abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121736060
Yep Viggo, goed onthouden FR! Grappig dan ook hoe hij nu voor mij ook werkelijk zó geen Viggo is! Eigenlijk is t een O+ Barteljaapje O+

En nog steeds blij met de naam Jelte ja, t was een goeie zet. Nu hoort ie helemaal bij t manneke, maar tóch heb ik er nog steeds nooit t zelfde gevoel bij gehad als ik bij de naam Lena wel had. Precies zoals KD ook al zegt; omdat ik gewoon mn leven lang nog nooit dé jongensnaam ben die direct recht mn hart in kwam (en als ie daar al voor in aanmerking kwam werd ie ook hier afgeschoten door een man met een hele andere jongensnamensmaak, terwijl we bij meisjes zo op 1 lijn lagen :( )
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_121736312
Ik vind Jelte ook zo Jelte, maar idd we zijn er natuurlijk ook we erg aan gewend PD ;)
En den Leen, mooie blonde deerne met een mooie naam O+

ik heb ook geen spijt van onze namen, maar ik meimer nog steeds we eens over, wat als.....

Bij Evie waren we het er al heel snel over eens, en Liene stond toen ook al op het lijstje, maar bij Liene waren er toch wel een aantal opties die steeds weer terugkwamen, ondanks dat we al een hele poos, haar naam hadden 'gekozen'.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_121736443
Ik hoop het nog te vinden..al zou het wel veel makkelijker zijn als t een meisje zou zijn, haha. Maar jommes zijn zooooo leuk O+
pi_121736522
Wij hadden bij Ean al wel meteen een jongensnaam en moesten toen gaan nadenken over een meisjesnaam. We hadden 2 opties en soms denk ik weleens had die andere naam beter bij haar gepast? ik weet het niet en ik hoop dat ze haar naam later mooi vindt.
pi_121736563
Ik vond het gigantisch moeilijk, namen bedenken waar we het over eens waren. Ik weet ook precies waarom:

1) verschillende smaken, wat wil je met een vent die z'n oudste P amela en z'n tweede B radley heeft genoemd. -O-

2) Hormoooonnnennn. Oh mensen achteraf denk ik, wát een namen heb ik allemaal serieus geopperd?! Van Shanti tot Isaac, dat je nu denkt, whuuh!? :?

Ik ben wel blij dat we geen jongetje kregen, dat was helemaal drama.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_121736606
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik hoop het nog te vinden..al zou het wel veel makkelijker zijn als t een meisje zou zijn, haha. Maar jommes zijn zooooo leuk O+
ik ben heeeeel benieuwd of Elin en Lex een broertje of een zusje krijgen.... spannend!

en hebben jullie inmiddels al een soort jongensshortlist?
pi_121736661
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:22 schreef innepin het volgende:
Ik vond het gigantisch moeilijk, namen bedenken waar we het over eens waren. Ik weet ook precies waarom:

1) verschillende smaken, wat wil je met een vent die z'n oudste P amela en z'n tweede B radley heeft genoemd. -O-

2) Hormoooonnnennn. Oh mensen achteraf denk ik, wát een namen heb ik allemaal serieus geopperd?! Van Shanti tot Isaac, dat je nu denkt, whuuh!? :?

Dat zijn ook niet mijn namen nee. Is zijn ex buitenlands of hij zelf?
pi_121736699
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:23 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat zijn ook niet mijn namen nee. Is zijn ex buitenlands of hij zelf?
Geen van beide. Echt Hollands Volk.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:25:19 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121736736
Ik had bij onze jongensnaam héél erg het gevoel dat het de perfecte naam voor ons was, bij een meisjesnaam had ik dat veel minder, ook al vind ik heel veel meisjesnamen 'wel leuk'. Gelukkig voor de naam is het een jongetje geworden O+
pi_121736747
nou ja smaken verschillen.
pi_121736767
We hebben een simpele shortlist met niets speciaals eigenlijk, maar goed,we wachten nu ookmaar gewoon de 20wk echo af ..eerder vond ik t eigenlijk onzin, we hebben toch al een meisjesnaam, stel dat die kleine de beentjes over elkaar heeft bij die echo :P
pi_121736838
Ws niets nieuws onder de zon.. maar in t kader van "het-is-zo-leuk-om-namenlijstjes-te-maken" nog een poging ;)

Vin
Abe
Arne
Gael
Gavin
Mattias (matt-ias dan… Matieeeeas niet)
Phillip
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:27:41 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121736905
Ik zag hier laatst Joas voorbijkomen en vond hem meteen O+ maar mijn vriend vond het net Johan -O-
pi_121737045
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:14 schreef Poppedein het volgende:
Yep Viggo, goed onthouden FR! Grappig dan ook hoe hij nu voor mij ook werkelijk zó geen Viggo is! Eigenlijk is t een O+ Barteljaapje O+

Ik vond het toen hij geboren was ook al direct geen V. En dat zeg ik niet omdat ik blij ben met de naamletters :+
Mijn Vig vind ik de naam dan wel best bij passen :) al had ik achteraf liever toch voor de andere optie gekozen.
pi_121737114
Wat was de andere optie pvoess?

Ik vond een naam uitzoeken zo moeilijk. Wij hadden al moeite met het uitkiezen van een naam voor onze kat.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:31:43 #17
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121737120
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:30 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik vond het toen hij geboren was ook al direct geen V. En dat zeg ik niet omdat ik blij bent met de naamletters :+
Mijn Vig vind ik de naam dan wel best bij passen :) al had ik achteraf liever toch voor de andere optie gekozen.
wat was de andere optie??

Hier was Nora ook heel lang kanshebber...en vind het nog steeds een leuke naam.
pi_121737202
Als andere naam had ik Thor ( en B.a.m.se vond ik het allermeeste bij hem passen maar ik durfde dat niet als naam te geven :D )
pi_121737372
Grappig Pvoesss! En blij dat de letters bij jou een goeie bestemming kregen ;-)

Jelte was als ie een meisje was geweest ook Nora geweest, óf Ella
pi_121737430
Ik vind Phillip erg mooi, maar kan ik niet gebruiken omdat mijn biologische (blijkbaar nare) opa zo heet (ik ken m niet) maar hij heeft wat ellende achtergelaten... zou een beetjeeen nare nasmaak hebben voor de rest van de fam.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:39:00 #21
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121737467
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:37 schreef Poppedein het volgende:

meen je niet! jij zit echt heeeel vaak op 1 lijn met ons lijstje...

en ik vond Elle ook heel mooi, maja Evie dr 2e naam is al Elleke, dus een 2e wilden we niet een soortgelijke naam geven....

en van Jelte wist je al ;)
pi_121737536
Lange namen KD?

Dominique?
pi_121737557
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:37 schreef Poppedein het volgende:

Ella staat hier op de meisjeslijst, maar denk niet dat ie in 1 van de namen gaat voorkomen. Nummer 1 hebben we al en al zat mooie opties voor een 2e en derde naam . meneer is nog hard aan t lobbyén om Lena dan iig maar als 2e of derde te krijgen. aar ben bang dat t hem niet gaat lukken.. of hij moet mijn favo goedkeuren :P
pi_121737617
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Lange namen KD?

Dominique?
Vind ik ook leuk inderdaad, ik ken alleen meer meisjes dan jommes Dominique's, dus daar zou ik erg aan moeten wennen..
pi_121737654
Ik lag me vanmiddag in de sauna te bedenken dat ik bij nu zwanger van een jongetje Ravi en Ivar beide een optie zou vinden, om er een tijd later pas achter te komen dat die namen elkaars omgekeerde zijn... Wie weet voorspelt dat nog wel een ongeplande jongetjestweeling O+

Ravi is hier bij beide zws ook al op de shortlist langsgekomen, maar door negatieve associaties toch beide keren niet de klik gemaakt.
pi_121737749
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:14 schreef Poppedein het volgende:

En nog steeds blij met de naam Jelte ja, t was een goeie zet. Nu hoort ie helemaal bij t manneke, maar tóch heb ik er nog steeds nooit t zelfde gevoel bij gehad als ik bij de naam Lena wel had. Precies zoals KD ook al zegt; omdat ik gewoon mn leven lang nog nooit dé jongensnaam ben die direct recht mn hart in kwam (en als ie daar al voor in aanmerking kwam werd ie ook hier afgeschoten door een man met een hele andere jongensnamensmaak, terwijl we bij meisjes zo op 1 lijn lagen :( )
Herkenbaar! Maar heb ik destijds ook wel eens tegen je gezegd geloof ik. De naam voor de jongste heeft voor mij tot nu toe nooit datzelfde raak gevoel gehad als die van de oudste. Toch past haar naam perfect bij haar vind ik. Misschien zelfs nog wel meer dan deze oudste.
:)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:45:07 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121737835
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:42 schreef Poppedein het volgende:
Ik lag me vanmiddag in de sauna te bedenken dat ik bij nu zwanger van een jongetje Ravi en Ivar beide een optie zou vinden, om er een tijd later pas achter te komen dat die namen elkaars omgekeerde zijn... Wie weet voorspelt dat nog wel een ongeplande jongetjestweeling O+
je Voicebakviseraring ;)
pi_121737839
Ik had altijd wel ideetjes.. alleen moet de andere helft het er ook mee eens zijn ;(

Asher vind ik nog steeds erg leuk, en Sawyer en Jack, magoe!
douchetijd.
pi_121737954
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:45 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

je Voicebakviseraring ;)
Que?? :D
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:49:07 #30
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121738028
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:47 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Que?? :D
ivar toch? Katzwijm? ;-)
pi_121738063
Ik vind het ook een indrukwekkend woord!!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:50:36 #32
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121738100
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:45 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik had altijd wel ideetjes.. alleen moet de andere helft het er ook mee eens zijn ;(

Asher vind ik nog steeds erg leuk, en Sawyer en Jack, magoe!
douchetijd.
Elin, Lex en Jack klinkt wel goed eigenlijk? :-D
pi_121738161
Aaah..ja je moet t ff zien staan idd, t Vtje mistte ;-)
Maar nee niet daarom, wel een goeie positieve associatie erbij ;)
pi_121738187
Oooh je Voice bakvis ervaring?

Damn dat duurde zeker 10 minuten en een hint voordat k die begreep :D
:)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:53:27 #35
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121738239
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:52 schreef mignonne het volgende:
Oooh je Voice bakvis ervaring?

Damn dat duurde zeker 10 minuten en een hint voordat k die begreep :D
Haha, juistem ;-)
pi_121738343
Ik heb het gemist -O-
pi_121738477
Ik ben echt blij met mijn lief en dat onze smaak overeen komt! Nu nog even dat zetje onder z'n kont zodat ie nog wat actiever met mij mee gaat denken, dan komen we er nog wel.

Ik zat er hier ook wel eens over te denken om 'gewoon' meerdere namen klaar te leggen en dan na de geboorte te beslissen, maar de meisjesnaam die er nu is is zo perfect, daar kan geen alternatief tegenop ;) Voor een jongensnaam is het nog steeds een optie om het zo te doen, maar ja, dat is weer een naam meer bedenken. (Wel leuk trouwens, namen bedenken! Maar wat word ik er kritisch van als het voor m'n eigen kind is!)

Suiker, een reden hier om eventueel meerdere namen te geven is dat ons kindje dan later altijd kan kiezen om de andere naam te gebruiken, mocht hij of zij niet blij zijn met de eerste naam/roepnaam.
Een oude vriendin van mij heeft dat bijvoorbeeld ook gedaan. Zelf heb ik maar 1 naam en ik vond het altijd bijzonder interessant dat andere mensen meerdere namen hadden. Aan de andere kant heb je ook gelijk en zal een tweede of derde naam niet tot nauwelijks gebruikt worden, dus waarom dan toevoegen. De achternaam die ons kindje krijgt is kort (3 letters) en de voornaam die we voor een meisje hebben is ook kort. Ook om die reden vind ik het wel mooi om er nog na(a)m(en) aan toe te voegen, zodat het (in z'n geheel) iets meer body heeft, het nog iets completer is ouzo. Mijn eigen totale naam heeft bijv. maar 8 letters (voor+achternaam), dat is nog minder dan m'n lief z'n roepnaam!
pi_121738665
Ohh KD das idd wel een heel nare bijsmaak voor de familie.. Jammer het is idd een erg leuke naam
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_121739268
Wij hadden (lees: ik had, meneer vond niks, dus die had niks te kiezen zonder dat ie zelf ook wat bedacht) de vorige keer 3 jongensnamen, Charlie, James en Jack, en pas later besefte ik dat 2 van de jongensnamen, én onze uiteindelijke meisjesnaam, allemaal van Roald Dahl afkomen :P /associatie
pi_121739276
Als je je kind een god-complex mee wilt geven moet je hem vooral Thor noemen :Y)

KD: Elin, Lex en Kai

Ik zou het trouwens best leuk vinden als Hannah of Mia als namen worden gegeven hier. Gewoon, omdat het zulke geweldige namen zijn. Ben er nog steeds compleet verliefd op. Al is het wel grappig om te merken dat we in Oostenrijk in het zwembad die 2 namen echt vaak hoorden!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:13:53 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_121739294
Maas vind ik wel leuk, van Tomász. Maar goed, Dean heeft een vriendje dat zo heet dus ik ben al gewend aan de klank. Vind het een stuk leuker (en origineler) dan Mees iig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 18-01-2013 22:31:37 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_121739746
Ik vind hannah wel een heel mooie naam. Maar ik weet dat mijn schoonzus dus op de lijst bij haar oudste had staan. Net zoals Anne heb ik nog over getwijfeld maar dat wilde vriend absoluut niet leek teveel op mijn moedersnaam. En wat bleek mijn schoonzus had die naam bijna aan haar jongste gegeven. Ik vind hem trouwens mooier dan de naam die ze gegeven heeft.

Ik vind Hannah ook mooier dan de naam van mijn nichtje. Maar goed dat komt dus ook omdat ik het zelf een mooie naam vind.
pi_121739988
Ik ben nog steeds heel blij met de naam Anne en vind 'm al vanaf de geboorte perfect passen bij ons meisje.
Hoewel hij toen nog vrij hoog stond in de top zoveel (op 13 in 2009) ken ik eigenlijk helemaal geen andere Anne's die jonger zijn dan pakweg 20 :)
pi_121740342
Ik vind Hannah ook mooi O+
Als we ooit een jongen krijgen dan staat de naam al vast, zo had R.becca geheten als ze een jongen was :9 maar meisjes naam vind ik erg moeilijk dus het moet gewoon een jongen worden!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121740907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:13 schreef octopussy het volgende:
Als je je kind een god-complex mee wilt geven moet je hem vooral Thor noemen :Y)

Perfect voor hem momenteel :') :X
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:39:39 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121740980
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:22 schreef innepin het volgende:

Verkijk je niet op de tijdgeest, tenzij P&B 12 zijn ofzo, dan is het wel ernstig, maar als ze boven de 17 zijn dan zijn het gewoon namen die toen behoorlijk doorsnee waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121741030
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verkijk je niet op de tijdgeest, tenzij P&B 12 zijn ofzo, dan is het wel ernstig, maar als ze boven de 17 zijn dan zijn het gewoon namen die toen behoorlijk doorsnee waren.
Weet ik wel. Ze zijn 21 en 17. En toen nog niet de associatie met megaboobs in strak rood badpak enzo. Maar het laat wel een bepaalde smaak zien. En dat kwam ook wel terug in onze namengevechten.

Ik ben blij dat ik 't niet nog een keer hoef te doen :+
pi_121741243
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:40 schreef innepin het volgende:

[..]

Weet ik wel. Ze zijn 21 en 17. En toen nog niet de associatie met megaboobs in strak rood badpak enzo. Maar het laat wel een bepaalde smaak zien. En dat kwam ook wel terug in onze namengevechten.

En nu ben ik wel benieuwd naar de naam van je kinderen. Volgens mij weet ik er maar 1 O. livia toch? en de andere M. athilda????
pi_121741379
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:44 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

En nu ben ik wel benieuwd naar de naam van je kinderen. Volgens mij weet ik er maar 1 O. livia toch? en de andere M. athilda????
Willow en Matilda.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:46:45 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121741398
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:40 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik ben gruwelijk blij dat mijn oudste een jongen is, want de meisjesnaam die ik had is in de afgelopen 21 jaar compleet verpauperd, terwijl dat toen nog helemaal niet zo was.
Als hij een meisje was geweest zou hij Kayleigh heten.... afgekort naar Kay.
Die afkorting had ik ook in de initialen al meegegeven: Kayleigh Amber Yasmin :')

Ik zou het nu niet meer in m'n hoofd halen een kind naar een liedje te noemen, maar (zeker voor een meisje) voor een klassieke naam als Charlotte, Frederique of Elisabeth gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121741406
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:46 schreef innepin het volgende:

[..]

Willow en Matilda.
ohja dat was het. Ik had er 1 bijna goed
pi_121741421
Matilda O+ Vind ik heel erg mooi!
pi_121741446
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:46 schreef Leandra het volgende:
Ik ben gruwelijk blij dat mijn oudste een jongen is, want de meisjesnaam die ik had is in de afgelopen 21 jaar compleet verpauperd, terwijl dat toen nog helemaal niet zo was.
Die afkorting had ik ook in de initialen al meegegeven: Kayleigh Amber Yasmin.
Was ook een van de voorstellen van mijn lieftallige echtgenoot voor de meisjesnaam. :P
pi_121741487
quote:

[..]

Die afkorting had ik ook in de initialen al meegegeven: Kayleigh Amber Yasmin.

Ik zou het nu niet meer in m'n hoofd halen een kind naar een liedje te noemen, maar (zeker voor een meisje) voor een klassieke naam als Charlotte, Frederique of Elisabeth gaan.
kayleigh en Yasmin is het niet helemaal meer nee. Ik weet niet hoe je oudste heet.

En heel af en toe denk ik mwah mijn naam valt nog wel mee. Ik denk niet dat hij ooit gaan verpauperen. maar heel vaak wordt hij ook niet gegeven.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:48:37 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121741521
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:47 schreef innepin het volgende:

[..]

Was ook een van de voorstellen van mijn lieftallige echtgenoot voor de meisjesnaam. :P
Valt dan weer tegen dat hij dat inmiddels niet ontgroeid is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121741535
Mijn zus heet Y.asmine :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:55:19 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121742017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:48 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

kayleigh en Yasmin is het niet helemaal meer nee. Ik weet niet hoe je oudste heet.

En heel af en toe denk ik mwah mijn naam valt nog wel mee. Ik denk niet dat hij ooit gaan verpauperen. maar heel vaak wordt hij ook niet gegeven.
Wij hadden Amber in principe als meisjesnaam voor Soneal, al ver voor we überhaupt aan kinderen dachten, maar die was ook al afgevallen voor we wisten dat het een jongen was, we kwamen de naam iedere keer op minder charmante wijze tegen (een interview met escort Amber...).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121742089
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:48 schreef bitterend het volgende:
Mijn zus heet Y.asmine :D
maar jij bet toch hebreeuws??? of in ieder geval uit een land waar die naam vaak voorkomt???
pi_121742252
:D
Zoiets ja
Maar volgens mij is het een vrij normale naam ook in Marokko/Tunesië
pi_121742399
KD, ik zag vandaag Eneah staan voor een jongetje, met Benjamin als broertje. Vind je daarvan?

Anne hoor je inderdaad veel minden dan de namenlijst doet vermoeden, al denk ik dat Anne ook heel hoog staat doordat gecombineerde namen als Anne Sophie niet altijd met koppelteken gescheven worden.

Mijn moeder heeft een kindje An.é op de groep, zuid afrikaanse ouders die t ook heel mooi uitspreken, maar ik zie toch steeds alleen maar voor me hoe t meisje geboren werd en iedereen alleen maar " ahhh neeeee" riep ;)
pi_121742474
Ik ken een onwijs leuke Anne! Maar dat is een jongetje O+
pi_121742616
quote:

[..]

Die afkorting had ik ook in de initialen al meegegeven: Kayleigh Amber Yasmin :')

Ik vind Kayleigh verschrikkelijk, maar vind Kay (ik neem aan Kee?) dan wel weer een hele leuke afkorting voor een meisje!
  vrijdag 18 januari 2013 @ 22:08:15 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121742934
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 22:03 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Ik vind Kayleigh verschrikkelijk, maar vind Kay (ik neem aan Kee?) dan wel weer een hele leuke afkorting voor een meisje!
Ach ja, we hebben het ook over 1991 hè.... ik zou de naam nu ook niet meer kiezen :')
En ik vermoed dat ik niet de enige user ben die 21 jaar later blij is dat het niet het andere geslacht geworden is qua naam, hoewel er nu weinig verrassingen meer zijn qua geslacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121743962
Suiker, wij willen familieleden vernoemen, dus krijgt de baby straks 3 namen (een jongen krijgt er zelfs 4 :@).
pi_121744266
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 22:00 schreef Poppedein het volgende:
KD, ik zag vandaag Eneah staan voor een jongetje, met Benjamin als broertje. Vind je daarvan?

Anne hoor je inderdaad veel minden dan de namenlijst doet vermoeden, al denk ik dat Anne ook heel hoog staat doordat gecombineerde namen als Anne Sophie niet altijd met koppelteken gescheven worden.

Mijn moeder heeft een kindje An.é op de groep, zuid afrikaanse ouders die t ook heel mooi uitspreken, maar ik zie toch steeds alleen maar voor me hoe t meisje geboren werd en iedereen alleen maar " ahhh neeeee" riep ;)
Benjamin wel de afk. Ben vind ik ook leuk :)

maar Eneah zou een frons opleveren hier ;)
pi_121747240
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:13 schreef Vivi het volgende:
Maas vind ik wel leuk, van Tomász. Maar goed, Dean heeft een vriendje dat zo heet dus ik ben al gewend aan de klank. Vind het een stuk leuker (en origineler) dan Mees iig.
Volgens mijn wijlen Gooise oma, is Maas een afkorting van Marius. Kwam vroeger iig vaak in die contreien voor. Ik ken via via een Maas, broertje van Wester...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 23:33:29 #67
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121747397
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 22:27 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Benjamin wel de afk. Ben vind ik ook leuk :)

maar Eneah zou een frons opleveren hier ;)
Abe? Ipv Abel?
Elin Lex en Abe <3
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121747461
Geen Abe hoor, dan zie ik die boerenlummel van een van een buurjongen weer helemaal voor me :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_121747546
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:58 schreef bellelena het volgende:

Suiker, een reden hier om eventueel meerdere namen te geven is dat ons kindje dan later altijd kan kiezen om de andere naam te gebruiken, mocht hij of zij niet blij zijn met de eerste naam/roepnaam.

Ja, dat zeggen mijn ouders ook altijd. Ze hebben mij echter best wel stomme tweede en derde namen gegeven. Ja, zeg! Zo is het ook wel heel makkelijk kiezen! ;)
pi_121747727
Onze kinderen hebben ook twee namen. Vind ik mooier staan op de envelop :D

Ze noemen mij heel anders dan dat ik heet. Dat is pas stom :')

" Wij zijn blij en gelukkig met de geboorte van onze dochter en zusje Eerstenaam Tweedenaam.

Wij noemen haar Roepnaam. "

:{

[ Bericht 3% gewijzigd door Vlinder op 19-01-2013 23:18:17 ]
pi_121748789
Oh! Dat heb ik juist heel lang bijzonder gevonden! Dat is pas een echt officiële roepnaam. Ik vond dat bij het invullen van formulieren zo'n tegenvaller, dat mijn roepnaam hetzelfde was als mijn 'echte' naam.. Zo zie je maar weer ;)

en Carla/Karla vind ik een hele evenwichtige naam. Of, nou ja, ik kén alleen maar hele stabiele C/Karla's..!
pi_121749046
Ik vond het eigenlijk wel handig één naam, maar ik vond mijn eigen naam dan ook leuk. Heb inderdaad wel een vriendin die naar haar tweede naam is geswitcht. Maar ik kan echt niet verzinnen wat voor naam er dan bij zou moeten en mijn vriend komt echt met gedrochten aanzetten. Dan heb ik nog liever dat hij zelf iets verzint later..
Ik snap de overweging wel trouwens. Ga vriend maar eens vragen of hij het écht wil. Zo niet dan houden we het bij deze ene :)
  zaterdag 19 januari 2013 @ 00:13:23 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121749113
ik heb ook een andere roepnaam dan mijn 3 doopnamen. zo'n beetje als bij jou, vlindur, dat ze samen de roepnaam vormen. ik heb daar geen problemen mee hoor.
in de haak.
pi_121749355
Toen ik een jaar of vier was, moest iedereen mij Caroline noemen. Daarna is het nog eens een weekje Ellemijn geweest.. Allebei niet mijn 2e en 3e naam. Helemaal zelf bedacht :') O+
pi_121749569
Wat een leuke naam, Ellemijn O+
pi_121749598
Elin Lex en

Ake?
Kwak
  zaterdag 19 januari 2013 @ 00:28:19 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121749760
lig! ;)
in de haak.
pi_121754122
Abe doet me denken aan zo'n amish :P

Ik had wel een naamsverandering :) op mijn 16e overgestapt van mijn roepnaam naar mijn naam :)
pi_121754275
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:32 schreef Kleurdoos het volgende:

Ik had wel een naamsverandering :) op mijn 16e overgestapt van mijn roepnaam naar mijn naam :)
Jeremiah dan? :P
pi_121755704
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had bij onze jongensnaam héél erg het gevoel dat het de perfecte naam voor ons was, bij een meisjesnaam had ik dat veel minder, ook al vind ik heel veel meisjesnamen 'wel leuk'. Gelukkig voor de naam is het een jongetje geworden O+
+ 1
Jongensnaam was meteen 'dat klopt', hadden we al voor ik zwanger was. Meisjesnaam hebben we nooit gekozen want we wisten het geslacht, we hadden ook geen backupnaam 'voor als ze het verkeerd hadden'. Gelukkig had de echoscopiste het goed gezien :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Mineola op 19-01-2013 10:46:45 ]
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 januari 2013 @ 13:18:50 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_121759753
quote:

Dat kan Isa ook nog doen, er Isabel van maken.

Ik las net in Hasse Simonsdochter Lysken, ook mooi.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_121770006
Diede is ook een leuke meisjesnaam, vind ik!
pi_121770627
Mijn neefje heet Diede. En in plaats van het af te korten verleng ik zijn naam juist meestal naar Diederik. :D
pi_121771725
Oh, ik ken het alleen als meisjesnaam! Maar eigenlijk kan het inderdaad ook prima als jongensnaam :Y
  zaterdag 19 januari 2013 @ 23:13:49 #85
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_121781805
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat kan Isa ook nog doen, er Isabel van maken.

Ik las net in Hasse Simonsdochter Lysken, ook mooi.
zou idd nog leuk zijn voor onze tweede dochter :P

Maar de naam ligt (eindelijk) vast nu :X
pi_121782048
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 00:06 schreef Limone het volgende:
Oh! Dat heb ik juist heel lang bijzonder gevonden! Dat is pas een echt officiële roepnaam. Ik vond dat bij het invullen van formulieren zo'n tegenvaller, dat mijn roepnaam hetzelfde was als mijn 'echte' naam.. Zo zie je maar weer ;)

en Carla/Karla vind ik een hele evenwichtige naam. Of, nou ja, ik kén alleen maar hele stabiele C/Karla's..!
Ik vind het dus geen mooie naam. :N
Maar veranderen vind ik e veel werk en m'n andere amen vind ik ook net passen, dus laten we het maar zo :P
pi_121789579
Lysken is schattig :)
ik hou er wel van, Mariken, Lykke, Nilsen..
pi_121789645
Waarom niet gewoon Niels Kd? O+
pi_121789765
Eh daar zijn heel veel goede redenen voor :+
  zondag 20 januari 2013 @ 10:17:18 #90
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_121789792
Ik had voor Rikke gekozen (Deense naam), maar dat vond mijn vrouw niks.
pi_121790131
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 10:15 schreef Kleurdoos het volgende:
Eh daar zijn heel veel goede redenen voor :+
Oh :D

Hier voor mij was hij een grote kanshebber, maar mijn man had weer eens een mening }:|
pi_121790490
de helft van mijn exen heet Marc/mark en de andere helft Niels :+
  zondag 20 januari 2013 @ 13:40:11 #93
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_121795896
Laurens?
  zondag 20 januari 2013 @ 16:37:52 #94
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_121806223
quote:

Ik moet bij Amish altijd denken aan namen als Zedekiah (afgekort: Zeke) of Hezekiah (Ike).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_121806426
Wij zoeken nog steeds een jongensnaam. Blijft lastig. Ik neig naar iets scandinavisch maar dan weer niet de standaard lars, bjorn enz.
pi_121806487
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:42 schreef Stansfield het volgende:
Wij zoeken nog steeds een jongensnaam. Blijft lastig. Ik neig naar iets scandinavisch maar dan weer niet de standaard lars, bjorn enz.
Ole, Lasse?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_121806589
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ole, Lasse?
Nee ik zoek een beetje de mannelijke variant van rikke. (wat ik een erg leuke meisjes naam vindt. Dus wel iets in die hoek maar niet zo kenmerkend scandinavisch. Blijft lastig uitleggen.
pi_121806747
Vi.g.go?
pi_121806937
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:49 schreef Pvoesss het volgende:
Vi.g.go?
afgekeurd door mijn vrouw ;)
  zondag 20 januari 2013 @ 16:54:01 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121806963
Rømme