abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122061573
De bedoeling van dit topic is voor iedereen die zich daarvoor aanmeldt een lezing, een reading of wat je ook kan, gratis te doen. Het is voor iedereen die wat oefening kan gebruiken of om bekend te worden met de werking van een orakel zoals de I-ching of de Tarot bijvoorbeeld.

We houden hier de slowchat liever tot het minimum om het overzichtelijk te houden, mocht je graag een discussie willen voeren over de werking, wees dan zo aardig om een apart topic daarover te openen.
pi_122071478
Als ik me een keer verveel ga ik alle voorgaande deeltjes opzoeken en lekker reeksen :P

Maar eerst dit:

Rorata vroeg om een lezing en daar is dit uitgekomen:

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 09:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: staven 5
1: Staven 7, omgekeerd
2: bekers 3
3: zwaarden koningin, omgekeerd
4: zwaarden 2
5: staven 9
6: schildknaap van zwaarden, omgekeerd
7: bekers 9
8: schildknaap van bekers, omgekeerd
9: arcana 14, omgekeerd
10: arcana 10, het rad, omgekeerd.

Hier is de duiding:

Je bent jong en aan het volwassen worden. Je geniet ervan, bent het leven aan het ontdekken. Je weet echter nog niet helemaal wat je ermee moet en wat je wilt. Dus je onderneemt veel, maar maakt niet alles af. Je bent impulsief maar niet volhardend omdat je je draai nog niet helemaal gevonden hebt.
Naast alle serieuze dingen, zoals het vormgeven van je leven en bepalen wat je wilt, krijg je binnenkort een relatie.

Wat je moet proberen is iets van je leven te maken en niet de schuld buiten jezelf te zoeken van wat er is misgegaan. Het lijkt erop dat er een beetje sprake is van emotionele verwarring. Dit kan te maken hebben met een studie die is misggegaan, een thuissituatie die niet alles was, een moeder die je kleineerde, whatever...

Je zult volwassener worden en je kritisch vermogen kunnen trainen. Ook in relaties is het belangrijk de ander evenwichtig te benaderen. Niet te afstandelijk, maar zeker ook niet te dweperig.

Gelukkig weet je precies wat je wilt en ben je slim genoeg om je leven vorm te geven zoals jij dat graag wilt. Ook heb je een goede basis gehad. Als kind, voor de puberteit, heb je je goed kunnen ontplooien en daar pluk je nu de vruchten van. Je zult het nodig hebben omdat het ernaar uitziet dat je een beetje in een emotionele achtbaan zit. :D
Het verdient aanbeveling te denken en niet te hanelen als een kip zonder kop.

Een andere uitleg is dat je verwikkeld bent in een relatie en je het moeilijk vindt om je te binden. Je geen beslissing kan nemen, uiteindelijk het verkeerde doet en met lege handen achterblijft.

Dit is natuurlijk uitsluitend bedoeld als vermaak. Wie weet klopt er wel helemaal niets van. Het was evengoed leuk om weer eens de kaarten te hanteren. :)
pi_122082064
Hoi bedankt :).

Het klopt gedeeltelijk, niks mis met mijn relatie gelukkig :D.

Echter klopt deze wel:

"Dus je onderneemt veel, maar maakt niet alles af. Je bent impulsief maar niet volhardend omdat je je draai nog niet helemaal gevonden hebt. "

Daar herken ik mij wel in :). Ik ben een programmeur en ik wil altijd weer iets nieuws bedenken en maken. Helaas maak ik het nooit af omdat ik dan weer naar het volgende idee ga.

Bedankt voor deze legging :D
pi_122119788
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:35 schreef Rorata het volgende:
Hoi bedankt :).

Het klopt gedeeltelijk, niks mis met mijn relatie gelukkig :D.

Echter klopt deze wel:

"Dus je onderneemt veel, maar maakt niet alles af. Je bent impulsief maar niet volhardend omdat je je draai nog niet helemaal gevonden hebt. "

Daar herken ik mij wel in :). Ik ben een programmeur en ik wil altijd weer iets nieuws bedenken en maken. Helaas maak ik het nooit af omdat ik dan weer naar het volgende idee ga.

Bedankt voor deze legging :D
Ok!
Hmm.. Nou ja, mss. raakt je vriendin zwanger ofzo. Die bekers 3 die op je pad komt wijst in de richting van een synthese op gevoelsgebied.of groei.
Of mss. betekent het niks. Experimenten zijn leuk, maar een gezonde dosis scepsis tav. kartonnetjes met plaatjes en een toevalsproces die wat over je leven zouden zeggen is niet verkeerd.
  zondag 27 januari 2013 @ 16:57:08 #5
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_122119935
Ik moet ook maar een tarotkaarten aanschaffen.
Maar dan ben ik er nog niet. Dan moet ik ook nog leren hoe 't werkt :o
(Un)masking for the greater good.
pi_122121113
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:57 schreef Natalie het volgende:
Ik moet ook maar een tarotkaarten aanschaffen.
Maar dan ben ik er nog niet. Dan moet ik ook nog leren hoe 't werkt :o
Het is leuk om te doen en minder ingewikkeld dan astrologie :P
  zondag 27 januari 2013 @ 17:46:19 #7
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_122121930
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is leuk om te doen en minder ingewikkeld dan astrologie :P
Staat wel in m'n lijstje bij BOL: tarotkaarten.
Maar dat betekent niet dat ik astrologie aan de kant leg, hoor ;)
(Un)masking for the greater good.
pi_122122764
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:46 schreef Natalie het volgende:

[..]

Staat wel in m'n lijstje bij BOL: tarotkaarten.
Maar dat betekent niet dat ik astrologie aan de kant leg, hoor ;)
Nee, tuurlijk niet!
pi_123703537
Kick!
Zou er iemand voor mij kaarten kunnen leggen?
Ik heb er veel aan, iedere keer :)
Twiddel
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:25:35 #10
47102 Elvi
miemkwien
pi_123703756
Ik zou er ook wel weer een keer 1 willen hebben :) Ik doe het zelf namelijk niet meer.
pi_123737622
quote:
99s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:19 schreef summer2bird het volgende:
Kick!
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:25 schreef Elvi het volgende:
Ik zou er ook wel weer een keer 1 willen hebben :) Ik doe het zelf namelijk niet meer.
Oh wat leuk! Dit topic leeft weer! Ik ga er zodra ik tijd heb, mee aan de gang. Het blijft leuk om te doen, nl.
pi_123745773
quote:
99s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:19 schreef summer2bird het volgende:
Kick!
Ik heb de kaarten iig. al voor je getrokken:

0: ridder van bekers, omgekeerd
1: munten 7
2: zwaarden 2
3: bekers 1
4: koningin van bekers
5: koningin van zwaarden
6: bekers 8
7: bekers 7
8: koningin van staven
9: munten 9, omgekeerd
10: munten 10

Nu komt het moeilijkste: de duiding.
Daar ga ik zo mee aan de gang :P
pi_123746479
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb de kaarten iig. al voor je getrokken:

0: ridder van bekers, omgekeerd
1: munten 7
2: zwaarden 2
3: bekers 1
4: koningin van bekers
5: koningin van zwaarden
6: bekers 8
7: bekers 7
8: koningin van staven
9: munten 9, omgekeerd
10: munten 10

Nu komt het moeilijkste: de duiding.
Daar ga ik zo mee aan de gang :P
Dat is snel :D
Ben benieuwd wat het betekend :)
Twiddel
pi_123755455
Als iemand voor mij kaartjes zou willen trekken...graag... ! Sluit dus graag aan in de rij :)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_123758750
quote:
99s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat is snel :D
Ben benieuwd wat het betekend :)
dit kwam eruit:

Dit is een opvallende legging. 3 koninginnen, maar liefst 5 bekers en 3 munten.
Je significator (kaart 0) is de omgekeerde ridder van bekers. Deze kaart representeert hoe je op dit moment in het leven staat. De kaart staat voor bewustwording. Bekers staan voor het gevoelsleven, verbondenheid, intuitie, passiviteit, en meer.. De ridder handelt bewust, maw. hij weet de zin van de onzin te scheiden en je sreeft naar verbondenheid met anderen. Hij is allen omgekeerd gevallen. Het lijkt erop dat je tevergeefs gevochten hebt om je geaccepteerd of begrepen te voelen. Je hebt mss. een periode achter de rug waarin je je eenzaam voelde.

De volgende kaart staat voor je karakter en je bent iemand die zijn verantwoordelijkheid kent en ook neemt. Je pad wordt gekruisd door zwaarden 2, wat betekent dat je een knoop hebt moeten doorhakken, een definitieve keuze hebt moeten maken.
Ergens weet je allang wat je wilt en heb je jezelf heus wel door. (Het aas van bekers op positie 3) Tegenover de buitenwereld lijk je dan ook een stuk volwassener, opeeens. (bekers 7 op positie 7)
Je hebt je moeten losmaken uit de veilige omgeving. Als het ware ben je uit de moederschoot los gerukt. Je bent uit een droomwereld in de werkelijheid terecht gekomen. Concreet kan dit betekenen dat je kleur moet bekennen en uit moet komen voor je gevoelens. (koningin van staven op positie 8)
Je bent je heel duidelijk aan het bezinnen op je handelen. (koningin van zwaarden op positie 5). Dat is ook nodig want je wereldbeeld is nog wat warrig, waardoor je nog geen doelgerichte plannen kunt maken.
Wat je zou kunnen proberen is om irreële verwachtingen los te laten (munten 8 op positie 6), van daaruit kun je met een schone lei beginnen, inzicht krijgen in je eigen kunnen en daarnaar kunnen handelen..

Ik heb natuurlijk geen idee of het wat voor je betekent.. Maar het was een leuk experiment en het was fijn de kaarten weer eens te hanteren. :)
pi_123785013
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

dit kwam eruit:

Dit is een opvallende legging. 3 koninginnen, maar liefst 5 bekers en 3 munten.
Je significator (kaart 0) is de omgekeerde ridder van bekers. Deze kaart representeert hoe je op dit moment in het leven staat. De kaart staat voor bewustwording. Bekers staan voor het gevoelsleven, verbondenheid, intuitie, passiviteit, en meer.. De ridder handelt bewust, maw. hij weet de zin van de onzin te scheiden en je sreeft naar verbondenheid met anderen. Hij is allen omgekeerd gevallen. Het lijkt erop dat je tevergeefs gevochten hebt om je geaccepteerd of begrepen te voelen. Je hebt mss. een periode achter de rug waarin je je eenzaam voelde.

De volgende kaart staat voor je karakter en je bent iemand die zijn verantwoordelijkheid kent en ook neemt. Je pad wordt gekruisd door zwaarden 2, wat betekent dat je een knoop hebt moeten doorhakken, een definitieve keuze hebt moeten maken.
Ergens weet je allang wat je wilt en heb je jezelf heus wel door. (Het aas van bekers op positie 3) Tegenover de buitenwereld lijk je dan ook een stuk volwassener, opeeens. (bekers 7 op positie 7)
Je hebt je moeten losmaken uit de veilige omgeving. Als het ware ben je uit de moederschoot los gerukt. Je bent uit een droomwereld in de werkelijheid terecht gekomen. Concreet kan dit betekenen dat je kleur moet bekennen en uit moet komen voor je gevoelens. (koningin van staven op positie 8)
Je bent je heel duidelijk aan het bezinnen op je handelen. (koningin van zwaarden op positie 5). Dat is ook nodig want je wereldbeeld is nog wat warrig, waardoor je nog geen doelgerichte plannen kunt maken.
Wat je zou kunnen proberen is om irreële verwachtingen los te laten (munten 8 op positie 6), van daaruit kun je met een schone lei beginnen, inzicht krijgen in je eigen kunnen en daarnaar kunnen handelen..

Ik heb natuurlijk geen idee of het wat voor je betekent.. Maar het was een leuk experiment en het was fijn de kaarten weer eens te hanteren. :)
Het klopt wel aardig :)

Bedankt! ^O^
Twiddel
pi_123786838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:25 schreef Elvi het volgende:
HIer is avlast de trekking:

0: zwaarden 7, omgekeerd
1: staven 4, omgekeerd
2: arcana 18, de maan
3: bekers 10
4: munten 7, omgekeerd
5: arcane 15, de duivel, omgekeerd
6: munten 2, omgekeerd
7: het aas van zwaarden, omgekeerd
8: arcana 12, de gehangene, omgekeerd
9: koningin van zwaarden
10: het aas van munten

De duiding volgt ASAP. :P
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:09:11 #18
47102 Elvi
miemkwien
pi_123794861
Oh bah de duivel en de gehangene... geen toren? anders was het helemaal een feest :')
pi_123804940
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:09 schreef Elvi het volgende:
Oh bah de duivel en de gehangene... geen toren? anders was het helemaal een feest :')
Geen toren, maar de duivel en de gehangene zijn wel allebei omgekeerd gevallen..
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:46:45 #20
47102 Elvi
miemkwien
pi_123806041
Ik wacht met angst en beven op je uitleg! (nee serieus, ik word zenuwachtig van die kaarten)
pi_123806178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:46 schreef Elvi het volgende:
Ik wacht met angst en beven op je uitleg! (nee serieus, ik word zenuwachtig van die kaarten)
Ik ben nu echt te gaar om ermee aan de gang te gaan.. maar ik zou me er niet te druk om maken. Hetis maar een spel hoor :P
pi_123843522
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:46 schreef Elvi het volgende:
Nou, als je mij er niet op aankijkt :P dan volgt hier de uitleg::

Je vindt het moeilik om verantwoordelijkheid te dragen. Je mentaliteit is die van iemand die eigen voordeel najaagt.
De motor achter dit alles is je angst. Je bent een generaliseerde angststoornis ontwikkeld en je bent die aan het verwerken of je hebt je moeten groothouden, ofzoiets.
Gelukkig word je je hier iets meer bewust van.
Je vindt jezelf terug en dat is fijn, dan hoef je niet langer een dwarsligger te zijn. Of je kunt je positie jezelf en anderen tot voordeel laten strekken: zonder dwarsliggers krijg je geen stevige rails, tenslotte.
Je krijgt te maken met een crisis. Door je vernieuwde zelfinzicht zie je dat je voorheen wat grillig was. Het is niet fijn om zo geconfronteerd te worden, maar je moet je niet laten verteren door spanningen of zelfhaat.
je hebt nog weleens eigen voordeel nagejaagd, maar nu heb je de mogelijkheid om eens na te denken over je handelingen.
Het kan zijn dat je tot de conclusie komt dat je mogelijkheden hebt laten liggen al of niet ten gevolge van een soort drempelvrees.
Je hoeft dan niet langer de schijn op te houden, je zult dan tot de conclusie komen dat je goed bent zoals je bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 09-03-2013 22:21:22 ]
  zondag 10 maart 2013 @ 10:50:23 #23
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_123857670
Zou iemand kaarten voor mij willen leggen? :) ben wel benieuwd!
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_123858804
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:50 schreef Ehhe het volgende:
Zou iemand kaarten voor mij willen leggen? :) ben wel benieuwd!
Eerst is Myxomatosekonijn aan de beurt, daarna ben jij. Als Elvi me ondertussen niet heeft afgeschoten omdat haar kaarten niet onverdeeld positief uitvielen..
pi_123858875
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 11:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Eerst is Myxomatosekonijn aan de beurt, daarna ben jij. Als Elvi me ondertussen niet heeft afgeschoten omdat haar kaarten niet onverdeeld positief uitvielen..
Ik bescherm je wel in de tussentijd ;)
Ben benieuwd! :Y :)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')