quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Omdat het alsnog een mooie tussenvorm is tussen geen licht en dimlicht. Daarbij is het stadslicht, in ieder geval voor zover het mijn auto betreft, behoorlijk vergelijkbaar met dagrijverlichting.
In dat laatste geval kan ik het me nog een beetje voorstellen, maar sommige auto's hebben minder koplamp dan een fiets als ze stadslicht voeren. Volkomen nutteloos danquote:
En dan te bedenken dat de meeste fietsers helemaal geen licht voerenquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:02 schreef Piles het volgende:
[..]
In dat laatste geval kan ik het me nog een beetje voorstellen, maar sommige auto's hebben minder koplamp dan een fiets als ze stadslicht voeren. Volkomen nutteloos dan
Waarom niet gewoon dimlicht voeren?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Omdat het alsnog een mooie tussenvorm is tussen geen licht en dimlicht.
Niemand heeft voorrang? Het is gewoon voorsorteren wat je moet doen? (Als ik je vraag goed begrijp)quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:28 schreef Bootje84 het volgende:
http://goo.gl/maps/1wOZX
Vraagje mbt bovenstaande situatie. Als er 2 auto's naast elkaar rijden, welke van de 2 heeft dan voorrang op de nieuw onstaande middelste baan? (2 banen richting kruispunt worden er 3, maar voor mij is het nog altijd compleet onduidelijk)
Als er een ongeluk ontstaat als een auto van beide banen de nieuwe baan oprijdt? Had de situatie vanochtend.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:31 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Niemand heeft voorrang? Het is gewoon voorsorteren wat je moet doen? (Als ik je vraag goed begrijp)
De linker strook heeft voorrang. Als je stukje terug zoomt zie je dat de linker strook al pijlen heeft voor linksaf en de rechter voor rechtdoor. Aangezien de nieuwe strook ook voor linksaf is en de strepen bij de splitsing met de weg voor rechtdoor doorlopen zijn allemaal duidelijke indicatiesquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:28 schreef Bootje84 het volgende:
http://goo.gl/maps/1wOZX
Vraagje mbt bovenstaande situatie. Als er 2 auto's naast elkaar rijden, welke van de 2 heeft dan voorrang op de nieuw onstaande middelste baan? (2 banen richting kruispunt worden er 3, maar voor mij is het nog altijd compleet onduidelijk)
Dat inderdaad. Al is het wel een beetje vage oplossing zo. Ze hadden beter de linkerbaan "erbij" kunnen doen in plaats van een middelste.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:34 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
De linker strook heeft voorrang. Als je stukje terug zoomt zie je dat de linker strook al pijlen heeft voor linksaf en de rechter voor rechtdoor. Aangezien de nieuwe strook ook voor linksaf is en de strepen bij de splitsing met de weg voor rechtdoor doorlopen zijn allemaal duidelijke indicaties
Ondanks dat links plakkenquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:38 schreef Marco001 het volgende:
Goed, vandaag weer bijna een ongeluk gehad..
Reed net op de A7, die vrij rustig was, dus ik reed netjes 130. Doemt er voor mij op de linkerbaan een auto op; afijn, prima. Ik maak mijn huidige inhaalmanouvre af, en ga achter de linksplakker rijden waarbij ik een paar keer sein dat ik er graag langs wilt.
Hij geeft daar echter geen gehoor aan, dus ik kies ervoor om er dan maar rechts voorbij te gaan.
De andere bestuurder(peug 307) besluit om dan ook maar vlak voor mij naar rechts te gaan met 110 km/h terwijl ik al weer tegen de 130 aanzat en vlak achter hem reed..
Lekker handig; Ik ben er toen maar met een swieper naar links weer omheen gegaan want anders had ik tegen hem aangezeten.
Hoezo? Hij doet een bijzondere verrichting waarbij hij AL het overige verkeer voorrang dient te verlenen. Dat doet die echter niet, nee hij snijd mij zelfs gigantisch af.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ondanks dat links plakkenis, zou het ongeluk toch echt je eigen fout zijn.
Jij haalt rechts in... Dat is gewoon een overtreding...quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hoezo? Hij doet een bijzondere verrichting waarbij hij AL het overige verkeer voorrang dient te verlenen. Dat doet die echter niet, nee hij snijd mij zelfs gigantisch af.
Oh, en moet ik er dan maar met 110 km/h rechts achter blijven hangen? Lekker voor de verkeersdoorstroming.(en dan zijn we beide verkeerd bezig, want hinderen we beide het overige verkeer wat theoretisch gezien een artikel 5je is.. )
Links blijven rijden is ook een overtreding.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:47 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jij haalt rechts in... Dat is gewoon een overtreding...
Nogmaals, links plakkers zijn om te kotsen, maar als het een ongeval was geworden had jij toch echt de schuldige geweest...
Toon dat maar eens aan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Links blijven rijden is ook een overtreding.
Helaas weegt jouw overtreding zwaarderquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Links blijven rijden is ook een overtreding.
Omdat het branduren op mijn gewone koplampen scheelt, en bovendien energie (en daarmee brandstof). Aangezien ik aardig wat kilometers maak, maakt dat dus wel wat verschil.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:22 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon dimlicht voeren?
Die 'mooie' tussenvorm is nergens voor nodig.
Die situatie is gelijk aan die bij snelwegafslagen, waarbij er kort voor de daadwerkelijke afslag een 2e strook aan de linkerkant bij komt (en waarbij er, even voor deze vergelijking, geen sprake is van doorgetrokken strepen aan 1 kant). Degene die als eerste aan zijn/haar manoeuvre begint, heeft in principe voorrang.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:28 schreef Bootje84 het volgende:
http://goo.gl/maps/1wOZX
Vraagje mbt bovenstaande situatie. Als er 2 auto's naast elkaar rijden, welke van de 2 heeft dan voorrang op de nieuw onstaande middelste baan? (2 banen richting kruispunt worden er 3, maar voor mij is het nog altijd compleet onduidelijk)
Lees even een stukje hoger wat betreft je laatste deelquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:49 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Omdat het branduren op mijn gewone koplampen scheelt, en bovendien energie (en daarmee brandstof). Aangezien ik aardig wat kilometers maak, maakt dat dus wel wat verschil.
[..]
Die situatie is gelijk aan die bij snelwegafslagen, waarbij er kort voor de daadwerkelijke afslag een 2e strook aan de linkerkant bij komt (en waarbij er, even voor deze vergelijking, geen sprake is van doorgetrokken strepen aan 1 kant). Degene die als eerste aan zijn/haar manoeuvre begint, heeft in principe voorrang.
Dat is achteraf echter wel behoorlijk lastig aan te tonen, dus bij een eventueel ongeluk zal het verzekeringstechnisch vrijwel altijd een 50/50 worden denk ik..
In principe veroorzaken beide geen ongevallen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:48 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Toon dat maar eens aan.
Dat veroorzaakt geen ongeval, het rechts inhalen wel.
Uiteraard gelezen, maar heb nog nooit gehoord over dat de strook waar je vandaan komt de voorrang kan bepalen, op basis van voorsorteerrichting..quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:52 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Lees even een stukje hoger wat betreft je laatste deel
Nee, want die radio is wél nuttig.quote:En sorry hoor maar het verschil in verbruik wel of zonder lampen is echt te verwaarlozen... Radio laat je dan ook uit?
Misschien moet je de uitleg nog eens lezen en je theorie opnieuw halenquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Uiteraard gelezen, maar heb nog nooit gehoord over dat de strook waar je vandaan komt de voorrang kan bepalen, op basis van voorsorteerrichting..
[..]
Nee, want die radio is wél nuttig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |