Jammer dat je er zo over denktquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:15 schreef SeculasStatius het volgende:
Ding is vlees noch vis.
Dat Windows 8 Vista revisited gaat worden, die kans is nog steeds best groot.
De kans dat dit ding niet gaat falen is best klein.
Goed onderbouwdquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:15 schreef SeculasStatius het volgende:
Ding is vlees noch vis.
Dat Windows 8 Vista revisited gaat worden, die kans is nog steeds best groot.
De kans dat dit ding niet gaat falen is best klein.
Was er op tweakers.net ook een bezig met dingen als 'windows kicks in, alles wordt traaag' of ' vista is back'quote:
Boterbartje, je lijkt positief te zijn. Vertel is wat meer over de voordelen en nadelen die jij hebt ervaren. Ik ben momenteel erg aan het twijfelen om de ipad of Surface RT te halen. Zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor studie..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jammer dat je er zo over denkt
Hij is inderdaad iets dikker, maar echt minimaal eigenlijk. Warm werd hij volgens mij niet, maar de fans kicken wel in. Wat dat betreft is hardware onvolwassen als in techniek, bouwkwaliteit is natuurlijk subliem.
Ben zelf voor de RT gegaan vanwege accuduur, gewicht en voor colleges heb ik niet ander nodig. Maar mensen die hem zakelijk gaan gebruiken; met zo'n pen, display port en legacy apps kan het écht geweldig worden. Stel je voor dat je programma's als photoshops of SAP business one kan draaien? Wauw!
Pap wil ook een RT halen, wellicht moet ik hem overhalen een pro te halen haha
Het ligt er aan hoe je hem wilt gebruiken en waar je hem mee wilt koppelen. Heb je veel Apple producten thuis dan zou ik voor een iPad gaan, maar heb je meer Windows systemen thuis dan zou ik voor Surface gaan. Communicatie zal vele malen eenvoudiger zijn, maar ook kwa software moet je je keuzes maken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:33 schreef HLDHEDBR het volgende:
[..]
Boterbartje, je lijkt positief te zijn. Vertel is wat meer over de voordelen en nadelen die jij hebt ervaren. Ik ben momenteel erg aan het twijfelen om de ipad of Surface RT te halen. Zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor studie..
Eh, sorry. Dit gaat over de Proquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jammer dat je er zo over denkt
Alweer fokking goede onderbouwingen, tering jantje zeg..... Vertel nou eens waarom Windows 8 zowel RT als op de desktop zuigt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:36 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Eh, sorry. Dit gaat over de Pro
Die heeft wat kans. Dacht dat het over de RT gingDie is vlees noch vis.
Sorry
Pro moet ik even aankijken. Ik heb voor de rest wel de Lumia 920 en die werkt perfectamundo.
Maar voor de desktop is Win 8 een draak
Maak gebruik van een Iphone, maar alleen voor het bellen en beetje internetten. Voor werk en studie gebruik ik momenteel een laptop, waarbij ik voornamelijk gebruik maak van microsoft programma´s.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:35 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Het ligt er aan hoe je hem wilt gebruiken en waar je hem mee wilt koppelen. Heb je veel Apple producten thuis dan zou ik voor een iPad gaan, maar heb je meer Windows systemen thuis dan zou ik voor Surface gaan. Communicatie zal vele malen eenvoudiger zijn, maar ook kwa software moet je je keuzes maken.
Ik ben zelf student en heb dus de Surface RT.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:33 schreef HLDHEDBR het volgende:
[..]
Boterbartje, je lijkt positief te zijn. Vertel is wat meer over de voordelen en nadelen die jij hebt ervaren. Ik ben momenteel erg aan het twijfelen om de ipad of Surface RT te halen. Zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor studie..
Het voordeel van microsoft is, is dat ze niet zo gay doen als apple. Daarin bedoel ik dat ze dingen crossplatform uitbrengen i.t.t. icloud etc. Skydrive voor je bestanden werkt op je iPhone, surface en desktopquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:38 schreef HLDHEDBR het volgende:
[..]
Maak gebruik van een Iphone, maar alleen voor het bellen en beetje internetten. Voor werk en studie gebruik ik momenteel een laptop, waarbij ik voornamelijk gebruik maak van microsoft programma´s.
Eh, heb je ff....?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:38 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Alweer fokking goede onderbouwingen, tering jantje zeg..... Vertel nou eens waarom Windows 8 zowel RT als op de desktop zuigt.
Geen outlook, dat is wel jammer.. weet jij of dat binnenkort wel beschikbaar wordt gesteld?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ben zelf student en heb dus de Surface RT.
+ de bouwkwaliteit is super
+ toetsenbord, werk heel erg fijn. Je hebt niet halve scherm met toetsenbord bedekt en hij is dus en gelijk als hoes te gebruiken.
+ windows RT werkt heel erg fijn en snel en je kan multitasken. Dus muziek en word in 1 scherm.
+ office mee (geen outlook maar gebruik ik toch niet). One note is erg fijn voor notities, word bestanden kan je gelijk openen, powerpoints excel, geen probleem.
+ gaat hele college dag mee. Gaat zo'n 8,9 uur mee op een dag.
+ IE10 is zooooo goed in de metro interface. Ik mis chrome niet eens. Facebook en alles heb je niet nodig in apps want hij opent alles in desktop pagina's ipv mobiele pagina's.
- relatief weinig apps kan een minpunt zijn (35.000 apps) maar ik kan mis eigenlijk alleen spotify. en daarvoor kun je dan zelfs nog xbox music gebruiken. facebook is er bv ook nog niet, maar volledige facebook op internet werkt eigenlijk nog fijner
- flash is alleen op whitelisted pagina's beschikbaar.. nou heeft ipad helemaal geen flash, maar toch jammer
- weinig opslagruimte omdat windows de helft zowat inneemt.
Als je nog wat wil weten, hoor ik het wel
Toe maar, gooi maar losquote:
Wat mis je in Office dan?quote:Kort, meer op aanvraag:
De RT kan niet in een domein, de office is beperkt,
Komt omdat hij nog nieuw is...quote:je hebt alleen de app store met een te klein aantal aps,
iPad is volgend mij even duur.quote:dat ding is veel te duur ivm Android/ IPad,
Ik zit 99.99% van de tijd toch in een Windows omgeving, waarom zou ik dat ineens met mijn vingers willen gaan doen?quote:Win 8 is een draak op de desktop omdat je met muis en toetsenbord zit, niet met een touchscreen.
Je bent toch niet zo'n persoon die niet tegen verandering kan? Wat vind je van de vervangende Windows toets?quote:En nee, ik heb niet 'er nog nooit naar gekeken', inmiddels al talloze uren zowel achter win8 als win2K12 gezeten, en die interface is bedroevend.
Ah, daar is die alquote:En ik speel er mee met een architecten pet op. Een of andere vage kut app om je start menu terug te hacken is dus geen optie.
Je hebt gewoon een super goede mail app op je startscherm voor mailen, die werkt hartstikke prima. Alleen niet het programma outlook.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:44 schreef HLDHEDBR het volgende:
[..]
Geen outlook, dat is wel jammer.. weet jij of dat binnenkort wel beschikbaar wordt gesteld?
Whitelisted pagina's, kun je hier toelichting op geven? Ik ben soms nogal een digibeet..
Hoeveel gb heb jij en hoeveel wordt ingenomen door microsoft programma's?
Wat is je ervaring met het gebruik van de USB-poort?
Oké super en beschikt de mail app ook over een degelijke agenda?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een super goede mail app op je startscherm voor mailen, die werkt hartstikke prima. Alleen niet het programma outlook.
Whitelisted pagina's zijn pagina's die in lijsten van microsoft zijn opgenomen. Zoals facebook, youtube, voetbalinternational etc. Maar niet alle pagina's dus.
Ik heb nu nog 11 GB over van de 32GB. Als je hem thuis krijgt heb je ong 16 van de 32GB over, dat is wel iets om rekening mee te houdeniOS neem bv maar ongeveer 4GB in. Maar je kan wel makkelijk en goedkoop uitbreiden met microSD.
USB poort is geweldigJe sluit je printer aan, hij doet er even 5 seconden over om printerdrivers erop te zetten uit zichzelf en je kan printen. Verder kun je muizen, toetsenborden en alles aansluiten, geen probleem
![]()
Mijn externe hardeschijf doet het ook prima (zeker in samenwerking met de WD app, geweldig)
Je kan prima voor de 64GB gaan hoor. Uitbreiden gaat door een SD kaartje erin te steken en klaar. maar hier kan je geen apps op opslaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:52 schreef HLDHEDBR het volgende:
[..]
Oké super en beschikt de mail app ook over een degelijke agenda?
Aangezien microsoft veel ruimte inneemt zal ik waarschijnlijk voor de 64 gaan. Of zou jij het uitbreiden met microSD aanraden? Hoe gaat dat en hoe duur is dat?
De standaard mail/kalender en personen app in Win8 valt niets over te zeggen. Personen applicatie heeft volledige synchronisatie met Facebook. Kalender synct met Gmail etc, erg fijn om mee te werken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:52 schreef HLDHEDBR het volgende:
[..]
Oké super en beschikt de mail app ook over een degelijke agenda?
Aangezien microsoft veel ruimte inneemt zal ik waarschijnlijk voor de 64 gaan. Of zou jij het uitbreiden met microSD aanraden? Hoe gaat dat en hoe duur is dat?
Een goeie mail client?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:47 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Toe maar, gooi maar los
[..]
Wat mis je in Office dan?
Ja, mag je toch hopen dat al die partijen die nu al rekening moeten houden met Android en IOS even de moeite gaan nemen om ook nog voor RT te gaan schrijven.quote:Komt omdat hij nog nieuw is...
En dan heb je ook wat. Een proven tabblad met een bewezen eco system. Android, iets minder net eco system, iets minder gebruikersvriendelijk, maar veel goedkoper dan RT.quote:iPad is volgend mij even duur.
quote:Ik zit 99.99% van de tijd toch in een Windows omgeving, waarom zou ik dat ineens met mijn vingers willen gaan doen?
Het gaat niet om mij. Ik heb me te schikken naar wat (potentiële) klanten willen, en klanten hebben 100x geen boodschap aan smart-asses die heel irritant vertellen dat je maar moet 'wennen'. Sommigen hebben daar geen zin in, sommigen hebben daar geen tijd voor.quote:Je bent toch niet zo'n persoon die niet tegen verandering kan? Wat vind je van de vervangende Windows toets?
Ah, daar is die al. De snotneus die echt denkt alles wat nieuw is ook beter moet zijn. En bijkans ook nog zo dom is dat hij denkt dat zijn gehobby op zijn zolderkamertje ook maar iets te maken heeft met de grote boze buitenwereld.quote:Ah, daar is die alAls je dat al irritant vind dan moet je gewoon bij Windows 3.11 blijven en snel een kamer reserveren in het bejaarden tehuis
Die toon is nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:05 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Een goeie mail client?
[..]
Ja, mag je toch hopen dat al die partijen die nu al rekening moeten houden met Android en IOS even de moeite gaan nemen om ook nog voor RT te gaan schrijven.
[..]
En dan heb je ook wat. Een proven tabblad met een bewezen eco system. Android, iets minder net eco system, iets minder gebruikersvriendelijk, maar veel goedkoper dan RT.
[..]
Ga eens achter windows 8 zitten.
[..]
Het gaat niet om mij. Ik heb me te schikken naar wat (potentiële) klanten willen, en klanten hebben 100x geen boodschap aan smart-asses die heel irritant vertellen dat je maar moet 'wennen'. Sommigen hebben daar geen zin in, sommigen hebben daar geen tijd voor.
[..]
Ah, daar is die al. De snotneus die echt denkt alles wat nieuw is ook beter moet zijn. En bijkans ook nog zo dom is dat hij denkt dat zijn gehobby op zijn zolderkamertje ook maar iets te maken heeft met de grote boze buitenwereld.
Zeg het tegen de persoon die mij aanraad om naar het bejaardenhuis te gaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Die toon is nergens voor nodig.
Groupware is veel meer dan e-mail alleen.quote:De mail app is een perfecte mailclient anders.
Dat is niet realitisch. De vraag: gaan developers nog een platform bedienen? is wel een realistische. En dat kan snel gaan. Denk maar aan Blackberry.quote:35.000 apps is hartstikke prima na 2 maanden op de markt. Dat jij denkt dat een nieuwe markt van 0 tot 700.000 apps gaat is belachelijk.
iOS en Android zijn net als Win8 op zowel mobiele telefoons als tablets te vinden, dus die vergelijking is prima. En wat op me Lumia zit lijkt meer op RT dan de Windows 8 die ik als VM ergens heb staan.quote:WP is ondertussen al op 130.000 (aangezien je vergelijkt met android en iOS, winRT is geen mobiel platform maar een tablet variant)
Maar iOS tablet en mobiele markt halen allebei de apps uit dezelfde store als waar windows 1 markt heeft voor windows 8 en RT en 1 markt voor Windows Phone, daaromquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:15 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Zeg het tegen de persoon die mij aanraad om naar het bejaardenhuis te gaan.
[..]
Groupware is veel meer dan e-mail alleen.
[..]
Dat is niet realitisch. De vraag: gaan developers nog een platform bedienen? is wel een realistische. En dat kan snel gaan. Denk maar aan Blackberry.
[..]
iOS en Android zijn net als Win8 op zowel mobiele telefoons als tablets te vinden, dus die vergelijking is prima. En wat op me Lumia zit lijkt meer op RT dan de Windows 8 die ik als VM ergens heb staan.
Er zit een mail client in die volgens mij goed werkt, maar je zult altijd dingen blijven missen. Zo mis ik dat je geen emails kan archiveren zoals in Gmail, maar het zal wel ontwikkeld zijn voor Hotmail.quote:
Microsoft wil zelf gaan betalen voor ontwikkelen van applicaties. Hier zitten wel paar regeltjes aan, volgens mij moest de app x (in de duizenden keren) gedownload worden binnen een bepaalde tijd en dan mag je het geld houden.quote:[..]
Ja, mag je toch hopen dat al die partijen die nu al rekening moeten houden met Android en IOS even de moeite gaan nemen om ook nog voor RT te gaan schrijven.
Dus? Surface bewijst zichzelf ook wel, Microsoft is echt niet zo dom dat ze maar even snel een tablet op de markt trappen.quote:[..]
En dan heb je ook wat. Een proven tabblad met een bewezen eco system. Android, iets minder net eco system, iets minder gebruikersvriendelijk, maar veel goedkoper dan RT.
Zit ik alquote:[..]
Ga eens achter windows 8 zitten.
Schrikken klanten af, ik durf te wedden dat dat echt nog reuze meevalt. Over een tijdje zul worden de computers standaard met Win8 verkocht en dan zullen we pas echt gaan zien hoe het wennen uit zal pakken en ik denk dat het nog wel reuze zal meevallen. Interface testing zal om een bepaalde reden wel hebben aangetoond dat het op deze manier best handig te doen is. Apple werkt ook met de hoeken en daar hoor je amper mensen over janken, maar dat komt omdat het er al langer in zit en de mensen die er nu mee gaan werken het al standaard zien.quote:[..]
Het gaat niet om mij. Ik heb me te schikken naar wat (potentiële) klanten willen, en klanten hebben 100x geen boodschap aan smart-asses die heel irritant vertellen dat je maar moet 'wennen'. Sommigen hebben daar geen zin in, sommigen hebben daar geen tijd voor.
Ik zeg echt niet dat alles wat nieuw is ook beter is, maar zoals ik de Win7 startmenu gebruik is bijna hetzelfde als de Win8. Direct heb ik een overzicht van de meest gebruikt programma's en daarnaast ga ik anders wel aan het typen wil ik iets anders hebben.quote:[..]
Ah, daar is die al. De snotneus die echt denkt alles wat nieuw is ook beter moet zijn.
100%quote:En bijkans ook nog zo dom is dat hij denkt dat zijn gehobby op zijn zolderkamertje ook maar iets te maken heeft met de grote boze buitenwereld.
Nee.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar iOS tablet en mobiele markt halen allebei de apps uit dezelfde store als waar windows 1 markt heeft voor windows 8 en RT en 1 markt voor Windows Phone, daarom
Ja, de Pro misschien. Maar de RT is dus een faal, en Win8 stevent af op Vista reloaded.quote:En de tablet markt gaat wel bediend worden, want het is dezelfde markt als windows 8 en windows heeft nog altijd 90% van de markt in handen
Je hebt blijkbaar geen idee waar je het over hebt, ik vind het wel aandoenlijkquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee.
Windows 8 draait op een x86 CPU en Win Pho en RT draaien op een ARM. Dus een RT app gaat niet draaien op Win8 en andersom. Ze hadden laatst wel een mooie hack inc. emulator, maar dat zegt ook al zat.
Dus je krijgt een appstore voor Pho+Surface en eentje voor Win8. Dat hoef je niet te merken, want MS zou gewoon kunnen dicteren dat je beide in 1 keer moet maken. Maar dan mogen developers zich comitten tot programmeren voor nog een platform.
[..]
Ja, de Pro misschien. Maar de RT is dus een faal, en Win8 stevent af op Vista reloaded.
En met het vage product de RT concurreert MS met zichzelf (de Pro), met partijen die ze eigenlijk niet tegen zich in het harnas moet jagen (hardware makers) en een segment waar het voor bedoeld is, mogen we naar raden.
Niet erg om ergens fan van te zijn, maar als jij de prijs van een iPad neer wil leggen voor een relatief onaf product als de RT, leef je uit. Ik denk dat de meesten dat niet zullen doen.
Het is een domme keuze van MS, en een gemiste kans.
Nog een keer: groupware.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:27 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Er zit een mail client in die volgens mij goed werkt, maar je zult altijd dingen blijven missen. Zo mis ik dat je geen emails kan archiveren zoals in Gmail, maar het zal wel ontwikkeld zijn voor Hotmail.
Goeie vraag of dat sustainable is. Op de lange termijn: nee.quote:Microsoft wil zelf gaan betalen voor ontwikkelen van applicaties. Hier zitten wel paar regeltjes aan, volgens mij moest de app x (in de duizenden keren) gedownload worden binnen een bepaalde tijd en dan mag je het geld houden.
MS heeft meer domme dingen gedaan. De Zune bv.quote:Dus? Surface bewijst zichzelf ook wel, Microsoft is echt niet zo dom dat ze maar even snel een tablet op de markt trappen.
Misschien dat jij ondertussen in 1 keer, altijd, vlekkeloos precies op de juiste pixel kan zweven in de interface, zodat het menu (wat ook nog een context afhankelijk is, dus het menu veranderd afhankelijk van wat je doet) verschijnt, maar ik niet. Ik vind het vervelend.quote:Zit ik al
Dat is nu al.quote:Schrikken klanten af, ik durf te wedden dat dat echt nog reuze meevalt. Over een tijdje zul worden de computers standaard met Win8 verkocht
Uh huh.quote:Interface testing zal om een bepaalde reden wel hebben aangetoond dat het op deze manier best handig te doen is.
Maar de Apple computer werkt niet zo. En daar hebben we het over. De Apple computers werken gewoon nog steeds met vensters. Tablets en Phones werken zo inderdaad, niet desktop[ computers.quote:Apple werkt ook met de hoeken en daar hoor je amper mensen over janken, maar dat komt omdat het er al langer in zit en de mensen die er nu mee gaan werken het al standaard zien.
Ja, dat typen heb ik mezelf ook aangeleerd. Vroeger beheer gedaan en de meeste applets uit windows kan ik ook in win8 gewoon op die manier tevoorschijn halen. Maar denk jij dat iedereen dat gaat doen? Ik niet.quote:Ik zeg echt niet dat alles wat nieuw is ook beter is, maar zoals ik de Win7 startmenu gebruik is bijna hetzelfde als de Win8. Direct heb ik een overzicht van de meest gebruikt programma's en daarnaast ga ik anders wel aan het typen wil ik iets anders hebben.
0%.quote:100%
Werkt uitstekend op een laptop met touchscreen en ook op desktop met touchscreen, combinatie toetsenbord/muis en af en toe touch bevalt me prima.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:43 schreef SeculasStatius het volgende:
En nee, ik heb niet 'er nog nooit naar gekeken', inmiddels al talloze uren zowel achter win8
de command prompt staat je niet aan?quote:als win2K12 gezeten, en die interface is bedroevend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |