quote:Op maandag 21 januari 2013 11:02 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat juist leuk zou zijn om mee te oefenen
Misschien kan ik dan beter eerst een kussensloop gaan maken? (Mijn moeder heeft ooit een heel groot kussen gemaakt).
Kussenslopen zijn perfectquote:
Haha, ok, dan begin ik daar wel mee dan!quote:
Fijn!quote:Op maandag 21 januari 2013 13:16 schreef ieniminimuis het volgende:
ik weet niet of iemand er nog behoefte aan heeft, maar laatst hadden we het over sokken voor in de laarzen. Bij deze een tuto voor schoenmaat 36-40.
http://www.sewmamasew.com/blog2/april2011/BootSocks.pdf
Leukste winkel is altijd lastig... smaken verschillen. In de OP staan verschillende webwinkels. Van Gool in Tilburg (weet niet waar je woont) heeft ook een superasoortiment met dat soort stofjes, maar is niet goedkoop. Check: http://vangoolstoffenonli(...)n-stoffen-74178.html en http://vangoolstoffenonli(...)n-stoffen-74422.html.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:57 schreef Mirjam het volgende:
bestellen jullie wel eens stoffen online?
wat is de leukste winkel voor PIP-Blond-achtige stoffen qua opdruk?
Stofjes van het merk Dapper? Zijn te koop bij verschillende online winkels.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:57 schreef Mirjam het volgende:
bestellen jullie wel eens stoffen online?
wat is de leukste winkel voor PIP-Blond-achtige stoffen qua opdruk?
Kijk anders eens op http://www.verenigingsancho.nl/forum/ . Daar kun je vast meer vinden over dit onderwerp.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Mikky het volgende:
vraagje:
ik wil heel graag een borduurmachine, maar waar moet ik naar kijken?
Eerst jezelf goed afvragen wat je wiltquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Mikky het volgende:
vraagje:
ik wil heel graag een borduurmachine, maar waar moet ik naar kijken?
ik heb een NV-1500 van Brother, een combiquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:14 schreef Mikky het volgende:
er zijn hier mensen met de brother 750 toch?
wat zijn voor en nadelen van deze machine?
zijn er cursussen voor machinaal borduren omgeving Amsterdam?
Ik heb die van de lidl. die is prima maar dat zegt natuurlijk nog niets over die van aldi.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:41 schreef sinemet het volgende:
Zag dat de aldi overlock machine er weer was voor 200 euri, iemand die er ervaring mee heeft? Kan er weinig reviews over vinden namelijk.
heb je bijvoorbeeld een vereniging waar je dingen voor gaat maken? Of ook als je heel goed gaat worden met digitaliseren want dan kun je patronen gaan verkopen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:23 schreef Mikky het volgende:
daar ben ik dus ook bang voor, dat ik m te weinig gebruik...
maar wanneer is t t geld van t kopen waard...
maar op het moment dat al je bevriende paardenmensen een deken geborduurd hebben en al je bevriende jongleurs hun spullen geborduurd hebben. Ben je dus aangewezen op de verkoop van die jongleurzakjes om het rendabel te makenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:48 schreef Mikky het volgende:
ik zou wel kunnen kijken of ik inderdaad voor bevriende jongleurs (voor festivals of bedrijfjes ofzo) voor een kleine bijdrage hun shirts of spullen kan borduren.
ik maak graag van die knikkerzakjes, als opbergzakje voor m'n (zelfgemaakte) jongleerballen.
daar is waarschijnlijk wel animo voor, als ik dat kan doen met of namen, of jongleerattributen erop.
ik verkoop in Engeland ook setjes jongleerzakjes op Ebay. ik zou die kunnen verkopen in zakje met m'n logo... verkoop ze nu gewoon per setje zonder opbergzakje..
of voor bevriende paardenmensen hun fleecedekens borduren.
ik heb van alle aanschaffen geen seconde spijt gehad, en het boeit mij verder helemaal niets dat het zich niet terugbetaald. Maar heb ook nooit die insteek gehad toen ik het kocht. Als ik namelijk wel zou willen verdienen of in elk geval het rendabel wil maken is dat met tijd en inzet uiteraard haalbaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:26 schreef Mikky het volgende:
lang verhaal kort: t is voor een hebbeding een heel duur geintje dat zichzelf ammenooitniet terugbetaalt op wat voor wijze ook...
of zie ik dit nu eigenlijk verkeerd?
Annelotje, naar aanleiding van de geweldige link die je plaatste, ben ik nu ook bezig aan het nijlpaard/de neushoorn. En nu vroeg ik me af, waar heb je de glazen ogen vandaan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:02 schreef annelotje het volgende:
Hoihoi ik heb zelf een janome 350 en ben daar best tevreden over. Er bestaat trouwens ook een forum voor machinaal borduren. Ik zit mobiel dus kan m niet opzoeken...
Overigens is de software voor brother wel te vinden op torrentsites. Maar dat is wel de enige. Als je dan n ander merk machine hebt dan moet je de bestanden omzetten.
Ik vind het digitaliseren ook nog lastig en doe er niet zo heel veel mee. Er zijn ook superveel sites waar je freebies kunt downloaden.
Overigens vind ik wel dat ik er te weinig mee doe als je kijkt wat de kosten zijn geweest. Dus bedenk goed of je het echt vaak gaat gebruiken.
Haha hij is cool he! Het zijn plastic ogen. Veiligheisogen.(dus ook kindproof) Ik heb ze in eindhoven bij het smitje gehaald maar op internet kun je ze oa bij hobbydoos kopen. (supersnelle levering) Uit mn hoofd gezegd zijn deze 19 mm of 20mm.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:58 schreef Taartje het volgende:
[..]
Annelotje, naar aanleiding van de geweldige link die je plaatste, ben ik nu ook bezig aan het nijlpaard/de neushoorn. En nu vroeg ik me af, waar heb je de glazen ogen vandaan?
Dank je wel! Ik heb ze inmiddels op Etsy gevonden: 4,99 euro voor zes setjes, inclusief verzenden vanuit Hong Kongquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:53 schreef annelotje het volgende:
[..]
Haha hij is cool he! Het zijn plastic ogen. Veiligheisogen.(dus ook kindproof) Ik heb ze in eindhoven bij het smitje gehaald maar op internet kun je ze oa bij hobbydoos kopen. (supersnelle levering) Uit mn hoofd gezegd zijn deze 19 mm of 20mm.
dat is zeker niet duur!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:18 schreef Taartje het volgende:
[..]
Dank je wel! Ik heb ze inmiddels op Etsy gevonden: 4,99 euro voor zes setjes, inclusief verzenden vanuit Hong Kong
Er is zoveel te downloaden , ook gratis, dat eigen dingen maken niet echt nodig is hoor. Toen ik net begon heb ik via marktplaats 2 cd roms aangeschaft met meer dan 1000 patronen. Daar maak ik ook nog geregeld gebruik van.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:55 schreef Mikky het volgende:
ik heb wel ideeën van wat ik graag zou willen borduren, maar ik ben niet crea genoeg om mn eigen tekeningen te maken. grom.
poging 3 is wel weer gelukt, maar, dat was dus weer gewoon simpel tekst
moet ff achter meer spul aan, heb echt minimaal gekocht gister...
heb even op mijn brother gekeken (werk zelf meer op de pfaff dus moest ff gluren) er zit daar in het menu een knopje voor (een bloemetje met een gestippeld vierkantje er omheen)quote:Op maandag 28 januari 2013 14:52 schreef Mikky het volgende:
ik ga ff op zoek naar die basting functie.
17¤ is goed te overzien!
Op mijn brother nietquote:Op maandag 28 januari 2013 14:53 schreef knorretje het volgende:
[..]
heb even op mijn brother gekeken (werk zelf meer op de pfaff dus moest ff gluren) er zit daar in het menu een knopje voor (een bloemetje met een gestippeld vierkantje er omheen)
ah gelukkig kun je ze erg veel online vindenquote:Op maandag 28 januari 2013 15:45 schreef E.T. het volgende:
[..]
Op mijn brother niet![]()
Ik heb wel op internet ooit eens freebies gedownload met bastings. Die heb ik nu in het geheugen van de machine staan
mocht je ze niet er op hebben zitten, dit waren de eersten die naar boven kwamen in googlequote:
een basting is een kader die geplaatst wordt door de verschillende lagen om te voorkomen dat die verschillende lagen gaan verschuiven. Dit wordt meestal met een grove steek - rijgsteek gedaan want dan is hij na afloop makkelijk te verwijderen. Vaak is de basting net iets groter dan het uiteindelijke ontwerp.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef trui het volgende:
ik ben nu heel benieuwd wat een basting is.
quote:Op maandag 28 januari 2013 21:32 schreef trui het volgende:
ah, bedankt. en ik dacht al, wat weet Danny hier toch veel van!
Wat een leuke bladen. Ik kan me niet herinneren dat ik die ooit heb gezien. Volgende keer maar beter opletten in de boekhandel!quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:47 schreef Moody het volgende:
Als er (technische) vragen zijn over de patronen in de magazines My Image en Young Image beantwoord ik ze met veel genoegen
aha dat verklaart een hoop!!quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:48 schreef Moody het volgende:
Dankje!
Ze liggen niet in de boekhandel, vandaarIs alleen weggelegd voor bladen met heul veul geld
Gewoon een mooie factuur makenquote:Op zondag 3 februari 2013 20:05 schreef Mikky het volgende:
k heb van de week voor iemand een dekje geborduurd met m'n nieuwe machine
krijg natuurlijk acuut van alle kanten bericht: "kan je dat ook voor mij doen??"
euhm... O_o
heb je het niet geregen dan?quote:Op zondag 3 februari 2013 23:11 schreef Mirjam het volgende:
ThanksWas wel moeilijk om de naalijn recht te krijgen zeg maar, bij het eerste doekje gaat de zoom echt alle kanten op
Bij de tweede ging het al beter.
Oefening baart kunst hequote:Op zondag 3 februari 2013 23:11 schreef Mirjam het volgende:
ThanksWas wel moeilijk om de naalijn recht te krijgen zeg maar, bij het eerste doekje gaat de zoom echt alle kanten op
Bij de tweede ging het al beter.
Mijn moeder geeft me naailesquote:Op zondag 3 februari 2013 23:14 schreef E.T. het volgende:
[..]
heb je het niet geregen dan?Lijkt me dat dat op naailes wel zou moeten
![]()
Ken je deze al?: (gratis ebook van farbenmix )
[ afbeelding ]
Erg leuk knuffel-kussen om te maken en weg te geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |