Ik juich dat ook niet toe, maar vind de verontwaardiging zo selectief. Wij als Westen op onze achterpoten als Islamitische landen een Amerikaanse vlag verbranden of Denemarken boycotten in het kader van anti-Westen propaganda, terwijl dit soort berichten net zo goed anti-Islam propaganda is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Koffiedrinkend. Ik juich niet bij de dood van twee jongeren. Op zich al een prestatie, als ik zo naar Fok wereld kijk.
Ook dan ben ik tegen de doodstaf.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:28 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik wil al die die "humanen" wel eens horen als hun moeder/ dochtertje wordt verkracht en vermoord.
Slachtoffers mogen niet de straf bepalen, dus je opmerking slaat kant noch wal.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:28 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik wil al die die "humanen" wel eens horen als hun moeder/ dochtertje wordt verkracht en vermoord.
Waar zeg ik datquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Slachtoffers mogen niet de straf bepalen, dus je opmerking slaat kant noch wal.
Omdat onze moraal verheven is, anders was het niet onze moraal.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:34 schreef starla het volgende:
Ik juich dat ook niet toe, maar vind de verontwaardiging zo selectief. Wij als Westen op onze achterpoten als Islamitische landen een Amerikaanse vlag verbranden of Denemarken boycotten in het kader van anti-Westen propaganda, terwijl dit soort berichten net zo goed anti-Islam propaganda is.
Waarom moeten we altijd onze moraal projecteren op dit soort berichten?
Dat is hetzelfde als dat het verzet dondersgoed wist dat ze gefusilleerd zouden worden als ze Joden hielpen onderduiken. Dat maakt de fusillade niet ineens okee.quote:Hun moraal en wet is anders. Die jongens wisten verdomd goed dat ze zouden hangen als ze gepakt zouden worden en toch doen ze dat.
Je zegt dat persoonlijke ervaring uitmaakt, maar dat maakt niet uit.quote:
*proest*quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:09 schreef speknek het volgende:
Omdat onze moraal verheven is, anders was het niet onze moraal.
Nee, dat is niet hetzelfde...echt niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:09 schreef speknek het volgende:
Dat is hetzelfde als dat het verzet dondersgoed wist dat ze gefusilleerd zouden worden als ze Joden hielpen onderduiken. Dat maakt de fusillade niet ineens okee.
Dat zou kunnen, maar niet volgens ons. Een moraal is een set normatieve proposities, ze zijn niet deduceerbaar uit de werkelijkheid (tenzij je een rigide categorisch imperatief aanhoudt, maar zelfs dan heb je een funderingsprobleem). Daardoor zijn ze persoonlijk of anders groepsgebonden. De moraal van onze groep is anders dan die van anderen. Daar onze moraal onze goedkeuring heeft, heeft die van anderen daarom niet onze goedkeuring.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:11 schreef starla het volgende:
*proest*
Of juist minder, anders hadden zij geen andere moraal?
Welles. Het gaat om de moraal achter het systeem, niet het systeem zelf. Het systeem zelf is precies dat: een systeem en dus waardenloos.quote:[..]
Nee, dat is niet hetzelfde...echt niet.
Je bent geen familie van Einstein hequote:Op woensdag 23 januari 2013 10:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Je zegt dat persoonlijke ervaring uitmaakt, maar dat maakt niet uit.
Een ad hominem in anderhalve post. Nou win ik wel vaker discussies, altijd eigenlijk, maar dit is wel snel.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:17 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Je bent geen familie van Einstein he
Als de moraal niet van de werkelijkheid is af te leiden, hoe weet je dan dat deze verheven is?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar niet volgens ons. Een moraal is een set normatieve proposities, ze zijn niet deduceerbaar uit de werkelijkheid (tenzij je een rigide categorisch imperatief aanhoudt, maar zelfs dan heb je een funderingsprobleem). Daardoor zijn ze persoonlijk of anders groepsgebonden. De moraal van onze groep is anders dan die van anderen. Daar onze moraal onze goedkeuring heeft, heeft die van anderen daarom niet onze goedkeuring.
[..]
Welles. Het gaat om de moraal achter het systeem, niet het systeem zelf. Het systeem zelf is precies dat: een systeem en dus waardenloos.
Dat volgt logisch uit het feit dat het onze moraal is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:18 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Als de moraal niet van de werkelijkheid is af te leiden, hoe weet je dan dat deze verheven is?
Hoe komt het dan dat onze moraal is veranderd in de loop der tijd? Hoe kom je aan een nieuwe moraal als de oude al uit zichzelf verheven is?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat volgt logisch uit het feit dat het onze moraal is.
Het 1 sluit het ander natuurlijk niet uit, dat is quatsch. Ik kan hun moraal -religieus geworteld- goed relativeren. Ik ben blijkbaar geen onderdeel van jouw ''ons''.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:16 schreef speknek het volgende:
Daar onze moraal onze goedkeuring heeft, heeft die van anderen daarom niet onze goedkeuring.
Wat een kromme vergelijking zegquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:16 schreef speknek het volgende:
Welles. Het gaat om de moraal achter het systeem, niet het systeem zelf. Het systeem zelf is precies dat: een systeem en dus waardenloos.
Als de moraal verandert, en vanuit de moraal de verhevenheid van het eigen morele systeem af te leiden valt, dan is dus de nieuwe moraal op dat moment verheven geworden, en de oude niet meer.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:22 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Hoe komt het dan dat onze moraal is veranderd in de loop der tijd? Hoe kom je aan een nieuwe moraal als de oude al uit zichzelf verheven is?
Is dat zo?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kom op Starla, je weet toch dat in Iran mensen zonder een eerlijk proces ter dood worden veroordeeld.
Vind ik ook. Ze moeten dat niet doen, omdat ze een medemens beschadigen is de juiste gedachtegang. De straf hiervoor is van ondergeschikt belang. Is dit dan de doodstraf, dan is dat nu eenmaal zo. Ik vind het ook buiten proportioneel, maar zij vinden van niet. Wie ben ik dan om dat te veroordelen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een simpel 'ze moeten dat maar niet doen, ze weten toch wat de gevolgen kunnen zijn' vind ik zum kotsen.
Als de nieuwe moraal uit het systeem van de oude moraal af te leiden is, waarom was die oude moraal er dan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Als de moraal verandert, en vanuit de moraal de verhevenheid van het eigen morele systeem af te leiden valt, dan is dus de nieuwe moraal op dat moment verheven geworden, en de oude niet meer.
Het punt is dus dat Iran over het algemeen zeer veilig is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:52 schreef Maron het volgende:
Als de doodstraf nou iets zou uitmaken ter voorkoming van misdaden...maar het heeft geen enkele zin..
Zelfs met het vooruitzicht op de doodstraf worden er moorden/verkrachtingen/berovingen gepleegd...
als je je kop maar houdt daar over het regime wel jaquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het punt is dus dat Iran over het algemeen zeer veilig is.
Irrelevant, misdaden die ook wij als misdaden beschouwen komen daar relatief weinig voor. En vergeleken met de omliggende landen is Iran een oase van veiligheid.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:58 schreef TLC het volgende:
[..]
als je je kop maar houdt daar over het regime wel ja
hahaha en dat is irrelevant ??? mijn God wat is fok qua niveau naar beneden gedonderd de laatste tijdquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Irrelevant, misdaden die ook wij als misdaden beschouwen komen daar relatief weinig voor. En vergeleken met de omliggende landen is Iran een oase van veiligheid.
Streng straffen heeft dus wel degelijk nut.
Dat is het onderwerp niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:01 schreef TLC het volgende:
[..]
hahaha en dat is irrelevant ??? mijn God wat is fok qua niveau naar beneden gedonderd de laatste tijd
Het ging om veiligheid. Niet om of je aardig moest zijn voor de baas. Ergo, het hele "streng straffen voorkomt niets" gaat niet op.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:01 schreef TLC het volgende:
[..]
hahaha en dat is irrelevant ??? mijn God wat is fok qua niveau naar beneden gedonderd de laatste tijd
Wie weet flip ik dan wel helemaal inderdaad.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:28 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Het doel van een discussie is niet 'winnen', maar om tot een (gezamelijke) eindconclusie te komen. Zo bekeken heb je al verloren bij aanvang van de discussie daar je intentie verkeerd is. Richt anders een debat-club op en timmer een prijzenkast in elkaar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:18 schreef speknek het volgende:
Een ad hominem in anderhalve post. Nou win ik wel vaker discussies, altijd eigenlijk, maar dit is wel snel.
In de VS wel. Ze hebben zelfs een speciale Victim impact statement regeling waarin het slachtoffer zijn wens bekendmaakt over de straf voor de dader. En het ligt voor de hand dat het een en al emotie, rancune, en onderbuik is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Slachtoffers mogen niet de straf bepalen, dus je opmerking slaat kant noch wal.
Het gaat niet om het bedrag maar de bedoeling erachter. En in dit geval had het slachtoffer alleen maar 20 iraanse (euro ?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:50 schreef Triggershot het volgende:
Veroordelen tot doodstraf, maar last minute niet uitvoeren voor de schrik zou eigenlijk wel tof geweest zijn, voor 20 euro beroof je niemand, laat staan iemand van het leven beroven.
dat heet marteling en dan ben je geen steek beter dan de daders die je veroordeeltquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:50 schreef Triggershot het volgende:
Veroordelen tot doodstraf, maar last minute niet uitvoeren voor de schrik zou eigenlijk wel tof geweest zijn,
Dus heeft een groep bebaarde mensen het recht legitiem je leven te beeindigen, is dat wat je zegt?quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:29 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Het gaat niet om het bedrag maar de bedoeling erachter. En in dit geval had het slachtoffer alleen maar 20 iraanse (euro ?) bij zich anders was het op een hoger bedrag uitgelopen.
Verder was er sprake van een zware mishandeling daar het slachtoffer daadwerkelijk gestoken werd.
Psychologische pijn mogen ze wmb wel voelen, wat minder erg dan een mis tussen je ribben krijgen, maar goed, dat is mijn mening.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:07 schreef TLC het volgende:
[..]
dat heet marteling en dan ben je geen steek beter dan de daders die je veroordeelt
Maakt niet meer uit want deze twee barbaren hebben daar zelf om gevraagd.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus heeft een groep bebaarde mensen het recht legitiem je leven te beeindigen, is dat wat je zegt?
Sinds wanneer staat er executie om een beroving in de sharia? weet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:03 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maakt niet meer uit want deze twee barbaren hebben daar zelf om gevraagd.
Wonend in een sharia-land, een overval plegen.Wat mij betreft waren ze vogelvrij.
Niet om beroving maar om zware mishandeling wel. En dat is sowieso iedere steekpartij.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat er executie om een beroving in de sharia? weet waar je het over hebt.
Ben liever een barbaar dan een softe boeler.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:41 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
dus jij bent wel voor de doodstraf maar alleen als al er iemand vermoord wordt? nou dat vind ik best barbaars.
Maar goed, ieder recht op zn eigen mening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |