En daarom gebruik ik eigenlijk altijd klemmenquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:02 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand klemmen gebruiken op de Smith bar.![]()
Ik heb hetzelfde met DL, komt doordat ze de grond raken, je soms net even iets scheef omhoog komt op het eerste stukje. Dan gaan ze glijden.
Op zich maakt hoe vaak je per dag eet geen drol uit, het gaat om de totaalinname. Dat 6 keer per dag is handig omdat het met een tussendoortje tussen de drie hoofdmaaltijden door voor de meeste mensen goed is vol te houden zonder snaaitrek te krijgen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:49 schreef no1uknow het volgende:
Hoi fitnesserts! Ik ben sinds een tijdje wat serieuzer aan het trainen na hele lang tijd maar wat aangekloot te hebben. Schema laten maken door sportschool maar daar ben ik toch niet helemaal content mee.
Bedoeling was ook om 4 dagen p/w te sporten, maar dat lukt niet. Kom nu op 3 dagen per week.
Ik heb me de laatste tijd is wat zitten verdiepen in sporten, basisinformatie, voeding, het belang ervan, wat goed is en wat niet etc. etc.
Ik ben na veel leeswerk wel tot de conclusie gekomen dat ik als beginner waarschijnlijk wel goed zou doen aan een fullbody schema. Want 3 keer per week en beginner. Mensen in mijn omgeving hebben mij dit al eerder eens aangeraden trouwens.
Als het goed is past fullbody ook wel bij mijn doelstelling. Ik ben 1.80 m en 75 kg. Qua gewicht ben ik op zich tevreden. Ik zou graag een beetje spiermassa willen kweken en wat vet kwijtraken, maar ik wil niet overdreven breed en gespierd worden.
Ik probeer in het dagelijks leven zoveel mogelijk te bewegen, ik fiets veel op m'n wielrenfiets maar dit zijn geen tientallen kilometers per week. Extra cardio om wat vetmassa kwijt te raken zou ik naast die 3 keer per week fullbody wel kunnen inplannen.
edit: Wat ik er ook bij moet vermelden, ik ben ook een begin aan het maken met kijken wat mijn inname is aan voedsel en bijbehorende kcals en ew/kh/vt. Afgaande op wat ik gelezen heb doe ik er waarschijnlijk het meest verstandig aan op onderhoud te eten. Ik zal ook niet een geheel voedingsschema kunnen maken met 6 maaltijden per dag, precies uitgedokterd welk voedsel etc. Dat ga ik in de praktijk gewoon niet kunnen regelen, maar meerdere keren per dag eten lukt wel.
Wat vinden jullie hiervan? Waar doe ik goed aan? Hebben jullie nog handige linkjes voor me over fullbody?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:31 schreef Luchtkoker het volgende:
Godver, platters in mijn gym zijn vervangen met Technogym platters. Die 20kg zijn een stuk kleiner dan olympische platters en dat is vervelend als fuk met deadliften.
edit: Oeps, dit is het Fitness topic. Ik bedoelde:
Godver, de cardio machines in mijn gym zijn vervangen met Technogym machines. Die hebben geen touchscreens met internet, en dan kan ik het niet langer dan 5 min volhouden.
Watnou internet, alleen tv's met Oprahquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:31 schreef Luchtkoker het volgende:
Godver, platters in mijn gym zijn vervangen met Technogym platters. Die 20kg zijn een stuk kleiner dan olympische platters en dat is vervelend als fuk met deadliften.
edit: Oeps, dit is het Fitness topic. Ik bedoelde:
Godver, de cardio machines in mijn gym zijn vervangen met Technogym machines. Die hebben geen touchscreens met internet, en dan kan ik het niet langer dan 5 min volhouden.
??? Sorrie, maar die snap ik ook niet. Waarom zou je eerst de kleine plates op de bar hangen en daarna grote er bij? Ik neem aan dat ik iets mis, maar wat ???quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:05 schreef stinkie het volgende:
[..]
En daarom gebruik ik eigenlijk altijd klemmen
En lui die vragen waarom ik de plates van klein naar groot heb ipv eerst de grote erop en dan de kleintjes
Warm-up misschien, of gewichtopbouw gedurende de worksetquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:47 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
??? Sorrie, maar die snap ik ook niet. Waarom zou je eerst de kleine plates op de bar hangen en daarna grote er bij? Ik neem aan dat ik iets mis, maar wat ???
Wetenschappelijk onderzoek heeft al meerdere malen aangetoond dat de zwaarste gewichten aan de buitenkant meer effect oplevert i.c.m. IF eet patroon. Dit komt voornamelijk door de vrije radicalen die minder verstoort worden omdat het magnetisch van de plates veld minder sterk is doordat de grote schijven zich op een grotere afstand van je lichaam bevindenquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:47 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
??? Sorrie, maar die snap ik ook niet. Waarom zou je eerst de kleine plates op de bar hangen en daarna grote er bij? Ik neem aan dat ik iets mis, maar wat ???
Ziet er op het eerste zicht wel waarheidsgetrouw en onderbouwend uit, zal hem eens lezen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:31 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand bekend met deze http://brainoverbrawn.com(...)1/brainoverbrawn.pdf
Wat ik er tot nu toe uitgehaald heb is:quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:39 schreef 16meter het volgende:
Snel doorheen gelezen, maar zag her en der al wat onzin staan. Bijv. dat je machines geheel moet vermijden.
Meer dan wat bij elkaar geraapte info is die pdf ook niet.
Er staat niet exact in hoeveel, voor zover ik me kan herinneren geeft hij als advies om er een gewoonte van te maken goed water te drinken, maar eigenlijk spreekt dit voor zich.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:52 schreef 16meter het volgende:
Veel water drinken? Hoeveel?
Whey is geldverspilling als de rest van je voeding kut is. En al helemaal geen vereiste.
Kun je bij elke supplementenboer halen.
Prima schema.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:01 schreef no1uknow het volgende:
Wat vinden jullie van dit 5x5 schema? Voor een beginner.
http://www.muscleandstren(...)serious-gains.html#2
Waarom is het eigenlijk niet goed om triceps of biceps na benen te doen, omdat je ze dan helemaal nog niet hebt belast?quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Triceps na borst doen, biceps na rug.
Het maakt niet uit NA welke oefening je ze doet. Het gaat erom dat je ze niet VOOR zware compunds doet waar je die spieren ook voor nodig hebtquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:18 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Waarom is het eigenlijk niet goed om triceps of biceps na benen te doen, omdat je ze dan helemaal nog niet hebt belast?
En de zware compounds zijn borst en schouder?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:26 schreef stinkie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit NA welke oefening je ze doet. Het gaat erom dat je ze niet VOOR zware compunds doet waar je die spieren ook voor nodig hebt
Maakt niet uit. Kwestie van voorkeur.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Triceps na borst doen, biceps na rug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |