Vervolg opquote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Hoezo? Wie neemt het op voor de daders? Ze hebben gelijk.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:46 schreef xenobinol het volgende:
RTL boulevard neemt het op een walgelijke manier op voor de daders
Want ze zijn zo zielig ook.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:46 schreef xenobinol het volgende:
Heel triest. Albert en Winstonquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:46 schreef xenobinol het volgende:
Tuurlijkquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoezo? Wie neemt het op voor de daders? Ze hebben gelijk.
Waarom, een toevallige weerloze voorbijganger afrossen met een paar man, dat is een vechtpartij???? Dat omaatje pak in tenminste nog in mijn eentje aan.quote:
Bram legt gewoon objectief uit hoe de strafmaat tot stand komt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:46 schreef xenobinol het volgende:
Er is een rechterlijke macht in Nederland. De jongens zijn opgespoord, de rest is onnodig. Foto's van hun ouders op internet, hun adresgegevens etc gaan te ver.quote:
Noemen we sinds jaar en dag zinloos geweld.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom, een toevallige weerloze voorbijganger afrossen met een paar man, dat is een vechtpartij???? Dat omaatje pak in tenminste nog in mijn eentje aan.
Als Mike Tyson daar had gelopen, dan had je een vechtpartij gehad, nou ja ook weer niet omdat dit soort lafbekken echt wel oppast met waar ze tegenaan slaan, maar dit was beslist geen vechtpartij.
ja, maar daar hoeven ze hun mond niet eens voor open te doen, ik bedoel Boulevardquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Heel triest. Albert en Winston
Volgens JOUW definitie is dit geen vechtpartij..quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom, een toevallige weerloze voorbijganger afrossen met een paar man, dat is een vechtpartij???? Dat omaatje pak in tenminste nog in mijn eentje aan.
Als Mike Tyson daar had gelopen, dan had je een vechtpartij gehad, nou ja ook weer niet omdat dit soort lafbekken echt wel oppast met waar ze tegenaan slaan, maar dit was beslist geen vechtpartij.
Hee... als je als snelwegterrorist 10km/u te hard rijdt mag je gewoon met je bek op TV. Trap je met een paar van je kornuiten een man in elkaar en laat hem voor dood achter op straat dan mogen 'we' niet eens een foto online zetten en speculeren over de identiteit van de mogelijke daders?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoezo? Wie neemt het op voor de daders? Ze hebben gelijk.
Wat hun gedaan hebben gaat te ver.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Er is een rechterlijke macht in Nederland. De jongens zijn opgespoord, de rest is onnodig. Foto's van hun ouders op internet, hun adresgegevens etc gaan te ver.
Ze zetten de toon al door het een 'vechtpartij' te noemen en dat te blijven zeggen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:49 schreef Jian het volgende:
[..]
ja, maar daar hoeven ze hun mond niet eens voor open te doen, ik bedoel Boulevard
Nee, volgens de advocaat was het niet zomaar hoor, die vent had met zijn grote bek er wat van gezegd toen die jongens tegen een fiets aan trapten, tsja ....quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:49 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Noemen we sinds jaar en dag zinloos geweld.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hee... als je als snelwegterrorist 10km/u te hard rijdt mag je gewoon met je bek op TV. Trap je met een paar van je kornuiten een man in elkaar en laat hem voor dood achter op straat dan mogen 'we' niet eens een foto online zetten en speculeren over de identiteit van de mogelijke daders?
Goh, ik wist niet dat wij enkele miljoenen rechters hadden in Nederland. De wettenbundels, artikeltjes etc die staan genoemd, strafrecht zijn niet voor niets ontstaan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat hun gedaan hebben gaat te ver.
Oorzaak, gevolg
Logisch dat een advocaat dat zegt. Het is zijn werk om de jongens te verdedigen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, volgens de advocaat was het niet zomaar hoor, die vent had met zijn grote bek er wat van gezegd toen die jongens tegen een fiets aan trapten, tsja ....
Niet normaal meer... ik vind het zeer triest dat RTL deze prutsers een podium geeft om hun gedachtegoed te spuienquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Heel triest. Albert en Winston
Klopt en als dat niet zo is en we volgen de jouwe, dan heb ik gisteren nog gevochten met een stootzakquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Volgens JOUW definitie is dit geen vechtpartij..
Ze hebben gelijk. Wat is het volgende? Met een menigte naar hun huis? De moeder en vader maar eens lekker pijn doen? Hun laten voelen, dat ze een rotkind hebben opgevoed?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet normaal meer... ik vind het zeer triest dat RTL deze prutsers een podium geeft om hun gedachtegoed te spuien![]()
Ze leggen wat mij betreft de focus helemaal verkeerd, meteen klaar staan met een oordeel over het grote boze geenstijl. Hebben ze soms nog een appeltje te schillen met die mensen?
Deze komen er niet goed af hoor, geloof dat maar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
[..]
Goh, ik wist niet dat wij enkele miljoenen rechters hadden in Nederland. De wettenbundels, artikeltjes etc die staan genoemd, strafrecht zijn niet voor niets ontstaan.
Bedankt he , dankzij geenstijl komen deze heren er straks goed af.. Dit kan reden zijn tot strafvermindering.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Klopt en als dat niet zo is en we volgen de jouwe, dan heb ik gisteren nog gevochten met een stootzak
Ik denk dat de politie en de rechtbank op dit moment de minste van hun problemen zijn ja. Ze kunnen denk ik beter nu in een cel zitten dan thuis.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Deze komen er niet goed af hoor, geloof dat maar.
mooi he nederlandquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hee... als je als snelwegterrorist 10km/u te hard rijdt mag je gewoon met je bek op TV. Trap je met een paar van je kornuiten een man in elkaar en laat hem voor dood achter op straat dan mogen 'we' niet eens een foto online zetten en speculeren over de identiteit van de mogelijke daders?
Ik durf te wedden van wel.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Precies.... ik hoop niet dat ze zelf ook eens zo'n vechtpartij mee hoeven te maken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze zetten de toon al door het een 'vechtpartij' te noemen en dat te blijven zeggen.
Die snelwegterrorist geeft daar dan ook gewoon toestemming voor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja 80 uur schoffelen i.p.v. 120 uur schoffelen, maar wel mooi met hun kop en naam en toenaam open en bloot op Internet, met alle gevolgen van dien, wat komen ze er goed af door Geenstijlquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
[..]
Bedankt he , dankzij geenstijl komen deze heren er straks goed af.. Dit kan reden zijn tot strafvermindering.
Wanneer dit soort tuig als sanctie voortaan met foto, naam en adres op internet gezet gaat worden straf je ze pas echt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Er is een rechterlijke macht in Nederland. De jongens zijn opgespoord, de rest is onnodig. Foto's van hun ouders op internet, hun adresgegevens etc gaan te ver.
Ik verwijt hem dat ook niet, maar daarom mag ik er wel smalend naar kijken, ik hoop ergens dat de rechter dat ook doet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:53 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Logisch dat een advocaat dat zegt. Het is zijn werk om de jongens te verdedigen.
Door dit soort krankzinnige heksenjachten vind ik een strafvermindering ineens niet zo heel raar meer.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja 80 uur schoffelen i.p.v. 120 uur schoffelen, maar wel mooi met hun kop en naam en toenaam open en bloot op Internet, met alle gevolgen van dien, wat komen ze er goed af door Geenstijl
Het was geen worsteling. Het was intrappen met zijn allen op 1 persoon.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]De mijne..... Volgens de Nederlandse taal:
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=vechtpartij&lang=nn
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=gevecht&lang=nn
Dat mag uiteraard en is je goed recht dat doe ik tenslotte ook.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik verwijt hem dat ook niet, maar daarom mag ik er wel smalend naar kijken, ik hoop ergens dat de rechter dat ook doet.
Bij een nogal eenzijdig in elkaar trappen is er niet echt sprake meer van een gevecht.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:55 schreef Ambipur het volgende:
Jij snapt het echt niet hequote:Op woensdag 23 januari 2013 18:53 schreef Ambipur het volgende:
die zeggen dus helemaal niets, deze wel;quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:55 schreef Ambipur het volgende:
Hoho.. Ik doel niet op hun namen. Ik doel op andere zaken, denk aan adresgegevens en foto's van hun ouders.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij snapt het echt niet he![]()
Als het aan de boomknuffelende magistraat zou liggen kreeg het tuig (indien gepakt door onze donut etende plesie, very unlikely) een voorwaardelijke werkstraf van 80 uur. Nu kunnen ze de rest van hun leven hun naam googlen en tot de ontdekking komen dat het internet een heel goed geheugen heeft![]()
Leuk voor als je later nog eens gaat solliciteren, een leuke vriendinnetje ontmoet denkt te hebben of iets denk achter te kunnen houden voor je kinderen. Papa was een laffe straathond die met zijn 8-en een man op straat in elkaar rosten en voor dood achter lieten... Held
die 40 uur strafvermindering is ze van harte gegund.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Door dit soort krankzinnige heksenjachten vind ik een strafvermindering ineens niet zo heel raar meer.
Doe even normaal joh... alsof mensen zich massaal gaan verlagen tot het niveau van deze apen. Het probleem met volkswoede komt vooral voort uit het onvermogen van de overheid om adequaat op te treden tegen daders omdat dit systeem compleet verrot is. Tja... dan loopt je het risico dat het kan escaleren. Daarom doet justitie er ook goed aan om de desbetreffende daders zo snel mogelijk op te pakken voor hun eigen bescherming.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ze hebben gelijk. Wat is het volgende? Met een menigte naar hun huis? De moeder en vader maar eens lekker pijn doen? Hun laten voelen, dat ze een rotkind hebben opgevoed?
Er bestaat rechterlijke macht in Nederland. Dat hebben wij te respecteren.
Jij snapt hemquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Over een jaar weet niemand hier iets meer van.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:02 schreef Jian het volgende:
[..]
die 40 uur strafvermindering is ze van harte gegund.
Joozus, we zijn het eens, lijst jij 'm in of doe ik het?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bij een nogal eenzijdig in elkaar trappen is er niet echt sprake meer van een gevecht.
Daar is men wel vrij hard mee bezig, ja.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Doe even normaal joh... alsof mensen zich massaal gaan verlagen tot het niveau van deze apen.
Zo kun je voor iedere vorm van eigenrichting wel een kutsmoes verzinnen natuurlijk.quote:Het probleem met volkswoede komt vooral voort uit het onvermogen van de overheid om adequaat op te treden tegen daders omdat dit systeem compleet verrot is.
Je hebt nog geen sig! Snel!quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Joozus, we zijn het eens, lijst jij 'm in of doe ik het?
Flikker toch op manquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die snelwegterrorist geeft daar dan ook gewoon toestemming voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |