Vervolg opquote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Dat krijg je ervan als er een hetze wordt opgezet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:11 schreef HyperViper het volgende:
Schandalig eigenlijk dat er nu nóg mensen zijn die het voor de daders opnemen.
Nee, geweldsdelicten stijgen, vermogensdelicten dalen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Criminaliteit daalt al jaren gestaag. We zijn nog nooit zo rijk geweest en hebben het ontzettend goed. Ondanks dat nemen de gevoelens van onbehagen en ontevredenheid toe en leeft er onder veel mensen het idee dat de samenleving aan het afbrokkelen is. Goh, wat zou precies de rol van de media in dit verhaal zijn?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, geweldsdelicten stijgen, vermogensdelicten dalen.
je haalt oorzaak en gevolg door elkaar...quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als er een hetze wordt opgezet.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:06 schreef MAHL het volgende:
KLB / Mijn excuses aan de Marokkaanse gemeenschap
Moet heth hier maar ook even kwijt denk ik.
Kansloos, hypocriet, niets geleerd en nog even dom dus.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:24 schreef MAHL het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Ik hoop het, want dan blijkt dat ik toch weer gelijk heb gehad
Watje. Ik blijf mond opentrekken. Ik ga toch zeker niet leven in angst.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:12 schreef desiredbard het volgende:
Gifje mist alweer:
[ afbeelding ]
Ik vroeg het eerder.....
Wie hier heeft nog het lef dat als je vandalisme ziet, je je bek opentrekt.
Wie heeft hier het lef een ander te helpen.
heel eerlijk, ik zou willen zeggen dat ik het had, maar ik heb ook kinderen
Het is mijn leven niet waard mijn mond open te trekken
Maar het maakt me ook kots ziek dat waarvoor iemand gewerkt heeft kapotgemaakt wordt.
Nee ik schaar me liever bij de bende fakkels en hooivorken
http://statline.cbs.nl/St(...)=T&STB=G2,G1,G3&VW=Tquote:Op donderdag 24 januari 2013 13:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hmm en het is nog maar de vraag hoeveel aangifte er gedaan wordt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je mond open trekken zodra mensen ietrs doen wat niet 'mag'?quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Watje. Ik blijf mond opentrekken. Ik ga toch zeker niet leven in angst.
Ja, dit zag ik later ook.. Wat 'n sukkel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Kansloos, hypocriet, niets geleerd en nog even dom dus.
Die stap was kleiner voor je dan tegen ze zijn toen het nog gewoon klootzakjes waren die een onschuldige de tanden en schedel verrot trapten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als er een hetze wordt opgezet.
Ja. Ik blijf mijn mond opentrekken, ik blijf de politie bellen wanneer het nodig is en ik spring er tussen als het kan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:14 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je mond open trekken zodra mensen ietrs doen wat niet 'mag'?
Je kunt met cijfers smijten tot je een ons weegt. De boel staat op klappen en gedrag als het jouwe maakt dat de lont alleen maar harder gaat branden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/St(...)=T&STB=G2,G1,G3&VW=T
De boel staat niet op klappen. Er is eigenlijk niet veel aan de hand, hoor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:15 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je kunt met cijfers smijten tot je een ons weegt. De boel staat op klappen en gedrag als het jouwe maakt dat de lont alleen maar harder gaat branden.
Zodra allerlei mannen iemand in elkaar slaan spring je d'r niet tussen toch?quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja. Ik blijf mijn mond opentrekken, ik blijf de politie bellen wanneer het nodig is en ik spring er tussen als het kan.
Herstel, fout gelezen. Dacht dat het om dat gezinsdrama ging. Die heette ook Richard dacht ik.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:12 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom open je dan ook niet een reeks betreffende de strafvervolging van de moordenaars van richard nieuwenhuizen ofzo
He wat leuk alleen de laatste 5 jaar laten zienquote:Op donderdag 24 januari 2013 13:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/St(...)=T&STB=G2,G1,G3&VW=T
Somalië is een paar deuren verderop.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:15 schreef IntensiveGary het volgende:
Je kunt met cijfers smijten tot je een ons weegt. De boel staat op klappen en gedrag als het jouwe maakt dat de lont alleen maar harder gaat branden.
Zal best .quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Watje. Ik blijf mond opentrekken. Ik ga toch zeker niet leven in angst.
Eh, ik ben gek, maar zo gek ben ik niet...quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Zodra allerlei mannen iemand in elkaar slaan spring je d'r niet tussen toch?
Hey ja, laten we grafieken van 10 jaar terug posten. Je loopt dus een jaar of 10 achter?quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He wat leuk alleen de laatste 5 jaar laten zien
[ afbeelding ]
Dat houd 8x intrappen op een schedel niet tegen. Nutteloos.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Eh, ik ben gek, maar zo gek ben ik niet...Nee, dan bel ik netjes de politie.
Dus daarom altijd doorlopen en vooral niets doen..quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat houd 8x intrappen op een schedel niet tegen. Nutteloos.
Lijkt me sowieso dat niemand dat gaat doen. Dan ben je ook wel heel dom om de held te gaan uithangen want met zoveel nare/agressieve personen tegen je ga je 't nooit 'winnen'.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zal best .
Maar schieten mijn kinderen iets op met de afwezigheid van een vader danwel invalide.
In mijn eentje zou ik tov een groep echt niet snel doen.
Gewoon eerlijk
Klopt. Niets aan de hand. Vandaar dat de topics volvliegen. Nu nog even wachten tot er binnenkort een keer een mishandelaartje, straatrovertje of overvallertje door een groepje boze mensen wordt aangepakt. Steeds een stukje verder en binnenkort zitten we inderdaad met de gebakken peren.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
De boel staat niet op klappen. Er is eigenlijk niet veel aan de hand, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |