abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_121758580
Link naar het vorige topic: Deel 34

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia’s 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia’s van boven komt (de roofvogel), worden cavia’s erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia’s prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico’s op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia’s spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia’s te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels…) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia’s drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia’s

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia’s zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia’s leven graag in een groep. Wie cavia’s gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto’s is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia’s staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ookwel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage ‘prrrrrrrrts’ laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia(‘s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia’s hebben vaak ‘de gekke vijf minuten’, wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia’s eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedinsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia’s zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptonen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 12:43:51 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_121758600
Oscar :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:45:51 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121758660
Oscar is echt een doortrapte photobomber ja :D
Cherrylips, ik wilde ze al heel lang en een vriendin van me had een nestje, ik mocht ze allemaal, om te kijken of ik ze leuk vind. De babies zijn twee heren en twee dames, voor de heren heb ik al een huisje gevonden, ze blijven nog drie weken hier natuurlijk. En ik kijk nog even of ik mama en dochters wil houden want ik vind ze best een beetje saai :@
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121760603
:D lopen ze niet te popcornen en te piepen? Die van mij ook niet namelijk :@
Tap tap tap
  woensdag 23 januari 2013 @ 09:27:05 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121925586

Lekker warm!
Hoi hont!

Van de babies is deze by far de liefste. Zodra ik iets in de kooi aan het doen ben zit ie op mijn hand zowat O+ Jammergenoeg is het een kereltje, anders hield ik deze en de moeder mss wel zelf.
Broertje:

En zusje :D

Van het andere zusje heb ik geen foto, het was al donker, ik grabbelde telkens dezelfde uit de grabbelton _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121926424
Die bruine teentjes O+
Mini-nijlpaardjes O+
Tap tap tap
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:12:23 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121926678
Het zijn echt kleine hippo's ja, en lekker zacht en warm O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121994468
Soms ben ik bang dat ik Knofje iets te hard knuffel O+

Tap tap tap
pi_122059600
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:27 schreef CherryLips het volgende:
Soms ben ik bang dat ik Knofje iets te hard knuffel O+

[ afbeelding ]
Hij lokt het ook wel uit...! O+
No matter how I treat my guests,
they always like my kitchen best!
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:54:30 #10
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_122077571


Het is duidelijk welke caaf de baas is met etenstijd :')
  maandag 28 januari 2013 @ 16:36:32 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122167794
Wat gebruiken jullie voor bodembedekker in de kooi eigenlijk?
Ik gebruik stro met daaroverheen een dikke laag katoenspul, maar dat is echt duur ( 10 euro per zak en met 1 zak doe ik twee weken :') ) en zwaar spul. Zaagsel vind ik niks.
Nog iemand tips? Ik vind het maar pisserds hoor.
De meisjes:

De jongens:

De jongens zijn zo leuk O+ , daar heb ik al een nieuw baasje voor die gaan samen weg.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 17:01:35 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_122168920
Hemparade! Onder andere te krijgen bij de Welkoop/Boerenbond
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122169610
Die mannetjes _O-

Ik gebruik BedXcel, stoft niet zo, meurt minder snel, keutels zakken naar de bodem.

http://www.topdiervoeders.nl/bedxcel-p-423.html
Tap tap tap
  maandag 28 januari 2013 @ 18:47:26 #14
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122175699
Oh dat ziet er goed uit Cherry Lips, is dat hard of zacht?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122175938
Het zijn gewoon kartonsnippers, in het begin zijn ze een beetje hard nog maar ik leg er nog wat hooi overheen en als ze erop gaan liggen wordt het wel geplet. Ik heb niet het idee dat ze het vervelend vinden. Ik had eerst aubiose en dat was best scherp. Het maakt ook meer herrie als ze gaan rennen :P
Tap tap tap
pi_122197038
Aubiose hier.
Kost 10 euro voor een baal van 25 kg.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_122202159
Wij gebruiken Plospan. Is samengeperst hout wat uit elkaar valt als er vloeistof opkomt. Als het dan vervangen moet worden veeg je het zo op :). Eigenlijk is het voor katten maar mooie laag stro erop en ze hebben nergens last van :)
pi_122215355
Ik las ergens dat zaagsel voor de bodem niet goed is voor cavia zijn luchtwegen. Is dit waar?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 15:52:37 #19
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122215407
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:51 schreef Tjik het volgende:
Ik las ergens dat zaagsel voor de bodem niet goed is voor cavia zijn luchtwegen. Is dit waar?
Ik wil het sowieso niet in mijn huis hebben, stoffige bende, lijkt me nooit gezond, logisch toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 29 januari 2013 @ 15:55:00 #20
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122215509
Ik twijfel nu tussen dat Bedxcel of deze Porta Pellis . Over dan Hempparade hoor ik ook veel slechte dingen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:43:23 #21
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_122229226
Mág een cavia ook hamstervoer eten? Ik ontdekte vanmiddag dat er nog een halve emmer hamstervoer staat van het hamstertje wat in de vakantie is overleden. Wil het dan niet puur gaan geven, maar mengen door het cavia voer wat ze normaal al krijgen. Zo op het oog zit er niets in wat ze normaal ook niet eten, maar even vragen hier kan nooit geen kwaad :D
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamGlenn ❤️ #TeamJimmy ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:05:12 #22
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_122230615
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:55 schreef oh-oh het volgende:
Ik twijfel nu tussen dat Bedxcel of deze Porta Pellis . Over dan Hempparade hoor ik ook veel slechte dingen.
gebruik al jaren Hemparade en nog nooit problemen gehad, hoor vaak dingen over paddestoelen die eruit zouden groeien, heb er nog nooit een gezien ook niet buiten. nee die eten ze niet op daar gaan ze haske dood van :P
Wel ooit een stukje (konijnen)bont ertussen gevonden :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 29 januari 2013 @ 21:16:51 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_122231446
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:05 schreef Nonneke het volgende:

[..]

gebruik al jaren Hemparade en nog nooit problemen gehad, hoor vaak dingen over paddestoelen die eruit zouden groeien, heb er nog nooit een gezien ook niet buiten. nee die eten ze niet op daar gaan ze haske dood van :P
Wel ooit een stukje (konijnen)bont ertussen gevonden :P
Hier ook nooit problemen met de Hemparade gehad. Ook geen paddenstoelen eruit gehad :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:28:03 #24
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_122232313
Wij gebruiken met veel plezier aubiose, wel met houtkorrels eronder voor de vochtopname.
pi_122233832
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:43 schreef Ireth het volgende:
Mág een cavia ook hamstervoer eten? Ik ontdekte vanmiddag dat er nog een halve emmer hamstervoer staat van het hamstertje wat in de vakantie is overleden. Wil het dan niet puur gaan geven, maar mengen door het cavia voer wat ze normaal al krijgen. Zo op het oog zit er niets in wat ze normaal ook niet eten, maar even vragen hier kan nooit geen kwaad :D
Zou ik niet doen. Caviavoer is specifiek samengesteld voor wat de cavia nodig heeft. Als je dan daar maar de helft van binnenkrijgt, lijkt me net te weinig..
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:00:39 #26
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_122234713
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:47 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Zou ik niet doen. Caviavoer is specifiek samengesteld voor wat de cavia nodig heeft. Als je dan daar maar de helft van binnenkrijgt, lijkt me net te weinig..
Mjah van die kant had ik het dus niet bekeken. Ik ging er vanuit dat het hamstervoer niet schadelijk zou zijn, maar had ff niet gedacht aan de halvering van het caviavoer dan....

Thanks! Ben toch ff blij dat ik het hier gevraagd heb :) We zoeken wel iemand met een hamster om het aan te doneren :)
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamGlenn ❤️ #TeamJimmy ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:28:33 #27
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122236675
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:05 schreef Nonneke het volgende:

[..]

gebruik al jaren Hemparade en nog nooit problemen gehad, hoor vaak dingen over paddestoelen die eruit zouden groeien, heb er nog nooit een gezien ook niet buiten. nee die eten ze niet op daar gaan ze haske dood van :P
Wel ooit een stukje (konijnen)bont ertussen gevonden :P
Ik lees over mijten die erin gevonden worden, huuuuuuu :o
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122238001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:00 schreef Ireth het volgende:

[..]

Mjah van die kant had ik het dus niet bekeken. Ik ging er vanuit dat het hamstervoer niet schadelijk zou zijn, maar had ff niet gedacht aan de halvering van het caviavoer dan....

Thanks! Ben toch ff blij dat ik het hier gevraagd heb :) We zoeken wel iemand met een hamster om het aan te doneren :)
Je kunt het in de tuin als vogelvoer gebruiken :P
Tap tap tap
pi_122576209
Goed, m'n cavia's. Het waren nooit zulke fluiters. Schijtlijsters.

Waar ik vorig jaar woonde: ze gaven geen kik als ik met groente kwam. Ze reageerden niet op geknisper uit de keuken, niks, nada, noppes.
Verhuisd. Ze piepten soms als je een bepaalde deur opendeed, naar de garage. Niet altijd, trouwens.
Sinds zaterdag wonen we weer ergens anders. En ja hoor, elke keer als ik iets van plastic verfrommel, slaan ze aan als een soort winkelalarm. Ik ben er blij mee O+
Nu hopen dat ze ooit eens minder bang worden. Het is echt niet normaal hoe bang ze zijn. Ze staan nu meer in de loop dan eerst, en elke keer als ik langsloop schieten ze door de kooi. Zielig, maar het zijn wel aanstellers hoor :{w hopelijk hoeven we nu niet meer te verhuizen in ieder geval.
Tap tap tap
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:32:50 #30
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_122585450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:25 schreef CherryLips het volgende:
Goed, m'n cavia's. Het waren nooit zulke fluiters. Schijtlijsters.

Waar ik vorig jaar woonde: ze gaven geen kik als ik met groente kwam. Ze reageerden niet op geknisper uit de keuken, niks, nada, noppes.
Verhuisd. Ze piepten soms als je een bepaalde deur opendeed, naar de garage. Niet altijd, trouwens.
Sinds zaterdag wonen we weer ergens anders. En ja hoor, elke keer als ik iets van plastic verfrommel, slaan ze aan als een soort winkelalarm. Ik ben er blij mee O+
Nu hopen dat ze ooit eens minder bang worden. Het is echt niet normaal hoe bang ze zijn. Ze staan nu meer in de loop dan eerst, en elke keer als ik langsloop schieten ze door de kooi. Zielig, maar het zijn wel aanstellers hoor :{w hopelijk hoeven we nu niet meer te verhuizen in ieder geval.
Mijn caafs hebben het geluid van de koelkast ook ontdekt. Dat bang zijn, herken ik ook wel een beetje. Vooral als ze los lopen in de kamer en ze horen een geluid wat ze niet kennen. Het is echt een eerste vluchtreactie, want erna komen ze al snel weer kijken.
pi_122585760
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:36 schreef oh-oh het volgende:
Wat gebruiken jullie voor bodembedekker in de kooi eigenlijk?
Ik gebruik stro met daaroverheen een dikke laag katoenspul, maar dat is echt duur ( 10 euro per zak en met 1 zak doe ik twee weken :') ) en zwaar spul. Zaagsel vind ik niks.
Nog iemand tips? Ik vind het maar pisserds hoor.
De meisjes:
[ afbeelding ]
De jongens:
[ afbeelding ]
De jongens zijn zo leuk O+ , daar heb ik al een nieuw baasje voor die gaan samen weg.
Oh ze zijn echt zo leuk!! O+
Is er in Nederland een fokker of iets voor skinny's?
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:04:16 #32
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122585832
Zijn er veel hoor, skinnyfokkers :D
De jongetjes gaan zondag verhuizen en ik twijfel nog of ik mama hou of wegdoe.
Ze blijven saai, ondanks dat ik denk dat ze voor cavia's vrij tam zijn, en mijn vogel gek op ze is :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122586713
Ik vind ze schattig en eng tegelijk :') Ik heb nog plek voor een monster maar ik ga denk ik toch voor een oldskool gladhaartje :D
Tap tap tap
pi_122586745
Voor mijn geen skinny's :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 22:49:34 #35
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122694096

_O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 10 februari 2013 @ 11:35:06 #36
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_122705862
Is het normaal dat de wat oudere caaf ( 1 jaar) een jongere caaf berijdt?
Het is nooit gebeurd tot vanochtend ineens.
Iemand tips?
pi_122824570
Mijn asperger-zeugje berijdt alles en iedereen. Volgens mij is het wel normaal gedrag :P
Tap tap tap
pi_122824609
Ik was net caviageluiden aan het opzoeken en kwam deze site tegen:
http://www.guineapigmanual.com/guinea-pig-sounds/

Onder bad sounds staat 'rumbling'. Ik dacht juist dat ze het dan lekker vonden :@ Dus ik Knofje de hele tijd kroelen :') Ze gaat dan ook als een pannekoek liggen en laat zich op d'r kont aaien, maar het betekent dus dat ze het helemaal niet leuk vindt? ;(
Tap tap tap
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:53:15 #39
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_122825427
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:30 schreef CherryLips het volgende:
Mijn asperger-zeugje berijdt alles en iedereen. Volgens mij is het wel normaal gedrag :P
Ik had het al een beetje rondgevraagd en blijkt idd normaal.
Het ziet er alleen raar uit. Het zijn 2 mannetjes :')
pi_122825863
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 22:49 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
ZO lief! Inderdaad net Nijlpaardjes zoals hier al eerder gezegd werd.. :D Ik vind ze er schattiger uitzien dan gewone harige cavia's..
Misschien... Ooit.... O+
pi_122829251
Ik was het wasrekje aan het opzetten.
Ze schrokken :@



Ik denk niet dat mijn cavia's ooit de blije, knuffelige en blije beestjes worden die ik bij anderen zie. Ze zijn vooral bang, bang en nog eens bang, na anderhalf jaar nog steeds. Niet alleen bij onverwachte geluiden, maar ook voor mij. Ze eten amper uit de hand: alleen als ik 's avonds met andijvie aan kom zetten staan ze soms in de rij. Maar even aaien? Nee, dan rennen ze hard weg. Laat staan oppakken. Bij het loslopen zitten ze negen van de tien keer angstig onder een tunneltje, met z'n drieën op elkaar gepropt.
Wat doe ik verkeerd? Ik haal ze er elke dag uit, aai ze regelmatig in de kooi als ik langs loop, laat ze uit de hand eten, etc

;(
Tap tap tap
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:48:50 #42
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122829658
Ik denk dat dat gewoon de aard van het beestje is hoor, bij konijnen net zo, en dan zijn cavia's over het algemeen sowieso wel schijteriger dan konijnen denk ik. Ik had dit nestje van 4, de mama is heeeeeeel tam en lief ook wel, zodra ik ga voeren komt ze het pakken uit mijn hand, ik kan haar zo aaien, ze vindt oppakken leuk en ze is heel vrij en niet bang als je haar op schoot hebt ook. Een van haar jongen, een van de kereltjes, was precies zo, het andere jongetje ietsje schrikkeriger maar wel als je hem eenmaal hebt ook heel relaxed, en de twee meisjes zijn een crime, die moet ik echt vangen, die zitten alleen maar te stressen als je ze vast hebt, daar kan ik echt niks mee, en zo waren ze vanaf 10 dagen oud en dan hebben de jonkies alle 4 dezelfde socialisatie gehad.
De jongetjes zijn afgelopen weekend verhuisd naar een meisje wat er echt heel blij mee is. De dames zijn nog bij mij, ik heb iemand die ze alledrie wil voor haar caviastal maar ik twijfel nog of ik de moeder niet zelf houd en dan een tamme oudere zeug erbij neem, ik zie haar ieg liever niet naar een foktoestand gaan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122831759
Degene die nu onderop zit is de Asperger, een enorme angsthaas die dominant is tegenover de caaf die nu op haar ligt :') en die het liefst de castraat de heel dag berijdt. Het is een moeilijk geval. Ik zat eraan te denken om ze een tijdje apart te zetten zodat ze dat angstige gedrag niet van elkaar over kunnen nemen.
De cavia's die ik vroeger had waren veel aanhankelijker en toen ging ik er als kind ruwer mee om :@
Tap tap tap
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:39:46 #44
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122831941
Sneu wel he, ze horen juist samen te zitten -O-
Ik snap ook niet waarom die jonge dames bij mij zo bang zijn, van hun moeder zien ze wel hoe het moet ieg.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122896308
Ik koop sinds een week of twee voorgesneden andijvie in zak, omdat die verse kroppen er zo verlept uitzien.
Ze piepten bij mij eigenlijk nooit om eten, maar als ik de lampen uit doe en deze zak pak... Dan gaat er drie keer een alarm af. En Beer staat dan met z'n voorpootjes op de rand van de bak, schaap ook maar dan achter het stuk met de tralies als een soort Hannibal Lecter en zelfs Knofje komt voorzichtig tevoorschijn.
Volgens mij zijn ze gewoon oost-Indisch bang.

Nomnomnom

Waarom leg ik het nog in een bakje?
Tap tap tap
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:20:50 #46
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122904400
:D Ik heb gisteren wel zo een krop andijvie gekocht, ze bedanken je voor de tip ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122982604
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik koop sinds een week of twee voorgesneden andijvie in zak, omdat die verse kroppen er zo verlept uitzien.
Ze piepten bij mij eigenlijk nooit om eten, maar als ik de lampen uit doe en deze zak pak... Dan gaat er drie keer een alarm af. En Beer staat dan met z'n voorpootjes op de rand van de bak, schaap ook maar dan achter het stuk met de tralies als een soort Hannibal Lecter en zelfs Knofje komt voorzichtig tevoorschijn.
Volgens mij zijn ze gewoon oost-Indisch bang.

Nomnomnom
[ afbeelding ]
Waarom leg ik het nog in een bakje?
_O- Herkenbaar, alsof er een soort mini-tornado in het hok heeft rondgewaard.. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zondag 17 februari 2013 @ 13:20:06 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_122983107
Ik heb een vrij groot stenen bakje. Dat krijgt meneer niet zomaar om :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 17 februari 2013 @ 14:32:27 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_122985995
Oh god, bloedbad hier net!! Meneer heeft op een of andere manier een nagel afgescheurd :X Gelukkig lijkt het weer gestelpt...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 18 februari 2013 @ 17:10:26 #50
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123036488
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik koop sinds een week of twee voorgesneden andijvie in zak, omdat die verse kroppen er zo verlept uitzien.
Ze piepten bij mij eigenlijk nooit om eten, maar als ik de lampen uit doe en deze zak pak... Dan gaat er drie keer een alarm af. En Beer staat dan met z'n voorpootjes op de rand van de bak, schaap ook maar dan achter het stuk met de tralies als een soort Hannibal Lecter en zelfs Knofje komt voorzichtig tevoorschijn.
Volgens mij zijn ze gewoon oost-Indisch bang.

Nomnomnom
[ afbeelding ]
Waarom leg ik het nog in een bakje?
Hier werkt alleen een stenen bakje. Anders gebruiken ze het als wc :')
pi_123041092
Ik heb zo'n eenvoudig wit bakje wat je standaard bij de dierenwinkel kan kopen en er zitten iedere keer poepjes in ook al heeft dat ding een best wel hoge rand.
Zou haast gaan denken dat ze het expres doen :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_123043992
Tijd voor een schone kooi. Om de beesten te entertainen neme men:

1) Een schaal met vreten.



Peterselie, paprika en spinazie op een bedje van fijngesneden andijvie.

2) Een krukje van Curver.

3) Drie doodsbange cavia's.



Men maakt de kooi schoon en kijkt af en toe achterom of de monsters al aan het feestmaal zijn begonnen.



'En dan onder het krukje vandaan komen? Oh HELL no!'

Men loopt even een andere kamer in en komt dertig seconden later terug en treft een slagveld aan.


Nomnomnom



En met een volle buik liggen ze nu voor pampus in hun schone kooi O+
Tap tap tap
  maandag 18 februari 2013 @ 20:15:00 #53
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123044322
:D O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 18 februari 2013 @ 20:18:50 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_123044574
Hier was het weer tijd voor de kappersbeurt!

Voor:


En na:


Mag ik nu dan eten? O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123046365
Haha er is niks meer van over :D Een harig worstje :o
Tap tap tap
  Moderator maandag 18 februari 2013 @ 20:50:12 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_123046444
Ja he! Ik knip altijd alles zoveel mogelijk weg, dan hoeft ie het zo weinig mogelijk te ondergaan. Want leuk vind ie het niet, maar hij is altijd helemaal blij als alle haar weer weg is :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 18 februari 2013 @ 21:24:54 #57
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_123048241
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:38 schreef CherryLips het volgende:
Ik was het wasrekje aan het opzetten.
Ze schrokken :@

[ afbeelding ]

Ow god, ik moest heel hard lachen om die foto! :@
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamGlenn ❤️ #TeamJimmy ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:08:27 #58
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123098160
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:09 schreef CherryLips het volgende:
Tijd voor een schone kooi. Om de beesten te entertainen neme men:

1) Een schaal met vreten.

[ link | afbeelding ]

Peterselie, paprika en spinazie op een bedje van fijngesneden andijvie.

2) Een krukje van Curver.

3) Drie doodsbange cavia's.

[ link | afbeelding ]

Men maakt de kooi schoon en kijkt af en toe achterom of de monsters al aan het feestmaal zijn begonnen.

[ link | afbeelding ]

'En dan onder het krukje vandaan komen? Oh HELL no!'

Men loopt even een andere kamer in en komt dertig seconden later terug en treft een slagveld aan.

[ link | afbeelding ]
Nomnomnom

[ link | afbeelding ]

En met een volle buik liggen ze nu voor pampus in hun schone kooi O+
Haha de tekst er ook bij. Culinaire hoogstandjes!

Hier verschilt het echt tussen de caafs. De oudste caaf weet al bij t openen vd koelkast hoe laat het is en gaat dan aan de tralies knagen omdat die weet dat die rond mag lopen :') Andere is nog wel bang, maar komt langzamer ook kijken.
  woensdag 20 februari 2013 @ 19:24:37 #59
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123129170
Vraagje: veranderen jullie ook wel is de inrichting in de kooi zelf? Huisje ergens anders dat soort dingen?
  Moderator woensdag 20 februari 2013 @ 20:02:12 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_123131329
Ja! Zorgt altijd even voor verwarring :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123132388
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:24 schreef Danielle83 het volgende:
Vraagje: veranderen jullie ook wel is de inrichting in de kooi zelf? Huisje ergens anders dat soort dingen?
Ja soms wel.
Ze gaan dan gelijk alles onderzoeken :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:24:33 #62
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123132625
Ik heb vandaag ook even een styling upgrade gedaan :P
Maar idd gelijk onderzoeken en die mafkezen springen ook op de huisjes nu :D
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:31:25 #63
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123202740


Kooi aan het verschonen in de keuken en die 2 stormen stiekem op het hooi af :')
pi_123202820
Wat een leukerdjes O+
Tap tap tap
  vrijdag 22 februari 2013 @ 17:07:51 #65
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123211413
quote:
0s.gmeeste mensen kunnen worden 3if Op vrijdag 22 februari 2013 13:33 schreef CherryLips het volgende:
Wat een leukerdjes O+
Ze zijn nu weer lief samen ipv dat de grootste op de kleinste rijdt :')
pi_123282652
Ik heb m'n monsters weer gesnoeid en hun nageltjes geknipt. Althans, dat was het plan. Maar bij Schaap ging iets mis en toen knipte ik in het leven van een nagel... Wat kan dat bloeden zeg! En toen begon ze te spartelen. Bloed tegen de muur, de vloer, de zitzak en in m'n gezicht. Niet dat het een enorm bloedbad was, maar dat gespartel had niet gehoeven van mij :')
Tap tap tap
pi_123285353
Wat een mental image :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 17:20:19 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_123286102
Deja vu :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123286399
Ik vind het trouwens niet zo tof dat mijn langhaar ineens gaat draaien als ik haar knip.
Voor je het weet zit die schaar in het oog.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_123292796
Ja dat doet Beer meestal ook, vandaag bleef hij heel netjes zitten. Vooral bij die spuuglok vind ik het eng. Hij heeft nu een kort pittig kapsel, het is net alsof hij een petticoat aan heeft :')
En toen ging ik bij Schaap het haar knippen, rent ze door het stapeltje haar van Beer heen, zat alles onder het haar. Ik doe Knofje van de week wel, we zijn even genoeg getraumatiseerd vandaag.
Tap tap tap
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 19:39:11 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_123292905
Herkenbaar, ik heb een soort houdgreep ontwikkeld :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123293406
Ja de houdgreep werkt goed :')
Pootjes in de lucht en knippen maar.

En wat veel haar komt er van die beesten af zeg.. ik kan er wel een trui van breien.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_123296826
En toch houden we van ze O+
Tap tap tap
pi_123296926
Amen _O_
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_123302427
Leuke cavia's.
  maandag 25 februari 2013 @ 09:26:11 #76
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123315724
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja de houdgreep werkt goed :')
Pootjes in de lucht en knippen maar.

En wat veel haar komt er van die beesten af zeg.. ik kan er wel een trui van breien.
Nagels knippen is hier ook een drama. De houtgreep werkt alleen ;)
Met haar knippen heb ik iets uitgevonden: Paar stukjes andijvie en hij blijft zitten. Hij bromt wel een beetje, maar verder geen drama :D
pi_123317343
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 09:26 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Nagels knippen is hier ook een drama. De houtgreep werkt alleen ;)
Met haar knippen heb ik iets uitgevonden: Paar stukjes andijvie en hij blijft zitten. Hij bromt wel een beetje, maar verder geen drama :D
met nagels knippen zijn ze dan wel weer braaf :')

Ooit had ik een cavia die legde ik op haar rug en zo bleef ze netjes liggen, ideaal!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:25:30 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123360680
Ik moet ook maar eens nagels gaan knippen.
Ik heb de jonge zeugjes te koop gezet trouwens, ik wil dr wel vanaf geloof ik _O-
Mocht er hier iemand een hele lieve skinny dame van 2 jaar willen hebben, dan mag ze gratis afgehaald worden, voor de mama zoek ik echt een heel erg leuk lief huisje, anders blijft ze maar :@
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 28 februari 2013 @ 09:46:35 #79
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123445285
Gisteren voor het eerst met de grootste caaf naar de dierenarts geweest. Hij maakte een raar rochelend geluid met ademhalen dus mijn eerste reactie was bellen voor een afspraak. Kom ik daar aan is er niks meer aan de hand :') Wel opgelucht, want was echt bang dat er iets zou zijn met de luchtwegen.
pi_123530382
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb m'n monsters weer gesnoeid en hun nageltjes geknipt. Althans, dat was het plan. Maar bij Schaap ging iets mis en toen knipte ik in het leven van een nagel... Wat kan dat bloeden zeg! En toen begon ze te spartelen. Bloed tegen de muur, de vloer, de zitzak en in m'n gezicht. Niet dat het een enorm bloedbad was, maar dat gespartel had niet gehoeven van mij :')
Als je cavia's met een donkere vacht hebt, hebben ze ook vaak zwarte nagels, het is dan niet te zien tot waar je de nagels eraf kan knippen. Bloeden dat het doet inderdaad, maar niet sproeien zoals jij beschrijft _O- . Doe je het niet dan groeien ze helemaal krom op den duur.
The distance between insanity and genius is measured only by success
  maandag 18 maart 2013 @ 23:32:49 #81
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_124233767
Wij hebben ook 2 cavia's, ze zijn ongeveer 6 maanden oud.
Nu merkte ik op dat eentje vieze oogjes heeft. Heb hem gecontroleerd en er zit een kleine bobbel, lijkt het rond zijn anus. Nu valt het ons op dat er ook minder gedronken wordt.
Iemand hier bekend mee?

Toch maar even langs de dierenarts van de week.
pi_124233858
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 11:26 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Als je cavia's met een donkere vacht hebt, hebben ze ook vaak zwarte nagels, het is dan niet te zien tot waar je de nagels eraf kan knippen. Bloeden dat het doet inderdaad, maar niet sproeien zoals jij beschrijft _O- . Doe je het niet dan groeien ze helemaal krom op den duur.
Ik heb ook een tweedehandsje en bij hem waren ze inderdaad helemaal krom gegroeid, ze zijn nu kort maar de duimpjes staan helemaal scheef.
Tap tap tap
pi_124305576
Ik lees hier trouwens vanalles over cavia's op stro. Dat wordt over het algemeen afgeraden. Stro is grof en hard en kan problemen opleveren ivm in ogen prikken etc. Daarnaast mochten ze het eten zijn het niet de juiste voeddingsstoffen. :)
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:04:47 #84
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_124313976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:47 schreef Lyssa het volgende:
Ik lees hier trouwens vanalles over cavia's op stro. Dat wordt over het algemeen afgeraden. Stro is grof en hard en kan problemen opleveren ivm in ogen prikken etc. Daarnaast mochten ze het eten zijn het niet de juiste voeddingsstoffen. :)
Stro was mij al bekend en ik denk de meesten hier ook wel :D
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:11:56 #85
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_124314468
Nav mijn verhaal hierboven..
Ga net kijken en hij ligt dood in zijn hok.. zijn broertje zit er maar sneu tegen aan..
Toch ziek geweest wss..
pi_124316022
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:32 schreef Mubassie het volgende:
Wij hebben ook 2 cavia's, ze zijn ongeveer 6 maanden oud.
Nu merkte ik op dat eentje vieze oogjes heeft. Heb hem gecontroleerd en er zit een kleine bobbel, lijkt het rond zijn anus. Nu valt het ons op dat er ook minder gedronken wordt.
Iemand hier bekend mee?

Toch maar even langs de dierenarts van de week.
Misschien krijgt ie geen of onvoldoende hooi. Dat is voor de spijsvertering. Onze eerste cavia ooit, 18 jaar terug ongeveer, kreeg geen hooi (wat zo'n beetje basisvoedsel is voor die beesten) en had last van opgepropte schijt, is daar ook aan dood gegaan op de lange termijn.

Jammer dat je caafje dood is :'(
The distance between insanity and genius is measured only by success
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:46:00 #87
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_124365346
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:11 schreef Mubassie het volgende:
Nav mijn verhaal hierboven..
Ga net kijken en hij ligt dood in zijn hok.. zijn broertje zit er maar sneu tegen aan..
Toch ziek geweest wss..
Echt heel sneu :{
pi_124685490
Ik had net de nagels van Schaapje de asperger geknipt. Op de rug gelegd, ze bleef netjes liggen. Nageltjes geknipt, ik draai haar om, ze springt tegen m'n buik op en ik denk nog, 'ah wat lief, ze wil in m'n nek kruipen.'
Maar nee, ze beet door m'n trui heen in m'n buik. Au. Cavia losgetrokken. Springt ze weer tegen me op, bijt nog een keer, en hard. Au, GVD! Daar schrok ze wel van, maar ze heeft door twee lagen kleren gebeten en nu heb ik een bloeduitstorting en twee bloedende wondjes op m'n buik. Wat is dat toch voor raar psychotisch gedrag? Ze was juist zo lief de afgelopen twee weken. Nu zit ze al de hele dag panisch in een hoekje haar zusje lastig te vallen en ze is weer heel schrikkerig. Ze vreet wel als een bootwerker en ze piept ook niet tijdens het poepen en d'r plas is niet rood, dus ik heb niet het idee dat ze ergens last van heeft. Ja, van mij waarschijnlijk.
Tap tap tap
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:17:51 #89
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_124687730
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik had net de nagels van Schaapje de asperger geknipt. Op de rug gelegd, ze bleef netjes liggen. Nageltjes geknipt, ik draai haar om, ze springt tegen m'n buik op en ik denk nog, 'ah wat lief, ze wil in m'n nek kruipen.'
Maar nee, ze beet door m'n trui heen in m'n buik. Au. Cavia losgetrokken. Springt ze weer tegen me op, bijt nog een keer, en hard. Au, GVD! Daar schrok ze wel van, maar ze heeft door twee lagen kleren gebeten en nu heb ik een bloeduitstorting en twee bloedende wondjes op m'n buik. Wat is dat toch voor raar psychotisch gedrag? Ze was juist zo lief de afgelopen twee weken. Nu zit ze al de hele dag panisch in een hoekje haar zusje lastig te vallen en ze is weer heel schrikkerig. Ze vreet wel als een bootwerker en ze piept ook niet tijdens het poepen en d'r plas is niet rood, dus ik heb niet het idee dat ze ergens last van heeft. Ja, van mij waarschijnlijk.
Dit klinkt als eem caaf die precies weet wat er aan de hand is als de nageltjes geknipt moeten worden. Normaal vond Diego het nooit erg om opgepakt te worden, maar hij heeft wat last van een waterig oogje en ik moet nu een zalfje smeren. Je raadt het al hij piept en bijt me ineens als ik hem wil oppakken. Hij weet precies wanneer iets niet leuks gaat gebeuren :')
pi_124688142
Maar Schaap is altijd gestoord met oppakken :P die is gewoon niet sociaal. Maar dit vond ik wel heel raar. En het is nog best pijnlijk :') misschien stond de wollige trui haar niet aan, net zat ze er ook al aan te sabbelen. Of ze is gewoon gek.
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 30 maart 2013 @ 18:34:03 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_124690322
Ik las je bericht en dacht: oh ja, nagels knippen moet ik ook nog doen. Maar dat is eigenlijk zonder kleerscheuren (voor beide kampen) gelukt! Dus da's weer mooi.

De vorige keer met haren knippen heeft meneer een nageltje afgescheurd (blijven hangen in m'n trui :@ ). Nu lijkt het erop dat dat nageltje niet terugkomt :o Hij heeft daar alleen een teentje. Ik moet zeggen dat ik dat niet erg vind. Zijn nagels zijn zo krom dat alles gekruld groeit. Dus eentje minder is geen ramp!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124717733
Haal ik net Schaap er weer uit (ik blijf hopen dat ze me een keertje tolereert) beginnen die andere twee spontaan te popcornen :') dat had ik ze al lang niet meer zien doen en ze gingen uit hun dak, die kooi stond echt te schudden op het tafeltje.
Arme Schaap :')
Tap tap tap
pi_124757374
Hoi

Tap tap tap
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:28:15 #94
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_124803183


Te grappig. Ene caaf springt op de leuning andere caaf kan t nog niet :')
pi_124803224
Die van mij zitten altijd te potten in een hoekje :')
Tap tap tap
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:31:32 #96
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_124803368
quote:
0s.gif Op dinsdag april 2013 19:29 schreef CherryLips het volgende:
Die van mij zitten altijd te potten in een hoekje :')
De langharige (Diego) klimt gewoon op mij zodat die op de leuning kan zitten. Vind die helemaal leuk.. De andere is nog niet helemaal gewend aan me en eet alleen npg uit mn handen en dat is het.
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 19:53:33 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_124804522
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:29 schreef CherryLips het volgende:
Die van mij zitten altijd te potten in een hoekje :')
Dat :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124813071
Ik heb sinds een week nieuw voer. Volgens mij is het goedgekeurd.



Het is echt AANVALLUUUUH als ik de bak bijvul. En Beer tolereert geen Schapen in zijn voerbak dus die is weggejaagd :@ Knofjes zijn blijkbaar wel oké.
De bak ligt ook om de haverklap ondersteboven. Ik ga hem echt niet steeds bijvullen. En dan zit je op de bank en denk je, wat hoor ik? Zitten ze tussen de bodembedekking te zoeken naar vreten O+
Tap tap tap
  woensdag 3 april 2013 @ 08:59:03 #99
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_124824071
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb sinds een week nieuw voer. Volgens mij is het goedgekeurd.

[ afbeelding ]

Het is echt AANVALLUUUUH als ik de bak bijvul. En Beer tolereert geen Schapen in zijn voerbak dus die is weggejaagd :@ Knofjes zijn blijkbaar wel oké.
De bak ligt ook om de haverklap ondersteboven. Ik ga hem echt niet steeds bijvullen. En dan zit je op de bank en denk je, wat hoor ik? Zitten ze tussen de bodembedekking te zoeken naar vreten O+
Wat voor bodembedekking gebruik je?
Ik ben bang dat zaagsel teveel stof afgeeft aangezien de caafs wel is last hebben van hun oogjes :(
pi_124824279
Dit is BedXcel, kartonsnippers. Stuift en stinkt minder snel.
Tap tap tap
  woensdag 3 april 2013 @ 11:29:18 #101
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_124827888
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:11 schreef CherryLips het volgende:
Dit is BedXcel, kartonsnippers. Stuift en stinkt minder snel.
Thanks! Ik ga is kijken of dat helpt. Ben alleen bang dat ze dat ook proberen om te eten. Kan dat geen kwaad? :D
pi_124828009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:29 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Thanks! Ik ga is kijken of dat helpt. Ben alleen bang dat ze dat ook proberen om te eten. Kan dat geen kwaad? :D
Hier knagen ze er soms nog aan, maar ze leven nog :P Het is gewoon karton. Soms zit er een snippertje papier tussen maar dat kan ook geen kwaad.
Tap tap tap
pi_124912865
Ik werd vanmorgen wakker met een onaangename verrassing, één van de twee cavia's was dood ;(

Nu heb ik dus álles helemaal schoongemaakt met bleek en heet water en nu zit de overgebleven cavia inmiddels weer in z'n eigen hok.

Maar hebben jullie tips hoe ik eventuele ziekten/bacteriën in de houten tunnels kan doden?
(het zijn van die buigzame wilgentunnels)

En nu mijn overgebleven beer van een maand of 5 alleen achterblijft, wat kan ik er dan het beste bij zetten? En hoe snel?
pi_124912907
Ik denk trouwens niet dat hij echt ziek was, oren/ogen en vacht zagen er goed uit en ook met alles schoonmaken vond ik alleen de gebruikelijke keutels maar ik wil natuurlijk geen risico nemen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:38:57 #105
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_124914936
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:35 schreef beach7 het volgende:
Ik denk trouwens niet dat hij echt ziek was, oren/ogen en vacht zagen er goed uit en ook met alles schoonmaken vond ik alleen de gebruikelijke keutels maar ik wil natuurlijk geen risico nemen.
Gecondoleerd ;( Hoe oud was het beestje?
Bij een beertje kun je het best een zeugje zetten, dat geeft de grootste kans op succes. Een ander beertje kan oo,k als ze allebei jong gaat dat soms goed, maar vaak genoeg ook niet. Is je caaf gecastreerd?
Het koppelen kan zover ik weet direct, maar ik zou dan eerst opnieuw de kooi goed schoonmaken omdat de geur dan neutraal is.

[ Bericht 6% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 05-04-2013 14:44:01 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_124915406
Dankje. Hij was nog geen jaar dus snap er niks van, gisteren was hij nog heel levendig.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer of dit beertje al gecastreerd was, dan moet ik even oude mailtjes terug zoeken, maar volgens mij wel.

Ik wacht sowieso even af om te kijken of deze t overleefd.
pi_124923548
Wij (vriendin en ik) zijn vandaag van 4 cavia's naar 15 cavia's en 3 konijnen gegaan :'). Dierenwinkel in de buurt ging op de fles en de dieren moesten verzorgd worden dus hebben we ze maar overgenomen :P
pi_125022739
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:39 schreef Tha_T het volgende:
Wij (vriendin en ik) zijn vandaag van 4 cavia's naar 15 cavia's en 3 konijnen gegaan :'). Dierenwinkel in de buurt ging op de fles en de dieren moesten verzorgd worden dus hebben we ze maar overgenomen :P
:o
Dat zijn er een hoop ineens :D
Gaat dat wel samen, geslachten gescheiden enzo?
Tap tap tap
pi_125022817
Ik heb trouwens nog steeds een heel angstig en dominant zeugje (mooie combi). Ze is heel gemeen tegen haar zusje, en ik weet dat het geen mensen zijn en het waarschijnlijk bij cavia's hoort, maar ik hoor regelmatig gedonder uit de woonkamer komen. Geren en heel hard gepiep en dan weet ik dat dat het kleine zeugje is. Dat er weer een pluk haar uit haar kont wordt getrokken. Ze moet steeds wegrennen voor de ander. Ze heeft volgens mij absoluut geen rust. En het dominante zeugje schrikt overal van en schiet dan als een malloot door de kooi, laat staan als ik haar op wil pakken. Alleen maar grote ogen en snel ademen en in een hoekje zitten. En ze heeft me laatst dus gebeten. Het is een raar beestje dat dus ook geen rust heeft. De castraat komt soms tussenbeide maar die kan haar ook niet altijd aan.
Heeft het zin om de lastige zeug apart te zetten en aan een andere castraat te koppelen ofzo? Ik heb eigenlijk geen zin in twee aparte kooien maar ik word hier helemaal gestoord van en ik vind het ook sneu voor de andere cavia's. Die zijn redelijk tam, maar die hysterica schiet steeds overal doorheen met dat neurotische gedrag.
Tap tap tap
pi_125026463
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds een heel angstig en dominant zeugje (mooie combi). Ze is heel gemeen tegen haar zusje, en ik weet dat het geen mensen zijn en het waarschijnlijk bij cavia's hoort, maar ik hoor regelmatig gedonder uit de woonkamer komen. Geren en heel hard gepiep en dan weet ik dat dat het kleine zeugje is. Dat er weer een pluk haar uit haar kont wordt getrokken. Ze moet steeds wegrennen voor de ander. Ze heeft volgens mij absoluut geen rust. En het dominante zeugje schrikt overal van en schiet dan als een malloot door de kooi, laat staan als ik haar op wil pakken. Alleen maar grote ogen en snel ademen en in een hoekje zitten. En ze heeft me laatst dus gebeten. Het is een raar beestje dat dus ook geen rust heeft.
Hebben ze een schuilplek? Wij hadden ook last van nerveus gedrag maar dat is echt omgeslagen ten er een huisje in stond. Een heel stuk rustiger waren ze toen ineens

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

:o
Dat zijn er een hoop ineens :D
Gaat dat wel samen, geslachten gescheiden enzo?
Jup. 3 ongecastreerde beren in 1 kooi zelfs ook nog verbazingwekkend. Ze zijn nog wel allemaal een beetje schrikachtig want andere omgeving met andere geluiden maar dat gaat steeds beter :)
pi_125026638
Ik heb twee wilgenbruggetjes maar ook dan is er vaak hommeles. Soms gaat het een hele tijd goed, maar dan krijgt ze het in haar bol en schiet ze van het ene bruggetje naar het andere, alsof ze niet wil dat het andere zeugje ergens zit. Ze zit vaak achter het wilgenbruggetje, in de hoek van de kooi. Het andere zeugje zit helemaal aan de andere kant van de kooi. En dan, uit het niets, schiet de hysterica tevoorschijn.

En als je haar wilt aaien dan schiet ze echt als een malloot alle kanten op, en piepen en klappertanden.
Tap tap tap
pi_125560873
Een van m'n cavia's (of meerdere) heeft een piepende maag ofzo :') net als bij mensen, dat je allemaal herrie uit je darmen hoort. Ze heeft het al een paar weken, ze schrikt er volgens mij zelf van. In eetlust en gedrag is verder niks veranderd, aan aangeboden voer ook niet. Ja, wacht, ik heb laatst brokjes van Hope Farms door hun voer gemengd, maar volgens mij had ze er daarvoor al last van.
Tap tap tap
  maandag 22 april 2013 @ 14:34:06 #113
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_125598335
Oh, die van mij doen niet anders dan borrelen enzo.. hebben er geen last van ook.
Ze zijn gister voor de tweede keer eventjes naar buiten geweest en vonden het prachtig!
Gewoon op schoot, maar ging prima.
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:30:03 #114
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_125633107
Borrelen heb ik ook wel is gehoord en zeker als ze te snel eten. Het zijn echt monsters als ze weten sat ze groenvoer krijgen :D
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:08:28 #115
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_125649004
Ook weer eens een update :)
Sinds het overlijden van zijn maatje is meneer niet meer bij onze konijnen weg te slaan :P

  dinsdag 23 april 2013 @ 19:34:45 #116
316232 Lutte
duimelut
pi_125650116
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:08 schreef Mubassie het volgende:
Ook weer eens een update :)
Sinds het overlijden van zijn maatje is meneer niet meer bij onze konijnen weg te slaan :P

[ afbeelding ]
Aan de ene kant sneu natuurlijk :* Maar het is een prachtig kiekje O+ Hebben de nijntjes 'm ook omarmd?
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:48:23 #117
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_125662524
Ja hoor :)

Caviahok is zelfs onbemand, hij kruipt altijd bij de konijnen. Van de week lagen ze met drieën lekker tegen elkaar te dutten in het zonnetje..

Ben nog altijd aan het twijfelen er nog eentje bij te nemen....
  woensdag 1 mei 2013 @ 10:04:46 #118
62419 CherryLips
chocoholic
pi_125934374
Even een tip tussendoor: bij de Action hebben ze hoeslakens voor mensen die veel zweten :9 maar die zijn ook handig als je je schoot en bank droog wilt houden met cavia's O+ Wel even nog een handdoek eroverheen doen, anders loopt de pies er zo af, maar ik had gister gewoon een droge broek O+
Tap tap tap
  woensdag 1 mei 2013 @ 10:49:16 #119
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_125935273
Even een vraagje: Laten jullie je caafs wel is een weekend alleen? Ik voel me wel schuldig als ik het doe :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:11:49 #120
62419 CherryLips
chocoholic
pi_125935818
Niet langer dan één nacht :@ Langste is van bijv. vrijdagochtend tot zaterdagavond en dat vond ik al vreselijk.
Tap tap tap
pi_125936724
quote:
5s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:49 schreef Danielle83 het volgende:
Even een vraagje: Laten jullie je caafs wel is een weekend alleen? Ik voel me wel schuldig als ik het doe :D
Dat gebeurt wel eens helaas. Schoonmoeder controleert dan wel het voer en water maar dat moet af en toe wel kunnen
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:00:51 #122
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_125937169
Ik heb wel een lieve mama die oppasser wilt spelen als ik langer weg ben. Weekend alleen lukt wel, maar voel me dan wel schuldig.
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:09:51 #123
62419 CherryLips
chocoholic
pi_125938782
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:44 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel eens helaas. Schoonmoeder controleert dan wel het voer en water maar dat moet af en toe wel kunnen
O ja, als ze wel eten krijgen vind ik het geen probleem. Ik kan ze er nu ook niet elke dag uitgebreid uithalen en knuffelen. Maar dat ze lang zonder groenten en hooi zitten vind ik erger.
Tap tap tap
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:12:29 #124
62419 CherryLips
chocoholic
pi_125938865
Ze hebben het hier ook heel zwaar. Heb kruiden besteld, ze vinden ze niet allemaal even lekker. Gedroogde peterselie blijft het lekkerst.
Ik had hooi gehaald en ze hadden alleen met tijm. Nou, dat is echt de bom hoor. Ik blijf het aanvullen.
Ik had van een handdoek een hangmat gemaakt. Daar gaan ze dus niet in, maar het is wel heerlijk om met z'n allen eronder te gaan liggen O+
Ik had gelezen dat ze bananenschil mochten. Knofje viel hem aan alsof ze nooit te eten kregen.

Verwende mutsen.
Tap tap tap
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:12:55 #125
316232 Lutte
duimelut
pi_125938873
quote:
5s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:49 schreef Danielle83 het volgende:
Even een vraagje: Laten jullie je caafs wel is een weekend alleen? Ik voel me wel schuldig als ik het doe :D
Ik ben zelf wel eens een paar dagen weg, maar dan is er altijd wel gewoon iemand thuis dus komt hij niks tekort. Mis 'm wel enorm :@

Echt een weekend alleen zou ik niet aandurven, dan gewoon iemand vragen om voor wat vers water, groente en hooi te zorgen :Y
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_125942751
quote:
5s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:49 schreef Danielle83 het volgende:
Even een vraagje: Laten jullie je caafs wel is een weekend alleen? Ik voel me wel schuldig als ik het doe :D
Ik heb ze wel eens meerdere keren alleen gelaten, maar nooit langer dan een nachtje.
Vind het toch wat eng :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 6 mei 2013 @ 13:08:23 #127
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126125511


:@
Tap tap tap
  maandag 6 mei 2013 @ 13:29:09 #128
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_126126245
quote:
[img]http://i.f:Dzine.net/p/0s.gif[/img] Op maandag 6 mei 2013 13:08 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]

:@
Te schattig dat haar :D
  maandag 6 mei 2013 @ 14:15:27 #129
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126128120
Die linker is nieuw, maar de zeugjes lopen haar enorm achterop en te pikken, vond net ook al een plukje haar :'( Hoop dat het uiteindelijk wel goed gaat, anders moet ze zo terug...
Tap tap tap
pi_126128149
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:08 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]

:@
Ahhhhhhwwww
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_126128167
Ik wil een nieuw jong zeugje erbij.. alleen ben ik bang dat de andere nog autistischer en anti-socialer worden dan ze nu eigenlijk al zijn :') _
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:40:30 #132
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126129051
Deze kleine is zoooo tam :D ik ben ook bang dat Schaap en co. haar verpesten :@
Ze zijn al goed bezig trouwens.
http://img.photobucket.co(...)E99C_zps3a1ec8a0.mp4
Tap tap tap
pi_126129344
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:40 schreef CherryLips het volgende:
Deze kleine is zoooo tam :D ik ben ook bang dat Schaap en co. haar verpesten :@
Ze zijn al goed bezig trouwens.
http://img.photobucket.co(...)E99C_zps3a1ec8a0.mp4
Het kan ook zijn dat ze goede invloed heeft op je bangerds :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:06:00 #134
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126185930
Het koppelen gaat echt voor geen meter. Knofje accepteert haar niet, zo zielig. Ik kan wel janken.
Tap tap tap
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:33:39 #135
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_126190909
quote:
0s.gif [ dinsdag 7 mei 2013 20:06 schreef CherryLips het volgende:[/b]
Het koppelen gaat echt voor geen meter. Knofje accepteert haar niet, zo zielig. Ik kan wel janken.
Kan ik me echt voorstellen. Weet je al wat je nu gaat doen?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:40:33 #136
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126191372
Op het caviaforum zeggen ze dat het wel even kan duren en dat het wel logisch is dat de onderdanige caaf haar plek in de rangorde wil verdedigen, maar ik weet niet of ik ze vannacht bij elkaar laat zitten of dat ik ze toch weer uit elkaar moet halen. Maar als ik ze uit elkaar haal, kan ik morgen weer opnieuw beginnen. En ik heb stiekem ook geen zin in twee losse bakken (want dan moet er weer een castraat bij, want Knof en Schaap hebben een castraat nodig en dan blijf ik aan de gang).
Ik zag overal op internet leuke cavia-groepjes en dat wil ik ook, al jaren. Maar ik heb weer een bijzonder stel hoor.
Tap tap tap
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:49:01 #137
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_126191925
quote:
0s.gif Op 7 mei 2013 21:40 schreef CherryLips het volgende:
Op het caviaforum zeggen ze dat het wel even kan duren en dat het wel logisch is dat de onderdanige caaf haar plek in de rangorde wil verdedigen, maar ik weet niet of ik ze vannacht bij elkaar laat zitten of dat ik ze toch weer uit elkaar moet halen. Maar als ik ze uit elkaar haal, kan ik morgen weer opnieuw beginnen. En ik heb stiekem ook geen zin in twee losse bakken (want dan moet er weer een castraat bij, want Knof en Schaap hebben een castraat nodig en dan blijf ik aan de gang).
Ik zag overal op internet leuke cavia-groepjes en dat wil ik ook, al jaren. Maar ik heb weer een bijzonder stel hoor.
Bij mij heeft t sowieso een tijdje geduurd voordat ze elkaar geaccepteerd hadden. Zelfs ook gehad dat ik happen uit het haar van Luca vond. Bij mij heeft het gewerkt door niet 2 maar meerdere huisjes in de kooi te zetten en een kwestie van tijd. Hoop dat het lukt!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:52:16 #138
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_126192135
Ik had trouwens ook ergens gelezen dat als je ze nu uit elkaar haalt het moeilijker wordt dat ze elkaar accepteren.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:20:52 #139
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126194055
Ik heb er nu twee wilgenbruggen in gezet, een enorme pluk hooi erin en aan één kant van de kooi hangt een handdoek als een soort hangmat. Niet dat ze erin gaan, maar daar kunnen ze heerlijk onder liggen chillen. En twee voerbakjes. Ze zit nu vaak achter een van de voerbakjes in het hoekje want daar laten ze haar met rust. Ze gilt ook wel best snel hoor, soms terecht, soms omdat er een cavia in de buurt komt. Ze zijn dan ook erg groot. Ik kijk het vannacht even aan, ik slaap altijd met oordoppen in dus hopelijk vind ik morgen geen half aangevreten mini-caafje in de kooi :@
Tap tap tap
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:39:56 #140
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_126205471
Hoe is het gegaan?
  woensdag 8 mei 2013 @ 09:03:49 #141
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126205847
Ze leeft nog :P Ik heb tot twee uur wakker gelegen, hoorde regelmatig gepiep maar heb toen oordoppen in gedaan :@ Vanmorgen lijken ze rustiger te zijn, of ze zijn gewoon heel moe van het gedonder want ze liggen alle vier gestrekt op zo'n manier dat ik net even de ademhaling moest controleren.

En dan ritsel je met plastic en zit de kleinste het hardst te schreeuwen O+ Dus zo hoort een cavia zich te gedragen... Deze komt gewoon bij een pretnestje vandaan, is elke dag meerdere keren opgepakt door kinderen en dat is te merken. M'n andere cavia's komen bij een fokker vandaan waar ze er volgens mij niet vaak uit zijn gehaald want die gilden de boel bij elkaar en het duurde ruim een jaar voor ze om eten gingen piepen.
Tap tap tap
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:34:49 #142
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_126208219
Ik denk echt dat het een kwestie van tijd is. Hier heeft het ook een paar weken geduurd voordat Diego een beetje er aan ging wennen dat hij niet meer alleen is. Af en toe laat hij nog steeds zien wie de baas is door op de kleine te gaan rijden :')
pi_126358403
Knofje is nog steeds behoorlijk agressief naar de nieuwe toe, dit gaat hem niet worden :') de nieuwe heeft allemaal bijtwondjes op de kont. Beer is haar Grote Liefde dus nu zitten die met hun tweetjes. Ze kruipt helemaal onder z'n haar en ze eet alleen wat hij eet O+





Tap tap tap
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 19:34:33 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_126358573
Oooh was schattig zo met Beer O+ is het geen optie om de nieuwe met Beer te laten, en Knof samen met Schaap?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_126358934
Ja zo zitten ze nu ook, nu 'even' een flat maken. Dat wordt alleen heel onhandig als ze uit logeren gaan want niemand is zo gek om twee grote kooien in huis te nemen. En ik heb Beer destijds genomen om Schaap en Knofje te vergezellen want die liggen elkaar niet zo, maar nu ze een grote kooi hebben valt het mee. Alleen Knofje is een beetje sip, of ik verbeeld het me, nu Beer ergens anders zit.
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 19:44:36 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_126359059
Mijn 'oppas' krijgt ook altijd twee kooien in huis. Want konijn en cavia. Vind ze geen probleem O+ de schat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_126359475
Lief O+
Ik heb Beer net weer even bij Schaap en Knofje gezet, beginnen ze met hun drieën te popcornen :')
Moet ik er zo zeker nog een gecastreerde beer bij nemen voor Otje apart? :')
Waarom kan dat dan ook weer niet gewoon samen, vrede op aarde enzo, pffff.
Tap tap tap
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:33:53 #148
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_126370039
Even een heule rare vraag aan diegene die ook wel witlof geven aan hun cavineetjes..

Ik zit elke keer braaf alleen de buitenste bladeren te voeren want hart en kontje eet ik zelf ook niet. Maar zit me net te bedenken dat hun dat misschien juist wel lusten? :? Dusse... geven jullie gewoon de hele witlof of maken jullie er ook een 3 sterren maaltijd van door binnenste en kontje er uit te laten?

:')
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamGlenn ❤️ #TeamJimmy ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_126370818
Ik geef ze gewoon alles. Doe ik bij de andijvie ook :P
Tap tap tap
pi_126376804
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:33 schreef Ireth het volgende:
Even een heule rare vraag aan diegene die ook wel witlof geven aan hun cavineetjes..

Ik zit elke keer braaf alleen de buitenste bladeren te voeren want hart en kontje eet ik zelf ook niet. Maar zit me net te bedenken dat hun dat misschien juist wel lusten? :? Dusse... geven jullie gewoon de hele witlof of maken jullie er ook een 3 sterren maaltijd van door binnenste en kontje er uit te laten?

:')
Ik geef alles en alles gaat hier ook schoon op :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 13 mei 2013 @ 21:39:59 #151
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_126451962
Hier geef ik alles en het worden steeds meer groentemonsters die net doen alsof ze nooit wat krijgen :')
  Eindredactie Games dinsdag 14 mei 2013 @ 07:58:36 #152
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_126464916
Ik flikker er van.alles in war ze mogen hebben. Als ze het laten liggen komt het toch wel een keer op en anders verdwijnt het wel op een andere manier :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_126913064
Beer loopt Otje steeds te verkrachten :( Alhoewel, verkrachting, ze lopen allebei te brrr'en. Het kleine ding is zeven weken oud en Beer weegt anderhalve kilo, het ziet er gewoon niet uit :') Knofje moet d'r nog steeds niet trouwens. Ik zet de hele bups nog weleens bij elkaar op een neutrale plek, maar dan begint het gedonder gelijk weer. En Otje is zo'n watje, die loopt alleen te gillen en doet niks terug. Niet dat ze moeten matten en het bloed in de rondte vliegt, maar als ze nou eens van zich afbeet, liet Knofje haar misschien met rust. Ze laat gewoon over zich heen walsen.

Ik heb ze nu trouwens kartonnen trays en doosjes gegeven, wat een pret hebben ze ermee. Simpele zielen.
Tap tap tap
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:40:55 #154
391319 dolcefarniente
gewoon dóen!
pi_126934168
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:33 schreef Ireth het volgende:
Even een heule rare vraag aan diegene die ook wel witlof geven aan hun cavineetjes..

Ik zit elke keer braaf alleen de buitenste bladeren te voeren want hart en kontje eet ik zelf ook niet. Maar zit me net te bedenken dat hun dat misschien juist wel lusten? :? Dusse... geven jullie gewoon de hele witlof of maken jullie er ook een 3 sterren maaltijd van door binnenste en kontje er uit te laten?

:')
Gewoon de hele witlof. Paprika's ook in zijn geheel inclusief pitjes en steeltje. Tenslotte hebben ze in de vrije natuur ook geen groenschilmesje bij zich ;-)

Maar die van mij zijn in een vorig leven vuilnisvat geweest. Ze consumeren alles. Eéntje vrat zelfs de vinger van mijn zoon aan. Maar goed, die had net 5 minuten eerder tomaten gesneden dus dat was een beetje eigen schuld ;-)
No matter how I treat my guests,
they always like my kitchen best!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:46:01 #155
391319 dolcefarniente
gewoon dóen!
pi_126934290


Volgens mij staat er net buiten beeld een enorme schaal versgesneden groente...! O+
No matter how I treat my guests,
they always like my kitchen best!
pi_127109166
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:46 schreef dolcefarniente het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens mij staat er net buiten beeld een enorme schaal versgesneden groente...! O+
Wow!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:17:57 #157
62419 CherryLips
chocoholic
pi_127109645
Tap tap tap
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:14:26 #158
391319 dolcefarniente
gewoon dóen!
pi_127127696
En kijk eens wat ik vond...? Er is werkelijk een filmpje van!

No matter how I treat my guests,
they always like my kitchen best!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:19:02 #159
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_127127971
Mijn dochter had vorige week haar spreekbeurt op school over de Cavia... of ik even naar school wou komen met Timon en Pumba :D





Eigenlijk wou ze ze om half 9 al gelijk meenemen, spreekbeurt was om kwart voor 2 :D

10 over half 2 was ik dus op school met beiden mannen :D
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamGlenn ❤️ #TeamJimmy ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:23:50 #160
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127128283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:19 schreef Ireth het volgende:
Mijn dochter had vorige week haar spreekbeurt op school over de Cavia... of ik even naar school wou komen met Timon en Pumba :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Eigenlijk wou ze ze om half 9 al gelijk meenemen, spreekbeurt was om kwart voor 2 :D

10 over half 2 was ik dus op school met beiden mannen :D
Schattig! De truc met witlof werkt wel om ze stil te laten zitten ;)
pi_127198620
Mensen, ik word helemaal simpel van een van m'n cavia's. Ik doe nooit dieren weg, maar ik zit er nu serieus over na te denken. Ze zorgt al sinds ik haar heb voor gedonder in de tent (ik heb haar nu anderhalf jaar). Ze is bangbangbang, ze bijt, ze jaagt de anderen steeds op, ze lijkt wel psychotisch. Ze stuift de hele tijd door de kooi om niks - niet op de blije, popcornende manier, want dat doet ze ook heel soms. Dat is meer hupsen, dit is stuiven. Net heeft ze me weer in m'n nek gebeten. Ze piept soms als je haar oppakt, ze wil niet, ze haat alles en iedereen behalve de castraat, maar daar rijdt ze soms op en die is haar op een gegeven moment zat. En ik ben het beu :@ Ik ga denk ik nog een castraat voor Knofje kopen, twee aparte bakken, en dan gaat Schaap apart. Ze wil met niets en niemand wat te maken hebben, en Beer is haar beu dus haar weer aan een castraat koppelen... ik weet niet hoe lang dat goed gaat. Het is echt een gestoord beestje, en nu ik Otje en Beer samen zie, besef ik pas hoe cavia's horen te zijn. Geen hysterie. Af en toe gebrom, maar meestal vrede. Met Schaap is er alleen ruzie in de tent en Knofje mag niets van haar. Ze is territoriaal als de pest tegenover haar. Ze hoort in een donkere kamer zonder prikkels. Als de radio of tv aan staat, maakt ze steeds brr-geluidjes bij harde geluiden. Als ik achter de laptop in de woonkamer zit ook.

Maar ze wiept wel het hardst om eten als ik in de keuken bezig ben, ze heeft zo'n onwijs lief koppie en ze is lekker wollig, ze blijft netjes zitten als ik haar haren en nageltjes knip (uit doodsangst waarschijnlijk) maar wat moet ik nou met haar? ;(
Tap tap tap
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:11:26 #162
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127200316
Kan ik me voorstelle dat je nu niet meer weet wat je moet doen! Ik heb wel een paar tips met t bijten.. Oppakken met handschoenen aan en blazen in t gezichtje als de caaf bijt. Bij mij heeft het geholpen toen. Plus blijven oppakken. Mijn caafs zijn beiden geen fan van oppakken, maar ik blijf het proberen :') Het brommen herken ik trouwens ook. Vooral bij muziek en als je met sleutels rinkelt. Beetje dominant gedrag.
pi_127201259
Ik ben er gewoon even helemaal klaar mee, ik heb vier cavia's en niemand moet elkaar.
Tap tap tap
  vrijdag 31 mei 2013 @ 10:38:52 #164
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127241383
Aaah! Misschien komt het nog goed.
pi_127255019
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben er gewoon even helemaal klaar mee, ik heb vier cavia's en niemand moet elkaar.
Mijn beertje Doris was ook zo in het begin. Hij heeft zelfs een keer door mijn nagel heen gebeten, het bloed zat op de muur! Elke keer als hij me wilde bijten heb ik hem aan zijn kont geaaid. Vond hij niet fijn en op een gegeven moment was het hysterische gedrag over en heeft hij me nooit meer gebeten. Doris zat de eerste maand samen met een ander beertje in de kooi toen ze ineens uit het niets begonnen met vechten. De plukken en bloed vloog door de kooi. Het andere beertje is inmiddels overleden en Doris is nu alleen. Hij vindt het allemaal best en wil mij voor zichzelf hebben.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 20:04:29 #166
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127261290
Bij mij heeft toen het blazen en oppakken met leren handschoenen echt geholpen..
pi_127263749
Ik heb op dit moment een caafje met een twee plekjes.
Een op het mondje en een op het oor.

De dierenarts wist niet wat het was en nu heeft ze een pipet in de nek gekregen (schurftbehandeling).
Als dat niet aanslaat moet ze een anti-schimmelbehandeling ..

Een afkrabsel op het mondje en oor kan helaas niet.

Arm ding is pas twee maandjes oud.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 2 juni 2013 @ 19:02:31 #168
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127329008
Ik heb een hele rare vraag! Ik heb vers gras geplukt en de ene caaf vindt het doodeng. Hij ontwijkt het gras totaal in zn kooi. Iemand hier ervaring mee?
pi_127332820
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:02 schreef Danielle83 het volgende:
Ik heb een hele rare vraag! Ik heb vers gras geplukt en de ene caaf vindt het doodeng. Hij ontwijkt het gras totaal in zn kooi. Iemand hier ervaring mee?
Heb je dat gras goed gewassen? Misschien ruikt hij er iets aan?
  zondag 2 juni 2013 @ 21:24:35 #170
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127335179
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:38 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Heb je dat gras goed gewassen? Misschien ruikt hij er iets aan?
Ik heb het sowieso gewassen. Andere caaf vond het helemaal lekker.
pi_127335361
Wat een rare caaf! :) Dan heb ik geen idee waarom hij er zo op reageert.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:22:01 #172
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127398816
Ik weet het ook niet. Hysterie om niks :') Hoe gaat het met de caafs van Cherrylips en 4ever?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:26:05 #173
62419 CherryLips
chocoholic
pi_127398969
Schaap is nog steeds hysterisch, maar de psychose lijkt voorbij :')
Tap tap tap
  woensdag 5 juni 2013 @ 08:30:10 #174
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127430522
Dat klinkt iig iets beter :D
pi_127467337

Maar eens een foto van mijn mooie Tikkel. Wellicht herinneren mensen zich nog dat ik hier rond Kerst advies vroeg ivm met mijn zieke caafje Muffin...Hij heeft helaas 2013 net niet gehaald. Ik wilde Biscuitje niet te lang alleen laten zitten dus hebben we al snel Tikkel gehaald bij de caviaopvang in Hillegom. Hij en Biscuitje gaan goed samen, maar Biscuitje is de baas. Tikkel is grooot, ruim 1600 gram! En het is een goedzak, hij lebbert standaard mijn handen af :)
pi_127480000
Het zijn voor een leek leuke beestjes,beetje mini-konijnen. ;)

Duur in onderhoud en vragen ze veel aandacht? of is het allemaal: Zo lang ze hun eten op tijd krijgen en af en toe een knuffel heb je er geen omkijken naar.
pi_127480767
Ik vind ze best duur in onderhoud :D Maar dat kan ook aan mij liggen, dat ik ze verwen ofzo. En ik ben er ook best veel mee bezig, maar ik heb er dan ook vier. Ze zijn niet zindelijk en kakken tegen de klippen op, dus de kooi moet regelmatig schoongemaakt worden. Zaagsel wordt vrij snel vies, dus ik heb nu het duurdere BedXCel en zelfs dat begin ik nu al snel te ruiken. Of ik heb vieze cavia's, dat kan ook.
Ze krijgen twee keer per dag groenten, en die zijn ook best prijzig, vooral 's winters. Witlof, paprika en andijvie zijn favoriet, maar ook peterselie, komkommer, spinazie, schoon gras, tomaat, maïs, noem maar op. Er zijn een paar dingen waar ze niet tegen kunnen, zoals koolsoorten.
Ook moeten ze altijd vers hooi hebben.
Ze maken zelf geen vitamine C aan, dus dat halen ze uit het voer. In witlof en paprika zit veel vitamine C, en je kunt voer kopen waar het in zit. Dat voer kan best duur zijn, maar er zijn ook goedkopere varianten. Je kunt ze ook vitamine C-pilletjes geven van Roter of Kruidvat.

Elke dag moet je ze toch even knuffelen, anders worden ze ook niet tam. Ik heb er twee die nog heel schrikachtig zijn, altijd al geweest, en die worden echt niet rustiger. De andere twee staan op de rand van de kooi te schooien om eten. Die lopen ook de hele dag te piepen om vreten, het begint als ik 's ochtends naar de wc ga en als ik 's avonds laat thuiskom, fluiten ze ook als ik de voordeur binnenkom.

Op http://www.degrotecavia.nl/ staat vrijwel alle informatie :)
Tap tap tap
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:04:18 #178
62419 CherryLips
chocoholic
pi_127509773
Niet bewegen! Dit is een zeldzaam moment! Jut & Jul samen aan het ontbijt O+

Tap tap tap
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:34:33 #179
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127513934
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:04 schreef CherryLips het volgende:
Niet bewegen! Dit is een zeldzaam moment! Jut & Jul samen aan het ontbijt O+

[ afbeelding ]
Zo zien ze er wel echt schattig uit :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:44:11 #180
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127514272
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:52:02 #181
316232 Lutte
duimelut
pi_127525477
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:04 schreef M-etje het volgende:
[ afbeelding ]

Maar eens een foto van mijn mooie Tikkel. Wellicht herinneren mensen zich nog dat ik hier rond Kerst advies vroeg ivm met mijn zieke caafje Muffin...Hij heeft helaas 2013 net niet gehaald. Ik wilde Biscuitje niet te lang alleen laten zitten dus hebben we al snel Tikkel gehaald bij de caviaopvang in Hillegom. Hij en Biscuitje gaan goed samen, maar Biscuitje is de baas. Tikkel is grooot, ruim 1600 gram! En het is een goedzak, hij lebbert standaard mijn handen af :)
Hij heeft wel goede kleuren voor een Tikkel :D Mooi beestje O+ Maar wat vervelend van Muffin :*
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_127554303
:D Ik lees in de laatste regel de naam "muffin"en mijn oog valt op die witte cavia in de post daarboven.
Net een donsje op pootjes..

Gisteren was er op een tvzender een interview in een programma dat over dieren ging (waaronder cavia's) en een vrouw zat met zo een cavia op schoot bij een arts die zij heel emotioneel vertelde over de gebreken van haar cavia... Best wel apart om te zien die emotionaliteit en binding.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:18:53 #183
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127564807
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:04 schreef Iwanius het volgende:
:D Ik lees in de laatste regel de naam "muffin"en mijn oog valt op die witte cavia in de post daarboven.
Net een donsje op pootjes..

Gisteren was er op een tvzender een interview in een programma dat over dieren ging (waaronder cavia's) en een vrouw zat met zo een cavia op schoot bij een arts die zij heel emotioneel vertelde over de gebreken van haar cavia... Best wel apart om te zien die emotionaliteit en binding.
Het is ook echt een donsje :D Maar wel een grappige die overal inklimt.
  zondag 9 juni 2013 @ 13:34:47 #184
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_127579063
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:04 schreef CherryLips het volgende:
Niet bewegen! Dit is een zeldzaam moment! Jut & Jul samen aan het ontbijt O+

[ afbeelding ]
O+ Mooie beestjes
The distance between insanity and genius is measured only by success
  zondag 9 juni 2013 @ 17:56:38 #185
62419 CherryLips
chocoholic
pi_127587508
Dank je :P
Ze zijn echt gestoord, maar ze hebben hun momenten :P
Tap tap tap
pi_127645104


:9~ I want! Maar hij staat niet voor niets op de website richtigteuer.de
pi_127647454
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:38 schreef M-etje het volgende:
[ afbeelding ]

:9~ I want! Maar hij staat niet voor niets op de website richtigteuer.de
:o mooi!
Waarom haten mijn mormels elkaar nou :(
O wacht, er is nog ruimte eronder... *plaatje bookmarken*
Ik heb een handige vader :7

edit: ik heb een superwarme woonkamer, volgens mij wordt dit een broeikas :')
Tap tap tap
pi_127647549
Dikke paniek net trouwens. Ik had visite, breng ze naar de auto. Cavia's in paniek, want die denken dat ze eten krijgen (wanneer niet) en geven fluitconcert.
Ik kom een paar minuten later terug en word begroet door fluitconcert zodra ik de voordeur binnenkom.
Maar ik ga eerst douchen, dus weer dikke paniek want de lampen gingen vast uit.
Ik ben klaar met douchen, doe de lamp in de gang aan en daar sloegen ze weer aan :D

Dat was wel genoeg geëxperimenteer en heb ze toen maar eten gegeven :') Want ze krijgen anders nooit wat.
Tap tap tap
pi_127647785
quote:
edit: ik heb een superwarme woonkamer, volgens mij wordt dit een broeikas :')
Ja denk je? Ik zie wel een hoop ventilatiemogelijkheden hoor. En hij werkt met lades (meer foto's op meerschweinchenzuhause.de), volgens mij maakt 'ie supersnel schoon.

Ik ben benieuwd naar kritische opmerkingen bij deze kooi, want ik had afgelopen weekend een gesprek met een meubelmaker om te kijken of hij het na kon maken. Voor minder geld. Kooi op de foto kost namelijk bijna 1300,- euro!
pi_127647906
Het plexiglas schijnt heel duur te zijn. Voor ik Otje had wilde m'n vader ook één grote bak maken met aan de voorkant plexiglas, maar dat was vrij duur, ook om op maat te zagen. Je kunt ook dunner plexiglas nemen, maar dat buigt door, dus moet het uit twee of drie stukken bestaan. Wij vroegen ons juist af wat je met de bodem en het afkitten doet. Want het zijn vieze beesten, dus wat leg je op de bodem? Vinyl? En hoe voorkom je dat de urine eronder komt en gaat broeien in het hout? Welke kit gebruik je, waar ze niet aan gaan knagen? En wat als ze tegen het 'hout' gaan sproeien, krijg ik dat nog schoon?
Vragen, vragen ;(
Tap tap tap
pi_127648402
Thnx voor je opmerkingen CL! Het plexiglas bij deze kooi is nog altijd goedkoper dan het glas...Het plexiglas wordt gebruikt om de lades te maken, en daarmee is het hout ook gelijk beschermd. Hoekjes e.d. worden afgezet met een metalen profiel. De meubelmaker had het erover om de lades te maken van trespa omdat hij daar nog een stuk van had staan...Da's keihard en zelfs af te spuiten met een hogedrukspuit. Ik heb hier zelf al een uitloop uit de kooi die mijn vader heeft gemaakt (hoera voor handige vaders!). Hij heeft daarvoor betonplex gebruikt en ik heb dat ding nu zo'n twee jaar in gebruik. Geen knaagsporen en geen ingetrokken urine (maar het is ook duur). Ter verduidelijking van het ladensysteem:

  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:47:11 #192
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_127655084
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:35 schreef M-etje het volgende:

[..]

Ja denk je? Ik zie wel een hoop ventilatiemogelijkheden hoor. En hij werkt met lades (meer foto's op meerschweinchenzuhause.de), volgens mij maakt 'ie supersnel schoon.

Ik ben benieuwd naar kritische opmerkingen bij deze kooi, want ik had afgelopen weekend een gesprek met een meubelmaker om te kijken of hij het na kon maken. Voor minder geld. Kooi op de foto kost namelijk bijna 1300,- euro!
* Ireth spuigt koffie uit.... *hoestbui*
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamGlenn ❤️ #TeamJimmy ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_127655156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:54 schreef M-etje het volgende:
Thnx voor je opmerkingen CL! Het plexiglas bij deze kooi is nog altijd goedkoper dan het glas...Het plexiglas wordt gebruikt om de lades te maken, en daarmee is het hout ook gelijk beschermd. Hoekjes e.d. worden afgezet met een metalen profiel. De meubelmaker had het erover om de lades te maken van trespa omdat hij daar nog een stuk van had staan...Da's keihard en zelfs af te spuiten met een hogedrukspuit. Ik heb hier zelf al een uitloop uit de kooi die mijn vader heeft gemaakt (hoera voor handige vaders!). Hij heeft daarvoor betonplex gebruikt en ik heb dat ding nu zo'n twee jaar in gebruik. Geen knaagsporen en geen ingetrokken urine (maar het is ook duur). Ter verduidelijking van het ladensysteem:

[ afbeelding ]
Zo handig is m'n vader nou ook weer niet :D

Vroegah hadden we ook een caviaflat (we hadden drie beertjes... niet handig) en daar bestond de onderkant simpelweg uit lades die je eruit kon halen. Misschien dat dat een idee is, in ieder geval voor de onderste kooi, anders kun je die bak niet fatsoenlijk schoonmaken.
Tap tap tap
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:55:34 #194
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127702352
Mijn langharige caaf spoort echt niet. Loopt gewoon verse munt uit mn thee te jatten en lekker dat die het vindt haha.
pi_127736517

Toen hij nog een baby'tje was :D De enige reden waarom mijn oude deviantart account nog bestaat. Haha

En nu inmiddels:


Ben op het moment alleen ontzettend bang dat het arme beestje ziek is. Morgen toch maar even de dierenarts bellen :'( Hij gedraagt zich heel anders dan normaal.
  Moderator donderdag 13 juni 2013 @ 15:37:53 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_127752881
Wat een mooitje dahippieunicorn!! Heb je al met de dierenarts gesproken? Hopelijk is ie alweer wat opgeknapt!

Hier belt de buurman net aan. Hij heeft twee cavia's voor z'n zoontje gekocht, maar je raadt het al, het jochie kijkt er niet meer naar om. Of ik ze niet wilde hebben -O- maar goed, vol is vol, en twee asielzoekers kan ik er helaas niet meer bij hebben.

Zouden jullie misschien nog iemand weten die twee lieve beertjes een huisje zouden willen geven? Ze zijn een jaar oud, ongecastreerd en mogen met kooi en toebehoren zo weg. Als het maar een goed huisje is. Ze wonen nu in Arnhem.

Ik weet het, standaard verhaal weer... Maar goed, niet geschoten is altijd mis. Hier zit het echt vol...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:08:26 #197
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_127758168
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:55 schreef Danielle83 het volgende:
Mijn langharige caaf spoort echt niet. Loopt gewoon verse munt uit mn thee te jatten en lekker dat die het vindt haha.
Fozzy (zie avatar) zat altijd met zn koppie in mn kruidenthee.. Moest altijd delen. :)
Saartje en Oekie moeten er niets van hebben.
pi_127761834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooitje dahippieunicorn!! Heb je al met de dierenarts gesproken? Hopelijk is ie alweer wat opgeknapt!

Hier belt de buurman net aan. Hij heeft twee cavia's voor z'n zoontje gekocht, maar je raadt het al, het jochie kijkt er niet meer naar om. Of ik ze niet wilde hebben -O- maar goed, vol is vol, en twee asielzoekers kan ik er helaas niet meer bij hebben.

Zouden jullie misschien nog iemand weten die twee lieve beertjes een huisje zouden willen geven? Ze zijn een jaar oud, ongecastreerd en mogen met kooi en toebehoren zo weg. Als het maar een goed huisje is. Ze wonen nu in Arnhem.

Ik weet het, standaard verhaal weer... Maar goed, niet geschoten is altijd mis. Hier zit het echt vol...
Bij mij is het ook vol, en twee beren wordt al helemaal lastig met m'n zeugenbende. Een gecastreerd beertje kan ik nog wel kwijt, maar twee ongecastreerde...
Tap tap tap
pi_127762417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:29 schreef CherryLips het volgende:
Want ze krijgen anders nooit wat.
Zo gaat het hier precies zo :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_127771381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooitje dahippieunicorn!! Heb je al met de dierenarts gesproken? Hopelijk is ie alweer wat opgeknapt!

Hier belt de buurman net aan. Hij heeft twee cavia's voor z'n zoontje gekocht, maar je raadt het al, het jochie kijkt er niet meer naar om. Of ik ze niet wilde hebben -O- maar goed, vol is vol, en twee asielzoekers kan ik er helaas niet meer bij hebben.

Zouden jullie misschien nog iemand weten die twee lieve beertjes een huisje zouden willen geven? Ze zijn een jaar oud, ongecastreerd en mogen met kooi en toebehoren zo weg. Als het maar een goed huisje is. Ze wonen nu in Arnhem.

Ik weet het, standaard verhaal weer... Maar goed, niet geschoten is altijd mis. Hier zit het echt vol...
Het is ook echt een schatje :D

Ja, ben vandaag met hem naar de dierenarts geweest. Het arme beestje heeft last van zijn buikje. Begint ook meerdere malen per dag (om de 10/20 minuten) uit het niets zielig te piepen. Nu hopen dat pijnstilling een oplossing biedt. Vind het echt hartverscheurend om hem te horen piepen.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 09:40:31 #201
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127780246
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:53 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

Het is ook echt een schatje :D

Ja, ben vandaag met hem naar de dierenarts geweest. Het arme beestje heeft last van zijn buikje. Begint ook meerdere malen per dag (om de 10/20 minuten) uit het niets zielig te piepen. Nu hopen dat pijnstilling een oplossing biedt. Vind het echt hartverscheurend om hem te horen piepen.
Hij ziet er ook echt uit als een schatje. Dat lijkt me ook echt klote als je weet dat het beestje pijn heeft en jezelf niks kan doen. Je gaat je echt hechten aan zo'n beestje :)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 09:42:20 #202
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_127780284
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:08 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Fozzy (zie avatar) zat altijd met zn koppie in mn kruidenthee.. Moest altijd delen. :)
Saartje en Oekie moeten er niets van hebben.
Hier is het verschil ook duidelijk. Diego eet echt alles wat los en vast zit en Luca alleen Andijvie, paprika en witlof. Zit wel duidelijk verschil in karakter ook..
pi_127780381
Die van mij vreten allemaal alles wat los- en vastzit. Alleen Knof en Schaap zijn nu voorproever Beer kwijt dus de nieuwe brokjes zijn nog even wennen.
Tap tap tap
  Moderator maandag 24 juni 2013 @ 19:35:57 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_128207374
Kunnen cavia's epileptie-achtige aanvallen krijgen? Die van ons deed gisteren opeens heel gek en een beetje spastisch. Daarna liep hij even wat moeilijk, maar daarna was alles weer goed en zat ie vrolijk om z'n eten te roepen :?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 24 juni 2013 @ 21:44:21 #205
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_128214272
Ik zou het niet durven zeggen. Heeft de caaf er nu nog last van?
  Moderator maandag 24 juni 2013 @ 21:56:34 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_128215092
Nee, niks aan het handje! Hij eet, drinkt en piept weer dat het een lieve lust is, en hij lijkt geen pijn te hebben?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 24 juni 2013 @ 22:13:42 #207
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_128216387
Het was niet zo'n gekke bokkesprong die ze wel is kunnen maken? Een van mijn caaf heeft me ook wel is laten schrikken. Leek last van ademhaling te hebben ik in paniek dierenarts gebeld, kwamen we daar en caaf had ineens geen last meer :')
  Moderator maandag 24 juni 2013 @ 22:34:02 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_128217925
Nee, het was zeker geen popcorn, dat doet ie ook wel eens :D

Nou ja, maar hopen dat t eenmalig was?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Eindredactie Games maandag 24 juni 2013 @ 22:38:30 #209
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_128218221

dit topic kan wel meer foto's gebruiken :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 24 juni 2013 @ 23:04:37 #210
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_128219856
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_128221193
Vooruit.



Je zou het zo niet zeggen, maar de rechter maakt de linker af als ze de kans krijgt.

De onschuldige.


De schuldige.
Tap tap tap
pi_128221492
quote:
Die van mij knagen aan de knoppen ;(
Tap tap tap
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:39:28 #213
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_128231868
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, het was zeker geen popcorn, dat doet ie ook wel eens :D

Nou ja, maar hopen dat t eenmalig was?
Zo te horen wel :)
pi_128243087


Arie nog een keer.

Het arme ding moet toch geopereerd worden ;( Hij blijkt een steentje in zijn blaas te hebben.
pi_128342126
Ach gos ;( wanneer moet ie onder het mes?


Ik was de peuter en de pedo aan het voeren. Dan kijk je ineens op en zie je dit recht voor je giegel O+
De kooi staat verder open, alleen aan de zijkanten zitten nog tralies. En daar gaat zij altijd staan O+

Tap tap tap
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:48:51 #216
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_128370048
Awwwwwwwwwww, wat een schattig plaatje! :)
  zondag 30 juni 2013 @ 20:44:30 #217
62419 CherryLips
chocoholic
pi_128432329
Zijn maïsbladeren zo machtig of zit er iets in ofzo? Ze liggen nu allemaal voor pampus in het hok, zelfs Schaap ligt gestrekt en die is altijd enorm op haar hoede.
Tap tap tap
  maandag 1 juli 2013 @ 20:22:02 #218
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_128473233
Schooier 1



Schooier/copycat 2

  maandag 1 juli 2013 @ 20:22:42 #219
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_128473255
Ik heb ze trouwens nooit maisbladeren gegeven, vinden ze dat echt lekker?
  maandag 1 juli 2013 @ 20:36:40 #220
62419 CherryLips
chocoholic
pi_128473901
Schooiers O+ dikke lipjes O+

Maïsbladeren vinden ze heerlijk. De maïskolf iets minder zie ik, want de helft ligt er nog. Had ik beter zelf kunnen opeten :P knof en schaap waren net nog aan het lady en de vagebondten met een blad, maar dan zonder de romantiek.
Tap tap tap
pi_128474264
quote:
_O- :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 1 juli 2013 @ 21:13:47 #222
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_128475617
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:36 schreef CherryLips het volgende:
Schooiers O+ dikke lipjes O+

Maïsbladeren vinden ze heerlijk. De maïskolf iets minder zie ik, want de helft ligt er nog. Had ik beter zelf kunnen opeten :P knof en schaap waren net nog aan het lady en de vagebondten met een blad, maar dan zonder de romantiek.
Ik ben bang dat ik ze maar even minder groente moet geven. Gister 2 andere caafs gezien en die waren een stuk dunner :')
pi_128588702
Hoe vaak mag je caafjes eigenlijk wassen (met speciale shampoo)?

Mijn Tikkel heeft waarschijnlijk schurft (wordt al behandeld door de dierenarts) en ik heb ter ondersteuning speciale shampoo gekocht bij de Knoevelwebshop, maar er staat niet op hoe vaak je het mag gebruiken. Wat zouden jullie doen?
pi_128595697
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 23:28 schreef CherryLips het volgende:
Vooruit.

[ afbeelding ]

Je zou het zo niet zeggen, maar de rechter maakt de linker af als ze de kans krijgt.

De onschuldige.
[ afbeelding ]

De schuldige.
[ afbeelding ]
2 mannetjes?
pi_128599255
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:07 schreef LurkMeneer het volgende:

[..]

2 mannetjes?
Nee, kijvende wijven ;(
Tap tap tap
pi_128599347
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, kijvende wijven ;(
ik wilde zeggen erger kan niet... maar ik heb 2 poesjes en dat gaat perfect
  zondag 7 juli 2013 @ 22:53:26 #227
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_128703497
Ehmm.. kan het kwaad als ze ineens heul veul sla te eten krijgen? Ze krijgen van mij elke dag 1 blaadje (ijsberg)sla met zijn 2en (dus doormidden) en verder wortel, lof, paprika, andijvie enzo. Kom ik net beneden van het douchen heeft mijn man ze wat lekkers gegeven. Een halve krop ijsbergsla....

Nu staat me iets bij dat ze daar van aan de diarree kunnen raken? Moet ik nog ergens extra alert op zijn nu? Of kan het weinig kwaad verder?
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamGlenn ❤️ #TeamJimmy ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:20:34 #228
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_128861789
Ik dacht dat ze niet teveel sla kunnen hebben vanwege idd diarree. Ik geef mijn caafs liever andijvie dan sla..
pi_129085766
Mag ik jullie even waarschuwen voor de Knoevel webshop? Ik heb op 4 juli een incomplete bestelling van ze ontvangen en dit direct aan ze gemeld...Inmiddels meerdere mails die kant op gestuurd, maar GEEN reactie. Nul! Ik ben gewoon mijn geld kwijt! Wat een ballentent! Ik bestel echt nooit meer iets bij die $%*@webshop.
pi_129098186
Hier krijgen ze regelmatig een hele krop sla en geen diarree, maar iedere caaf kan hier anders op reageren.

De mijne krijgen elke dag groenvoer, dus ze zijn dit gewend.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_129099144
Mensen, ik heb 5 cavia's.

Vijf.

Ik word een crazy pig lady ;(
Tap tap tap
  Moderator donderdag 18 juli 2013 @ 21:10:00 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_129099172
Wat slecht M-etje!! En raar ook, ik heb tot nu toe alleen nog maar positieve verhalen gehoord

Probeer ze morgen anders even te bellen: https://www.knoevelshop.nl/shop/contact_us.php
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129099217
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:09 schreef CherryLips het volgende:
Mensen, ik heb 5 cavia's.

Vijf.

Ik word een crazy pig lady ;(
:') Haha, mijn record en limiet is toch echt vier.. en nu ben ik zeer tevreden met 3.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_129099909
Tap tap tap
pi_129186018
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat slecht M-etje!! En raar ook, ik heb tot nu toe alleen nog maar positieve verhalen gehoord

Probeer ze morgen anders even te bellen: https://www.knoevelshop.nl/shop/contact_us.php
Ik heb ze een beetje gegoogled en lees wisselende verhalen. Inmiddels heb ik (na een heel boze en heel duidelijke mail) wel een reactie terug en ik ben tevreden met de geboden oplossing. Toch ga ik volgende keer eens gorgeous guineas proberen als ik shampoo oid nodig heb.
pi_129186038
Oh, en wat een prachtige foto CL! Punkie :)
pi_129216630
Leuke foto's ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:15:36 #238
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_129545291


Rock gluurt ook weer eens om een hoekje.



Roll zegt al zijn FOK!vriendjes hallo met een lekkere lik over de neus. :+



Hallo! Wij zijn Rock en Roll.

De heren worden in December al weer 5 jaar, en gedragen zich nog steeds als een 8 weken oud caafje. Slijtage staat niet in hun woordenboek.
Ook heeft Rock sinds kort de smaak te pakken van waterijsjes(peer is het lekkerst :Y ) En Roll heeft een zeer ernstige appelmoes verslaving. :')

Rustig een ijsje eten zit er niet meer in hier in huis.
pi_129553487
Rock en roll still alive _O_
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_129553498
Ik heb hier niets meer ouder zitten dan 2 jaar op dit moment.. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games woensdag 31 juli 2013 @ 19:35:13 #241
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129553581
zit in perenijsjes en appelmoes niet teveel suiker?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_129553687
Voor een keer is dat heus niet erg.. ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_129554616
Wat een tamme leukerds!
Mijn caafs vinden mij stom en eng en willen alleen maar weg ;(
Tap tap tap
pi_129554673
:') Ja daar heb ik er ook eentje van zitten.

Zodra er gasten zijn is het volgas paniek en doodsangst..
Maar als ik alleen ben en ik heb haar op schoot gaat ze wel relaxed liggen dus het gaat wel steeds beter :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_129555880
Ik heb ze vandaag weer geknipt omdat het morgen weer warm wordt. Nu ben ik weer stom.
Tap tap tap
pi_129556167
Ik durf de mijne bijna niet te knippen.. bang voor uitgestoken oogjes of een afgeknipt pootje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_129579275
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:09 schreef CherryLips het volgende:
Mensen, ik heb 5 cavia's.

Vijf.

Ik word een crazy pig lady ;(
Ik wou dat ik er vijf had :D

Arie heeft trouwens de operatie overleefd en is weer helemaal de oude! Toch nog een steentje met een diameter van een halve centimeter uit zijn blaas gehaald. Arm ding.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:24:33 #248
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_129581000
quote:
4s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:35 schreef donald_dick het volgende:
zit in perenijsjes en appelmoes niet teveel suiker?
Het staat niet op hun dagelijks menu, alleen als het toevallig in huis is krijgen ze wat. En ze krijgen maar een paar likjes en geen hele pot appelmoes.
Maar zodra de pot open gaat, gaat er een brandalarm af. :') Als je een ijsje pakt... zelfde verhaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:07 schreef CherryLips het volgende:
Wat een tamme leukerds!
Mijn caafs vinden mij stom en eng en willen alleen maar weg ;(
Mijn caafs zijn honden in vermomming. :')
Ze zijn voor niemand bang. Rock vind alles goed zolang hij maar niet op schoot hoeft, Roll is attentionwhore nr 1.

Als ik het hok verschoon lopen ze los, en vinden echt niks eng en zijn nogal.. oncavia-achtig. :')
- Voor het vrouwtje haar voeten lopen is leuk.
- Tussen je benen door hollen is een leuk spelletje.
- Op je voeten gaan zitten is ge-wel-dig
- Voor de koelkast zitten gillen als speenvarkens moet ook altijd even gebeuren.
- Je volgen naar de keuken, en voor je uit naar hun hok hobbelen zodra het lekkers is gespot.
- Zelf hok in en uit springen.

Ik vraag me soms af wat voor een beesten ik eigenlijk heb. :')
Morgen is het weer schone-kooi-dag. Als ik er aan denk maak ik wat foto's of een filmpje. :)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:00:33 #249
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_130018885
Heeft er iemand hier ervaring met chipsi mais als bodembekking?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:39:49 #250
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_130384046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:00 schreef Danielle83 het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met chipsi mais als bodembekking?
Ik heb er nog nooit van gehoord. Sorry :)

Rock en Roll maakten de vloer weer eens onveilig.





" Hey, hoor ik daar eten in de keuken? Broer!! kom kijken!"

Koelkast! *WIEP WIEP*

" Hok is schoon.. nu er nog inspringen en die wortels grijpen voor Roll ze allemaal pikt"

  Eindredactie Games vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:55:36 #251
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130384713

Niet mijn cavia;s :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:39:02 #252
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_130386044
Ooh my kicky cavia's! Serieus dat doe je die beesten toch niet aan.
pi_130411952
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:55 schreef donald_dick het volgende:
[ afbeelding ]
Niet mijn cavia;s :P
:D _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:04:42 #254
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_130413671
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:55 schreef donald_dick het volgende:
[ afbeelding ]
Niet mijn cavia;s :P
_O- ik denk niet dat dat gaat lukken bij mijn monsters.
pi_130413807
Ik denk niet dat ze zolang stil zitten :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:11:36 #256
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130413819
Mijn 2 mannetjes hebben sinds een paar uur dus vrouwenbezoek van 2 vrouwtjes (die komen van mijn moeder af die op vakantie is). Vanavond mogen ze even aan elkaar snuffelen. Ben wel benieuwd wat ze van elkaar vinden.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_130413863
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:55 schreef donald_dick het volgende:

Niet mijn cavia;s :P
_O- Lijken wel wandelende van Dobbe kroketten met beharing...(sorry)
pi_130413990
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:11 schreef donald_dick het volgende:
Mijn 2 mannetjes hebben sinds een paar uur dus vrouwenbezoek van 2 vrouwtjes (die komen van mijn moeder af die op vakantie is). Vanavond mogen ze even aan elkaar snuffelen. Ben wel benieuwd wat ze van elkaar vinden.
Hoop niet dat je mannetjes concurrentiedrang krijgen :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:11:48 #259
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130414988
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hoop niet dat je mannetjes concurrentiedrang krijgen :P
eentje vind het machtig interessant, de andere geeft er (nog) niet om.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:00:58 #260
245691 missU
Same shit, different day?
pi_130422259
Onze logees



Terrortrut en Schaap O+
WcPot is my bottom bitch!
pi_130422693
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:11 schreef donald_dick het volgende:

[..]

eentje vind het machtig interessant, de andere geeft er (nog) niet om.
Whehehe
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:31:56 #262
245691 missU
Same shit, different day?
pi_130423454
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:11 schreef donald_dick het volgende:

[..]

eentje vind het machtig interessant, de andere geeft er (nog) niet om.
Je mag er nog wel 2 voor een playdate :7 Cavia groupbuttfuck!! _O-
WcPot is my bottom bitch!
  Eindredactie Games zondag 25 augustus 2013 @ 15:21:54 #263
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130444886
130825_19054_IMG_5432_450_300.JPGeen kleine preview over mijn review :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_130445455
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:21 schreef donald_dick het volgende:
[ afbeelding ]een kleine preview over mijn review :P
:D

Ik moet ook eens foto's posten van mijn drietal.
Vinden ze altijd zo leuk :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:31:34 #265
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_130449151
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:D

Ik moet ook eens foto's posten van mijn drietal.
Vinden ze altijd zo leuk :')
Veel foto's van konten en wegrennende pootjes? :')
pi_130464834
Even wat oudere foto's spammen :) Had ze volgens mij nog niet gepost.

Knuffelen! Met elkaar. Niet met mij, want ik ben stom.


Kusje! Niet voor mij, want ik ben stom.


Staatsieportet.


Blinde cavia's.


'Heb je haar weer.'


'Je bent stom.'
Tap tap tap
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:00:32 #267
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_130478460
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:56 schreef CherryLips het volgende:
Even wat oudere foto's spammen :) Had ze volgens mij nog niet gepost.

Knuffelen! Met elkaar. Niet met mij, want ik ben stom.
[ afbeelding ]

Kusje! Niet voor mij, want ik ben stom.
[ afbeelding ]

Staatsieportet.
[ afbeelding ]

Blinde cavia's.
[ afbeelding ]

'Heb je haar weer.'
[ afbeelding ]

'Je bent stom.'
[ afbeelding ]
O+ O+
Ik wil ze knuffelen! Ben ik nu ook stom? ;(
pi_130490853
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:00 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

O+ O+
Ik wil ze knuffelen! Ben ik nu ook stom? ;(
Ze haten vreemdelingen ook :') Nog meer dan mij :D Ze zijn wel eenkennig.
Tap tap tap
pi_130504507
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:31 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Veel foto's van konten en wegrennende pootjes? :')
_O-

Meer samengeperst op elkaar en een blik die doodsangst uitstraalt. :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_130506310
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:56 schreef CherryLips het volgende:
Even wat oudere foto's spammen :) Had ze volgens mij nog niet gepost.

Blinde cavia's.
[ afbeelding ]
:D
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:58:40 #271
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_130514007
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze haten vreemdelingen ook :') Nog meer dan mij :D Ze zijn wel eenkennig.
Zijn ze niet omkoopbaar met een lekker sappig stukje lof? :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-

Meer samengeperst op elkaar en een blik die doodsangst uitstraalt. :@
Dierenbeul... hoe durf je foto's te maken! :')

Ik heb nepcavia's ;(

Teen omnomnom :9


Is dat eten?


Dat is geen lof... ga weg.

  Eindredactie Games woensdag 4 september 2013 @ 20:46:45 #272
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130825525
ik heb nu twee mannetjes en 2 vrouwtjes en 2 daarvan zijn nu echt een verliefd stelletje. Continu neusjes bij elkaar halen, knuffelen enzo. en daarna hapt het mannetje in de nekvel van de vrouw en dan wilt ie erop :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_130825873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:58 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Zijn ze niet omkoopbaar met een lekker sappig stukje lof? :D

[..]

Dierenbeul... hoe durf je foto's te maken! :')

Ik heb nepcavia's ;(
[ afbeelding ]
Teen omnomnom :9

[ afbeelding ]
Is dat eten?

[ afbeelding ]
Dat is geen lof... ga weg.

[ afbeelding ]
Die laatste :')! "Ga weg"
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_130829044
quote:
4s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:46 schreef donald_dick het volgende:
ik heb nu twee mannetjes en 2 vrouwtjes en 2 daarvan zijn nu echt een verliefd stelletje. Continu neusjes bij elkaar halen, knuffelen enzo. en daarna hapt het mannetje in de nekvel van de vrouw en dan wilt ie erop :P
Pas je wel op? :) Bevruchting is zo gebeurd als beide nog vruchtbaar zijn en als een vrouwtje voor het eerst zwanger raakt als ze ouder dan 1 jaar is, dan komt dat niet goed, want dan is ze al dicht "vergroeid". Tevens is er nu een risico als de dames weg zijn, dat je twee mannetjes elkaar niet accepteren.

Het is fijn dat je plezier hebt met de caafjes! Maar let wel op de risico's :)
  Eindredactie Games woensdag 4 september 2013 @ 21:59:40 #275
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130829179
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:57 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Pas je wel op? :) Bevruchting is zo gebeurd als beide nog vruchtbaar zijn en als een vrouwtje voor het eerst zwanger raakt als ze ouder dan 1 jaar is, dan komt dat niet goed, want dan is ze al dicht "vergroeid". Tevens is er nu een risico als de dames weg zijn, dat je twee mannetjes elkaar niet accepteren.

Het is fijn dat je plezier hebt met de caafjes! Maar let wel op de risico's :)
I know, maar het iss cuteee. Ik zit met de camera in de aanslag en mijn vrouw zit met haar handen over de kont van het vrouwtje :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_130829765
Mijn Otje en Beer zijn ook kleffie en beffie, alleen Beer is ziek ;( Hij is kortademig en hij maakt rare slikgeluiden. Hij mankeert verder niets, geen gereutel, schone neus en alles, hij eet ook nog wel, maar hij krijgt nu antibiotica. Hopelijk is het over een week weer goed met hem ;( Hij is zo lief en knuffelig, mijn knuffelbeer ;( En Otje kruipt het liefst in hem dus die kan ook niet lang zonder hem.
Tap tap tap
pi_130833397
quote:
4s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:59 schreef donald_dick het volgende:

[..]

I know, maar het iss cuteee. Ik zit met de camera in de aanslag en mijn vrouw zit met haar handen over de kont van het vrouwtje :P
Ik probeer dit tafereel voor te stellen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games donderdag 5 september 2013 @ 08:56:02 #278
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130839238
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik probeer dit tafereel voor te stellen :')
als je wil kan ik wel een filmpje uploaden naar youtube :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_130842736
quote:
4s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:56 schreef donald_dick het volgende:

[..]

als je wil kan ik wel een filmpje uploaden naar youtube :P
Jaaaa
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:15:37 #280
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_130847150
quote:
4s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:56 schreef donald_dick het volgende:

[..]

als je wil kan ik wel een filmpje uploaden naar youtube :P
Doen!! Dat moet ik gezien hebben. :D
  Eindredactie Games donderdag 5 september 2013 @ 19:17:09 #281
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130856426

kusjes bietsen




filmpje komt misschien later :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_130873132
kusjes bietsen O+
Tap tap tap
pi_130879425
quote:
4s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:17 schreef donald_dick het volgende:
[ afbeelding ]
kusjes bietsen

[ afbeelding ]

filmpje komt misschien later :)
O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:22:41 #284
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_130882208
quote:
4s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:17 schreef donald_dick het volgende:
[ afbeelding ]
kusjes bietsen

[ afbeelding ]

filmpje komt misschien later :)
O+ Kusjes O+

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:10 schreef CherryLips het volgende:
Mijn Otje en Beer zijn ook kleffie en beffie, alleen Beer is ziek ;( Hij is kortademig en hij maakt rare slikgeluiden. Hij mankeert verder niets, geen gereutel, schone neus en alles, hij eet ook nog wel, maar hij krijgt nu antibiotica. Hopelijk is het over een week weer goed met hem ;( Hij is zo lief en knuffelig, mijn knuffelbeer ;( En Otje kruipt het liefst in hem dus die kan ook niet lang zonder hem.
Hoe is het met Beer?
pi_130884258
Geen verbetering, volgens mij piept hij nu juist meer dan eerst ;(
Tap tap tap
  Eindredactie Games donderdag 19 september 2013 @ 21:05:01 #286
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_131361996
Onze arme mannetjes missen de vrouwtjes. Zo nu en dan beginnen ze te krijsen en op onderzoek uit en dan vinden ze wat en dan snuffelen en likken eraan en dan weer verder oinken :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:22:35 #287
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_131778624
quote:
4s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:05 schreef donald_dick het volgende:
Onze arme mannetjes missen de vrouwtjes. Zo nu en dan beginnen ze te krijsen en op onderzoek uit en dan vinden ze wat en dan snuffelen en likken eraan en dan weer verder oinken :P
Aww cavia liefde O+
pi_131778774
Beer is heel ziek ;( Ze weten niet wat hij heeft :{ Heb al drie dierenartsen gehad, halve provincie door geweest. Nu eet hij nog heel slecht, heb wel medicijnen voor z'n darmen en een pijnstiller. Als hij hard achteruit gaat, is het einde oefening, maar hij eet nog wel selectief (wortelloof, spinazie, ongezonde brokjes) en stond net zelfs met z'n pootjes op de wilgenbrug naar iets te zoeken. Mafkees.

Maar de caviaflat is klaar! Hopelijk kan Beer nog even van die halve meter extra ruimte genieten.



Bovenin: Beer en Otje (ze zitten knus saampjes onder de wilgenbrug rechts)

Onderin: Pietertje (die zie je zitten), Knofje en Schaap, de angstige autisten want die zie je niet.

Wel leuk hoor, Cavia HDTV. Daar gaat hun privacy :D
Tap tap tap
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:34:20 #289
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_131779014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:26 schreef CherryLips het volgende:

Wel leuk hoor, Cavia HDTV. Daar gaat hun privacy :D
Mag ik bij jou tv komen kijken? Ik heb de cavia zender niet. ;(

Mooie flat! Daar gaan de beestjes van genieten.
Ik heb er geen ruimte voor. En Rock en Roll zouden hier waarschijnlijk uit donderen. :')

Geef Beer maar een dikke knuffel van me. :*
pi_131779979
Ja die bovenste verdieping is twijfelachtig :')
Maar de traliekooien stonden ook vrijwel altijd open en daar zijn ze ook nooit uitgevlogen.
Tap tap tap
  woensdag 9 oktober 2013 @ 00:13:04 #291
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_131993421
Yuki is ook fan van Mario!

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_132007770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 00:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Yuki is ook fan van Mario!

[ afbeelding ]
Yuki O+
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 01:44:31 #293
322829 ReVamp_
Puss in boots
pi_132058600
Leuk deze topic! Mooi om wat ervaringen te lezen.
Ik heb in februari mijn eerste cavia gekocht. Het was de bedoeling om er 2 te nemen maar in de dierenwinkel hadden ze 1 konijn en 1 cavia al een tijd samen. De cavia lag vaak lekker tegen of op het konijn. Ik wilde perse die cavia maar vond het zo zielig om ze uit elkaar te halen. Ook al zijn het 2 verschillende dieren maar ze zijn zo lief samen en voor elkaar! Dit zijn Hertog en Jan :)
Take a look trough the sky just before you die, it's the last time you will!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:24:02 #294
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_132066186
Lief! O+ Ik heb ook een dwergkonijntje die is opgegroeid bij mijn drie cavia's. Het gaat vaak fout, dat weet ik, maar dit konijntje kent geen agressie en is de rust zelve. En als ik dan zie hoe hij de caviaatjes wast, tegen ze aan ligt en rustig blijft liggen terwijl de jongste over hem heen klimt denk ik dat het geen slechte match is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:42:01 #295
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_132068861
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 01:44 schreef ReVamp_ het volgende:
Leuk deze topic! Mooi om wat ervaringen te lezen.
Ik heb in februari mijn eerste cavia gekocht. Het was de bedoeling om er 2 te nemen maar in de dierenwinkel hadden ze 1 konijn en 1 cavia al een tijd samen. De cavia lag vaak lekker tegen of op het konijn. Ik wilde perse die cavia maar vond het zo zielig om ze uit elkaar te halen. Ook al zijn het 2 verschillende dieren maar ze zijn zo lief samen en voor elkaar! Dit zijn Hertog en Jan :)
[ afbeelding ]
O+ Wat een schatjes.

En de namen zijn gewoon brilliant. :D
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:10:21 #296
322829 ReVamp_
Puss in boots
pi_132071501
Ja de beestjes zijn echt cool! Precies wat jij beschrijft fluitbekzeenaald. Het konijn is super rustig en was de cavia, zo lief!! De cavia is trouwens best dominant :)
Take a look trough the sky just before you die, it's the last time you will!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:26:38 #297
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_132072035
Ik mocht willen dat mijn cavia's zo lief tegen elkaar liggen. Ze bitch fighten juist over in welk huisje wie mag :')
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:02:54 #298
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_132073062
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:26 schreef Danielle83 het volgende:
Ik mocht willen dat mijn cavia's zo lief tegen elkaar liggen. Ze bitch fighten juist over in welk huisje wie mag :')
Ik heb het idee dat konijnen ook gewoon aardiger zijn dan cavia's. Het koppelen is vaak lastiger, maar als ik bij mij kijk hebben de cavia's altijd hommeles om niks en konijntje zit er gewoon tussen en geeft geen fuck als een cavia te dicht langs zijn kont loopt of zijn eten jat ofzo :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_132073126
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat konijnen ook gewoon aardiger zijn dan cavia's. Het koppelen is vaak lastiger, maar als ik bij mij kijk hebben de cavia's altijd hommeles om niks en konijntje zit er gewoon tussen en geeft geen fuck als een cavia te dicht langs zijn kont loopt of zijn eten jat ofzo :')
_O-
Dan zitten te ze eten en loopt er eentje langs de kont van een ander, schieten ze weer door de kooi.
Die konten zijn heilig bij cavia's, lijkt het. Alleen otje gaat knorren als ik haar kont aai. Maar Otje denkt dat ze een kip of een kat is.
Tap tap tap
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:48:14 #300
322829 ReVamp_
Puss in boots
pi_132086724
Ja mijn konijn vindt alles goed, cavia eet als eerste uit het voerbakje, eet eerst het stukje groente van konijn op en dan zijn eigen. En het beste is als de cavia geil is, dan komt het prrrrrrrt geluidje en gaat hij op de konijn springen haha.
Take a look trough the sky just before you die, it's the last time you will!
  donderdag 14 november 2013 @ 13:29:35 #301
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_133250022
Het is bizar, maar 1 van mn 2 cavia's weet ineens wat fluiten is!! :o
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')