klinkt ingewikkeld en redelijk kwetsbaar? Wil dat wel eens in het echie zienquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb ook geen vlotter. Heb nu een slangetje van de tank afgetapt en dat loopt naar boven door de achterkuip. Dat komt daar net zo hoog als het hoogste punt van de tank. Volgens de wet communicerende vaten zou dus het brandstofniveau in dat slangetje in de kont net zo hoog moeten zijn als in de tank. In dat slangetje meet ik op verschillende plaatsen hoeveel licht er doorheen komt, daaraan kun je zien of er lucht of benzine in zit op dat stuk. Zo kun je het niveau bepalen.
Deze is in eerste instantie even volledig voor de Bandit, maar ik ben wel van plan alles vast te leggen zodat het voor anderen ook te maken zou moeten zijn
Niet dat ik een brandstofmeter nodig heb, want ik weet dat ik met 200km op de dagteller moet tanken, maar ja, puur omdat het kan
DM Yreal even, heb de mijne (204) nog niet betaald sinds 8-10-12quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef einschtein het volgende:
Hm, eens kijken of er onder die boete uit valt te komen.
Digitaal, pfeuhquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klinkt ingewikkeld en redelijk kwetsbaar? Wil dat wel eens in het echie zien![]()
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het ook mogelijk is om een strip met geleiders in je tank te maken die dan dmv weerstandmeting werkt ofzo.. lijkt me betrouwbaarder.
Ik heb ook een dagteller (digitaal, tripmeter), meerdere zelfs if needed, maar die willen nog wel eens ongewild resetten, en dan ben je mooi fucked, of je moet nog weten op hoeveel hij net ervoor stond.
Ah, ga ik doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
DM Yreal even, heb de mijne (204) nog niet betaald sinds 8-10-12
Klopt, evenals de 12V aansluiting rechtsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:01 schreef Sounddragon het volgende:
Alarmlicht is vast niet standaard
Kwetsbaar moet nog blijken, lastig valt opzich mee. Zit er alleen mee of ik benzine ook kan waarnemen. Verschil in lichtdoorlatendheid tussen lucht en water is al bijzonder weinig (ongeveer 2% in de praktijk met de sensor die ik heb) en benzine is nog doorzichtiger. Misschien moet ik met een andere kleur licht werken ofzo.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klinkt ingewikkeld en redelijk kwetsbaar? Wil dat wel eens in het echie zien![]()
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het ook mogelijk is om een strip met geleiders in je tank te maken die dan dmv weerstandmeting werkt ofzo.. lijkt me betrouwbaarder.
Ik heb ook een dagteller (digitaal, tripmeter), meerdere zelfs if needed, maar die willen nog wel eens ongewild resetten, en dan ben je mooi fucked, of je moet nog weten op hoeveel hij net ervoor stond.
In het blik ook wel bekend als het free parking knopjequote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Richtingaanwijzer voor rechtdoor
quote:
Vaag is dat idd, kun je volgens mij bijna nergens kopen, veelal zijn het van die metertjes die op de plek van je 710-dop komen. al denk ik dat als je er eentje zoekt die je in je aftapplug kunt draaien á la koekblik, je het wel kunt fiksenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef BlackLining het volgende:
Snelheidsmeter boeit je niet?
Temperatuurmeter zou ik ook wel in de cockpit willen hebben, zit nu op het blok..
Heb nu gewoon zo'n analoog metertje in de vulopening van de olie zittenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vaag is dat idd, kun je volgens mij bijna nergens kopen, veelal zijn het van die metertjes die op de plek van je 710-dop komen. al denk ik dat als je er eentje zoekt die je in je aftapplug kunt draaien á la koekblik, je het wel kunt fiksen
Je haalt effe wat dingen door elkaar denk ik, lijkt me dat je dan de OLIEkoeler afplakt, al vind ik dat wel linke soep. Via het afplakken van een deel van de (of één van de 2) radiator(en) bereik je ook een hogere olietemperatuur natuurlijk, maar dan via een omweggetjequote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb nu gewoon zo'n analoog metertje in de vulopening van de olie zittenWerkt in principe ook prima alleen zit het nu op het blok in plaats van in de cockpit.
Vind het toch wel prettig om te kunnen zien hoe warm die is, maar zo vaak heb je die informatie nou ook weer niet nodig. Heb alleen wel eens dat ie als het vriest afkoelt tot een graad of 30, dat wil ik dan wél graag op tijd zien want dan doe ik even wat rustiger aan. Van de vorige eigenaar nog de tip gehad een randje DUCT tape op de radiator te plakken als het vriestPrettiger voor het blok op de snelweg..
Een Bandit is oliegekoeldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je haalt effe wat dingen door elkaar denk ik, lijkt me dat je dan de OLIEkoeler afplakt, al vind ik dat wel linke soep. Via het afplakken van een deel van de (of één van de 2) radiator(en) bereik je ook een hogere olietemperatuur natuurlijk, maar dan via een omweggetje
Nu ik zit te denken trouwens; meet mijn tempmeter de KVS temperatuur, en niet de olietemperatuur. Daarbij meet hij alleen een bepaald deel van de schaal, dus zeg maar tussen de 70 en 110 graden ofzo, niet vanaf 0, dus in de winter komt hij nauwelijks de hoek uit, soms zelfs helemaal niet op de snelweg met langere stukken. Als ik veel rijd in de winter of langere tijd snelweg moet rijden plak ik ook één van de 2 radiateurs af; werkt prima
Een Bandit heeft géén koelwater? lijkt me nogal sterk eigenlijkquote:
De rest niet.quote:GSF 400 Bandit 1991-1995
carter olie: 2,8 liter
Cardanolie: --
koelvloeistof: 1,9 liter
bougie: NGK CR8EK
voor vorkolie: 0,495 liter
Nope, mijn blokolie speelt ook voor koelvloeistof. Werkt prima, zijn zelfs van deze blokken die de klok twee keer rond gaan op die manier.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een Bandit heeft géén koelwater? lijkt me nogal sterk eigenlijk
Hebbie daar een knoppie voor?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nope, mijn blokolie speelt ook voor koelvloeistof. Werkt prima, zijn zelfs van deze blokken die de klok twee keer rond gaan op die manier.
Maar waar je normaal simpelweg de pomp even uitschakelt als de temperatuur te laag komt, is dat op een Bandit niet zo'n goed plan
Nah, een thermostaat die dicht gaat en de radiateur bypassed is het meestal, de waterpomp wordt meestal aangestuurd door een snaar of ketting.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nope, mijn blokolie speelt ook voor koelvloeistof. Werkt prima, zijn zelfs van deze blokken die de klok twee keer rond gaan op die manier.
Maar waar je normaal simpelweg de pomp even uitschakelt als de temperatuur te laag komt, is dat op een Bandit niet zo'n goed plan
En de 650 (niet allemaal) en de 1250.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:26 schreef Sounddragon het volgende:
Vage sjit; alleen de 400 GSF zo te zien inderdaad; nooit geweten joh
[..]
De rest niet.
Jeh, boven de 1200 cc weer wel idd, Busa ook.quote:
Doet ie zelf. Of via een bypass inderdaad, maar watergekoelde fietsen kunnen hun koeling meestal wel beïnvloeden. Een Bandit niet, olieleiding loopt gewoon van de pomp door de koeler naar het klepdeksel. Dus die zijn wat lastiger op temperatuur te houden. Als de koelvloeistof namelijk 30 graden wordt, is je olie dat ook. En als je dan 150 rijdt kan je blok dat niet echt op prijs stellenquote:
Die nieuwe CB1100 heb dat ook niet. Luchtkoeling jongeuhquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:44 schreef Sounddragon het volgende:
Maar, to be honest wist ik helemaal niet dat er motoren waren die géén waterkoeling hebbenNooit te oud om te leren blijkt maar weer
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:51 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die nieuwe CB1100 heb dat ook niet. Luchtkoeling jongeuh
Leek mij ook inderdaad - wat research leert dat het voor oliekoeling is. Dus lucht- en oliegekoeldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Super dat er nog fietsen in die stijl gemaakt worden! Al lijkt er toch nog wel iets van een radiator op te zitten..
ik heb 5 jaar lang prentloos in de auto gereden en toen ik eenmaal A had gehaald was het binnen een week raak. gelukkig een flitser want ik had rijbewijs nog niet eens opgehaaldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:20 schreef einschtein het volgende:
1e bekeuring binnen, guys.Verdomme
Ik zou een variabele radiateurgrille verzinnen denk ik.. iets wat je redelijk makkelijk even aan kunt passen in een paar seconden. navquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Doet ie zelf. Of via een bypass inderdaad, maar watergekoelde fietsen kunnen hun koeling meestal wel beïnvloeden. Een Bandit niet, olieleiding loopt gewoon van de pomp door de koeler naar het klepdeksel. Dus die zijn wat lastiger op temperatuur te houden. Als de koelvloeistof namelijk 30 graden wordt, is je olie dat ook. En als je dan 150 rijdt kan je blok dat niet echt op prijs stellen
Euj, ik bennie debiel, alleen bestonden er in mijn wereld maar 2 soorten motoren; lucht- en water gekoeld. Olie heeft natuurlijk als funktie om te koelen, maar dat dat zó efficiënt kon dat waterkoeling overbodig is wist ik niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:51 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die nieuwe CB1100 heb dat ook niet. Luchtkoeling jongeuh
Zie hierboven de reden van die 11Kw regelingquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb 5 jaar lang prentloos in de auto gereden en toen ik eenmaal A had gehaald was het binnen een week raak. gelukkig een flitser want ik had rijbewijs nog niet eens opgehaald
Serieus niet? OK...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:44 schreef Sounddragon het volgende:
Maar, to be honest wist ik helemaal niet dat er motoren waren die géén waterkoeling hebbenNooit te oud om te leren blijkt maar weer
[..]
Jeh, boven de 1200 cc weer wel idd, Busa ook.
http://www.motordude.nl/o(...)egevens%20suzuki.htm
Ik neem even voor het gemak aan dat alle types waar geen hoeveelheid KVS achter staat, oliegekoeld zijn
Ik zit stiekum al een tijdje te kijken naar een wat dikkere naked, voor erbij, eigenlijk een Yammie XJR of een V-Max ofzo maar een een Bandit 1200 is ook wel leuk die kuip kan erafquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:03 schreef JK het volgende:
[..]
Serieus niet? OK...
Ik heb de eerste 9 jaar dat ik reed alleen maar luchtgekoelde motoren gehad. Zit nu pas aan mijn derde vloeistofgekoelde motor. Scheelt weer wat gewicht, maar vloeistofgekoelde motoren kan je ook wat meer vermogen uit halen. Daarom met 11kW altijd een 'waterkoelertje' kopen ipv een lucht/olie-gekoelde motor.
Maar de Bandit 650 kreeg uit m'n hoofd ergens na bouwjaar 2004 ofzo pas waterkoeling hoor, daarvoor gewoon een opgeboord blokje van de 600. Uit m'n hoofd.. ik kan het mis hebben, ik ga nu niet Googlen. Overigens was dat luchtgekoelde 650 blok ook niet mis, fijn motortje, zo'n Bandit 650.
Je zou je er zo op kapot rijden zeker?quote:
Dat was lullig geweestquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb 5 jaar lang prentloos in de auto gereden en toen ik eenmaal A had gehaald was het binnen een week raak. gelukkig een flitser want ik had rijbewijs nog niet eens opgehaald
+3 hier en regen dus dikke slush op straat nuquote:Op zondag 27 januari 2013 03:01 schreef BlackLining het volgende:
Mijn thermometer geeft +0.5°C aan.Dooien met die handel
levensgevaarlijke apparaten... vooral die honda yamabusa'squote:Op zondag 27 januari 2013 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zou je er zo op kapot rijden zeker?
Regent ook echt al de hele ochtend nuquote:Op zondag 27 januari 2013 09:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
+3 hier en regen dus dikke slush op straat nu
lekker hequote:Op zondag 27 januari 2013 11:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Regent ook echt al de hele ochtend nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |