abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121911883
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:10 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Die toon is nergens voor nodig.
Zeg het tegen de persoon die mij aanraad om naar het bejaardenhuis te gaan.

quote:
De mail app is een perfecte mailclient anders.
Groupware is veel meer dan e-mail alleen.

quote:
35.000 apps is hartstikke prima na 2 maanden op de markt. Dat jij denkt dat een nieuwe markt van 0 tot 700.000 apps gaat is belachelijk.
Dat is niet realitisch. De vraag: gaan developers nog een platform bedienen? is wel een realistische. En dat kan snel gaan. Denk maar aan Blackberry.

quote:
WP is ondertussen al op 130.000 (aangezien je vergelijkt met android en iOS, winRT is geen mobiel platform maar een tablet variant)
iOS en Android zijn net als Win8 op zowel mobiele telefoons als tablets te vinden, dus die vergelijking is prima. En wat op me Lumia zit lijkt meer op RT dan de Windows 8 die ik als VM ergens heb staan.
Seculier-Fundamentalistisch
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:26:15 #27
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121912759
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:15 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Zeg het tegen de persoon die mij aanraad om naar het bejaardenhuis te gaan.

[..]

Groupware is veel meer dan e-mail alleen.

[..]

Dat is niet realitisch. De vraag: gaan developers nog een platform bedienen? is wel een realistische. En dat kan snel gaan. Denk maar aan Blackberry.

[..]

iOS en Android zijn net als Win8 op zowel mobiele telefoons als tablets te vinden, dus die vergelijking is prima. En wat op me Lumia zit lijkt meer op RT dan de Windows 8 die ik als VM ergens heb staan.
Maar iOS tablet en mobiele markt halen allebei de apps uit dezelfde store als waar windows 1 markt heeft voor windows 8 en RT en 1 markt voor Windows Phone, daarom ;)

En de tablet markt gaat wel bediend worden, want het is dezelfde markt als windows 8 en windows heeft nog altijd 90% van de markt in handen ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121912840
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:05 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Een goeie mail client?
Er zit een mail client in die volgens mij goed werkt, maar je zult altijd dingen blijven missen. Zo mis ik dat je geen emails kan archiveren zoals in Gmail, maar het zal wel ontwikkeld zijn voor Hotmail.
quote:
[..]

Ja, mag je toch hopen dat al die partijen die nu al rekening moeten houden met Android en IOS even de moeite gaan nemen om ook nog voor RT te gaan schrijven.
Microsoft wil zelf gaan betalen voor ontwikkelen van applicaties. Hier zitten wel paar regeltjes aan, volgens mij moest de app x (in de duizenden keren) gedownload worden binnen een bepaalde tijd en dan mag je het geld houden.
quote:
[..]

En dan heb je ook wat. Een proven tabblad met een bewezen eco system. Android, iets minder net eco system, iets minder gebruikersvriendelijk, maar veel goedkoper dan RT.
Dus? Surface bewijst zichzelf ook wel, Microsoft is echt niet zo dom dat ze maar even snel een tablet op de markt trappen.
quote:
[..]

:')

Ga eens achter windows 8 zitten.
Zit ik al :')
quote:
[..]

Het gaat niet om mij. Ik heb me te schikken naar wat (potentiële) klanten willen, en klanten hebben 100x geen boodschap aan smart-asses die heel irritant vertellen dat je maar moet 'wennen'. Sommigen hebben daar geen zin in, sommigen hebben daar geen tijd voor.
Schrikken klanten af, ik durf te wedden dat dat echt nog reuze meevalt. Over een tijdje zul worden de computers standaard met Win8 verkocht en dan zullen we pas echt gaan zien hoe het wennen uit zal pakken en ik denk dat het nog wel reuze zal meevallen. Interface testing zal om een bepaalde reden wel hebben aangetoond dat het op deze manier best handig te doen is. Apple werkt ook met de hoeken en daar hoor je amper mensen over janken, maar dat komt omdat het er al langer in zit en de mensen die er nu mee gaan werken het al standaard zien.
quote:
[..]

Ah, daar is die al. De snotneus die echt denkt alles wat nieuw is ook beter moet zijn.
Ik zeg echt niet dat alles wat nieuw is ook beter is, maar zoals ik de Win7 startmenu gebruik is bijna hetzelfde als de Win8. Direct heb ik een overzicht van de meest gebruikt programma's en daarnaast ga ik anders wel aan het typen wil ik iets anders hebben.
quote:
En bijkans ook nog zo dom is dat hij denkt dat zijn gehobby op zijn zolderkamertje ook maar iets te maken heeft met de grote boze buitenwereld.
100% :')
pi_121913769
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:26 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Maar iOS tablet en mobiele markt halen allebei de apps uit dezelfde store als waar windows 1 markt heeft voor windows 8 en RT en 1 markt voor Windows Phone, daarom ;)
Nee.

Windows 8 draait op een x86 CPU en Win Pho en RT draaien op een ARM. Dus een RT app gaat niet draaien op Win8 en andersom. Ze hadden laatst wel een mooie hack inc. emulator, maar dat zegt ook al zat.

Dus je krijgt een appstore voor Pho+Surface en eentje voor Win8. Dat hoef je niet te merken, want MS zou gewoon kunnen dicteren dat je beide in 1 keer moet maken. Maar dan mogen developers zich comitten tot programmeren voor nog een platform.

quote:
En de tablet markt gaat wel bediend worden, want het is dezelfde markt als windows 8 en windows heeft nog altijd 90% van de markt in handen ;)
Ja, de Pro misschien. Maar de RT is dus een faal, en Win8 stevent af op Vista reloaded.

En met het vage product de RT concurreert MS met zichzelf (de Pro), met partijen die ze eigenlijk niet tegen zich in het harnas moet jagen (hardware makers) en een segment waar het voor bedoeld is, mogen we naar raden.

Niet erg om ergens fan van te zijn ;) , maar als jij de prijs van een iPad neer wil leggen voor een relatief onaf product als de RT, leef je uit. Ik denk dat de meesten dat niet zullen doen.

Het is een domme keuze van MS, en een gemiste kans.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:49:10 #30
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121914447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee.

Windows 8 draait op een x86 CPU en Win Pho en RT draaien op een ARM. Dus een RT app gaat niet draaien op Win8 en andersom. Ze hadden laatst wel een mooie hack inc. emulator, maar dat zegt ook al zat.

Dus je krijgt een appstore voor Pho+Surface en eentje voor Win8. Dat hoef je niet te merken, want MS zou gewoon kunnen dicteren dat je beide in 1 keer moet maken. Maar dan mogen developers zich comitten tot programmeren voor nog een platform.

[..]

Ja, de Pro misschien. Maar de RT is dus een faal, en Win8 stevent af op Vista reloaded.

En met het vage product de RT concurreert MS met zichzelf (de Pro), met partijen die ze eigenlijk niet tegen zich in het harnas moet jagen (hardware makers) en een segment waar het voor bedoeld is, mogen we naar raden.

Niet erg om ergens fan van te zijn ;) , maar als jij de prijs van een iPad neer wil leggen voor een relatief onaf product als de RT, leef je uit. Ik denk dat de meesten dat niet zullen doen.

Het is een domme keuze van MS, en een gemiste kans.
Je hebt blijkbaar geen idee waar je het over hebt, ik vind het wel aandoenlijk :)

De apps uit de store binnen metro draaien op windows RunTime, hence the name.. daar kom RT dus vandaan.
Zowel de apps in windows 8 als windows RT draaien RT, die dus op x86 architectuur en op ARM draait.

De windows RT store en de windows 8 store hebben ook precies dezelfde apps, 35000 stuks.
De windows phone store is een aparte store met 125000 apps.

Verder stond vista als slecht te boeken door bugs en slechte driver support. Dat is bij windows 8 helemaal niet het geval, windows 8 is super snel en stabiel. Windows 8 heeft alleen ipv startmenu de metro interface. Dat is geen faal maar een verandering. Dat jij daar niet mee kan dealen is jouw probleem maar over het algemeen wordt het hartstikke goed ontvangen met natuurlijk ook mensen die kritiek zijn, zoals jij. Ik denk dat het een vooruitgang is, ook voor muis en toetsenbord. Het werkt heel fijn als startmenu op een desktop door je programma's te kunnen pinnen, gelijk allerlei dingen in een keer te kunnen zien en door te typen kun je gelijk openen wat je wilt. Erg fijn.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121914668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:27 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Er zit een mail client in die volgens mij goed werkt, maar je zult altijd dingen blijven missen. Zo mis ik dat je geen emails kan archiveren zoals in Gmail, maar het zal wel ontwikkeld zijn voor Hotmail.
Nog een keer: groupware.

quote:
Microsoft wil zelf gaan betalen voor ontwikkelen van applicaties. Hier zitten wel paar regeltjes aan, volgens mij moest de app x (in de duizenden keren) gedownload worden binnen een bepaalde tijd en dan mag je het geld houden.
Goeie vraag of dat sustainable is. Op de lange termijn: nee.

quote:
Dus? Surface bewijst zichzelf ook wel, Microsoft is echt niet zo dom dat ze maar even snel een tablet op de markt trappen.
MS heeft meer domme dingen gedaan. De Zune bv.

quote:
Zit ik al :')
Misschien dat jij ondertussen in 1 keer, altijd, vlekkeloos precies op de juiste pixel kan zweven in de interface, zodat het menu (wat ook nog een context afhankelijk is, dus het menu veranderd afhankelijk van wat je doet) verschijnt, maar ik niet. Ik vind het vervelend.

En mensen zoals jij en ik, die er wel uren in willen gieten, zijn niet de norm, probeer dat niet uit het oog ter verliezen.

quote:
Schrikken klanten af, ik durf te wedden dat dat echt nog reuze meevalt. Over een tijdje zul worden de computers standaard met Win8 verkocht
Dat is nu al.

Maar: dat heeft Vista ook niet gered.

quote:
Interface testing zal om een bepaalde reden wel hebben aangetoond dat het op deze manier best handig te doen is.
Uh huh.

http://tabtimes.com/news/(...)ows-8-and-surface-rt

quote:
Apple werkt ook met de hoeken en daar hoor je amper mensen over janken, maar dat komt omdat het er al langer in zit en de mensen die er nu mee gaan werken het al standaard zien.
Maar de Apple computer werkt niet zo. En daar hebben we het over. De Apple computers werken gewoon nog steeds met vensters. Tablets en Phones werken zo inderdaad, niet desktop[ computers.

quote:
Ik zeg echt niet dat alles wat nieuw is ook beter is, maar zoals ik de Win7 startmenu gebruik is bijna hetzelfde als de Win8. Direct heb ik een overzicht van de meest gebruikt programma's en daarnaast ga ik anders wel aan het typen wil ik iets anders hebben.
Ja, dat typen heb ik mezelf ook aangeleerd. Vroeger beheer gedaan en de meeste applets uit windows kan ik ook in win8 gewoon op die manier tevoorschijn halen. Maar denk jij dat iedereen dat gaat doen? Ik niet.

Fijn dat jij uren wil investeren in puzzelen, anderen hebben daar geen zin in/tijd voor.

quote:
100% :')
0%.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:53:55 #32
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121914777
Serieus waar.. vergelijken vista is zo achterlijk he :')
pi_121914963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:43 schreef SeculasStatius het volgende:

En nee, ik heb niet 'er nog nooit naar gekeken', inmiddels al talloze uren zowel achter win8
Werkt uitstekend op een laptop met touchscreen en ook op desktop met touchscreen, combinatie toetsenbord/muis en af en toe touch bevalt me prima.

De RT is prima voor thuis en studie gebruik, pro zou ik zakelijk nemen.

quote:
als win2K12 gezeten, en die interface is bedroevend.
de command prompt staat je niet aan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 22:56:57 ]
pi_121915056
We hebben al een reeks!

Hier verder: DIG / Microsoft Surface #2