Vervolg opquote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Nee hoor. Ik zal zelf nooit van m'n leven op de PVV stemmen. Ik ben het fundamenteel oneens met hun standpunten en koers. Maar ik kan me wel steeds beter voorstellen waarom mensen dit doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik krijg eerder het idee dat jij je beslissing al hebt gemaakt.
Worden er enkel meer. Aan de ene kant wel goed, voor de rest VVD.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zal zelf nooit van m'n leven op de PVV stemmen. Ik ben het fundamenteel oneens met hun standpunten en koers. Maar ik kan me wel steeds beter voorstellen waarom mensen dit doen.
Bron?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef FAUSTINO het volgende:
Ja dat is dus gewoon zo. Er was overigens ook veel meer respect jegens elkaar. Mag dan jong zijn dat soort shit weet ik nog wel hoor
Maar dat heeft meer te maken met de nogal doorgeslagen vorm van individualisme hier.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef FAUSTINO het volgende:
Ja dat is dus gewoon zo. Er was overigens ook veel meer respect jegens elkaar. Mag dan jong zijn dat soort shit weet ik nog wel hoor
Ja, zo ervaar ik dat ook. Maar dan komen de cijferneukers dus met dit soort dingen en dan begin dus echt serieus te twijfelen aan mijn eigen geheugen. Het was vroeger écht anders.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef FAUSTINO het volgende:
Ik heb die stelling hier helemaal niet geponeerd! Ik ben slechts van mening dat, de afname van het aantal moorden weinig of niets maken heeft met een onveiligheidsgevoel als gevolg van straat-criminaliteit, dus die cijfers erbij slepen heeft, behalve een rookgordijn creëren, geen enkel nut.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het was op jouw stelling over dat het 20 jaar geleden beter zou zijn.
Dat betwijfel ik.
Veder is het niet de bedoeling om het te ontkennen of goed te praten.
Ah de kansloze fietsendiefstal-reply weer. Zo voorspelbaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:53 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik wist niet dat fietsendiefstallen en vandalisme de persoonlijke veiligheid dratisch hebben doen dalen. Maar dank voor je nietszeggende grafiek.
quote:De criminaliteit in Nederland ligt ruim boven het gemiddelde in de Europese Unie. Geweldpleging ligt maar liefst 50 procent hoger dan het EU-gemiddelde en is het afgelopen decennium toegenomen.
Dat blijkt uit het onderzoek 'The burden of crime in the EU', uitgevoerd door een aantal onderzoeksbureaus. Slechts in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Estland hebben burgers meer last van criminaliteit dan de gemiddelde Nederlander.
In de gehele EU loopt de criminaliteit in zijn algemeenheid terug, in vergelijking met tien jaar geleden. Alleen in België is de situatie slechter geworden. België is ook het land waar geweld tegen buitenlanders het meeste voorkomt. Grieken hebben het vaakst te maken met corruptie.
Ook in Nederland is de criminaliteit (inclusief diefstal, inbreken, overvallen en (seksuele) geweldpleging) net als gemiddeld in de hele EU afgenomen. Maar Nederland kende het afgelopen decennium wel een toename van de geweldpleging die hoger ligt dan het EU-gemiddelde. Zo zijn bedreigingen en intimidaties met 4,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 3 procent) en is de daadwerkelijke geweldpleging met 1,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 1 procent). Ook liggen het aantal racistische en incidenten tegen vreemdelingen in Nederland en België relatief gezien hoger dan het EU-gemiddelde.
Ik help het je hopen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Worden er enkel meer. Aan de ene kant wel goed, voor de rest VVD.
Het aantal delicten is gewoon enorm toegenomen hoor. Vooral de geweldsdelicten, zoals je al meerdere malen hebt kunnen lezen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Bron?
Het romantiseren van 'vroeger' is van alle tijden.
En het lijkt mij bijzonder sterk dat het inelkaar slaan van mensen op straat vroeger niet voorkwam.
Ja dat is dus het stomme. Hoewel ik er zelf niet op zou stemmen heb ik zo ondertussen wel zoiets van 'laat de PVV dit maar oplossen'quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Worden er enkel meer. Aan de ene kant wel goed, voor de rest VVD.
Ja oke maar hier heb ik niks aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zal zelf nooit van m'n leven op de PVV stemmen. Ik ben het fundamenteel oneens met hun standpunten en koers. Maar ik kan me wel steeds beter voorstellen waarom mensen dit doen.
Hoe komt het dan toch dat men de cijfers zo weten te presenteren dat we niet moeten zeuren en het nog nooit zo veilig geweest is als nu?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het aantal delicten is gewoon enorm toegenomen hoor. Vooral de geweldsdelicten, zoals je al meerdere malen hebt kunnen lezen.
Dom gelul.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:
20 jaar geleden kwam het amper voor dat je willekeurig in elkaar getrapt werd. Daar gaat het om!
Is niet hypocriet. Ik vind ook dat het aangepakt moet worden en mijn VVD verzaakt erin. Dus krijgt de PVV een duim omhoog van me. Ook over hun standpunt qua Griekenland.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:10 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja dat is dus het stomme. Hoewel ik er zelf niet op zou stemmen heb ik zo ondertussen wel zoiets van 'laat de PVV dit maar oplossen'. Alsof je zelf geen zin hebt in vieze handen, erg hypocriet, ik weet het. Maar anderen kunnen het kennelijk niet.
Punt is dat deze groep mensen steun aan het verliezen is op terrein waar ze dit eerst nog wel hadden. Als zelfs die-hard D66-ers (laat ik het maar gewoon hardop zeggenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja oke maar hier heb ik niks aan.
Houd op met je bron. Ben van Eindhoven en jaren geleden vertrokken in die 10 jaar tijd is Eindhoven rap achteruit gegaan. Ben blij dat ik er weg ben en dat is best wel erg als ik dat zegquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Bron?
Het romantiseren van 'vroeger' is van alle tijden.
En het lijkt mij bijzonder sterk dat het inelkaar slaan van mensen op straat vroeger niet voorkwam.
Waarheid.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar dat heeft meer te maken met de nogal doorgeslagen vorm van individualisme hier.
Echt wel ben blij dat ik hedendaags in een klotegat woon...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, zo ervaar ik dat ook. Maar dan komen de cijferneukers dus met dit soort dingen en dan begin dus echt serieus te twijfelen aan mijn eigen geheugen. Het was vroeger écht anders.
Door zaken te veralgemeniseren, daar heb je het weer!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoe komt het dan toch dat men de cijfers zo weten te presenteren dat we niet moeten zeuren en het nog nooit zo veilig geweest is als nu?
Een rookgordijn creëren is een beschuldiging. Alsof ik bewust dingen onder de tapijt wil vegen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb die stelling hier helemaal niet geponeerd! Ik ben slechts van mening dat, de afname van het aantal moorden weinig of niets maken heeft met een onveiligheidsgevoel als gevolg van straat-criminaliteit, dus die cijfers erbij slepen heeft, behalve een rookgordijn creëren, geen enkel nut.
Omdat het TOTAAL aantal misdrijven is afgenomen (vooral vermogensdelicten).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoe komt het dan toch dat men de cijfers zo weten te presenteren dat we niet moeten zeuren en het nog nooit zo veilig geweest is als nu?
Zeker, vroeger was alles beter.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, zo ervaar ik dat ook. Maar dan komen de cijferneukers dus met dit soort dingen en dan begin dus echt serieus te twijfelen aan mijn eigen geheugen. Het was vroeger écht anders.
Wie zegt dat precies?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Haha, sorry. Nee.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het aantal delicten is gewoon enorm toegenomen hoor. Vooral de geweldsdelicten, zoals je al meerdere malen hebt kunnen lezen.
Precies, daarom hoop ik dat de PVV flink wat zetels binnentrekt. Dan duurt het ook niet lang meer voordat iedereen ziet dat de PVV nog minder doet dan de rest.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is niet hypocriet. Ik vind ook dat het aangepakt moet worden en mijn VVD verzaakt erin. Dus krijgt de PVV een duim omhoog van me. Ook over hun standpunt qua Griekenland.
Voor de rest is het een schreeuwpartij.
Sinds er bewezen zo gekut wordt met cijfers geloof ik eik niks meer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat het TOTAAL aantal misdrijven is afgenomen (vooral vermogensdelicten).
Omdat ik dat een onzinnig idee vind nieteens de moeite waard om op te reageren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wie zegt dat precies?
En waarom ben je er nooit als mensen praten over het slopen van Marokkanse en Turkse winkeltjes?
Tja , maar ook niet erg genoeg om tegen te ageren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Omdat ik dat een onzinnig idee vind nieteens de moeite waard om op te reageren.
Hoe komt het alsof men wil doen alsof we in een buurland van Somalie wonen ? Het gevoel van onveiligheid staat al jaren mijlenver af van de daadwerkelijke veiligheid. Dat heeft verschillende oorzaken, o.a. pareltjes als deze topics en de uitgebreidere media aandacht voor kleine criminaliteit in het algemeen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee hoorquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een rookgordijn creëren is een beschuldiging. Alsof ik bewust dingen onder de tapijt wil vegen.
Och, je wilt hier toch niet gaan beweren dat onderlinge vetes en gelijkhebberigheid hier geen rol spelen hè en discussies enkel en alleen gevoerd worden met neutrale argumenten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een rookgordijn creëren is een beschuldiging. Alsof ik bewust dingen onder de tapijt wil vegen.
Terwijl ik ermee kwam omdat ik het om eerder aangegeven redenen wel relevant vindt.
Welnee zegquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja , maar ook niet erg genoeg om tegen te ageren.
Althans, dat beeld ontstaat dan, mja.
Oke, niks gezegd dan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Welnee zeg
Ik zat verder even hier
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het is nu ook weer niet zo dat ik een hele dag NWS aan het volgen ben.
Ik doe inderdaad de laatste tijd mijn best om dat steeds minder een rol te laten spelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Och, je wilt hier toch niet gaan beweren dat onderlingen vetes en gelijkhebberigheid hier geen rol spelen hè en discussies enkel en alleen gevoerd worden met neutrale argumenten.![]()
Maar okee, je was te goeder trouw, blijft een feit dat het één wat mij betreft weinig tot niets met het ander te maken heeft.
Maar gelijk even gestemdquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Welnee zeg
Ik zat verder even hier
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het is nu ook weer niet zo dat ik een hele dag NWS aan het volgen ben.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik doe inderdaad de laatste tijd mijn best om dat steeds minder een rol te laten spelen.
Dankquote:
Anders komen ze vanavond op opsporing verzocht.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:26 schreef El.Wulfo het volgende:
Wat trouwens niet in de OP staat maar wel op http://www.ed.nl/regio/ei(...)shandeling-1.3620504 is dat de 2 die zich melden bij de groep van 8 hoorden.
Denk dus zeker wel dat ze de hele groep te pakken krijgen nu.
Deze twee zijn snugger genoeg om de heftigheid van het voorval in te zien nu ze nuchter zijn, nu maar hopen dat de achterliggende gedachte ook is dat de daders bestraft moeten worden en niet om zo zelf lichtere straffen te krijgen.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:26 schreef El.Wulfo het volgende:
nu maar hopen dat de achterliggende gedachte ook is dat de daders bestraft moeten worden en niet om zo zelf lichtere straffen te krijgen.
Wat nou nee? De cijfers tonen daar gewoon aan hoor wijsneus.quote:
Opsporing gezocht .be? Ik kijk het bijna nooit maar volgens mij komen er hier in NL geen mishandelingen in bijvoorbeeld Antwerpen voorbij, waarom zou dat andersom wel zo zijn?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Anders komen ze vanavond op opsporing verzocht.
Puur eigenbelang.
Ik denk het tweede en hoop het eerste. Gezien hun leeftijd kunnen het best van die meelopertjes zijn die toch wel inzien dat dat niet normaal was.quote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:29 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Opsporing gezocht .be? Ik kijk het bijna nooit maar volgens mij komen er hier in NL geen mishandelingen in bijvoorbeeld Antwerpen voorbij, waarom zou dat andersom wel zo zijn?
?quote:
Nounounounounounounou, dan moet je maar weer iets vaker hier komen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Houd op met je bron. Ben van Eindhoven en jaren geleden vertrokken in die 10 jaar tijd is Eindhoven rap achteruit gegaan. Ben blij dat ik er weg ben en dat is best wel erg als ik dat zeg
Nee?quote:
Nee, de cijfers laten een stijging zien. Geen enorme.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat nou nee? De cijfers tonen daar gewoon aan hoor wijsneus.
Als er NL'ers bij betrokken zijn, zeker wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:29 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Opsporing gezocht .be? Ik kijk het bijna nooit maar volgens mij komen er hier in NL geen mishandelingen in bijvoorbeeld Antwerpen voorbij, waarom zou dat andersom wel zo zijn?
Beter dan nu in ieder geval.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:31 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nounounounounounounou, dan moet je maar weer iets vaker hier komen.
Alsof het 10jaar geleden allemaal koek en ei was.
Een kleintje inderdaad. Als je je oogjes dichtknijpt valt ie bijna niet op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, de cijfers laten een stijging zien. Geen enorme.
Zoals ik al zei, misschien tijd om weer iets vaker langs te komen dan.quote:
Kom er vaak genoeg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:33 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, misschien tijd om weer iets vaker langs te komen dan.
Ongelooflijk inderdaadquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:32 schreef Wootism het volgende:
Haha, het gepruts begint nu al. De justitie wil dat het filmpje verwijderd of geblurd wordt omdat er twee verdachten naar voren zijn gekomen...
Ze worden nu al beschermd.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Een kleintje inderdaad. Als je je oogjes dichtknijpt valt ie bijna niet op.
[ afbeelding ]
Ja dus?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:31 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Nee?
Had je nog niet gelezen in je OP dat er twee van de 8 zich gemeld hebben en dat het Belgen zijn?
En tegenwoordig gooien ze geen rozenblaadjes meer op de weg, zoals 10 jaar geleden wil je zeggen?quote:
Dat snap ik, maar ik bedoel te zeggen dat als deze 2 niet naar voren waren gekomen er waarschijnlijk niemand had geweten dat het Belgen waren geweest en dus waarschijnlijk daar geen nieuws zou zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:32 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Als er NL'ers bij betrokken zijn, zeker wel.
Het probleem heeft zich flink uitgebreid rondom de stad Eindhoven zelf. En dat is iets wat zeker iets wat 10 jaar gelden niet zo was.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:35 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
En tegenwoordig gooien ze geen rozenblaadjes meer op de weg, zoals 10 jaar geleden wil je zeggen?
Dat klopt wel ja. Tenzij er tips binnen zouden zijn gekomen dat er Belgen bij betrokken zijn. Zoiets..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:36 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik bedoel te zeggen dat als deze 2 niet naar voren waren gekomen er waarschijnlijk niemand had geweten dat het Belgen waren geweest en dus waarschijnlijk daar geen nieuws zou zijn.
Ik ook. Ik schaam me er bijna voor maar wij zijn 5 jaar geleden verhuist naar een ohzo saai klotedorp idd, vooral voor de kleine en heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik wil geen onderdeel meer zijn van die ellende en ja, ik vind het kut dat ik er niet meer de motivatie voor heb een onderdeel van de oplossing te zijn maar het levert oh zo veel rust op. Net precies genoeg sociale controle, schuur staat altijd open (met de fietsen er in), heerlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef FAUSTINO het volgende:
Echt wel ben blij dat ik hedendaags in een klotegat woon...
Je snapt het niet, lees mijn post waar je op reageerde nog eens door.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja dus?
Dan kan in Nederland geen onderzoek gedaan worden?
2003 is 20 jaar geleden? En kijk je ook nog even naar de toename van geweld? Of hou je het bij je geile fietsendiefstal?quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, niet leuk natuurlijk maar gebeurd veel.
Voor mij is het dan iets langer dan 5 jaar geleden. De sociale controle valt hier ook wel mee. Echter kan de voordeur in de zomer wagenwijd open laten staan terwijl je bij de buren in de tuin koffie zit te drinken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:38 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ook. Ik schaam me er bijna voor maar wij zijn 5 jaar geleden verhuist naar een ohzo saai klotedorp idd, vooral voor de kleine en heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik wil geen onderdeel meer zijn van die ellende en ja, ik vind het kut dat ik er niet meer de motivatie voor heb een onderdeel van de oplossing te zijn maar het levert oh zo veel rust op. Net precies genoeg sociale controle, schuur staat altijd open (met de fietsen er in), heerlijk.
Je kunt dit ook niet echt een 'gevecht' noemen. Het is met zijn achten intrappen op 1 persoon.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb betere gevechten gezien in UFC. 4/10
Criminaliteit daalt forsquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Een kleintje inderdaad. Als je je oogjes dichtknijpt valt ie bijna niet op.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Het langer opsluiten van verslaafden en veelplegers en het intensiever vervolgen van delictplegers leidt eveneens tot een daling van de criminaliteit. De kans dat een dader een sanctie krijgt opgelegd door de rechter of het Openbaar Ministerie is tussen 2000 en 2009 gestegen met 20 procent. “Onderzoek wijst uit dat wanneer je gepakt én gestraft wordt, dat een gunstig effect heeft op de criminaliteitscijfers”, legt van Tulder uit.
Verder:quote:
quote:De criminaliteit in Nederland ligt ruim boven het gemiddelde in de Europese Unie. Geweldpleging ligt maar liefst 50 procent hoger dan het EU-gemiddelde en is het afgelopen decennium toegenomen.
Dat blijkt uit het onderzoek 'The burden of crime in the EU', uitgevoerd door een aantal onderzoeksbureaus. Slechts in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Estland hebben burgers meer last van criminaliteit dan de gemiddelde Nederlander.
In de gehele EU loopt de criminaliteit in zijn algemeenheid terug, in vergelijking met tien jaar geleden. Alleen in België is de situatie slechter geworden. België is ook het land waar geweld tegen buitenlanders het meeste voorkomt. Grieken hebben het vaakst te maken met corruptie.
Ook in Nederland is de criminaliteit (inclusief diefstal, inbreken, overvallen en (seksuele) geweldpleging) net als gemiddeld in de hele EU afgenomen. Maar Nederland kende het afgelopen decennium wel een toename van de geweldpleging die hoger ligt dan het EU-gemiddelde. Zo zijn bedreigingen en intimidaties met 4,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 3 procent) en is de daadwerkelijke geweldpleging met 1,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 1 procent). Ook liggen het aantal racistische en incidenten tegen vreemdelingen in Nederland en België relatief gezien hoger dan het EU-gemiddelde.
Ook apart dat er daar over 3 daders wordt gesproken. Tel er bij het gevecht sowieso 5, ook al doen er 2 misschien niets, dat is ook fout.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef 3-voud het volgende:
Wellicht dat die 2 knapen die zich meldden kwamen klagen over privacy. Politie heeft de video offline gehaald wegens "prive".
http://www.bureaubrabant.nl/tableaux/index.php?zaakid=1185
Of iedereen die erbij betrokken is is bekend bij de politie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef 3-voud het volgende:
Wellicht dat die 2 knapen die zich meldden kwamen klagen over privacy. Politie heeft de video offline gehaald wegens "prive".
http://www.bureaubrabant.nl/tableaux/index.php?zaakid=1185
nou en? ik zie en lees nergens een valide reden om deze jongen zo toe te takelen.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:24 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij geen aanleiding heeft gegeven? Misschien heeft hij wel iets racistisch geroepen. Onderzoek heeft uitgewezen dat veel criminaliteit wordt veroorzaakt door discriminatie. Weet je wel hoe vaak zij zijn geweigerd bij een stageplek?
Het is natuurlijk heel makkelijk te manipuleren door je tot een korte periode te beperken waarin het daalde. Maar kijk je op de lange termijn, vanaf de jaren 50/60 dan zie je een enorme stijging.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:05 schreef Chahna het volgende:
[..]
het toveren met cijfers valt direct op
quote:Slechts in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Estland hebben burgers meer last van criminaliteit dan de gemiddelde Nederlander.
Er bestaat geen valide reden om deze jongen zo toe te takelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:07 schreef dawg het volgende:
[..]
nou en? ik zie en lees nergens een valide reden om deze jongen zo toe te takelen.
nou, inderdaad. volgende keer maar een zonnebril opzetten dan.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:58 schreef Wootism het volgende:
[..]
Hij geeft zeker wel aanleiding.
Die maat van die jongen is slim en loopt door zonder oogcontact te maken. Het slachtoffer is zo dom om zich naar de groep te keren en oogcontact te maken.
Dan heb je bij Marokkanen gewoonweg een probleem.
Als je Emma Stone in Eindhoven weet te krijgen doe ik wel meequote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:06 schreef zwaardegekste het volgende:
Eindhoven heeft een "Gangster Squad" nodig
Kom maar een paar Riotguns brengen, mag je daarna weer naar huis...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:11 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Als je Emma Stone in Eindhoven weet te krijgen doe ik wel mee
Het kan zomaar zijn dat 2 van de achterlopers zich meldden, klagen over de video en privacy, daar dat ze aantoonbaar niets gedaan hebben en zich verder niet verplicht voelen te vertellen wie die anderen waren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:05 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Ook apart dat er daar over 3 daders wordt gesproken. Tel er bij het gevecht sowieso 5, ook al doen er 2 misschien niets, dat is ook fout.
Wel duidelijk dat ze allemaal bij elkaar horen.
Kan dat?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het kan zomaar zijn dat 2 van de achterlopers zich meldden, klagen over de video en privacy, daar dat ze aantoonbaar niets gedaan hebben en zich verder niet verplicht voelen te vertellen wie die anderen waren.
Zo brutaal zijn ze wel tegenwoordig.
Alleen in een ander haatdragend jasjequote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Beetje zo'n zelfde verachtelijke groep als S4NL dus.
Gelukkig maar. Dan neemt de intolerantie iig wat toe.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In 2050 zijn er meer moslims dan niet moslims in Nederland.
gg
Zouden mensen in 2050 werkelijk nog steeds zo dom zijn om in die poppenkastsprookjes te gelovenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In 2050 zijn er meer moslims dan niet moslims in Nederland.
gg
Precies, de ironie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:23 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Alleen in een ander haatdragend jasje
Als er alleen nog maar moslims zijn is er iig geen intolerantie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Dan neemt de intolerantie iig wat toe.
Ach als het beestje maar een naam heeft, God, Allah, Boeddha het komt bijna allemaal op hetzelfde neer. Al geloof ik zelf ook maar daar trek ik je niet de kop voor af als jij dat niet doetquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Zouden mensen in 2050 werkelijk nog steeds zo dom zijn om in die poppenkastsprookjes te geloven
Daaromquote:
De gemiddelde moslim is toleranter dan figuren als DFG en StopIslam.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als er alleen nog maar moslims zijn is er iig geen intolerantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |