Edit: originele OP toegevoegd.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,
Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.
Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?
Alvast bedankt,
groetjes
Ik heb het idee uit Travels with My Aunt van Graham Greene, een van zijn leukste boeken.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:27 schreef Manke het volgende:
Een pinkstergemeente dus, behalve dat ze geen bonzo aanbidden.
Een kerk voor dieren, zal me niks verbazen als dat al bestaat.......in de VS
vloek ik ook zo vaak meequote:Op maandag 21 januari 2013 15:01 schreef truthortruth het volgende:
Stootte mijn teen en vloekte 'godverdomme', maar nu sta ik weer doodsangsten uit.
ok, ff checken, lang geleden dat ik iets leuks heb gelezen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het idee uit Travels with My Aunt van Graham Greene, een van zijn leukste boeken.
oplichters heb je er zeker tussen zitten die het voor het geld doen van goedgelovigen. benny hinn is de bekendste.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Dus een nieuw thema, power of prayer? Wie gelooft er hier dat gebeden mensen van hun ziektes kunnen genezen?
Piet Verdriet haalde al even het onderzoek aan van de Templeton Foundation, verplichte leeskost wat mij betreft. Er is geen enkel bewijs dat bidden helpt.
Verder is ook een aanrader: Miracles for Sale, van Derren Brown. In zijn geheel op youtube te zien:
Maar hoe doe je die onderscheiden dan, was die Jezus ook een oplichter?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:08 schreef Manke het volgende:
[..]
oplichters heb je er zeker tussen zitten die het voor het geld doen van goedgelovigen. benny hinn is de bekendste.
je kan niet twee goden dienen, zoals de god van hebzucht.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar hoe doe je die onderscheiden dan, was die Jezus ook een oplichter?
Natuurlijk vroeg die er wel wat voor, hij werd op handen gedragen, had allemaal discipelen als ego booster. En op zijn manier een enorme macht, dat hoeft niet voor iedereen financieel uitgedrukt te worden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef Manke het volgende:
[..]
je kan niet twee goden dienen, zoals de god van hebzucht.
en zoals jezus zei: "een boom herken je aan z'n vruchten".
die benny ziet zichzelf als god, jezus gaf nergens hulde voor zichzelf omdat ie genas en vroeg er niks voor. "vrijelijk heb je het gekregen, vrijelijk zul je het doorgeven"
discipel betekent ook leerling.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Natuurlijk vroeg die er wel wat voor, hij werd op handen gedragen, had allemaal discipelen als ego booster. En op zijn manier een enorme macht, dat hoeft niet voor iedereen financieel uitgedrukt te worden.
Dat zeg ik, maar dat is nog geen bewijs dat het geen oplichter was.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:19 schreef Manke het volgende:
[..]
het enige wat ie vroeg was als 'iemand van mij houdt, zal hij doen wat ik heb gezegd', meer niet.
macht had ie zeker, dat zei hij ook, nu nog steeds, over ziekte en de gehele legermacht van de 'duivel', die authoriteit heeft hij aan alle gelovigen gegeven.
en toch was ie zo nederig dat ie ervoor koos om zichzelf te laten doden, hij deed geen eens moeite om eronder uit te komen ondanks dat ie macht had (pilatus zag geen schuld in hem), hij vroeg alleen aan de vader om deze 'beker' aan hem voorbij te laten gaan, maar het toch zou laten gebeuren als dat de wil van de vader was.
of zo.
tja, kan, ik geloof dat niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat zeg ik, maar dat is nog geen bewijs dat het geen oplichter was.
ja dat zie ik ook zo vaak, zoals: ze zijn er van overtuigd dat roofdieren gras gaan eten omdat dat in jesaja staat, en ze kijken er enorm naar uit.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:23 schreef LuNaTiC het volgende:
Daar hebben religieuzen wel vaker last van, ze denken dat de mythes en (quoten uit) de geschriften bijdragen aan de validiteit van hun argumenten, alleen een tipje voor diegenen, met name in discussie met atheisten: dat doet het niet.
Ik heb wel eens een illusionist gezien die een olifant wegtoverde...Onze zintuigen zijn niet zo feilloos als we zouden willen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:34 schreef Manke het volgende:
[..]
ja dat zie ik ook zo vaak, zoals: ze zijn er van overtuigd dat roofdieren gras gaan eten omdat dat in jesaja staat, en ze kijken er enorm naar uit.
ben zelf niet religieus, ben een simpele gelovige.
ik probeer niet te argumenteren, ik quote omdat mensen het vaak fout hebben wat ze beweren over jezus, logica fouten in het NT probeer ik niet recht te lullen, dat laat ik aan moslims over, en aan republikeinen.
als ik geen geestje had opgeroepen bijna 4 jaar geleden, dan was ik nu nog een ongelovige.
Maar wat zou voor jou dan het punt zijn waarop dat verhaaltje van Jezus dusdanig is ontkracht dat het voor jou ook geen stand meer houdt?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:47 schreef Manke het volgende:
dat 'geloof' ik wel, heb niks tegen de wetenschaap, maar 'forget jesus', nee, tenzij je met goede argumenten komt
ja, we nemen dingen waar die er niet zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een illusionist gezien die een olifant wegtoverde...Onze zintuigen zijn niet zo feilloos als we zouden willen.
Het punt dat gemaakt wordt (in een plaatje, natuurlijk genoeg wetenschappelijk aanvullend materiaal) is dat we hier zijn gekomen door toedoen van de big bang, sterren die zijn gevormd, zijn gestorven, waardoor het materiaal waar levend materiaal door mogelijk is, op aarde is gekomen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:47 schreef Manke het volgende:
dat 'geloof' ik wel, heb niks tegen de wetenschaap, maar 'forget jesus', nee, tenzij je met goede argumenten komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |