Hoe ging je tentamen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik moet zo nog naar de supermarkt, heb ook totaal geen inspiratie maar 't gaat iets ongezonds en makkelijks worden vandaag.
Wil je serieus deze discussie met me aangaan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Moord, poging tot moord, doodslag en poging tot doodslag zijn vier verschillende elementen he schat.
Juridisch gezien zal het daadwerkelijke overlijden van genoemd object meespelen in de strafmaat.
Nee ik bepaal voor jou wat je eet bro. Neem een scholletje van de visboer, lekker paneren. Bak even wat aardappels op, en doe desnoods dan je groenten uit blik ofzo.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik moet zo nog naar de supermarkt, heb ook totaal geen inspiratie maar 't gaat iets ongezonds en makkelijks worden vandaag.
Ja hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wil je serieus deze discussie met me aangaan?
Overigens kom je als ambulanceverpleegkundige die "perongeluk" een foutje maakt meestal uit op dood door schuld. Ligt heel erg aan de omstandigheden, maar vaak weet je die 'in favour' van de verpleegkundige te draaien.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wil je serieus deze discussie met me aangaan?
Ach man flikker een end op, jij zou Michael Schumacher nog durven vertellen hoe hij 't best een bocht moet aansnijden.quote:
Jammer man.quote:
Als je broertje zegt wordt ie helemaal lijp, maar ik weet nog altijd niet waarom.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:43 schreef GGMM het volgende:
[..]
Laag dit.
Ik maak de bedkwaliteiten van je zusje ook niet belachelijk. Sommige dingen hou je gewoon voor je.
Dat is 't logische gevolg als opzet niet bewezen kan worden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:51 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Overigens kom je als ambulanceverpleegkundige die "perongeluk" een foutje maakt meestal uit op dood door schuld. Ligt heel erg aan de omstandigheden, maar vaak weet je die 'in favour' van de verpleegkundige te draaien..
0, als 't goed is aan m'n mastertje beginnen volgende week.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:52 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Jammer man.
Hoeveel herkansingen heb je nog dit jaar?
lolwut?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:54 schreef Littlerabbit het volgende:
In FUT streamen ze altijd het openen van hun voetbal pakjes. Nu heb ik 7 voetbalpakjes van de Plus markt liggen, zal hier ook een markt voor zijn? Anders zet ik even de camera aan.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:54 schreef Littlerabbit het volgende:
In FUT streamen ze altijd het openen van hun voetbal pakjes. Nu heb ik 7 voetbalpakjes van de Plus markt liggen, zal hier ook een markt voor zijn? Anders zet ik even de camera aan.
Je bent laat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:42 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Deze verhalen.![]()
Zaak USADA - Armstrong is nog niet eens helemaal afgelopen en we beginnen met zaak Operación Puerto. Verdomme wat is dat wielrennen prachtig, met alles eromheen ook.
Maar je hoeft hem dus niet te halen om je master te gaan doen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
0, als 't goed is aan m'n mastertje beginnen volgende week.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ach man flikker een end op, jij zou Michael Schumacher nog durven vertellen hoe hij 't best een bocht moet aansnijden.
Spannend man. Dol enthousiast zijn ze dan, en de livechat ernaast gaat dan discussieren of hij geluk of pech heeft.quote:
Dat artikel komt toch niet uit 2007?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je bent laat.
Dit is nieuws uit 2007Maar doping scoort nu lekker makkelijk
En dat is bij ambulanceverpleegkundigen vaak vrij lastig, hoewel er wel verpleegkundigen zijn die doodslag hebben gehad omdat ze tijdens hun werk onoplettend en onzorgvuldig handelden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is 't logische gevolg als opzet niet bewezen kan worden.
4allshop vriend. Ik kan even niet googlen, virusje.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:53 schreef Typisch het volgende:
Hmf had je nog linkje van dat geheugen?
Over wat voor soort poging praat jij dan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..].
nee maar serieus, 'poging tot' heeft weldegelijk connectie met een verlaagde maximum celstraf. Denk aan bijvoorbeeld poging tot verkrachting (maximaal 8 jaar) t.o.v. verkrachting (maximaal 12 jaar).
Een beetje rechter houdt vervolgens ook rekening met het eindresultaat (is de doding van het object daadwerkelijk voltrokken)? Al zou je kunnen stellen dat rechters bij doodslag 6 jaar geven, en bij 'poging tot' tevens 6 jaar, afhankelijk van honderden andere omstandigheden, zoals intentie, wijze hoe de doodslag voltrokken is,, geestelijke gesteldheid etc. etc.
Maargoed, puur volgens het boekje is 'poging tot' minder bestrafbaar dan het daadwerkelijk voltrekken van de daad (zij het verkrachting, zij het doodslag, zij het moord).
Eens?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
0, als 't goed is aan m'n mastertje beginnen volgende week.
Zoiets maar dan uit je dak gaan omdat je Eriksen uit een pakje hebt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:55 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Spannend man. Dol enthousiast zijn ze dan, en de livechat ernaast gaat dan discussieren of hij geluk of pech heeft.
doodslag?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:56 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Over wat voor soort poging praat jij dan?
Dit artikel zal best vandaag geschreven zijn ja. Maar de inhoud is al zo oudquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:56 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dat artikel komt toch niet uit 2007?
En die rechtzaak is nu toch bezig tegen Fuentes? Zal ongetwijfeld nog meer details naar buiten komen.
Ik begrijp uberhaupt niet dat je als bewezen doper alsnog mag gaan rijden. Vind het zo belachelijk.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit artikel zal best vandaag geschreven zijn ja. Maar de inhoud is al zo oud![]()
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=P11FFO9N
check de datum
Garantenstellung? Dan is het toch juist logischer dat ze een zwaardere straf krijgen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:56 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
En dat is bij ambulanceverpleegkundigen vaak vrij lastig, hoewel er wel verpleegkundigen zijn die doodslag hebben gehad omdat ze tijdens hun werk onoplettend en onzorgvuldig handelden.
Eens. Probleem zijn wel de twijfelgevallen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:59 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik begrijp uberhaupt niet dat je als bewezen doper alsnog mag gaan rijden. Vind het zo belachelijk.
Amb.Ver. bedoel je? Ja dat lijkt me wel ja.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:59 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Garantenstellung? Dan is het toch juist logischer dat ze een zwaardere straf krijgen?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:00 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Amb.Ver. bedoel je? Ja dat lijkt me wel ja.
Jaquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:00 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Amb.Ver. bedoel je? Ja dat lijkt me wel ja.
Bij twijfel laten fietsen. Zelfde als de doodstraf: niet toepassen als niet miljoenmiljardprocent zeker is dat iemand verantwoordelijk is voor "X". En sinds die miljoenmiljardprocent niet vast te stellen is in veel zaken, kan je beter de hele doodstraf achterwege latenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eens. Probleem zijn wel de twijfelgevallen.
Het is wat dat betreft wel beangstigend hoor, werken in de zorg. Lucia de B. is een van die casussen waar de rillingen van over je rug lopen.quote:
Nja ik weet niet alles precies meer, ik vind het prachtig om te lezen allemaal. Wat een wereldje.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit artikel zal best vandaag geschreven zijn ja. Maar de inhoud is al zo oud![]()
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=P11FFO9N
check de datum
Ok eerste pakje gedaan. Ik upload het na het eten welquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:57 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Zoiets maar dan uit je dak gaan omdat je Eriksen uit een pakje hebt.
Af en toe word ik er wel een beetje moe vanquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:02 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Nja ik weet niet alles precies meer, ik vind het prachtig om te lezen allemaal. Wat een wereldje.
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:03 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ok eerste pakje gedaan. Ik upload het na het eten wel
Horror inderdaad.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:02 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Het is wat dat betreft wel beangstigend hoor, werken in de zorg. Lucia de B. is een van die casussen waar de rillingen van over je rug lopen.
Nee, je mag 12 ECTS open hebben staan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:55 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Maar je hoeft hem dus niet te halen om je master te gaan doen?
Oh ken nog wel erge zaken. Hebben wij behandeld tijdens rechtspsychologie. Over ontucht e.d.quote:
Overigens blijft het aantal reanimaties waarbij zij aanwezig was spraakmakend hoog. Een ambulanceverpleegkundige die 40 jaar werkt, maakt gemiddeld 2 (!) reanimaties mee.quote:
Da fuq? Nog extremere shit of dat niet?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:06 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Oh ken nog wel erge zaken. Hebben wij behandeld tijdens rechtspsychologie. Over ontucht e.d.. Brandende kaarsen in kinderen hun kontjes stoppen
Gast...echt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..].
nee maar serieus, 'poging tot' heeft weldegelijk connectie met een verlaagde maximum celstraf. Denk aan bijvoorbeeld poging tot verkrachting (maximaal 8 jaar) t.o.v. verkrachting (maximaal 12 jaar).
Een beetje rechter houdt vervolgens ook rekening met het eindresultaat (is de doding van het object daadwerkelijk voltrokken)? Al zou je kunnen stellen dat rechters bij doodslag 6 jaar geven, en bij 'poging tot' tevens 6 jaar, afhankelijk van honderden andere omstandigheden, zoals intentie, wijze hoe de doodslag voltrokken is,, geestelijke gesteldheid etc. etc.
Maargoed, puur volgens het boekje is 'poging tot' minder bestrafbaar dan het daadwerkelijk voltrekken van de daad (zij het verkrachting, zij het doodslag, zij het moord).
Eens?
Zijn daar ook filmpjes van?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:06 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Oh ken nog wel erge zaken. Hebben wij behandeld tijdens rechtspsychologie. Over ontucht e.d.. Brandende kaarsen in kinderen hun kontjes stoppen
Ja, zal eens kijken of ik ergens dingen heb opgeschreven.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:06 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Da fuq? Nog extremere shit of dat niet?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn daar ook filmpjes van?
Mijn DM box staat open.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn daar ook filmpjes van?
Mijn DM box staat open.
Geen zwaardere straf, maar een grotere zorgplicht dus sneller strafrechtelijk aansprakelijk.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:59 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Garantenstellung? Dan is het toch juist logischer dat ze een zwaardere straf krijgen?
Vind het sowieso al knap, poging tot moord. Maar die goos die je wilde neersteken is uiteindelijk wel overledenquote:
Bij hoeveel was zij betrokken dan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:06 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Overigens blijft het aantal reanimaties waarbij zij aanwezig was spraakmakend hoog. Een ambulanceverpleegkundige die 40 jaar werkt, maakt gemiddeld 2 (!) reanimaties mee..
Ah, oke.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:09 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Geen zwaardere straf, maar een grotere zorgplicht dus sneller strafrechtelijk aansprakelijk.
5 stuks geloof ik? Al is die 'probability' al een stuk lager.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:09 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Bij hoeveel was zij betrokken dan?
Ik heb gewoon extreem hard lopen tanken gisteravond, ben helemaal naar de klote en jij gaat me dingen vertellen die ik in jaar 1 van m'n studie al kreeg. Ik heb daar de kracht niet voor vandaag.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:07 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wat? Klopt het dan niet wat ik zeg?
Sowieso heb je nog dat absoluut en relatief ondeugdelijke poging. Maar ik hou mijn mond over SR want ik haat dat zo erg.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon extreem hard lopen tanken gisteravond, ben helemaal naar de klote en jij gaat me dingen vertellen die ik in jaar 1 van m'n studie al kreeg. Ik heb daar de kracht niet voor vandaag.
Als al "rechtspraak.nl", een officiele overheidssite, spreekt over "poging tot moord", lijkt het mij aannemelijk dat dit bestaat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:09 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Vind het sowieso al knap, poging tot moord. Maar die goos die je wilde neersteken is uiteindelijk wel overleden
Ok, maar waarom begin je er dan over.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon extreem hard lopen tanken gisteravond, ben helemaal naar de klote en jij gaat me dingen vertellen die ik in jaar 1 van m'n studie al kreeg. Ik heb daar de kracht niet voor vandaag.
Poging tot = het met het gedrag beoogde rechtsgevolg heeft zich niet verwezenlijktquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:12 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Als al "rechtspraak.nl", een officiele overheidssite, spreekt over "poging tot moord", lijkt het mij aannemelijk dat dit bestaat.
http://www.rechtspraak.nl(...)ord-met-autobom.aspx
Definitie van poging tot moord zou het uitvoeren van een vooropgezet plan om iemand om het leven te brengen uit te voeren, waarbij het daadwerkelijke overlijden niet gebeurt.
Zo wtf, op het einde ook nog even first person schieten.quote:Scared Teenage Boy is Brutally Executed by AK-47 for Being Associated with the FSA Movement in Syria
Ik begin nergens overquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:12 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ok, maar waarom begin je er dan over..
watquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef Doublepain het volgende:
Wut heeft Feyenoord Strootman al
Wat een middenveld nu ze deze man ook hebben:
[ afbeelding ]
En in normale mensentaal dus wat ik omschreef, in de casus 'moord'.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Poging tot = het met het gedrag beoogde rechtsgevolg heeft zich niet verwezenlijkt
ging mij meer om het vervolg van je betoog.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:12 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Als al "rechtspraak.nl", een officiele overheidssite, spreekt over "poging tot moord", lijkt het mij aannemelijk dat dit bestaat.
http://www.rechtspraak.nl(...)ord-met-autobom.aspx
Definitie van poging tot moord zou het uitvoeren van een vooropgezet plan om iemand om het leven te brengen uit te voeren, waarbij het daadwerkelijke overlijden niet gebeurt.
Waarbij poging tot moord, en die gozer overlijdt ook daadwerkelijk, je de delictsomschrijving voltooid. En dus is er geen sprake van poging tot, maar gewoon daadwerkelijk moord.quote:Een beetje rechter houdt vervolgens ook rekening met het eindresultaat (is de doding van het object daadwerkelijk voltrokken)?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef Typisch het volgende:
De rijkste van de selectie van Ivoorkust aan het woord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |