abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121925615
Ik wil al die die "humanen" wel eens horen als hun moeder/ dochtertje wordt verkracht en vermoord.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_121925716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:25 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Koffiedrinkend. Ik juich niet bij de dood van twee jongeren. Op zich al een prestatie, als ik zo naar Fok wereld kijk.
Ik juich dat ook niet toe, maar vind de verontwaardiging zo selectief. Wij als Westen op onze achterpoten als Islamitische landen een Amerikaanse vlag verbranden of Denemarken boycotten in het kader van anti-Westen propaganda, terwijl dit soort berichten net zo goed anti-Islam propaganda is.

Waarom moeten we altijd onze moraal projecteren op dit soort berichten? Hun moraal en wet is anders. Die jongens wisten verdomd goed dat ze zouden hangen als ze gepakt zouden worden en toch doen ze dat.

Doet me denken aan die grap van Frankie Boyle trouwens:

''Apparently the Saudi-Arabian paralympics team, is just thieves'' _O-
I feel kinda Locrian today
pi_121925734
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:28 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik wil al die die "humanen" wel eens horen als hun moeder/ dochtertje wordt verkracht en vermoord.
Ook dan ben ik tegen de doodstaf.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:06:58 #254
8369 speknek
Another day another slay
pi_121926513
quote:
Slachtoffers mogen niet de straf bepalen, dus je opmerking slaat kant noch wal.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_121926581
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat :')
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:09:39 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_121926596
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:34 schreef starla het volgende:
Ik juich dat ook niet toe, maar vind de verontwaardiging zo selectief. Wij als Westen op onze achterpoten als Islamitische landen een Amerikaanse vlag verbranden of Denemarken boycotten in het kader van anti-Westen propaganda, terwijl dit soort berichten net zo goed anti-Islam propaganda is.

Waarom moeten we altijd onze moraal projecteren op dit soort berichten?
Omdat onze moraal verheven is, anders was het niet onze moraal.
quote:
Hun moraal en wet is anders. Die jongens wisten verdomd goed dat ze zouden hangen als ze gepakt zouden worden en toch doen ze dat.
Dat is hetzelfde als dat het verzet dondersgoed wist dat ze gefusilleerd zouden worden als ze Joden hielpen onderduiken. Dat maakt de fusillade niet ineens okee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:10:02 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_121926606
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:09 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat :')
Je zegt dat persoonlijke ervaring uitmaakt, maar dat maakt niet uit.
pi_121926646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:09 schreef speknek het volgende:

Omdat onze moraal verheven is, anders was het niet onze moraal.
*proest*

Of juist minder, anders hadden zij geen andere moraal?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:09 schreef speknek het volgende:
Dat is hetzelfde als dat het verzet dondersgoed wist dat ze gefusilleerd zouden worden als ze Joden hielpen onderduiken. Dat maakt de fusillade niet ineens okee.
Nee, dat is niet hetzelfde...echt niet.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:16:28 #259
8369 speknek
Another day another slay
pi_121926777
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:11 schreef starla het volgende:
*proest*

Of juist minder, anders hadden zij geen andere moraal?
Dat zou kunnen, maar niet volgens ons. Een moraal is een set normatieve proposities, ze zijn niet deduceerbaar uit de werkelijkheid (tenzij je een rigide categorisch imperatief aanhoudt, maar zelfs dan heb je een funderingsprobleem). Daardoor zijn ze persoonlijk of anders groepsgebonden. De moraal van onze groep is anders dan die van anderen. Daar onze moraal onze goedkeuring heeft, heeft die van anderen daarom niet onze goedkeuring.
quote:
[..]

Nee, dat is niet hetzelfde...echt niet.
Welles. Het gaat om de moraal achter het systeem, niet het systeem zelf. Het systeem zelf is precies dat: een systeem en dus waardenloos.
pi_121926790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Je zegt dat persoonlijke ervaring uitmaakt, maar dat maakt niet uit.
Je bent geen familie van Einstein he :')
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:18:20 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_121926822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:17 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Je bent geen familie van Einstein he :')
Een ad hominem in anderhalve post. Nou win ik wel vaker discussies, altijd eigenlijk, maar dit is wel snel.
pi_121926831
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar niet volgens ons. Een moraal is een set normatieve proposities, ze zijn niet deduceerbaar uit de werkelijkheid (tenzij je een rigide categorisch imperatief aanhoudt, maar zelfs dan heb je een funderingsprobleem). Daardoor zijn ze persoonlijk of anders groepsgebonden. De moraal van onze groep is anders dan die van anderen. Daar onze moraal onze goedkeuring heeft, heeft die van anderen daarom niet onze goedkeuring.

[..]

Welles. Het gaat om de moraal achter het systeem, niet het systeem zelf. Het systeem zelf is precies dat: een systeem en dus waardenloos.
Als de moraal niet van de werkelijkheid is af te leiden, hoe weet je dan dat deze verheven is?
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:20:04 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_121926859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:18 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Als de moraal niet van de werkelijkheid is af te leiden, hoe weet je dan dat deze verheven is?
Dat volgt logisch uit het feit dat het onze moraal is.
pi_121926913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat volgt logisch uit het feit dat het onze moraal is.
Hoe komt het dan dat onze moraal is veranderd in de loop der tijd? Hoe kom je aan een nieuwe moraal als de oude al uit zichzelf verheven is?
pi_121926935
quote:
Daar onze moraal onze goedkeuring heeft, heeft die van anderen daarom niet onze goedkeuring.
Het 1 sluit het ander natuurlijk niet uit, dat is quatsch. Ik kan hun moraal -religieus geworteld- goed relativeren. Ik ben blijkbaar geen onderdeel van jouw ''ons''.

quote:
Wat een kromme vergelijking zeg :'(

Die jongens hebben een proces gekregen. In WW2 was dat niet zo.
De straffen zijn wettelijk vastgelegd. In WW2 was dat niet zo.
Hier is sprake van een langer bestaande cultuur met een eigen moraal waar zij in opgegroeid zijn. In WW2 kwam een leger binnenvallen met een ander moraal waar iedereen per direct aan moest voldoen.

Ik snap dat je WW2 erbij haalt vanwege de sentimentele connotatie, maar God zeg...wat misplaatst.
pi_121927208
Kom op Starla, je weet toch dat in Iran mensen zonder een eerlijk proces ter dood worden veroordeeld.
Deze jongens omdat ze dus iemand hebben overvallen, maar het kan ook gebeuren omdat je homo bent of opkomt voor de rechten van vrouwen. Een simpel 'ze moeten dat maar niet doen, ze weten toch wat de gevolgen kunnen zijn' vind ik zum kotsen.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:35:14 #267
8369 speknek
Another day another slay
pi_121927273
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:22 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Hoe komt het dan dat onze moraal is veranderd in de loop der tijd? Hoe kom je aan een nieuwe moraal als de oude al uit zichzelf verheven is?
Als de moraal verandert, en vanuit de moraal de verhevenheid van het eigen morele systeem af te leiden valt, dan is dus de nieuwe moraal op dat moment verheven geworden, en de oude niet meer.
pi_121927368
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kom op Starla, je weet toch dat in Iran mensen zonder een eerlijk proces ter dood worden veroordeeld.
Is dat zo?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een simpel 'ze moeten dat maar niet doen, ze weten toch wat de gevolgen kunnen zijn' vind ik zum kotsen.
Vind ik ook. Ze moeten dat niet doen, omdat ze een medemens beschadigen is de juiste gedachtegang. De straf hiervoor is van ondergeschikt belang. Is dit dan de doodstraf, dan is dat nu eenmaal zo. Ik vind het ook buiten proportioneel, maar zij vinden van niet. Wie ben ik dan om dat te veroordelen.
pi_121927805
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Als de moraal verandert, en vanuit de moraal de verhevenheid van het eigen morele systeem af te leiden valt, dan is dus de nieuwe moraal op dat moment verheven geworden, en de oude niet meer.
Als de nieuwe moraal uit het systeem van de oude moraal af te leiden is, waarom was die oude moraal er dan?

Ben het verder wel met je eens hoor wb de OP, maar niet met dat de moraal niet uit de werkelijkheid af te leiden is.
pi_121932661
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:52 schreef Maron het volgende:
Als de doodstraf nou iets zou uitmaken ter voorkoming van misdaden...maar het heeft geen enkele zin..
Zelfs met het vooruitzicht op de doodstraf worden er moorden/verkrachtingen/berovingen gepleegd...
Het punt is dus dat Iran over het algemeen zeer veilig is.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_121932925
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:52 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het punt is dus dat Iran over het algemeen zeer veilig is.
als je je kop maar houdt daar over het regime wel ja
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_121933035
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:58 schreef TLC het volgende:

[..]

als je je kop maar houdt daar over het regime wel ja
Irrelevant, misdaden die ook wij als misdaden beschouwen komen daar relatief weinig voor. En vergeleken met de omliggende landen is Iran een oase van veiligheid.

Streng straffen heeft dus wel degelijk nut.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_121933096
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Irrelevant, misdaden die ook wij als misdaden beschouwen komen daar relatief weinig voor. En vergeleken met de omliggende landen is Iran een oase van veiligheid.

Streng straffen heeft dus wel degelijk nut.
hahaha en dat is irrelevant ??? mijn God wat is fok qua niveau naar beneden gedonderd de laatste tijd
pi_121933244
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:01 schreef TLC het volgende:

[..]

hahaha en dat is irrelevant ??? mijn God wat is fok qua niveau naar beneden gedonderd de laatste tijd
Dat is het onderwerp niet.
Criminelen streng straffen is dus verkeerd puur omdat het regime niet zo leuk is?
pi_121935143
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:01 schreef TLC het volgende:

[..]

Het ging om veiligheid. Niet om of je aardig moest zijn voor de baas. Ergo, het hele "streng straffen voorkomt niets" gaat niet op.

Sowieso vind ik het maar vreemd dat mensen niet begrijpen dat je dat niet zomaar kan zeggen. Beetje logisch nadenken., dames.
Conscience do cost.
pi_121935383
quote:
Wie weet flip ik dan wel helemaal inderdaad.

Maar dat blijft dan mooi buiten het wetboek van strafrecht.
pi_121936771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:18 schreef speknek het volgende:
Een ad hominem in anderhalve post. Nou win ik wel vaker discussies, altijd eigenlijk, maar dit is wel snel.
Het doel van een discussie is niet 'winnen', maar om tot een (gezamelijke) eindconclusie te komen. Zo bekeken heb je al verloren bij aanvang van de discussie daar je intentie verkeerd is. Richt anders een debat-club op en timmer een prijzenkast in elkaar.
pi_121948550
Veroordelen tot doodstraf, maar last minute niet uitvoeren voor de schrik zou eigenlijk wel tof geweest zijn, voor 20 euro beroof je niemand, laat staan iemand van het leven beroven.
pi_121950004
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:06 schreef speknek het volgende:

[..]

In de VS wel. Ze hebben zelfs een speciale Victim impact statement regeling waarin het slachtoffer zijn wens bekendmaakt over de straf voor de dader. En het ligt voor de hand dat het een en al emotie, rancune, en onderbuik is.

De rechter moet zelfs voor een deel de vonniswijzing hierop baseren.
pi_121950113
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:50 schreef Triggershot het volgende:
Veroordelen tot doodstraf, maar last minute niet uitvoeren voor de schrik zou eigenlijk wel tof geweest zijn, voor 20 euro beroof je niemand, laat staan iemand van het leven beroven.
Het gaat niet om het bedrag maar de bedoeling erachter. En in dit geval had het slachtoffer alleen maar 20 iraanse (euro ? :? ) bij zich anders was het op een hoger bedrag uitgelopen.

Verder was er sprake van een zware mishandeling daar het slachtoffer daadwerkelijk gestoken werd.
pi_121952232
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:50 schreef Triggershot het volgende:
Veroordelen tot doodstraf, maar last minute niet uitvoeren voor de schrik zou eigenlijk wel tof geweest zijn,
dat heet marteling en dan ben je geen steek beter dan de daders die je veroordeelt
pi_121958413
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 19:29 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Het gaat niet om het bedrag maar de bedoeling erachter. En in dit geval had het slachtoffer alleen maar 20 iraanse (euro ? :? ) bij zich anders was het op een hoger bedrag uitgelopen.

Verder was er sprake van een zware mishandeling daar het slachtoffer daadwerkelijk gestoken werd.
Dus heeft een groep bebaarde mensen het recht legitiem je leven te beeindigen, is dat wat je zegt?
pi_121958484
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:07 schreef TLC het volgende:

[..]

dat heet marteling en dan ben je geen steek beter dan de daders die je veroordeelt
Psychologische pijn mogen ze wmb wel voelen, wat minder erg dan een mis tussen je ribben krijgen, maar goed, dat is mijn mening.
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:45:51 #284
351780 Piye
King of Kush
pi_121958621
Daar krijgen veel Nederlanders wel een harde plasser van denk ik.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_121959873
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus heeft een groep bebaarde mensen het recht legitiem je leven te beeindigen, is dat wat je zegt?
Maakt niet meer uit want deze twee barbaren hebben daar zelf om gevraagd.

Wonend in een sharia-land, een overval plegen. :') Wat mij betreft waren ze vogelvrij. :W
pi_121961109
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 22:03 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Maakt niet meer uit want deze twee barbaren hebben daar zelf om gevraagd.

Wonend in een sharia-land, een overval plegen. :') Wat mij betreft waren ze vogelvrij. :W
Sinds wanneer staat er executie om een beroving in de sharia? weet waar je het over hebt.
pi_121967340
Zijn er echt mensen die denken dat deze twee mannen zijn opgehangen voor de overval? Ze zijn ook niet opgehangen voor poging tot moord. Nee ze zijn opgehangen omdat ze een Mohareb waren, letterlijk een vijand van god of iemand die oorlog voert tegen god. De presidentverkiezingen komen er weer aan en na 2009 heeft het regime al hun zijn geloofwaardigheid verloren. Dus even laten zien wie weer de baas is en de inwoners moeten natuurlijk niet denken dat ze gekke dingen gaan doen

Deze twee mannen hadden die overval gepleegd omdat een van de moeders geld nodig had voor medicijnen. De economie is helemaal in puin dankzij westerse sancties en mismanagement. Waarschijnlijk zullen deze twee mannen nooit tot hun daden zijn overgegaan als de economie er beter voorstond, maar ja dat betekent dat het regime eigenlijk de hoofdverantwoordelijk is voor al die misdaden en zulke gedachten willen ze natuurlijk zo snel mogelijk laten verdwijnen.

Trouwens het is maar de vraag of ze genoeg medicijnen konden krijgen, ook al hadden ze het geld. Tsja dankzij de sancties is daar ook een te kort op en toen de minister van gezondheid het lef had om een groter budget te krijgen kreeg ze de zak. :')
pi_121967447
Hmmm tja, een ander neersteken voor de medicijnen van je moeder...

Ik geloof best dat er problemen zijn in dat land, maar of het nu zulke engeltjes waren....
pi_121968300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 22:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sinds wanneer staat er executie om een beroving in de sharia? weet waar je het over hebt.
Niet om beroving maar om zware mishandeling wel. En dat is sowieso iedere steekpartij.
pi_121981686
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:41 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

dus jij bent wel voor de doodstraf maar alleen als al er iemand vermoord wordt? nou dat vind ik best barbaars.

Maar goed, ieder recht op zn eigen mening.
Ben liever een barbaar dan een softe boeler.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_122067180

Just before nooses were put on their necks, Alireza Mafiha, 23, laid his head on an executioner's shoulder. Mohammad Ali Sarvari, 20, is second from right.
pi_122070822
Iran is een merkwaardig en geschift land. De Iraniërs die ik ken zijn over het algemeen intelligent, vinden opleiding heel belangrijk en ze hebben een bepaalde klasse. Dat staat in contrast met de achterlijke barbaarsheid van het Iraanse regime. Ik begrijp dit niet zo goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')