Sorry, maar sommige sorteerstroken zijn erg lang, dus kan en mag je nog van baan veranderen....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Je kan uit z'n verhaal wel opmaken dat ie op de strook voor rechtsaf stond en op de strook voor rechtdoor moest zijn.
Dan zijn het geen voorsorteerstroken. Maar ik begrijp uit Fer's antwoord dat ie nog niet eens voorgesorteerd stond.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar sommige sorteerstroken zijn erg lang, dus kan en mag je nog van baan veranderen....
Ja ik dacht nog ff om een onaardige sneer over je leesbegrip te maken. Maar eerlijk, een verkeerssituatie is soms lastig uit te leggen op schrift, met of zonder plaatjes.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Dan zijn het geen voorsorteerstroken. Maar ik begrijp uit Fer's antwoord dat ie nog niet eens voorgesorteerd stond.
Ik ga bijna nooit naar links, zeker niet voor 1 auto. Laat m maar leren invoegen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
Je hoeft niet naar links te gaan. Sterker nog, het mag niet eens. De invoeger moet zich aanpassen aan het overige verkeer. Dat 'men' ervanuit gaat dat de mensen op de hoofdbaan ruimte maken, en dat men boos is als dat niet gebeurt, is een andere kwestie.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
Je mist de essentie: ga je alvast naar links? of pas als hij richting aangeeft.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ga bijna nooit naar links, zeker niet voor 1 auto. Laat m maar leren invoegen.
Als er een treintje komt invoegen en de linkerbaan is leeg of rustig, dan wil ik best even naar links gaan.
Ik ga niet naar links als ik er zelf af moet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ga niet naar links als ik er zelf af moet.
Oh, in het geval van weefvak pas als hij richting aangeeft, of als ik aan zie komen dat ie in wil voegenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mist de essentie: ga je alvast naar links? of pas als hij richting aangeeft.
Heb het ook niet over dat jij wil uitvoegen. Heb het alleen over een auto die de invoegstrook op komt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik maak geen ruimte voor een invoeger als ik zelf wil uitvoegen.
Ik maak altijd van te voren ruimte voor de invoeger, maar dat is alleen om zelf niet de kans te lopen gehinderd te worden door de invoeger. En om het verkeer links ook niet te hinderen rij ik eigenlijk altijd ver boven de max.snelheid.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Je moet niet verwachten op de weg. Ook van een auto moet je niet verwachten dat hij schuift. Nooit, ook niet als er plaats is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Van vrachtwagens wordt niet verwacht dat ze naar links gaan, van auto's wel. Rond vrachtauto's is het ook veel makkelijker invoegen vanwege het snelheidsverschil.
Als ik 's ochtends de snelweg op kom vanuit huis is de motor nog zeker niet warm dus kan moeilijk hard gaan optrekken en 120 rijden. Dus van voeg ik gewoon achter de vrachtauto in, rustig 85km/u, laat al het andere verkeer zich er links tussen prakken, laat ze mooi voorbij jakkeren, jagen razen en gieren, en als het rustig geworden is haal ik pas de vrachtauto in.
Je hebt het over een weefvak, dan is er toch ook een mogelijkheid dat ik wel wil uitvoegen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb het ook niet over dat jij wil uitvoegen. Heb het alleen over een auto die de invoegstrook op komt.
Precies daar ging het mij om. Ik blijf rechtdoor rijden maar een weegstrook kan ook zijn dat ze eropkomen en er meteen weer af.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je hebt het over een weefvak, dan is er toch ook een mogelijkheid dat ik wel wil uitvoegen?
Maar als ik op de snelweg blijf dan wil ik nog wel eens naar links gaan.
Nou ja, ik ben er wel van om lekker te blijven rijden waar ik rij. Die invoeger zoekt het maar uit.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Precies daar ging het mij om. Ik blijf rechtdoor rijden maar een weegstrook kan ook zijn dat ze eropkomen en er meteen weer af.
Ik heb dus wel es gehad dat iemand de invoegstrook op kwam..naast mij kwam,...en ineens naar links ging zonder richting. Ik bleef rechts omdat ik zoiets heb van: als je naar links wil moet je maar richting aangeven.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
Maar als ik op de snelweg blijf dan wil ik nog wel eens naar links gaan.
Wat is het nouquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben er wel van om lekker te blijven rijden waar ik rij. Die invoeger zoekt het maar uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |