quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:04 schreef Tchock het volgende:
Altijd gezellig zo 's ochtends met Stip Mindergeest en Zijvoorstelling Bobje.
Af en toe moet ik je posts twee keer lezen voor ik besef dat je het tegen of over mij hebtquote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:04 schreef Tchock het volgende:
Altijd gezellig zo 's ochtends met Stip Mindergeest en Zijvoorstelling Bobje.
Dat hoopte ik alquote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Af en toe moet ik je posts twee keer lezen voor ik besef dat je het tegen of over mij hebt
Morgen, maar vandaag nog even flink aan de bak. Maar er is licht aan het einde van de tunnel, donderdag en vrijdag maar weer eens mijn gezicht laten zien op mijn stagekantoorquote:
Ik eigenlijk wel. Juridische Vaardigheden afgesloten (althans hangende het cijfer) en nu weer "gewoon" de boeken in.quote:
Welk vak?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Morgen, maar vandaag nog even flink aan de bak. Maar er is licht aan het einde van de tunnel, donderdag en vrijdag maar weer eens mijn gezicht laten zien op mijn stagekantoor
Ambtenarenrechtquote:
Her inderdaad. 5,1 terugquote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:12 schreef Valid het volgende:
[..]
Had je dat al een tijdje geleden niet ook al (tegelijk met Ryon)? Herkansing?
Whatever keeps up your confidence.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Her inderdaad. 5,1 terugIk schaar mij achter het feit dat het tentamen in het algemeen niet al te best is gemaakt
Haha, de kennis zit er wel. 'Vervelende' is dat de normantwoorden van behoorlijk formaat zijn en je dus nuanceringen moet aanbrengen tot je er bij neervalt. En het tentamen was al zo grootquote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Whatever keeps up your confidence.
Da's vervelend inderdaad. Ook al een keer over gestruikeld; best zinnige dingen opgeschreven (ja mensen het gebeurt) maar to-taal niet bij het normantwoord aangesloten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Haha, de kennis zit er wel. 'Vervelende' is dat de normantwoorden van behoorlijk formaat zijn en je dus nuanceringen moet aanbrengen tot je er bij neervalt. En het tentamen was al zo groot
Ach, ik ben ook nooit scherp 's ochtends. Liep net frontaal tegen een kast op die helemaal niet in het looppad staatquote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Sta ik net goddomme beschuit klaar te maken, glijdt er een zo van mijn bord. Extra ontbijt voor de hond en om me te bedanken komt ze even naast me staan te boeren
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach, ik ben ook nooit scherp 's ochtends. Liep net frontaal tegen een kast op die helemaal niet in het looppad staat
Proestquote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik liet, net als gister, een pak melk vallen. Ik begin af te takelen
26 he?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik liet, net als gister, een pak melk vallen. Ik begin af te takelen
Ja, dan begint het zeggen ze.quote:
Been there, done that, can't remember what happened to the movie rights.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ja, dan begint het zeggen ze.
?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:26 schreef Tchock het volgende:
Een vrouw blijft maar doorzeiken over haar gejatte portemonnee. Alle pasjes weg, we get itZo uit je tas op kantoor, you don't say? Nooit cash op zak Hmm? Dat komt dan weer mooi uit. En ja dierentuinabo weer regelen en zo ja lastig
Een dierentuinabonnement zou ook mijn eerste zorg zijn ja. Sowieso dat naieve om zo'n handtas maar te laten slingeren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:26 schreef Tchock het volgende:
Een vrouw blijft maar doorzeiken over haar gejatte portemonnee. Alle pasjes weg, we get itZo uit je tas op kantoor, you don't say? Nooit cash op zak Hmm? Dat komt dan weer mooi uit. En ja dierentuinabo weer regelen en zo ja lastig
Ah, ok.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze zat naast me in de trein te bellen.
Ze leek het dierentuinabo erger te vinden dan haar rijbewijs jaquote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een dierentuinabonnement zou ook mijn eerste zorg zijn ja. Sowieso dat naieve om zo'n handtas maar te laten slingeren.
Het wachten is nu op de footage van Burger's Zoo waar de crimineel tracht op haar naam binnen te komen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze leek het dierentuinabo erger te vinden dan haar rijbewijs jaMuts.
"Na achttien jaar geleefd te hebben met de identiteit van mevrouw De Vries terwijl hij rondkwam van het geld op haar bankpas en boodschappen deed met haar bonuskaart, liep de dief tegen de lamp toen hij probeerde ongezien Artis binnen te glippen met een blonde pruik en een bh gevuld met kipfilet. "quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het wachten is nu op de footage van Burger's Zoo waar de crimineel tracht op haar naam binnen te komen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Na achttien jaar geleefd te hebben met de identiteit van mevrouw De Vries terwijl hij rondkwam van het geld op haar bankpas en boodschappen deed met haar bonuskaart, liep de dief tegen de lamp toen hij probeerde ongezien Artis binnen te glippen met een blonde pruik en een bh gevuld met kipfilet. "
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zie ik net dat het tentamen donderdag is ipv woensdag. Lekker handig ook, verkeerd opgeschreven
Op zich wel, maar donderdag heb ik stagequote:
Ai, das vervelend dan. Maargoed, beter zo dan andersom lijkt me.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Op zich wel, maar donderdag heb ik stage
Incompetente onderwijsinstelling en dito docenten.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:13 schreef Paxcon het volgende:
Maar ik snap het niet.... Hoe kan bij twee studies 9 het max. zijn nu?
Ik word over uuuh 2,5 week 26.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik vraag me af, wie komt er na jou? Maharbal? Of ik?
Fixed.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als je je Pmaster hebt en geen eerstejaars student meer bent. Dus in jouw geval alleen nog even je Pmaster binnenhalen.
LoLo heeft ook fiscale bundels.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
loyens en loef heeft gratis bw's, kpmg gratis fiscale bundels.
Grappig, ik had je wat ouder geschat.quote:
Feliquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:13 schreef Modder het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Ik kom hier even blij doen: EIP gehaald met een 8, wat betekent dat ik mijn propedeusebul eindelijk mag aanvragen, jeee
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:13 schreef Modder het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Ik kom hier even blij doen: EIP gehaald met een 8, wat betekent dat ik mijn propedeusebul eindelijk mag aanvragen, jeee
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:13 schreef Modder het volgende:
Goedemorgen allemaal!
In het echt word ik vaak juist jonger geschat. Het heeft zo z'n voordelenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Grappig, ik had je wat ouder geschat.
Niet lullig bedoeld hoor, on the contrary
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:19 schreef Modder het volgende:
DankjulliewelBen helemaal blij nu haha ondanks dat ik al wel wist dat ik het tentamen gehaald had. Nu is het tenminste definitief.
En fijn dat je wat met je stage hebt kunnen regelen, best wel schrikken lijkt me als je tentamen ineens op een andere dag blijkt te vallen dan je had gedacht!
Geniet er van! Weet nog wel hoe blij ik was toen ik m'n P had gehaald.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:19 schreef Modder het volgende:
DankjulliewelBen helemaal blij nu haha ondanks dat ik al wel wist dat ik het tentamen gehaald had. Nu is het tenminste definitief.
Wanneer ik geen stage zou hebben zou het zwaar ideaal zijn ,extra dagje en zulks. Wat minder als je ook nog stage loopt. Maar gelukkig geregeld inderdaadquote:En fijn dat je wat met je stage hebt kunnen regelen, best wel schrikken lijkt me als je tentamen ineens op een andere dag blijkt te vallen dan je had gedacht!
Broekiequote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In het echt word ik vaak juist jonger geschat. Het heeft zo z'n voordelen
Zegt degene die geen baardhaar heeftquote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zegt degene die geen baardhaar heeft
Et tu, Brute?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zegt degene die geen baardhaar heeft
Dat lijkt me best interessant. Bij ons is dat Rechtsgeschiedenis 2.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:45 schreef Valid het volgende:
Zijn er al mensen begonnen? Ik ben alweer een lekker tijdje aan de SOG. Straks verder/beginnen met Prota.
Bij ons ook. RuG toevallig?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat lijkt me best interessant. Bij ons is dat Rechtsgeschiedenis 2.
Nee OU, maar ik heb al gezien dat er best wat overlap is. Rechtsgeschiedenis 1 hebben we ook alletwee Hoofdstukken uit de Europese Codificatiegeschiedenis.quote:
Ja, ik moet strafrecht 2 morgen nog herkansen, maar daarna ben ik er weer vanafquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:21 schreef Valid het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.![]()
Staan er voor jou de komende tijd nog andere tentamens op de planning?
Ah ok, bijna klaar dus! Ik doe straf 2 niet morgen, die heb ik als gevolg van keihard SOG en verjaardag doorgeschoven naar volgend jaar. Ik doe alleen nog rechtsgeschiedens 2 volgende week (heb ik eerste keer niet gedaan).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:53 schreef Modder het volgende:
[..]
Ja, ik moet strafrecht 2 morgen nog herkansen, maar daarna ben ik er weer vanaf
Jij ging straf 2 morgen ook maken toch?
Er zijn ook niet heel veel boeken op dat gebied die toegankelijk en beknopt genoeg zijn voor een bachelor vak. Vandaar dat je al snel op dezelfde titels uit komtquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nee OU, maar ik heb al gezien dat er best wat overlap is. Rechtsgeschiedenis 1 hebben we ook alletwee Hoofdstukken uit de Europese Codificatiegeschiedenis.
Zeg maar jij tegen u hoor. Ik ben aan het werk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoi spotless , wat bent u aan het doen?
wat voor iets doe je anyway?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zeg maar jij tegen u hoor. Ik ben aan het werk.
Waarom had je je publiekbundel niet mee dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:35 schreef Joosie200 het volgende:
Gisteren HT van registergoederen gehad (fijne tijd hoor van 18:30 tot 21:30 uur!) met daarin o.a. een klassieke casus. Grietje verkoopt haar huis aan Pietje, ze moeten alleen nog de leveringsakte tekenen. Zodra de makelaar van Grietje bij Pietje aan komt blijkt Klaas meer te bieden. Dus met piepende banden maakt de makelaars rechtsomkeert. Vraag: welke mogelijkheden heeft Pietje om als nog het huis in eigendom te verkrijgen? En dan niet meer op Plas/Valburg qua naam kunnen komen. [/fail] Heb het dus maar omschreven wat de rechtsregel was, welke vereisten er zijn en afgesloten met: mocht Grietje blijven weigeren haar medewerking te verlenen, dan kan Pietje middels 3:300 lid 1 BW aan de rechter vragen om diens uitspraak in plaats v/d leveringsakte te laten komen volgens 3:300 lid 2 BW. Dacht: met die uitleg zit ik wel goed.Maar echt hé... wel de rechtsregels herinneren op een tentamen maar de naam niet: typisch een gevalletje van dit.
En oh, soortgelijke vraag maar dan de notaris die zijn peperduur horloge met like 600 onderdeeltjes vergeten had te verzetten omdat de wintertijd in gingPasseert een akte van A-B aangaande een stukje grond om 14:42, maar schrijft 15:42 uur op. Dit alles op 31 december. De dag erna wordt de akte om 09:00 uur aangeboden bij de bewaarder. Diezelfde middag wordt bij een andere notaris tussen A-C om 14:43 uur ook een akte gepasseerd over hetzelfde stukje grond. Ook die akte wordt de volgende dag om 09:00 uur aangeboden bij de bewaarder. C op zijn beurt levert weer aan D. Is D nu eigenaar geworden en kan B hier iets tegen doen? Voor zover ik het nog in mijn hoofd had zitten, komt het met 3:21, tweede lid onder b er toch op neer dat men uitgaat van het tijdstip die op de akte staat? En dat was bij A-B om 15:42 uur. Dus indien dezelfde dag van passeren, dan de eerdere van beide qua tijdstip gaat voor. Dus heb ik gezegd dat op grond daarvan A-C voor A-B gaat en C dus op zijn beurt rechtsgeldig kon leveren aan D. Want aan alle vereisten is voldaan van 3:84 jo. 3:89 jo. 3:17 en A-C had voorrang gezien de rangeorderegels. En oh.. altijd fijn een vraag over de wettelijke bedenktermijn te krijgen wanneer de Algemene Termijnenwet dus mooi in het publiekrecht deel v/d Kluwer staat
![]()
Casus was: akte gepasseerd zo in de middag van 31 december. Koper heeft bij nader inzien toch twijfels, wil van de koop af. Tot wanneer kan koper gebruik maken van de bedenktermijn? Beetje lastig zoiets op te lossen zonder de termijnenwet erbij te kunnen raadplegen. Maar ik had mij iets herinnert (zal wel fout zijn) dat de bedenktermijn dan pas 00:00 uur de volgende dag gaat lopen. Maar dat is 1 januari en 1 januari = nationale feestdag. (dat weet ik nu heel goed.. moest terugreizen op 1 januari, dacht vrij reizen te hebben met doordeweekse OV. Mooi niet!) Dus heb er van gemaakt.. begint om 00:00 uur op 2 januari te lopen. Drie dagen vanaf dat moment = tot 4 januari 23:59 uur kan koper zich bedenken. Vraag: klopt dat?
![]()
Enfin.. ik zie het wel. Woensdag doomsday, do or die! Tijd voor erfrecht (nog nooit heb ik mij verslapen en dan presteer ik het om uitgerekend dit te doen bij hèt tentamen der tentamens) Het veneukeratieve (excusez-le-mot) bij dat vak is dat ik de regels zoals die gelden bij ab-intestaat erfrecht oud en nieuw paraat heb, maar in de uitwerking faal. Want dan hussel ik alles door elkaar, oud en nieuw door elkaar heen. Moet dus echt mijzelf aanleren bij oud, groep voor groep, graad voor graad. En nieuw: parentele voor parentele af te werken. Das kinderspel, ik weet, maarja: eenmaal in zo'n tentamenhal en ik kan kennelijk niet met gezond verstand de vragen tegemoet o.i.d.
neequote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Heb je al iets gehoord van je stage?
Beetje als notariële student slepen met privaat en publiek ey? Kijk de Wvg apart en de wet publieke beperkingen meenemen: ala. Maar zeulen met twee kluwers en je dus een breuk zeulen? Heb wel wat beters te doenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Waarom had je je publiekbundel niet mee dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |