Neen.quote:
Stand #1quote:
Correct.quote:
Lol toen bestond er nog geen Romeinse keizer.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:51 schreef DeParo het volgende:
Julius Caesar.
(Romeinse tijd is niet mijn sterkste krant vermoedelijk![]()
.)
Dat had ik wel moeten wetenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:55 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Lol toen bestond er nog geen Romeinse keizer.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat had ik wel moeten weten![]()
.
Augustus dan.
Beide incorrectquote:
Ja Edward IV of Englandquote:
Jazeker. Tussen 1807 en 1808 woonde hij overigens in Utrecht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:15 schreef Timwonnacott het volgende:
Lodewijk napoleon? Residentie A'dam?
Op zich wel leuk, ben zelf niet bekend met een hoop van de Nederlandse historie (Wel slecht), dus altijd leuk om er over te praten/lerenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:29 schreef Nibb-it het volgende:
[info]Is er trouwens behoefte aan een apart slowchat-topic om de antwoorden te bespreken?[/info]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit heel erg in de buurt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep dat is hem, de stad van de overwinning.quote:
volgens mij wist jij het antwoord allang, maar deed je net alsof je het niet wistquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hé tim, naar mij mening mag je de hints wel wat moeilijker maken. En eventueel wat minder scheutig. Het mag best moeilijk zijn.
Het was het enige Belgische fort wat me zo te binnen schoot.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:06 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Die werd toch juist heel snel ingenomen?
Mij ook niet. Ik gok dat het in Nederland is?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:12 schreef Timwonnacott het volgende:
Zelfs de Neteoever zegt mij helemaal niets
Ik weet hetquote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:28 schreef Woestijnvos het volgende:
Nog te moeilijk 2de Forten gordel van Antwerpen.
Ik heb google gebruikt, dus mag het niet posten, wel zo eerrlijk, toch?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. Als je het wist, had je het wel gezegd.
Dan wel.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb google gebruikt, dus mag het niet posten, wel zo eerrlijk, toch?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:51 schreef Woestijnvos het volgende:
Even wat plaatselijke geschiedenis van mijn dorp.![]()
Welk fort op de zuidelijke Neteoever gaf zich als laatste over aan de vijand.
quote:
Dufel of Duffel (weet niet precies hoe je het schrijftquote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:28 schreef Woestijnvos het volgende:
Nog te moeilijk 2de Forten gordel van Antwerpen.
Dat is het.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:36 schreef Moin het volgende:
Dufel of Duffel (weet niet precies hoe je het schrijft) zou ik zeggen dan. Dat was iig een van de laatste. Heb er vorige week nog iets over gelezen, maar zou niet met zekerheid durven te zeggen dat dit correct is!
Was het nu Dufel of Duffel?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:39 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Dat is het.![]()
1 LompeHork
1 Cobra4
2 Doler12
2 Woestijnvos
1 Nibb-it
1 Timwonnacott
1 Moin
Openings post eens doorlezen voor de regels en dan idd een vraag stellen binnen de 15 minuten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:42 schreef Moin het volgende:
[..]
En nu? Moet ik nu een vraag stellen of wat?
quote:
Nee, dat is net te vroeg. Jin werd zo'n halve eeuw voor de Mongoolse verovering terug geabsorbeerd in een dynastie die over geheel (toenmalig) China heerste.quote:
Dan weet ik het, maar ik heb geen vervolgvraag en moet nu bijna wegquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, dat is net te vroeg. Jin werd zo'n halve eeuw voor de Mongoolse verovering terug geabsorbeerd in een dynastie die over geheel (toenmalig) China heerste.
Helaas, tijdens de Qing-dynastie stond aan de andere kant van de wereld Hannibal ante portas.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef Woestijnvos het volgende:
Ik zou het niet weten de Qing-dynastie.
Deze is juist.quote:
quote:
Correctquote:
Correct.quote:
Klopt. Witold Pilecki inderdaad.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is Witoldi Pilecki (sorry als ik het niet goed schrijf) en hij is in opdracht van de Poolse ondergrondse tijdens WO II meerdere malen vrijwillig het concentratiekamp in gegaan en ook weer ontvlucht. Na de oorlog is hij op bevel van Stalin geëxecuteerd.
O ja, en hij lijkt op één van mijn vroegere leraren?
Deze is wel specifiek genoegquote:
Die was te makelijk.quote:
Het is inderdaad de Hiryu. Twee antwoorden dat mag eigenlijk niet, maar keur het wel goed.quote:
geen van de grote oostelijke rijken had een expansie-politiek (niet de chinezen en evenmin de koreanen, de russen hadden toen geen vrije toegang tot de pacifische oceaan, pas veel later wisten ze vladiwostok van de chinezen afhandig te maken).quote:Op maandag 28 januari 2013 23:46 schreef Polacco het volgende:
Wat was hier de voornaamste reden van?
Dit is het antwoord. Zee gevechten tussen Japanse clans gingen meestal niet verder dan een aantal enteringsacties. Het idee van het aanvallen en het tot zinken brengen van een schip was nooit iets dat met overtuiging werd nagestreefd. Dat was niet een eervolle manier van vechten.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Omdat ze het minderwaardig vonden om op een boot te vechten? Daar zit geen eer in.
Inderdaad.quote:
Dan weet ik niet wat hij als souvenir daarmee wilde uitdelen :p :p. Maar in ieder geval incorrect haha.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik weet niet wat Grissom meenam, maar zijn collega nam een sandwich met SPAM voor hem mee, omdat Grissom altijd klaagde over het astronautenvoedsel.
Daar ging iets fout.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:25 schreef Doler12 het volgende:
Ik dacht dat de capsule zonk na de splashdown, maar ik heb geen idee of munten nou daar een effect op hadden?
Bijna.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:41 schreef Timwonnacott het volgende:
Hij werd te zwaar toen ze hem uit de capsule wilde halen?
Soort van, normaal kon je rustig ronddobberen tot de boot je kwam ophalen maar bij hem ging er iets mis waardoor z'n capsule begon te zinken, de muntjes in zijn pak en andere zaken waarschijnlijk ook nog die hij niet mocht meenemen zorgden ervoor dat hij bijna niet omhoog kon komen. Hij wist zich maar ternauwernood te reddenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:17 schreef Timwonnacott het volgende:
Te zwaar om te zwemmen dan? Hoeveel muntjes had die wel niet
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Omdat zijn vader zich had gelijkgesteld met de god Aton, en dat is teruggedraaid.
quote:
Dat is correctquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:00 schreef Poespas het volgende:
Heinz Guderian, de blauwdruk voor de blitzkrieg door te wijzen op de toepassing van tanks in moderne oorlog.
Helemaal goed!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:25 schreef Doler12 het volgende:
Nu snap ik het! Was het niet Mansa Moussa die met zijn hadj zoveel goud had verdeeld onder de bevolking dat er een enorme inflatie opstak?
Vergaan Onder Corruptie!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:34 schreef Doler12 het volgende:
Hoe werd de VOC vaak bespottend benoemd na zijn faillissement?
Helemaal juistquote:
*dingdingdingdingding*quote:
Dat is die ja.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:21 schreef DeParo het volgende:
Was dat niet met die film Robin Hood met Russell Crow of was dat een andere Richard misschien.
Tsja geen idee meer waar, zal het ook vast wel geleerd moeten hebben tijdens mijn eerstejaar als geschiedenisstudent, maar Frankrijk is het enige wat ik je kan zeggen hahaquote:
Nee hint dan maar hij was toen in oorlog met Frankrijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dan is hij gestorven op de terugreis, want ik ben ongeveer 99% zeker dat hij Engeland niet meer gehaald heeft.
Gokje dan: Caen
Het was geen grote stad, het was een klein kut kasteel, feitelijk heeft Richard zijn leven voor niks weggegooid, nadat het Engelse volk keihard moest werken om zijn losgeld te betalen.quote:
Ja ik zal het maar goed rekenen het is Châlus.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:30 schreef Polacco het volgende:
Dit gaat toch over Richard Lionheart? Volgens mij was dat chahus of cahus (ik weet niet precies hoe je dat spelt)
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:36 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Ja ik zal het maar goed rekenen het is Châlus.![]()
7 Doler12
4 Woestijnvos
3 Ser_Ciappelletto
2 Timwonnacott
2 Nibb-it
1 LompeHork
1 Cobra4
1 Moin
1 Rave_NL
2 Polacco
1 DeParo
1 Poespas
1 motorbloempje
Klopt. Ook in Witrusland wordt hij als een held beschouwd, daar doelde ik eigenlijk op. Maar je hebt gelijk ook in Amerika wordt hij als een held van de revolutie beschouwd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:45 schreef DeParo het volgende:
Neem aan in Polen als held en dan vast ook Litouwen.
Deed mee aan de opstand tegen de Russen en Amerikaanse Revolutie.
Oh dan ook in Amerika een held waarschijnlijk.
Haha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |