Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.quote:België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....
Regulier overleg
De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.
''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....
De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.quote:Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......
Alstom stond destijds op de rand van een faillissement, bedrijfstechnisch gezien was AB een veel betere keuze.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Jawel.
Ik vind het nog steeds debiel dat HSA Alstom hadden afgeslagen.
quote:De Fyra rijdt niet, maar de NS probeerde nog wel een slaatje te slaan uit het vervoermiddel. Vanmorgen konden reizigers nog gewoon een kaartje kopen voor de falende trein.
Dat ontdekte een redacteur van Treinreiziger.nl toen hij een ticket probeerde te kopen voor aanstaande vrijdag. Ondanks dat op de site van NShighspeed.nl stond dat de Fyra voor onbepaalde tijd is opgeheven, waren er nog wel kaartjes beschikbaar, schrijft ANP.
quote:14:39: Maandag [28-01-2013] gezamenlijke hoorzitting
De gezamenlijke hoorzitting van de Tweede Kamer en het Belgische parlement over de Fyra wordt maandag gehouden in het Beneluxparlement in Brussel. De hoorzitting is gepland van 11.00 tot 14.00 uur en wordt gehouden in het gebouw van de Belgische senaat.
Tijdens de zitting worden in elk geval de spoorbedrijven NS en NMBS aan de tand gevoeld. Waarschijnlijk worden ook de beide spoorbeheerders (ProRail en Infrabel) uitgenodigd. De Tweede Kamer wil daarnaast snel een debat houden met verantwoordelijk staatssecretaris van Infrastructuur Wilma Mansveld (PvdA). Dat zal worden gepland na afloop van de hoorzitting.
http://www.treinreiziger.(...)ws_22_januari-144936
met de taxi of dienstwagen ws. Je denkt toch niet dat ze in de trein gaan zitten ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
met de taxi of dienstwagen ws. Je denkt toch niet dat ze in de trein gaan zitten ?
Ja als ze dat zouden doen hadden ze allang van de problemen geweten en iets doen voor de reiziger.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.
Volgens mij reizen best veel Kamerleden per trein.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zouden ze maar eens in de trein gaan zitten en hun eigen kaartjes moeten betalen dan zou het nooit zover gekomen zijn.
Met ICE naar Keulen en dan Thalys naar Brusselquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
met de duurdere Thalys zeker dan. Lekker 1e klas.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:01 schreef freako het volgende:
[..]
Volgens mij reizen best veel Kamerleden per trein.
Geen 2e klasquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:01 schreef freako het volgende:
[..]
Volgens mij reizen best veel Kamerleden per trein.
Imposant toch?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Doe mij de Fyra maar![]()
Het gaat in deze even puur om design in de stelling tussen ons. Lelijk vind ik echt anders.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Jawel.
Ik vind het nog steeds debiel dat HSA Alstom hadden afgeslagen. Niet vanwege de situatie met Ansaldo Breda nu, maar puur omdat zij de beste treinen hebben gemaakt van de afgelopen decennia. Dat zij de makers zijn van de Thalys en TGV en dikke partners zijn met de SNCF had bij de HSA echt een belletje moet doen rinkelen. Onbegrijpelijk.
Met de boemel via Roosendaal natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
Die kamerleden gaan allemaal per dienstwagen (met chauffeur).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Met de boemel via Roosendaal natuurlijk.
Prachtige trein!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Imposant toch?
Toegegeven, deze lijkt op een platgeslagen hondenneus.
Had het eigenlijk over deze:
[ afbeelding ]
Ademt snelheid. Als er een trein mooi kan zijn, vind ik dat deze er wel bij past.
[..]
Het gaat in deze even puur om design in de stelling tussen ons. Lelijk vind ik echt anders.
Volgens mij doen die Fyra's het prima maar doet Meerstadt dit alleen zodat hij bij Sacha de Boer langs mag komen. Ik snap het wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:39 schreef Vasilevski het volgende:
NS-topman Meerstadt is vandaag door Wilma Mansveld 'op het matje geroepen'. Dan weet je het wel. Alles komt goed, Wilma is on the case. Ik denk zelf vooral met een glimlach terug aan die ene keer dat hij bij Sacha de Boer op het matje moest.
Denken dat die met de trein gaanquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe gaan die Nederlandse Kamerleden naar Brussel dan, met de trein?
http://nos.nl/artikel/465036-fyra-problemen-spoedig-voorbij.htmlquote:Fyra: problemen spoedig voorbij
Toegevoegd: dinsdag 22 jan 2013, 19:10
Fyra-producent AnsaldoBreda erkent dat de treinen van de fabriek een probleem hebben met sneeuw en ijs. Guiseppe Marino, de tweede man van de Italiaanse fabriek, zei dat in een interview met NOS-correspondent Rop Zoutberg.
"Allemaal heel erg jammer voor de reiziger", zegt de treinfabrikant uit Napels. "Maar met een paar dagen is alles opgelost. Er zijn geen mechanische of elektrische problemen geconstateerd."
nou voor de sneeuw waren er anders ook al meer dan genoeg problemen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Volgens mij doen die Fyra's het prima maar doet Meerstadt dit alleen zodat hij bij Sacha de Boer langs mag komen. Ik snap het wel.
bronquote:Problemen met hogesnelheidstreinen Fyra besproken in Vragenuur Tweede Kamer
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) heeft binnenskamers woorden gebruikt over de problemen met de Fyra-treinen die niet voor herhaling vatbaar zijn in de Tweede Kamer. Dat zei ze vandaag tijdens het wekelijkse Vragenuur. Ze heeft dus gevloekt.
Mansveld: ‘Ik deel het ongenoegen van de reizigers. Toen ik het hoorde heb ik woorden gebruikt die in deze zaal niet herhaald mogen worden.’
Mansveld verwacht van de NS en de Belgische vervoerder NMBS dat ze vrijdag een alternatief aandragen voor de uitgevallen Fyra-treinen tussen Amsterdam en Brussel. Ze eist dat de verbinding binnen enkele dagen, zo niet binnen enkele weken weer hersteld is.
Vanmorgen had de staatssecretaris een stevig gesprek met NS-directeur Bert Meerstadt. De NS heeft organisatorische maatregelen genomen, waaronder het instellen van een kernteam. Mansveld: ‘Geloof me, er is voldoende besef van urgentie bij de NS.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |