spul!
Kwak
pi_124152099
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand ervaring met Drops Karisma voor het breien van kinderkleding? Is 100% wol, maar kan in de wasmachine en is niet al te duur. Klinkt op papier goed.
Ik heb een trui van wasbare wol. Na een keer wassen was de rek eruit. Komt misschien ook door de gebruikte steken: een paar brede verticale ribbels en een brede baan in honingraatsteek o.i.d. En het kan ook aan de wol zelf liggen. Was van Phildar, er was toen erg weinig keus.
Wollen sokken die absoluut krimpvrij zouden zijn, waren nadat ze per ongeluk in de wasmachine terechtgekomen worden veranderd in kindersokjes.
Ik doe dus nooit wol in de wasmachine, al hangen er tien garantiekaartjes aan.

Eenvoudige truien of vesten voor kleine kinderen zijn zo gebreid (in elkaar zetten is vervelender werk). Als je begint met wat goedkope wol, kan je het bij mislukken gebruiken als maatlap.

Ik neem aan, dat bij het patroon ook de maten in cm opgegeven zijn bij de tekeningen van de panden. Handig om dat van te voren na te meten, dan kan je meteen de nodige wijzigingen in lengte en breedte verwerken.

Wordt het truitje gebreid in kruisvorm = boord voorpand opzetten, doorbreien tot mouwhoogte en daar aan beide kanten steken opzetten voor de mouwen. Nee, tot aan het split. Daar twee helften apart tot aan mouwhoogte en mouwlengtes erbij opzetten. Voorbij de schouders de neksteken opzetten, enz.
Dat is niet echt een beginnersmodel, maar je hebt die leuke poppetjes gebreid. Het is dus niet dat het je niet lukken zal.
pi_124155868
Dank voor de tips, Teslynd! Het is inderdaad niet echt een beginnersmodel, al lijkt het lastigste me het opzetten van de extra steken voor de mouwen. Maar er staat een tutorial daarvoor bij het patroon (leve het internet!). Het is wel de eerste keer dat ik een rondbreinaald ga gebruiken (voor gewoon heen en weer breien).

Ik doe wol liever in een handwas, en ik heb op mijn wasmachine een wolwasprogramma. Maar ik moet zeggen dat het ene truitje er beter uitkomt dan het andere.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 maart 2013 @ 17:08:42 #189
244933 trovey
Nachtoele
pi_124169640
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wauw, wat mooi! Ik wil heel graag iets van een vestje breien, voor m'n kinderen, maar ik durf kleding nog niet zo goed aan. Ik ben bang dat de pasvorm helemaal verkeerd uitpakt. Hoe pakken jullie dat aan? Goed letten op de "gauge" en dan op basis daarvan uitrekenen wat voor aanpassingen je moet maken?

Ik heb net mijn tweede breisel ooit afgemaakt! Ben er best trots op.

[ afbeelding ]
Nee, ik let daar helemaal niet op, gewoon beginnen en tussendoor passen maar dat is ook niet zo moeilijk met dit soort dingen aangezien het rechte lappen zijn. ;)

Mooie poppen trouwens. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 17 maart 2013 @ 18:53:13 #190
335184 Ceetje..
Life sucks
pi_124173958
Goh, struin je het hele internet af, herinner je je na zoveel tijd ineens Fok! :+ en bedenk je je dat ze daar ook vast ook wel een draadje over breien hebben *O*
De linkjes in de OP zijn erg handig, bedankt hiervoor!! :D
ik blijf dit topic zeker volgen :-)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ceetje.. op 17-03-2013 18:59:27 ]
Altijd de sarcasme modus aan
  maandag 18 maart 2013 @ 13:52:38 #191
211083 Angelof9
I must go first
pi_124204208
Ik heb een tas gebreid, hij was echt heel goed te doen, ook al leek ik eerst niets van het patroon te snappen! Alleen de plooien waren even lastig, maar dat hoef je maar 1 keer te doen ;)

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 18 maart 2013 @ 16:01:13 #192
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124209168
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:52 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een tas gebreid, hij was echt heel goed te doen, ook al leek ik eerst niets van het patroon te snappen! Alleen de plooien waren even lastig, maar dat hoef je maar 1 keer te doen ;)

[ link | afbeelding ]
Wat een leuke! Wat is het voor patroon als ik vragen mag?
Kwak
  maandag 18 maart 2013 @ 16:12:05 #193
211083 Angelof9
I must go first
pi_124209582
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat een leuke! Wat is het voor patroon als ik vragen mag?
Gewoon even op de foto klikken, kom je op mijn Ravelry page met alle informatie.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 18 maart 2013 @ 16:53:06 #194
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124211441
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:12 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Gewoon even op de foto klikken, kom je op mijn Ravelry page met alle informatie.
oh, ik denk nooit aan klikbare foto's!
Kwak
  maandag 18 maart 2013 @ 18:59:53 #195
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124216808
leuke trui met dat Gerstekorrel, en de tas, lief en mooie kleur ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_124366621
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:52 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een tas gebreid, hij was echt heel goed te doen, ook al leek ik eerst niets van het patroon te snappen! Alleen de plooien waren even lastig, maar dat hoef je maar 1 keer te doen ;)

[ link | afbeelding ]
wat leuk!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zondag 24 maart 2013 @ 10:30:54 #197
211083 Angelof9
I must go first
pi_124434229
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_124438910
Ohhh wat is ie leuk!!!! En wat ga jij snel :)
pi_124789769
Wat een schatje!

Ik ben nog steeds aan mijn Simple Lines bezig. Ik ben bijna aan het eind. Nu bij de ajourrand. Wat een ellende! Ik kom iedere keer precies niet uit en kan dan met geen mogelijkheid vinden waar ik de mist in ben gegaan. Het is ook nog eens pluizige wol om terug te steken... Nee, de sfeer gaat er niet op vooruit in huize Blabbel :'( .
Ik vond de feather and fan van de Multnomah veel overzichtelijker. Maar goed, ik ga nog maar eens een naald terugsteken o|O
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 13:37:26 #200
5428 crew  miss_sly
pi_124790374
Wat ben je aan het breien en wat is Simple Lines?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_124790808
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand ervaring met Drops Karisma voor het breien van kinderkleding? Is 100% wol, maar kan in de wasmachine en is niet al te duur. Klinkt op papier goed.
Oké, beetje late reactie maar had je al op Ravelry gekeken?
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:34:10 #203
211083 Angelof9
I must go first
pi_124794274
Oh lekker frustrerend! Goed om te weten, dan sla ik die over.

Ik ben Vera aan het breien, zo'n leuk patroon! Nog twee armen en dan is ie klaar.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_124798908
O, wow, wat een schatje, die Vera!

De simple lines is al best vaak gemaakt en niemand klaagt erover.
Het scheelt misschien dat het erg druk is in mijn hoofd, ik weet van voren niet dat ik van achter leef. Dus ik mis nogal snel een omslagje of sla per ongeluk een paar steken over.
Ik brei hem in stukken: tot de middelste steek en dan weer tot het eind. Maar ik vind het lastig om gefocust te blijven en kan vergissingen niet goed opsporen.
Nou ja, ik worstel me wel naar het eind toe en dan weer een wat makkelijkere.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:01:07 #205
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124830980
http://pinterest.com/tessalebaron/knit-shawls/

meisjes, hier staan mooie tussen O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 3 april 2013 @ 13:34:05 #206
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_124832333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:01 schreef Toverheks het volgende:
http://pinterest.com/tessalebaron/knit-shawls/

meisjes, hier staan mooie tussen O+
Oh wow O+

Was het nou inderdaad hetzelfde vestje dat we aan het breien zijn trouwens?

Vanavond ga ik de zijnaden in elkaar zetten en dan ben ik klaar :o
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 3 april 2013 @ 13:50:13 #207
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124832932
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:34 schreef Muck het volgende:

[..]

Oh wow O+

Was het nou inderdaad hetzelfde vestje dat we aan het breien zijn trouwens?

Vanavond ga ik de zijnaden in elkaar zetten en dan ben ik klaar :o
:@ pas bijna me achterpand af, zou van de week ff foto neer zetten, :Y
jij gaat echt als een speer he *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 3 april 2013 @ 13:51:09 #208
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_124832967
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:50 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:@ pas bijna me achterpand af, zou van de week ff foto neer zetten, :Y
jij gaat echt als een speer he *O*
Wel cool dat we samen aan het breien zijn :D *;

Ik ga als een speer ja, heerlijk O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 3 april 2013 @ 13:52:11 #209
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124833004
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:51 schreef Muck het volgende:

[..]

Wel cool dat we samen aan het breien zijn :D *;

Ik ga als een speer ja, heerlijk O+
ben ook aan het haken tussen door, erg toch alles door elkaar _O-
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 3 april 2013 @ 13:54:29 #210
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_124833081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:52 schreef Toverheks het volgende:

[..]

ben ook aan het haken tussen door, erg toch alles door elkaar _O-
Ik dit keer niet, op de paaszakjes en babyslofjes na, maar dat was zo gepiept omdat het hele kleine dingetjes zijn, dus vandaar dat het zo snel gaat :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 3 april 2013 @ 18:52:06 #211
211083 Angelof9
I must go first
pi_124844916
Vera is geboren:



You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_124847265
oh waaauwww wat is ze leuk!!!!!!!!!!!!
pi_124849412
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:52 schreef Angelof9 het volgende:
Vera is geboren:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Wow!!! Echt heel gaaf ook in die kleurtjes. Is dit ook in een keer of meerdere delen? Breien kom ik nooit echt uit :-(, maar spiek toch lekker mee wie weet kan ikhet ook ooit haha. Vind de jouwe stukke mooier dan origineel!
By DMB
  woensdag 3 april 2013 @ 20:40:03 #214
211083 Angelof9
I must go first
pi_124850252
Dankje ♥

Je breit eerst de kop met een gat erin en daar brei je later het lijf aan vast. Verder is alles in 1 stuk gebreid, behalve de oren, maar ook die brei je eraan, dus het enige naaiwerk zit in het dichtnaaien van het vulgat.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_124850698
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:40 schreef Angelof9 het volgende:
Dankje ♥

Je breit eerst de kop met een gat erin en daar brei je later het lijf aan vast. Verder is alles in 1 stuk gebreid, behalve de oren, maar ook die brei je eraan, dus het enige naaiwerk zit in het dichtnaaien van het vulgat.
echt geweldig!
By DMB
pi_124851470
Leuk die ingebreide, echt sprekende vormen.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:39:09 #217
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124854064
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:52 schreef Angelof9 het volgende:
Vera is geboren:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
oh wat ontzettend lief, en mooie kleurtjes helemaal geweldig ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 3 april 2013 @ 22:27:26 #218
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124857098
Wauw! wat een toffe!
Kwak
pi_124882835
Leuk zeg! _O_

Brei je dat op een rondbreinaald nummer 2,5 of zo? Moet je dan iedere keer de draad van de rondbreinaald tussen de steken door trekken? Dat idee houdt mij af van zoiets breien.
Je maakt wel lekker je sokkenwol op, op deze manier.
  donderdag 4 april 2013 @ 18:00:18 #220
211083 Angelof9
I must go first
pi_124883677
Het is met dikke sokkenwol gebreid op naald 4. Wat bedoel je met draad doortrekken? Ik brei gewoon rond.

edit: bedoel je met de magic loop? Ja, dan trek je de draad door zodat je de andere helft kan breien, maar dat is echt niet meer of minder moeite dan je werk omkeren als je recht breit. Laat je daar vooral niet door tegen houden!

[ Bericht 53% gewijzigd door Angelof9 op 04-04-2013 18:30:31 ]
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_124895475
Aha het is dikkere sokkenwol.
Ik kan niet goed omschrijven wat ik bedoel. Ooit heb ik op youtube eens een filmpje gezien waarin iets met weinig steken op een rondbreinaald werd gebreid. Rond dus. Dat zag er wat moeizaam uit omdat ze steeds de draad (die van de 2 naalden een rondbreinaald maakt) tussen de steken door moetst trekken. Als een lus hing dat dan naar buiten. Iedere paar steken moest ze de draad op een andere plek naar buiten trekken. Het zag er onhandig uit.

Mijn simple lines shawl is af!! Morgen ga ik hem blocken. Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken met stoom. Ik denk dat ik hem zoals altijd opspan met spelden en dan het strijkijzer er boven beweeg voor de stoom. Ik ben benieuwd.
Ik vond deze shawl een hele kluif. Op een gegeven moment ben ik makkelijker geworden. Als ik wéér niet uitkwam en bv. nog 3 steken overhad, dan breide ik er 1 steek van. Volgens mij valt het niet op :s)
  donderdag 4 april 2013 @ 22:26:14 #222
211083 Angelof9
I must go first
pi_124896192
ja ja, dat was ook wat ik bedoelde. Ik herinner me dat filmpje nog, toen dacht ik ook, wtf?! Maar het is echt net zo makkelijk als gewoon je werk omdraaien. Zolang je maar goede rondbreinaalden hebt, waar het verloop van de draad naar de naald heel egaal is. Maar ik neem aan dat je je shawls ook op een rondbreinaald hebt staan? Dus dat zit wel goed.
Nee echt, laat je daardoor niet tegenhouden!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_124906826
Hmmm ik ga het misschien eens proberen dan.

Voor nu moet ik heel dringend een Summit (http://www.ravelry.com/patterns/library/summit-2) maken! Die staat al een poos op mijn verlanglijst maar hij leek me altijd te ingewikkeld. Ik wil het nu toch gaan proberen. Ik heb 4 bollen Drops Delight liggen, daar moet ik toch een eind mee komen.
Als ik het patroon doorlees, snap ik het niet zo goed en zie ik het ook niet voor me maar ik denk dat ik maar gewoon begin, dat ging bij de vorige 2 shawls uiteindelijk ook. Ik vind dat spannend.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:16:42 #224
211083 Angelof9
I must go first
pi_124906963
Dat is nog eens gaten breien!
Ik had met die beesknees tas, dat ik echt geen bal van het patroon snapte, maar ik ben begonnen en het bleek echt heel simpel te zijn eigenlijk.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_124910987
:) Hij is lekker luchtig.
Tot nu toe gaat alles goed. Echt leuk, als het zo lukt!
Al die bemoedigende woorden werpen vruchten af.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:35:21 #226
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_124912902
Halleluja, hij is klaar *O*

Okee, er moeten nog knoopjes op, maar ssssst ;)



Wat is vera leuk geworden Angel! Normaal houd ik niet zo van gebreide beren, maar deze heeft een hele vrolijke, lieve uitstraling ^O^
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_124913181
Muck, wat gaaf!!! Het is prachtig geworden.
Wat een werk zal dat geweest zijn. Mooie kleur ook.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:26:00 #228
211083 Angelof9
I must go first
pi_124914530
Mooie kleur inderdaad! En respect voor je geduld! _O_
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_124915907
Leuk vestje Muck!
pi_124921835
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:35 schreef Muck het volgende:
Halleluja, hij is klaar *O*

Okee, er moeten nog knoopjes op, maar ssssst ;)

[ afbeelding ]

Wat is vera leuk geworden Angel! Normaal houd ik niet zo van gebreide beren, maar deze heeft een hele vrolijke, lieve uitstraling ^O^
Ow mooi. Zou bijna weer aan het breien slaan, maar afmaken is meestal zo'n lang verhaal.
pi_124944818
Hoi, ik ben nieuw op het forum, al lurk ik wel al een tijdje mee met het haaktopic. Onlangs ben ik begonnen met breien. Na twee dassen en deze sokjes waag ik mij nu aan dit mutsje. Ik kom alleen niet uit het einde van deze regel in het patroon.

Nld 1 (= goede kant): 1 st r, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, brei tot er 2 st over zijn, meerder 1 st, 2 st r.

Als ik brei tot er 2 steken over zijn, vervolgens 1 steek meerder, hou ik nog maar 1 steek over om te breien, toch? Waar haal ik die andere steek vandaan?

Het lijkt me leuk om met jullie mee te gaan schrijven.
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:38:20 #232
211083 Angelof9
I must go first
pi_124949622
Als je 1 steek meerdert heb je er toch 3? Al moet je er volgens het patroon 2 overhouden? Of is het de bedoeling dat alleen de eerste en laatste steek overhoud?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:50:58 #233
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124954568
zo, weer een projectje dat al eeuwen half-af in de mand lag afgemaakt! M'n Trillian van Noro Kureyon Sock is af, en ligt nu te blocken. Jammer dat t eigenlijk niet op mn stirjkplank past.

Maar wat een verschil zeg, als je die Noro natmaakt wordt het in één keer een heel stuk zachter en soepeler, heel fijn!

je ziet in dit patroon (ribbelsteek/garter stitch) wel heel goed dat die kureyon veel onregelmatige stukjes heeft, heel dun en veel dikker door elkaar. Echt varierend van een halve mm of minder tot 2,5 mm dik!


Kwak
  zaterdag 6 april 2013 @ 17:30:08 #234
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124956034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:35 schreef Muck het volgende:
Halleluja, hij is klaar *O*

Okee, er moeten nog knoopjes op, maar ssssst ;)

[ afbeelding ]

Wat is vera leuk geworden Angel! Normaal houd ik niet zo van gebreide beren, maar deze heeft een hele vrolijke, lieve uitstraling ^O^
Helemaal geweldig *O* ja ja mijn achterpand bijna af zal echt foto neerzetten van de week
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 6 april 2013 @ 17:31:51 #235
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124956103
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 09:54 schreef Breistertje het volgende:
Hoi, ik ben nieuw op het forum, al lurk ik wel al een tijdje mee met het haaktopic. Onlangs ben ik begonnen met breien. Na twee dassen en deze sokjes waag ik mij nu aan dit mutsje. Ik kom alleen niet uit het einde van deze regel in het patroon.

Nld 1 (= goede kant): 1 st r, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, brei tot er 2 st over zijn, meerder 1 st, 2 st r.

Als ik brei tot er 2 steken over zijn, vervolgens 1 steek meerder, hou ik nog maar 1 steek over om te breien, toch? Waar haal ik die andere steek vandaan?

Het lijkt me leuk om met jullie mee te gaan schrijven.
Welkom *O* dat kan je uit die steek een steek bijmaken?
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_124963050
De steek die ik meerder moet ik volgens het patroon afhalen, dus die komt op de volgende pen. Dan houd ik nog maar 1 steek over om te breien. Was een beetje ongeduldig, dus heb Drops gemaild :) Ben benieuwd of ik antwoord krijg.

En anders doe ik het maar op de manier waarop ik de sokken heb gebreid, en dat is proberen uithalen proberen etc. :)
pi_124963101
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 17:31 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Welkom *O* dat kan je uit die steek een steek bijmaken?
Dank! Dank!
  zondag 7 april 2013 @ 10:40:39 #238
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124980270
Ola! Hier is de sjaal geblokt en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Tadaaa!

http://ravel.me/fwoukje/t1


Kwak
  zondag 7 april 2013 @ 11:14:18 #239
211083 Angelof9
I must go first
pi_124980866
Ik zie nu pas dat ie op de eerste fotos opgevouwen is, ik dacht nog, wat een vreemd patroon met al die diagonalen! _O-
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 11:38:42 #240
5428 crew  miss_sly
pi_124981366
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 09:54 schreef Breistertje het volgende:
Hoi, ik ben nieuw op het forum, al lurk ik wel al een tijdje mee met het haaktopic. Onlangs ben ik begonnen met breien. Na twee dassen en deze sokjes waag ik mij nu aan dit mutsje. Ik kom alleen niet uit het einde van deze regel in het patroon.

Nld 1 (= goede kant): 1 st r, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, brei tot er 2 st over zijn, meerder 1 st, 2 st r.

Als ik brei tot er 2 steken over zijn, vervolgens 1 steek meerder, hou ik nog maar 1 steek over om te breien, toch? Waar haal ik die andere steek vandaan?

Het lijkt me leuk om met jullie mee te gaan schrijven.
als je twee steken over hebt, een meerdert en op de andere naald zet, heb je toch weer twee steken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 7 april 2013 @ 11:44:25 #241
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124981483
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 10:40 schreef kwakz0r het volgende:
Ola! Hier is de sjaal geblokt en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Tadaaa!

http://ravel.me/fwoukje/t1

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HIJ IS MOOI ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_124988622
Mooie sjaal kwakzOr!
Is het een soort hitchhikermodel maar dan anders? Er zit een mooie kantrand aan, vind ik.
  zondag 7 april 2013 @ 15:36:41 #243
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124989402
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:19 schreef blabbel6 het volgende:
Mooie sjaal kwakzOr!
Is het een soort hitchhikermodel maar dan anders? Er zit een mooie kantrand aan, vind ik.
Ja idd. een soort Hitchhiker, van dezelfde ontwerpster ook. Deze heet Trillian, komt ook uit de hitchhiker's guide to the galaxy ;)

Ik wil de Hitchhiker ook een keer maken, maar eerst alle andere losse WIPjes afmaken. gaat goed, Japanse sjaal was nummer 1, Trillian was nummer 2, heb nu bijna een paar sokken af dat er ook al een eeuw ligt (nummer 3).

Nummer 4 wordt een tas van japanse haakpatroontjes voor vierkantjes, ook al een heel eind mee, en dan moet ik nog een gebreide knuffel afmaken (die is heel saai, echt geen zin in :@ ), dat is WIP nummer 5, en nummer 6 is een jurkje voor een klein meisje waarvan ik 1 pand af heb...

Daarna liggen er een paar projecten te wachten waar ik nog aan moet beginnen.

:@
Kwak
pi_124989768
De mijne is ook af. Het blocken met stoom is goed gegaan gelukkig. Ik had van te voren een hoop foto's gemaakt voor het geval het helemaal mis zou gaan, maar acryl kun je dus toch wel blocken.





[ Bericht 20% gewijzigd door blabbel6 op 07-04-2013 15:51:08 ]
  zondag 7 april 2013 @ 17:40:40 #245
211083 Angelof9
I must go first
pi_124995057
Wat een mooie acryl! :o
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_125004074
Ja mooi hè? Vorig jaar heeft de Wibra hier een partij van gehad. Ik heb hem ook nog in roomwit/beige/petrol. Een mooie combinatie maar het is goedkope wol en de overgangen van en naar de petrol zijn erg abrupt. NIet zo mooi dus. Bij deze grijstinten viel het me heel erg mee dat het er wel vloeiend uitziet. Er zit ook wat mohair in en dat maakt helaas dat hij overal pluizen op achterlaat :X
pi_125010356
Wat n mooie shawls!!
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:32:11 #248
211083 Angelof9
I must go first
pi_125073772
Ik heb weer een muts af. Snel en makkelijk project. Hij is zo lang omdat die rand omslaat zodat je oren lekker warm blijven.

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_125114321
Leuk! Draag je hem ook?
  woensdag 10 april 2013 @ 16:39:08 #250
211083 Angelof9
I must go first
pi_125116456
Nee, ik had hem voor mijn vrouw gemaakt, maar die vind hem te strak (is nogal een zeikwijf als het op dit soort dingen aankomt). Hij is niet te strak en bovendien zit er heel veel rek in. Nouja, ik heb zelf ook nog een blauwe jas waar hij bij past. Kom maar op met die winter!! ;)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 10 april 2013 @ 18:54:55 #251
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125121496
ik heb mn sokken af sinds dit weekend! jammer dat ze ondanks heel goed tellen niet helemaal even groot zijn, heb de tweede duidelijk losser gebreid. maar goed, ik draag ze als huissokken dus t maakt niet zo heel veel uit.

zal binnenkort eens fotootjes maken.
Kwak
pi_125138549
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:54 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb mn sokken af sinds dit weekend! jammer dat ze ondanks heel goed tellen niet helemaal even groot zijn, heb de tweede duidelijk losser gebreid. maar goed, ik draag ze als huissokken dus t maakt niet zo heel veel uit.

zal binnenkort eens fotootjes maken.
jaaa foto's!! Ik heb ook n x n poging gewaagd tot sokken maar dat vond ik best n gedoe..
pi_125143927
Hahaha mijn man is ook zo'n zeikwijf. Daar maak ik niks voor.
En zelf ben ik het eigenlijk ook wel :@ . Shawls passen (bijna) altijd en knuffels draag je niet.

Ik ben benieuwd naar de sokken! Kun je de straktste sok niet een klein beetje uitlubberen? Dan glijd ie af, maar zijn ze wél gelijk oO< .
  donderdag 11 april 2013 @ 14:04:48 #254
211083 Angelof9
I must go first
pi_125152987
Ik ben aan de dreambird begonnen, totaal de weg kwijt geraakt, en heb het ding weer uitgehaald. Las in de project notes dat veel mensen last hebben en het patroon niet kunnen volgen, en nagenoeg iedereen het na de eerste poging weer uit moest halen. Het ligt dus niet aan mij :p

Maar ja, zo mooi! Dus toch maar weer proberen...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_125155180
Die is mooi! Maar ik krijg inderdaad ook de indruk dat het even kost om erin te komen.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat worden. Heb je mooie kleuren bij elkaar? Vast wel, want jij hebt altijd mooie kleuren, vind ik.

Ik vorder gestaag met mijn summit. Ik vind hem wel leuk om te breien nu ik hem doorheb. En ook hoe ik moet gaan zitten. Het zijn allemaal korte naaldjes en ik zet streepjes op een blaadje, na elke naald. ik heb nu een goede zitpositie gevonden met de bol rechts, het papier links, pen erop en breien maar...
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:15:38 #256
211083 Angelof9
I must go first
pi_125195700
Oordeel zelf:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_125207493
O wow! Dat ziet er mooi uit!
Hij lijkt me moeilijk. Gaat het nu makkelijker?
(je hebt een sjieke rondbreinaald :Y )
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:24:41 #258
211083 Angelof9
I must go first
pi_125237286
Het is niet zo heel moeilijk, maar wel een slecht geschreven patroon. Dat is het lastigste: begrijpen wat er in het patroon staat!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:37:22 #259
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125237681
hier zijn mijn sokjes!

http://ravel.me/fwoukje/atocs

Kwak
pi_125244553
Tjonge, die zien er ook ingewikkeld uit!
Aan sokken waag ik me maar niet.
Je hebt wel een mooie steek gebruit en prachtige wol! Zulke warme kleuren. Erg mooi!
Vond je het moeilijk?
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:37:21 #261
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125245255
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:21 schreef blabbel6 het volgende:
Tjonge, die zien er ook ingewikkeld uit!
Aan sokken waag ik me maar niet.
Je hebt wel een mooie steek gebruit en prachtige wol! Zulke warme kleuren. Erg mooi!
Vond je het moeilijk?
nee, viel wel mee. het lastigste was het onthouden wat ik veranderde aan de stekenaantallen (ivm maat) en dat bij de tweede hetzelfde doen. Is op zich gelukt, alleen losser gebreid.

Het patroon is niet heel moeilijk, meer dan samenbreien, losse omslagen en één keer in de 8 naalden het kruisen van 6 steken op een kabelnaaldje hoef je niet te kunnen. Ohja, en steken opnemen voor de achterafgebreide hiel. Dat vond ik echt irritant, ik brei liever van de boord naar beneden ipv andersom met een gewone short-row heel :Y

De schrijfsten van het patroon ken ik persoonlijk, en ik vind dat ze heel duidelijk schrijft.

De wol is helaas ontzettend splijterig en pluizig en er zit nog zwart in ook... kortom, ik heb er niet voor niets twee jaar over gedaan, ik had er steeds na een paar naalden genoeg van :P
Kwak
pi_125245802
Whahaha, ik hoor het al: niks voor mij :{
Ik vind het echt heel knap van je en ik heb respect voor je doorzettingsvermogen.
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:53:55 #263
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125245892
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:51 schreef blabbel6 het volgende:
Whahaha, ik hoor het al: niks voor mij :{
Ik vind het echt heel knap van je en ik heb respect voor je doorzettingsvermogen.
ben de laatste tijd veel projectjes aan het afmaken. (bloemensjaal, driehoeksjaal, gehaakte kussenhoezen, sokken). nu bijna mn japanse vierkanten af (haken) voor een tas, dan heb ik nog maar 2 works in progress en nog maar 1 in de wachtrij!
Kwak
pi_125246024
Slik... rustig doorademen... nee, dit zijn niet mijn projecten... ze zijn van iemand anders... adem in... adem uit...

:+ Ik denk dat ik je post maar ga verdringen. Wat veel!!
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:59:59 #265
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125246160
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:57 schreef blabbel6 het volgende:
Slik... rustig doorademen... nee, dit zijn niet mijn projecten... ze zijn van iemand anders... adem in... adem uit...

:+ Ik denk dat ik je post maar ga verdringen. Wat veel!!
nee joh! ik heb een jaar nauwelijks dingen gedaan, jonge kat die geen seconde van de draad afbleef, en heel erg druk op werk. Nu heb ik sinds een week of wat wat meer tijd, en kan ik weer af en toe een hele dag O+ knutselen, en de kat valt me ook minder lastig.

dus zo productief ben ik niet hoor ;) al die werkjes die ik noem waren al een jaar of wat bijna af...
Kwak
pi_125246314
Ah, dat stelt weer wat gerust.
Wel leuk om opeens een heleboel af te hebben, lijkt me.

Ik krijg het soms een beetje benauwd van het haaktopic en het breitopic. En dan bij allebei bijblijven!
Zo snel ga ik nu ook weer niet.
Maar het is wel heerlijk om zo bezig te zijn.
  zondag 14 april 2013 @ 10:27:16 #267
211083 Angelof9
I must go first
pi_125258860
Ik heb twee shawls in de maak, en ook nog twee haak-shawls. Daarnaast heb ik ook nog ergens een halve handschoen liggen en driekwart schaapje. En een bijna-affe jurk. Soms ben ik alles gewoon even zat en dan begin ik weer aan wat nieuws. En soms zit ik een heel weekend alleen maar dingen af te maken.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_125285499
Ook al zoveel projecten... Ik maak ook wel verschillende dingen tegelijk maar dan voel ik me soms wel opgejaagd als ik aan iets bezig ben en de andere dingen dus blijven liggen.

Ik ben ook een shawl aan het breien en ben me nu suf aan het haken aan mijn plaid want ik wil een nieuwe deken gaan haken.

Hahaha hier durf ik niks over haken te zeggen eigenlijk en op het haakforum durf ik niet te noemen wat/dat ik brei.
pi_125287884
Breien en haken hoort ontspannend te zijn, je laten opjagen is nergens voor nodig. Als jij er maar lol mee hebt toch? En Angel bijhouden qua projectjes lukt niemand volgens mij :+
pi_125301346
:D en als ik heel veel achter elkaar door maak, dan weet ik niet waar ik alles laten moet.
Ik ben echt de makkelijkste hier thuis 8)7

Het is gewoon een heerlijke hobby die ik een jaar of 3 geleden pas ontdekt heb.

Over breien: de summit maak ik met Drops Delight (regenboog). Dat viel me eigenlijk een beetje tegen wat kleur betreft maar nu ik met de 2e bol bezig ben, vind ik hem toch wel gaaf worden. Gelukkig maar.
Ik heb nu 'achteruit' breien geleerd zodat ik bij naaldjes van 6 steken niet iedere keer het werk om hoef te draaien.
  maandag 15 april 2013 @ 10:59:23 #271
211083 Angelof9
I must go first
pi_125303019
Dat moet ik mezelf ook nog aanleren. Ik maak de Dreambird ook met drops delight regenboog!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_125305355
Ik dacht al dat ik de bol herkende. De grijze bol op de foto is ook Delight?
Hoe gaat het nu met je shawl? Blijft het ingewikkeld?

Het achteruit breien is een eitje. Gaat echt heel makkelijk. Voor van die korte naaldjes is het wel fijn, maar meestal maak ik naalden van 11 steken en dan draai ik gewoon het werk om. Vind ik net iets prettiger.
  maandag 15 april 2013 @ 12:25:01 #273
211083 Angelof9
I must go first
pi_125305900
Ja, dat is ook Delight.

De shawl is eigenlijk heel makkelijk. Het patroon is moeilijk, maar de shawl niet. Als je het eenmaal doorhebt, is het goed te doen, alleen wordt het nu na 5 veren een beetje eentonig! Dus misschien moet ik maar weer wat nieuws oppakken ;)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_125643819
Ik denk er over om deze shawl als een cadeau te breien voor iemand. Ik hoef hem dan pas volgend jaar af te hebben. Als ik zo de notities lees van iedereen, moet ik wel tijdig beginnen omdat hij heel lastig opstart.
Ik vind hem echt prachtig.

Ik brei nog steeds aan de summit. Hij is best leuk om te maken. Ik kan alleen niet al te lang achter elkaar omdat ik dan last krijg van mijn armen. Ik wil mezelf ook weer geen rsi bezorgen, dus ik neem maar tijdig pauzes.
  woensdag 24 april 2013 @ 12:34:29 #275
211083 Angelof9
I must go first
pi_125675789
Ik zal hier nog even mijn lammetje laten zien:



(Dreambird tussendoortje ;) )
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_125753977
Wat een schatje! Lief kopje heeft hij.
  zaterdag 27 april 2013 @ 07:52:30 #277
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_125788703
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:34 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zal hier nog even mijn lammetje laten zien:

[ link | afbeelding ]

(Dreambird tussendoortje ;) )
wauw en dt jasje met knoopjes O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:18:11 #278
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126043615
ik heb 1 sok af, patroon is pomatomus, via knitty, zou heel moeilijk moeten zijn maar ik vond t wel relaxed eigenlijk. heb alleen heel veel aanpassingen gedaan (en deze keer goed opgeschreven zodat de tweede hetzelfde wordt) zodat ie om mijn kleine voetje past, en ook om mijn dikke kuiten. Ben er wel blij mee, beetje hysterische wol, maar dat is het in elke verwerking, beetje een miskoop :')



http://ravel.me/fwoukje/p1
http://www.knitty.com/ISSUEwinter05/PATTpomatomus.html
Kwak
pi_126050613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:18 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb 1 sok af, patroon is pomatomus, via knitty, zou heel moeilijk moeten zijn maar ik vond t wel relaxed eigenlijk. heb alleen heel veel aanpassingen gedaan (en deze keer goed opgeschreven zodat de tweede hetzelfde wordt) zodat ie om mijn kleine voetje past, en ook om mijn dikke kuiten. Ben er wel blij mee, beetje hysterische wol, maar dat is het in elke verwerking, beetje een miskoop :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://ravel.me/fwoukje/p1
http://www.knitty.com/ISSUEwinter05/PATTpomatomus.html
Die foto's van dat pasbeen aan het strand :')
Maar ik vind ze heel vet geworden, ik wil ook weer eens breien..
I will take the sun in my mouth
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:17:17 #280
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_126052930
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:18 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb 1 sok af, patroon is pomatomus, via knitty, zou heel moeilijk moeten zijn maar ik vond t wel relaxed eigenlijk. heb alleen heel veel aanpassingen gedaan (en deze keer goed opgeschreven zodat de tweede hetzelfde wordt) zodat ie om mijn kleine voetje past, en ook om mijn dikke kuiten. Ben er wel blij mee, beetje hysterische wol, maar dat is het in elke verwerking, beetje een miskoop :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://ravel.me/fwoukje/p1
http://www.knitty.com/ISSUEwinter05/PATTpomatomus.html
:o beetje miskoop jij bent gek, juist mooie kleuren en heel erg leuk patroon ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_126053960
Wat Toverheks zegt, geniale wol! Staat ook superleuk met dat patroon. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_126083735
Knap! Mij lijkt sokken breien de meest ultieme uitdaging.
:? Als je dat al hysterische wol vind... Kom dan maar nooit bij mij kijken. Ik vind het nogal rustige kleuren eigenlijk :@

:o Die Allerhande en dat koekblik heb ik ook.
  zondag 5 mei 2013 @ 11:29:17 #283
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126084747
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 10:40 schreef blabbel6 het volgende:
Knap! Mij lijkt sokken breien de meest ultieme uitdaging.
:? Als je dat al hysterische wol vind... Kom dan maar nooit bij mij kijken. Ik vind het nogal rustige kleuren eigenlijk :@

:o Die Allerhande en dat koekblik heb ik ook.
Thanks, ik vond sokken om heel moeilijk lijken maar toen ben ik het gewoon gaan proberen met tutorials op Internet en patronen. Het valt best wel mee!

Ik houd gewoon niet zo van variegated wol. Felle kleuren en strepen vind ik juist heel leuk!

Sok 2 ga ik doen na een haakprojectje tussendoor...
Kwak
pi_126123316
Even een vraagje:

Mijn moeder gaat dekentjes breien voor in het babyledikantje en wadelwagen.

Welke wol kan ik het beste hiervoor gebruiken?
(wil graag een dikke niet pluizige wol) Voor herft/winter.
pi_126163657
Bedoel je wol als in het materiaal wol? Of wol als in garen?
pi_126165537
Uh voor mij is wol, wol :D
pi_126167779
Ah, ok. Er zijn veel mensen die een bolletje acryl ook een bolltje wol noemen :P Vandaar mijn vraag :)
Mijn eerste advies zou zijn, om naar een wolwinkel in de buurt te gaan en daar om advies te vragen. (kun je ook even voelen!)
Verder zou ik voor een babydeken niet te dik garen gebruiken. Hoe dikker, hoe warmer. Persoonlijk zou ik niet dikker dan naald 7 of 8 gaan. Misschien 9 of 10 bij een open patroon. Voor een ledikantdekentje. Tenzij het erg koud op de kamer is, maar in de meeste (rijtjes)huizen zal de temperatuur niet veel onder de 15 graden dalen denk ik. Verder moet het natuurlijk goed te wassen zijn (superwash). Wol heeft vaak wel de neiging om te pluizen/ harig te zijn en het kan kriebelen.
Je kan ook kijken voor garen met een combinatie van wol en acryl, of acryl en katoen (is minder zwaar dan 100% katoen)
Phildar, Katia en Scheepjeswol hebben die wel.
Verder heb ik gelezen dat getwijnde (meerdere draadjes samengesponnen) wol minder pluist dan ongetwijnde wol.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
  zondag 12 mei 2013 @ 15:27:02 #288
211083 Angelof9
I must go first
pi_126387034
Zo, daar ben ik weer een keer. Ik heb de dreambird af (AAARGH! Blij dat ie klaar is) en heb inmiddels ook een raamkoziin poes gebreid. Die was heel leuk om te doen!!





(Klik op de foto voor meer info)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_126390269
Wauw, die dreambird is echt fantástisch geworden! O+ :9~
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_126408882
Oei, eerst dat breiwerk en dan het opspannen!
Kat is leuk geworden.
Sokken kan ik niet breien omdat ik me telkens vertel.

Op foto klikken werkt alleen als je een account hebt.
  zondag 12 mei 2013 @ 22:16:56 #291
211083 Angelof9
I must go first
pi_126409085
Iedere zichzelf respecterende handwerk(st)er heeft toch een ravelry account! ;)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_126425797
Wow die Dreambird is prachtig geworden!

Grappig dat je de raamkozijnkat gemaakt hebt. Ik heb net het patroon geprint van de Parlor Cat.
Je kat is hartstikke leuk geworden!

Ik wil de mijne op een rondbreinaald gaan maken.
Hij lijkt me erg ingewikkeld met verkorte naalden en steken die je uit andere steken moet maken (?).
Kan ik hier met vragen terecht?

Edit: ik heb nog eens zitten kijken, het patroon rekent echt met 4 naalden waarvan je er dan soms 2 moet breien en zo. Dat wordt, denk ik, wel lastig op een rondbreinaald. Zie ik teveel leeuwen en beren of kan ik beter 4 naalden kopen?

[ Bericht 23% gewijzigd door blabbel6 op 13-05-2013 13:32:30 ]
  maandag 13 mei 2013 @ 13:41:50 #293
211083 Angelof9
I must go first
pi_126427319
Als het ip 4 naalden kan, kan het ook op rondbreinaalden. Die kat van mij was op 3 naalden geloof ik, maar dat heb ik gewoon genegeerd. Het wijst zichzelf wel denk ik, anders gewoon vragen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_126466176
Ik heb de steken opgezet en de eerste naald op een rondbreinaald gebreid maar ik kan met met geen mogelijkheid nu weer de eerste steek van de 2e naald opnemen. De draad van de rondbreinaald heb ik tussen een paar steken naar buiten getrokken maar nu liggen de 2 naalden vrij strak tegen elkaar en kan ik niet goedf insteken.
Het zijn in totaal maar 52 steken, die staan op de naalden en niet op de draad.
Is hier een handigheidje voor?
pi_126466647
Angelof, is de prijs van het patroon van de dreambird zijn geld waard? Want ik ben ernstig aan het twijfelen omdat ik hem écht heel gaaf vind, maar er zijn ook zoveel gave gratis patronen. En daarnaast heb ik zelf geen creditcard of paypal dus moet ik eerst iemand vinden die dat wel heeft en dergelijke. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:00:53 #296
211083 Angelof9
I must go first
pi_126466857
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 09:28 schreef blabbel6 het volgende:
Ik heb de steken opgezet en de eerste naald op een rondbreinaald gebreid maar ik kan met met geen mogelijkheid nu weer de eerste steek van de 2e naald opnemen. De draad van de rondbreinaald heb ik tussen een paar steken naar buiten getrokken maar nu liggen de 2 naalden vrij strak tegen elkaar en kan ik niet goedf insteken.
Het zijn in totaal maar 52 steken, die staan op de naalden en niet op de draad.
Is hier een handigheidje voor?
Je moet de naald waarmee je breit (waar de steken naartoe gaan zeg maar) uit de steken trekken. Die steken komen dan op de draad. Anders kun je niet breien! Misschien dat dit helpt: http://www.knittingdaily.(...)ical-magic-loop.aspx
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_126470357
Ja! Het is gelukt. Na 4 x uithalen.
Nu zit ik met het volgende: in het patroon staat:

1-2) K all sts
3) K1, M1, K2, M1, K to last 3 sts, M1, K2, M1, K1
4-7) K all sts

Ik ben bij naald 3. Aan het begin moet je meerderen, dat heb ik gedaan, en aan het eind ook. Er staat dat je tot de laatste 3 steken moet breien en dan meerderen. Maar dat meerderen gaat over 5 steken. Zie ik dat verkeerd?

[ Bericht 2% gewijzigd door blabbel6 op 14-05-2013 12:03:59 ]
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:13:09 #298
211083 Angelof9
I must go first
pi_126471550
Je meerdert een steek (door de steek tussen die je net hebt gebreid en de volgende op te pikken. Dan brei je twee steken op de linkernaald, meerdert er weer 1, dan brei je de laatste.

Dus je breit er 3 en eindigt met 5.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_126471773
Ik kom er toch niet uit.
Er staat K to last 3 sts, M1 (1)
K2 (2+3)
M1 (4)
K1 (5)
Als ik deze 5 steken gebreid heb, eindig ik met 7 steken. Het meerderen vindt toch plaats over 5 steken?
In het hele patroon staat het zo. Maar als ik pas de 3e steek voor het eind begin met M1, dan kom ik niet uit.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:25:11 #300
211083 Angelof9
I must go first
pi_126471997
De M1 is een nieuwe steek die je breit, die er voorheen nog niet was. Je breit tot de laatste drie. Dan maak je een nieuwe steek. Je breit er 2, en dan maak je weer een nieuwe steek, dan brei je de laatste.
Je eindigt dus met 5, de 3 laatste plus de 2 nieuwe steken die je hebt gemaakt.

Die M1 is niet een al bestaande steek, het is een nieuwe. Dus tussen de viernalaatste en drienalaatste en tussen de tweenalaatste en laatste steek, maak je een nieuwe.

edit: als je meerdert door KFB te doen, moet je de viernalaatste en de eennalaatste steek KFB breien, dan komen de meerderingen op de juiste plaats.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_126472619
Dank je wel! Ik snap het nu en het lukt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')