klinkt ingewikkeld en redelijk kwetsbaar? Wil dat wel eens in het echie zienquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb ook geen vlotter. Heb nu een slangetje van de tank afgetapt en dat loopt naar boven door de achterkuip. Dat komt daar net zo hoog als het hoogste punt van de tank. Volgens de wet communicerende vaten zou dus het brandstofniveau in dat slangetje in de kont net zo hoog moeten zijn als in de tank. In dat slangetje meet ik op verschillende plaatsen hoeveel licht er doorheen komt, daaraan kun je zien of er lucht of benzine in zit op dat stuk. Zo kun je het niveau bepalen.
Deze is in eerste instantie even volledig voor de Bandit, maar ik ben wel van plan alles vast te leggen zodat het voor anderen ook te maken zou moeten zijn
Niet dat ik een brandstofmeter nodig heb, want ik weet dat ik met 200km op de dagteller moet tanken, maar ja, puur omdat het kan
DM Yreal even, heb de mijne (204) nog niet betaald sinds 8-10-12quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef einschtein het volgende:
Hm, eens kijken of er onder die boete uit valt te komen.
Digitaal, pfeuhquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klinkt ingewikkeld en redelijk kwetsbaar? Wil dat wel eens in het echie zien![]()
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het ook mogelijk is om een strip met geleiders in je tank te maken die dan dmv weerstandmeting werkt ofzo.. lijkt me betrouwbaarder.
Ik heb ook een dagteller (digitaal, tripmeter), meerdere zelfs if needed, maar die willen nog wel eens ongewild resetten, en dan ben je mooi fucked, of je moet nog weten op hoeveel hij net ervoor stond.
Ah, ga ik doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
DM Yreal even, heb de mijne (204) nog niet betaald sinds 8-10-12
Klopt, evenals de 12V aansluiting rechtsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:01 schreef Sounddragon het volgende:
Alarmlicht is vast niet standaard
Kwetsbaar moet nog blijken, lastig valt opzich mee. Zit er alleen mee of ik benzine ook kan waarnemen. Verschil in lichtdoorlatendheid tussen lucht en water is al bijzonder weinig (ongeveer 2% in de praktijk met de sensor die ik heb) en benzine is nog doorzichtiger. Misschien moet ik met een andere kleur licht werken ofzo.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klinkt ingewikkeld en redelijk kwetsbaar? Wil dat wel eens in het echie zien![]()
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het ook mogelijk is om een strip met geleiders in je tank te maken die dan dmv weerstandmeting werkt ofzo.. lijkt me betrouwbaarder.
Ik heb ook een dagteller (digitaal, tripmeter), meerdere zelfs if needed, maar die willen nog wel eens ongewild resetten, en dan ben je mooi fucked, of je moet nog weten op hoeveel hij net ervoor stond.
In het blik ook wel bekend als het free parking knopjequote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Richtingaanwijzer voor rechtdoor
quote:
Vaag is dat idd, kun je volgens mij bijna nergens kopen, veelal zijn het van die metertjes die op de plek van je 710-dop komen. al denk ik dat als je er eentje zoekt die je in je aftapplug kunt draaien á la koekblik, je het wel kunt fiksenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef BlackLining het volgende:
Snelheidsmeter boeit je niet?
Temperatuurmeter zou ik ook wel in de cockpit willen hebben, zit nu op het blok..
Heb nu gewoon zo'n analoog metertje in de vulopening van de olie zittenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vaag is dat idd, kun je volgens mij bijna nergens kopen, veelal zijn het van die metertjes die op de plek van je 710-dop komen. al denk ik dat als je er eentje zoekt die je in je aftapplug kunt draaien á la koekblik, je het wel kunt fiksen
Je haalt effe wat dingen door elkaar denk ik, lijkt me dat je dan de OLIEkoeler afplakt, al vind ik dat wel linke soep. Via het afplakken van een deel van de (of één van de 2) radiator(en) bereik je ook een hogere olietemperatuur natuurlijk, maar dan via een omweggetjequote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb nu gewoon zo'n analoog metertje in de vulopening van de olie zittenWerkt in principe ook prima alleen zit het nu op het blok in plaats van in de cockpit.
Vind het toch wel prettig om te kunnen zien hoe warm die is, maar zo vaak heb je die informatie nou ook weer niet nodig. Heb alleen wel eens dat ie als het vriest afkoelt tot een graad of 30, dat wil ik dan wél graag op tijd zien want dan doe ik even wat rustiger aan. Van de vorige eigenaar nog de tip gehad een randje DUCT tape op de radiator te plakken als het vriestPrettiger voor het blok op de snelweg..
Een Bandit is oliegekoeldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je haalt effe wat dingen door elkaar denk ik, lijkt me dat je dan de OLIEkoeler afplakt, al vind ik dat wel linke soep. Via het afplakken van een deel van de (of één van de 2) radiator(en) bereik je ook een hogere olietemperatuur natuurlijk, maar dan via een omweggetje
Nu ik zit te denken trouwens; meet mijn tempmeter de KVS temperatuur, en niet de olietemperatuur. Daarbij meet hij alleen een bepaald deel van de schaal, dus zeg maar tussen de 70 en 110 graden ofzo, niet vanaf 0, dus in de winter komt hij nauwelijks de hoek uit, soms zelfs helemaal niet op de snelweg met langere stukken. Als ik veel rijd in de winter of langere tijd snelweg moet rijden plak ik ook één van de 2 radiateurs af; werkt prima
Een Bandit heeft géén koelwater? lijkt me nogal sterk eigenlijkquote:
De rest niet.quote:GSF 400 Bandit 1991-1995
carter olie: 2,8 liter
Cardanolie: --
koelvloeistof: 1,9 liter
bougie: NGK CR8EK
voor vorkolie: 0,495 liter
Nope, mijn blokolie speelt ook voor koelvloeistof. Werkt prima, zijn zelfs van deze blokken die de klok twee keer rond gaan op die manier.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een Bandit heeft géén koelwater? lijkt me nogal sterk eigenlijk
Hebbie daar een knoppie voor?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nope, mijn blokolie speelt ook voor koelvloeistof. Werkt prima, zijn zelfs van deze blokken die de klok twee keer rond gaan op die manier.
Maar waar je normaal simpelweg de pomp even uitschakelt als de temperatuur te laag komt, is dat op een Bandit niet zo'n goed plan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |