abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 00:22:03 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_122096831
http://ejbron.wordpress.c(...)-de-armen-in-europa/

quote:
Er dreigt een opstand van de armen in Europa

Het Internationale Rode Kruis waarschuwt voor protesten die lijken op die van de “Arabische Lente”. Terwijl de president van de Europese Commissie, José Manuel Barroso, het ergste als achter de rug beschouwt, bereidt het Internationale Rode Kruis zich voor op een nieuwe grote humanitaire actie. Niet Haïti of Afghanistan is de volgende brandhaard, maar Europa.

Voor Duitse oren waren het ongebruikelijk duidelijke woorden, die Yves Daccord, de leider van het Internationale Rode Kruis, in de Deense krant “Politiken” onlangs heeft gebruikt. “Onze analyse is dat het de komende twee tot vier jaar heel moeilijk wordt in Europa. Daarop moeten we voorbereid zijn.” Bij het IRK wordt voor niets anders gevreesd dan dat de situatie in de crisislanden van Zuid-Europa tot ontploffingen leidt, gelijkend op de revoluties in Noord-Afrika. “Ik wil hier heel graag duidelijk maken dat ik er niet op reken dat hier in Europa een burgeroorlog ontstaat zoals in Syrië. Ik reken er ook niet op dat het in Europa tot een volledige oorlog zal komen, maar ik denk dat we ons hier op geweld moeten instellen”, aldus de waarschuwing van de Zwitserse chef van het IRK. De aanleiding voor zijn sombere prognoses waren alarmerende berichten over sociale noodsituaties, die in de loop van het jaar uit Europese filialen van het IRK zijn binnengekomen.

Wat zich in de eurozone begint af te tekenen, wordt duidelijk als je naar Spanje kijkt. Hier helpt het IRK inmiddels meerdere miljoenen mensen, 300.000 van hen gelden zelfs als “extreem bedreigd”. Ze zouden zichzelf zonder hulp überhaupt niet meer kunnen redden. Welke sociale springstof zich hier opbouwt, doen de Spaanse werkloosheidscijfers vermoeden. Met meer dan 26% heeft Spanje de hoogste werkloosheid in de EU. Dat is echter niet alleen het trieste record. Spanje en Griekenland hadden in 2012 de hoogste werkloosheid überhaupt die door de VN statistisch werd geregistreerd/.

De record werkloosheid is echter slechts een deel van het explosieve mengsel, dat bovendien nog bestaat uit veel te hoge schulden, gedwongen woningontruimingen en uiteindelijk uit regelrechte verpaupering. Na afloop van een werkloosheidsuitkering wordt in Spanje nog zes maanden een sociale uitkering van ongeveer ¤ 400,- uitbetaald. Daarna krijgen de gedupeerden geen hulp meer van de staat en krijgen in het gunstigste geval levensmiddelenpakketten. Het gevolg: men schat dat van de 47 miljoen Spanjaarden inmiddels tot acht miljoen zijn aangewezen op gaarkeukens, sociale instellingen of hulp van hun familie. Soortgelijk is de situatie in Griekenland, waar het nationale Rode Kruis inmiddels zijn rekeningen niet meer kan betalen. Na reddingspakketten van miljarden, hervormingsbeloften en bezuinigingsrondes gaan zelfs officiële schattingen er van uit dat intussen meer dan een derde deel van de Grieken in armoede leeft. Gaarkeukens en ruilhandel zijn voor delen van de bevolking inmiddels heel gewoon geworden.

Net zoals in Spanje dreigt de jeugd tot de maatschappelijke springstof te worden. In beide landen is inmiddels de grens van 50% jeugdwerkloosheid duidelijk overschreden, in Italië is inmiddels meer dan 30% van de jeugd werkloos. Het geweldspotentieel dat zich opbouwt wanneer een op de twee of drie jongeren werkloos is, kan vroeger of later tot ontploffing komen – temeer daar een verbetering van de situatie niet in zicht is.

Het vasthouden aan de mislukte eenheidsmunt euro verspert de weg waarmee in het verleden met succes het concurrentievermogen tot stand werd gebracht: door devaluatie van de eigen nationale munt. Onder de euro rest alleen de “interne” devaluatie: door ontslagen, loonsverlagingen en bezuinigingen. De verwoestende resultaten van deze “therapie” zijn inmiddels steeds duidelijker te zien in Spanje en Griekenland. Uiteindelijk zou de zin “als de euro mislukt dan mislukt Europa” een heel andere betekenis kunnen krijgen dan bondskanselier Merkel zich dit heeft voorgesteld. Met het vasthouden aan Europa mislukt de euro.

Het Internationale Rode Kruis staat met zijn vrees dat Europa aanstuurt op sociale onlusten en opstanden niet alleen. VS-hedgefondsmanager Kyle Bass zullen veel gewone burgers niet kennen, onder investeerders is zijn mening echter heel belangrijk. Zowel de Amerikaanse crisis als de eurocrisis heeft Bass trefzeker zien aankomen. Hij ziet voor – in tegenstelling tot de chef van de Europese Commissie Barroso – de eurozone geen toekomst meer. Nog grotere problemen ziet hij in de globale maatstaf voor de komende jaren. De wereldwijd opgestapelde schuldenbergen zijn volgens hem niet meer te beheersen. De op de kredietmarkten rondgaande schulden zouden een omvang bereikt hebben van 340% van de wereldwijde economische prestatie. Onder zo´n last zou de mensheid nog nooit de vrede hebben kunnen bewaren, aldus Kyle Bass. Zijn prognose: sociale spanningen zullen vele samenlevingen regelrecht verscheuren. Maar daarmee niet genoeg. “Dat eindigt in oorlog”, vreest hij. “Ik weet niet wie tegen wie zal vechten, maar ik ben er aardig zeker van dat er de komende jaren oorlogen zullen uitbreken, en niet alleen kleine.”

Bron:http://www.preussische-al(...)n-europas-droht.html
Ik weet niet wat ik moet denken hiervan, zal zoiets wel echt gebeuren? want ik heb echt geen zin in oorlogse toestanden.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 27 januari 2013 @ 00:30:09 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_122097219
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:22 schreef capuchon_jongen het volgende:

ik heb echt geen zin in oorlogse toestanden.
Snel verhuizen dan maar, want het zit er welzeker aan te komen hoor!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 00:30:38 #3
Belg
pi_122097245
quote:
7s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Snel verhuizen dan maar, want het zit er welzeker aan te komen hoor!
reageer eens serieus man
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_122097561
Hier kan ik me die oorlog ook niet zo voorstellen, maar in Griekenland bijvoorbeeld zie je wel nu al dat er steeds meer rellen en opstanden komen. Er zou wat dat betreft wel wat in kunnen zitten.

Over de toekomst van de Euro en Europa laat ik me niet uit, daar heb ik echt te weinig verstand van.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 27 januari 2013 @ 00:41:22 #5
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_122097820
Ik verwacht het wel. Als de ene schaap over de dam gaat springen, dan volgt de rest in Europa.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_122098142
Er zijn inmiddels 26 miljoen werkelozen in de EU en de vooruitzichten zijn niet rooskleurig. Het zou me niet verbazen in ieder geval.
Currency War, Trade War, Real War
pi_122098192
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:30 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

reageer eens serieus man
Kijk dat artikel man, dat is niet eens serieus.
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 00:53:06 #8
Belg
pi_122098421
Het is de schuld van de polen, ze pakken ons werk af. We moeten ons verzetten tegen die Polen.

Een voorbeeld:

2 straten verder hier is er een bouwbedrijf. Oom is ontslagen en daar zijn er 2 Polen in de plaats van gekomen.

Het maakt me zo kwaad he, ik begin jammer genoeg ook meer en meer racist te te worden.

Ook een ooi voorbeeld is dat gouden dageraad in griekeland veel populairder is dan vroeger (gouden dagenraad is een extreem rechtste partij)
pi_122098491
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het is de schuld van de polen, ze pakken ons werk af. We moeten ons verzetten tegen die Polen.

Een voorbeeld:

2 straten verder hier is er een bouwbedrijf. Oom is ontslagen en daar zijn er 2 Polen in de plaats van gekomen.

Het maakt me zo kwaad he, ik begin jammer genoeg ook meer en meer racist te te worden.

Ook een ooi voorbeeld is dat gouden dageraad in griekeland veel populairder is dan vroeger (gouden dagenraad is een extreem rechtste partij)
En wie neemt die Polen aan dan? :')
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 00:55:45 #10
Belg
pi_122098556
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En wie neemt die Polen aan dan? :')
De bedrijf, en de regering treft er schuld aan! Polen moeten eruit
pi_122098617
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:55 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

En wie gaat dat dan doen :') ?
pi_122098651
Wat verwacht je dan? dat spanje , portugal en griekenland een militaire dictatuur worden ofzo?
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 00:58:33 #13
Belg
pi_122098667
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En wie gaat dat dan doen :') ?
De extreem rechtse partijen
pi_122098681
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:58 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

De extreem rechtse partijen
Jij hebt echt geen idee waar je over praat he _O-
pi_122098761
De enige manier om de grenzen te sluiten voor buitenlandse werknemers is dat je uit de euro en de europese unie gaat.

De kans dat dat gebeurd is erg klein en ik ben er tegen.
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 01:04:14 #16
Belg
pi_122098902
Hitler zij vroeger tegen iemand:

Het is allemaal de schuld van de joden dat het crisis is

Wat ik en verschillende anderen zeggen in 2013

Het is allemaal de schuld van de polen dat het crisis is.
  zondag 27 januari 2013 @ 01:05:08 #17
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_122098928
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:04 schreef capuchon_jongen het volgende:

kun je je naam niet beter veranderen in simpele_jongen?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_122098956
Mwhaa ze zeggen nu nog steeds dat het de schuld van de joden is, toen leyman brothers failliet ging stond heel internet vol met jodenhaat
pi_122099118
Als alle gedupeerde van de crisis een leger zouden vormen, zouden ze heel Europa over kunnen nemen.

:')
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zondag 27 januari 2013 @ 01:18:59 #20
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_122099293
pi_122099332
quote:

De Polen en crisis?

Polen groeit hardst, Spanje krimpt juist: Brusselse prognoses per land

http://www.volkskrant.nl/(...)campaign=Cookiecheck

:W
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 01:20:55 #22
Belg
pi_122099379
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De Polen en crisis?

En Waarom groeit Polen hard denk je? Denk eens na en kom dan met het antwoord.
pi_122099428
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De Polen en crisis?

Een bron van mei vorig jaar waar men het heeft over prognoses.
pi_122100030
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:12 schreef Hoplahopla het volgende:
Als alle gedupeerde van de crisis een leger zouden vormen, zouden ze heel Europa over kunnen nemen.

Idd terug herbewapenen heb je zo de werkloosheid opgelost. :')
Ура для россии
  zondag 27 januari 2013 @ 01:50:42 #25
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122100200
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:53 schreef capuchon_jongen het volgende:

Een voorbeeld:

En wat geeft je oom meer recht op die baan dan die Polen?
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 01:53:13 #26
Belg
pi_122100259
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:50 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

- Werkt al 10 jaar bij de bedrijf en deed zijn werk prima
- Is Belg en eigen volk eerst
- In Polen hebben ze ook bouwwerken.
  zondag 27 januari 2013 @ 01:55:29 #27
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122100307
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:53 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

- Werkt al 10 jaar bij de bedrijf en deed zijn werk prima
- Is Belg en eigen volk eerst
- In Polen hebben ze ook bouwwerken.
- kennelijk niet
- nee
- dus?
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 01:56:00 #28
Belg
pi_122100321
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:55 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

- kennelijk niet
- nee
- dus?
met jouw valt niet te praten
  zondag 27 januari 2013 @ 01:56:51 #29
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122100342
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:56 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

met jouw valt niet te praten
pi_122100603
In het zuiden krijg je misschien rellen ofso maar oorlogse toestanden laat me niet lachen
pi_122101086
Nederland is denk ik daarvoor niet een goede graadmeter, maar inderdaad Griekenland Spanje of Italië kennen al redelijk omvangrijke onlusten, eenmaal begonnen kunnen anderen daardoor beïnvloed raken.
pi_122101192
quote:

En jij hebt het lef mensen te vertellen dat ze serieus moeten reageren? Ben jij vanochtend met je muil keihard tegen een bus opgelopen of zo?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 02:46:51 #33
Belg
pi_122101215
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 02:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

En jij hebt het lef mensen te vertellen dat ze serieus moeten reageren? Ben jij vanochtend met je muil keihard tegen een bus opgelopen of zo?
Neen tegen een lantaarnpaal, zag hem niet staan.
pi_122101242
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 02:46 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Neen tegen een lantaarnpaal, zag hem niet staan.
Niemand ziet jou staan:')
pi_122101490
Er kunnen wel burgeroorlog toestanden ontstaan in zuid Europa, maar hier zal het wel rustig blijven
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 27 januari 2013 @ 03:30:55 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_122101747
Ik zit in Valencia en diverse vreetschuren zitten vol. Maar ik zie ook andere dingen, bejaarden die een jong werkeloze als rollator hebben.
pi_122101911
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:50 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ons land, onze banen. Dat is helemaal geen slecht idee.

Het is een beetje vloeken in de linkse kerk maar een Nederlander zou in Nederland meer rechten moeten hebben dan niet-Nederlanders.

Dat is zo'n beetje het basisprincipe van een land. Opkomen voor je eigen burgers.
pi_122102497
* Barbusse gaat vast wat aandelen Kalashnikov inslaan. 8-)

"They know that war is hell; but peace, peace is fucking boring." - Ray Elwood

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_122102517
NWS / De grote volksverhuizing

Er zullen steeds meer rellen en conflicten komen tussen de armen in europa en vluchtelingen uit het overbevolkte noord afrika en midden oosten. Europa heeft het geld niet meer om het bevolkingsoverschot uit afrika en het midden oosten te kunnen opvangen.

Reuters
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_122102645
quote:

[..]

Ja tuurlijk zolang Nederlandse werklozen het te ver vinden om van Den Haag of Rotterdam het te ver vinden om tomaten te plukken in het westland kun je niet echt zeggen dat bedrijven de regering en de polen schuld hebben. Laat ze maar lekker blijven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_122102898
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:58 schreef arjan1212 het volgende:
Wat verwacht je dan? dat spanje , portugal en griekenland een militaire dictatuur worden ofzo?
Och, dat waren ze vrij kort geleden ook, dus zo ondenkbaar is dat niet.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122102936
De roep om een "sterke leider die daadkrachtig op kan treden" neemt in heel Europa toe momenteel.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_122103339
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:32 schreef Barbusse het volgende:
De roep om een "sterke leider die daadkrachtig op kan treden" neemt in heel Europa toe momenteel.
Daar zit inderdaad een probleem... maar de voorspelling komt volgens mij met name voort uit het groeiende besef dat het einde is bereikt van het doorschuiven van het probleem. Daar is de politiek erg goed in geworden. Uiteraard, in opdracht van het volk, want men wilde geen pijn leiden.

Nou, dat beetje pijn wat we in 2008 hadden moeten leiden gaat nu in 2013/2014 echt heel erg veel pijn doen. En zelfs dat stelt men liever uit zodat de dreun straks nog harder aankomt.

Waar ik langere tijd had gehoopt dat ingegrepen zou worden blijkt dat toch zo goed als nergens te gebeuren. Deze crisis is daarmee niet eens meer een kredietcrisis, maar meer de crisis van de democratie.

Er komen vervelende jaren aan. Veel bedrijven zijn kopje onder gegaan en er volgen er nog velen. Iedereen moet de broekriem aanhalen. En dat is voor veel mensen vervelend en daar waar het echt vervelend wordt (Zuideuropa) kan dat inderdaad tot geweldsuitbarstingen komen. Dat is overigens wat anders dan een oorlogssituatie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_122103529
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar zit inderdaad een probleem... maar de voorspelling komt volgens mij met name voort uit het groeiende besef dat het einde is bereikt van het doorschuiven van het probleem. Daar is de politiek erg goed in geworden. Uiteraard, in opdracht van het volk, want men wilde geen pijn leiden.

Nou, dat beetje pijn wat we in 2008 hadden moeten leiden gaat nu in 2013/2014 echt heel erg veel pijn doen. En zelfs dat stelt men liever uit zodat de dreun straks nog harder aankomt.

Waar ik langere tijd had gehoopt dat ingegrepen zou worden blijkt dat toch zo goed als nergens te gebeuren. Deze crisis is daarmee niet eens meer een kredietcrisis, maar meer de crisis van de democratie.

Er komen vervelende jaren aan. Veel bedrijven zijn kopje onder gegaan en er volgen er nog velen. Iedereen moet de broekriem aanhalen. En dat is voor veel mensen vervelend en daar waar het echt vervelend wordt (Zuideuropa) kan dat inderdaad tot geweldsuitbarstingen komen. Dat is overigens wat anders dan een oorlogssituatie.
Het probleem is inderdaad dat er niet op tijd en naar behoren is ingegrepen. Hierdoor is een naar mijns inziens beheersbare crisis als een soort koudvuur de gehele samenleving ingeslopen. Helaas zijn landen in de EU nog steeds meer bezig hun eigen belangen te beschermen ipv gezamelijk actie te ondernemen.

Een echte oorlogssituatie zie ik niet snel gebeuren. Maar een oncontroleerbare samenleving, zoals in Griekenland al bijna het geval is, is een mogelijkheid.
pi_122103597
Vergeet niet dat Spanje en Griekenland nog maar jonge democratien zijn, voordat je het weet pakt het leger daar weer de macht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_122103609
quote:
7s.gif Op zondag 27 januari 2013 03:57 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is een beetje vloeken in de linkse kerk maar een Nederlander zou in Nederland meer rechten moeten hebben dan niet-Nederlanders.

Dat is zo'n beetje het basisprincipe van een land. Opkomen voor je eigen burgers.
Even voor de goede orde: TS woont zelf niet in Nederland ;)
pi_122103686
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:02 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat men de vaardigheid van de politiek problemen door te schuiven zwaar onderschat. Japan slaagt er al decennia in. Zelfs nu zij het eind van het lijntje leken te bereiken komen ze met een meesterzet. Japan kan de bonds niet meer kwijt aan de eigen vergrijzende ontsparende bevolking en in het buitenland raken ze die ook niet meer kwijt. Ze kunnen dus alleen nog de geldpers gebruiken. Het slimme zit hem erin dat ze met het gedrukte geld europese en US obligaties willen kopen. Dat devalueert de Yen en maakt het voor de EU en US mogelijk door te gaan schulden te maken en japanse produkten te kopen.
pi_122103687
quote:
15s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het probleem is inderdaad dat er niet op tijd en naar behoren is ingegrepen. Hierdoor is een naar mijns inziens beheersbare crisis als een soort koudvuur de gehele samenleving ingeslopen. Helaas zijn landen in de EU nog steeds meer bezig hun eigen belangen te beschermen ipv gezamelijk actie te ondernemen.

Een echte oorlogssituatie zie ik niet snel gebeuren. Maar een oncontroleerbare samenleving, zoals in Griekenland al bijna het geval is, is een mogelijkheid.
In Nederland?
pi_122103689
quote:
15s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:14 schreef Barbusse het volgende:

Eens.

Zo zie je maar weer eens wat bedoeld wordt met zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
pi_122103758
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:23 schreef Digi2 het volgende:

Ik denk dat men de vaardigheid van de politiek problemen door te schuiven zwaar onderschat. Japan slaagt er al decennia in. Zelfs nu zij het eind van het lijntje leken te bereiken komen ze met een meesterzet. Japan kan de bonds niet meer kwijt aan de eigen vergrijzende ontsparende bevolking en in het buitenland raken ze die ook niet meer kwijt. Ze kunnen dus alleen nog de geldpers gebruiken. Het slimme zit hem erin dat ze met het gedrukte geld europese en US obligaties willen kopen. Dat devalueert de Yen en maakt het de EU en US mogelijk door te gaan schulden te maken en japanse produkten te kopen.
De Japanse economie is al heel lang een drama. Ik vind dat niet zo'n heel best toekomstbeeld eigenlijk.

Daarnaast onderschat je iets anders: als je zelf in de wereldeconomie redelijk alleen staat met niet zo goed draaien kom je daar redelijk mee weg omdat je je dan in ieder geval nog kan optrekken aan de rest van de wereld (zoals b.v. middels inflatie meer export, want jouw producten worden goedkoper).

Dat kan natuurlijk niet als de VS en de EU beiden niet draaien en China nu ook piept en kraakt.
pi_122103762
In Nederland zie ik het recht op zelfstandigstige woonruimte op termijn verdwijnen omdat dat de sociale zekerheid enorm kostbaar maakt. Dat zal tot toenemende frustratie gaan lijden. Met name onder de jeugd.
pi_122103770
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:23 schreef Smack10 het volgende:

In Nederland?
In Nederland acht ik dat niet realistisch. Maar wel in Zuideuropa.
pi_122103784
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik denk dat men de vaardigheid van de politiek problemen door te schuiven zwaar onderschat. Japan slaagt er al decennia in. Zelfs nu zij het eind van het lijntje leken te bereiken komen ze met een meesterzet. Japan kan de bonds niet meer kwijt aan de eigen vergrijzende ontsparende bevolking en in het buitenland raken ze die ook niet meer kwijt. Ze kunnen dus alleen nog de geldpers gebruiken. Het slimme zit hem erin dat ze met het gedrukte geld europese en US obligaties willen kopen. Dat devalueert de Yen en maakt het voor de EU en US mogelijk door te gaan schulden te maken en japanse produkten te kopen.
Dit, het mechanisme houdt zo zichzelf in stand.

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eens.

Zo zie je maar weer eens wat bedoeld wordt met zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Er is niet op tijd en naar behoren ingegrepen? Dat is wel een een generale uitspraak.

Veranderingen gaan nu eenmaal niet van de één op de andere dag.

Graag wat meer diepgang in jullie berendenering :*
pi_122103793
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:28 schreef Digi2 het volgende:
In Nederland zie ik het recht op zelfstandigstige woonruimte op termijn verdwijnen omdat dat de sociale zekerheid enorm kostbaar maakt. Dat zal tot toenemende frustratie gaan lijden. Met name onder de jeugd.
Je kan genoeg winnen door mensen te dwingen eerst maar eens de leegstaande woningen in het oosten van het land te gaan vullen.
pi_122103883
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

In Nederland acht ik dat niet realistisch. Maar wel in Zuideuropa.
Zuid Europa is dan ook heel anders op veel punten dan Noord Europa.

Daarom is ook een "oncontroleerbare samenleving" iets anders voor ons dan voor mensen in Zuid Europa. Wij bouwen ons leven in met zekerheden, in de cultuur/samenleving in Zuid Europa is dat toch net iets anders.
pi_122103936
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:29 schreef Smack10 het volgende:

Er is niet op tijd en naar behoren ingegrepen? Dat is wel een een generale uitspraak.

Veranderingen gaan nu eenmaal niet van de één op de andere dag.

Graag wat meer diepgang in jullie berendenering :*
Ik kan heel veel momenten opnoemen. Wat dacht je van in de VS toen mensen uit hun huis gezet dreigde te worden wegens wanbetaling bij de subprimes. De overheid had die toe gewoon moeten overnemen, rentes laag houden en de mensen in de woningen laten. Had een fractie gekost van wat het nu allemaal kost, er was geen bank omgevallen.

Vervolgens had je de verantwoordelijken aan kunnen pakken en daarmee een deel van de schade kunnen verhalen op de verantwoordelijken, maar dat zou niet gebeurd zijn aangezien daar veel politici bij zaten.

Later moment: Griekenland. Meteen een deel van de schulden kwijtschelden (het deel wat meteen duidelijk was dat ze het nooit konden betalen) en de banken dwingen om mee kwijt te schelden. Had een fractie gekost van wat Griekenland nu al heeft gekost.

Gewoon binnen Nederland: pensioenen. Begin deze eeuw is al een flinke rekening doorgeschoven naar de nieuwe generatie. Nu is men daar zo mee doorgeslagen dat zelfs de ouderen alleen nog maar bij niet meer te verwachten rendement (deels overigens de schuld van het laag houden van de rente om de economie aan te jagen, hetgeen 0,0 effect heeft gehad!) hun pensioen kunnen krijgen, voor de jongeren blijft er gewoon geen reet meer over.

Maar zo is er natuurlijk een enorme lijst te maken.
pi_122103974
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:34 schreef Smack10 het volgende:

Zuid Europa is dan ook heel anders op veel punten dan Noord Europa.

Daarom is ook een "oncontroleerbare samenleving" iets anders voor ons dan voor mensen in Zuid Europa. Wij bouwen ons leven in met zekerheden, in de cultuur/samenleving in Zuid Europa is dat toch net iets anders.
Dat klopt deels wel. Maar in Italië heb je wel problemen natuurlijk. Het gebied Alto Adige kent een levensstijl die veel meer op die van ons lijkt (logisch, het zijn van oorsprong vooral Oostenrijkers). Nou hebben ze daar financiële autonomie, maar men wil dat nu opheffen omdat het zuiden geld nodig heeft.

Je kan je voorstellen dat daar wat Italiaanse, Duitse en Ladinische scheldwoorden over de toog gaan.
pi_122104018
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan genoeg winnen door mensen te dwingen eerst maar eens de leegstaande woningen in het oosten van het land te gaan vullen.
Zonder recht op zelfstandige woonruimte zullen die woningen zullen snel gevuld raken door mensen met uitkeringen. Daar kun je dan met 2 personen een appartementje betalen. Terwijl je in de randstad pas met 4 man pas een appartement kan huren.
pi_122104029
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In Nederland?
In Nederland niet zo snel, de Nederlandse samenleving is denk ik niet zo kwetsbaar als bijvoorbeeld Griekenland, Spanje en Italië. Maar de onvrede, onmacht en frustraties over de huidige situatie nemen wel toe, evenals de onmacht van de overheid het probleem aan te pakken. Dit maakt het, zoals DS4 zegt, meer een probleem van de democratie dan een economisch probleem.
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eens.

We hebben handelsverdragen en een gezamelijke munt geintroduceerd zodat ieder Europees land van de voordelen kan genieten. Maar het gaat natuurlijk op de lange termijn niet werken als het ene land wat meer profiteert ten koste van de ander en de gezamelijke munt voor het ene land wat gezamelijker is dan voor de ander. Het "reddingsplan" voor Griekenland vind ik bijvoorbeeld één groot financieel verdrag van Versailles. En dat alleen maar om geld rond te pompen voor de rente buiten de bevolking om die het nodig heeft. Zinloos.
pi_122104058
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan heel veel momenten opnoemen. Wat dacht je van in de VS toen mensen uit hun huis gezet dreigde te worden wegens wanbetaling bij de subprimes. De overheid had die toe gewoon moeten overnemen, rentes laag houden en de mensen in de woningen laten. Had een fractie gekost van wat het nu allemaal kost, er was geen bank omgevallen.

Vervolgens had je de verantwoordelijken aan kunnen pakken en daarmee een deel van de schade kunnen verhalen op de verantwoordelijken, maar dat zou niet gebeurd zijn aangezien daar veel politici bij zaten.

Later moment: Griekenland. Meteen een deel van de schulden kwijtschelden (het deel wat meteen duidelijk was dat ze het nooit konden betalen) en de banken dwingen om mee kwijt te schelden. Had een fractie gekost van wat Griekenland nu al heeft gekost.

Gewoon binnen Nederland: pensioenen. Begin deze eeuw is al een flinke rekening doorgeschoven naar de nieuwe generatie. Nu is men daar zo mee doorgeslagen dat zelfs de ouderen alleen nog maar bij niet meer te verwachten rendement (deels overigens de schuld van het laag houden van de rente om de economie aan te jagen, hetgeen 0,0 effect heeft gehad!) hun pensioen kunnen krijgen, voor de jongeren blijft er gewoon geen reet meer over.

Dit dus, goed verwoord. :)
pi_122104083
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt, maar je kijkt vanuit een bepaald standpunt naar de omstandigen en hoe deze kunnen worden "opgelost".

Feit was dat met name Duitsland heel veel geld in Griekenland had zitten en daarom gekozen is een geleidelijke weg om geen vertrouwenscrisis in Duitsland te laten uitbreken.

Ook zijn de verantwoordelijken vaak de mensen met de macht, o.a. de politici zoals jij aangeeft.

Er spelen zoveel belangen mee (ieder persoon zijn eigen hachje/elk land zijn hachje).

De V.S. en Europa zijn naar mijn mening toch wel twee verschillende problemen.

Deze gehele crisis komt door falend toezicht en instellingen die to big to fail zijn geworden, waardoor ze een bepaalde machtspositie hebben gekregen (onterecht).

Nu bijvoorbeeld weer bij SNS Reaal, wat de belastingbetaler weer mag gaan redden. Puur om het feit dat zij investeren in golfbanen ergens ver in de wereld of appartementencomplexen etc.
pi_122104276
Deze TS! :D Hoe fucking onwetend :')

Schopje ONZ wellicht? _O-
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_122104294
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klopt deels wel. Maar in Italië heb je wel problemen natuurlijk. Het gebied Alto Adige kent een levensstijl die veel meer op die van ons lijkt (logisch, het zijn van oorsprong vooral Oostenrijkers). Nou hebben ze daar financiële autonomie, maar men wil dat nu opheffen omdat het zuiden geld nodig heeft.

Je kan je voorstellen dat daar wat Italiaanse, Duitse en Ladinische scheldwoorden over de toog gaan.
Om nog even wat toe te voegen aan mijn laatste post (omdat die anders te lang zou worden dacht ik :) ).

Dit falen van toezicht komt tot uiting in zowel de huidige problemen binnen het onderwijs, de zorg en de werkgelegenheid in Nederland.

Alles moet maar altijd groter, maar men maakt hierbij een cruciale denkfout. Alle instellingen zijn zo groot (Armarantis opleindingsinstelling, woningbouwcoorperaties, sociale instellingen) geworden, dat deze de span of control totaal kwijt zijn. De mens staat niet meer centraal in het huidige plaatje.

Niemand voelt zich verantwoordelijk binnen de "grote organisatie". Men leeft compleet buiten de realiteit.

Wie maken deze beslissingen om altijd maar groter te worden? Juist, de mensen die ergens kort zitten en "iets" willen neerzetten/bereiken. Deze mensen hebben belang bij groei, vanwege hun eigen inkomsten.

Dan heb ik het nog niet over de vaak totaal overbodige managementlaag waarin niet competente mensen zitten die voor veel kosten zorgen, veel bureaucratie en geen prettige verhoudingen.

Is toch van de zotte, dat bijvoorbeeld op een onderwijsinstelling een lerarentekort is maar er wel bijna evenveel managers rondlopen.
Ook investeren de bestuurders van deze onderwijsinstellingen liever in vastgoed (nieuw gebouw) dan in leraren.
pi_122104427
Smack , dat is echt een Pim Fortuin verhaal , wat je daar typt
pi_122104466
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:03 schreef arjan1212 het volgende:
Aangezien hij eigenlijk toch wel van voor mijn tijd was, heb ik het niet van hem.

Kan je er ook inhoudelijk op reageren?
  zondag 27 januari 2013 @ 11:05:40 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_122104477
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:46 schreef Smack10 het volgende:

...
Nu bijvoorbeeld weer bij SNS Reaal, wat de belastingbetaler weer mag gaan redden. Puur om het feit dat zij investeren in golfbanen ergens ver in de wereld of appartementencomplexen etc.
Reaal, als oud vakbondsbank, gaat failliet aan golfbanen.
The Irony :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_122104496
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:03 schreef arjan1212 het volgende:
Dat maakt het nog niet per sé minder waar.
pi_122104528
ik ben het met je eens. oke, pim die was dus voor kleinschaligheid in het onderwijs en de gezondheidszorg, 'geen cent erbij, eerst intern hervormen'
pi_122104719
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 02:40 schreef DeParo het volgende:
Nederland is denk ik daarvoor niet een goede graadmeter, maar inderdaad Griekenland Spanje of Italië kennen al redelijk omvangrijke onlusten, eenmaal begonnen kunnen anderen daardoor beïnvloed raken.
Dit.

Spanje: 60% jeugdwerkloosheid. Allemaal gefrusteerde energiekvolle jongetjes en meisjes die geen toekomst op kunnen bouwen. De lont van het kruidvat.
pi_122104751
quote:
7s.gif Op zondag 27 januari 2013 03:57 schreef Confetti het volgende:

[..]

Tsja, dan zou je je op de EU moeten richten. Deze laat toe dat EU-burgers in andere EU-landen kunnen werken.
pi_122104760
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:46 schreef Smack10 het volgende:

Klopt, maar je kijkt vanuit een bepaald standpunt naar de omstandigen en hoe deze kunnen worden "opgelost".

Feit was dat met name Duitsland heel veel geld in Griekenland had zitten en daarom gekozen is een geleidelijke weg om geen vertrouwenscrisis in Duitsland te laten uitbreken.
Vooral Frankrijk hoor. En nogmaals: nu kost het veel meer dan het toen gekost had, dus wat ben je opgeschoten? Niets.

quote:
Ook zijn de verantwoordelijken vaak de mensen met de macht, o.a. de politici zoals jij aangeeft.

Er spelen zoveel belangen mee (ieder persoon zijn eigen hachje/elk land zijn hachje).
Dat klopt. Het is ook niet eenvoudig, maar verdorie... als je een eenvoudige baan wil moet je geen Europese leider worden!

quote:
De V.S. en Europa zijn naar mijn mening toch wel twee verschillende problemen.
Klopt deels. Ze hebben natuurlijk wel enorm veel invloed op elkaar.

quote:
Deze gehele crisis komt door falend toezicht en instellingen die to big to fail zijn geworden, waardoor ze een bepaalde machtspositie hebben gekregen (onterecht).

De crisis komt vooral omdat we op krediet zijn gaan leven en nu dat op is we verwachten door te kunnen gaan op oude voet.

Ik vind dat onbegrijpelijk. Als je 2.500 euro per maand netto hebt en je leent 250 euro per maand erbij om vervolgens 2.750 euro uit te geven, dan snapt iedereen dat als na 5 jaar de bank de geldkraan dicht mikt dat je dan van minder dan 2.500 euro per maand moet gaan leven (want rente en al dan niet aflossing).

Maar op macroniveau WIL men het niet snappen.
pi_122104803
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:57 schreef Smack10 het volgende:

Om nog even wat toe te voegen aan mijn laatste post (omdat die anders te lang zou worden dacht ik :) ).

Dit falen van toezicht komt tot uiting in zowel de huidige problemen binnen het onderwijs, de zorg en de werkgelegenheid in Nederland.

Alles moet maar altijd groter, maar men maakt hierbij een cruciale denkfout. Alle instellingen zijn zo groot (Armarantis opleindingsinstelling, woningbouwcoorperaties, sociale instellingen) geworden, dat deze de span of control totaal kwijt zijn. De mens staat niet meer centraal in het huidige plaatje.

Niemand voelt zich verantwoordelijk binnen de "grote organisatie". Men leeft compleet buiten de realiteit.

Wie maken deze beslissingen om altijd maar groter te worden? Juist, de mensen die ergens kort zitten en "iets" willen neerzetten/bereiken. Deze mensen hebben belang bij groei, vanwege hun eigen inkomsten.

Dan heb ik het nog niet over de vaak totaal overbodige managementlaag waarin niet competente mensen zitten die voor veel kosten zorgen, veel bureaucratie en geen prettige verhoudingen.

Is toch van de zotte, dat bijvoorbeeld op een onderwijsinstelling een lerarentekort is maar er wel bijna evenveel managers rondlopen.
Ook investeren de bestuurders van deze onderwijsinstellingen liever in vastgoed (nieuw gebouw) dan in leraren.
Je mag van mij best kritisch zijn op schaalvergroting en in sommige gevallen is dat ook terecht, maar schaalvergroting is niet het primaire probleem en bovendien niet te voorkomen in een wereldeconomie, nog afgezien van de voordelen die je ook wegmikt als je weer naar kleine organisaties gaat.
  zondag 27 januari 2013 @ 11:22:31 #73
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_122104840
quote:

[..]

Wel grappig dat in het artikel wat je copy/paste het woord Pool niet voorkomt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_122104884
Schaalvergroting gaat alleen een probleem worden als men op macroniveau een bedrijf/beleid/organisatie neerzet, maar alle afdelingen daarbinnen op microniveau blijven opereren. Iets wat de EU nu doet vind ik trouwens.
pi_122105052
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vooral Frankrijk hoor. En nogmaals: nu kost het veel meer dan het toen gekost had, dus wat ben je opgeschoten? Niets.

[..]

Dat klopt. Het is ook niet eenvoudig, maar verdorie... als je een eenvoudige baan wil moet je geen Europese leider worden!

[..]

Klopt deels. Ze hebben natuurlijk wel enorm veel invloed op elkaar.

[..]

De crisis komt vooral omdat we op krediet zijn gaan leven en nu dat op is we verwachten door te kunnen gaan op oude voet.

Ik vind dat onbegrijpelijk. Als je 2.500 euro per maand netto hebt en je leent 250 euro per maand erbij om vervolgens 2.750 euro uit te geven, dan snapt iedereen dat als na 5 jaar de bank de geldkraan dicht mikt dat je dan van minder dan 2.500 euro per maand moet gaan leven (want rente en al dan niet aflossing).

Maar op macroniveau WIL men het niet snappen.
Het kost inderdaad ook meer. Ik vind het ook dramatisch hoe het gegaan is met de aanpak van de crisis.

Men verwacht dat de economie met zoveel procent groeit zodat er "geld" bij komt., want hoe kan je anders meer uitgeven (het geld moet ergens vandaan komen..)?

Zodra dat niet meer zo gaat als verwacht, krijg je problemen.

Overigens is het in de geschiedenis van het Westen altijd op deze manier gegaan (economische groei, dan sterke groei, en dan stagnatie). Een cyclus duurt gemiddeld 50-55 jaar, wat erop neerkomt dat we pas in 2014 -2016 groei kunnen verwachten.

Ook heeft elke periode zijn kenmerken (voor de geïndustrialiseerde landen/ Het Westen). Het begin van een nieuwe periode van groei gaat altijd gepaard met nieuwe technologische ontwikkelingen. De golven van Kondratieff, neem aan dat je daar weleens van gehoord hebt:

We moeten af van het idee dat er altijd een positieve groei is in de economie, want er komt altijd the point of dimishing returns. :)
pi_122105386
Dat er een crisis komt is niet zo gek en te verwachten. Ik zie alleen niet dat we een streep aan het trekken zijn en dat is nodig om weer naar boven te kunnen kijken. Ik denk dat duurzame energie onze nieuwe boom gaat worden, maar ik denk tevens dat we eerst de pijn moeten nemen voordat er vertrouwen kan ontstaan om een nieuwe boom te krijgen.
pi_122105484
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:46 schreef DS4 het volgende:
Dat er een crisis komt is niet zo gek en te verwachten. Ik zie alleen niet dat we een streep aan het trekken zijn en dat is nodig om weer naar boven te kunnen kijken. Ik denk dat duurzame energie onze nieuwe boom gaat worden, maar ik denk tevens dat we eerst de pijn moeten nemen voordat er vertrouwen kan ontstaan om een nieuwe boom te krijgen.
Shale Gas en Rare Earth Elements worden de speerpuntjes onder onze "nieuwe economie".

Geen oorlog meer voeren voor olie in onbelangrijke landen en minder afhankelijk zijn van China.

Zelf kunnen voorzien in de behoeften, daar wordt achter de schermen ook al hard aan gewerkt trouwens.

Dus het komt wel goed :Y
pi_122105553
Alles komt uiteindelijk goed. De vraag is alleen wat er in de tussentijd gebeurt... ;)
pi_122105732
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:51 schreef DS4 het volgende:
Alles komt uiteindelijk goed. De vraag is alleen wat er in de tussentijd gebeurt... ;)
Niet zo bijster veel denk ik.

Dat er in Griekenland rellen zijn is logisch. Een bevolking zoveel veranderingen door de strot duwen.

Zie in Nederland de discussie over de inkomensafhankelijke zorgpremie, was wat geweest als dat daadwerkelijk doorging.

Natuurlijk heb je veel verschillen in Noord/Zuid Italïe, Oost/West Duitsland, Noord/Zuid Europa. Maar we zijn zo in elkaar geweven dat er niet zomaar iets kan tussenkomen waardoor iedereen zich terugtrekt en een hek om het land zet.

En dat is de positieve insteek van het Europa verhaal vind ik dan.
pi_122106069
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:49 schreef Smack10 het volgende:

Shale Gas en Rare Earth Elements worden de speerpuntjes onder onze "nieuwe economie".

Geen oorlog meer voeren voor olie in onbelangrijke landen en minder afhankelijk zijn van China.

Zelf kunnen voorzien in de behoeften, daar wordt achter de schermen ook al hard aan gewerkt trouwens.

Dus het komt wel goed :Y
Alle Rare Earth Elements komen uit China om dat monopolie te doorbreken zijn heel wat jaren nodig. De huidige conflicten komen vooral door overbevolking. Met name in Noord Afrika en het midden oosten.
pi_122106192
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Alle Rare Earth Elements komen uit China om dat monopolie te doorbreken zijn heel wat jaren nodig. De huidige conflicten komen vooral door overbevolking. Met name in Noord Afrika en het midden oosten.
Dat het bijna allemaal, iets van 97% van de wereldhandel daarin, uit China komt is een gevolg van hun aanpak geweest.

Ze bezitten echter maar (uit mijn hoofd) iets van 36%.

Ze hebben het gewoon zo goedkoop geproduceerd dat andere landen het niet meer zelf gingen maken en zo een monopoliepositie verschaft op de wereldmarkt.

Ja overbevolking en voedselprijzen inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')