Ik vind echt Gronings nooit echt te volgen, eigenlijk. Moet je echt mee opgegroeid zijn binnen je familie dan, denk ik.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik ook, maar verstond ze daarvoor ook al wel
quote:
Ik heb een groot deel van mijn jeugd in Ter Apel gewoondquote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik ook, maar verstond ze daarvoor ook al wel
ach, ik ben gewoon met ABN opgegroeid(werd thuis gesproken iigquote:Op maandag 21 januari 2013 12:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik vind echt Gronings nooit echt te volgen, eigenlijk. Moet je echt mee opgegroeid zijn binnen je familie dan, denk ik.
Ik ook ABN, maar zodra iemand echt plat Gronings begint te praten begrijp ik het echt niet, Fries en Drents ook niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:12 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ach, ik ben gewoon met ABN opgegroeid(werd thuis gesproken iig) en m'n moeder is een hagenees en ik kom ook uit het westen
maar ik versta elk dialect wel, alleen fries vertik ik natuurlijk
ik spreek trouwens (niet graag) vaak grunnigs, alleen toen ik in uithuizen woonde of op het land werkte ofzo.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:13 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik ook ABN, maar zodra iemand echt plat Gronings begint te praten begrijp ik het echt niet, Fries en Drents ook niet.
vrouwenquote:Op maandag 21 januari 2013 12:29 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
ja, kan ook 18 of 19 cm zijn
quote:
dat is piet van dijkenquote:Op maandag 21 januari 2013 12:55 schreef Chandler het volgende:
[..]wat een vervelend figuur is dat net zoals die reporter van tv noord die af en toe met zijn ADHD microfoon en camera mensen gaat intervieren.. (niet die bekende Nederlander)
Ja, mijn trein viel ook al uit. Heb de auto gepakt, dat was prima te doen. (N355)quote:Op maandag 21 januari 2013 11:25 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Vriendin van me stond net wel 30 min op lijn 11 te wachten op het Zuiderdiep, dus wel met vertraging.
En het blijft ook maar doorgaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:28 schreef Dromenvangertje het volgende:
d'r ligt hier echt gemiddeld bijna 20 cm, geen grap
Wat niet?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:08 schreef GrunnigsTrots het volgende:
snap het echt niet
[ afbeelding ]
laat maar, daar stond dus eerst een blauwe ford ka, en die was opeens geel dus ik dacht dat die sneeuw geel was maar is gewoon een andere auto inmiddelsquote:
hahahah watquote:Op maandag 21 januari 2013 13:25 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
laat maar, daar stond dus eerst een blauwe ford ka, en die was opeens geel dus ik dacht dat die sneeuw geel was maar is gewoon een andere auto inmiddels
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |