Queue kut-UIquote:Op zondag 20 januari 2013 23:58 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
kut eens op met die uiquote:Op zondag 20 januari 2013 23:58 schreef Tchock het volgende:
Zou toch zweren dat Salduz al geweest was, maar niet blijkbaar
eens met deze stelling.quote:
Mijn -beperkte- ervaring is dat 'ie het meestal wel redelijk doet als het niet daadwerkelijk sneeuwtquote:Op maandag 21 januari 2013 00:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoop dat de randstadrail morgen rijdt.
Hard en naar voor degenen die afvallen, maar puur vanuit je eigen perspectief is het natuurlijk altijd goed als de regels gehandhaafd wordenquote:Op maandag 21 januari 2013 00:58 schreef Keyos het volgende:
Denk dat we op de EUR een grote groep mensen kwijt zijn nu de resultaten van de hertentamens bekend zijn, die zijn écht vreselijk slecht gemaakt (volgens de officiële regels is het exit voor iedereen die geen 5 heeft op het hertentamen).
Inleiding rechtswetenschap: 31,1% voldoende
Inleiding privaatrecht: 24,8% voldoende
Als de regels straks gehanteerd worden zijn we nu 50 man kwijt, ik hoop maar dat dat gebeurd.
Je hebt maar één herkansing voor IRW of privaatrecht en je bent verplicht alles boven de 4 af te sluiten (want een 5 kan nog gecompenseerd worden, niet dat je blij mag zijn met een 5 op je lijst). Als je dus een 4 hebt staan voor één vak na een herkansing is het exit (maar ik heb de indruk dat ze minder streng gaan zijn dan de regels voorschrijven).quote:Op maandag 21 januari 2013 01:05 schreef Tchock het volgende:
Wat is het trouwens voor onzin dat je er uit ligt als je op het hertentamen geen 5 haalt?
Oh. Rare regelsquote:Op maandag 21 januari 2013 01:07 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je hebt maar één herkansing voor IRW of privaatrecht en je bent verplicht alles boven de 4 af te sluiten (want een 5 kan nog gecompenseerd worden, niet dat je blij mag zijn met een 5 op je lijst). Als je dus een 4 hebt staan voor één vak na een herkansing is het exit (maar ik heb de indruk dat ze minder streng gaan zijn dan de regels voorschrijven).
wát?quote:Op maandag 21 januari 2013 00:58 schreef Keyos het volgende:
de EUR een grote groep mensen kwijt zijn nu de resultaten van de hertentamens bekend zijn, die zijn écht vreselijk slecht gemaakt (volgens de officiële regels is het exit voor iedereen die geen 5 heeft op het hertentamen).
Inleiding rechtswetenschap: 31,1% voldoende
Inleiding privaatrecht: 24,8% voldoende
Klopt, ik vind het ook een vrij zware regel maar in de praktijk klopt de EUR zich op de borst met de maatregel omdat er na een pilot meer studenten hun P na jaar één hadden behaald dan normaal gesproken na twee jaar.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh. Rare regelsOp de UvA is het één herkansing per vak (laatste cijfer telt) en geen bachelor voor je alles voldoende hebt. Dat vind ik eerlijk gezegd logischer, vooral dat laatste
Ja, maar je kunt er dus ook uitgaan met alleen maar negens en één kutcijferquote:Op maandag 21 januari 2013 01:13 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, ik vind het ook een vrij zware regel maar in de praktijk klopt de EUR zich op de borst met de maatregel omdat er na een pilot meer studenten hun P na jaar één hadden behaald dan normaal gesproken na twee jaar.
Gelukkig ben je wel wat rotzooi kwijt na jaar één met deze maatregel, ik zie zoveel mensen rondlopen die nog geen voldoende hebben behaald terwijl zij in de praktijk vrijwel geen kans maken om jaar twee te halen.
dit.. als is het onwaarschijnlijk dat je als je 9éns haalt, dat je niet in 2 kansen een 5 kan halenquote:Op maandag 21 januari 2013 01:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt er dus ook uitgaan met alleen maar negens en één kutcijfer
Yep , daar kan ik mij dus boos om maken. Iemand die ik ken is waarschijnlijk gewoon niet goed genoeg voor de opleiding en heeft twee onvoldoendes behaald voor tentamen 1 & 2, na een gesprek krijgt ze gewoon twee extra herkansingen. Ik gun haar die herkansingen wel, maar je kan geen regels handhaven als je zelf uitzonderingen gaat maken voor een groep mensen die gewoon niet goed genoeg zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt er dus ook uitgaan met alleen maar negens en één kutcijfer
Ja. Dat is echt grote bullshit. Het is natuurlijk ook hypocriet beleid. Maar het komt op iedere universiteit wel voor hoor. Ik ken een gast die zijn BSA niet heeft gehaald op 20 punten en alsnog door mag van de commissie die daar over gaatquote:Op maandag 21 januari 2013 01:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yep , daar kan ik mij dus boos om maken. Iemand die ik ken is waarschijnlijk gewoon niet goed genoeg voor de opleiding en heeft twee onvoldoendes behaald voor tentamen 1 & 2, na een gesprek krijgt ze gewoon twee extra herkansingen. Ik gun haar die herkansingen wel, maar je kan geen regels handhaven als je zelf uitzonderingen gaat maken voor een groep mensen die gewoon niet goed genoeg zijn.
Straks ben ik één keer ziek voor een tentamen en verziek ik de herkansing, is het gewoon exit terwijl ik wel capabel ben.
Ook een leuk detail: van die twee herkansingen had er niemand een 8 of hoger, dat zegt ook wel wat over de groep herkansers.
Klopt, zeiken bij een commissie over problemen thuis e.d en je krijgt herkansingen terwijl het exit is als je niets doet.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Dat is echt grote bullshit. Het is natuurlijk ook hypocriet beleid. Maar het komt op iedere universiteit wel voor hoor. Ik ken een gast die zijn BSA niet heeft gehaald op 20 punten en alsnog door mag van de commissie die daar over gaatTerwijl andere mensen er gewoon uit knallen omdat ze het net niet redden. Maar die gingen niet zielig lopen doen.
Overigens ken ik ook iemand die zes herkansingen kreeg door maar te blijven janken, maar dat was op het hbo
Omdat ik mij gewoon zwaar kan irriteren aan onrecht en wanbeleid.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:30 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Waarom druk maken om de studievoortgang van anderen?
Welk onrecht?quote:Op maandag 21 januari 2013 01:31 schreef Keyos het volgende:
[..]
Omdat ik mij gewoon zwaar kan irriteren aan onrecht en wanbeleid.
Dat mensen zonder (in mijn ogen) goede reden een herkansing krijgen om wat voor reden dan ook (zal wel zijn voor het collegegeld), terwijl er straks mensen met meer potentie kunnen fluiten naar een extra herkansing.quote:
Waarom niet? Als anderen een andere behandeling krijgen dan jij zelf mag je daar best wat over zeggen, of in elk geval denken vind ik. Niet in de laatste plaats omdat de integriteit van jouw diploma net zo goed wordt afgerekend op de prestaties van anderen.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:30 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Waarom druk maken om de studievoortgang van anderen?
Ik ging slapen toen jij dit postte.quote:
Succes. Ik mag ook zo weer.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, ruim op tijd op de OMHP voor tentamen. Hopelijk ga ik 'm dit keer acen
Thanks, jij ook!quote:
Auto: ¤ 1.750 ofzo en 23 of 25, can't remember. Gewoon 1x examen. 10-daagse cursus, ik was binnen 3 weken klaar geloof ik.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:36 schreef Tchock het volgende:
Onderzoekje: kunnen jullie DM'en a) hoeveel jullie kwijt waren in totaal, b) hoe veel lessen je nodig had en c) hoe veel examens je hebt gedaan?
Geen gezeik met de sneeuw...op de motorquote:
Erg leuke film.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vond je van Pulp Fiction?Mijn lievelingsfilm
Niemand kan dat FD artikel lezen lbolle. Gaat zeker over de kaaiman-eilanden?quote:Op maandag 21 januari 2013 09:40 schreef Maharbal het volgende:
Ekte ekte bazen hebben gewoon RWD, dan geef je juist gas bij in plaats van aan die handrem te trekken.
FWD maar ach, die sneeuw maakt mij wel flink aan het grijnzen. Flink gas geven en de wielen onder je rond voelen gaan terwijl je geen reet vooruitkomt, handremmetjes aantrekken, gewone rem en dan doorglijden. Heerlijkquote:Op maandag 21 januari 2013 09:40 schreef Maharbal het volgende:
Ekte ekte bazen hebben gewoon RWD, dan geef je juist gas bij in plaats van aan die handrem te trekken.
Je kunt een gratis abo nemen en 10 artikelen per maand lezen, dikzak.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niemand kan dat FD artikel lezen lbolle. Gaat zeker over de kaaiman-eilanden?
Nou ja, ik ben toevallig redelijk bekend met de strengheid van zowel de examencommissie bij de EUR als die van de UvA, en het ligt ietsje gecompliceerder.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yep , daar kan ik mij dus boos om maken. Iemand die ik ken is waarschijnlijk gewoon niet goed genoeg voor de opleiding en heeft twee onvoldoendes behaald voor tentamen 1 & 2, na een gesprek krijgt ze gewoon twee extra herkansingen. Ik gun haar die herkansingen wel, maar je kan geen regels handhaven als je zelf uitzonderingen gaat maken voor een groep mensen die gewoon niet goed genoeg zijn.
Straks ben ik één keer ziek voor een tentamen en verziek ik de herkansing, is het gewoon exit terwijl ik wel capabel ben.
Ook een leuk detail: van die twee herkansingen had er niemand een 8 of hoger, dat zegt ook wel wat over de groep herkansers.
05:58.. De tiefus. In ieder geval succes met het tentamen (dat je nu aan het maken bent..).quote:
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de RuG. Persoonlijke 'problemen' kunnen je enige coulance (of extra herkansingen) opleveren. Voorwaarde is dat je dergelijke problemen van tevoren hebt gemeld.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben toevallig redelijk bekend met de strengheid van zowel de examencommissie bij de EUR als die van de UvA, en het ligt ietsje gecompliceerder.
Als er problemen zijn die van invloed kunnen zijn op je studievoortgang moet je dat bij de EUR al vroeg gemeld hebben. Hiermee kan je dan een extra herkansing krijgen bij een paar vakken of wat extra begeleiding. Hoewel dit voor een 'normale' student erg relaxed is (minder stress) is dit een doekje tegen het bloeden voor als er echt wat aan de hand is. Echter wil je iemand ook niet meteen al voor 5 jaar van de studie uitsluiten omdat papa thuis een tumor heeft.
Vroeger (6 jaar terug) was de UvA nog redelijk soepel in het verlenen van ' gratie' achteraf als studenten de moeite namen om uberhaupt met een verhaal aan te komen zetten. Een vriend van mij zijn oma is 3x dood gegaan, en hij heeft ook 3x respijt gekregen. Dit helpt je trouwens geen ene zak als je moeite hebt met het niveau. Het zorgt er eerder voor dat je extreem veel vertraging oploopt omdat je een studie blijft doen die niet bij je past. De jongen over wie ik het heb haalde oorspronkelijk zijn BSA niet, maar uiteindelijk ook zijn 5 jaar termijn niet (FEB) en studeert nu in zijn 8ste of negende jaar nog.
Tegenwoordig is, ook om die reden, de UvA behoorlijk streng als je niet van te voren al het probleem kenbaar gemaakt hebt. Echter, als je iets hebt dat het melden van te voren waard is dan is dat van invloed op je gehele studievoortgang. Een extra herkansing maakt dan veelal niet het verschil, maar kan de ellende enigszins verlichten. Het is niet echt iets om jaloers op te zijn.
op de motor kan je ook driftenquote:Op maandag 21 januari 2013 09:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Auto: ¤ 1.750 ofzo en 23 of 25, can't remember. Gewoon 1x examen. 10-daagse cursus, ik was binnen 3 weken klaar geloof ik.
Motor: iets van ¤ 1.500? 8x AVB (of 10) en 10x AVD. Gewoon 1x examen.
[..]
Geen gezeik met de sneeuw...op de motor. Waar ik driftend een bocht door kan moet jij bijna naast je motor gaan lopen. Soms kraam je echt zulke onzin uit.
[..]
Erg leuke film.
Gisteren ook Django Unchained gezien, erg erg toffe film
Jij woont toch al op kamers? Hoe zo zit je dan nog praktisch elke dag in de trein?quote:Op maandag 21 januari 2013 10:09 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb vanavond ook tentamen, ik ga maar extra vroeg met de trein.. ben bang dat de NS weer gaat falen
Jij ook succes. Hoeveel ECTS heb je al voor bedrijfskunde en rechten?quote:Op maandag 21 januari 2013 10:09 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb vanavond ook tentamen, ik ga maar extra vroeg met de trein.. ben bang dat de NS weer gaat falen
En daar kunnen zo nog vrij streng in zijn. Een kennis van mij (deed ook rechten trouwens) zat aan de EUR en was in mei depressief geworden en 5 weken onder behandeling gezet. Hierdoor miste hij drie tentamens en haalde zijn BSA niet. Is toen hij weer beter werd in bezwaar gaan, welke is afgewezen omdat hij of iemand anders dit had moeten melden toen het gebeurde en niet achteraf. Nou, dan ben je dus opeens voor 5 jaar uitgesloten van de studie terwijl je nog aan het herstellen bent.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de RuG. Persoonlijke 'problemen' kunnen je enige coulance (of extra herkansingen) opleveren. Voorwaarde is dat je dergelijke problemen van tevoren hebt gemeld.
Rechten nu 9 (van de 9) en bedrijfskunde 0 (van de 6 maar daar heb ik dus vandaag her van)quote:Op maandag 21 januari 2013 10:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jij ook succes. Hoeveel ECTS heb je al voor bedrijfskunde en rechten?
hoe kan je nu pas zo weinig punten hebben gehaald?quote:Op maandag 21 januari 2013 10:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Rechten nu 9 (van de 9) en bedrijfskunde 0 (van de 6 maar daar heb ik dus vandaag her van)
Klopt, ik zat afgelopen 2 week hele tijd in Nijmegen maar toen was ik gebanned. Moest toevallig dit weekend hier zijn want a) mam moest mijn kleren wassen b) afstandsbediening TV lag hier op een of andere manier? Moest fucking hele tijd opstaan fucking irritant. c) de katten wou ik nog knuffelen d) post even checken e) moest langs het werk dus ik zit eigenlijk weinig in de trein danquote:Op maandag 21 januari 2013 10:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij woont toch al op kamers? Hoe zo zit je dan nog praktisch elke dag in de trein?
Omdat ik nog maar een paar tentamens heb gemaakt en wat ik gemaakt heb, krijg ik pas donders laat terug.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoe kan je nu pas zo weinig punten hebben gehaald?
Aan de RuG ken ik een gevalletje 'geen zin in en kan het niet', die met ~35 punten gewoon door mocht naar het 2e jaar, daar heeft hij het eerste halfjaar maar net overleefd (icm Algemene Rechtswetenschap) en het tweede halfjaar jammerlijk gefaald.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
En daar kunnen zo nog vrij streng in zijn. Een kennis van mij (deed ook rechten trouwens) zat aan de EUR en was in mei depressief geworden en 5 weken onder behandeling gezet. Hierdoor miste hij drie tentamens en haalde zijn BSA niet. Is toen hij weer beter werd in bezwaar gaan, welke is afgewezen omdat hij of iemand anders dit had moeten melden toen het gebeurde en niet achteraf. Nou, dan ben je dus opeens voor 5 jaar uitgesloten van de studie terwijl je nog aan het herstellen bent.
Zit er nog meer in de pijplijn? Of is dit pas je eerste tentamen van de nieuwe reeks?quote:Op maandag 21 januari 2013 10:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Omdat ik nog maar een paar tentamens heb gemaakt en wat ik gemaakt heb, krijg ik pas donders laat terug.
Die 9 punten was van Inleiding rechtswetenschappen, mijn eerste tentamen.. en die kreeg ik pas afgelopen week terug
Eh staats en bestuurs moet ik nog terug krijgen, 9 puntjesquote:Op maandag 21 januari 2013 10:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zit er nog meer in de pijplijn? Of is dit pas je eerste tentamen van de nieuwe reeks?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |