abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2013 @ 14:12:00 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121843390
Hier verder

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,

Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.

Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?

Alvast bedankt,
groetjes
Edit: originele OP toegevoegd.

[ Bericht 97% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-01-2013 20:08:29 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 januari 2013 @ 14:13:55 #2
40150 Manke
'tis but a scratch
  maandag 21 januari 2013 @ 14:17:34 #3
45206 Pietverdriet
pi_121843654
Denk dat ik maar de Werelddierendaggemeente opricht, een kerk voor huisdieren. Met een koor van jammerkatten en beagles.
Say thank you Bonzo!
  maandag 21 januari 2013 @ 14:27:08 #4
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121844040
Een pinkstergemeente dus, behalve dat ze geen bonzo aanbidden. :P

Een kerk voor dieren, zal me niks verbazen als dat al bestaat.......in de VS
  maandag 21 januari 2013 @ 14:31:48 #5
45206 Pietverdriet
pi_121844237
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:27 schreef Manke het volgende:

Ik heb het idee uit Travels with My Aunt van Graham Greene, een van zijn leukste boeken.
pi_121845671
Stootte mijn teen en vloekte 'godverdomme', maar nu sta ik weer doodsangsten uit.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_121845697
Dus een nieuw thema, power of prayer? Wie gelooft er hier dat gebeden mensen van hun ziektes kunnen genezen?

Piet Verdriet haalde al even het onderzoek aan van de Templeton Foundation, verplichte leeskost wat mij betreft. Er is geen enkel bewijs dat bidden helpt.

Verder is ook een aanrader: Miracles for Sale, van Derren Brown. In zijn geheel op youtube te zien:

It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 21 januari 2013 @ 15:04:14 #8
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121845811
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:01 schreef truthortruth het volgende:
Stootte mijn teen en vloekte 'godverdomme', maar nu sta ik weer doodsangsten uit.
vloek ik ook zo vaak mee
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het idee uit Travels with My Aunt van Graham Greene, een van zijn leukste boeken.
ok, ff checken, lang geleden dat ik iets leuks heb gelezen.
  maandag 21 januari 2013 @ 15:08:12 #9
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121846022
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Dus een nieuw thema, power of prayer? Wie gelooft er hier dat gebeden mensen van hun ziektes kunnen genezen?

Piet Verdriet haalde al even het onderzoek aan van de Templeton Foundation, verplichte leeskost wat mij betreft. Er is geen enkel bewijs dat bidden helpt.

Verder is ook een aanrader: Miracles for Sale, van Derren Brown. In zijn geheel op youtube te zien:

oplichters heb je er zeker tussen zitten die het voor het geld doen van goedgelovigen. benny hinn is de bekendste.
maar ik heb het idee dat als er echt iemand voor z'n neus 'miraculeus' genezen wordt, hij het nog steeds niet gelooft. een dokter van iemand die een getuigenis aflegde zei ook "oh, de tumoren zijn weg, u hoeft niet geopereerd te worden" (oid) en dat was het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Manke op 21-01-2013 15:15:24 ]
pi_121847481
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:08 schreef Manke het volgende:
[..]
oplichters heb je er zeker tussen zitten die het voor het geld doen van goedgelovigen. benny hinn is de bekendste.
Maar hoe doe je die onderscheiden dan, was die Jezus ook een oplichter?
  maandag 21 januari 2013 @ 15:43:34 #11
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121847838
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar hoe doe je die onderscheiden dan, was die Jezus ook een oplichter?
je kan niet twee goden dienen, zoals de god van hebzucht.
en zoals jezus zei: "een boom herken je aan z'n vruchten".
die benny ziet zichzelf als god, jezus gaf nergens hulde voor zichzelf omdat ie genas en vroeg er niks voor. "vrijelijk heb je het gekregen, vrijelijk zul je het doorgeven"
pi_121848446
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef Manke het volgende:
[..]
je kan niet twee goden dienen, zoals de god van hebzucht.
en zoals jezus zei: "een boom herken je aan z'n vruchten".
die benny ziet zichzelf als god, jezus gaf nergens hulde voor zichzelf omdat ie genas en vroeg er niks voor. "vrijelijk heb je het gekregen, vrijelijk zul je het doorgeven"
Natuurlijk vroeg die er wel wat voor, hij werd op handen gedragen, had allemaal discipelen als ego booster. En op zijn manier een enorme macht, dat hoeft niet voor iedereen financieel uitgedrukt te worden.
  maandag 21 januari 2013 @ 16:19:07 #13
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121849433
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Natuurlijk vroeg die er wel wat voor, hij werd op handen gedragen, had allemaal discipelen als ego booster. En op zijn manier een enorme macht, dat hoeft niet voor iedereen financieel uitgedrukt te worden.
discipel betekent ook leerling.
het enige wat ie vroeg was als 'iemand van mij houdt, zal hij doen wat ik heb gezegd', meer niet.
macht had ie zeker, dat zei hij ook, nu nog steeds, over ziekte en de gehele legermacht van de 'duivel', die authoriteit heeft hij aan alle gelovigen gegeven.

en toch was ie zo nederig dat ie ervoor koos om zichzelf te laten doden, hij deed geen eens moeite om eronder uit te komen ondanks dat ie macht had (pilatus zag geen schuld in hem), hij vroeg alleen aan de vader om deze 'beker' aan hem voorbij te laten gaan, maar het toch zou laten gebeuren als dat de wil van de vader was.

of zo.
pi_121849552
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:19 schreef Manke het volgende:

[..]

het enige wat ie vroeg was als 'iemand van mij houdt, zal hij doen wat ik heb gezegd', meer niet.
macht had ie zeker, dat zei hij ook, nu nog steeds, over ziekte en de gehele legermacht van de 'duivel', die authoriteit heeft hij aan alle gelovigen gegeven.

en toch was ie zo nederig dat ie ervoor koos om zichzelf te laten doden, hij deed geen eens moeite om eronder uit te komen ondanks dat ie macht had (pilatus zag geen schuld in hem), hij vroeg alleen aan de vader om deze 'beker' aan hem voorbij te laten gaan, maar het toch zou laten gebeuren als dat de wil van de vader was.

of zo.
Dat zeg ik, maar dat is nog geen bewijs dat het geen oplichter was.
pi_121849625
Daar hebben religieuzen wel vaker last van, ze denken dat de mythes en (quoten uit) de geschriften bijdragen aan de validiteit van hun argumenten, alleen een tipje voor diegenen, met name in discussie met atheisten: dat doet het niet.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 21 januari 2013 @ 16:23:47 #16
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121849640
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat zeg ik, maar dat is nog geen bewijs dat het geen oplichter was.
tja, kan, ik geloof dat niet.
dan moet je de talmoed lezen, die beweert dat ook. :P
  maandag 21 januari 2013 @ 16:34:22 #17
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121850101
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:23 schreef LuNaTiC het volgende:
Daar hebben religieuzen wel vaker last van, ze denken dat de mythes en (quoten uit) de geschriften bijdragen aan de validiteit van hun argumenten, alleen een tipje voor diegenen, met name in discussie met atheisten: dat doet het niet.
ja dat zie ik ook zo vaak, zoals: ze zijn er van overtuigd dat roofdieren gras gaan eten omdat dat in jesaja staat, en ze kijken er enorm naar uit.
ben zelf niet religieus, ben een simpele gelovige.
ik probeer niet te argumenteren, ik quote omdat mensen het vaak fout hebben wat ze beweren over jezus, logica fouten in het NT probeer ik niet recht te lullen, dat laat ik aan moslims over, en aan republikeinen :P .
als ik geen geestje had opgeroepen bijna 4 jaar geleden, dan was ik nu nog een ongelovige.
pi_121850332
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:34 schreef Manke het volgende:
[..]
ja dat zie ik ook zo vaak, zoals: ze zijn er van overtuigd dat roofdieren gras gaan eten omdat dat in jesaja staat, en ze kijken er enorm naar uit.
ben zelf niet religieus, ben een simpele gelovige.
ik probeer niet te argumenteren, ik quote omdat mensen het vaak fout hebben wat ze beweren over jezus, logica fouten in het NT probeer ik niet recht te lullen, dat laat ik aan moslims over, en aan republikeinen :P .
als ik geen geestje had opgeroepen bijna 4 jaar geleden, dan was ik nu nog een ongelovige.
Ik heb wel eens een illusionist gezien die een olifant wegtoverde...Onze zintuigen zijn niet zo feilloos als we zouden willen.
pi_121850427
Omdat het kan, omdat het past

pi_121850510
  maandag 21 januari 2013 @ 16:47:40 #21
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121850678
dat 'geloof' ik wel, heb niks tegen de wetenschaap, maar 'forget jesus', nee, tenzij je met goede argumenten komt :P
pi_121850759
Tsja, en die kennis is gewoon beschikbaar en bewijsbaar en toch hebben we nog steeds gelovigen ....
pi_121850921
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:47 schreef Manke het volgende:
dat 'geloof' ik wel, heb niks tegen de wetenschaap, maar 'forget jesus', nee, tenzij je met goede argumenten komt :P
Maar wat zou voor jou dan het punt zijn waarop dat verhaaltje van Jezus dusdanig is ontkracht dat het voor jou ook geen stand meer houdt?
  maandag 21 januari 2013 @ 16:53:29 #24
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121850971
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een illusionist gezien die een olifant wegtoverde...Onze zintuigen zijn niet zo feilloos als we zouden willen.
ja, we nemen dingen waar die er niet zijn.
naar mijn ervaring is het wel echt, maar dat hoort bij het ziektebeeld, wetenschappers geloven tenminste dat mensen zaken waarnemen wat niet te testen valt, ze moeten wel, anders vallen er geen medicijnen te maken.
pi_121851097
quote:
Het punt dat gemaakt wordt (in een plaatje, natuurlijk genoeg wetenschappelijk aanvullend materiaal) is dat we hier zijn gekomen door toedoen van de big bang, sterren die zijn gevormd, zijn gestorven, waardoor het materiaal waar levend materiaal door mogelijk is, op aarde is gekomen.

Dan hoef je Jezus niet te 'vergeten' in absolute zin, als je dat niet wilt, maar wel voor de mythe dat wij hier zijn omdat Jezus is gestorven voor onze zonden. Die bewijslast dat dit niet is gebeurd, ligt overigens niet bij ons, maar bij de gelovige die de claim maakt dat dit wel is gebeurd.
pi_121851273
quote:
oh dit was buiten Jezus om..

Wat ik over hem denk is dat er 3 a 4 bronnen zijn die over 'm hebben geschreven destijds dus dat het een mens was daar twijfel ik niet aan. Ik twijfel ook niet aan het feit dat het een zeer charismatische leraar en leider moet zijn geweest die voor zijn tijd erg progressief was in z'n leer, anders krijg je onmogelijk zoveel support en wordt je later nog aanbeden en in de geschiedenis opgenomen. De conservatieven zijn we allang weer vergeten na een paar honderd jaar, tenzij ze brute dingen op hun naam schrijven. In die tijd was ik er waarschijnlijk ook wel achteraan gewaggeld net als achter Guatama Buddha en Mohammed.

Waar ik wel aan twijfel zijn z'n gaves, vooral als ik zie hoeveel mensen er in de eenvoudige lepel-buig trucjes van Üri Geller zijn getrapt. En dan is het nog maar de vraag of hij dit zelf aan het volk demonstreerde / vertelde of dat dit later aan hem is toegedicht. Daar valt ook weinig grip op te krijgen trouwens. Maar als mensen daar ook in geloven, geen problemen mee.
  maandag 21 januari 2013 @ 17:02:44 #27
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121851334
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:56 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Het punt dat gemaakt wordt (in een plaatje, natuurlijk genoeg wetenschappelijk aanvullend materiaal) is dat we hier zijn gekomen door toedoen van de big bang, sterren die zijn gevormd, zijn gestorven, waardoor het materiaal waar levend materiaal door mogelijk is, op aarde is gekomen.

Dan hoef je Jezus niet te 'vergeten' in absolute zin, als je dat niet wilt, maar wel voor de mythe dat wij hier zijn omdat Jezus is gestorven voor onze zonden. Die bewijslast dat dit niet is gebeurd, ligt overigens niet bij ons, maar bij de gelovige die de claim maakt dat dit wel is gebeurd.
Ik geloofde niks en ineens had ik zin om naar bewijs (voor mezelf) voor het onzichtbare 'en zelfs god' te zoeken, ik heb het gevonden, ik snap ongelovigen en hun argumenten dus wel.
pi_121851597
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:02 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik geloofde niks en ineens had ik zin om naar bewijs (voor mezelf) voor het onzichtbare 'en zelfs god' te zoeken, ik heb het gevonden, ik snap ongelovigen en hun argumenten dus wel.
Wetenschappelijk gezien werk je dan dus de verkeerde kant op. Wetenschappelijke kennis wordt vergaard door juist te proberen hypothesen te falsificeren, ontkrachten. Daarmee voorkom je de tunnelvisie die je wel hebt als je naar bewijs zoekt om iets te bevestigen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 21 januari 2013 @ 17:16:59 #29
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121851896
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:09 schreef UltraR het volgende:

[..]

Wetenschappelijk gezien werk je dan dus de verkeerde kant op. Wetenschappelijke kennis wordt vergaard door juist te proberen hypothesen te falsificeren, ontkrachten. Daarmee voorkom je de tunnelvisie die je wel hebt als je naar bewijs zoekt om iets te bevestigen.
ik kon het ook simpel falsificeren als hallucinaties en inbeelding zoals wetenschappers en psychiaters doen wanneer er geen andere verklaring mogelijk is, maar nu nam ik het zelf waar, dat verandert de zaak :P en als ik dan zeg over WAT ik hoor, dan is het iets diepgeworteld of weggedrukt of 'iets' onderbewust dat je dwarszit dat zich tot uiting wil brengen.
pi_121851948
quote:

[..]

Maar nogmaals ; Wat zou voor jou dan het punt zijn waarop dat verhaaltje van Jezus dusdanig is ontkracht dat het voor jou ook geen stand meer houdt?
  maandag 21 januari 2013 @ 17:19:07 #31
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121851981
tesla had ook behoorlijk last van tunnelvisie, kijk wat die ons gebracht heeft
  maandag 21 januari 2013 @ 17:19:40 #32
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121852013
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar nogmaals ; Wat zou voor jou dan het punt zijn waarop dat verhaaltje van Jezus dusdanig is ontkracht dat het voor jou ook geen stand meer houdt?
ik snap je vraag niet
pi_121852289
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:19 schreef Manke het volgende:

[..]

ik snap je vraag niet
Wat is het moment dat jij zou zeggen 'ok, dit is inderdaad voldoende bewijs tegen Jezus als zijnde de zoon van god, vanaf nu geloof ik er niet meer in.'
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_121852340
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:19 schreef Manke het volgende:
[..]
ik snap je vraag niet
Je geeft aan dat je wetenschap wel accepteert. Nu staat die wetenschap regelmatig haaks op de bijbel, nu zie je dat veel gelovigen en volgens mij jij ook dit accepteren en die punten meer als symbolisch gaan zien. Mijn vraag is nu, wat zou een punt of item uit de bijbel zijn dat als dat weerlegt zou worden je de hele bijbel opzij zou schuiven?

[ Bericht 0% gewijzigd door truthortruth op 21-01-2013 17:32:47 ]
  maandag 21 januari 2013 @ 17:35:28 #35
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_121852686
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:19 schreef Manke het volgende:
discipel betekent ook leerling.

of zo.
Nederig ?
Met 12 "leerlingen", zichzelf daarmee als "meester" bestempelend.
"als iemand van mij houdt, zal hij doen wat ik heb gezegd" - wat is er nederig aan deze uitspraak !?!? Eerder het toppunt van arrogantie, imho
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_121852867
quote:

[..]

Misschien kun je de paus ff bellen, hoorde dat hij daar ook wel geinteresseerd in is..
  maandag 21 januari 2013 @ 17:46:47 #37
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121853123
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:26 schreef UltraR het volgende:

[..]

Wat is het moment dat jij zou zeggen 'ok, dit is inderdaad voldoende bewijs tegen Jezus als zijnde de zoon van god, vanaf nu geloof ik er niet meer in.'
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je wetenschap wel accepteert. Nu staat die wetenschap regelmatig haaks op de bijbel, nu zie je dat veel gelovigen en volgens mij jij ook dit accepteren en die punten meer als symbolisch gaan zien. Mijn vraag is nu, wat zou een punt of item uit de bijbel zijn dat als dat weerlegt zou worden je de hele bijbel opzij zou schuiven?
het oude testament verwerp ik voor het grootste gedeelte, heb het niet allemaal gelezen, maar veel van wat ik erover ken slaat nergens op, het gaat al gigantisch de mist in bij genesis 1:1.

verder kijk ik naar wat jezus zelf zei in de evangelien - hij haalt ook wel eens dingen aan uit het OT en wat ik daar van moet vinden weet ik niet, zet er wel m'n vraagtekens bij, maar ik blijf geloven in jezus, lukt niet altijd, soms word ik wakker en geloof ik nergens in (fok it all), tot ik weer die stemmen hoor.
  maandag 21 januari 2013 @ 17:48:48 #38
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121853192
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:40 schreef David1979 het volgende:

[..]

Misschien kun je de paus ff bellen, hoorde dat hij daar ook wel geïnteresseerd in is..
dan zegt ie "datte iek wiste al, jij geld vorre donatie vorre de heilige kerk?"
pi_121853282
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:46 schreef Manke het volgende:
tot ik weer die stemmen hoor.
No offense intended :) , maar wel eens een psychiater overwogen?
  maandag 21 januari 2013 @ 17:52:37 #40
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121853355
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:35 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nederig ?
Met 12 "leerlingen", zichzelf daarmee als "meester" bestempelend.
"als iemand van mij houdt, zal hij doen wat ik heb gezegd" - wat is er nederig aan deze uitspraak !?!? Eerder het toppunt van arrogantie, imho
maar hij deinsde niet terug toen ie leprozen benaderde, men haatte hem omdat ie met 'zondaars' optrok zoals tollenaars en hoeren (magdalena)
grootste teken van zijn 'arrogantie' is nog altijd dat ie beweerde god te zijn, maar ik geloof dat wel.

ook zei hij
Voeg u naar Mij en wees mijn discipel, want Ik ben vriendelijk en nederig van hart. Bij Mij zult u diepe innerlijke rust vinden.

maar dat komt op jullie over als 'wij van wc eend'

[ Bericht 10% gewijzigd door Manke op 21-01-2013 18:18:29 ]
  maandag 21 januari 2013 @ 17:54:32 #41
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121853413
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:50 schreef UltraR het volgende:

[..]

No offense intended :) , maar wel eens een psychiater overwogen?
kon ik verwachten :P
been there, done that. ben er nog numb van in mn denken door de seroquel. psych heeft dus niks voor me kunnen betekenen, maar das te verwachten als je alleen de dsm kent en niet niet kan weten wat iemand ervaart, hij probeerde het wel, maar z'n conclusie en diagnose stonden toch al vast

[ Bericht 6% gewijzigd door Manke op 21-01-2013 18:08:22 ]
pi_121853508
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:46 schreef Manke het volgende:
het oude testament verwerp ik voor het grootste gedeelte, heb het niet allemaal gelezen, maar veel van wat ik erover ken slaat nergens op, het gaat al gigantisch de mist in bij genesis 1:1.

verder kijk ik naar wat jezus zelf zei in de evangelien - hij haalt ook wel eens dingen aan uit het OT en wat ik daar van moet vinden weet ik niet, zet er wel m'n vraagtekens bij, maar ik blijf geloven in jezus, lukt niet altijd, soms word ik wakker en geloof ik nergens in (fok it all), tot ik weer die stemmen hoor.
Maar dat is dus geen antwoord. En met stemmen horen, mja....Dan houdt een discussie wel een beetje op.
  maandag 21 januari 2013 @ 18:01:46 #43
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121853656
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is dus geen antwoord. En met stemmen horen, mja....Dan houdt een discussie wel een beetje op.
idd, valt niet mee te discussiëren, toch? die onzin is begonnen door geestje oproepen, bad move.

ik weet niet wat er weerlegd moet worden om niet meer te geloven in jezus, geef eens een voorbeeld van een weerlegging.
pi_121854233
Geloof in je zelf,daar heb je genoeg aan! En wat die stemmen betreft,geen opdrachten gaan uitvoeren of wat dan ook. Mischien een vorm van schizofrenie? Valt me wel op,dat ik hier vaker mensen tegen kom,in de TRU topics,met die aandoening van stemmen horen. Mischien om ons voor de gek te houden,omdat ze kicken op onze reacties? Hoh beetje oftopic.
I am the hour,freaks devour
  maandag 21 januari 2013 @ 18:21:12 #45
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121854305
over opdrachten waren die stemmen ook wel duidelijk toen ik vroeg waarom ze dat niet deden "doe je toch niet".
tristan vd vlis hoorde ook stemmen door EVP.
pi_121855217
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:52 schreef Manke het volgende:

[..]

maar hij deinsde niet terug toen ie leprozen benaderde, men haatte hem omdat ie met 'zondaars' optrok zoals tollenaars en hoeren (magdalena)
grootste teken van zijn 'arrogantie' is nog altijd dat ie beweerde god te zijn, maar ik geloof dat wel.

ook zei hij
Voeg u naar Mij en wees mijn discipel, want Ik ben vriendelijk en nederig van hart. Bij Mij zult u diepe innerlijke rust vinden.

maar dat komt op jullie over als 'wij van wc eend'

"Het is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik!"
pi_121855353
Als je door geesten oproepen bent gaan geloven, en stemmen hoort, en wellicht al wat labieler en vatbaar was... En je dit ook van jezelf weet... Kun je dan niet juist wat beter beoordelen dat dit waarschijnlijk waanvoorstellingen hebt?

En inderdaad houdt sowieso wel een beetje de discussie op.

Over die geesten, is het trouwens wel een aanrader om 'seance' van Derren Brown te bekijken, daar zie je goed in actie hoe mensen elkaar helemaal gek kunnen maken en op die manier helemaal gaan geloven in de geesten die ze zgnd oproepen. Hij legt daar ook uit waarom dit kolder is. Het heeft allemaal een natuurlijke verklaring. Misschien een tip.
  maandag 21 januari 2013 @ 18:52:04 #48
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121855442
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:46 schreef UltraR het volgende:

[..]

"Het is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik!"
:)
  maandag 21 januari 2013 @ 18:54:20 #49
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121855548
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:49 schreef LuNaTiC het volgende:
Als je door geesten oproepen bent gaan geloven, en stemmen hoort, en wellicht al wat labieler en vatbaar was... En je dit ook van jezelf weet... Kun je dan niet juist wat beter beoordelen dat dit waarschijnlijk waanvoorstellingen hebt?

En inderdaad houdt sowieso wel een beetje de discussie op.

Over die geesten, is het trouwens wel een aanrader om 'seance' van Derren Brown te bekijken, daar zie je goed in actie hoe mensen elkaar helemaal gek kunnen maken en op die manier helemaal gaan geloven in de geesten die ze zgnd oproepen. Hij legt daar ook uit waarom dit kolder is. Het heeft allemaal een natuurlijke verklaring. Misschien een tip.
ik deed het zelf, in m'n eentje en ik was er nuchter over.
labiel was ik niet, nu ook niet, ik kan niet laten horen wat ik hoor, dus daar houdt de discussie idd op, want overtuigen kan niet, ook niet op een andere manier.

empty your cup so that it may be filled, become devoid to gain totality
  maandag 21 januari 2013 @ 19:13:10 #50
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121856449
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:27 schreef Manke het volgende:

Zou me niets verbazen. Ze slaan wel vaker een beetje door qua geloof daar.
Kan daar niet zo goed tegen.
(Un)masking for the greater good.
pi_121856583
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:54 schreef Manke het volgende:
[..]
labiel was ik niet, nu ook niet, ik kan niet laten horen wat ik hoor, dus daar houdt de discussie idd op, want overtuigen kan niet, ook niet op een andere manier.
Je bent niet labiel je hoort alleen stemmen is van hetzelfde niveau als ik ben niet gek maar een straaljager.
  maandag 21 januari 2013 @ 19:22:22 #52
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121856896
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je bent niet labiel je hoort alleen stemmen is van hetzelfde niveau als ik ben niet gek maar een straaljager.
ah, een deskundige
nou.. toevallig ben ik ook een strahljäger
pi_121856996
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:54 schreef Manke het volgende:

[..]

ik deed het zelf, in m'n eentje en ik was er nuchter over.

empty your cup so that it may be filled, become devoid to gain totality
Maar je bent bij lange na niet de enige die stemmen hoort.
Er is ook enorm veel onderzoek naar gedaan en in heel veel gevallen wordt gewoon feitelijk vastgesteld dat het een gevolg is van een afwijking in de hersenen. Een psychische ziekte.

Goed, wellicht is dit bij jou niet zo, maar misschien (wetenschappelijk gezien zelfs waarschijnlijk) wel. Dan kan het horen van stemmen toch nooit reden zijn om in god te geloven?

Zeker aangezien het bij jou is begonnen na een seance, oproepen van geesten, wat ook wetenschappelijk is vastgesteld als aanleiding tot mogelijke psychische problemen.
  maandag 21 januari 2013 @ 19:38:30 #54
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121857738
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:24 schreef UltraR het volgende:

[..]

Er is ook enorm veel onderzoek naar gedaan en in heel veel gevallen wordt gewoon feitelijk vastgesteld dat het een gevolg is van een afwijking in de hersenen. Een psychische ziekte.

Goed, wellicht is dit bij jou niet zo, maar misschien (wetenschappelijk gezien zelfs waarschijnlijk) wel. Dan kan het horen van stemmen toch nooit reden zijn om in god te geloven?

Zeker aangezien het bij jou is begonnen na een seance, oproepen van geesten, wat ook wetenschappelijk is vastgesteld als aanleiding tot mogelijke psychische problemen.
ff een snel antwoord, kan amper tiepen
als het idd geesten zijn, hoe zijn ze dan ontstaan?
ik ben er van overtuigd dat het geesten zijn (of een 'macht' die de stemmen speelt en niet elke stem van een entiteit) en daarom geloof ik in god.
toen ik in paniek naar die pinkstergemeente ging en dat clubje ging bidden, schreeuwden die stemmen het uit, kan het niet omschrijven, dierlijk klonk het, keihard en creepy, ze vlogen ineens rond en door mn hoofd en schoten weg, voelde echt wind - en ff later voelde ik een paar keer een wind klap in mn gezicht en toen hoorde ik ze weer, bijna 4 jaar geleden en nog zijn ze er. Heb geprobeerd er niet in te geloven op aanraden van oa een fokker, maar dat hielp ook niet, het werd zelfs erger (weet niet of het door dat kwam) en nu zijn ze weer hoorbaar terwijl het een hele tijd goed ging na ik abrupt op eigen initiatief gestopt was met de pillen op koninginnedag toevallig, ging wel door een afkick.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manke op 21-01-2013 19:44:53 ]
pi_121859263
even gereekst :P
  maandag 21 januari 2013 @ 20:10:44 #56
45206 Pietverdriet
pi_121859567
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:22 schreef Manke het volgende:

[..]

ah, een deskundige
nou.. toevallig ben ik ook een strahljäger
Düsenjäger
pi_121860197
~O> atheisten zijn fearless
pi_121860207
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:38 schreef Manke het volgende:

[..]

ff een snel antwoord, kan amper tiepen
als het idd geesten zijn, hoe zijn ze dan ontstaan?
ik ben er van overtuigd dat het geesten zijn (of een 'macht' die de stemmen speelt en niet elke stem van een entiteit) en daarom geloof ik in god.
toen ik in paniek naar die pinkstergemeente ging en dat clubje ging bidden, schreeuwden die stemmen het uit, kan het niet omschrijven, dierlijk klonk het, keihard en creepy, ze vlogen ineens rond en door mn hoofd en schoten weg, voelde echt wind - en ff later voelde ik een paar keer een wind klap in mn gezicht en toen hoorde ik ze weer, bijna 4 jaar geleden en nog zijn ze er. Heb geprobeerd er niet in te geloven op aanraden van oa een fokker, maar dat hielp ook niet, het werd zelfs erger (weet niet of het door dat kwam) en nu zijn ze weer hoorbaar terwijl het een hele tijd goed ging na ik abrupt op eigen initiatief gestopt was met de pillen op koninginnedag toevallig, ging wel door een afkick.
Je hersenen kunnen je enorm veel wijsmaken. En aangezien je gevoel zich ook in je hersenen bevind is een dergelijke persoonlijke mystieke ervaring in de verste verte niet iets om een godgeloof op te baseren.
pi_121860209
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:24 schreef UltraR het volgende:

[..]

En wat nou als je met jezelf in discussie bent om een keuze te maken, een afweging? Ben je dan ook psychisch ziek, of gewoon een mens?
  maandag 21 januari 2013 @ 20:32:08 #60
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121861059
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:20 schreef Gray het volgende:

[..]

En wat nou als je met jezelf in discussie bent om een keuze te maken, een afweging? Ben je dan ook psychisch ziek, of gewoon een mens?
dat stemmetje van jezelf, wel eens bij stil gestaan hoe 'raar' dat eigenlijk is? :P
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:20 schreef UltraR het volgende:

[..]

Je hersenen kunnen je enorm veel wijsmaken. En aangezien je gevoel zich ook in je hersenen bevind is een dergelijke persoonlijke mystieke ervaring in de verste verte niet iets om een godgeloof op te baseren.
I know

helaas is er niks mystieks aan, vind het maar irritant, probeer ook zoveel mogelijk naar andere dingen te luisteren, de tv staat 24/7 aan alleen voor dat.

wat leesvoer voor de geïnteresseerden, ooit hier gepost, laatst weer teruggevonden
http://www.clarity-of-being.org/night-terrors-voices.htm
pi_121861344
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:32 schreef Manke het volgende:

[..]

dat stemmetje van jezelf, wel eens bij stil gestaan hoe 'raar' dat eigenlijk is? :P
Vind het grappig, meestal. :D
pi_121873278
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik hoor dan geen stem, ik ben dan gewoon aan het nadenken.
pi_121875106
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 23:54 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik hoor dan geen stem, ik ben dan gewoon aan het nadenken.
Je 'hoort' jezelf niet denken?
pi_121875128
Al zou er een god zijn zou hij mij niet naar de hel sturen maar die vieze christen kinderverkrachters wel.
Rustig aan.
pi_121875276
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:32 schreef Manke het volgende:

[..]

[..]

I know

helaas is er niks mystieks aan, vind het maar irritant, probeer ook zoveel mogelijk naar andere dingen te luisteren, de tv staat 24/7 aan alleen voor dat.

wat leesvoer voor de geïnteresseerden, ooit hier gepost, laatst weer teruggevonden
http://www.clarity-of-being.org/night-terrors-voices.htm
heb je last van strss of druk?
pi_121875337
Terugkomend op de OP: Voor mij is het simpelweg de acceptatie van de twijfel dat ik (en niemand in mijn optiek) niet weet wat er na mijn sterven zal gebeuren. En nee, dat is absoluut niet beangstiged.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 01:33:21 #67
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121875417
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 01:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

heb je last van strss of druk?
nee, helemaal niet, in tegendeel, ik maak me nergens meer zorgen over wat ik niet in de hand heb.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 02:01:16 #68
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121875554
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 01:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Je 'hoort' jezelf niet denken?
misschien een tweede kim peek :P
die las een dik boek uit in een oogwenk, dat kan niet als je alles in gedachten opleest.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 02:49:26 #69
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121875742
tis trouwens weer heel gezellig in mn hoofd, om gek van te worden grrr
ben er niet eens mee bezig, het kwam ineens weer, na dit gechat over geloof.
pi_121879477
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 02:49 schreef Manke het volgende:
tis trouwens weer heel gezellig in mn hoofd, om gek van te worden grrr
ben er niet eens mee bezig, het kwam ineens weer, na dit gechat over geloof.
Oh dat is minder! En het ging relatief goed met je, toch? Kan het staken van je medicijngebruik er mss. mee te maken hebben, icm dat je praat over het onderwerp en er dus ook mee bezig bent? Lijkt me wel iets om met je behandelend arts over te hebben..
pi_121881209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh dat is minder! En het ging relatief goed met je, toch? Kan het staken van je medicijngebruik er mss. mee te maken hebben, icm dat je praat over het onderwerp en er dus ook mee bezig bent? Lijkt me wel iets om met je behandelend arts over te hebben..
Welke medicatie kreeg hij dan (als ik dat vragen mag?).

Vaak is het wel zo inderdaad dat als je ergens mee bezig bent je erover gaat nadenken en bang wordt.

Had ik vroeger ook (geen stem, maar bang om bepaalde dingen te zien zeg maar). Nu heb ik geleerd daarmee om te gaan en dat is heel prettig!
pi_121884366
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vaak is het wel zo inderdaad dat als je ergens mee bezig bent je erover gaat nadenken en bang wordt.

Had ik vroeger ook (geen stem, maar bang om bepaalde dingen te zien zeg maar). Nu heb ik geleerd daarmee om te gaan en dat is heel prettig!
Weet ik niet, maar Manke noemde dat in een eerdere post. Hij was plotseling gestopt en dat was enige tijd goed gegaan..
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:15:52 #73
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121916298
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hij kreeg seroquel.
Bang was ik vooral aan het begin, nu niet meer, het enige irritant aan het horen is dat je automatisch antwoord geeft of reageert, wil je dat tegenhouden, dan gebeurt het juist en extra verkeerd! :P
pi_121916490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Hij kreeg seroquel.
Bang was ik vooral aan het begin, nu niet meer, het enige irritant aan het horen is dat je automatisch antwoord geeft of reageert, wil je dat tegenhouden, dan gebeurt het juist en extra verkeerd! :P
Waarom seroquel? Omdat je last hebt van dingen horen/zien waarschijnlijk?

Misschien toch verstandiger om weer je medicatie in te nemen, is wellicht beter voor je voorlopig..
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:20:14 #75
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121916599
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:18 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waarom seroquel? Omdat je last hebt van dingen horen/zien waarschijnlijk?

Misschien toch verstandiger om weer je medicatie in te nemen, is wellicht beter voor je voorlopig..
ja, tegen de stemmen

nooit meer
haloperidol/haldol en abilify (wat niks deed) kreeg ik ook
vind het best zo, ben zelfs ontslagen

vandaag is het nog erger dan gister :P
pi_121916758
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:20 schreef Manke het volgende:

[..]

ja, tegen de stemmen

nooit meer
haloperidol/haldol en abilify (wat niks deed) kreeg ik ook
vind het best zo, ben zelfs ontslagen

vandaag is het nog erger dan gister :P
Is het opeens begonnen of hoe?
pi_121916937
Je krijgt niet voor niks die zware medicatie haloperidol. Dus wat was de oorzaak daarvan?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:56:11 #78
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121919191
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is het opeens begonnen of hoe?
Van het ene moment op het ander, na geestje oproepen via EVP toen ik me verveelde, juni 2009, tijd vliegt.

haloperidol is niks itt seroquel, ben met alles op een dag abrupt gestopt nadat ik meer over de meds te weten was gekomen.
pi_121919247
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:56 schreef Manke het volgende:

[..]

Van het ene moment op het ander, na geestje oproepen via EVP toen ik me verveelde.

haloperidol is niks itt seroquel, ben met alles op een dag abrupt gestopt nadat ik meer over de meds te weten was gekomen.
Seroquel is wel slecht voor je ja.

Dat is niet zo fijn, wat heb je daarna gedaan om eraf te komen?
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:02:07 #80
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121919566
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Seroquel is wel slecht voor je ja.

Dat is niet zo fijn, wat heb je daarna gedaan om eraf te komen?
Zo veel, uiteindelijk heeft niks geholpen, heeft me alleen maar geld gekost. Kerk was het eerst dat in me opkwam en toen een groepje pinksters voor me ging bidden en de 'demonen' gebood weg te gaan, schreeuwden die stemmen en vlogen ze weg, voelde een wind wegschieten, ff later kwamen ze terug en sinds dien is het nooit meer opgehouden.
pi_121919620
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:02 schreef Manke het volgende:

[..]

Zo veel, uiteindelijk heeft niks geholpen, heeft me alleen maar geld gekost. Kerk was het eerst dat in me opkwam en toen een groepje pinksters voor me ging bidden en de 'demonen' gebood weg te gaan, schreeuwden die stemmen en vlogen ze weg, voelde een wind wegschieten, ff later kwamen ze terug en sinds dien is het nooit meer opgehouden.
kamer laten zegenen etc.?

Ruik je weleens zwavelgeur ?
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:09:11 #82
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121919977
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

kamer laten zegenen etc.?

Ruik je weleens zwavelgeur ?
zwavelgeur, die verhalen heb ik vaker gelezen, heb zelf niks geroken, heb wel genoeg gehoord dat ik weet dat ik het zelf niet kan zijn en dat het geen mensen ooit zijn geweest, wat ik wel een hele tijd dacht.
heb geen kamers laten zegenen, wel naar een santo daime clubje geweest in rotterdam (of den haag) met goedkeuring van de psych, mocht alleen niet zelf aan de ayahuasca :P ook new-age dingen geprobeerd als regressietherapie (nooit betaald :P) of een medium geraadpleegd, dom achteraf gezien.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:10:23 #83
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121920050
en telefonisch consult, vooraf 60 euro moeten dokken, ook dom, uiteindelijk had zij er genoeg van en zei ze dat alles weg was en dat wat ik hoorde gewoon echo's waren.
pi_121920093
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:10 schreef Manke het volgende:
en telefonisch consult, vooraf 60 euro moeten dokken, ook dom, uiteindelijk had zij er genoeg van en zei ze dat alles weg was en dat wat ik hoorde gewoon echo's waren.
dude :')

troll?
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:13:08 #85
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121920215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

troll?
zo wanhopig was ik dus, zal die website eens opzoeken
pi_121920437
oke...
pi_121920956
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:09 schreef Manke het volgende:

[..]

zwavelgeur, die verhalen heb ik vaker gelezen, heb zelf niks geroken, heb wel genoeg gehoord dat ik weet dat ik het zelf niet kan zijn en dat het geen mensen ooit zijn geweest, wat ik wel een hele tijd dacht.
heb geen kamers laten zegenen, wel naar een santo daime clubje geweest in rotterdam (of den haag) met goedkeuring van de psych, mocht alleen niet zelf aan de ayahuasca :P ook new-age dingen geprobeerd als regressietherapie (nooit betaald :P) of een medium geraadpleegd, dom achteraf gezien.
Daarvoor nooit last ervan gehad?

Waarom ging je glaasje draaien?
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:41:23 #88
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121921581
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Daarvoor nooit last ervan gehad?

Waarom ging je glaasje draaien?
Site is onvindbaar

Daarvoor wel een paar keer lastig gevallen, maar niet als stemmen, besefte achteraf pas dat 'zij' dat waren geweest.
Glaasje draaien heb ik nooit gedaan, wel automatisch schrift 10 jaar geleden omdat ik erover had gelezen op TRU, gebeurde alleen niks, toen ik tijdens de opname een keer een pen vasthield begon mn arm wel ineens te bewegen, weet nog dat ze in koor riepen "REHEECHTS! je moet met rechts schrijven".
pi_121923665
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:41 schreef Manke het volgende:

[..]

Site is onvindbaar

Daarvoor wel een paar keer lastig gevallen, maar niet als stemmen, besefte achteraf pas dat 'zij' dat waren geweest.
Glaasje draaien heb ik nooit gedaan, wel automatisch schrift 10 jaar geleden omdat ik erover had gelezen op TRU, gebeurde alleen niks, toen ik tijdens de opname een keer een pen vasthield begon mn arm wel ineens te bewegen, weet nog dat ze in koor riepen "REHEECHTS! je moet met rechts schrijven".
Wtf?
pi_121925848
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2013 11:40:08 ]
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:58:49 #91
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121928004
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 23-01-2013 11:40:32 ]
pi_121931375
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

troll?
Dus jij vraagt serieus mensen of er een zwavelgeur in hun kamer hangt en vind het normaal om kamers te laten zegenen. Maar een telefonisch consult, nee, dat haalt echt alle geloofwaardigheid onderuit?
pi_121931514
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:22 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dus jij vraagt serieus mensen of er een zwavelgeur in hun kamer hangt en vind het normaal om kamers te laten zegenen. Maar een telefonisch consult, nee, dat haalt echt alle geloofwaardigheid onderuit?
Kamers zegenen is gewoon een ritueel in het geloof ;)

Telefonisch consult niet.
pi_121932249
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waarom begon je eigenlijk over glaasjedraaien en zwavelgeur?
pi_121932300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Klopt, en dat maakt het dus minder achterlijk. No offense...
pi_121932391
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Om wat meer te weten te komen over de achtergrond van de situatie..

Dat mag toch?
pi_121932424
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:44 schreef UltraR het volgende:

[..]

Klopt, en dat maakt het dus minder achterlijk. No offense...
Ben ik met je eens. :P
pi_121932476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Om wat meer te weten te komen over de achtergrond van de situatie..

Dat mag toch?
En dat wil je doen door te beginnen over zaken waar hij het helemaal niet over had? Hoe zie je dat voor je?
pi_121932550
Maar goed, laten we terug ontopic gaan..
Graag zonder in te hakken op Manke ook, hij heeft genoeg 'aan zijn hoofd' zonder hulp van deze of gene. :P
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:55:09 #100
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121932784
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

lees je wel vaker over, dat bepaalde waarnemingen gepaard gaan met zwavelgeur. Ze willen hun laten denken dat 'ze' uit de hel komen ws.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')