Ik vind het wel knap hoe je dit weet te positioneren als een negatief iets. If anything is dit juist een teken dat Apple's klanten loyaler en enthousiaster zijn dan die van Samsung/HTC/Nokia.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:07 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Niks heeft zo'n hoog 'fan' gehalte als Apple. Ik heb nog nooit iemand horen patsen over zijn nieuwe Samsung of HTC.
Dit zie je alleen al terug in het aantal goodies per bedrijf. Apple pluches, bekers, shirts, etc.
Als een negatief iets? Omdat reputatie namelijk enorm snel kan veranderen. Toch? Ze hoeven maar met 1 product te komen wat enorm gaat falen ..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik vind het wel knap hoe je dit weet te positioneren als een negatief iets. If anything is dit juist een teken dat Apple's klanten loyaler en enthousiaster zijn dan die van Samsung/HTC/Nokia.
Nogmaals: dat geldt toch voor elk bedrijf? En in dat geval is het toch fijn dat Apple loyalere klanten heeft dan andere bedrijven, zodat eventueel 'falen' minder gevolgen zal hebben?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:43 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Als een negatief iets? Omdat reputatie namelijk enorm snel kan veranderen. Toch? Ze hoeven maar met 1 product te komen wat enorm gaat falen ..
Een samsung electronics zie ik zo snel nog niet in een moeras zinken die hebben zoveel verschillende producten terwijl apple alleen leunt op de Iphone en Ipad.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nogmaals: dat geldt toch voor elk bedrijf? En in dat geval is het toch fijn dat Apple loyalere klanten heeft dan andere bedrijven, zodat eventueel 'falen' minder gevolgen zal hebben?
Dat is niet waar NY_aannemer het over had.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een samsung electronics zie ik zo snel nog niet in een moeras zinken die hebben zoveel verschillende producten terwijl apple alleen leunt op de Iphone en Ipad.
Ik denk dat hetgeen wat er bedoeld wordt is dat 'reputatie' schade voor Apple in een andere categorie valt ten opzichte van de andere bedrijven die jij noemt. Zij hebben op dit moment een enorme schare aan fans maar dat maakt het risico vele malen groter. Ze leunen enorm op imago, zie bijv. Lance Armstrong. Je kunt hard vallen .. de schade voor Apple na 1 slecht product is groter dan wanneer Samsung 1 flut product zou uitbrengen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is niet waar NY_aannemer het over had.
Jij benoemt hier het nadeel van de strategie van Apple, maar tegelijkertijd heeft diezelfde strategie ervoor gezorgd dat Apple het meest waardevolle bedrijf ter wereld is.
Tegelijkertijd leer je bij ondernemen les 1 meteen dat je niet afhankelijk zou moeten zijn van juist 1 product/ afnemer. Dat ze op dit moment zoveel waard zijn maakt het alleen maar nog bizarder dat ze niet veel meer kunnen diversifiëren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is niet waar NY_aannemer het over had.
Jij benoemt hier het nadeel van de strategie van Apple, maar tegelijkertijd heeft diezelfde strategie ervoor gezorgd dat Apple het meest waardevolle bedrijf ter wereld is.
Jawel, maar zij hebben de resultaten van Q4 nog niet bekendgemaakt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:35 schreef Basp1 het volgende:
Leveren AT&T en sprint in de VS geen iphones meer?
Ziet er goed uit voor Apple. Traditioneel gezien is de iPhone de laatste kwartalen goed voor ongeveer 80% van de totale activaties bij AT&T, en die hebben in Q4 2012 een record gezet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doomed.
Dus omdat Apple een beter imago heeft is het risico groter? Sorry, maar dat slaat nergens op. Een beter imago zorgt er juist voor dat de schade beperkt blijft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat hetgeen wat er bedoeld wordt is dat 'reputatie' schade voor Apple in een andere categorie valt ten opzichte van de andere bedrijven die jij noemt. Zij hebben op dit moment een enorme schare aan fans maar dat maakt het risico vele malen groter. Ze leunen enorm op imago, zie bijv. Lance Armstrong. Je kunt hard vallen .. de schade voor Apple na 1 slecht product is groter dan wanneer Samsung 1 flut product zou uitbrengen.
Ligt eraan hoe snel je de fout hersteld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus omdat Apple een beter imago heeft is het risico groter? Sorry, maar dat slaat nergens op. Een beter imago zorgt er juist voor dat de schade beperkt blijft.
Ja, want een multinational winstgevend maken leer je inderdaad bij 'ondernemen les 1'. Apple gaat tegen de wind in en is daarmee succesvol, dat geeft alleen maar aan hoe belangrijk het is om een goede visie en strategie te hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd leer je bij ondernemen les 1 meteen dat je niet afhankelijk zou moeten zijn van juist 1 product/ afnemer. Dat ze op dit moment zoveel waard zijn maakt het alleen maar nog bizarder dat ze niet veel meer kunnen diversifiëren.
Ja, tot er dus iets faliekant misgaat! Dan zakt het harder als een baksteen omdat ze continu op zo'n hoge stoel hebben gezeten. Het risico om te vallen is veel groter als jij een heroische reputatie hebt van alleen maar fantastische producten en goede service. Stel Apple had zo'n blunder begaan als met BP in die golf van Mexico .. om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus omdat Apple een beter imago heeft is het risico groter? Sorry, maar dat slaat nergens op. Een beter imago zorgt er juist voor dat de schade beperkt blijft.
Ze willen het niet? Dat betwijfel ik, volgens mij durven ze het niet. Nokia is ook enorm op de bek gegaan omdat ze 8540 verschillende modellen telefoons hadden. Je kunt het volgens mij dus gewoon beter bij een klein assortiment houden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, want een multinational winstgevend maken leer je inderdaad bij 'ondernemen les 1'. Apple gaat tegen de wind in en is daarmee succesvol, dat geeft alleen maar aan hoe belangrijk het is om een goede visie en strategie te hebben.
Tevens kan Apple wel diversifiëren, maar ze willen het niet. Uiteraard is dat een risico, maar met dat risico in het achterhoofd is Apple ongekend succesvol geweest.
Ja, en wat nou als Samsung zo'n blunder had begaan als met BP in de golf van Mexico?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, tot er dus iets faliekant misgaat! Dan zakt het harder als een baksteen omdat ze continu op zo'n hoge stoel hebben gezeten. Het risico om te vallen is veel groter als jij een heroische reputatie hebt van alleen maar fantastische producten en goede service. Stel Apple had zo'n blunder begaan als met BP in die golf van Mexico .. om maar wat te noemen.
Omdat ik nergens Samsung fan sites zie, of Samsung fan-boys zie rondlopen, terwijl je wel in de grote steden Apple-fan boys heb rondlopen die een heel huis specifiek vol hebben staan met slechts Apple producten. Apple pronkt met het imago, Samsung niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, en wat nou als Samsung zo'n blunder had begaan als met BP in de golf van Mexico?
Ik vind het nergens op slaan. Het risico van Apple ligt hem in het geringe aantal producten, niet in het imago.
Ken je Apple wel? Apple wil zoveel mogelijk goede producten maken, niet zoveel mogelijke producten. Productfragmentatie met als doel om maar zoveel mogelijk keus te hebben zal Apple nooit doen, omdat dat leidt tot producten die enkel goedkoper zijn maar op geen enkel vlak echt beter. Apple wil dat elk product op een bepaalde manier het beste is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze willen het niet? Dat betwijfel ik, volgens mij durven ze het niet. Nokia is ook enorm op de bek gegaan omdat ze 8540 verschillende modellen telefoons hadden. Je kunt het volgens mij dus gewoon beter bij een klein assortiment houden.
De bedrijven pronken niet zozeer met hun image. Consumenten worden/werden gewoon graag gezien met Apple producten. Ten tijde van de iPod waren de witte oordopjes daarvan al een bijzonder goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat ik nergens Samsung fan sites zie, of Samsung fan-boys zie rondlopen, terwijl je wel in de grote steden Apple-fan boys heb rondlopen die een heel huis specifiek vol hebben staan met slechts Apple producten. Apple pronkt met het imago, Samsung niet.
Apple pronkt niet zelf met het imago, maar het is duidelijk dat Apple een heel goed imago heeft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat ik nergens Samsung fan sites zie, of Samsung fan-boys zie rondlopen, terwijl je wel in de grote steden Apple-fan boys heb rondlopen die een heel huis specifiek vol hebben staan met slechts Apple producten. Apple pronkt met het imago, Samsung niet.
Zoals al vaker is gezien met dat bekende plaatje is Apple enorm afhankelijk van de iPhone, dat is iets wat mij niet aanstaat (ook al vind ik de andere producten iPod, iPad etc ook goede producten). Apple = iPhone, daar halen ze de meeste omzet/winst uit. Zie google, die zit met name met die zoekmachine, dat staat mijn inziens meer als een huis dan een veradelijk iets als een telefoon wat over een jaar of 5 echt weer is verouderd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Apple is vrij divers
Telefoons
MP3 spelers
tablets
Zware werkstations
PCs
Verkoop van muziek, films, apps, software etc
http://store.apple.com/nl
Waarbij ze voor een belangrijk deel niet afhankelijk zijn van andere wederverkopers maar heel veel zelf direct aan de eindklant verkopen.
Half dan, die winkel in bijv. hartje oxford street in Londen vind ik echt pronkwerk, niks minder.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Apple pronkt niet zelf met het imago..
Dat betekend niet dat Apple niet divers is. Ze hebben een breed productscala dat bovendien goed geintegreerd is en waarbij ze de belangrijkste delen van de keten in handen hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zoals al vaker is gezien met dat bekende plaatje is Apple enorm afhankelijk van de iPhone, dat is iets wat mij niet aanstaat (ook al vind ik de andere producten iPod, iPad etc ook goede producten). Apple = iPhone, daar halen ze de meeste omzet/winst uit. Zie google, die zit met name met die zoekmachine, dat staat mijn inziens meer als een huis dan een veradelijk iets als een telefoon wat over een jaar of 5 echt weer is verouderd.
Meer dan 2/3e van de operating income van Apple is de iPhone.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:04 schreef Bananenman het volgende:
Ik ben even Coca Cola en Exxon shorten want die zijn nogal afhankelijk van één product, dat kan nooit goed gaan.
Branding.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Half dan, die winkel in bijv. hartje oxford street in Londen vind ik echt pronkwerk, niks minder.
Ja, je moet de iPhone ook niet weghalen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Meer dan 2/3e van de operating income van Apple is de iPhone.
[ afbeelding ]
Haal de iPhone weg en wat heb je dan? Apple = iPhone, ik had het graag ook anders willen zien. En de markt van telefoons is dusdanig snel aan het veranderen dat ik daar gewoon geen vertrouwen in heb. Ja, ze zijn misschien de beste in de tablet markt en ipod markt, maar de telefoonbusiness is nu eenmaal de grootste.
Haal koffie weg bij Douwe Egberts, wat heb je dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Meer dan 2/3e van de operating income van Apple is de iPhone.
[ afbeelding ]
Haal de iPhone weg en wat heb je dan?
Welke van die telefoonzaken is zo afhankelijk van 1 model zoals Apple?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, je moet de iPhone ook niet weghalen.Wat jij zegt geldt voor elke telefoonfabrikant, vraag maar aan Sony, LG, RIM, HTC, Nokia.
Geeneen, maar het succes van Apple is juist dat ze maar één model hebben en dat ze die kunnen perfectioneren. Je kan beter kijken naar 'smartphones' in het algemeen als winstgevende productgroep. Dat bij Apple die productgroep nou maar één telefoon heeft (eigenlijk drie trouwens, iPhone 4, 4S en 5) en bij Samsung 100 maakt niet zoveel uit, want dat Apple er zo weinig heeft zorgt ervoor dat Apple ook makkelijker aan de vraag kan voldoen, etc.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke van die telefoonzaken is zo afhankelijk van 1 model zoals Apple?
Wat hebben die honderden , duizenden modellen Nokia, Siemens, Philps, Sony Erikson, etc etc gebracht?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke van die telefoonzaken is zo afhankelijk van 1 model zoals Apple?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Haal koffie weg bij Douwe Egberts, wat heb je dan?
Haal autobrandstoffen weg bij Shell, wat heb je dan?
Haal de domheid uit jouw posts weg, wat heb je dan?
Ik zeg nergens dat ze niet meerdere producten aanbieden, slechts dat ze sterk afhankelijk zijn van één product, net als Apple. Hoeveel procent van de winst komt van die marginale drankjes in die lijst en hoeveel van Coca Cola en haar varianten?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef monkyyy het volgende:
[..]
wat
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Coca-Cola_brands
Dat is het analistenstandpunt. Als je wat meer affiniteit hebt met de producten en Apple een beetje kent, weet je dat het heel gek moet lopen wil Apple zichzelf uit de markt werken. Al deze dingen worden al jaren over Apple gezegd hè, dat het einde nu toch echt wel nabij is, maar bij Apple hebben ze een zodanig fundamenteel goed begrip van technologie en hoe dat in de levens past van mensen dat Apple nog wel even blijft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:15 schreef Physics het volgende:
Bij aandelen als AAPL, en dan met name de iPhone vraag ik me altijd af "is dit product over 10 jaar nog steeds zo'n succes?". Daar durf ik geen antwoord op te geven, maar er is een vrij reële kans dat er weer een nieuwe marktleider komt (zie bijvoorbeeld de reïncarnatie van Nokia) binnen zo'n tijdsbestek.
Nokia heeft anders wel heel lang op nummer 1 gestaan. Toch? Andere merken zijn inderdaad op de bek gegaan ..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat hebben die honderden , duizenden modellen Nokia, Siemens, Philps, Sony Erikson, etc etc gebracht?
Waar je dus eigenlijk over valt is dat ze niet dat doen wat alle anderen doen en daarmee het meest winstgevende bedrijf zijn geworden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]Kijk eens waar deze zaken de grootste winsten vandaan halen. Douwe Egberts en Shell zijn beide niet zo(!) afhankelijk van 1 product in de mate waarin Apple dat is.
Jep, en die tijd van Nokia is ook voorbij, net als Motorola, die waren ook heel groot, ooit.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Nokia heeft anders wel heel lang op nummer 1 gestaan. Toch? Andere merken zijn inderdaad op de bek gegaan ..
Wat denk je dat ze zeiden over Nokia in de dumbphone tijd. Blijkbaar is de toekomst van AAPL voorspellen alleen voorbestemd aan Apple fans.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is het analistenstandpunt. Als je wat meer affiniteit hebt met de producten en Apple een beetje kent, weet je dat het heel gek moet lopen wil Apple zichzelf uit de markt werken. Al deze dingen worden al jaren over Apple gezegd hè, dat het einde nu toch echt wel nabij is, maar bij Apple hebben ze een zodanig fundamenteel goed begrip van technologie en hoe dat in de levens past van mensen dat Apple nog wel even blijft.
Ja, en Nokia is op hun bek gegaan omdat ze bang waren om te veranderen, terwijl Apple daar juist niet bang voor is. Zij hebben eigenhandig hun succesvolle iPod-lijn de nek omgedraaid door met de iPhone te komen. Welk ander bedrijf zou dat durven?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Nokia heeft anders wel heel lang op nummer 1 gestaan. Toch? Andere merken zijn inderdaad op de bek gegaan ..
Lijkt me stug.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef Physics het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze zeiden over Nokia in de dumbphone tijd.
Ik zal even antwoord op mezelf geven, voor de volledigheid.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze niet meerdere producten aanbieden, slechts dat ze sterk afhankelijk zijn van één product, net als Apple. Hoeveel procent van de winst komt van die marginale drankjes in die lijst en hoeveel van Coca Cola en haar varianten?
quote:The report further states that of the more than 50 billion beverage servings of all types consumed worldwide every day, beverages bearing the trademarks owned by or licensed to Coca-Cola account for approximately 1.5 billion (the latest figure in 2010 shows that now they serve 1.6 billion drinks every day). Of these, beverages bearing the trademark "Coca-Cola" or "Coke" accounted for approximately 78% of the company's total gallon sales.
Ik was al actief in de ict in de jaren 90 en werkte toen ook al met producten van Apple en toen deden ze wel heel erg hun best om zichzelf uit de markt te werken. De situatie is wellicht anders als destijds maar het kan nog steeds, Apple is zich steeds meer op de consumentenmarkt gaan richten en en die is toch wat onvoorspelbaarder dan de zakelijke markt en al helemaal met gadgets.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef TC03 het volgende:
. Als je wat meer affiniteit hebt met de producten en Apple een beetje kent, weet je dat het heel gek moet lopen wil Apple zichzelf uit de markt werken.
Die Apple pas ontdekt hebben met de ipod of iphonequote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef Physics het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze zeiden over Nokia in de dumbphone tijd. Blijkbaar is de toekomst van AAPL voorspellen alleen voorbestemd aan Apple fans.
Nokia was ooit fabrikant van kaplaarzen en autobanden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, en Nokia is op hun bek gegaan omdat ze bang waren om te veranderen, terwijl Apple daar juist niet bang voor is. Zij hebben eigenhandig hun succesvolle iPod-lijn de nek omgedraaid door met de iPhone te komen. Welk ander bedrijf zou dat durven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |