Maar dat maakt toch geen ruk uit dat dat de reden is; feit is dat verkoop achterblijft bij verwachtingen ergo koers daalt.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:20 schreef Merkie het volgende:
et genoeg kan produceren. Er is geen andere reden momenteel hoor. Ik snap niet waarom je dit blijft ontkennen. Apple heeft dit zelf gezegd, als ze over zulke zaken zouden liegen zou Tim Cook strafbaar zijn dus ik denk dat je dat wel kunt vertrouwen.
Wel toffe krantenapp nietwaar?quote:
Ik vind hem wel mooi inderdaadquote:
Nou, in dit geval was het centrale discussiepunt die reden!. Jij beweerde dat de consument afknapt op de iPad en iPhone, en dit staafde je door de koersdaling van de afgelopen week als bewijs te gebruiken. Je verlegt nu ineens de focus van de discussie en je zegt dat het oorspronkelijke onderwerp ineens niet meer relevant is. Lol wutquote:Op zondag 27 januari 2013 21:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar dat maakt toch geen ruk uit dat dat de reden is; feit is dat verkoop achterblijft bij verwachtingen ergo koers daalt.
Ik snap echt niet dat je dit niet snapt
Al vliegt de godganze volkswagenfabriek in brand en kunnen ze minder verkopen dan verwacht, daalt koers net zo goed. Maakt het uit wat de reden is?
Maar dat is ook zo, de vraag naar iPhone en iPad neemt ook af en terecht ook. Op een gegeven moment slikken mensen de nieuwe marginaal verbeterde hardware en verouderde software niet meer.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:25 schreef Merkie het volgende:
as het centrale discussiepunt die reden. Jij beweerde dat de consument afknapt op de iPad en iPhone, en dit staafde je door de koersdaling van de afgelopen week als bewijs te gebruiken.
Heb je een bron dat de vraag naar iPhones en iPads afneemt? Het enige dat ik kan vinden is dat Apple in het meest recente kwartaal wederom 30% meer iPads en 30% meer iPhones verkocht heeft.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar dat is ook zo, de vraag naar iPhone en iPad neemt ook af en terecht ook. Op een gegeven moment slikken mensen de nieuwe marginaal verbeterde hardware en verouderde software niet meer.
Elk marketing bekend persoon is daar over eens. Zie ook de CCT en dan de 4 variant: Variety seeking problem solving; mensen zijn iOS en iPhone beetje zat aan het worden en willen wat nieuw proberen
Lijkt me duidelijk; de geruchten voor dit jaar zijn een iPad 5 die dunner en lichter wordt en een iPhone 5S met snellere proc en iets groter scherm + grotere flitserquote:Op zondag 27 januari 2013 21:25 schreef Merkie het volgende:
niet hoe je dit weet uit te leggen als de teloorgang van Apple en een aanwijzing voor het gebrek aan innovatie.
Ik dacht dat er juist meer 'oude' iPhones enzo werden verkocht?quote:Op zondag 27 januari 2013 21:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
Heb je een bron dat de vraag naar iPhones en iPads afneemt? Het enige dat ik kan vinden is dat Apple in het meest recente kwartaal wederom 30% meer iPads en 30% meer iPhones verkocht heeft.
Leuke stelling hoor (misschien heb je ook wel gelijk), maar je hebt geen enkel bewijs.
Wat doet de rest van de markt dan qua innovatie? Wat is innovatie? Waar hebben we het eigenlijk over? Leg het eens voor me uit, want ik heb het idee dat onze definities afwijken.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk; de geruchten voor dit jaar zijn een iPad 5 die dunner en lichter wordt en een iPhone 5S met snellere proc en iets groter scherm + grotere flitser
nou nou, ze komen wel écht met innovatie weer zeg. Uitmelken is het.
Windows 8 gemist?quote:Op zondag 27 januari 2013 21:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat doet de rest van de markt dan qua innovatie? Wat is innovatie? Waar hebben we het eigenlijk over? Leg het eens voor me uit, want ik heb het idee dat onze definities afwijken.
Als je specifiek kan uitleggen op welk punt Windows 8 innovatief is t.o.v. de concurrentie, dan wil ik er wel op reageren.quote:
Markt veranderende vernieuwingen. Zoals de iPhone bv. en de eerste iPad.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat doet de rest van de markt dan qua innovatie? Wat is innovatie? Waar hebben we het eigenlijk over? Leg het eens voor me uit, want ik heb het idee dat onze definities afwijken.
Whatever, het gaat om de tendens (stabiele YOY growth).quote:Op zondag 27 januari 2013 21:31 schreef Boterbartje het volgende:
Mac 7% lager
http://appleinsider.com/a(...)own-7-year-over-year
http://www.voxxi.com/apple-may-face-profit-drop/
http://appleinsider.com/a(...)analyst-expectations
http://appleinsider.com/a(...)market-share-in-2012
30% ja? 25,1% is toch 4,9 procentpunt minder hoor
Op Dealextreme staan al jaren iPad smartcovers met daarin een toetsenbord. Hoe is dat innovatie? Dat lijkt me meer evolutie.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Markt veranderende vernieuwingen. Zoals de iPhone bv. en de eerste iPad.
Zoals Windows 8, gericht op zowel desktop als mobiel. Zoals touchcover
Serieus waar; windows 8 veranderd de PC markt volledig. Dat is nou innovatie. Een bestaande markt ingrijpend veranderen of een volledig nieuwe markt neerzetten.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je specifiek kan uitleggen op welk punt Windows 8 innovatief is t.o.v. de concurrentie, dan wil ik er wel op reageren.
Och jongen tochquote:Op zondag 27 januari 2013 21:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
Whatever, het gaat om de tendens (stabiele YOY growth).
Hoe dan? Wees eens specifiek, dit soort vage algemeenheden kan toch niemand wat mee. Geef eens bronnen, links, probeer het eens in 15 regels ipv 2. Hier kan ik niks mee. Het enige wat ik gelezen heb is dat Windows 8 slechter verkoopt dan Vista en 7. Wat veranderen ze nou precies? Maak het eens concreet man.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Serieus waar; windows 8 veranderd de PC markt volledig. Dat is nou innovatie. Een bestaande markt ingrijpend veranderen of een volledig nieuwe markt neerzetten.
De hele metro interface heb ik nog nergens anders gezien? Zelfs niet iets wat er op lijkt.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je specifiek kan uitleggen op welk punt Windows 8 innovatief is t.o.v. de concurrentie, dan wil ik er wel op reageren.
quote:Op zondag 27 januari 2013 21:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
Op Dealextreme staan al jaren iPad smartcovers met daarin een toetsenbord. Hoe is dat innovatie? Dat lijkt me meer evolutie.
Dat wel:quote:Op zondag 27 januari 2013 21:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
Whatever, het gaat om de tendens (stabiele YOY growth).
En omdat iPad de markt heeft gekanaliseerd. Dat heeft cooks zelf gezegd en alles wat apple zegt is waar volgens merkiquote:Op zondag 27 januari 2013 21:34 schreef FredVleespet het volgende:
Mac is gedaald omdat ze productieproblemen hadden met de nieuwe iMacs.
Maar er is geen beginnen aan bij jouw koppigheid/ fanboyisme. Deze reactie ook al, gelijk windows 8 afkraken.. lees dan ook het goede jongen!quote:Op zondag 27 januari 2013 21:34 schreef Merkie het volgende:
vage algemeenheden kan toch niemand wat mee. Geef eens bronnen, links, probeer het eens in 15 regels ipv 2. Hier kan ik niks mee. Het enige wat ik gelezen heb is dat Windows 8 slechter verkoopt dan Vista en 7. Wat veranderen ze nou precies? Maak het eens concreet man.
Wat is er mis met bluetooth? Het werkt toch? En de touch cover van MS is inderdaad dunner. Nou, innovatief zeg, een bestaand product dunner gemaakt! Dat is échte innovatie, producten dunner maken.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jij ziet het verschil niet tussen een bluetooth after market toetsenbordje of een 3mm dik multitouch cover met microsoft-eigen verbinding.
Bronquote:Op zondag 27 januari 2013 21:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
En omdat iPad de markt heeft gekanaliseerd. Dat heeft cooks zelf gezegd en alles wat apple zegt is waar volgens merki
Wat is er dan nieuw aan de iPad 2, de iPhone 5, de MacBook versie 102.35quote:Op zondag 27 januari 2013 21:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat is er mis met bluetooth? Het werkt toch? En de touch cover van MS is inderdaad dunner. Nou, innovatief zeg, een bestaand product dunner gemaakt! Dat is échte innovatie, producten dunner maken.
Imho heeft MS alleen maar een bestaand product verbeterd, maar wat is er precies nieuw aan?
Oh gast jij bent serieus waar nog te dom om te poepen. De hele surface snijdt een nieuwe markt aan en is derhalve innovatief. Het is niet consumeren maar productie met een tablet. Windows 8 is innovatief. Windows phone is ook een innovatief OS.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat is er mis met bluetooth? Het werkt toch? En de touch cover van MS is inderdaad dunner. Nou, innovatief zeg, een bestaand product dunner gemaakt! Dat is échte innovatie, producten dunner maken.
Imho heeft MS alleen maar een bestaand product verbeterd, maar wat is er precies nieuw aan?
Hoezo? Ik sta open voor andere meningen hoor. Maar als ik aan jou vraag wat er zo innovatief is aan Windows 8 (ik ben oprecht benieuwd) krijg ik als enige reactie dat de hele markt is veranderd. Nou, toon dat eens aan. Kom met bronnen. Ik kan ook wel van alles beweren.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar er is geen beginnen aan bij jouw koppigheid/ fanboyisme. Deze reactie ook al, gelijk windows 8 afkraken.. lees dan ook het goede jongen!
http://tweakers.net/nieuw(...)ction_ref_map=%5B%5D
"Het is innovatief omdat ik zeg dat het innovatief is", is geen argument.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh gast jij bent serieus waar nog te dom om te poepen. De hele surface snijdt een nieuwe markt aan en is derhalve innovatief. Het is niet consumeren maar productie met een tablet. Windows 8 is innovatief. Windows phone is ook een innovatief OS.
Windows 8.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:39 schreef Boterbartje het volgende:
Het moet om een nieuw product of een nieuwe categorie producten gaan
Tiles?quote:Het product moet zich op een nieuwe markt richten of een bestaande markt grondig veranderen
Tiles?quote:Het product moet nieuwe technologie bevatten
Tiles?quote:Dat is innovatie
1. erg stabielquote:Op zondag 27 januari 2013 21:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoezo? Ik sta open voor andere meningen hoor. Maar als ik aan jou vraag wat er zo innovatief is aan Windows 8 (ik ben oprecht benieuwd) krijg ik als enige reactie dat de hele markt is veranderd. Nou, toon dat eens aan. Kom met bronnen. Ik kan ook wel van alles beweren.
Als jij Windows 8 wilt verkopen, ga je dan tegen de toekomstige koper zeggen dat de hele markt is omgeschopt? Denk je dat Kees van 58 dan meteen overstag is en denkt van "wow, dat moet ik hebben!"? Ik denk het niet.
Ik ben geďnteresseerd in de redenatie achter jouw mening, maar die wil je niet geven. Nou, dan niet.
Ik vind & vond het gek dat Vista überhaupt verkocht werd.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:42 schreef FredVleespet het volgende:
Zo tof dat de verkopen achterlopen op die van Windows Vista.. nee windows8 moet ik nog maar zien
Dat was de iPad 4 toch al?quote:Op zondag 27 januari 2013 21:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik vind & vond het gek dat Vista überhaupt verkocht werd.
Het levende bewijs dat je mensen nog stront kunt verkopen, als je maar een goed verhaal hebt en het er mooi uitziet.
Even heel flauw:quote:Op zondag 27 januari 2013 21:43 schreef Boterbartje het volgende:
Het moet om een nieuw product of een nieuwe categorie producten gaan
-> windows 8
Het product moet zich op een nieuwe markt richten of een bestaande markt grondig veranderen
-> hybride en touch geoptimaliseerde desktops
Het product moet nieuwe technologie bevatten
-> metro interface, verbeterde kernel, store, syncronisatie etc.
He he, moet ik nou echt 50x hierom vragen voordat je gewoon normaal antwoord kan gevenquote:Op zondag 27 januari 2013 21:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
1. erg stabiel
2. erg snel
3. boot time super
4. erg zuinig (vergeleken met win 7 kan een accu 45% langer door)
5. metro interface geeft razend snel alles in 1 opslag weer
6. touch geoptimaliseerd en stimuleert zo touchsystemen
7. een x86 en een ARM versie
Dit is toch ingrijpend voor de PC markt en erg tof.
Dat is niet flauw, dat is kritisch. Je moet nooit blind iets aannemen van iemand anders.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:47 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Even heel flauw:
Hybride => Wat heeft Henk daaraan?
Touch geoptimaliseerd => Op een desktop? Waarom?
Metro Interface => Zie bovenstaande.
Verbeterde Kernel => Wat heeft Henk daaraan?
Store => Is dat Innovatie of kopieerdrang?
Synchronisatie => OK.
Het is wel flauw, want ik weet zelf het antwoord.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is niet flauw, dat is kritisch. Je moet nooit blind iets aannemen van iemand anders.
Overigens is punt 3 gelul. Ik heb zoals ik al meermaals heb aangegeven een laptop van 300 euro en hier start Windows ook gewoon binnen 5 seconde op.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:48 schreef Merkie het volgende:
[..]
He he, moet ik nou echt 50x hierom vragen voordat je gewoon normaal antwoord kan geven? Maar goed.
1. Stabiliteit is imho al lang geen issue meer. Windows 7 en Ubuntu zijn ook superstabiel. Dit kan je onmogelijk innovatie noemen. Ook al zou W8 stabieler zijn, het is evolutie. Het gaat om een incrementele verbetering.
2. Sneller dan W7? Zelfs al is dat zo: evolutie.
3. Ja, omdat de W8 computers doorgaans vanaf een SSD of flashggeheugen opgestart worden. W7 start ook erg snel van een SSD. Heb je een link naar een benchmarkje voor me?
4. Geldt dat ook voor bestaande laptops? Ik heb zowel W8 als W7 op mijn bestaande laptop en ik heb geen noemenswaardig verschil gemerkt. Waar haal je dat getal van 45% vandaan?
5. Dat klopt, maar dat doen Android en iOS ook (Android via widgets, iOS via een uitgebreid notificatiesysteem). De manier waarop is anders, maar ze doen hetzelfde imho.
6. Sja, de concurrentie is ook touch geoptimaliseerd. Lijkt me niet meer dan logisch.
7. Dit is het enige punt waarop W8 wel vernieuwend is ja, maar tegelijkertijd kan het ook verwarrend zijn voor de consument.
Kijk, en deze reactie wilde ik nou net bereiken.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wat is er dan nieuw aan de iPad 2, de iPhone 5, de MacBook versie 102.35
Apple innoveert wel, maar veel minder dan ze zelf zeggen. Als hun apparaat 1mm dunner is: "Innovatie!!!"quote:Op zondag 27 januari 2013 21:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kijk, en deze reactie wilde ik nou net bereiken.
Ik heb op exact dezelfde manier geredeneerd als degenen die proberen aan te tonnen dat Apple niet innoveert. Ik probeer duidelijk te maken dat als je alles kapot relativeert (wat Apple-haters doen) alles slechts "evolutie" is en geen innovatie. Natuurlijk is de touch cover een mooie vernieuwing.
Heb je een link naar een benchmark van Windows 8-opstarttijden? Ik merkte op mijn eigen laptop geen verschil met Linux of W7.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:52 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Overigens is punt 3 gelul. Ik heb zoals ik al meermaals heb aangegeven een laptop van 300 euro en hier start Windows ook gewoon binnen 5 seconde op.
Punt 4 klopt. Windows 7 was zuiniger bij mij.
Apple roept zelf nooit "innovatie!" hoor.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:55 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Apple innoveert wel, maar veel minder dan ze zelf zeggen. Als hun apparaat 1mm dunner is: "Innovatie!!!"
Zoiets?quote:Op zondag 27 januari 2013 21:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Heb je een link naar een benchmark van Windows 8-opstarttijden? Ik merkte op mijn eigen laptop geen verschil met Linux of W7.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |