Helaas kan ik je daar niet mee helpen, ik heb altijd rondom Vancouver gekampeerd en niet in hotel/motels gezeten.quote:Maar dan gaan we binnenkort ook alvast naar hotels in Vancouver kijken! Mochten mensen nog tips hebben dan hoor ik het graag!
Vuurwerk is bij Canada Place, en ik geloof dat ze afgelopen jaar ook wat dingetjes hadden op Granville Island overdag. Ook een parade, maar na 1 parade hier ben ik al afgehaakt want die zijn voor elke feestdag een beetje hetzelfde...quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:09 schreef koei het volgende:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ga in juni op vakantie naar Canada (Alberta en British Columbia). Op 1 juli zijn we in Vancouver. Ik las in een gids dat het op 1 juli Canada day is. Ik las dat steden parades en vuurwerk kunnen hebben, maar is het net als Koninginnedag een algemene vrije dag voor iedereen? Zijn musea en winkels gewoon geopend of is de kans groot dat die allemaal dicht zijn? En zijn er nog speciale dingen in/rond Vancouver die juist die dag de moeite waard zijn?
Thanks! Wordt mijn eerste (en waarschijnlijk enige) parade in Canada, dus is voor ons vast wel de moeite waard!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:54 schreef Piepje het volgende:
[..]
Vuurwerk is bij Canada Place, en ik geloof dat ze afgelopen jaar ook wat dingetjes hadden op Granville Island overdag. Ook een parade, maar na 1 parade hier ben ik al afgehaakt want die zijn voor elke feestdag een beetje hetzelfde...
Sorry BenD, daar ben ik helemaal niet mee bekend Ik ben een Family-class permanent resident en weet niks van werkvergunningen enzo. Ik hoop dat de immigratiedienst het antwoord voor je hebt!quote:
Ik denk dat het vrij makkelik is. toen ik de ferry nam van Vancouver naar Nanaimo waren er meerdere backpackers die te voet waren en hoogst waarschijnlijk met de bus verder gingen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:42 schreef koei het volgende:
In hoeverre is het makkelijk om met OV van Victoria naar Vancouver te komen?
Je kunt vanuit Vancouver met een bus naar Victoria (Pacific Coach, idd), maar je kunt ook een bus vanuit Vancouver naar de ferry-terminal nemen, te voet de ferry op, en dan op Vancouver Island weer een bus. De eerste optie is misschien makkelijker, maar de tweede is ook goed te doen en goedkoper. Toen ik een dagtripje maakte naar Victoria vond ik de ferry-tocht bijna mooier dan Victoria zelfquote:Op donderdag 31 januari 2013 18:57 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vrij makkelik is. toen ik de ferry nam van Vancouver naar Nanaimo waren er meerdere backpackers die te voet waren en hoogst waarschijnlijk met de bus verder gingen.
Volgens mij is hier de info die je nodig hebt:
Pacific Coach
Da's geen probleem, geeft inderdaad alleen aan dat het een werkvergunning is en geen permanent visum. Maar als Nederlander kom je zonder problemen Canada binnen, zeker vanuit Nederland. Soms snappen ze het vanuit de VS niet helemaal als je op het vliegveld staat maar als je dan dat formulier in je paspoort laat zien vinden ze het wel goed.quote:Op maandag 28 januari 2013 01:51 schreef BenD het volgende:
Iemand ervaring met Canada uitgaan en weer binnenkomen op een Work Permit, case type nr. 27?
Op de werkvergunning staat ''This does not authorize re-entry'' en ''temporary resident status maintained as per R183(6)''.... Nu geloof ik dat ''This does not authorize re-entry'' op het feit slaat als je niet van een visa exempt land komt, nederland valt hier niet onder. We kunnen immers als Nederlanders gewoon Canada in als toerist.
Ik moet vanwege prive-omstandigheden terug naar Nederland, maar ik ben niet zeker of ik het land weer inkom en ook gewoon weer mag werken. Mijn werkvergunning is nog geldig t/m 23 nov 2014.
Heb nog niet kunnen bellen met de immigratidienst (alleen bereikbaar van maandag-vrijdag) en een zoektocht op het internet heeft me ook nog geen helder antwoord opgeleverd.
Iemand meer informatie?
Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt of van gehoord, er zijn natuurlijk vast wel uitzonderingen maar ik ben nog niet in een dorpje geweest waar mensen niet vriendlijk en behulpzaam waren. Het maakt echt niet uit wat je geloof of denkbeelden zijn. Dit vind ik dan ook meteen een van beste eigenschappen van dit land/inwoners.quote:Maar in de wat minder gepopuleerde gebieden lijkt het me wat lastiger, zeker in een streng gelovig dorp als je het zelf niet bent (dehorror^^)
Eerst vooral via mijn werk, ik ben nog steeds goed bevriend met een aantal ex-collegas van 10 jaar geleden. Via hen leer je ook weer andere kennen natuurlijk. Ook via het sporten en andere hobbies leg je makkelijk contacten. Ik ben zelfs bevriend geworden met een aantal mede-bus reizigers. Veel mensen zijn erg sociaal en voor dat je het weet ben je gesprekken aan het voeren met de mensen die elke morgen dezelfde bus nemen ipv dat iedereen naar zijn mobieltje aan het staren is.quote:Hoe hebben jullie je sociale contacten opgepakt om je er lekker thuis te voelen, hoe snel ging dat?
Voor mij 99% Canadian-based. Het is af en toe wel leuk om lekker Nederlands te kletsen maar ik zoek het niet speciaal op ofzo. Er wonen dan ook niet echt veel NL expats in mijn stad, en diegene zijn meer kennissen dan vrienden. In de echt grote steden heb je wel Nederlandse clubjes die Sinterklaas enzo vieren.quote:Is het sociale leven vooral expatbased of juist canadian-based?
In mijn 10 jaar werken hier is het altijd 37.5 uur/week geweest, van 8 tot 4 of 9 tot 5. Dit zijn de normale kantooruren, maar zoals ook in NL, dit verschilt per werk type natuurlijk. Omdat het land zo groot is heb ik wel eens vroeg of laat moeten werken. Dit is omdat ik in de financiele wereld zit en de 'markt' gaat om 9:00 open in Ontario, dus dan is het nog maar 7:00 waar ik woon (en 6:00 in Vancouver). Omgekeerd kan je klanten hebben in Vancouver en als je werk in bv Nova Scotia is dan zal je soms laat moeten doorwerken (4 uur verschil). Op dit na is alles zo'n beetje hetzelfde.quote:Hoeveel dagen en uren werk je gemiddeld in Canada. Lijkt dat op Nederlandse werkdagen/tijden?
Ik zou er ook graag willen wonen/werken, vooral vanwege de natuur (bergen/meren/oceaan/rivieren) maar het is er relatief duur tenzij je in een klein dorpje gaat wonen, en daar zijn weer weinig banen op de 'service industries' na (restaurants/motels/etc.). Het liefst zou ik een camping iod beginnen of overnemen in de bergen, maar daar heb je weer start kapitaal voor nodig:(. Tot nu toe woon ik fijn op de Prairies.quote:Ik heb wel wat over Canada gelezen en dat BC wel aardig is, waar ook veel nederlander heentrekken.
Voor mij was dit makkelijk omdat ik een Canadese vriendin had toen ik aankwam. Huren is meestal niet al te moeilijk zolang je een vaste baan hebt. Wachttijden heb ik nooit meegemaakt. De huurprijzen verschillen erg per stad/streek. Hier zijn de prijzen de afgelopen jaren flink omhoog gegaan omdat alles hier nu 'booming' is. Voor een apartement met twee slaapkamers zit je tegen de $900/maand voor 60m2. Ik zou niet weten hoe dat in verhouding staat met NL.quote:Hoe fungeert de huizenmarkt daar voor expats t.a.v. huurprijs, wachttijd als ze binnenvliegen?
Ook dit is erg verschillend waar je wilt wonen. Om een idee te geven, mijn huis is een vrijstaande bungalow van 110m2 met een volledige kelderverdieping (220m2 leefoppervlak), 2 volledige badkamers, 4 slaapkamers, 2 woonkamers (1 boven en 1 beneden), een hobbiekamer/shop en eigen oprit/parkeerplaats voor 5 auto's, dit zal nu rond de $300k waard zijn (220.000 Euro, 5 jaar geleden gekocht voor 165.000 euro). Dit zal duurder zijn in Vancouver/Toronto, maar goedkoper of hetzelfde in iets minder populaire expat steden zoals Calgary/Edmonton/Winnipeg/Ottawa/Halifax. In kleinere steden en dorpen krijg je over het algmeen nog een stuk meer voor je geld.quote:is een woning kopen erg duur i.r.t. tot NL qua inkomen/koopprijs ratio?
Dat is geen probleem. Je kunt gewoon heen en weer vliegen hoor.quote:Op maandag 28 januari 2013 01:51 schreef BenD het volgende:
Iemand ervaring met Canada uitgaan en weer binnenkomen op een Work Permit, case type nr. 27?
Op de werkvergunning staat ''This does not authorize re-entry'' en ''temporary resident status maintained as per R183(6)''.... Nu geloof ik dat ''This does not authorize re-entry'' op het feit slaat als je niet van een visa exempt land komt, nederland valt hier niet onder. We kunnen immers als Nederlanders gewoon Canada in als toerist.
Ik moet vanwege prive-omstandigheden terug naar Nederland, maar ik ben niet zeker of ik het land weer inkom en ook gewoon weer mag werken. Mijn werkvergunning is nog geldig t/m 23 nov 2014.
Heb nog niet kunnen bellen met de immigratidienst (alleen bereikbaar van maandag-vrijdag) en een zoektocht op het internet heeft me ook nog geen helder antwoord opgeleverd.
Iemand meer informatie?
Een andere optie die je nog hebt is Harbour Air. Harbour Air vliegt met floatplanes tussen (o.a.) Vancouver en Victoria. Het voordeel is dat het van downtown-naar-downtown is, het is snel en je hebt nog een uitzicht. Het nadeel is dat het duur is, maar ze hebben regelmatig goedkope vluchten.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:42 schreef koei het volgende:
[..]
Thanks! Wordt mijn eerste (en waarschijnlijk enige) parade in Canada, dus is voor ons vast wel de moeite waard!
In hoeverre is het makkelijk om met OV van Victoria naar Vancouver te komen? Is daar een bootverbinding tussen waarvoor je niet helemaal de stad uit hoeft te rijden, of evt. een busverbinding met pont ofzo? Of is een auto hiervoor wel echt heel handig? Welke OV-bedrijven hebben er verbindingen op/vanaf Vancouver Island?
We zijn nu aan het kijken naar autohuur (wat sowieso het plan was), maar dat is, one way, op Vancouver Island flink aan de prijs omdat er in het noorden weinig keuze is. We hebben twee dagen Victoria op de planning staan en daarna hebben we enkel de auto nog nodig om naar Vancouver te gaan, waar we hem gelijk inleveren. Als Victoria -> Vancouver goed met OV te doen is, dan kunnen we de auto twee dagen eerder al inleveren, wat aardig wat geld scheelt voor een auto die die dagen toch grotendeels stil staat.
OV is in Vancouver ok maar als je perse OV wilt raad ik de Greyhound aan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:42 schreef koei het volgende:
[..]
Thanks! Wordt mijn eerste (en waarschijnlijk enige) parade in Canada, dus is voor ons vast wel de moeite waard!
In hoeverre is het makkelijk om met OV van Victoria naar Vancouver te komen? Is daar een bootverbinding tussen waarvoor je niet helemaal de stad uit hoeft te rijden, of evt. een busverbinding met pont ofzo? Of is een auto hiervoor wel echt heel handig? Welke OV-bedrijven hebben er verbindingen op/vanaf Vancouver Island?
We zijn nu aan het kijken naar autohuur (wat sowieso het plan was), maar dat is, one way, op Vancouver Island flink aan de prijs omdat er in het noorden weinig keuze is. We hebben twee dagen Victoria op de planning staan en daarna hebben we enkel de auto nog nodig om naar Vancouver te gaan, waar we hem gelijk inleveren. Als Victoria -> Vancouver goed met OV te doen is, dan kunnen we de auto twee dagen eerder al inleveren, wat aardig wat geld scheelt voor een auto die die dagen toch grotendeels stil staat.
De beste optie om nu een baan te vinden in Canada is als je handig met je handen bent.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:09 schreef skunkasaur het volgende:
Afgelopen maand heb ik drie weken in Canada doorgebracht, met een Canadese vriendin En nu ben ik verkocht. Ik zou heel graag terug willen, maar weet niet zeker hoe dat aan te pakken.
Mijn achtergrond is in de IT, maar ik las in het vorige topic dat dat niet echt zoden aan de dijk zet, qua werkvisum. Daarnaast heb ik serieuze interesse in agricultuur, maar geen professionele werkervaring op dat gebied. Wel heb ik zes maanden als wwoofer op ecologische boerderijen in Zweden gewerkt maar dat zal ook geen bonus zijn. Ik heb twee rechterhanden en heb een beetje ervaring in het bouwen van houten bouwsels en algemene hand-en-span diensten.
Maar alleen daarmee kom ik natuurlijk niet in aanmerking voor een verblijfsvergunnig :/
Nu hoorde ik van de Canucks dat je als fracker wel makkelijk binnenkomt (valt ook onder de skilled trades denk ik) maar dat zie ik dan op ethisch vlak weer niet zitten.
Zou ik met een work en travel visum kunnen "blijven hangen"? Hoe hebben jullie een werkvisum gekregen, als dat niet via een spouse ging?
Vreed genoeg is de omgeving van Toronto helemaal niet zo duur in vergelijk met de rest van Canada. Aan de oostkant kan je al een (rijtjes) huis kopen voor 280.000 dollar van baksteen.quote:Op maandag 18 februari 2013 06:07 schreef Shivo het volgende:
Zijn er ook Torontonians in dit topic? Ik vraag me af hoe het leven daar is. Ik hoor veel negatieve dingen, zoals slecht OV, erg druk (congested) verkeer, hoge huren en huizenprijzen. Zijn er ook zaken die Toronto juist super interssant maken?
Achtergrond: ik woon sinds 2006 in de VS, eerst in Boston en nu in Houston. Mijn gezin en ik wonen hier prettig, groot huis, half uurtje commute. Het lijkt er op dat ik binnenkort een erg goed aanbod krijg om in downtown Toronto te werken. Waar moet ik op letten?
Handig ben ik zeker, ik heb alleen geen diploma's of wat dan ook om dat te bewijzen. En Calgary is eigenlijk ook wel waar ik op hoopte, of zelfs erbuiten, zolang ik in de buurt van de rockies zit.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De beste optie om nu een baan te vinden in Canada is als je handig met je handen bent.
Het meeste werk is in Alberta maar dan ben je verzekerd van 4 tot 6 maanden winter... hahahaha![]()
BC is een DRAMA qua werk en de huizenmarkt is ONVOORSTELBAAR hoog!!
(om maar te zwijgen van de kwaliteit)
Makkelijk binnen komen is er niet meer bij.
Men probeert Candezen om te scholen en werkvergunningen worden niet zomaar meer gegeven doch elke provincie heeft zijn eigen regels en dat maakt het meer on-overzichtiger....
Al ben je 20 jaar timmerman in Europa, je hebt geen Candese diploma (ticket or red seal) dus begin je onderaan.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:01 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Handig ben ik zeker, ik heb alleen geen diploma's of wat dan ook om dat te bewijzen. En Calgary is eigenlijk ook wel waar ik op hoopte, of zelfs erbuiten, zolang ik in de buurt van de rockies zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |