abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin vrijdag 25 januari 2013 @ 09:12:24 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122019648
091006_725_new_logo640x395.jpg

Doctor Who
A Mad Man with a Box

110210_725_tardis.jpgMet de eerste uitzending op 23 november 1963, 33 seizoenen, 786 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

The Doctor is een Time Lord. Dat is zijn 'species'. Zijn thuisplaneet is Gallifrey, of eigenlijk, dat was het. In de laatste grote Time War, die raasde tussen voornamelijk de Time Lords en de Daleks, heeft the Doctor een eind moeten maken aan alles, met de vernietiging van zijn thuisplaneet als de prijs. Hij is nu de enige Time Lord die nog leeft.

De Time Lords waren een samenleving van tijdreizigers. Ze gebruikten TARDIS'en om in rond te reizen; tijd/ruimtemachines die aan de buitenkant overal op konden lijken (want een TARDIS kan zichzelf vermommen om in de omgeving te passen) maar aan de binnenkant veel groter zijn dan aan de buitenkant. De TARDIS van de Doctor ziet eruit als een 'police box' uit de jaren '50. In deze huisjes konden Britse politieagenten criminelen vastzetten, of de telefoon gebruiken om naar het bureau te bellen. Het 'chameleon circuit' van de Doctor's TARDIS is kapot, daarom zal-ie altijd op de police box blijven lijken. Anno jaren 2000 is het uiterlijk van een police box, mede door het verdwijnen van de echte politiehuisjes, een iconisch beeld dat wordt geassocieerd met Doctor Who. Het begrip 'bigger on the inside' is een begrip in de UK.

The Doctor heeft de gewoonte regelmatig op Aarde langs te komen, niet in de laatste plaats omdat hij meestal iemand van onze planeet uitnodigt om mee te reizen als companion, en dat betekent dat-ie ook weer eens terug moet komen. Door de seizoenen heen heeft hij Aarde al regelmatig van de ondergang gered.

100217_725_mattsmith-publicity.jpeg

Doctor Who heeft 32 seizoenen natuurlijk niet met dezelfde cast kunnen doen. Gelukkig hoeft dat ook niet; een eigenschap van een Time Lord is dat wanneer zijn lichaam sterft, door ouderdom, verwondingen of andere ernstige schade, het overgaat tot 'regeneration'. Het hele lichaam wordt vernieuwd en veranderd. Onze Time Lord, the Doctor, heeft inmiddels tien regenerations gehad. De rol van de Eleventh Doctor wordt vertolkt door Matt Smith.

110210_725_100404-eleven-doctors.jpg

Torchwood
Torchwood is ready

Tijdens een avontuur in Schotland ontmoetten The Doctor en zijn toenmalige companion Rose Koningin Victoria. Ze redden haar van een buitenaardse dreiging die Victoria heeft doen besluiten dat het Britse Koninkrijk niet alleen beschermd moet worden tegen andere landen, maar ook tegen dreiging van bovenaf. Voor dit doel richtte ze een nieuwe organisatie op, vernoemd naar het landhuis waar eerder genoemd avontuur plaatsvond; Torchwood House.

Het Torchwood Institute groeit vanaf dat moment uit tot een organisatie die zichzelf buiten alle autoriteiten plaatst: politie, leger, VN. Het Instituut onderzoekt alles wat buitenaards is. Alles wat ze vinden houden ze, ontleden ze en maken ze zich eigen. Het is een organisatie die voornamelijk op de UK gericht is, en dus zijn er meerdere vestigingen in Schotland, Engeland en Wales.

110211_725_tw_downloads_s2_team_martha_1024.jpeg
Torchwood-cast van seizoen 2

In Cardiff, de hoofdstad van Wales, bevindt zich een Rift; een scheur in ruimte en tijd, die de veroorzaker is van vele onverklaarbare verschijningen en problemen in de stad. Het is vanwege deze Rift dat Torchwood een vestiging in Cardiff heeft. Deze vestiging wordt geleid door Captain Jack Harkness, een voormalige companion van the Doctor. Of eigenlijk werd geleid, maar als je wil weten wat dat inhoudt moet je de serie gaan volgen.

Seizoenen en uitzendingen

Doctor Who heeft jaarlijks een nieuw seizoen van 13 afleveringen. Zo'n seizoen begint doorgaans in het einde van maart of de eerste helft van april. Het seizoen van 2011, binnen dit topic wel eens afgekort tot DW6, zal bovendien halverwege een langere pauze inlassen, wat een spectaculaire cliffhanger en uiteindelijk een langer uitgerekt seizoen betekent.

Seizoen 6 zag de voortzetting zien van enkele verhaallijnen uit de seizoenen 4 en 5. Zo werd de uitspraak 'silence will fall' verklaard en leerden we meer over de mysterieuze River Song, een tijdreizigster die de Doctor herhaaldelijk in omgekeerde chronologische volgorde lijkt te ontmoeten.

Doctor Who wordt gedurende een regulier seizoen op zaterdagen uitgezonden op BBC One (alleen nieuwe afleveringen) en gedurende het hele jaar zijn er herhalingen op BBC Three. In Nederland zendt SyFy de serie uit.

Torchwood heeft twee reguliere seizoenen van 13 afleveringen gehad. Het eerste seizoen liep in 2006 (en 1 dag in 2007) en het tweede in 2008. Seizoen 3, of TW3, was een miniserie met de ondertitel Children of Earth. De vijf afleveringen van deze miniserie werden op vijf achtereenvolgende dagen uitgezonden op BBC One in 2009 en betekende grote veranderingen voor het Torchwood team.

110211_725_Torchwood_md_banner.jpeg

Het vierde seizoen werd wederom een serie met een doorlopend verhaal en een ondertitel. Getiteld 'Miracle Day' duurde TW4 tien afleveringen en dit werd geproduceerd door niet alleen de BBC, maar ook Amerikaans premium network Starz. Het verhaal beperkte zich dan ook niet langer tot de UK, maar plaatste zich ook in de VS.

Torchwood werd worden uitgezonden op BBC One en Starz, in de zomer van 2011.

Sarah Jane Adventures

Doctor Who is een 'familieserie' met zowel kinderen als volwassenen als publiek. Torchwood richt zich op de wat oudere kijker. De jongere Doctor Who-fans kunnen daarnaast terecht bij The Sarah Jane Adventures, over een oud companion van the Doctor. In theorie hoort die serie ook thuis in dit topic, maar de animo is wat minder, want het is een kinderserie. Af en toe was er een crossover tussen de series, en in zo'n geval besteedden we er natuurlijk aandacht aan.

Helaas is hoofdrolspeler Elisabeth Sladen (Sarah Jane Smith) op 19 april 2011 overleden. Seizoen 5 van The Sarah Jane Adventures was al wel in productie; er zijn zes afleveringen (drie verhalen) opgenomen. Deze zullen worden uitgezonden op een nader te bepalen datum.

Afleveringen

Seizoen 7 van Doctor Who start op 1 september op BBC One en BBC America. Er zullen vijf afleveringen worden uitgezonden in september en oktober, die vanaf eind oktober ook op dvd/blu-ray te verkrijgen zijn. De laatste van die vijf is het afscheid van companions Amy en Rory. Aflevering zes is de Christmas Special, waarin we kennis maken met nieuwe companion Clara Oswin. De overige acht afleveringen van seizoen 7 worden uitgezonden in 2013.

1. Asylum of the Daleks
2. Dinosaurs on a Spaceship
3. A Town Called Mercy
4. The Power of Three
5. The Angels Take Manhattan

6. (Christmas Special)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_122019672
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:12 schreef Breuls het volgende:

[..]

Maar dat zou dan nu een dubbele aflevering zijn. ;)
Geen cliffhangers meer :'(
  vrijdag 25 januari 2013 @ 09:13:37 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122019678
Handige TT :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin vrijdag 25 januari 2013 @ 09:13:38 #4
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122019679
Laatste posts:
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:37 schreef Breuls het volgende:
De serie begint in zwart-wit met slechte beeldkwaliteit. Ik zou gewoon voor je eigen lol beginnen bij Tom Baker of Peter Davison. Die zijn minder 'erg' :P.

Je kunt daarna altijd nog terugwerken.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:38 schreef Operc het volgende:

[..]

Missen er in hun periodes ook nog afleveringen?
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:39 schreef Breuls het volgende:
Ik heb geen idee welke er missen, maar het zullen wel oudere afleveringen zijn.
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 02:14 schreef Pek het volgende:

[..]

Het is wel leuk om hier en daar een "legendarische" episode mee te pakken, zoals de allereerste, maar ik trek het niet lang, zo f*cking traaaag :O
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:17 schreef Breuls het volgende:
Ja, een classic serial vertelt een verhaal in 4x25 minuten wat ze nu in 45 minuten zouden doen. :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:44 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

En Pertwee als doctor missen??!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:47 schreef Breuls het volgende:
Nee, het is een startpunt. Time can be traversed in either direction. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Sommige zelfs 6/8 afleveringen :P

[..]

The dandy and fabulous 3rd Doctor 8-)
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:12 schreef Breuls het volgende:

[..]

Maar dat zou dan nu een dubbele aflevering zijn. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2013 @ 09:26:15 #5
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_122019934
Moet in de OP de Doctor/Amy foto niet vervangen worden voor een Doctor/Clara foto? :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Admin vrijdag 25 januari 2013 @ 09:27:02 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122019956
Ja, eigenlijk wel. En de programmagids moet worden bijgewerkt, maar daar heb ik nu geen tijd voor. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_122020997
Ik ben er wel eens aan begonnen maar ook na 1,5 'ouwe' aflevering weer afgehaakt. Té gedateerd om fatsoenlijk weg te kijken imo
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:12:37 #8
71919 wonderer
pi_122021147
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:07 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik ben er wel eens aan begonnen maar ook na 1,5 'ouwe' aflevering weer afgehaakt. Té gedateerd om fatsoenlijk weg te kijken imo
Yep.

En de redenen waarom ik Doctor Who leuk vind, zijn de verhalen en het acteerwerk, en dat is bij de vorige series (heel) anders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_122022170
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:07 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Welke dan? :?

Dan kijk je helemaal geen DW meer. :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:12 schreef wonderer het volgende:

[..]

Yep.

En de redenen waarom ik Doctor Who leuk vind, zijn de verhalen en het acteerwerk, en dat is bij de vorige series (heel) anders.
Classic? :P
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:35:16 #10
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_122023615
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Welke dan? :?

Dan kijk je helemaal geen DW meer. :+

[..]

Classic? :P
De afleveringen vanaf 2005 zijn imo niet te vergelijken met die uit de jaren 60/70/80. Die kreeg ik echt niet weggekeken, sorry ...
pi_122023739
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:35 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

De afleveringen vanaf 2005 zijn imo niet te vergelijken met die uit de jaren 60/70/80. Die kreeg ik echt niet weggekeken, sorry ...
Ik begrijp je niet _O-
pi_122023793
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet _O-
Doctor Who was een serie in de jaren 60-80 en is in 2005 nieuw leven ingeblazen. De oude afleveringen zijn trager en gedateerder dan de nieuwe (op dit moment dan, daar denken we mogelijk over 30 jaar ook weer anders over.) The_BoezelaaR vindt die oude afleveringen niet boeiend en ik ga de komende weken bekijken of ik het met hem eens ben :+
pi_122023831
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet _O-
Wij jou ook niet.

De 2005-afleveringen zijn erg verschillend in vergelijking met de classic-afleveringen. De classics kunnen daardoor wat moeizaam wegkijken.
Simpel.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_122024010
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:40 schreef Operc het volgende:

[..]

Doctor Who was een serie in de jaren 60-80 en is in 2005 nieuw leven ingeblazen. De oude afleveringen zijn trager en gedateerder dan de nieuwe (op dit moment dan, daar denken we mogelijk over 30 jaar ook weer anders over.) The_BoezelaaR vindt die oude afleveringen niet boeiend en ik ga de komende weken bekijken of ik het met hem eens ben :+
Er zijn juist heel veel verwijzingen naar de oude serie(Moffat is er dol op) 8-)

quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:41 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Wij jou ook niet.

De 2005-afleveringen zijn erg verschillend in vergelijking met de classic-afleveringen. De classics kunnen daardoor wat moeizaam wegkijken.
Simpel.
Echt waar?

Classic DW valt best wel mee,aangezien iedereen inmiddels gewend is aan de 2005 versie(en USA series) :P
pi_122024379
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Er zijn juist heel veel verwijzingen naar de oude serie(Moffat is er dol op) 8-)

[..]

Echt waar?

Classic DW valt best wel mee,aangezien iedereen inmiddels gewend is aan de 2005 versie(en USA series) :P
Niet vreemd toch?
Niet iedereen is eene geavanceerd TV-kijker, niet iedereen kijkt vaak oude series. Als je voornamelijk nieuwe/hedendaagse series kijkt is een oude serie als de classic 60's/70's DW een (te) groot verschil.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
pi_122024429
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:57 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Niet vreemd toch?
Niet iedereen is eene geavanceerd TV-kijker, niet iedereen kijkt vaak oude series. Als je voornamelijk nieuwe/hedendaagse series kijkt is een oude serie als de classic 60's/70's DW een (te) groot verschil.
Vooral in zwart/wit en oude technieken :+
  Admin vrijdag 25 januari 2013 @ 13:33:12 #17
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122027786

:P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_122028084
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:33 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]

Tripod :N
  Admin vrijdag 25 januari 2013 @ 15:31:09 #19
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122032393
Oh. Nouja, dat is een foto van oude cybermen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_122033526
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 15:31 schreef Breuls het volgende:
Oh. Nouja, dat is een foto van oude cybermen. :)
bron

Mondasian Cybermen *O*
  vrijdag 25 januari 2013 @ 16:12:44 #21
71919 wonderer
pi_122034096
Eindelijk de box van de eerste vier seizoenen binnen :') September besteld, whooo.
  Admin zaterdag 26 januari 2013 @ 08:51:28 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122061059
Wow, da's een lange levertijd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_122062506
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 16:12 schreef wonderer het volgende:
Eindelijk de box van de eerste vier seizoenen binnen :') September besteld, whooo.
Is dat die zwarte doos van Play.com?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 15:28:34 #24
71919 wonderer
pi_122072272
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:40 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Is dat die zwarte doos van Play.com?
Ja, alleen heb ik hem nu van amazon.co.uk (voor tien euro minder ook nog).
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 08:51 schreef Breuls het volgende:
Wow, da's een lange levertijd.
Eerst lag ie een maand bij de douane (play.com stuurt van de kanaaleilanden en dan moet je invoerrechten betalen, blijkbaar...). Kreeg ik het eindelijk binnen, was de doos beschadigd. Teruggestuurd, wachten op een nieuwe, af en toe eens mailen. Ze hadden de beschadigde niet binnen en uiteindelijk heb ik mijn geld teruggekregen en bij amazon.co.uk besteld en binnen drie dagen lag ie bij mijn ouders :')

Nu moet ik dus nog wachten tot ik weer naar Nederland ga om hem op te halen :')
  Admin zondag 27 januari 2013 @ 18:30:33 #25
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122124114
Play.com naar Nederland gaat meestal prima. Soms kan het idd iets langer duren, maar over het algemeen heb ik binnen een week of twee m'n bestelling.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 27 januari 2013 @ 18:31:16 #26
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122124150
En terwijl ik erover nadenk bij welke bestelling het ook alweer langer duurde dan normaal... volgens mij was dat ook die 4-seizoenenbox. :D

Zal wel door de grootte komen, dat ze er extra naar kijken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_122200210
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-

[ Bericht 42% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 29-01-2013 03:27:41 ]
pi_122225056

Bron
:+

[ Bericht 5% gewijzigd door WheeleE op 29-01-2013 19:41:08 (uuuuuuurl!) ]
  Designer dinsdag 29 januari 2013 @ 19:39:59 #29
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_122225176
uuuuuuuuurl

Yabbadabbadoovian _O-
🐙
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:59:17 #30
13250 Lod
Sapere aude!
pi_122238598
Ik ben een Statue-vian :@
GNU Terry Pratchett
pi_122238716
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:59 schreef Lod het volgende:
Ik ben een Statue-vian :@
Same here, liep over de grote begraafplaats in Glasgow constant over m'n schouder te turen ;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_122246685
* WheeleE is ook een StatueVian
Naast een Whovian dan.
Vooral de kleine giechelende Cherubijntjes uit The Angels Take Manhattan. Brrr. :N
pi_122253473
Begrijp ik goed dat ze aflevering 1 van Doctor Who gaan remaken?

http://www.ign.com/articl(...)-in-doctor-who-drama
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2013 @ 14:18:41 #34
91830 MaximusTG
pi_122253710
Nee, dat begrijp je verkeerd.

"The one-off 90-minute drama will be written and executive produced by Mark Gatiss, and tell the story of the genesis of the long-running sci-fi series, which first aired on the BBC on November 23, 1963."

"BBC Head of Drama Sydney Newman – credited with creating the show –will be played by Bourne Identity star Brian Cox,"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 januari 2013 @ 15:33:20 #35
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_122256778
En Filch dus als Hartnell, wel grappig dat sommigen afgelopen zomer in de 'najaar 2012' trailer hem al voorbij zagen komen en afvroegen of het hier om de 1st doctor ging :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_122256886
Ook prima :)
pi_122283892
Nieuw Doctor Who toys. Spoileren ze de storyline voor seizoen 7b?
http://io9.com/5980347/ne(...)ats-next-plot-twists
klikken op eigen risico.
Whiskyplankje
pi_122480575
Leuk geintje:

_O_ _O- _O_ _O-
pi_122480636
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:34 schreef Magic-IRC het volgende:
Leuk geintje:
[ afbeelding ]
_O_ _O- _O_ _O-
Oh man dat is fucked up! :D
  Admin maandag 4 februari 2013 @ 21:06:16 #40
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122482717
Oh wauw dat wil ik ook. :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_122488789
Heerlijk, van die geekie Whovians :D

Net als deze:

Ik ben dus niet de enige die z'n Whovianism in z'n apparatuur verwerkt. Mijn Wifi heet ook Gallifrey :+
pi_122489543
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:34 schreef Magic-IRC het volgende:
Leuk geintje:
[ afbeelding ]
_O_ _O- _O_ _O-
_O-

Kan je ook uithalen met Statue of Liberty / Angel of Liberty. :P
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin donderdag 7 februari 2013 @ 10:00:52 #43
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122587016
Ik zat gisteren een film te kijken waarin de personages naar één of ander tram-museum gingen. Wat zag ik daar ergens in de achtergrond in beeld staan?

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:47:56 #44
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_122605261
Nu ik eindelijk een plaatje heb...ook maar eens hier posten!!
Het enige programma waar ik ofwel voor thuisblijf of zorg dat ik het kan terugkijken *O*
Dat het maar snel 30 maart wordt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:13:44 #45
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_122630020
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:29 schreef WheeleE het volgende:
Ik ben dus niet de enige die z'n Whovianism in z'n apparatuur verwerkt. Mijn Wifi heet ook Gallifrey :+
De mijne Oodsphere...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Designer maandag 11 februari 2013 @ 23:22:32 #46
266257 crew  DeZwabber
pi_122774435
De Doctor Who facebook pagina linke ineens naar de propmaker van de serie die een eigen bedrijfje is begonnen met het maken Doctor Who prop replica's :D

http://www.rubbertoereplicas.com/

mooi O+
🐙
  Designer maandag 11 februari 2013 @ 23:35:44 #47
266257 crew  DeZwabber
pi_122774992
Wel duur, alhoewel. een Dalek Death Ray voor 565,- GBP

Wereld dominatie was nog nooit zo goedkoop!
🐙
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:41:16 #48
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_122795851
BBC announces Doctor Who 50th anniversary 3D special

http://www.nme.com/filman(...)ary-3d-specia/295955
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  Designer dinsdag 12 februari 2013 @ 17:45:02 #49
266257 crew  DeZwabber
pi_122795976
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:41 schreef DoomCow het volgende:
BBC announces Doctor Who 50th anniversary 3D special

http://www.nme.com/filman(...)ary-3d-specia/295955
🐙
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:15:15 #50
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122796943
Daar hoort een taart bij...

http://www.buzzpatrol.com(...)ealistic-dalek-cake/

(waarom heb ik niet zulke toffe ouders?)
pi_122807955

Nu wil ik een Gallifreyan Wibbly Wobbly paperweight.. :')
If you open your mind too much your brain will fall out
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:47:57 #52
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_122839283
Doctor Who fans launch campaign for Sue Perkins to be next Time Lord

http://www.nme.com/filman(...)ue-perkins-to/296018
That's not my cow!
pi_122841037
Ik vind dat ongelofelijk talentloze twat dat mens :{
pi_122845875
Dan krijg je er automatisch Mel bij als companion. Die twee komen in een verpakking heb ik het idee.

In other news:
Look Ice Warriors:
http://www.bbc.co.uk/blog(...)ce-Warriors-are-Back
Whiskyplankje
  Admin zaterdag 16 februari 2013 @ 12:47:46 #55
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122946307
BBC Worldwide heeft een nieuwe site gelanceerd vanwege het 50-jarig jubileum: http://www.doctorwho.tv/

Best leuk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:56:28 #56
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_122946529
NEEE IK WIL GEEN VROUWELIJKE DOCTOR :(
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_122956221
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:56 schreef Ugjerke het volgende:
NEEE IK WIL GEEN VROUWELIJKE DOCTOR :(
Boeiend wat jij wil. Mij lijkt het wél gaaf. :P
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:17:17 #58
45 SiGNe
pi_122958733
Vrouwelijke timelord vind ik opzich prima maar dan moet het inderdaad niet Sue Perkins worden.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:25:04 #59
71919 wonderer
pi_122959061
Is dat eigenlijk mogelijk, qua regeneratie? Hebben ze het daar wel eens over gehad? Canon-wise?
pi_122959199
Eleven was even bang dat ie een vrouw was geworden, vnwege het langere haar. En blij toen dat niet zo was. Dus het zou een optie kunnen zijn.
pi_122959837
Vrouwelijke timelords zijn er natuurlijk genoeg, maar the Doctor is toevallig een man. Lijkt me sterk dat hij vanaf z'n geboorte (worden timelords eigenlijk 'geboren'?) mannelijk is geweest en dan na een X aantal regenerations plots in een vrouw zou veranderen.
pi_122961901
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:25 schreef wonderer het volgende:
Is dat eigenlijk mogelijk, qua regeneratie? Hebben ze het daar wel eens over gehad? Canon-wise?
In the Doctor's Wife heeft the Doctor het over een andere Time Lord gehad die zowelijk mannelijke als vrouwelijke vormen heeft gehad.
  Admin zondag 17 februari 2013 @ 00:30:33 #63
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122973825
quote:
Ja. Het is canon-wise mogelijk, maar ik als jongetje van 30+ hoop dat het er nooit van komt. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 17 februari 2013 @ 00:38:14 #64
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_122974090
Okay, het nieuws wat we al jaren zoeken: de BBC wil voor de 50th anniversary ALLE Doctors terugzien: http://www.mirror.co.uk/t(...)sary-special-1710900

In hoeverre het lukt moeten we nog zien, en met Moffat aan het roer zal het lang duren voordat iets duidelijk is, maar laten we als fans met z'n allen hopen dat:

1) Alle Doctors te zien zullen zijn.
2) Dat dat niet geforceerd aanvoelt, maar volledig in de geest van de serie (wij vertrouwen Moffat, toch? Hij is de slimste van ons, de fans.)
3) Dat het een pracht van een avontuur voelt dat iets bijdraagt aan de geschiedenis.

Right? Laten we het proberen. Het is het waard, ook al zijn drie acteurs overleden en heeft een groot deel van de rest een grote plofkop gekregen. De BBC weet er vast wel iets op te vinden. I'm up for it. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_122974804
Ja, het wordt vast een mooi spektakel. En dan alle Doctors in hun eigen console room! Die werden toch ergens in de TARDIS opgeslagen? :P

Tevens:
quote:
The special episode is likely to provide the exit point for Smith, who is expected to regenerate into the 12th Time Lord.
Let the speculations begin!
  zondag 17 februari 2013 @ 18:16:23 #66
211040 Uccie
pi_122997926
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:26 schreef lunapuella het volgende:

[..]

In the Doctor's Wife heeft the Doctor het over een andere Time Lord gehad die zowelijk mannelijke als vrouwelijke vormen heeft gehad.
Romana?
  Designer zondag 17 februari 2013 @ 18:23:37 #67
266257 crew  DeZwabber
pi_122998208
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:59 schreef Sprouts het volgende:
Ja, het wordt vast een mooi spektakel. En dan alle Doctors in hun eigen console room! Die werden toch ergens in de TARDIS opgeslagen? :P

Tevens:

[..]

Let the speculations begin!
Hier gaat zoveel budget in zitten dat de rest van het seizoen het decor bestaat uit geschilderde toiletrolletjes of zo :D
🐙
pi_123000529
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:16 schreef Uccie het volgende:

[..]

Romana?
Nee, the Corsair. Romana was voor zover ik weet altijd vrouwelijk.
  Admin zaterdag 23 februari 2013 @ 10:58:36 #69
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_123234513

Leuk interview met de Moff. Hij is al bezig met DW8, The Big Bang heeft een grapje in de titel: het slaat (ook) op de verwekking van River, en The Beast Below is (terecht) zijn minst favoriete zelfgeschreven aflevering, want het is "a bit of a mess" en daar ben ik het wel mee eens. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Designer zondag 24 februari 2013 @ 00:02:58 #70
266257 crew  DeZwabber
pi_123261351
http://doctorwhotv.co.uk/hartnell-console-room-returns-45583.htm

Replica van de eerste TARDIS voor het jubileum :D
🐙
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 februari 2013 @ 08:21:14 #71
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_123266786
  zondag 24 februari 2013 @ 12:36:41 #72
45 SiGNe
pi_123270892
quote:
EXTERMINATE!
Is toch wel de meest iconische vijand van de Doctor ondanks de eierklustser en gootsteen-ontstopper.
Zelfs m'n kleine neefje roept "IK STOOR ME NIET!" als ie met een Dalek van z'n pa speelt :P
  zondag 24 februari 2013 @ 19:52:57 #73
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_123293741
quote:
Demon's Run

"She is a human +. Specifically: Human plus Timelord. Can she even regenerate?"

Klinkt me steeds meer als een loophole :+
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_123294836
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:36 schreef SiGNe het volgende:

[..]

EXTERMINATE!
Is toch wel de meest iconische vijand van de Doctor ondanks de eierklustser en gootsteen-ontstopper.
Zelfs m'n kleine neefje roept "IK STOOR ME NIET!" als ie met een Dalek van z'n pa speelt :P
Ik zou haast ook zeggen JUIST vanwege de garde en de gootsteenontstopper. ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_123296230
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:52 schreef wdn het volgende:

[..]

Demon's Run

"She is a human +. Specifically: Human plus Timelord. Can she even regenerate?"

Klinkt me steeds meer als een loophole :+
Ze heeft al haar regenerations opverbruikt in Let's kill Hitler..

Op Pinterest stikt het momenteel echt van de Doctor Who pins, leuke voorpret *O*
pi_123414752
Ik kan mijzelf ook eindelijk melden in dit topic nadat ik sinds gisteren in zo'n anderhalf jaar alle afleveringen van de reboot heb gezien :) Doctor Who is nu één van mijn favoriete TV-series. Ik heb nog niet eerder in dit topic gekeken, bang voor spoilers.
Naast de reboot ben ik ook bezig met het bekijken van de oude series. Ik heb vanaf de allereerste aflevering t/m de één na laatste aflevering van seizoen 4 gezien. Ook alle verloren afleveringen, die nu bestaan uit de originele audio met foto's van tijdens het filmen en af en toe een klein stukje film. Ondanks dat het vaak erg traag gaat en er soms saaie afleveringen tussen zitten, vind ik het toch leuk om te kijken. Mijn doel is om alle afleveringen gezien te hebben, maar dat zal nog jaren duren.

Ik kijk uit naar de volgende aflevering! Mooi verjaardagscadeau, 30 maart ben ik jarig :)
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_123449014
Een beetje over de top, en het steekt ook een beetje de draak met DW, maar toch leuk:
  Admin vrijdag 1 maart 2013 @ 14:54:43 #78
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_123501179

Doctor Who 7x07 heeft als titel: The Bells of St John
quote:
Written by Steven Moffat, 'The Bells of St John' will mark the official introduction of the Doctor's newest companion, Clara Oswald, played by Jenna-Louise Coleman. Having already made two appearances last year, the opening episode will be the first time fans get to see the Clara that will accompany the Doctor across the series' eight adventures.

Set in London against the backdrop of new and old iconic landmarks, The Shard and Westminster Bridge, 'The Bells of St John' will also establish a new nemesis, the Spoonheads, who will battle the Doctor as he discovers something sinister is lurking in the Wi-Fi.
Bron: http://www.bbc.co.uk/blog(...)rst-Official-Picture
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_123501239
Eerste reactie: "Wat ziet Amy er raar uit ..." .. "Oh wacht ... dat was ook zo"
  vrijdag 1 maart 2013 @ 16:20:10 #80
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_123504980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:56 schreef Young_David het volgende:
Eerste reactie: "Wat ziet Amy er raar uit ..." .. "Oh wacht ... dat was ook zo"
Hahahaha, oh damn. Ik las eerst jouw post, toen scrollde ik omhoog en dacht ik "Ja, die ziet er inderdaad raar uit".
  zaterdag 2 maart 2013 @ 18:59:32 #81
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_123544640
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:36 schreef WheeleE het volgende:
Een beetje over de top, en het steekt ook een beetje de draak met DW, maar toch leuk:
_O-
  zaterdag 2 maart 2013 @ 19:51:58 #82
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_123546283
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef Inu het volgende:

[..]

Ze heeft al haar regenerations opverbruikt in Let's kill Hitler..

Op Pinterest stikt het momenteel echt van de Doctor Who pins, leuke voorpret *O*
Ok maar .... dat kan het einde van haar zijn.
Er zit nog een heel stuk voor ;)

En anders wil ik Jenny.
pi_123564247
Huuu. Ik was even vergeten hoe creepy Angels in Manhattan was. :o
Nasty Cherubijntjes....

Oh en de Ponds ;(
pi_123675154
Doctor Hoo Hoo Hoo
  Admin woensdag 6 maart 2013 @ 09:48:02 #85
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_123693579

Van Facebook.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 6 maart 2013 @ 10:09:28 #86
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_123694097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 09:48 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]

Van Facebook.
Hehe, een levend standbeeld op de achtergrond. Is de stijl van Weeping Angels aangepast? :P
  Admin woensdag 6 maart 2013 @ 10:18:16 #87
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_123694309
Hehe. :P

Die foto is genomen nabij de London Eye, waar langs de Thames een wandelroute/ligweide is waar altijd veel van zulke levende standbeelden staan. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124107193
Ik hoop dat iedereen Comic Relief Night aan het kijken is/was, want the Doctor kwam net voorbij in een hele grappige sketch. :D
pi_124107473
Ik houd me aanbevolen voor ene youtube link :)
pi_124110384
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:38 schreef lunapuella het volgende:
Ik hoop dat iedereen Comic Relief Night aan het kijken is/was, want the Doctor kwam net voorbij in een hele grappige sketch. :D
uiteraard!
Ja doei.
  Admin vrijdag 15 maart 2013 @ 22:23:53 #91
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124112055
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:38 schreef lunapuella het volgende:
Ik was van plan te kijken, want ik verwachtte iets, maar er kwam van alles tussen.

Dus ik zou een YT ook op prijs stellen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124114335
Het voor Whovians relevante deel:
Helaas niet de hele sketch, maar het voorgaande is toch alleen relevant (en hilarisch, dat wel) als je Call the Midwife kijkt.
  Admin zaterdag 16 maart 2013 @ 07:03:25 #93
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124121493
Leuk genoeg. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 13:00:17 #94
45 SiGNe
pi_124126913
En hij heeft nog gelijk ook, Jedward is ook verschrikkelijk...
  zondag 17 maart 2013 @ 15:49:18 #95
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_124166129
New trailer for Doctor Who appears online – watch

Video features Cybermen, Sontarans and a Warwick Davis cameo

http://www.nme.com/filman(...)online--watch/298133
That's not my cow!
pi_124171370
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 15:49 schreef DoomCow het volgende:

KAN. NIET. WACHTEN...
  zondag 17 maart 2013 @ 23:44:58 #97
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_124189829
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 15:49 schreef DoomCow het volgende:

Cool. Nog even geduld!
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  Admin maandag 18 maart 2013 @ 07:17:00 #98
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124194443
Nice :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 21 maart 2013 @ 21:50:07 #99
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124352985
Leuk klein clipje uit de nieuwe aflevering: http://insidetv.ew.com/20(...)bells-of-saint-john/
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124354731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:50 schreef Breuls het volgende:
Leuk klein clipje uit de nieuwe aflevering: http://insidetv.ew.com/20(...)bells-of-saint-john/
Tof!
pi_124354862
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:00 schreef SiGNe het volgende:
En hij heeft nog gelijk ook, Jedward is ook verschrikkelijk...
Ik snap 'm niet.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:26:35 #102
45 SiGNe
pi_124354957
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik snap 'm niet.
Sloeg op
Jedward is een zangduo, tweeling geloof ik, hebben rare kapsels.. aliens volgens de Doctor.. horrible..
pi_124355008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Sloeg op
Jedward is een zangduo, tweeling geloof ik, hebben rare kapsels.. aliens volgens de Doctor.. horrible..
Ik wist dat het met die video te maken had maar geen idee wat jedward was, nu wel. :P Bedankt. ^O^
Optimist tot in de kist
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:29:41 #104
45 SiGNe
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:30:16 #105
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_124355166
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik wist dat het met die video te maken had maar geen idee wat jedward was, nu wel. :P Bedankt. ^O^
pi_124355226
Ik schrok :o, mijn ogen. ;(
Optimist tot in de kist
  Admin vrijdag 22 maart 2013 @ 09:13:42 #107
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124364708
Ik ken Jedward van de radio. Niet hun muziek (denk ik), maar omdat mensen er grappen over maken. Ik heb lange tijd gedacht dat het Jedwood was, omdat het soms zo uitgesproken wordt. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:14:34 #108
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_124364718
Ze hebben het laatste wee jaar voor Ierland meegedaan aan het ESF. Best leuke liedjes in die context.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_124365627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:50 schreef Breuls het volgende:
Oooh, thanks! Waarom duurt het nou zo lang?! :'(
  zaterdag 23 maart 2013 @ 18:28:57 #110
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_124414251
Prequel video of new 'Doctor Who' episode posted online - watch
New teaser clip shows Matt Smith's Doctor on the hunt for new assistant Clarea...

http://www.nme.com/filman(...)posted-online/298540
That's not my cow!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 18:39:30 #111
71919 wonderer
pi_124414616
Dat einde lag wel erg voor de hand, maar toch best een mooi stukje. Hij begint wat volwassener te worden.
pi_124417741
NU op BBC1, Doctor Who special van Pointless!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 20:14:34 #113
244933 trovey
Nachtoele
pi_124418185
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:02 schreef lunapuella het volgende:
NU op BBC1, Doctor Who special van Pointless!
Komt dat nog of is het nu? Ik zit nu naar allerlei personen te kijken die vragen beantwoorden, een soort quiz?
Optimist tot in de kist
  zaterdag 23 maart 2013 @ 20:15:34 #114
244933 trovey
Nachtoele
pi_124418215
Oh wacht, ik begin nu personen te herkennen. :P
Optimist tot in de kist
pi_124418469
Haha, Pointless is een quiz ja. ;)
pi_124422804
Whiskyplankje
  Admin zaterdag 23 maart 2013 @ 22:07:38 #117
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124422833
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124432902
quote:
Welke?

Ik had ze allemaal goed. :D
  zondag 24 maart 2013 @ 09:18:39 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124433002
'Doctor Who': Matt Smith To 'Leave Role As The Doctor To Focus On Hollywood Career'
http://www.huffingtonpost(...)aving_n_2930028.html

Matt’s all folks
Who star set to bow out at Xmas
http://www.thesun.co.uk/s(...)ho-at-christmas.html

Hobbit helmer Peter Jackson wants to direct a Doctor Who episode
He wants a gold Dalek in payment.
http://uk.movies.yahoo.co(...)isode-153058702.html

Former Dr Who Colin Baker to appear at Herne Bay Sci-Fi festival
http://www.kentonline.co.(...)appear_at_herne.aspx
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_124433539
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Hobbit helmer Peter Jackson wants to direct a Doctor Who episode
He wants a gold Dalek in payment.
http://uk.movies.yahoo.co(...)isode-153058702.html
Hmmm, "nerds rejoice"? Weet niet of ik daar zo blij mee zou zijn. Ik vind Jackson sinds LOTR een erg 'indulgent' regisseur geworden. Hij lijkt meer zijn films vol te proppen dingen die hij zelf gaaf vindt dan echt goede films met strakke verhaallijnen te willen maken.
  Admin zondag 24 maart 2013 @ 21:14:15 #121
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124459839
Prequel voor zaterdag:

Voor het eerst is Moffat voorspelbaar: dat einde zie je vanaf het begin aankomen. :P

Oh, en een trailer:
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124480146
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:14 schreef Breuls het volgende:
Prequel voor zaterdag:

Voor het eerst is Moffat voorspelbaar: dat einde zie je vanaf het begin aankomen. :P

Was inderdaad erg voorspelbaar....
  maandag 25 maart 2013 @ 13:45:29 #123
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124481717
8 van de 11, geen idee welke ik fout heb.
  maandag 25 maart 2013 @ 13:55:15 #124
45 SiGNe
pi_124482061
9 van de 11 hier, had verwacht dat ik het minder goed zou doen.
Ook hier onbekend welke fouten ik dan gemaakt had.
  maandag 25 maart 2013 @ 14:38:57 #125
244933 trovey
Nachtoele
pi_124483814
8 van de 11 goed, valt me nog mee. :')
Optimist tot in de kist
pi_124489942
quote:
10 uit 11 goed. Ik ben tevreden ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:38 schreef trovey het volgende:
8 van de 11 goed, valt me nog mee. :')
Ik blijf bij het zien van jouw nick denken aan Alons-y Alonso (oftewel Russell Tovey) :+
  Admin maandag 25 maart 2013 @ 17:49:53 #127
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124491003
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:16 schreef WheeleE het volgende:

Ik blijf bij het zien van jouw nick denken aan Alons-y Alonso (oftewel Russell Tovey) :+
Dat heb ik ook vaak. :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124586697
  Admin woensdag 27 maart 2013 @ 22:29:44 #129
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124587628
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124587730
Leuke special! Ik krijg gelijk zin om weer wat afleveringen te herkijken.
En ik heb al helemaal zin in de nieuwe afleveringen met Clara!
pi_124594565
Wanneer is Harry Melling te gast(als tiener Theta Sigma op Time... Academy)? :P
pi_124595594
quote:
Toffe special! Een tijdje terug helemaal vooraan begonnen (ook in dit topic vermeld geloof ik) maar dat was niet echt aan mij besteed. Daarom vanaf volgende week Seizoen 1 van de nieuwe serie herkijken en dan een beetje tempo maken om in ieder geval voor november helemaal bij te zijn. :)
  Admin donderdag 28 maart 2013 @ 07:23:52 #133
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124596137
Ik wilde alles herkijken van 2005 t/m nu, maar ik had geen tijd en bovendien heb ik m'n dvd's uitgeleend omdat ik dacht dat de serie pas eind april terug zou komen, ipv eind maart. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124597741
Tof artikel Breuls! ^O^
pi_124600862
quote:
Wauw, mooi stukje! Breuls heeft duidelijk hart voor de zaak!

Ik moet helaas werken zaterdag avond. Dus hopelijk zijn ze in de UK snel met uploaden, dan kan ik zondagochtend onder een paasontbijtje de nieuwe aflevering kijken!! :9
  Admin donderdag 28 maart 2013 @ 11:22:22 #136
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124600989
De aflevering staat meestal binnen een uur wel online. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124601919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 07:23 schreef Breuls het volgende:
Ik wilde alles herkijken van 2005 t/m nu, maar ik had geen tijd en bovendien heb ik m'n dvd's uitgeleend omdat ik dacht dat de serie pas eind april terug zou komen, ipv eind maart. :P
Voor mij is alleen seizoen 1 (en een paar afleveringen van seizoen 2) echt herkijken, de rest is nieuw voor me. Daarom wacht ik nog even met de afleveringen op TV volgen. :)
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:55:01 #138
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_124603954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 07:23 schreef Breuls het volgende:
:@ Ik gok dat je ze maandag weer meeneemt ;)
  Admin donderdag 28 maart 2013 @ 13:07:39 #139
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124604302
quote:
3s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:55 schreef GI het volgende:

[..]

:@ Ik gok dat je ze maandag weer meeneemt ;)
ik ook. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 maart 2013 @ 13:22:43 #140
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_124604823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:49 schreef Operc het volgende:

[..]

Voor mij is alleen seizoen 1 (en een paar afleveringen van seizoen 2) echt herkijken, de rest is nieuw voor me. Daarom wacht ik nog even met de afleveringen op TV volgen. :)
Mijn tip, laat vanaf zaterdag dit forum een beetje links liggen. Aangezien je mogelijk spoilers voorbij ziet komen
pi_124605110
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Mijn tip, laat vanaf zaterdag dit forum een beetje links liggen. Aangezien je mogelijk spoilers voorbij ziet komen
Bedankt. :) Inderdaad iets om even rekening mee te houden de komende weken. :)
  Admin donderdag 28 maart 2013 @ 13:43:14 #142
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124605540
Drie Doctors met hun postzegels. Kun je mooi zien wat de tijd met ze heeft gedaan:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124606043
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:16 schreef WheeleE het volgende:

[..]

10 uit 11 goed. Ik ben tevreden ^O^

[..]

:')
Overigens moet ik zaterdag aanstaande in de herhaling kijken, ga uit eten ten dat tijdstip. :P
Optimist tot in de kist
pi_124606079
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:43 schreef Breuls het volgende:
Drie Doctors met hun postzegels. Kun je mooi zien wat de tijd met ze heeft gedaan:

[ afbeelding ]
Ze zijn ouder geworden....ik ook sinds deze Doctors de actuele Doctors waren. :P
Optimist tot in de kist
pi_124606873
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:43 schreef Breuls het volgende:

[ afbeelding ]
McGann is nog best weinig veranderd. De rest is wel echt ouder geworden.
  Admin donderdag 28 maart 2013 @ 14:28:28 #146
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124607168
McCann is ook de meest recente van de drie natuurlijk. Het scheelt wel of je in de seventies of in de nineties de Doctor was. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 04:04:59 #147
45 SiGNe
pi_124634396
Breuls, hulde voor je special, erg grondig werk, is een hoop tijd in gaan zitten en da's te zien ^O^ _O_ ^O^

En nog maar een paar nachtjes slapen en we gaan eindelijk weer verder, ik heb zin in Clara :9~
pi_124635030
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 04:04 schreef SiGNe het volgende:
[...]

En nog maar een paar nachtjes slapen en we gaan eindelijk weer verder, ik heb zin in Clara :9~
Dat is voor meerdere interpretaties uitlegbaar.... Maar ik ben het er wel mee eens..... :9
  Admin vrijdag 29 maart 2013 @ 08:56:32 #149
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124635808
Thanks voor de complimenten overigens, peeps. :)

Ben blij dat de special bevalt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:30:32 #150
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124636349
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:56 schreef Breuls het volgende:

Is terecht, goede special. :Y
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:42:21 #151
211040 Uccie
pi_124636577
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:56 schreef Breuls het volgende:

Hij is zeker goed en lekker als voorbereiding op morgen, ben al helemaal in dr. Who stemming ^O^
pi_124638669
Yes, een mooie special die zorgt voor extra voorpret! En die waarschijnlijk ook wel een paar nieuwe Whovians oplevert.

Tomorrow! :s)
pi_124638770
En nu maar kijken hoeveel nieuwe volgers zich hier in het topic melden naar aanleiding van Breuls' special.
pi_124642118
Nog een dagje wachten!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:18:02 #155
45 SiGNe
  Admin vrijdag 29 maart 2013 @ 13:21:59 #156
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124642867
Leuk hoe we anno 2013, in YouTube-filmpjes, nog steeds storings- en haperings-beeldeffecten hebben die alleen voorkomen bij een analoog videosignaal. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 10:11:12 #157
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_124677292
Ik weet dat mijn buren ook Dr. Who kijken, tijd om even mijn wifi naam aan te passen O~)
pi_124680399
Nog 6,5 uur!
Whiskyplankje
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:52:46 #159
194233 Friday12
Originele kloon
pi_124680553
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:46 schreef Karstman het volgende:
Nog 6,5 uur!
bijna *O* *O* *O* *O*
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:32:07 #160
244933 trovey
Nachtoele
pi_124681676
Niet vergeten op te nemen, niet vergeten op te nemen....zo, even een reminder voor mezelf. :')
Optimist tot in de kist
pi_124681784
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:32 schreef trovey het volgende:
Niet vergeten op te nemen, niet vergeten op te nemen....zo, even een reminder voor mezelf. :')
En toen was er een stroomstoring waardoor je het niet op kon nemen. >:)

Straks om 19:10 lekker met een bord lasagna voor de TV schuiven. Heerlijk. :)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_124681788
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:32 schreef trovey het volgende:
Nu je het zegt, ik moet niet vergeten de recorder te programmeren. Dat krijg je er van als je zo nodig op een uitzenddag van DW naar een concert moet. :{
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:37:40 #163
194233 Friday12
Originele kloon
pi_124681824
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:36 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ik moet niet vergeten de recorder te programmeren. Dat krijg je er van als je zo nodig op een uitzenddag van DW naar een concert moet. :{
als ik weg moet of ik het vergeet dan download ik het meestal een paar uur later gewoon :P
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:37:43 #164
244933 trovey
Nachtoele
pi_124681825
quote:
16s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:36 schreef Omentuva het volgende:

[..]

En toen was er een stroomstoring waardoor je het niet op kon nemen. >:)

Straks om 19:10 lekker met een bord lasagna voor de TV schuiven. Heerlijk. :)
Dan zit ik in een restaurant....bij stroomstoring wacht ik op een torrent....maar vaak duurt me dat te lang voordat die online zijn. :@
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:36 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Heeft mijn reminder toch nog zin voor anderen. :P
Optimist tot in de kist
  Admin zaterdag 30 maart 2013 @ 13:41:03 #165
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124681926
Als m'n timing goed uitgerekend is kan ik zometeen beginnen met Asylum of the Daleks en dan met een paar kleine pauzes bijna direct vanavond doorkijken naar de nieuwe aflevering. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124682023
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:37 schreef Friday12 het volgende:

[..]

als ik weg moet of ik het vergeet dan download ik het meestal een paar uur later gewoon :P
Oh, het staat zondagochtend ook wel op mij te wachten, maar op de recorder met BBC-ondertitels en de officiële introductie is het toch net wat fijner.
pi_124683984
pi_124684120
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:58 schreef Omentuva het volgende:
[ afbeelding ]
Jep, it's official! *Klik*
  Admin zaterdag 30 maart 2013 @ 15:05:55 #169
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124684130
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:58 schreef Omentuva het volgende:
[ afbeelding ]
Jaaaaaaaaa *O*
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:06:02 #170
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124684131
Ik vind live kijken altijd wel tof, maar ik download em altijd nog om em op de rustige zondag meteen weer te kijken :P
  Admin zaterdag 30 maart 2013 @ 15:06:53 #171
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124684153
Nu McGann en Eccleston nog. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124687799
Nog iets minder dan twee uur!! Maar dat wisten jullie vast al.
Zo benieuwd.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:53:14 #173
45 SiGNe
pi_124688882
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:06 schreef Breuls het volgende:
Nu McGann en Eccleston nog. :P
Ik vind dat Eccleston er zeker bij moet zijn, door hem is de reboot goed gegaan en is de nieuwe serie populair geworden.
De verhaallijn in het eerste nieuwe seizoen was ook ijzersterk.
Eccleston is misschien niet de meest favoriete Doctor maar dat kwam voornamelijk doordat ie een boze, gefrustreerde Doctor neerzette, niet gek als je alles en iedereen om je heen verloren bent.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:01:49 #174
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_124689205
Ik ben er klaar voor :)

Oh en NU Journey's End op BBC entertainment.
Eindigt 5 minuten voor de nieuwe eps ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door wdn op 30-03-2013 18:06:54 ]
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:17:20 #175
244933 trovey
Nachtoele
pi_124689696
Yep, had het kunnen weten, recorder begint natuurlijk nu tegen te sputteren. :') Mik het ding straks wel aan, neemt die op...geluk gehad ...zo niet...torrent. :P
Optimist tot in de kist
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:17:57 #176
244933 trovey
Nachtoele
pi_124689723
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 18:01 schreef wdn het volgende:
Ik ben er klaar voor :)

Oh en NU Journey's End op BBC entertainment.
Eindigt 5 minuten voor de nieuwe eps ;)
Heb ik niet, doe het nog analoog. :+
Optimist tot in de kist
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:18:39 #177
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_124689761
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 18:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb ik niet, doe het nog analoog. :+
Zonde ;)

Exteminieren!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:19:19 #178
244933 trovey
Nachtoele
pi_124689791
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 18:18 schreef wdn het volgende:

[..]

Zonde ;)

Exteminieren!
Wel analoog hè. :{w :+
Optimist tot in de kist
pi_124690414
Veel plezier allemaal ;)
pi_124691449
19:15 dus !!! :+
pi_124691680
Ik zit klaar!
Whiskyplankje
pi_124691796
En daar gaan we weer. ;)
pi_124691914
Even uit de AT's dit topic ;( zijn nog druk bezig met klussen -O-
Ja doei.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:00:21 #184
194233 Friday12
Originele kloon
pi_124693398
*O*
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:00:52 #185
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_124693425
"When you say mobile phone why do you point at that blue box?"

:D

Man wat was het weer briljant.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:01:48 #186
324374 richardbaalman
Verstopt zich tussen je matras
pi_124693475
goede aflevering :Y
waarom lees je dit :')
pi_124693492
Entertaining, verhaal was niet het beste maar zaten wel een paar hele leuke dingen in. Allemaal de schrijfster van het boek opgevallen? En een oude roommate van de dokter? En we zijn nog geen steek wijzer over wie Clara is... behalve dat ze heel leuk is.
Whiskyplankje
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:02:31 #188
324374 richardbaalman
pi_124693510
heeft de sonische schroevendraaier een nieuwe kleur?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:05:16 #189
324374 richardbaalman
pi_124693642
volgens mij was hij nu weer blauw....
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:10:58 #190
45 SiGNe
pi_124693917
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:02 schreef Karstman het volgende:
Entertaining, verhaal was niet het beste maar zaten wel een paar hele leuke dingen in. Allemaal de schrijfster van het boek opgevallen? En een oude roommate van de dokter? En we zijn nog geen steek wijzer over wie Clara is... behalve dat ze heel leuk is.
Wat mij ook opviel was dat er 1 jaar was overgeslagen bij de pagina met het blad.
23 stond er niet bij.
Volgens mij zitten nog meer aanwijzingen in verstopt maar ook dat weet je met Moffat nooit zeker..
Goede aflevering in elk geval ^O^
pi_124694319
En wie gaf haar dat nummer? Occam's Razor - welke je natuurlijk niet moet toepassen bij Moffat - zegt dat het River of Martha moet zijn. (Donna weet niets, Amy is al jaren dood, Rose zit in een andere dimensie - voor die drie moet je dus door nogal wat hoepels springen...)

Kan ook zijn dat ik wat heb gemist...
  Admin zaterdag 30 maart 2013 @ 20:19:19 #192
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124694426
Waarom zou River of Martha één of ander willekeurig meisje een telefoonnummer van de Doctor geven? En Martha heeft alleen haar eigen nummer, van een telefoon die ergens in de TARDIS zou moeten liggen. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124695396
Nou ja, River zou Oswin wel eens kunnen kennen via wibbly-wobbly-timey-wimey :+. 't is alleen dat die twee de beste opties zijn met de informatie die we nu hebben, en te vroeg met Moffat's informatie gaan werken werkt nooit goed. :P
  zaterdag 30 maart 2013 @ 21:32:34 #194
64288 Bensel
Ladderzat
pi_124698450
Vind wel dat the great intelligence een steeds grotere bedreiging gaat vormen. Zou me niets verbazen als die ook iets met clara te maken heeft
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_124699377
Ik vind Clara en eleven zo leuk samen O+ alleen hij is eigenlijk nog getrouwd _O- Ik denk ook dat river haar dat telefoon nummer heeft gegeven.
  Admin zaterdag 30 maart 2013 @ 22:06:45 #196
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124700216
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 22:17:49 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124700780
I'm still at the cafe...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_124702718
Overigens moet ik zeggen dat ik NWS / Dierenpartij wil stadswifi verbieden uit angst voor straling nu ook wel in perspectief zie na de aflevering van vandaag. :+
pi_124705916
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:17 schreef Omentuva het volgende:
En wie gaf haar dat nummer? Occam's Razor - welke je natuurlijk niet moet toepassen bij Moffat - zegt dat het River of Martha moet zijn. (Donna weet niets, Amy is al jaren dood, Rose zit in een andere dimensie - voor die drie moet je dus door nogal wat hoepels springen...)

Kan ook zijn dat ik wat heb gemist...
Neve mcingtosh/lizard lady?? Die leeft al jaren?

Ik wou dat Richard E Grant de master is/was. Een waardig vervanger van Roger Delgado :) :) :)
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  zondag 31 maart 2013 @ 00:12:31 #200
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124706100
Boek van Amelia Williams ... dat pas echt leuk wordt bij hoofdstuk 11 _O-

Zaten genoeg kleine verwijzingen in. Leuke epi, alleen het verhaal vond ik nogal matig afgewikkeld eerlijk gezegd ...
pi_124706587
Als ik eerlijk ben, het kan een goede set-up episode zijn :)
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  Admin zondag 31 maart 2013 @ 04:37:11 #202
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124710529
Het is een goede intro, zelfs een beetje ouderwets. Maar dat schreef ik ook al in m'n review. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 31 maart 2013 @ 10:12:23 #203
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124711680
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Wat mij ook opviel was dat er 1 jaar was overgeslagen bij de pagina met het blad.
23 stond er niet bij.
Volgens mij zitten nog meer aanwijzingen in verstopt maar ook dat weet je met Moffat nooit zeker..
Goede aflevering in elk geval ^O^
16 was ook overgeslagen ...
  zondag 31 maart 2013 @ 11:54:48 #204
45 SiGNe
pi_124713075
quote:
3s.gif Op zondag 31 maart 2013 10:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

16 was ook overgeslagen ...
Hmm... dat zou kunnen inhouden dat ze die jaren in het verleden en in de toekomst heeft doorgebracht en we tot nu toe 1 Clara zijn tegengekomen.
Als Oswin in de toekomst kan ze 23 zijn geweest, in het verleden als nanny 16 (normale leeftijd om te werken in die tijd)...

En in feite ging ze deze aflevering weer dood, ok.. niet echt maar toch een beetje.
  Admin zondag 31 maart 2013 @ 13:26:30 #205
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124715589
Er hoeft natuurlijk niet per sé iets achter te zitten. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124715717
Zeg Breuls. Die review van de aflevering he. Hoe had jij die zo snel al klaar? Duidelijk vooraf geschreven, maar betekent dat ook dat je de aflevering al had gezien, als een soort pers-review?
  Admin zondag 31 maart 2013 @ 13:31:47 #207
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124715743
Nee, is niet vooraf geschreven. Ik ben er direct na de uitzending mee begonnen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124716048
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 13:31 schreef Breuls het volgende:
Nee, is niet vooraf geschreven. Ik ben er direct na de uitzending mee begonnen. :)
No way! :o
Met al die referenties aan al die oude titels van afleveringen enzo? Dat is best wat researchwerk lijkt me. Of heb je zo'n enorme voorraad parate kennis in je hoofd zitten?
  Admin zondag 31 maart 2013 @ 13:43:19 #209
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124716116
Ik ben een Doctor Who-geek. ;)

Ik had voor die titels alleen een lijst met titels bij de hand om m'n geheugen op te frissen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 31 maart 2013 @ 13:43:58 #210
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124716143
Voor de aflevering van over twee weken ga ik overigens wel research doen, want dan komen de Ice Warriors. Ik heb hun eerste serial uit de sixties hier liggen, en die ga ik voor die tijd effe kijken. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124716155
All hail Breuls, opper-Fok-Whovian _O_
  Admin zondag 31 maart 2013 @ 13:48:36 #212
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124716317
Wat vind je van de review zelf?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124716716
Die zit goed in elkaar, heel uitgebreid. Veel verwijzingen waarbij ik dacht "Ohja, inderdaad!". Of waar ik totaal aan voorbij was gegaan.
De details zorgen ervoor dat je doorkrijgt dat DW niet zomaar een serie is, maar goed in elkaar is gedraaid. En dus het kijken waard. Leuk voor mensen die de serie al kijken, en leuk voor mensen die dat nog niet doen. Bij die mensen wordt hopelijk interesse gewekt. :)
  Admin zondag 31 maart 2013 @ 14:02:59 #214
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124716842
Ik hoop het ook. Het plan is om zeven van de acht afleveringen op deze manier te doen, met een review op zaterdagavond of zondagochtend/middag.

De ene aflevering waarbij het niet lukt is in een weekend waarin ik in het buitenland ben. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 31 maart 2013 @ 15:19:30 #215
45 SiGNe
pi_124719982
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 14:02 schreef Breuls het volgende:
De ene aflevering waarbij het niet lukt is in een weekend waarin ik in het buitenland ben. :P
Oh, en daar hebben ze geen BBC? Of internet??
Slecht excuus! ;) :+
  Admin zondag 31 maart 2013 @ 15:45:59 #216
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124720934
Vast wel, maar ik heb daar vakantie. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124722474
Zo benieuwd waar dit allemaal heengaat!
pi_124722618
Bij 8 out of 10 cats hebben ze het vrijdag een minuut of drie over Doctor Who gehad.

You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 maart 2013 @ 17:12:40 #219
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_124724059
Even tussendoor (moet aflevering nog zien en kijk niet naar rest van opmerkingen hier)
Maar ik kwam erachter dat er een mini-afleveringetje is, alleen in VS beschikbaar (iTunes/Amazon): Battle of Demons Run - Two Days Later
Dit verklaart de aanwezigheid van Strax in The Snowmen na zijn dood in A Good Man Goes To War

Hier te bekijken:
http://www.dailymotion.co(...)rtfilms#.UVhR8DdNH6w
pi_124724855
Niet bepaald origineel deze aflevering veel gejat uit eerdere afleveringen. Idiot's lantern bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 13:43 schreef Breuls het volgende:
Voor de aflevering van over twee weken ga ik overigens wel research doen, want dan komen de Ice Warriors. Ik heb hun eerste serial uit de sixties hier liggen, en die ga ik voor die tijd effe kijken. :P
Bedoel je The Ssseedsss of Death? Dat is hun tweede verhaal. Hun eerste verhaal The Ice Warriorsss is namelijk incompleet.
  zondag 31 maart 2013 @ 18:07:51 #221
107652 Quincy5
Back to the future
pi_124725754
Bij toeval heb ik deze aflevering via wifi gekeken (interactieve tv online). Dat maakt het net even leuker/enger ;) Net zoiets als de film The Ring vanaf een videoband kijken.
www.bttf.com
I hate mornings
pi_124726758
Zou Strax trouwens nog terugkomen? Vind 'extra' companions wel leuk, vooral toen met Jack. Rory was toch meer onderdeel van Amy.
  zondag 31 maart 2013 @ 22:39:10 #223
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_124737556
Eindelijk gezien, en oh de story arcs en hints zijn om gek van te worden...
En UNIT is er weer! _O_
pi_124738662
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:39 schreef Erasmo het volgende:
En UNIT is er weer! _O_
Godzijdank heeft Moffat UNIT met de introductie van Kate vorig jaar weer cool gemaakt. De kille organisatie die RTD ervan had gemaakt is misschien wat realistischer maar UNIT hoort gewoon uit helden te bestaan.
  Admin zondag 31 maart 2013 @ 23:20:11 #225
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124740058
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 17:37 schreef whocares86 het volgende:

Bedoel je The Ssseedsss of Death? Dat is hun tweede verhaal. Hun eerste verhaal The Ice Warriorsss is namelijk incompleet.
Nee, ik bedoel hun eerste. Wat is er incompleet aan The Ice Warriors?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124740334
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 23:20 schreef Breuls het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel hun eerste. Wat is er incompleet aan The Ice Warriors?
De tweede en derde aflevering ontbreken. Al zijn er natuurlijk reconstructies.
  Admin zondag 31 maart 2013 @ 23:34:20 #227
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124740720
Oh, ik zie nu dat die afleveringen inderdaad een labeltje 'recon' hebben.

Nouja, die missen dan dus. Zijn niet de enige. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124742046
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 23:34 schreef Breuls het volgende:
Oh, ik zie nu dat die afleveringen inderdaad een labeltje 'recon' hebben.

Nouja, die missen dan dus. Zijn niet de enige. :)
Het blijft eeuwig jammer dat er zoveel gewist is. Al brengen ze steeds meer van de incomplete serials gewoon uit op dvd met tekenfilm versies van de missende afleveringen. Zoals Reign of Terror en The Invasion.

The Ice Warriors staat toevallig geplant voor Augustus met aflevering 2 en 3 als tekenfilm en Tenth Planet met aflevering 4 als tekenfilm voor het einde van het jaar.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 april 2013 @ 09:16:41 #229
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_124749559
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:02 schreef Karstman het volgende:
Roommate? Niet opgevallen. Zat Craig Owens ergens in de aflevering?
pi_124751478
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 09:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Roommate? Niet opgevallen. Zat Craig Owens ergens in de aflevering?
Ja ik meende hem te herkennen de eerste keer als die rij tv schermen waar de mensen in vastzitten in beeld komt, hij zit ergens rechts onderaan.
Whiskyplankje
pi_124751576
Ook een leuk verhaal met wat theorie erin over hoe het nu zit. En links naar de e-books geschreven door Amelia Williams http://www.tor.com/blogs/(...)-bells-of-saint-john
Whiskyplankje
  maandag 1 april 2013 @ 12:25:21 #232
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124752531
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 11:37 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ja ik meende hem te herkennen de eerste keer als die rij tv schermen waar de mensen in vastzitten in beeld komt, hij zit ergens rechts onderaan.
James Corden zat niet in deze epi hoor ...
pi_124752724
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

James Corden zat niet in deze epi hoor ...
Niet acterend inderdaad maar meende hem toch echt te herkennen als een van de mensen die vast zat in zo'n schermpje
Whiskyplankje
  maandag 1 april 2013 @ 12:49:28 #234
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124753086
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 12:33 schreef Karstman het volgende:

[..]

Niet acterend inderdaad maar meende hem toch echt te herkennen als een van de mensen die vast zat in zo'n schermpje
Ik heb teruggekeken, ik kan hem in elk geval niet vinden ...
  maandag 1 april 2013 @ 15:00:20 #235
45 SiGNe
pi_124756891
Ik kwam gister op deze pagina: http://www.denofgeek.com/(...)tor-who-cliffhangers
en wat zag ik daar?

uit Vengeance on Varos: Part 1
Leek wel heel erg op de schermpjes in Bells of st John, ik vraag me af of er connecties zullen zijn.
  Admin maandag 1 april 2013 @ 22:20:08 #236
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124773504

quote:
The read-through has just finished for the Doctor Who 50th anniversary special!
Van Facebook.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124777857
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:20 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Van Facebook.
Ontzettende gave foto :)
pi_124797926
En nog 1 van de read through, met Jenna-Louise en Joanna Page.
  dinsdag 2 april 2013 @ 17:08:20 #239
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124797998
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:20 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Van Facebook.
  Admin dinsdag 2 april 2013 @ 17:25:15 #240
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124798619
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:06 schreef Sprouts het volgende:
En nog 1 van de read through, met Jenna-Louise en Joanna Page.
[ afbeelding ]
Dit is een grotere versie, maar helaas is nog steeds de titel niet te lezen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124798718
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:25 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dit is een grotere versie, maar helaas is nog steeds de titel niet te lezen. :)
Klopt, jammer! Matt moet wel de knoop van z'n linker jaszak gaan vastnaaien. Yay, inzoomen!
  Admin dinsdag 2 april 2013 @ 17:30:00 #242
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124798828
De Zygons zitten overigens in het verhaal van de anniversary: http://www.bbc.co.uk/blog(...)-Anniversary-Special

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124800223
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:30 schreef Breuls het volgende:
De Zygons zitten overigens in het verhaal van de anniversary: http://www.bbc.co.uk/blog(...)-Anniversary-Special

[ afbeelding ]
Wat een knappert :D
Whiskyplankje
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:33:02 #244
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124800998
OH LAAT IEMAND ALSJEBLIEFT "LET ZYGONS BE ZYGONS" ZEGGEN. :D
pi_124808981
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:33 schreef Ugjerke het volgende:
OH LAAT IEMAND ALSJEBLIEFT "LET ZYGONS BE ZYGONS" ZEGGEN. :D
Dat is wel een 10-uitspraak vind ik. :Y
pi_124815076
Dan moet ik toch maar een keer Terror of the Zygons gaan kijken. Ik snap niet helemaal waarom ze zo populair zijn. Eerlijk gezegd heb ik altijd al gevonden dat ze er nogal lachwekkend uitzien, net Sontarans alleen dan een mislukte inktvis.
  Admin woensdag 3 april 2013 @ 07:14:32 #247
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124823062
Zygons, Ice Warriors.. dat zijn wel van die typische sullige aliens, of niet?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124824878
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 07:14 schreef Breuls het volgende:
Zygons, Ice Warriors.. dat zijn wel van die typische sullige aliens, of niet?
Dit is Doctor Who bijna alle aliens vallen onder die typering.
  Admin woensdag 3 april 2013 @ 09:54:57 #249
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124825207
In classic Who wel, ja. Tegenwoordig is dat toch wel anders. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 3 april 2013 @ 10:10:01 #250
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124825536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:54 schreef Breuls het volgende:
In classic Who wel, ja. Tegenwoordig is dat toch wel anders. :)
  Admin woensdag 3 april 2013 @ 10:12:16 #251
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124825609
Ik heb het natuurlijk over de aliens die nieuw zijn sinds de relaunch. En ja, daar vallen de Slitheen onder die net zo achterlijk zijn, maar ik bedoel meer de Weeping Angels, of de Flesh, de Vashta Nerada, die figuren in Pompeii, et cetera.

Die zijn toch allemaal wat minder achterlijk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124825744
OHHH.
Een doctor who topic reeks _O_
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
  woensdag 3 april 2013 @ 10:38:09 #253
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124826327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:17 schreef Olment het volgende:
OHHH.
Een doctor who topic reeks _O_
Yes, al eventjes. :P
pi_124826362
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:38 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Yes, al eventjes. :P
kom er nou pas achter :(
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
pi_124843640
Hoi, hier een nieuw kijker.
Niet meer naar the doctor gekeken sinds Tom Baker. Ik heb op dit moment stuk of vijf van de nieuwste afleveringen bekeken.
Mijn mening
Erug goeie verhalen als je bereid ben om sommige plotholes en headscratchers te accepteren. Het blijft sowieso in mijn achterhoofd meespoken dat het als britse tv serie een beperkte budget zou hebben en dat ze het voornamelijk van de verhalen moet hebben en niet de special effects.

Maar toen ik het opzocht worden er bedragen genoemd van bijna een miljoen euro per aflevering :D
  Admin woensdag 3 april 2013 @ 19:06:44 #256
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124845666
Smith en Coleman introduceren de aflevering van a.s. zaterdag:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p0176y97

Hebben jullie trouwens ook dat gevoel van "omg, meteen aanstaande zaterdag alweer een volgende aflevering? wowwwww!" ?

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:11:05 #257
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124845869
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:06 schreef Breuls het volgende:
Smith en Coleman introduceren de aflevering van a.s. zaterdag:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p0176y97

Hebben jullie trouwens ook dat gevoel van "omg, meteen aanstaande zaterdag alweer een volgende aflevering? wowwwww!" ?

Holy shit, ja, zaterdag weer! :D

Woooooeeee!!!
  donderdag 4 april 2013 @ 13:41:29 #258
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_124873874
Hallo! Doctor Who kneus hier, aangenaam.
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  donderdag 4 april 2013 @ 14:00:05 #259
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124874598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:41 schreef Bloempje. het volgende:
Hallo! Doctor Who kneus hier, aangenaam.
Welkom! :)
  zaterdag 6 april 2013 @ 17:53:52 #260
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_124956878
BBC deny rumours that Christopher Eccleston quit 50th anniversary episode of 'Doctor Who'
Reports that actor agreed to return but then changed his mind are false, they confirm

http://www.nme.com/filman(...)ton-quit-50th/305493

Geen Eccleston in de 50th
That's not my cow!
pi_124959280
Aawh, weer niet 'live' kijken :') vanavond maar terugkijken op de iplayer dan, na 't klussen :')
Ja doei.
pi_124959585
Bord op schoot, daar gaan we weer :)
Whiskyplankje
pi_124959616
Als het goed is geeft de oven zo een gil en zit ik ook net op tijd klaar ;)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 april 2013 @ 19:13:38 #264
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_124959648
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 17:53 schreef DoomCow het volgende:
BBC deny rumours that Christopher Eccleston quit 50th anniversary episode of 'Doctor Who'
Reports that actor agreed to return but then changed his mind are false, they confirm

http://www.nme.com/filman(...)ton-quit-50th/305493

Geen Eccleston in de 50th
Dan lees je bovenstaande niet goed.
De berichten dat hij mee zou doen, maar uiteindelijk handdoek in de ring gooide zijn onjuist.
Dus aanwezigheid van Eccleston is nog altijd mogelijk
  zaterdag 6 april 2013 @ 19:15:30 #265
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_124959717
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dan lees je bovenstaande niet goed.
De berichten dat hij mee zou doen, maar uiteindelijk handdoek in de ring gooide zijn onjuist.
Dus aanwezigheid van Eccleston is nog altijd mogelijk
Verder in het artikel ataat dat hij heeft besloten niet mee te doen

quote:
However, according to Digital Spy, the BBC have claimed that Eccleston had never signed on to be involved in the show. "Chris met with Steven Moffat a couple of times to talk about Steven's plans for the Doctor Who 50th anniversary episode," said a source. "After careful thought, Chris decided not to be in the episode. He wishes the team all the best."
That's not my cow!
  zaterdag 6 april 2013 @ 19:58:30 #266
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_124961160
Niet slecht *O*
Maar niet zo goed als vorige week :D
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:02:35 #267
45 SiGNe
pi_124961327
Ik had het begin gemist maar ik vond de rest wel epic, mooie speech van de Doctor, leuk verhaal en wat is Clara een super-companion! *O*
pi_124961365
Wel aardig, niet heel bijzonder.
pi_124961551
Ik weet niet zo zeer wat ik daarvan moet vinden. 't verhaal tot 't moment dat Smith zei dat Coleman en Queen of Years op moesten zouten kon ik voorspellen op het moment dat 'Feast of Offering' en 'special song' gedropped waren en dat is me echt té vroeg in de aflevering.

De speech was, daarintegen, quite up to Smith standards. :P Coleman kreeg even wat goede screentime en deed het prima. Ook de opening sequence was leuk - sluit aan bij vorige week en is heel erg hoe Eleven werkt. Liked that. :)

Rest mij nog één vraag... Had de BBC een garage sale met Star Wars costumes gevonden? :+
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:17:11 #270
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_124961979
Mooie kostuums en make-up inderdaad. :)
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:17:37 #271
194233 Friday12
Originele kloon
pi_124962004
fuck was in slaap gevallen in luie stoel(niet omdat ep saai was O-) )
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:25:44 #272
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_124962473
Mijn tv-ontvangst is trouwens zo slecht en korrelig dat ik via een stream gekeken heb. :P Ging prima.
pi_124963045
Verhaal was meh, sfeertje was tof en muziek was erg mooi!
Wat wordt dit voor Doctor/companion-relatie trouwens: gewoon goede vrienden, familiair of weer eens een love interest? Ik kan Clara nog niet echt plaatsen.
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:52:21 #274
45 SiGNe
pi_124963922
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:35 schreef Sprouts het volgende:
Verhaal was meh, sfeertje was tof en muziek was erg mooi!
Wat wordt dit voor Doctor/companion-relatie trouwens: gewoon goede vrienden, familiair of weer eens een love interest? Ik kan Clara nog niet echt plaatsen.
IK denk BFF, volgend jaar zou er waarschijnlijk een nieuwe Doctor komen, misschien dat die nog wel een lover interest krijgt met Clara.. hoewel dat ook wel zonde zou zijn.

Hoewel.. wie bedoelde de doctor toen hij zij dat Clara hem deed denken aan iemand die overleden was? Rose misschien?
pi_124964139
Ik vind het wel een interessante companion en Jenna Louise Coleman is ook niet heel vervelend om naar te kijken.
pi_124964644
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:52 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Hoewel.. wie bedoelde de doctor toen hij zij dat Clara hem deed denken aan iemand die overleden was? Rose misschien?
Hij bedoelt Clara zelf toch? Zij herinnert haar eigen past lives niet.. de Doctor wel uiteraard. Of ben ik nou gek?
pi_124964715
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:05 schreef Sprouts het volgende:

[..]

Hij bedoelt Clara zelf toch? Zij herinnert haar eigen past lives niet.. de Doctor wel uiteraard. Of ben ik nou gek?
Dat dacht ik ook ja.
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:07:21 #278
45 SiGNe
pi_124964725
quote:

[..]

Nee, die twee hoeven opzich verder niks met elkaar te maken hebben,. Clara en Rose maar ze lijken qua karakter wel een beetje op elkaar vind ik, beiden nieuwschierig en nergens bang voor.
pi_124966347
quote:

7.1 en Christmas special... Ze kon niet dood in de Christmas ep omdat de Doctor wist dat ze in 7.1 doodging.

En toen ging ze toch dood en Eleven houdt niet van dat soort mysteries, dus probeert ie het uit te vogelen.
  Admin zaterdag 6 april 2013 @ 21:40:29 #280
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124966411
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124969252
De meningen lijken flink verdeelt te zijn over deze aflevering. Ik snap die Whovians soms echt niet. Na 8 jaar eindelijk een echt vreemde planeet zonder enige link met de aarde of de mensheid zijn ze nog niet tevreden.
pi_124970570
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:32 schreef whocares86 het volgende:
De meningen lijken flink verdeelt te zijn over deze aflevering. Ik snap die Whovians soms echt niet. Na 8 jaar eindelijk een echt vreemde planeet zonder enige link met de aarde of de mensheid zijn ze nog niet tevreden.
In tegenstelling tot wat makelaars je willen laten geloven is 'locatie, locatie, locatie' niet altijd alles, en al helemaal niet in een TV-serie. :+
  Admin zaterdag 6 april 2013 @ 22:59:30 #283
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124970690
quote:
We blijven kritisch he? :P

Zoals ik in de review al zei: waar ging het nou eigenlijk over? En what's with all the standing around?

Er zat gewoon te weinig verhaal in om iets van te vinden. Paar prima momenten, maar die hebben de boel niet echt gered.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 6 april 2013 @ 23:02:08 #284
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_124970826
quote:
Komt net door die missende link.
Maar je weer maar nooit hoe deze eps in de toekomst terug komt :D
  zaterdag 6 april 2013 @ 23:03:50 #285
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_124970927
Over die review, leuk geschreven maar ik meen te herinneren dat het in the Fires of Pompeii ook over het vertalen van de TARDIS ging (Latijns vertaald naar Keltisch)

quote:
Wat de laatste jaren echter mist is een aantal van die simpele momenten tussen de Doctor en de companion waarin we de geheimen van de TARDIS leren. Rose was de laatste die te horen kreeg dat het feit dat iedereen (Brits) Engels lijkt te spreken een trucje van de TARDIS is.
That's not my cow!
  Admin zaterdag 6 april 2013 @ 23:04:50 #286
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124970999
Ja, het is ook nog een paar keer zijdelings genoemd, maar het punt wat ik probeer te maken is breder: er is zo weinig introductie. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_124972346
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:04 schreef Breuls het volgende:
Ja, het is ook nog een paar keer zijdelings genoemd, maar het punt wat ik probeer te maken is breder: er is zo weinig introductie. :)
De moderne reisgenoten kijken amper nog ergens van op. Het moet allemaal zo snel tegenwoordig dat ze vergeten dat de reisgenoot net in situatie is beland die ze nooit voor mogelijk hadden gehouden en waarin alles vreemd voor ze is.
  zondag 7 april 2013 @ 01:17:57 #288
45 SiGNe
pi_124976327
Clara heeft in d'r vorige levens ook al vreemde wezens ontmoet dus wat dat betreft is het misschien logisch dat ze nergens van opkijkt.
Gezien de titel van afl. 10, Journey to the center of the TARDIS hou ik er rekening mee dat Clara TARDIS is of een creatie van TARDIS ofzo..

En bij Amy werd er ook al vrij snel duidelijk dat de 2e aflevering niet de eerste reis was van haar en dat ze al meer werelden had bazocht met de Doctor (offscreen)
  Admin zondag 7 april 2013 @ 03:03:44 #289
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_124978323
Ik ben enorm benieuwd naar aflevering 10, maar da's ook echt een titel waar Whovian geeks nat van worden. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 7 april 2013 @ 06:39:24 #290
45 SiGNe
pi_124978987
Overigens zou die theorie van mij ook verklaren waarom Clara "It's smaller on the outside" zei, da's vanuit haar perspektief, anderen zeggen altijd dat TARDIS van binnen groter is.
En als Dalek was ze volgens mij ook niet ongelukkig, mistte contact met anderen ook niet echt.
  zondag 7 april 2013 @ 12:22:32 #291
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124982402
Moet de ep nog kijken, maar Clara als de TARDIS?

No way, dan haal je die schitterende aflevering uit de vorige serie, waarin de TARDIS tot leven kwam, imo snoeihard onderuit ....
  zondag 7 april 2013 @ 12:31:02 #292
211083 Angelof9
I must go first
pi_124982652
quote:

[..]

Je bent niet gek. Het was overduidelijk dat hij Clara zelf bedoelde.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 7 april 2013 @ 12:56:05 #293
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_124983412
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:22 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Moet de ep nog kijken, maar Clara als de TARDIS?

No way, dan haal je die schitterende aflevering uit de vorige serie, waarin de TARDIS tot leven kwam, imo snoeihard onderuit ....
Hoezo? Misschien was dat wel de aanleiding om Clara te creeren.
  Admin zondag 7 april 2013 @ 13:19:40 #294
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_124984085
Ik ben er nog niet kapot van :{
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 7 april 2013 @ 13:22:55 #295
244933 trovey
Nachtoele
pi_124984186
Deze aflevering deed me weinig :{ , nog maar eens terugkijken, misschien zinkt het dan in.
Optimist tot in de kist
pi_124984216
Was een beetje ' kinderserie'-achtig. Mag van mij wel wat duisterder en volwassener. Vind Clara wel leuk, dát wel, maar er zit zoveel meer in!
Ja doei.
  zondag 7 april 2013 @ 13:39:43 #297
45 SiGNe
pi_124984771
Tja, ze zenden het vroeg in de avond uit dus ze moeten rekening houden met volwassenen én kinderen.
Torchwood ging wel wat verder maar dat werd ook later in de avond uitgezonden.
  zondag 7 april 2013 @ 14:00:32 #298
244933 trovey
Nachtoele
pi_124985642
quote:

[..]

IK denk BFF, volgend jaar zou er waarschijnlijk een nieuwe Doctor komen, misschien dat die nog wel een lover interest krijgt met Clara.. hoewel dat ook wel zonde zou zijn.

Die is niet overleden, alleen ergens anders. :P
Optimist tot in de kist
  zondag 7 april 2013 @ 14:40:43 #299
244933 trovey
Nachtoele
pi_124987121
Optimist tot in de kist
  zondag 7 april 2013 @ 16:28:10 #300
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124991531
Is dat nou Liam Cunningham in de volgende aflevering? De acteur die Davos speelt in Game of Thrones.
pi_124993513
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:28 schreef Ugjerke het volgende:
Is dat nou Liam Cunningham in de volgende aflevering? De acteur die Davos speelt in Game of Thrones.
Ja, klopt. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')