Lekker nummer idd, nu ook nog een deeltje #2 van makenquote:
Een nummer hoeft niet perse voor een reeks, maar vooruit dan maarquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:08 schreef chufi het volgende:
[..]
Lekker nummer idd, nu ook nog een deeltje #2 van maken
Goh.er rinkelt wel ergens een belletjequote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:40 schreef Ouwesok het volgende:
Van alle 70's-disco is er eigenlijk maar één waarvoor ik de verwarming wat zachter zet.
Geen fatsoenlijke clip te vinden, daarom maar die met het fatsoenlijkste geluid
En steeds, net als je dacht dat we van Hamilton Bohannon nooit meer iets zouden horen was ie er ineens weer met zo'n dampnummer. Een soort reīncarnerende eendagsvlieg.
Is toch niet uit de jaren 70?quote:
FANN ook nietquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is toch niet uit de jaren 70?![]()
![]()
neemt u mij niet kwalijkquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is toch niet uit de jaren 70?![]()
![]()
quote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:12 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Helemaal nog niet geweest, cultuur barbaren![]()
ofquote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
neemt u mij niet kwalijk
ik ook niet, daarom heb ik de jaren 70 bewust meegemaaktquote:
Nog weer eens met bewondering naar de geschilderde landschappen in die video zitten kijken. Wat een vakman die Vincent.quote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nog weer eens met bewondering naar de geschilderde landschappen in die video zitten kijken. Wat een vakman die Vincent.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:42 schreef Karina het volgende:
Hoor dit net in een aankondiging van een programma![]()
Ik was dit nummer al weer helemaal vergeten.
40 plus, he?quote:
De bekendste moest toen nog komen, dat was toen de zangeres van Renee die eigenlijk Anja heettequote:Op zondag 27 januari 2013 11:38 schreef Karina het volgende:
Over niemendalletjes gesproken, dit is er denk ik ook wel eentje, toch een paar hitjes gehad:
Dit is denk ik wel de bekendste.
Inderdaad nu je het zegt, dit nummer ken ik inderdaad ook nog.quote:
Mistral was en leuk projectje van Robbie van Leeuwen(Shocking Blue) en Rick v.d. Linden (Exception en Penny de Jagerquote:Op zondag 27 januari 2013 12:23 schreef Karina het volgende:
Na flink zoeken in de Toppop archieven, gevonden!
Hartelijk dank dat je me even de grijze brei binnenstebuiten laat kerenquote:Op zondag 27 januari 2013 11:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Inderdaad nu je het zegt, dit nummer ken ik inderdaad ook nog.
Ik zit nu ook te dubben over een nummer uit de zeventiger jaren waar ik niet meer op kan komen, het was iets met space en de bandleden waren ook gekleed in een soort "space outfits". Het was een Nederlandse band.
Ik kom er nog wel op
Dat doet mij denken aan een Duitstalig nummer.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Inderdaad nu je het zegt, dit nummer ken ik inderdaad ook nog.
Ik zit nu ook te dubben over een nummer uit de zeventiger jaren waar ik niet meer op kan komen, het was iets met space en de bandleden waren ook gekleed in een soort "space outfits". Het was een Nederlandse band.
Ik kom er nog wel op
Toen was dat nummer al 10 jaar oud.quote:
Ja de versie van Cat Stevens wel, maar Rod Steward kwam er toch pas mee in 1977quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:34 schreef Senzune het volgende:
[..]
Toen was dat nummer al 10 jaar oud.
Mee eensquote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja de versie van Cat Stevens wel, maar Rod Steward kwam er toch pas mee in 1977
http://nos.nl/artikel/467306-the-boomtown-rats-weer-samen.htmlquote:The Boomtown Rats weer samen
The Boomtown Rats komen weer bij elkaar. De Ierse new wavegroep speelt in juni op het Isle of Wight-festival.
De band van Bob Geldof had in 1979 een wereldhit met 'I Don't Like Mondays'. In de jaren daarvoor hadden ze al negen keer in de Britse Top 40 gestaan.
Zanger Bob Geldof maakte later furore met Band Aid en andere acties voor hongerend Afrika. Hij zegt dat met het optreden op het Isle of Wight-festival een jeugddroom in vervulling gaat. Hij liftte als kind al naar het festival.
Het laatste optreden van The Boomtown Rats was in 1986 tijdens Self Aid, toen Ierse bands aandacht vroegen voor de werkloosheid in Ierland.
ow dat weet ik eigenlijk niet dat moet ik de lyrics erbij zoekenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:42 schreef Senzune het volgende:
Daarin heb je ook wel weer gelijk en volgens mij is de text een klein beetje anders.
quote:In a departure from the original, Stewart excludes the concluding "But when it comes to being loved, she's first" from the refrain.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:18 schreef Pedroso het volgende:
Wat mij betreft de lekkerste 70's plaat.
quote:
een beetje welquote:
dat is een mooiequote:Op donderdag 31 januari 2013 11:27 schreef computergirl het volgende:
mijn eerste lp was van The Babys (1978)
Leuk filmpje !quote:
Dat is een vrouwenkont Pietquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Niemand kent hem meer, en zo fout worden ze niet meer gemaakt
Dr Hook, het voorbeeld voor Dr Teeth van de muppetshow
[ afbeelding ]
Haha Felix Meurders op 35 minuten. Dat linkse hippie-imago liep hij ook al 10 jaar mee achter.quote:
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:08 schreef Maes het volgende:
Mijn zus was echt fan, ik vond ze leuk maar dat was het wel.
Ik ben eigenlijk nooit in katzwijm gevallen
trusten Fannquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest huilen bij deze plaat en ik heb geen idee waaromquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 07:42 schreef Toekito het volgende:
lukt niet vanaf Mobiel maar wilde dus The Doors door de storm laten rijden (1971)
thnxquote:
wat een vreemd clipje, wel mooi clipje, is dat een scene uit een film?quote:Op zondag 3 maart 2013 14:15 schreef Iwanius het volgende:
Misschien niet direct jaren 70 maar wel m.i. de moeite waard al was het alleen maar vanwege de fraaie Jane Birkin.
( het instrumentale nummer heet "Evelyne" door
Serge Gainsbourg.)
Mooie platenspelerquote:Op zondag 3 maart 2013 17:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
wat een vreemd clipje, wel mooi clipje, is dat een scene uit een film?
Als ik deze hoor dan moet ik denken aan de showbizzquiz....quote:
quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:01 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Als ik deze hoor dan moet ik denken aan de showbizzquiz....
Van begin jaren 70, misschien zelfs eind jaren 60.
Of ie uit de 70's komt weet ik zo snel even niet, maar nadat ik onderstaande spoof ooit eens op de radio hoorde valt bij ieder Status Quo-nummer uit de 70's spontaan mijn gezicht uit de plooiquote:
Nog steeds mooiquote:
deze vind ik ook wel leuk, is wel weer heel iets andersquote:Op woensdag 13 maart 2013 16:27 schreef miep63 het volgende:
[..]
Nog steeds mooi![]()
Deze van The Real Thing uit 1979 was ook goed.
Nou, dan ken je het repertoire van The Stones ook niet echt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:51 schreef Pedroso het volgende:
Beste plaat van de Stones, sowieso hebben ze na de jaren 70 weinig goeds meer uitgebracht.
Laat ik het zo zeggen, voor mij was de beste periode van de Stones in de jaren 70 / begin jaren 80.quote:Op maandag 15 april 2013 10:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nou, dan ken je het repertoire van The Stones ook niet echt.
Under Cover uit 1983 of Voodoo Lounge uit 1994 waren pareltjes hoor.
ontopic:
Nice maar vind deze more nicer/ authentic:quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:23 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, voor mij was de beste periode van de Stones in de jaren 70 / begin jaren 80.
Met o.a.
Gelukkig is het bij die rage geblevenquote:Op maandag 3 juni 2013 16:49 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Even lekker bumpen. Een rage uit de 70's.
Ik leerde bumpen op dit nummerquote:Op maandag 3 juni 2013 22:47 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gelukkig is het bij die rage gebleven
Doet me wel denken aan deze.
Voor zover ik weet heeft Jean-Michel Jarre geen versie van popcorn uitgebracht, verbeter me als dat wel zo is.quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:01 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Als ik deze hoor dan moet ik denken aan de showbizzquiz....
Van begin jaren 70, misschien zelfs eind jaren 60.
Alweer een reden waarom 1979 zo'n goed jaar is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:56 schreef Ouwesok het volgende:
Destijds niet eens zo'n grote hit, maar op de een of andere manier is ie redelijk slijtvast gebleken, zou het vandaag uitgebracht worden dan zou het nog zo meekunnen in de electro-scene van nu.
Let eens op de karakteristieke slaapverwekkende beelden uit een Duits muziekprogramma uit die tijd waar de vrinden van Gary Numan niet bepaald zin lijken te hebben in alweer zo'n vage playback-act
Ken 'm niet echt, beetje Massada style (begin althans).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:55 schreef RadioSlut het volgende:
1978
Het allerbazigste Nederlandse disconummer ever. Ever.
Ik vind dit serieus zo'n gruwelijk vet nummer.![]()
Dan verbeter ik je maar. Jean Michel Jarre bracht onder het pseudoniem The Popcorn Orchestra een cover uit van Popcorn.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:50 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft Jean-Michel Jarre geen versie van popcorn uitgebracht, verbeter me als dat wel zo is.
Die kende ik niet (meer).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:07 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ken 'm niet echt, beetje Massada style (begin althans).
By the way, nu we het toch over Massada hebben..
En over JM Sarre, ik verzin het niet. Hij heeft een versie in 1972 gemaakt, staan div. op Youtube dus ga ik er maar van uit dat het klopt.
Dan heb ik niks gezegd.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:27 schreef Silfen het volgende:
[..]
Dan verbeter ik je maar. Jean Michel Jarre bracht onder het pseudoniem The Popcorn Orchestra een cover uit van Popcorn.
En dat is dus deze versie:
Deze kon ik dan niet meer, nu weer wel.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:37 schreef Silfen het volgende:
[..]
Die kende ik niet (meer).
Deze daarentegen wel:
Ik heb nog steeds 3 lp's van Massada. Deze stond op Pukul Tifa. Net als Sajang é trouwens.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Deze kon ik dan niet meer, nu weer wel.
Beetje een zeiknummer als ik eerlijk ben.
Bintangs, ook zo'n vergeten bandje uit de jaren 70. Weinig echte hits gehad maar wel erg bekend in het clubcircuit.
Ik was verder niet zo into Massada maar deze klinkt wel lekker, ken 'm ook nog vaag.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:51 schreef miep63 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds 3 lp's van Massada. Deze stond op Pukul Tifa. Net als Sajang é trouwens.
Deze heb ik nog nooit eerder gehoord. Maar klinkt wel echt punky.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik was verder niet zo into Massada maar deze klinkt wel lekker, ken 'm ook nog vaag.
Nu even heel wat anders...
Ivy Green , Nederlands punkbandje uit de 70er jaren [ afbeelding ]
Ken ik zeker nog wel, heb ze als klein ventje ook nog zien optreden in de plaatselijke discotheek / muziektent. Hans Vandenburg komt nog steeds regelmatig op TV West en heeft nog steeds dezelfde kapper.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:26 schreef miep63 het volgende:
[..]
Deze heb ik nog nooit eerder gehoord. Maar klinkt wel echt punky.
Maar deze uit 1978 ken je vast nog wel.
Leo Sayerquote:Op donderdag 13 juni 2013 01:44 schreef RadioSlut het volgende:
Sorry als die al een keer is voorbijgekomen... maar deze is priceless.
1976.
Gedaanquote:Op donderdag 13 juni 2013 07:02 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Leo Sayer![]()
En volgens mij bestaat er nog geen jaren 80 topic. Open er een topic over zou ik zeggen !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |