Ik vind echt Gronings nooit echt te volgen, eigenlijk. Moet je echt mee opgegroeid zijn binnen je familie dan, denk ik.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik ook, maar verstond ze daarvoor ook al wel
quote:
Ik heb een groot deel van mijn jeugd in Ter Apel gewoondquote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik ook, maar verstond ze daarvoor ook al wel
ach, ik ben gewoon met ABN opgegroeid(werd thuis gesproken iigquote:Op maandag 21 januari 2013 12:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik vind echt Gronings nooit echt te volgen, eigenlijk. Moet je echt mee opgegroeid zijn binnen je familie dan, denk ik.
Ik ook ABN, maar zodra iemand echt plat Gronings begint te praten begrijp ik het echt niet, Fries en Drents ook niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:12 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ach, ik ben gewoon met ABN opgegroeid(werd thuis gesproken iig) en m'n moeder is een hagenees en ik kom ook uit het westen
maar ik versta elk dialect wel, alleen fries vertik ik natuurlijk
ik spreek trouwens (niet graag) vaak grunnigs, alleen toen ik in uithuizen woonde of op het land werkte ofzo.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:13 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik ook ABN, maar zodra iemand echt plat Gronings begint te praten begrijp ik het echt niet, Fries en Drents ook niet.
vrouwenquote:Op maandag 21 januari 2013 12:29 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
ja, kan ook 18 of 19 cm zijn
quote:
dat is piet van dijkenquote:Op maandag 21 januari 2013 12:55 schreef Chandler het volgende:
[..]wat een vervelend figuur is dat net zoals die reporter van tv noord die af en toe met zijn ADHD microfoon en camera mensen gaat intervieren.. (niet die bekende Nederlander)
Ja, mijn trein viel ook al uit. Heb de auto gepakt, dat was prima te doen. (N355)quote:Op maandag 21 januari 2013 11:25 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Vriendin van me stond net wel 30 min op lijn 11 te wachten op het Zuiderdiep, dus wel met vertraging.
En het blijft ook maar doorgaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:28 schreef Dromenvangertje het volgende:
d'r ligt hier echt gemiddeld bijna 20 cm, geen grap
Wat niet?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:08 schreef GrunnigsTrots het volgende:
snap het echt niet
[ afbeelding ]
laat maar, daar stond dus eerst een blauwe ford ka, en die was opeens geel dus ik dacht dat die sneeuw geel was maar is gewoon een andere auto inmiddelsquote:
hahahah watquote:Op maandag 21 januari 2013 13:25 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
laat maar, daar stond dus eerst een blauwe ford ka, en die was opeens geel dus ik dacht dat die sneeuw geel was maar is gewoon een andere auto inmiddels
Dat lijkt wel op 't klooster achter t station waar nu allerlei studentenquote:Op maandag 21 januari 2013 13:08 schreef GrunnigsTrots het volgende:
snap het echt niet
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 januari 2013 13:25 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
laat maar, daar stond dus eerst een blauwe ford ka, en die was opeens geel dus ik dacht dat die sneeuw geel was maar is gewoon een andere auto inmiddels
ja, echt een faalquote:
Zien er allemaal als mongolen uitquote:Op maandag 21 januari 2013 13:33 schreef Chandler het volgende:
Nee niet hij
Rob van Dam is stoer : http://www.rtvnoord.nl/profiel/profiel.asp?s=42
Henk Elderman heeft zo'n vieze pukkel naast zijn neus (kijk ik meer naar dan de rest van zijn gezicht *zucht* http://www.rtvnoord.nl/profiel/profiel.asp?s=197
Piet van Dijken is echt een ras echte mongol http://www.rtvnoord.nl/profiel/profiel.asp?s=40
En daar is hij dan, de flapdrol die ik bedoelde
Martin Drenth denkt dat hij altijd zo extreem leuk is (ja als het einde van het filmpje nadert).
http://www.rtvnoord.nl/profiel/profiel.asp?s=231
Representatief.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:34 schreef xminator het volgende:
[..]
Zien er allemaal als mongolen uit
Niet geheel mee eens, harma mag er zijnquote:Op maandag 21 januari 2013 13:34 schreef xminator het volgende:
[..]
Zien er allemaal als mongolen uit
Baas? eerder een grafzerk, heb je wel eens een interview van hem gezien? normaal lopen kan hij ook al niet...quote:
tuurlijk, rtv noord staat hier elke dag aanquote:Op maandag 21 januari 2013 13:36 schreef Chandler het volgende:
[..]
Baas? eerder een grafzerk, heb je wel eens een interview van hem gezien? normaal lopen kan hij ook al niet...
Nou euh.... sterkte dan maar als hij er weer eens op is... ik zap dan snel naar OOGTV!quote:Op maandag 21 januari 2013 13:37 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
tuurlijk, rtv noord staat hier elke dag aan
quote:Op maandag 21 januari 2013 13:26 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
GC / gele sneeuw? zonder pis
dat bedoel ik dus, OOGTVquote:Op maandag 21 januari 2013 13:38 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nou euh.... sterkte dan maar als hij er weer eens op is... ik zap dan snel naar OOGTV!
oosterpark, ken dat hele klooster van jou nietquote:Op maandag 21 januari 2013 13:42 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Waar is nou die foto genomen GT ?!
alleen is rtv noord wel de best bekeken regionale zender van nederland en blijven de kijkcijfers alleen maar groeienquote:Op maandag 21 januari 2013 13:43 schreef nietzman het volgende:
Ach, OOG is een stelletje prutsers, maar laten we wel wezen; RTV Noord is het afvalputje van OOG.
Noord is waar je terecht komt als je als OOG-er niets kan, OOG kan op z'n minst nog eens een 'stepping stone' naar grotemensenmedia zijn.
Ohw xdquote:Op maandag 21 januari 2013 13:43 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
oosterpark, ken dat hele klooster van jou niet
paddepoelquote:Op maandag 21 januari 2013 13:47 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ohw xd![]()
Pfff zit ik dan afgezonderd in P'poel![]()
Fixed.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:45 schreef GrunnigsTrots het volgende:
alleen is rtv noord wel de best bekeken regionale zender van nederland Groningen.
Nou voor een student een hele benedenverdieping is toch niet verkeerd dacht ikquote:
Is dat zo een programma waar ze in een auto met camera door de stad rijden?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:46 schreef GrunnigsTrots het volgende:
klinkt mss vreemd maar "rondje noord" bijvoorbeeld kan ik uren naar kijken
maar heb meestal gewoon tot 6 uur rtv noord erop omdat er tot 6 uur radio op de tv is.
nogmaals, ben een radiomens
Het is maar hoe serieus je het AD neemtquote:Op maandag 21 januari 2013 13:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Fixed.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)campaign=Cookiecheck
dat is de auto van google mapsquote:Op maandag 21 januari 2013 13:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Is dat zo een programma waar ze in een auto met camera door de stad rijden?
door de regio jaquote:Op maandag 21 januari 2013 13:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Is dat zo een programma waar ze in een auto met camera door de stad rijden?
ADquote:Op maandag 21 januari 2013 13:54 schreef Chandler het volgende:
[..]
Het is maar hoe serieus je het AD neemtmaar zal ongetwijfeld kloppen aangezien de helft van de vriezen geen Nederlands verstaat
Maar daar zit de camera op de autoquote:Op maandag 21 januari 2013 13:54 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
dat is de auto van google maps
Ingebouwd?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Maar daar zit de camera op de auto. RTV Noord-Holland heeft zo een programma rijden ze met een auto rond waarin een dashcam zit ingebouwd.
Zonder dollen hebben de Friezen in mijn ogen wel de hoogste production values van alle regionale omroepen.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:54 schreef Chandler het volgende:
Het is maar hoe serieus je het AD neemtmaar zal ongetwijfeld kloppen aangezien de helft van de vriezen geen Nederlands verstaat
quote:
Geen idee, kijk niet naar Fryslan TVquote:Op maandag 21 januari 2013 14:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Zonder dollen hebben de Friezen in mijn ogen wel de hoogste production values van alle regionale omroepen.
Lol. Dat wist ik niet. Waarom is het dan geen taal zoals Fries?quote:
Jezusquote:Op maandag 21 januari 2013 12:10 schreef GrunnigsTrots het volgende:
faaljustitie altijd weerhttp://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=117234
en onder "faaljustitie" komt ook gewoon geen rood lijntje
Das wel een mooie baas. Elk jaar voor het criterium (wielerkoers) in Usquert (ook wel Oskwert) houdt hij een mooi weerpraatje wat nergens op slaat.quote:
Yup, en zo bere gezelligquote:
Dat heb ik alleen als er een vrouw achter het stuur zitquote:Op maandag 21 januari 2013 15:33 schreef GrunnigsTrots het volgende:
nog nooit zo nerveus in de auto gezeten
idd ja, de sparquote:
ik blijf ook lekker binnen vanaf nu, als het morgen weer zulk kutweer is zit ik iig goed.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:40 schreef Dromenvangertje het volgende:
zie er tegenop om te werken vanavondkomen toch geen gasten
Nja ik hoef maar 5 min te fietsen naar het restaurant waar ik werk, wat er nu 10 zullen zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik blijf ook lekker binnen vanaf nu, als het morgen weer zulk kutweer is zit ik iig goed.
maandag is zo kut omdat je eigenlijk wel boodschappen MOET doen, of bestellen maar das te duur
de wissels hebben er vandaag geen zin in. Heb zelf vandaag meegemaakt dat ik met Arriva een vertraging van een uur had op mijn normale planning. Moest onderweg twee keer overstappenquote:Op maandag 21 januari 2013 11:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:
blijf me nog steeds afvragen waarom treinen in hemelsnaam niet kunnen rijden met sneeuw
dat had ik een keer op Koninginnedag, toen betaalde de baas me om met de kinderen de stad in te gaan omdat er toch geen klanten kwamenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:45 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
Nja ik hoef maar 5 min te fietsen naar het restaurant waar ik werk, wat er nu 10 zullen zijn.
Maar dit wordt weer een avondje staan en naar de deur kijken en wachten op gasten
Wel makkelijk geld verdienen.
maar jij hebt toch gewoon een autoquote:Op maandag 21 januari 2013 15:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de wissels hebben er vandaag geen zin in. Heb zelf vandaag meegemaakt dat ik met Arriva een vertraging van een uur had op mijn normale planning. Moest onderweg twee keer overstappen
haha, nou wel fijn dat je zo'n baas hebtquote:Op maandag 21 januari 2013 15:48 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dat had ik een keer op Koninginnedag, toen betaalde de baas me om met de kinderen de stad in te gaan omdat er toch geen klanten kwamen
nopequote:Op maandag 21 januari 2013 15:49 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maar jij hebt toch gewoon een auto
neem aan dat je de stad niet vaak uitgaat?quote:
je moet goed plannen, maar dat is niet ergquote:Op maandag 21 januari 2013 16:00 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
neem aan dat je de stad niet vaak uitgaat?
want als volwassen vent alles met het openbaar vervoer doen is toch niet te doen
wel een rijbewijs zodat je waar nodig een auto kan huren?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet goed plannen, maar dat is niet erg
heb al ruim 10 jaar een rijbewijsquote:Op maandag 21 januari 2013 16:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
wel een rijbewijs zodat je waar nodig een auto kan huren?
ahquote:Op maandag 21 januari 2013 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb al ruim 10 jaar een rijbewijs
ook net voorbij de vangrailsquote:Op maandag 21 januari 2013 16:15 schreef GrunnigsTrots het volgende:
http://112groningen.nl/Gr(...)t-bij-boterdiep.html spannend
die hele site staat vol blikschade en auto's in de sloot vandaag
ik ben ook 2 keer gaan glijden net, 1 keer echt op 2 cm na ofzo op een geparkeerde auto gegaanquote:Op maandag 21 januari 2013 16:18 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
ook net voorbij de vangrailsals ie een stukkie eerder was uitgegleden was hij niet op het ijs gekomen
Kwam er vanmiddag nog 1 tegen die ongeveer 50 kilometer per uur reed in een 30km zone, terwijl het natuurlijk super glad wasquote:Op maandag 21 januari 2013 16:38 schreef GrunnigsTrots het volgende:
http://112groningen.nl/Gr(...)val-op-kruising.html
teller zou nog wel eens op 3 kunnen komen te staan
lol, die bejaarden altijd op de weg![]()
http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=117239
En dat is waar? toch niet de wijert, hier wonen alleen maar nettequote:Op maandag 21 januari 2013 17:35 schreef TheHappyPrince het volgende:
Gatverredamme, net een vieze vent die op zn hurken in de sneeuw voor ons huis gaat pissen en weer wegfietst. Wat woon ik toch eigenlijk in een ransbuurt.
Omgeving Butjesstraat.. naam zegt eigenlijk al genoegquote:Op maandag 21 januari 2013 17:53 schreef Chandler het volgende:
[..]
En dat is waar? toch niet de wijert, hier wonen alleen maar nettemensen!
dan heb ik vast ook wel eens in jouw tuin/portiek gepistquote:Op maandag 21 januari 2013 17:53 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Omgeving Butjesstraat.. naam zegt eigenlijk al genoeg
Edit: niet dat ik denk dat ie vent hier woont, maar je hebt hier wel beschutting... en dat weten helaas alle fietsendieven, junks, dealers en zwervers.
quote:Op maandag 21 januari 2013 20:11 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dan heb ik vast ook wel eens in jouw tuin/portiek gepist
Ik was een tijdje geleden op een feestje van een vriend van me die in de Pausgang woont. Ligt er in de fietsenstalling naast z'n huis gewoon een junk te pittenquote:Op maandag 21 januari 2013 17:53 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Omgeving Butjesstraat.. naam zegt eigenlijk al genoeg
Edit: niet dat ik denk dat ie vent hier woont, maar je hebt hier wel beschutting... en dat weten helaas alle fietsendieven, junks, dealers en zwervers.
Een vent die buiten op zn hurken gaat pissen? Wtf? Op zn hurkenquote:Op maandag 21 januari 2013 17:35 schreef TheHappyPrince het volgende:
Gatverredamme, net een vieze vent die op zn hurken in de sneeuw voor ons huis gaat pissen en weer wegfietst. Wat woon ik toch eigenlijk in een ransbuurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |