Kom je met een werkvisum binnen of ga je een Landed Immigrant/Permanent Resident status krijgen? Dat laatste is wel een voorwaarde voor het openen van een TFSA voor een niet-Canadees.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:25 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Top, dankje! Mijn spaargeld is meer dan ¤10.000 dus dat moet ik sowieso al aangeven als ik het land binnenkom.
Het lastige van mijn situatie is dat ik me wel uit ga schrijven in Nederland, maar grote kans dat ik over twee of drie jaar weer terug ben. Als ik alles in Canada op een rekening ga zetten ben je veel gevoeliger voor wisselkoersschommelingen. Maarja, is het slim om voor je spaargeld de euro als referentie te houden of moet je ook dat in Canadese dollars gaan benaderen...?
We zullen sowieso belasting moeten gaan betalen, dus hoe is de vermogensbelasting in Canada? In Nederland moet je bij meer dan een x-bedrag (+/- ¤40.000) extra belasting betalen. En in Canada? Hoe is het percentage vergeleken met Nederland?
Die TFSA klinkt goed, daar ga ik me zeker eens in verdiepen. Bedankt voor de tip!
Ohja dat is waar, herinner mij dat nu van het kijken naar Border Securityquote:Op woensdag 6 juli 2016 04:09 schreef rogier21 het volgende:
Je hoeft alleen aan te geven als je meer dan 10.000 CAD op zakt hebt, niet als je het op de bankt hebt staan
Voor Toronto teveel om op te noemen. Is wel een echte woonstad en niet per se een toeristenstad. Qua toffe wijken:quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:53 schreef MaJo het volgende:
Nog goeie insider tips voor Toronto, Ottowa, Montreal en Ville de Quebec? Qua leuke restaurentjes, wijken etc
Bedankt voor de tipsquote:Op maandag 15 augustus 2016 23:08 schreef AMDB het volgende:
[..]
Voor Toronto teveel om op te noemen. Is wel een echte woonstad en niet per se een toeristenstad. Qua toffe wijken:
• Kensington Market / Chinatown.
• Alle grote straten in het vierkant King St. West, Dufferin St., Bloor St. West en Spadina Avenue. Veel te doen op Bloor, College St., Queen St. en als je van clubs en sjiekere restaurants houdt: King St. West.
• Baseball game (Blue Jays, tickets gemakkelijk te krijgen via StubHub.com)
• Toronto Islands, ferry kost 7 dollar, en dan in de avond terug voor de beste view van de skyline (1 van de mooiste ter wereld imo).
• Distillery District
• St. Lawrence Market
• Casa Loma (een kasteel, ja, een kasteel, in hartje downtown).
Genoeg te doen hier. Andere steden ken ik niet heel goed, maar voor Montreal wel een aanrader qua restaurant: Jardin Nelson. Een van de beste terrassen met live muziek die ik ken.
Ik denk niet dat we de CN Tower opgaan vanwege hoogtevreesquote:Op maandag 15 augustus 2016 23:09 schreef AMDB het volgende:
Tip voor de CN Tower: reserveer een plekje in het restaurant bovenin, ben je qua geld allicht net iets duurder uit dan een entreekaartje, maar heb je in ieder geval wel gelijk eten.
Toffe alternatieve bar (locatie vinden op eigen initiatief, van tevoren de ingang googlen aanbevolen: Cold Tea Barquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 23:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tipsAls je ook nog leuke alternatieve plekken weet dan hou ik me aanbevolen
zelfde geldt voor leuke concerten 1-3 okt
Baseball is dan geloof ik al klaar maar met een basketbal- en een ijshockeywedstrijd in NY zit ik ook wel aan de max qua sport tijdens onze reis
Iets duurder? Het ligt er ook aan wat je besteld in het restaurant, ik heb er een keertje gegeten (op kosten van de baas) en dat liep flink in de kosten. Ik ben natuurlijk wel de gemiddelde noord amerikaans prijzen gewent en niet de (meestal) achterlijk hoge Nederlandse. Het was iig wel erg leuk en het eten was meer dan prima.quote:Op maandag 15 augustus 2016 23:09 schreef AMDB het volgende:
Tip voor de CN Tower: reserveer een plekje in het restaurant bovenin, ben je qua geld allicht net iets duurder uit dan een entreekaartje, maar heb je in ieder geval wel gelijk eten.
Toegangskaartje met toegang tot de hoogste pod is ook al 50 CAD, dus zie het als een korting op je maaltijdquote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:59 schreef jeroen1976 het volgende:
er een keertje gegeten (op kosten van de baas) en dat liep flink in de kosten. Ik ben natuurlijk wel de gemiddelde noord amerikaans prijzen gewent en niet de (meestal) achterlijk hoge Nederlandse. Het was iig wel erg leuk en het eten was meer dan prima.
Wow $50 nu, dat is schrikbarend duur, zo bijzonder vond ik het daar eigenlijk niet. Ach ja, de toeristen betalen toch wel he.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:48 schreef AMDB het volgende:
[..]
Toegangskaartje met toegang tot de hoogste pod is ook al 50 CAD, dus zie het als een korting op je maaltijd
Vond het zelf ook tegenvallen. Heb zelf vanaf Billy Bishop met een kleine vierzitter meegevlogen over de stad, dat is 100x gaver en nog goedkoper ook.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:15 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Wow $50 nu, dat is schrikbarend duur, zo bijzonder vond ik het daar eigenlijk niet. Ach ja, de toeristen betalen toch wel he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |