Edit: originele OP toegevoegd.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,
Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.
Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?
Alvast bedankt,
groetjes
Ik heb het idee uit Travels with My Aunt van Graham Greene, een van zijn leukste boeken.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:27 schreef Manke het volgende:
Een pinkstergemeente dus, behalve dat ze geen bonzo aanbidden.
Een kerk voor dieren, zal me niks verbazen als dat al bestaat.......in de VS
vloek ik ook zo vaak meequote:Op maandag 21 januari 2013 15:01 schreef truthortruth het volgende:
Stootte mijn teen en vloekte 'godverdomme', maar nu sta ik weer doodsangsten uit.
ok, ff checken, lang geleden dat ik iets leuks heb gelezen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het idee uit Travels with My Aunt van Graham Greene, een van zijn leukste boeken.
oplichters heb je er zeker tussen zitten die het voor het geld doen van goedgelovigen. benny hinn is de bekendste.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Dus een nieuw thema, power of prayer? Wie gelooft er hier dat gebeden mensen van hun ziektes kunnen genezen?
Piet Verdriet haalde al even het onderzoek aan van de Templeton Foundation, verplichte leeskost wat mij betreft. Er is geen enkel bewijs dat bidden helpt.
Verder is ook een aanrader: Miracles for Sale, van Derren Brown. In zijn geheel op youtube te zien:
Maar hoe doe je die onderscheiden dan, was die Jezus ook een oplichter?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:08 schreef Manke het volgende:
[..]
oplichters heb je er zeker tussen zitten die het voor het geld doen van goedgelovigen. benny hinn is de bekendste.
je kan niet twee goden dienen, zoals de god van hebzucht.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar hoe doe je die onderscheiden dan, was die Jezus ook een oplichter?
Natuurlijk vroeg die er wel wat voor, hij werd op handen gedragen, had allemaal discipelen als ego booster. En op zijn manier een enorme macht, dat hoeft niet voor iedereen financieel uitgedrukt te worden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef Manke het volgende:
[..]
je kan niet twee goden dienen, zoals de god van hebzucht.
en zoals jezus zei: "een boom herken je aan z'n vruchten".
die benny ziet zichzelf als god, jezus gaf nergens hulde voor zichzelf omdat ie genas en vroeg er niks voor. "vrijelijk heb je het gekregen, vrijelijk zul je het doorgeven"
discipel betekent ook leerling.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Natuurlijk vroeg die er wel wat voor, hij werd op handen gedragen, had allemaal discipelen als ego booster. En op zijn manier een enorme macht, dat hoeft niet voor iedereen financieel uitgedrukt te worden.
Dat zeg ik, maar dat is nog geen bewijs dat het geen oplichter was.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:19 schreef Manke het volgende:
[..]
het enige wat ie vroeg was als 'iemand van mij houdt, zal hij doen wat ik heb gezegd', meer niet.
macht had ie zeker, dat zei hij ook, nu nog steeds, over ziekte en de gehele legermacht van de 'duivel', die authoriteit heeft hij aan alle gelovigen gegeven.
en toch was ie zo nederig dat ie ervoor koos om zichzelf te laten doden, hij deed geen eens moeite om eronder uit te komen ondanks dat ie macht had (pilatus zag geen schuld in hem), hij vroeg alleen aan de vader om deze 'beker' aan hem voorbij te laten gaan, maar het toch zou laten gebeuren als dat de wil van de vader was.
of zo.
tja, kan, ik geloof dat niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat zeg ik, maar dat is nog geen bewijs dat het geen oplichter was.
ja dat zie ik ook zo vaak, zoals: ze zijn er van overtuigd dat roofdieren gras gaan eten omdat dat in jesaja staat, en ze kijken er enorm naar uit.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:23 schreef LuNaTiC het volgende:
Daar hebben religieuzen wel vaker last van, ze denken dat de mythes en (quoten uit) de geschriften bijdragen aan de validiteit van hun argumenten, alleen een tipje voor diegenen, met name in discussie met atheisten: dat doet het niet.
Ik heb wel eens een illusionist gezien die een olifant wegtoverde...Onze zintuigen zijn niet zo feilloos als we zouden willen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:34 schreef Manke het volgende:
[..]
ja dat zie ik ook zo vaak, zoals: ze zijn er van overtuigd dat roofdieren gras gaan eten omdat dat in jesaja staat, en ze kijken er enorm naar uit.
ben zelf niet religieus, ben een simpele gelovige.
ik probeer niet te argumenteren, ik quote omdat mensen het vaak fout hebben wat ze beweren over jezus, logica fouten in het NT probeer ik niet recht te lullen, dat laat ik aan moslims over, en aan republikeinen.
als ik geen geestje had opgeroepen bijna 4 jaar geleden, dan was ik nu nog een ongelovige.
Maar wat zou voor jou dan het punt zijn waarop dat verhaaltje van Jezus dusdanig is ontkracht dat het voor jou ook geen stand meer houdt?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:47 schreef Manke het volgende:
dat 'geloof' ik wel, heb niks tegen de wetenschaap, maar 'forget jesus', nee, tenzij je met goede argumenten komt
ja, we nemen dingen waar die er niet zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een illusionist gezien die een olifant wegtoverde...Onze zintuigen zijn niet zo feilloos als we zouden willen.
Het punt dat gemaakt wordt (in een plaatje, natuurlijk genoeg wetenschappelijk aanvullend materiaal) is dat we hier zijn gekomen door toedoen van de big bang, sterren die zijn gevormd, zijn gestorven, waardoor het materiaal waar levend materiaal door mogelijk is, op aarde is gekomen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:47 schreef Manke het volgende:
dat 'geloof' ik wel, heb niks tegen de wetenschaap, maar 'forget jesus', nee, tenzij je met goede argumenten komt
oh dit was buiten Jezus om..quote:Op maandag 21 januari 2013 16:47 schreef Manke het volgende:
Ik geloofde niks en ineens had ik zin om naar bewijs (voor mezelf) voor het onzichtbare 'en zelfs god' te zoeken, ik heb het gevonden, ik snap ongelovigen en hun argumenten dus wel.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:56 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Het punt dat gemaakt wordt (in een plaatje, natuurlijk genoeg wetenschappelijk aanvullend materiaal) is dat we hier zijn gekomen door toedoen van de big bang, sterren die zijn gevormd, zijn gestorven, waardoor het materiaal waar levend materiaal door mogelijk is, op aarde is gekomen.
Dan hoef je Jezus niet te 'vergeten' in absolute zin, als je dat niet wilt, maar wel voor de mythe dat wij hier zijn omdat Jezus is gestorven voor onze zonden. Die bewijslast dat dit niet is gebeurd, ligt overigens niet bij ons, maar bij de gelovige die de claim maakt dat dit wel is gebeurd.
Wetenschappelijk gezien werk je dan dus de verkeerde kant op. Wetenschappelijke kennis wordt vergaard door juist te proberen hypothesen te falsificeren, ontkrachten. Daarmee voorkom je de tunnelvisie die je wel hebt als je naar bewijs zoekt om iets te bevestigen.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik geloofde niks en ineens had ik zin om naar bewijs (voor mezelf) voor het onzichtbare 'en zelfs god' te zoeken, ik heb het gevonden, ik snap ongelovigen en hun argumenten dus wel.
ik kon het ook simpel falsificeren als hallucinaties en inbeelding zoals wetenschappers en psychiaters doen wanneer er geen andere verklaring mogelijk is, maar nu nam ik het zelf waar, dat verandert de zaakquote:Op maandag 21 januari 2013 17:09 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wetenschappelijk gezien werk je dan dus de verkeerde kant op. Wetenschappelijke kennis wordt vergaard door juist te proberen hypothesen te falsificeren, ontkrachten. Daarmee voorkom je de tunnelvisie die je wel hebt als je naar bewijs zoekt om iets te bevestigen.
Maar nogmaals ; Wat zou voor jou dan het punt zijn waarop dat verhaaltje van Jezus dusdanig is ontkracht dat het voor jou ook geen stand meer houdt?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik geloofde niks en ineens had ik zin om naar bewijs (voor mezelf) voor het onzichtbare 'en zelfs god' te zoeken, ik heb het gevonden, ik snap ongelovigen en hun argumenten dus wel.
ik snap je vraag nietquote:Op maandag 21 januari 2013 17:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar nogmaals ; Wat zou voor jou dan het punt zijn waarop dat verhaaltje van Jezus dusdanig is ontkracht dat het voor jou ook geen stand meer houdt?
Wat is het moment dat jij zou zeggen 'ok, dit is inderdaad voldoende bewijs tegen Jezus als zijnde de zoon van god, vanaf nu geloof ik er niet meer in.'quote:
Je geeft aan dat je wetenschap wel accepteert. Nu staat die wetenschap regelmatig haaks op de bijbel, nu zie je dat veel gelovigen en volgens mij jij ook dit accepteren en die punten meer als symbolisch gaan zien. Mijn vraag is nu, wat zou een punt of item uit de bijbel zijn dat als dat weerlegt zou worden je de hele bijbel opzij zou schuiven?quote:
Nederig ?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:19 schreef Manke het volgende:
discipel betekent ook leerling.
het enige wat ie vroeg was als 'iemand van mij houdt, zal hij doen wat ik heb gezegd', meer niet.
macht had ie zeker, dat zei hij ook, nu nog steeds, over ziekte en de gehele legermacht van de 'duivel', die authoriteit heeft hij aan alle gelovigen gegeven.
en toch was ie zo nederig dat ie ervoor koos om zichzelf te laten doden, hij deed geen eens moeite om eronder uit te komen ondanks dat ie macht had (pilatus zag geen schuld in hem), hij vroeg alleen aan de vader om deze 'beker' aan hem voorbij te laten gaan, maar het toch zou laten gebeuren als dat de wil van de vader was.
of zo.
Misschien kun je de paus ff bellen, hoorde dat hij daar ook wel geinteresseerd in is..quote:Op maandag 21 januari 2013 17:02 schreef Manke het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 januari 2013 17:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wat is het moment dat jij zou zeggen 'ok, dit is inderdaad voldoende bewijs tegen Jezus als zijnde de zoon van god, vanaf nu geloof ik er niet meer in.'
het oude testament verwerp ik voor het grootste gedeelte, heb het niet allemaal gelezen, maar veel van wat ik erover ken slaat nergens op, het gaat al gigantisch de mist in bij genesis 1:1.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je wetenschap wel accepteert. Nu staat die wetenschap regelmatig haaks op de bijbel, nu zie je dat veel gelovigen en volgens mij jij ook dit accepteren en die punten meer als symbolisch gaan zien. Mijn vraag is nu, wat zou een punt of item uit de bijbel zijn dat als dat weerlegt zou worden je de hele bijbel opzij zou schuiven?
dan zegt ie "datte iek wiste al, jij geld vorre donatie vorre de heilige kerk?"quote:Op maandag 21 januari 2013 17:40 schreef David1979 het volgende:
[..]
Misschien kun je de paus ff bellen, hoorde dat hij daar ook wel geïnteresseerd in is..
No offense intendedquote:
maar hij deinsde niet terug toen ie leprozen benaderde, men haatte hem omdat ie met 'zondaars' optrok zoals tollenaars en hoeren (magdalena)quote:Op maandag 21 januari 2013 17:35 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nederig ?
Met 12 "leerlingen", zichzelf daarmee als "meester" bestempelend.
"als iemand van mij houdt, zal hij doen wat ik heb gezegd" - wat is er nederig aan deze uitspraak !?!? Eerder het toppunt van arrogantie, imho
kon ik verwachtenquote:Op maandag 21 januari 2013 17:50 schreef UltraR het volgende:
[..]
No offense intended, maar wel eens een psychiater overwogen?
Maar dat is dus geen antwoord. En met stemmen horen, mja....Dan houdt een discussie wel een beetje op.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:46 schreef Manke het volgende:
het oude testament verwerp ik voor het grootste gedeelte, heb het niet allemaal gelezen, maar veel van wat ik erover ken slaat nergens op, het gaat al gigantisch de mist in bij genesis 1:1.
verder kijk ik naar wat jezus zelf zei in de evangelien - hij haalt ook wel eens dingen aan uit het OT en wat ik daar van moet vinden weet ik niet, zet er wel m'n vraagtekens bij, maar ik blijf geloven in jezus, lukt niet altijd, soms word ik wakker en geloof ik nergens in (fok it all), tot ik weer die stemmen hoor.
idd, valt niet mee te discussiëren, toch? die onzin is begonnen door geestje oproepen, bad move.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat is dus geen antwoord. En met stemmen horen, mja....Dan houdt een discussie wel een beetje op.
"Het is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik!"quote:Op maandag 21 januari 2013 17:52 schreef Manke het volgende:
[..]
maar hij deinsde niet terug toen ie leprozen benaderde, men haatte hem omdat ie met 'zondaars' optrok zoals tollenaars en hoeren (magdalena)
grootste teken van zijn 'arrogantie' is nog altijd dat ie beweerde god te zijn, maar ik geloof dat wel.
ook zei hij
Voeg u naar Mij en wees mijn discipel, want Ik ben vriendelijk en nederig van hart. Bij Mij zult u diepe innerlijke rust vinden.
maar dat komt op jullie over als 'wij van wc eend'
quote:Op maandag 21 januari 2013 18:46 schreef UltraR het volgende:
[..]
"Het is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik!"
ik deed het zelf, in m'n eentje en ik was er nuchter over.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:49 schreef LuNaTiC het volgende:
Als je door geesten oproepen bent gaan geloven, en stemmen hoort, en wellicht al wat labieler en vatbaar was... En je dit ook van jezelf weet... Kun je dan niet juist wat beter beoordelen dat dit waarschijnlijk waanvoorstellingen hebt?
En inderdaad houdt sowieso wel een beetje de discussie op.
Over die geesten, is het trouwens wel een aanrader om 'seance' van Derren Brown te bekijken, daar zie je goed in actie hoe mensen elkaar helemaal gek kunnen maken en op die manier helemaal gaan geloven in de geesten die ze zgnd oproepen. Hij legt daar ook uit waarom dit kolder is. Het heeft allemaal een natuurlijke verklaring. Misschien een tip.
Zou me niets verbazen. Ze slaan wel vaker een beetje door qua geloof daar.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:27 schreef Manke het volgende:
Een pinkstergemeente dus, behalve dat ze geen bonzo aanbidden.
Een kerk voor dieren, zal me niks verbazen als dat al bestaat.......in de VS
Je bent niet labiel je hoort alleen stemmen is van hetzelfde niveau als ik ben niet gek maar een straaljager.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:54 schreef Manke het volgende:
[..]
labiel was ik niet, nu ook niet, ik kan niet laten horen wat ik hoor, dus daar houdt de discussie idd op, want overtuigen kan niet, ook niet op een andere manier.
ah, een deskundigequote:Op maandag 21 januari 2013 19:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je bent niet labiel je hoort alleen stemmen is van hetzelfde niveau als ik ben niet gek maar een straaljager.
Maar je bent bij lange na niet de enige die stemmen hoort.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:54 schreef Manke het volgende:
[..]
ik deed het zelf, in m'n eentje en ik was er nuchter over.
labiel was ik niet, nu ook niet, ik kan niet laten horen wat ik hoor, dus daar houdt de discussie idd op, want overtuigen kan niet, ook niet op een andere manier.
empty your cup so that it may be filled, become devoid to gain totality
ff een snel antwoord, kan amper tiepenquote:Op maandag 21 januari 2013 19:24 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar je bent bij lange na niet de enige die stemmen hoort.
Er is ook enorm veel onderzoek naar gedaan en in heel veel gevallen wordt gewoon feitelijk vastgesteld dat het een gevolg is van een afwijking in de hersenen. Een psychische ziekte.
Goed, wellicht is dit bij jou niet zo, maar misschien (wetenschappelijk gezien zelfs waarschijnlijk) wel. Dan kan het horen van stemmen toch nooit reden zijn om in god te geloven?
Zeker aangezien het bij jou is begonnen na een seance, oproepen van geesten, wat ook wetenschappelijk is vastgesteld als aanleiding tot mogelijke psychische problemen.
Düsenjägerquote:Op maandag 21 januari 2013 19:22 schreef Manke het volgende:
[..]
ah, een deskundige
nou.. toevallig ben ik ook een strahljäger
Je hersenen kunnen je enorm veel wijsmaken. En aangezien je gevoel zich ook in je hersenen bevind is een dergelijke persoonlijke mystieke ervaring in de verste verte niet iets om een godgeloof op te baseren.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:38 schreef Manke het volgende:
[..]
ff een snel antwoord, kan amper tiepen
als het idd geesten zijn, hoe zijn ze dan ontstaan?
ik ben er van overtuigd dat het geesten zijn (of een 'macht' die de stemmen speelt en niet elke stem van een entiteit) en daarom geloof ik in god.
toen ik in paniek naar die pinkstergemeente ging en dat clubje ging bidden, schreeuwden die stemmen het uit, kan het niet omschrijven, dierlijk klonk het, keihard en creepy, ze vlogen ineens rond en door mn hoofd en schoten weg, voelde echt wind - en ff later voelde ik een paar keer een wind klap in mn gezicht en toen hoorde ik ze weer, bijna 4 jaar geleden en nog zijn ze er. Heb geprobeerd er niet in te geloven op aanraden van oa een fokker, maar dat hielp ook niet, het werd zelfs erger (weet niet of het door dat kwam) en nu zijn ze weer hoorbaar terwijl het een hele tijd goed ging na ik abrupt op eigen initiatief gestopt was met de pillen op koninginnedag toevallig, ging wel door een afkick.
En wat nou als je met jezelf in discussie bent om een keuze te maken, een afweging? Ben je dan ook psychisch ziek, of gewoon een mens?quote:Op maandag 21 januari 2013 19:24 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar je bent bij lange na niet de enige die stemmen hoort.
Er is ook enorm veel onderzoek naar gedaan en in heel veel gevallen wordt gewoon feitelijk vastgesteld dat het een gevolg is van een afwijking in de hersenen. Een psychische ziekte.
Goed, wellicht is dit bij jou niet zo, maar misschien (wetenschappelijk gezien zelfs waarschijnlijk) wel. Dan kan het horen van stemmen toch nooit reden zijn om in god te geloven?
Zeker aangezien het bij jou is begonnen na een seance, oproepen van geesten, wat ook wetenschappelijk is vastgesteld als aanleiding tot mogelijke psychische problemen.
dat stemmetje van jezelf, wel eens bij stil gestaan hoe 'raar' dat eigenlijk is?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:20 schreef Gray het volgende:
[..]
En wat nou als je met jezelf in discussie bent om een keuze te maken, een afweging? Ben je dan ook psychisch ziek, of gewoon een mens?
I knowquote:Op maandag 21 januari 2013 20:20 schreef UltraR het volgende:
[..]
Je hersenen kunnen je enorm veel wijsmaken. En aangezien je gevoel zich ook in je hersenen bevind is een dergelijke persoonlijke mystieke ervaring in de verste verte niet iets om een godgeloof op te baseren.
Vind het grappig, meestal.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:32 schreef Manke het volgende:
[..]
dat stemmetje van jezelf, wel eens bij stil gestaan hoe 'raar' dat eigenlijk is?
Ik hoor dan geen stem, ik ben dan gewoon aan het nadenken.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:20 schreef Gray het volgende:
[..]
En wat nou als je met jezelf in discussie bent om een keuze te maken, een afweging? Ben je dan ook psychisch ziek, of gewoon een mens?
Je 'hoort' jezelf niet denken?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:54 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik hoor dan geen stem, ik ben dan gewoon aan het nadenken.
heb je last van strss of druk?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:32 schreef Manke het volgende:
[..]
dat stemmetje van jezelf, wel eens bij stil gestaan hoe 'raar' dat eigenlijk is?
[..]
I know
helaas is er niks mystieks aan, vind het maar irritant, probeer ook zoveel mogelijk naar andere dingen te luisteren, de tv staat 24/7 aan alleen voor dat.
wat leesvoer voor de geïnteresseerden, ooit hier gepost, laatst weer teruggevonden
http://www.clarity-of-being.org/night-terrors-voices.htm
nee, helemaal niet, in tegendeel, ik maak me nergens meer zorgen over wat ik niet in de hand heb.quote:
misschien een tweede kim peekquote:
Oh dat is minder! En het ging relatief goed met je, toch? Kan het staken van je medicijngebruik er mss. mee te maken hebben, icm dat je praat over het onderwerp en er dus ook mee bezig bent? Lijkt me wel iets om met je behandelend arts over te hebben..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 02:49 schreef Manke het volgende:
tis trouwens weer heel gezellig in mn hoofd, om gek van te worden grrr
ben er niet eens mee bezig, het kwam ineens weer, na dit gechat over geloof.
Welke medicatie kreeg hij dan (als ik dat vragen mag?).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh dat is minder! En het ging relatief goed met je, toch? Kan het staken van je medicijngebruik er mss. mee te maken hebben, icm dat je praat over het onderwerp en er dus ook mee bezig bent? Lijkt me wel iets om met je behandelend arts over te hebben..
Weet ik niet, maar Manke noemde dat in een eerdere post. Hij was plotseling gestopt en dat was enige tijd goed gegaan..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Welke medicatie kreeg hij dan (als ik dat vragen mag?).
Vaak is het wel zo inderdaad dat als je ergens mee bezig bent je erover gaat nadenken en bang wordt.
Had ik vroeger ook (geen stem, maar bang om bepaalde dingen te zien zeg maar). Nu heb ik geleerd daarmee om te gaan en dat is heel prettig!
Hij kreeg seroquel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Welke medicatie kreeg hij dan (als ik dat vragen mag?).
Vaak is het wel zo inderdaad dat als je ergens mee bezig bent je erover gaat nadenken en bang wordt.
Had ik vroeger ook (geen stem, maar bang om bepaalde dingen te zien zeg maar). Nu heb ik geleerd daarmee om te gaan en dat is heel prettig!
Waarom seroquel? Omdat je last hebt van dingen horen/zien waarschijnlijk?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Hij kreeg seroquel.
Bang was ik vooral aan het begin, nu niet meer, het enige irritant aan het horen is dat je automatisch antwoord geeft of reageert, wil je dat tegenhouden, dan gebeurt het juist en extra verkeerd!
ja, tegen de stemmenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom seroquel? Omdat je last hebt van dingen horen/zien waarschijnlijk?
Misschien toch verstandiger om weer je medicatie in te nemen, is wellicht beter voor je voorlopig..
Is het opeens begonnen of hoe?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:20 schreef Manke het volgende:
[..]
ja, tegen de stemmen
nooit meer
haloperidol/haldol en abilify (wat niks deed) kreeg ik ook
vind het best zo, ben zelfs ontslagen
vandaag is het nog erger dan gister
Van het ene moment op het ander, na geestje oproepen via EVP toen ik me verveelde, juni 2009, tijd vliegt.quote:
Seroquel is wel slecht voor je ja.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:56 schreef Manke het volgende:
[..]
Van het ene moment op het ander, na geestje oproepen via EVP toen ik me verveelde.
haloperidol is niks itt seroquel, ben met alles op een dag abrupt gestopt nadat ik meer over de meds te weten was gekomen.
Zo veel, uiteindelijk heeft niks geholpen, heeft me alleen maar geld gekost. Kerk was het eerst dat in me opkwam en toen een groepje pinksters voor me ging bidden en de 'demonen' gebood weg te gaan, schreeuwden die stemmen en vlogen ze weg, voelde een wind wegschieten, ff later kwamen ze terug en sinds dien is het nooit meer opgehouden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Seroquel is wel slecht voor je ja.
Dat is niet zo fijn, wat heb je daarna gedaan om eraf te komen?
kamer laten zegenen etc.?quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Zo veel, uiteindelijk heeft niks geholpen, heeft me alleen maar geld gekost. Kerk was het eerst dat in me opkwam en toen een groepje pinksters voor me ging bidden en de 'demonen' gebood weg te gaan, schreeuwden die stemmen en vlogen ze weg, voelde een wind wegschieten, ff later kwamen ze terug en sinds dien is het nooit meer opgehouden.
zwavelgeur, die verhalen heb ik vaker gelezen, heb zelf niks geroken, heb wel genoeg gehoord dat ik weet dat ik het zelf niet kan zijn en dat het geen mensen ooit zijn geweest, wat ik wel een hele tijd dacht.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
kamer laten zegenen etc.?
Ruik je weleens zwavelgeur ?
dudequote:Op woensdag 23 januari 2013 00:10 schreef Manke het volgende:
en telefonisch consult, vooraf 60 euro moeten dokken, ook dom, uiteindelijk had zij er genoeg van en zei ze dat alles weg was en dat wat ik hoorde gewoon echo's waren.
Daarvoor nooit last ervan gehad?quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:09 schreef Manke het volgende:
[..]
zwavelgeur, die verhalen heb ik vaker gelezen, heb zelf niks geroken, heb wel genoeg gehoord dat ik weet dat ik het zelf niet kan zijn en dat het geen mensen ooit zijn geweest, wat ik wel een hele tijd dacht.
heb geen kamers laten zegenen, wel naar een santo daime clubje geweest in rotterdam (of den haag) met goedkeuring van de psych, mocht alleen niet zelf aan de ayahuascaook new-age dingen geprobeerd als regressietherapie (nooit betaald
) of een medium geraadpleegd, dom achteraf gezien.
Site is onvindbaarquote:Op woensdag 23 januari 2013 00:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daarvoor nooit last ervan gehad?
Waarom ging je glaasje draaien?
Wtf?quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:41 schreef Manke het volgende:
[..]
Site is onvindbaar
Daarvoor wel een paar keer lastig gevallen, maar niet als stemmen, besefte achteraf pas dat 'zij' dat waren geweest.
Glaasje draaien heb ik nooit gedaan, wel automatisch schrift 10 jaar geleden omdat ik erover had gelezen op TRU, gebeurde alleen niks, toen ik tijdens de opname een keer een pen vasthield begon mn arm wel ineens te bewegen, weet nog dat ze in koor riepen "REHEECHTS! je moet met rechts schrijven".
Dus jij vraagt serieus mensen of er een zwavelgeur in hun kamer hangt en vind het normaal om kamers te laten zegenen. Maar een telefonisch consult, nee, dat haalt echt alle geloofwaardigheid onderuit?quote:
Kamers zegenen is gewoon een ritueel in het geloofquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:22 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dus jij vraagt serieus mensen of er een zwavelgeur in hun kamer hangt en vind het normaal om kamers te laten zegenen. Maar een telefonisch consult, nee, dat haalt echt alle geloofwaardigheid onderuit?
Waarom begon je eigenlijk over glaasjedraaien en zwavelgeur?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kamers zegenen is gewoon een ritueel in het geloof
Telefonisch consult niet.
Klopt, en dat maakt het dus minder achterlijk. No offense...quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kamers zegenen is gewoon een ritueel in het geloof
Telefonisch consult niet.
Om wat meer te weten te komen over de achtergrond van de situatie..quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom begon je eigenlijk over glaasjedraaien en zwavelgeur?
Ben ik met je eens.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:44 schreef UltraR het volgende:
[..]
Klopt, en dat maakt het dus minder achterlijk. No offense...
En dat wil je doen door te beginnen over zaken waar hij het helemaal niet over had? Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Om wat meer te weten te komen over de achtergrond van de situatie..
Dat mag toch?
lees je wel vaker over, dat bepaalde waarnemingen gepaard gaan met zwavelgeur. Ze willen hun laten denken dat 'ze' uit de hel komen ws.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom begon je eigenlijk over glaasjedraaien en zwavelgeur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |