abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121979658
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:09 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, je bent verantwoordelijk voor het product. Toch vraagt het kassameisje niet of ik een koemelkallergie heb als ik een pak melk afreken. En als ik te hard rij met m'n net aangeschafte 911 gaat de Porschedealer die bon echt niet betalen. Eigen verantwoordelijkheid eerst.
Dit wordt weer dezelfde discussie als bij de DSB, mensen die een veel te hoge hypotheeklening afsluiten en blindelings een handtekening zetten onder een overeenkomst zonder te weten wat er overeengekomen is. En als het dan ineens blijkt dat het niet zo voordelig is, proberen de schuld te leggen bij de andere partij.

Je hoorde mensen toendertijd meer moeite steken in onderzoek naar een goed restaurant waar men wilde gaan eten door het afspeuren van het internet, maar een handtekening onder overeenkomst voor een hypotheeklening werd vaak (bijna) blindelings gezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Snapcount2 op 24-01-2013 12:22:27 ]
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:20:52 #32
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_121979893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:14 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dit wordt weer dezelfde discussie als bij de DSB, mensen die een veel te hoge hypotheek afsluiten en blindelings een handtekening zetten onder een overeenkomst zonder te weten wat er overeengekomen is. En als het dan ineens blijkt dat het niet zo voordelig is, proberen de schuld te leggen bij de andere partij.

Je hoorde mensen toendertijd meer moeite steken in onderzoek naar een goed restaurant waar men wilde gaan eten door het afspeuren van het internet, maar een handtekening onder overeenkomst voor een hypotheek werd vaak (bijna) blindelings gezet.
het probleem is de hypotheek niet... de onderpand zijn ze NIET kwijt? Waarom denkt men godsamme toch dat het door de hypotheken komt deze crisis.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_121979966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het probleem is de hypotheek niet... de onderpand zijn ze NIET kwijt? Waarom denkt men godsamme toch dat het door de hypotheken komt deze crisis.
Aangepast, muggenzifter. Maar, verlicht ons eens, waardoor komt de crisis volgens jou?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:37:54 #34
52357 Lambiekje
pi_121980489
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:22 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Aangepast, muggenzifter. Maar, verlicht ons eens, waardoor komt de crisis volgens jou?
Zie eerder post...

Top der banken is private. Banken hebben geen belang bij een goed draaiende economie. Net zoals de BadPharma niet gedient is van een gezonde bevolking.

Als de elite vind dat het tijd is om te cashen zullen ze er op aansturen... Zoals de beurskrach van 1929.

Een docu bekijken als Money Masters of Money as Debt I / II / III zou niet misstaan. Of hoe een corporatie (The Corporation) werkt.

Banken en Multinationals staan boven de politiek.

Niet de overheden hebben invloed op de creatie, inflatie, circulatie van het geld. Dat hebben de private banken. Overheden moeten rente betalen op geldcreatie ... Als zaken uit de hand lopen zoals nu in EU kan een overheid geen mechanisme toepassen.

Ben bang dat we het ergste nog niet hebben gehad... de derivaten-bubble.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_121980690
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zie eerder post...

Top der banken is private. Banken hebben geen belang bij een goed draaiende economie. Net zoals de BadPharma niet gedient is van een gezonde bevolking.

Als de elite vind dat het tijd is om te cashen zullen ze er op aansturen... Zoals de beurskrach van 1929.

Een docu bekijken als Money Masters of Money as Debt I / II / III zou niet misstaan. Of hoe een corporatie (The Corporation) werkt.

Banken en Multinationals staan boven de politiek.

Niet de overheden hebben invloed op de creatie, inflatie, circulatie van het geld. Dat hebben de private banken. Overheden moeten rente betalen op geldcreatie ... Als zaken uit de hand lopen zoals nu in EU kan een overheid geen mechanisme toepassen.

Ben bang dat we het ergste nog niet hebben gehad... de derivaten-bubble.
Pas op, achter je! Een reptilian vermomd als bankier!

:')
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:45:21 #36
52357 Lambiekje
pi_121980735
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat snap je niet?

Waar denk je dat ik het verkeerd heb? ..Ben benieuwd?
pi_121980774
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat snap je niet?

Waar denk je dat ik het verkeerd heb? ..Ben benieuwd?
De volledige post. Je ziet ze gewoon vliegen. Ga je nu weer terug naar je TRU/BNW-hol?
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:49:10 #38
52357 Lambiekje
pi_121980854
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

De volledige post. Je ziet ze gewoon vliegen. Ga je nu weer terug naar je TRU/BNW-hol?
Ik zal je uit je droom helpen. ... Centrale Banken zijn privaat. Geldcreatie is hun handen. Overheden hebben daar geen enkel invloed op.... Daar is niets spooky aan het is de realiteit.
pi_121980955
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik zal je uit je droom helpen. ... Centrale Banken zijn privaat. Geldcreatie is hun handen. Overheden hebben daar geen enkel invloed op.... Daar is niets spooky aan het is de realiteit.
Nee. En je bent gek.
pi_121981041
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee.
Sinds wanneer zijn de centrale banken in handen van overheden dan en niet privaat?
pi_121981096
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

O ik had gemist dat je überhaupt geen argumenten hebt. Wat een droeftoeter ben jij. :')
pi_121981295
quote:
5s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:55 schreef HyperViper het volgende:
Sinds wanneer zijn de centrale banken in handen van overheden dan en niet privaat?

De staat is enig aandeelhouder van DNB NV..

quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:56 schreef HyperViper het volgende:

O ik had gemist dat je überhaupt geen argumenten hebt. Wat een droeftoeter ben jij. :')
Zie hierboven. Jammer joh.
pi_121981947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

De staat is enig aandeelhouder van DNB NV..

[..]

Zie hierboven. Jammer joh.
Toch wel, jammer joh. DNB drukt geen geld. Ook onze overheid leent gewoon bij private banken. :W
pi_121982168
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:21 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Toch wel, jammer joh. DNB drukt geen geld. Ook onze overheid leent gewoon bij private banken. :W
Ik geef antwoord op jouw vraag, kneus.

:') :') :')
  donderdag 24 januari 2013 @ 13:29:44 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_121982254
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mooi is dat he. Mensen krijgen steeds minder verantwoordelijkheidsgevoel en willen het liefst zoveel mogelijk van hun eigen falen afschuiven op een ander.
Dat hebben we geleerd van de banken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_121982258
Het getuigt wel van lef. Eerst lopen de banken het hele financiele systeem stelselmatig uit te hollen en te kannabaliseren; als ze vervolgens door hun eigen wanbeleid, veel te grote risico's en hun oplichterspraktijken in de problemen komen mag de staat ze overeind houden met belastinggeld; hiervoor hebben ze nooit "dankjewel" gezegd, en een "sorry" kon er ook niet vanaf. We zijn nu een hele tijd verder en nu blijkt dat ze nog steeds niks hebben geleerd, er is totaal niks veranderd. En nu nu is het ook nog de schuld van de samenleving. "Hoor eens even, zij wilden allemaal onze door en door verrotte oplichtersproducten hebben, wie zijn wij dan om ze dat te onthouden?"

En nu staat ook SNS op instorten door wanbeleid en slecht risicomanagement, en dan komt de reactie van de overheid: "nee die bank is veel te belangrijk hoor, essentieel voor Nederland, die mag echt niet omvallen hoor. Desnoods betalen we bij!"

Fucking onbegrijpelijk.
pi_121982410
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik geef antwoord op jouw vraag, kneus.

:') :') :')
En ik geef antwoord op jouw incorrect opmerking. Teringmongool.
pi_121982557
quote:
6s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarop!? :D Ja. Banken in het algemeen maar ook raden van bestuur, voorzitters, belangenverenigingen. Er zijn er legio die de hand ook in eigen boezem hebben gestoken. Een aantal. Een zeer terechte opmerking van Boele en vooral huilie huilie van een aantal mensen die liever roepen dan lezen. :7
Die zogenaamde excuses stelden geen fuck voor man :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_121982893
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:34 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En ik geef antwoord op jouw incorrect opmerking. Teringmongool.
Je geeft geen antwoord, je stelt een vraag. Te herkennen aan de woordvolgorde en het vraagteken aan het einde van de zin. Kijk maar:

quote:
5s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:55 schreef HyperViper het volgende:
Dus helaas, je bent dom. Sorry man!
pi_121983508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord, je stelt een vraag. Te herkennen aan de woordvolgorde en het vraagteken aan het einde van de zin. Kijk maar:
En ik heb het over de stelling die ik plaats. Te herkennen aan de woordvolgorde en het ontbreken van een vraagteken aan het einde van de zin. Kijk maar:
quote:
Toch wel, jammer joh. DNB drukt geen geld. Ook onze overheid leent gewoon bij private banken.
Je slaat de plank dus wederom mis. Onze overheid drukt niets, ze lenen. Bij jawel, private banken.
quote:
[..]

Dus helaas, je bent dom. Sorry man!
Je onkunde komt pijnlijk aan het licht he?
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:07:29 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_121983653
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die zogenaamde excuses stelden geen fuck voor man :') .
Zeg dan niet dat je excuses wil! 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_121984108
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Eens.
Onzin natuurlijk. Vanuit de samenleving is er ook vraag naar internetverbindingen van altijd 200 mb, maar als je dat niet kunt bieden moet je het ook niet beloven.

Ze hebben al die jaren beloofd dat je geld veilig bij hen was, dat ze succesvolle ondernemers waren die zoveel mochten verdienen omdat ze hun zaakjes zo goed op orde hadden en die een hele nuttige bijdrage leverden aan de economie en daarom regelgeving moesten krijgen die hen meer vrijheid gaf. Terwijl ze in werkelijkheid zichzelf aan het volproppen waren terwijl ze op de afgrond afstormden, terwijl ze klanten bedrogen en elkaar 'producten' verkochten en lieten verkopen zonder te weten wat het was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:20:31 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121984196
Terecht Boele. Zeg het ze!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_121984899
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zeg dan niet dat je excuses wil! 8-)
Ik wil ook geen excuses, ik wil de verantwoordelijken achter tralies, levenslang. *)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:46:06 #55
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_121985258
quote:
6s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik wil ook geen excuses, ik wil de verantwoordelijken achter tralies, levenslang. *)
Dan klopt het dus dat banken geen sorry meer hoeven te zeggen! :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:57:08 #56
52357 Lambiekje
pi_121985693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee. En je bent gek.
Omdat ik wel verder kijk dan het NOS-rookgordijn ben ik gek :)
pi_121985782
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Omdat ik wel verder kijk dan het NOS-rookgordijn ben ik gek :)
Nee. Omdat je van het serieuze nieuws niets aanneemt, en de informatie van de meest gare aluhoedjessites klakkeloos als waar aanneemt. Daarom ben je gek.
  donderdag 24 januari 2013 @ 15:03:33 #58
52357 Lambiekje
pi_121985969
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee. Omdat je van het serieuze nieuws niets aanneemt, en de informatie van de meest gare aluhoedjessites klakkeloos als waar aanneemt. Daarom ben je gek.
Wat is serieus nieuws? Van dezelfde lui die ook de banken in bezit hebben?!
Ik mag toch hopen dat je niet doelt op ANP, Reuters, Persgroep (NRC, Volkskrant, Trouw) en CNN.

Er is maar heel weinig globaaljournaille dat enigzins onafhankelijk is. Afgezien van regionale suffertjes.
pi_121986116
quote:
De Nederlandse banken hebben hun zaken ''voor 98 procent" op orde.
Lekker misleidend. Wat betekent die 98%?
pi_121986932
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mooi is dat he. Mensen krijgen steeds minder verantwoordelijkheidsgevoel en willen het liefst zoveel mogelijk van hun eigen falen afschuiven op een ander.
Mwoa. Niet alleen de junk die drugs koopt bij een dealer is fout, ook de dealer die willens en wetens een gevaarlijk of verrot produkt verkoopt is fout.

Banken speelden in op de hebberigheid van de consument maar brachten het daarbij ook nog eens alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld was om zoveel te lenen. Consumenten werden vaak niet of nauwelijks op de risico's gewezen, maar wilde deze vaak ook niet inzien.

Ik zie hier twee partijen die beiden hartstikke fout bezig waren. Maar volgens mij zijn de domme hebberige consumenten vele malen harder geraakt/gestraft dan de slimme hebberige banken. Logisch aangezien de banken slim en machtig zijn en de hebberige consumenten dom en betekenisloos. Maar dat maakt het in mijn ogen ethisch gezien niet opeens rechtvaardig.

Gevangenisstraffen voor bankdirecteurs en managers vind ik in de meeste gevallen overdreven (tenzij echt sprake is geweest van fraude of het overtreden van de wet op een andere manier. Maar ontslagen ZONDER dat zij toch nog een leuk zakcentje meekregen (wat vast wel een paar keer is gebeurd) zou toentertijd natuurlijk een begin zijn geweest.

Oh en los daarvan is de crisis in Nederland niet eens het sterkst aangewakkerd door de hebzucht van de Nederlandse consument. De hebzucht van de banken en dan met name de investeringen in de super slechte/gevaarlijke Amerikaanse (subprime)hypotheekpakketten en risicovolle investeringen in andere landen hebben volgens mij een veel grotere impact gehad. DAARdoor kwamen de banken bijna om te vallen. Iets waar de Nederlandse consument geen invloed op heeft gehad.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')