abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125359698
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 08:48 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Misschien per ongeluk een ander station dat gekoppeld?

[..]

_O- :D
nee dat kan trouwens volgensmij niet eens
pi_125360797
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:12 schreef JTT het volgende:

[..]

nee dat kan trouwens volgensmij niet eens
Jawel, als je control ingedrukt houdt tijdens het bouwen van een station kan je hem koppelen aan een bestaand station als dat enigszins in de buurt ligt.
pi_126467502
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.

Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het

Train Fever
http://www.train-fever.com/


  dinsdag 14 mei 2013 @ 17:53:42 #155
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_126486702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.

Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het

Train Fever
http://www.train-fever.com/


Het spel ziet er een beetje uit zoals die modeltreinbanen die sommige mensen maken. Wel grappig ansich. (ook lekker cheap natuurlijk :P)
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_126490754
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.

Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het

Train Fever
http://www.train-fever.com/


Dat ziet er gaaf uit, die ga ik zeker spelen _O_
pi_126514150
Ik ben, naast TT, ook zwaar fan van Sid Meier's Railroads. Ondanks z'n vele mankementen. Train Fever doet me een beetje herinneren aan Railroads, maar dan met veel meer opties tot micromanagement.
  woensdag 15 mei 2013 @ 01:13:51 #158
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_126518345
Ja hoe je die brugjes aanmaakt ziet er wel lekker uit.
Ook dat maken van lijnen en daar vervolgens voertuigen aan toewijzen ziet er wel makkelijk uit. Al mogen daar wel wat filtermogelijkheden bij :D (lijkt me dat bij 200+ lijnen er niet zo heel veel overzicht meer in zit als bus/tram en alles door elkaar staat)
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  woensdag 15 mei 2013 @ 07:47:36 #159
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_126519890
Ziet er wel tof uit. Maar het valt of staat voor mij met mogelijkheden tot de bouw van geavanceerde seinen. Op z'n minst eenrichtingsseinen, maar dingen als pre-signals en PBS zijn eigenlijk ook wel noodzakelijk om het niet te snel saai te laten worden...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 15 mei 2013 @ 10:54:49 #160
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_126523967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 01:13 schreef BurnaBoy het volgende:
Ja hoe je die brugjes aanmaakt ziet er wel lekker uit.
Ook dat maken van lijnen en daar vervolgens voertuigen aan toewijzen ziet er wel makkelijk uit. Al mogen daar wel wat filtermogelijkheden bij :D (lijkt me dat bij 200+ lijnen er niet zo heel veel overzicht meer in zit als bus/tram en alles door elkaar staat)
Dat lijkt me wel handig inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:28:37 #161
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_126671142
Hoe kan ik NewGRF aan een scenario toevoegen?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_126671854
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik NewGRF aan een scenario toevoegen?
Typ dit in de console:
quote:
set scenario_developer 1
Ga dan naar de scenario-editor, laad het scenario en je kan gewoon via de normale weg NewGRF's toevoegen.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:54:19 #163
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_126673623
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:54 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Typ dit in de console:

[..]

Ga dan naar de scenario-editor, laad het scenario en je kan gewoon via de normale weg NewGRF's toevoegen.
thanks
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:28:41 #164
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_126877600
Nog een vraagje...

Kan ik bij een scenario dat als ik die start, dat de industrieën dan zelf een locatie kiezen i.p.v. dat dit al in het scenario is gedaan?

De vraagstelling is misschien een beetje krom, maar ik weet even niet goed hoe ik het anders zou moeten formuleren.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:40:32 #165
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_130125416
TVP
ik ben de jager met de pet.
pi_130132407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nog een vraagje...

Kan ik bij een scenario dat als ik die start, dat de industrieën dan zelf een locatie kiezen i.p.v. dat dit al in het scenario is gedaan?

De vraagstelling is misschien een beetje krom, maar ik weet even niet goed hoe ik het anders zou moeten formuleren.
Sorry, nooit de vraag gezien :D
Je bedoelt dat er nieuwe industries random bij komen? Dat gebeurt in principe altijd wel. De manier waarop / hoe vaak is afhankelijk van de economie.
Tenzij ik de vraag verkeerd begrijp en je misschien bedoelt of je ze zelf kunt plaatsen: Dat kan in de scenario builder sowieso, maar je kunt ook zelf nieuwe industrie financiëren in het spel. Kost meestal wel een paar miljoentjes, dus niet voor early game.
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:40 schreef Houzer het volgende:
TVP
14.gif
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:32:30 #167
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_130132558
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:27 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Sorry, nooit de vraag gezien :D
geeft niet. :)
quote:
Je bedoelt dat er nieuwe industries random bij komen? Dat gebeurt in principe altijd wel. De manier waarop / hoe vaak is afhankelijk van de economie.
Tenzij ik de vraag verkeerd begrijp en je misschien bedoelt of je ze zelf kunt plaatsen: Dat kan in de scenario builder sowieso, maar je kunt ook zelf nieuwe industrie financiëren in het spel. Kost meestal wel een paar miljoentjes, dus niet voor early game.

Ik bedoel dat als je een scenario hebt dat de industrieën dan bij het laden (om te spelen) random geplaatst worden ipv dat ze vooraf zo geplaatst zijn in de scenario-editor.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_130132611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

geeft niet. :)

[..]

Ik bedoel dat als je een scenario hebt dat de industrieën dan bij het laden (om te spelen) random geplaatst worden ipv dat ze vooraf zo geplaatst zijn in de scenario-editor.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het is óf random door spel laten genereren (nieuwe game) óf zelf plaatsen, zover ik weet.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:35:40 #169
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_130132646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het is óf random door spel laten genereren (nieuwe game) óf zelf plaatsen, zover ik weet.
Was er ook al een beetje bang voor eigenlijk. Maar toch bedankt voor je reactie. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_130143869
Weet iemand nog een leuke newGFR voor schepen? Heb op dit moment alleen de FISH geïnstalleerd maar wie weet zijn er meer?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_130173512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het

Train Fever
http://www.train-fever.com/

Train Fever Gameplay Video #1
Train Fever Gameplay Video #1
Toch mis ik daar de nostalgie van het grid oppervlak zoals dat in alle tycoon spellen terugkomt (kwam).
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
pi_130546452
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Wielracer het volgende:
Het blijft verslavend dit spel, vanavond weer eens beginnen.

Mei 2014 komt er een nieuw spel uit, een moderne versie van OTTD lijkt het

Train Fever
http://www.train-fever.com/


Wauw dat ziet er interessant uit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_130547056
Ik ben best wel noob in dit spel, en heb net ontdekt hoe ik een beetje met exit en presignals kan werken, maar hoe kan ik deze 2 nieuwe sporen aansluiten op m'n bestaande netwerk? net liep het helemaal in de soep :') Alle treinen stonden stil

pi_130550328
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:59 schreef bibaboerderij het volgende:

[..]

Toch mis ik daar de nostalgie van het grid oppervlak zoals dat in alle tycoon spellen terugkomt (kwam).
Sowieso zitten hier nog niet alle mogelijkheden in die OTTD wel heeft. Alles dat je maar wenst is in OTTD gebouwd.. Lastig om dat speelbaar en werkbaar in 3D te krijgen.
dag
pi_130550416
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:59 schreef bibaboerderij het volgende:

[..]

Toch mis ik daar de nostalgie van het grid oppervlak zoals dat in alle tycoon spellen terugkomt (kwam).
een grid is leuk, maar beperkt maar al te vaak bouw mogelijkheden, een hybride systeem is veel beter
pi_130552780
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:31 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik ben best wel noob in dit spel, en heb net ontdekt hoe ik een beetje met exit en presignals kan werken, maar hoe kan ik deze 2 nieuwe sporen aansluiten op m'n bestaande netwerk? net liep het helemaal in de soep :') Alle treinen stonden stil

[ afbeelding ]
Je kan beter PBS-signalen gebruiken ipv exit en presignals, scheelt ontzettend veel seinen.
Over je kruising: het is er van afhankelijk hoeveel treinen er rijden. In principe kan je de kruising gelijkvloers maken met het gebruik van pbs-signalen, maar op het moment dat de capaciteit te laag is kunnen er files ontstaan.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_130561611
Het lukt me al iets beter, maar hoe haal je een neergestort vliegtuig weg? :')
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:56:38 #178
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_130561623
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:56 schreef Afhaalchinees het volgende:
Het lukt me al iets beter, maar hoe haal je een neergestort vliegtuig weg? :')
Wachten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:57:22 #179
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_130561643
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:31 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik ben best wel noob in dit spel, en heb net ontdekt hoe ik een beetje met exit en presignals kan werken, maar hoe kan ik deze 2 nieuwe sporen aansluiten op m'n bestaande netwerk? net liep het helemaal in de soep :') Alle treinen stonden stil

[ afbeelding ]


Zo.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_130561746
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Wachten.
Ik zie het nu inderdaad.

ben best wel blij dat deze werkt, ondanks dat hij schaamteloos uit de OP is gekopieerd :')



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Afhaalchinees op 28-08-2013 18:19:41 ]
pi_130561769
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:57 schreef Bart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo.
Ah, thanks, opzich werkt het niet eens zo moeilijk :)
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:30:26 #182
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_130595026
Ik probeer de magische grens van 1 miljard per jaar winst te halen maar m'n map is te vol :')
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_131873974
Ook weer eens begonnen na een tijdje niet gespeeld te hebben. Nederland-scenario uit de OP met de Dutch Train Set ga ik me wel een tijdje mee vermaken :7

Als ik weer 'in the flow' ben ga ik FIRS weer toevoegen, maar nu maar even lekker simpel houden om de draad weer op te pakken.
pi_131876648
Wat doen jullie eigenlijk met je treinen? Full-load of lekker laten rijden?
Normaal doe ik hem altijd op full-load, maar ben nu net met een nieuwe game begonnen en ben geneigd hem gewoon lekker te laten rijden zo in het begin. Duurt nu nog lang voordat de trein 100% geladen is, terwijl ik het idee heb dat het voor de portemonnee nu nog handiger is om ze gewoon te laten laden wat er staat (wat na een ritje naar het afleverstation toch al gauw de helft van de trein is).
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:19:35 #185
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_131877614
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 17:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met je treinen? Full-load of lekker laten rijden?
Normaal doe ik hem altijd op full-load, maar ben nu net met een nieuwe game begonnen en ben geneigd hem gewoon lekker te laten rijden zo in het begin. Duurt nu nog lang voordat de trein 100% geladen is, terwijl ik het idee heb dat het voor de portemonnee nu nog handiger is om ze gewoon te laten laden wat er staat (wat na een ritje naar het afleverstation toch al gauw de helft van de trein is).
In het begin lekker laten rijden, na verloop van tijd op full load.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_131878200
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 18:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

In het begin lekker laten rijden, na verloop van tijd op full load.
Ik heb nu een centraal gelegen houtzagerij met daarom heen een flink aantal bossen. Wat ik nu aan het doen ben is bij de houtzagerij een station maken en alle bossen daarheen laten gaan. Het plan is om alle bossen zo snel mogelijk 1 trein te geven. Of zou jij dan je concentreren op een paar bossen en daar alles zo snel mogelijk verdubbelen?
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:29:18 #187
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_131879244
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 18:45 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb nu een centraal gelegen houtzagerij met daarom heen een flink aantal bossen. Wat ik nu aan het doen ben is bij de houtzagerij een station maken en alle bossen daarheen laten gaan. Het plan is om alle bossen zo snel mogelijk 1 trein te geven. Of zou jij dan je concentreren op een paar bossen en daar alles zo snel mogelijk verdubbelen?
Ik doe meestal treinen vanaf alle bossen in de buurt naar 1 bos toe gaan en daar overladen en vanaf dat ene bos één grote trein naar de houtzagerij, maar dat is wel afhankelijk van hoe de afstand van de bossen zich verhoud tot de houtzagerij.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_131879457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik doe meestal treinen vanaf alle bossen in de buurt naar 1 bos toe gaan en daar overladen en vanaf dat ene bos één grote trein naar de houtzagerij, maar dat is wel afhankelijk van hoe de afstand van de bossen zich verhoud tot de houtzagerij.
Ik heb nu alle bossen rechtstreeks naar de houtzagerij gestuurd :P 1 trein per bos, het is op zich nog redelijk te doen zo :D



Misschien als het hier druk gaat worden bij de houtzagerij ombouwen tot RoRo, maar dat zal nog wel een flink karwei worden :D
Eerst maar even de goods die geproduceerd worden wegbrengen.
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:04:15 #189
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_131944534
Zag zojuist dat op ios en android Transport Tycoon is uitgebracht per 3-10-2013
Beeld schijnt op retina schermen bagger te zijn (te pixel achtig)
Werkt op ipad maar ook op iphone en ipod dus.
Helaas kost het ¤5,99
En op twitter beweren ze dat ze met een pc versie willen komen.
@TransportTycoon is hun account.
Er zijn nog veel klachten over crashes. Maar een update is al bij apple en wacht op goedkeuring.
Helaas weet ik niets van de android versie, want daar werk ik niet mee.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  maandag 7 oktober 2013 @ 22:51:58 #190
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_131955005

een mooie (of eigenlijk niet zo fraaie) comment op de game.. met een opsteker voor openTTD:


Transport Tycoon for iOS

October 3, 2013

I really wanted to love this game, as a huge fan of Transport Tycoon ever since Casey and I played it as teenagers for many hours instead of going outside.

But I cant recommend the new iOS version.

Transport Tycoon is a very click-heavy, micromanagement-heavy game. By the standards of the 90s, when it came out, this was normal anyone playing PC simulation games in the 90s probably didnt have anything else to do than click a million times to accomplish fairly common tasks, such as Add two more passenger cars to every train on this route, Make this train stop at every station it passes, or Make six identical buses that go between these two stops. It has a very complex interface full of tiny, cryptic controls to manage its very complex feature set.

When they announced that they were bringing it to iOS, I hoped that they would redesign the game for touch, not just port it. iPad and (especially) iPhone games cant have all of the same mechanics as a game designed for a mouse and played by people with too much free time almost 20 years ago.

Doing it well would have required simplifying the mechanics by removing some features, big and small, to reduce the interface complexity and make it fit better in todays context of simpler, more accessible games that require less instruction up front and can be played in blocks of a few minutes at a time.

Unfortunately, its much closer to a straight port, so it feels exactly as youd expect: like clumsily, tediously playing a game on a touch screen that was designed for different hardware in a different era. Its not even that great of a port the graphics are low-resolution, gloomy, and dated, its hard to fit much on screen, and they missed tons of opportunities to improve the interface. Even though I know this isnt the case, it almost feels as if theyre just running the original game in a DOS simulator.

Playing it feels like work. Its not fun. I tried getting into it a lot over the last two months since I was accepted into the beta, but I rarely got past building my first transit line before wanting to throw my iPad out the window and find something else to do.

All it did for me was motivate me to reinstall the fantastic OpenTTD on my Mac so I could play the game properly. A few hours into it since time flies when youre having fun, a feeling I never got from the iOS version I was reassured that Im not sick of Transport Tycoon.

[ Bericht 75% gewijzigd door mickeyD op 07-10-2013 22:57:56 ]
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_132819659
Weet iemand waarom de onderste trein op dat perron staat de laden


Terwijl dit de orders zijn:


Het rare is dat die bovenste trein zijn kloon is, dus precies dezelfde orders heeft en die gaat wel steeds goed.

En hier gaat het wél allemaal goed:


Kortom, wat doe ik fout?
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:27:50 #192
277865 Sejt
Ondertitel
pi_132820010
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Weet iemand waarom de onderste trein op dat perron staat de laden
[ afbeelding ]

Terwijl dit de orders zijn:
[ afbeelding ]

Het rare is dat die bovenste trein zijn kloon is, dus precies dezelfde orders heeft en die gaat wel steeds goed.

En hier gaat het wél allemaal goed:
[ afbeelding ]

Kortom, wat doe ik fout?
Zaandam waypoint staat niet voor Zaandam mines in de Orders? De trein pakt dus de eerste de beste afslag - de onderste en dus het onderste perron.
I love my mispoken words.
pi_132821351
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:27 schreef Sejt het volgende:

[..]

Zaandam waypoint staat niet voor Zaandam mines in de Orders? De trein pakt dus de eerste de beste afslag - de onderste en dus het onderste perron.
Maar waarom pakt die bovenste trein dan wél altijd de goede afslag, terwijl die shared orders heeft met de trein die steeds fout rijdt?
pi_132824755
Hmm, heb nu de order zo staan en het werkt nu gewoon goed:


Blijf het wel raar vinden dat er maar 1 trein problemen gaf en de andere niet....
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:58:39 #195
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_132825142
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:30 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Maar waarom pakt die bovenste trein dan wél altijd de goede afslag, terwijl die shared orders heeft met de trein die steeds fout rijdt?
Waarschijnlijk komt die bovenste trein later aan?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_132825454
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komt die bovenste trein later aan?
Ja, klopt, maar als je Sejt's logica volgt zou die dan toch ook via Amsterdam Osdorp waypoint #3 gaan en het spoor boven de ladende trein pakken in plaats van helemaal naar boven doorrijden?

Maar goed, hij doet het nu iig :P
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:24:50 #197
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_132825805
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar als je Sejt's logica volgt zou die dan toch ook via Amsterdam Osdorp waypoint #3 gaan en het spoor boven de ladende trein pakken in plaats van helemaal naar boven doorrijden?

Maar goed, hij doet het nu iig :P
Amsterdam Osdorp waypoint #3 staat niet als verplichte locatie voor je trein ingesteld. Dus is niet verplicht voor de trein om daarheen te gaan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_132826175
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Amsterdam Osdorp waypoint #3 staat niet als verplichte locatie voor je trein ingesteld. Dus is niet verplicht voor de trein om daarheen te gaan.
Dus de logica van Sejt (hij pakt gewoon het eerste vrije spoor) klopt eigenlijk niet begrijp ik?
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:54:11 #199
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_132826683
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:38 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dus de logica van Sejt (hij pakt gewoon het eerste vrije spoor) klopt eigenlijk niet begrijp ik?
Dat doen ze toch juist wel allebei.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_132826736
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat doen ze toch juist wel allebei.
Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor...
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:56:32 #201
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_132826756
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:55 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor...
maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_132826770
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.
Nee, staat ie ook niet omdat ze eigenlijk via Zaandam Waypoint moeten.
pi_132826809
Overigens denk ik dat ik weet waar het fout ging. Zaandam Waypoint ligt achter de wissel voor het station en niet voor de wissel. Het ging pas goed toen ik dat omgedraaid had.
pi_132826845
Volgens mij heeft het er mee te maken dat in de eerste order lijst Zaandam Waypoint helemaal niet te bereiken is. De trein zoekt de korste route naar Zaandam Mines, dat is via Amsterdam-Osdorp Waypoint, en ziet vervolgens niet hoe 'ie bij Zaandam Waypoint moet komen. Dan krijg je van die rare impliciet orders en ik weet niet goed wat impliciet orders zijn maar wel dat als je iets heb je iets fout doet in het orders geven en dat treinen dan onlogische dingen gaan doen.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_132827985
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:00 schreef voederbietel het volgende:
Volgens mij heeft het er mee te maken dat in de eerste order lijst Zaandam Waypoint helemaal niet te bereiken is. De trein zoekt de korste route naar Zaandam Mines, dat is via Amsterdam-Osdorp Waypoint, en ziet vervolgens niet hoe 'ie bij Zaandam Waypoint moet komen. Dan krijg je van die rare impliciet orders en ik weet niet goed wat impliciet orders zijn maar wel dat als je iets heb je iets fout doet in het orders geven en dat treinen dan onlogische dingen gaan doen.
Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.
pi_132828055
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.
Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:56:56 #207
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_132828094
anders willen ze nog wel eens achteruit tegen het verkeer in de kortste route naar het andere staion kiezen ;-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:57:36 #208
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_132828111
trouwens, ff wat "kommentaar"
wat een wildgroei aan seinen!
totaal overbodig allemaal..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_132828133
Dat heb ik nou nog nooit gehad.

Nou werk ik ook altijd met Ro-Ro stations.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:59:28 #210
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_132828153
ligt er aan welke soort seinen je gebruikt he ;-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_132828162
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:55 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.
De treinen op de bovenste 2 sporen halen de kool (en het ijzererts) weg en brengen dat naar een steel-mill, de treinen op de onderste 2 sporen brengen engineering supplies (ik speel met FIRS).

Ik heb eigenlijk ook nog nooit met waypoints gespeeld, dus ik heb het nu meer bij wijze van experiment op deze manier gebouwd. Ik ga eens kijken of het handig is!
  maandag 11 november 2013 @ 12:51:08 #212
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133144442
Mijn 'rotonde' :D
Treinen die rechtdoor moeten kunnen gewoon rechtdoor, en treinen die links of rechtsaf moeten gaan een kwart of driekwart rond. Komen zeer regelmatig treinen langs, en zeer weinig optoppingen ^O^

Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133144542
ik moet dit spel ook weer een keertje oppakken, de graphics zijn een klein beetje jammer, maar de gameplay is, uiteindelijk, geweldig :) (en dat is uiteindelijk waar het echt om draait)
pi_133145924
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:57 schreef mickeyD het volgende:
trouwens, ff wat "kommentaar"
wat een wildgroei aan seinen!
totaal overbodig allemaal..
Bedoel je bij mij? Ik heb het altijd zo gedaan met one-way signals, zodat de blokken klein blijven en er veel treinen achter elkaar kunnen rijden.

Maar met entry en exit-signals kan het ook zeker? Heb me eigenlijk nog nooit verdiept in de entry en exit-signals, ik gebruik alleen one-wat block, one-way path en two-way path-signals.
pi_133145989
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Mijn 'rotonde' :D
Treinen die rechtdoor moeten kunnen gewoon rechtdoor, en treinen die links of rechtsaf moeten gaan een kwart of driekwart rond. Komen zeer regelmatig treinen langs, en zeer weinig optoppingen ^O^

[ afbeelding ]
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
dag
pi_133146570
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
Omdat ie helemaal in extase was met z'n echte knooppunt :P En omdat ie vastliep met de bruggen. Later gaat het vast nog wel ombouwen naar tunnels
  maandag 11 november 2013 @ 14:26:29 #217
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133147049
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijk :9 Dit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133150023
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 14:26 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijk :9 Dit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject.
4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.

Tunnels verlies je geen snelheid mee, bruggen wel. :s)
dag
pi_133150515
Bruggen verlies je toch ook geen snelheid mee? Zijn er geloof ik een paar waar je met >600km/h overheen kan..
pi_133151272
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 16:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Bruggen verlies je toch ook geen snelheid mee? Zijn er geloof ik een paar waar je met >600km/h overheen kan..
Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen ;).
dag
pi_133152893
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen ;).
Ok, ik speel eigenlijk vrijwel altijd met de Dutch trainset en daar gaat de snelste trein 430, dus ik heb er geen last van eigenlijk :P
  maandag 11 november 2013 @ 17:28:15 #222
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_133153598
wie ging er blut in de fok server? :P
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  maandag 11 november 2013 @ 17:37:03 #223
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133153846
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:53 schreef Peter het volgende:

[..]

4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.

Tunnels verlies je geen snelheid mee, bruggen wel. :s)
hmm. Klopt wel, maar ik laat het denk ik toch nog zo. Ik vind het er tof uitzien, en met de bruggen verliezen ze maar 30km/h, die ze er alweer bij hebben voordat ze van de rotonde afzijn. :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133155758
Dit lijkt me wel een vet spel maar ik snap al helemaal niks van de OP met alle seinen enzo :') :')

Heeft iemand toevallig een goed youtube uitleg filmpje? Voor de echte noob :7

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2013 18:34:51 ]
pi_133156832
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 18:34 schreef d4v1d het volgende:
Dit lijkt me wel een vet spel maar ik snap al helemaal niks van de OP met alle seinen enzo :') :')

Heeft iemand toevallig een goed youtube uitleg filmpje? Voor de echte noob :7
proberen, proberen, proberen :+
  maandag 11 november 2013 @ 19:11:44 #226
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_133157181
elektrisch nu op fok! server :P
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_133159952
Ik wil van een Arable Farm graan en suikerbieten naar een Biorefinery brengen (ik speel FIRS). Nou heb ik in de treinenset die ik gebruik alleen 'algemene' wagons zitten die je dus voor elke vracht moet refitten. Is het mogelijk om de helft te refitten tot graan en de andere tot suikerbieten of kan je alleen de trein als geheel refitten?

En daarbij, als dat eerste mogelijk is en ik selecteer dan full load any cargo, neemt ie dan zowel suikerbieten als graan mee, of maar 1 van de 2? Want dan moet ik gewoon de treinen opsplitsen (wat misschien sowieso handiger is?).
  maandag 11 november 2013 @ 21:24:30 #228
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133164220
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2013 20:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik wil van een Arable Farm graan en suikerbieten naar een Biorefinery brengen (ik speel FIRS). Nou heb ik in de treinenset die ik gebruik alleen 'algemene' wagons zitten die je dus voor elke vracht moet refitten. Is het mogelijk om de helft te refitten tot graan en de andere tot suikerbieten of kan je alleen de trein als geheel refitten?

En daarbij, als dat eerste mogelijk is en ik selecteer dan full load any cargo, neemt ie dan zowel suikerbieten als graan mee, of maar 1 van de 2? Want dan moet ik gewoon de treinen opsplitsen (wat misschien sowieso handiger is?).
ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133167217
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.
Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.

Maar eerst ga ik dit station eens ombouwen tot iets efficiënters. Weet nog niet precies hoe, ik zit te denken aan RoRo, maar de sporen komen van meerdere kanten, dus dat wordt nog even puzzelen.
  maandag 11 november 2013 @ 22:28:30 #230
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133167750
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2013 22:17 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.

Maar eerst ga ik dit station eens ombouwen tot iets efficiënters. Weet nog niet precies hoe, ik zit te denken aan RoRo, maar de sporen komen van meerdere kanten, dus dat wordt nog even puzzelen.
[ afbeelding ]
Vind ik zelf ook handiger.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133168097
Als zééééééér ruwe schets dit gemaakt voor de ombouw van het bovenste station, zou dit efficiënt zijn/werken?

  maandag 11 november 2013 @ 22:38:25 #232
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133168250
Ik zou de haakse bochten eruit halen. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133168283
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 22:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zou de haakse bochten eruit halen. :P
Ja, sowieso, maar anders past het niet op de paint :P
pi_133168384
Maar ik neem aan dat treinen die naar het noorden moeten niet per ongeluk op het spoor naar het zuiden terecht komen als ik geen waypoints gebruik?
  maandag 11 november 2013 @ 22:42:00 #235
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133168450
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2013 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar ik neem aan dat treinen die naar het noorden moeten niet per ongeluk op het spoor naar het zuiden terecht komen als ik geen waypoints gebruik?
Als het goed is niet.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133168519
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 22:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Als het goed is niet.
Dan ga ik nu eens slapen en morgen dit ontwerp tot uitvoer brengen :7
pi_133168532
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 22:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Als het goed is niet.
maar het kan wel voor komen, met waypoint kan je dit volgens mij helemaal voorkomen
pi_133189527
Station waar ik het gisteren over had is gebouwd.



Signals voor de kruising het station in is 2x een one-way path signal en voor de kruising als je eruit gaat een normaal path signal. Nu nog de treinen erop laten rijden.
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:59:13 #239
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_133192037
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_133199221
als ik aan zo'n map begin heb ik altijd moeite met kiezen wat eerst te doen :D
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:26:58 #241
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133200575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:55 schreef mschol het volgende:
als ik aan zo'n map begin heb ik altijd moeite met kiezen wat eerst te doen :D
kolen. :P

Met FIRS vind ik het wel lastig om te kiezen inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133200733
Ik ben nu bezig met op het Nederlandse scenario met alle Nederlandse dlc het hele Nederlandse spoornet na te bouwen. Tja, je moet wat.

TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133200835
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

kolen. :P

Met FIRS vind ik het wel lastig om te kiezen inderdaad.
Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moet ;( .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:35:34 #244
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133200955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:32 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moet ;( .
ECS gebruikt ik niet.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133200995
Met FIRS begin ik altijd met een rondje iron ore mine-->steel mill-->machine shop-->iron ore mine. Bij voorkeur gebruik ik een machine shop die dichtbij de iron ore mine staat. Dan vervoer ik de engeneering supplies over de weg. Dat gaat mij niet direct op de winst, maar meer dat de trucks gewoon continu door kunnen rijden zodat er continu supplies bij de mijn gebracht worden.

Vervolgens wordt de productie van de mijn door die supplies erg hoog en is het zaak om zo snel mogelijk alle sporen te verdubbelen en extra treinen te kopen. Daarna eventueel nog een scrap yard naar de steel mill sturen en dan zou je snel meer dan genoeg geld moeten hebben om leuke dingetjes te bouwen.
pi_133201049
ECS heb ik ook wel eens van gehoord, maar dat is dus erg ingewikkeld? Ik hou het bij FIRS dan, die vind ik goed zat :P
pi_133201055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

ECS gebruikt ik niet.
Ik ook niet meer, is geen beginnen aan. Ik speel eigenlijk ook niet meer met FIRS. Voor mij is de uitdaging om zoveel mogelijk treinen op zo weinig mogelijk spoor te proppen en dat gaat net zo goed met de standaard industrieën eigenlijk.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133201118
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:37 schreef Irritatie100 het volgende:
ECS heb ik ook wel eens van gehoord, maar dat is dus erg ingewikkeld? Ik hou het bij FIRS dan, die vind ik goed zat :P
http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectors

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar als je ze allemaal aan zet is het wel een beetje overdreven.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133201274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef voederbietel het volgende:

[..]

http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectors

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar als je ze allemaal aan zet is het wel een beetje overdreven.
Wellicht ooit eens proberen als ik uitgekeken ben op FIRS, maar dat zal nog wel even duren :P

Momenteel ook in dat Nederland-scenario bezig, ben net klaar met dat iron ore mine rondje wat ik hiervoor zei en heb momenteel 5 miljoen euro op de bank dus begin nu aan de leukere projecten (zoals dat station bij de biorefinery die ik hiervoor postte).

Uiteindelijke doel is om mijn home-town Vlaardingen uit te laten groeien tot grootste stad van Nederland :P
  woensdag 13 november 2013 @ 11:30:20 #250
277865 Sejt
Ondertitel
pi_133211913
OpenTTD met FIRS. _O_

* Sejt is ook weer begonnen.
I love my mispoken words.
pi_133211964
Wat is FIRS? :@
dag
pi_133213369
Hallo.. ik lig in het ziekenhuis momenteel.
Is het mogelk om via een via proxy dit spel binnen te halen?
Ik kom zover dat de het programma het zover komt, tot hij zegt dat hij graphics moet downloaden.
Dan loop ik vast.. iemand die hulp kan bieden of de complete bestanden kan emailen?
Hell To The Liars
  woensdag 13 november 2013 @ 12:31:19 #253
277865 Sejt
Ondertitel
pi_133213583
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:32 schreef Peter het volgende:
Wat is FIRS? :@
Zie: http://wiki.openttd.org/FIRS
I love my mispoken words.
pi_133216914
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef Droopie het volgende:
Hallo.. ik lig in het ziekenhuis momenteel.
Is het mogelk om via een via proxy dit spel binnen te halen?
Ik kom zover dat de het programma het zover komt, tot hij zegt dat hij graphics moet downloaden.
Dan loop ik vast.. iemand die hulp kan bieden of de complete bestanden kan emailen?
Sterkte.

Als je de instructies van de openttd website opvolgt lukt het zo. Uiteindelijk heb je vier zipjes die je moet uitpakken en 3 daarvan gaan uiteindelijk in de andere.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:31:27 #255
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133217416
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:30 schreef Sejt het volgende:
OpenTTD met FIRS. _O_

* Sejt is ook weer begonnen.
op een servertje. :)

Jammer dat de tijd zo enorm snel gaat ingame. Binnen een paar dagen zit je al in 2059. Als ze daar nou eens een fix voor hadden.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133217506
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:31 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

op een servertje. :)

Jammer dat de tijd zo enorm snel gaat ingame. Binnen een paar dagen zit je al in 2059. Als ze daar nou eens een fix voor hadden.
Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauze :Y)
pi_133217686
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauze :Y)
yup :Y
  woensdag 13 november 2013 @ 14:43:25 #258
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133217786
Mja. Maar de opeenvolging van steam naar diesel, electra etc is te rap imho.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133218063
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:43 schreef SosuaCafe het volgende:
Mja. Maar de opeenvolging van steam naar diesel, electra etc is te rap imho.
Je zou het eigenlijk moeten kunnen instellen, à la Civilization, hoe snel je de tijd wil laten gaan (Normal, Epic, etc). Zou leuk zijn :)
pi_133218186
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn :D)



Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2

maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)

Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
  woensdag 13 november 2013 @ 14:58:06 #261
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133218357
Ik heb echt ongelofelijke zin om een nieuwe wereld te beginnen, maar ik zie zo erg op tegen het veel treinen hebben en dan als je een nieuwe spoorsoort krijgt, ALLES opnieuw te moeten doen..
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133218453
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef mschol het volgende:
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn :D)

[ afbeelding ]

Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2

maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)

Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
Combi heb je vrijwel nooit nodig, bij spoor 3 heb je ook een pre-signal nodig. Dan blijft de trein van spoor 3 ook netjes voor dat pre-signal wachten totdat er een perron vrij is voordat die de wisselstraat in rijdt. ^O^
Exit-signalen heb je voor de perrons nodig, niet bij spoor 2, dat mag een gewoon sein zijn.

Heel simpel gezegd: je wilt dat er geen treinen je wisselstraat inrijden als ze er niet direct uit kunnen (= perron inrijden). Je zet pre-signals neer waar ze veilig kunnen wachten (spoor 1 en 3), je zet exit signals neer op de sporen waar je de beschikbaarheid van wilt checken.
pi_133218473
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef mschol het volgende:
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn :D)

[ afbeelding ]

Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2

maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)

Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
Spoor 1: one way path signal
Spoor 2: gewoon blocksignal
Spoor 3: path signal

Bij de uitgangen van de station path signal, gericht naar het station.
pi_133218484
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:58 schreef JaimyLee het volgende:
Ik heb echt ongelofelijke zin om een nieuwe wereld te beginnen, maar ik zie zo erg op tegen het veel treinen hebben en dan als je een nieuwe spoorsoort krijgt, ALLES opnieuw te moeten doen..
Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig).
  woensdag 13 november 2013 @ 15:08:45 #265
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133218737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig).
Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133218809
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:08 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan?
Alle treinen naar depots sturen, en nieuwe depots naast de oude zetten. Dan nieuwe trein bouwen en order simpelweg kopiëren van de oude (verwijderen en vervangen door trein met zelfde orders kan alleen met treinen van zelfde spoortype).
Misschien dat het nog sneller kan, maar zo deed ik het vroegah.
pi_133220190
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Sterkte.

Als je de instructies van de openttd website opvolgt lukt het zo. Uiteindelijk heb je vier zipjes die je moet uitpakken en 3 daarvan gaan uiteindelijk in de andere.
bedankt.. gelukkig niets ernstigs.
mocht iemand de bestanden voor mij in kunnen pakken en een kleine uitleg kunnen sturen..
zou dat echt tof zijn!! het wil door die kutproxy niet echt lukken... games, porno en goksites hebben ze geblokkeerd
Hell To The Liars
pi_133220400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:30 schreef voederbietel het volgende:
Ik ben nu bezig met op het Nederlandse scenario met alle Nederlandse dlc het hele Nederlandse spoornet na te bouwen. Tja, je moet wat.

[ afbeelding ]
Gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :)
  woensdag 13 november 2013 @ 17:00:47 #269
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_133222479


obvious bottleneck oplossingen?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 13 november 2013 @ 18:12:38 #270
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133224692
Ik snap dat schermpje dat je krijgt als er een nieuw voertuig is niet. Er word een voertuig gepresenteerd en je kan kiezen of je hem een tijdje wilt hebben voordat hij wereldwijd word gereleased, maar dat kost verder geen geld. Waarom zou je het niet doen?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133224875
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:12 schreef JaimyLee het volgende:
Ik snap dat schermpje dat je krijgt als er een nieuw voertuig is niet. Er word een voertuig gepresenteerd en je kan kiezen of je hem een tijdje wilt hebben voordat hij wereldwijd word gereleased, maar dat kost verder geen geld. Waarom zou je het niet doen?
je weet de betrouwbaarheid niet :p :*
  woensdag 13 november 2013 @ 18:39:06 #272
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133225569
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:18 schreef mschol het volgende:

[..]

je weet de betrouwbaarheid niet :p :*
Ah dan maakt het dus niet uit voor me :P De instellingen staan zo dat m'n treinen niet stuk kunnen :D
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133225622
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:39 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Ah dan maakt het dus niet uit voor me :P De instellingen staan zo dat m'n treinen niet stuk kunnen :D
ik speel wel zi dat treinen e.d kapot gaan, anders is het echt niet leuk meer
pi_133226240
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:00 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

obvious bottleneck oplossingen?
In meer tunnels zodat ze naast elkaar kunnen wachten op een vrij perronspoor :Y.
dag
pi_133227267
Schijnt ook een patch te zijn die signals in een tunnel/op een brug simuleert waardoor je dus geen file krijgt. Weet alleen niet of je dat wilt gebruiken :P

Zelf heb ik het niet, maar ik gebruik wel regelmatig non-track tiles om industrieën dicht bij elkaar te koppelen aan 1 station, zodat ik niet meerdere stations en aftakkingen hoef te bouwen :@ ook niet 100% eerlijk :P
  woensdag 13 november 2013 @ 21:01:02 #276
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_133231077
fok! server staat bijna vol :P ik gebruik nu 90% van de oil
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_133279100
Ik wilde ergens een eindproduct (petrol) ophalen en dat naar een machine shop brengen, zodat die daar engeneering supplies van kunnen maken. Nou is er al een machine shop die ik aan het gebruiken ben, dus ik dacht ik stuur die petrol daar naar toe, dan heb ik iig nog wat aan die supplies. Vanwege de afstand wilde ik het per vliegtuig vervoeren. De biorefinery is namelijk bij Roosendaal en de machine shop bij Stadskanaal (ik speel op die Nederland-map).

Probleem is dat de Boeing 747 het vliegtuig met de hoogste range is die petrol kan vervoeren. Alleen zelfs die haalt deze afstand niet. Dus de grote vraag is, wat zouden jullie doen? Het vliegtuig een tussenlanding laten maken of alles per trein vervoeren?
pi_133279389
Per trein, en dan hele lange treinen :Y.
dag
pi_133279534
levert het, naast de extra inkomsten, wat extra's op om een volledige productketen te vervoeren (bonussen wellicht ofzo?)

in openttd heb ik mij nooit geroepen gevoeld om een volledige productketen te vervoeren (t/m het afleveren van het eind product)
pi_133279584
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:29 schreef mschol het volgende:
levert het, naast de extra inkomsten, wat extra's op om een volledige productketen te vervoeren (bonussen wellicht ofzo?)

in openttd heb ik mij nooit geroepen gevoeld om een volledige productketen te vervoeren (t/m het afleveren van het eind product)
In FIRS heb je er wel wat aan om de hele keten te doen, want dan krijg je aan het eind die supplies om daarmee weer de productie van de oorspronkelijke grondstof flink te verhogen.

In het origineel heb je er volgens mij weinig aan idd.
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:19:37 #281
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133327269
Is er ook een mogelijkheid om extra kleuren toe te voegen. Ben wel een beetje uitgekeken op de huidige kleuren. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133328323
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Is er ook een mogelijkheid om extra kleuren toe te voegen. Ben wel een beetje uitgekeken op de huidige kleuren. :@
kleuren van wat, treinen?

er zijn complete skin pakketten beschikbaar als ik mij niet vergis..
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:14:22 #283
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133331001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:54 schreef mschol het volgende:

[..]

kleuren van wat, treinen?

er zijn complete skin pakketten beschikbaar als ik mij niet vergis..
je eigen bedrijfskleuren.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133332662
Na jaren voor mezelf treintjes te hebben gebouwd ben ik nu pas eigenlijk mezelf een beetje in de mp aan het verdiepen. Wat is dat leuk! Ik was vanavond bezig met een city builder city en dat voegt eindelijk ook eens een echt doel toe aan het spel :) .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133418634
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 07:47 schreef Bart het volgende:
Ziet er wel tof uit. Maar het valt of staat voor mij met mogelijkheden tot de bouw van geavanceerde seinen. Op z'n minst eenrichtingsseinen, maar dingen als pre-signals en PBS zijn eigenlijk ook wel noodzakelijk om het niet te snel saai te laten worden...
Bart, een andere map op de server doen?
1 die net iets groter is?
dag
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:46:54 #286
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133418646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Bart, een andere map op de server doen?
1 die net iets groter is?
Prima :Y.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_133418664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:46 schreef Bart het volgende:

[..]

Prima :Y.
tnx :s)
dag
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:48:05 #288
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133418677
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:47 schreef Peter het volgende:

[..]

tnx :s)
Ook maar ff updaten naar laatste stable :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_133418719
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Ook maar ff updaten naar laatste stable :7.
1.3.2 aan het installeren nu :Y
dag
pi_133419022
Misschien vanavond eens een blik werpen op de server. Benieuwd of ik ook zónder FIRS snel winst weet te behalen :D
pi_133488330
Klopt het dat ik niet op de FOK! server kan? :@ Er staat Versie niet gelijk, Wou ff rondkijken

Heb het al :+

[ Bericht 18% gewijzigd door Afhaalchinees op 21-11-2013 17:34:15 ]
pi_133491250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Ook maar ff updaten naar laatste stable :7.
Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput.

Ik had geprobeerd met !reset de boel te verwijderen maar dat werkt bij jouw server niet geloof ik.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  donderdag 21 november 2013 @ 19:07:38 #293
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133491336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:05 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput.

Ik had geprobeerd met !reset de boel te verwijderen maar dat werkt bij jouw server niet geloof ik.
Done
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_133491838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Done
Dank u, beginnen we weer gewoon opnieuw :) . Liep een beetje vast op de stationsomvang, had mezelf volledig ingebouwd omdat er toch geen stations bij konden maar wel stug treintjes door bouwen, recept voor ongein ;( .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:20:45 #295
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133507001
ja t zag er leuk uit, tot je dr aan ging knutselen gisteren..
toen was de record spits van vorige winter er niets bij
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133523533
Wouw topic sluit auto matichs over 5 posts
halltojes
pi_133541583
ik wil heel graag op de fok server maar krijg telkens netwerk verbeding kwijt wie weet hoe dat komt
halltojes
pi_133545185
Te trage verbinding icm grote map...
Alle andere downloads in huis ff een minuutje uitzetten.
dag
pi_133550579
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:43 schreef Peter het volgende:
Te trage verbinding icm grote map...
Alle andere downloads in huis ff een minuutje uitzetten.
zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo...
halltojes
pi_133550866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:43 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo...
De map blijft groter worden tot de server gereset is..
dag
pi_133551181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:52 schreef Peter het volgende:

[..]

De map blijft groter worden tot de server gereset is..
ik blijf bij de 2.12mb hangen en dat is alleen bij fok server bij andere servers map van 2034 bij 2034 en kan ik gewoon jionen helemaal vol
halltojes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')