abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121887628
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:07 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Niks heeft zo'n hoog 'fan' gehalte als Apple. Ik heb nog nooit iemand horen patsen over zijn nieuwe Samsung of HTC.

Dit zie je alleen al terug in het aantal goodies per bedrijf. Apple pluches, bekers, shirts, etc.
Ik vind het wel knap hoe je dit weet te positioneren als een negatief iets. If anything is dit juist een teken dat Apple's klanten loyaler en enthousiaster zijn dan die van Samsung/HTC/Nokia.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:43:19 #102
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_121889024
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:13 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik vind het wel knap hoe je dit weet te positioneren als een negatief iets. If anything is dit juist een teken dat Apple's klanten loyaler en enthousiaster zijn dan die van Samsung/HTC/Nokia.
Als een negatief iets? Omdat reputatie namelijk enorm snel kan veranderen. Toch? Ze hoeven maar met 1 product te komen wat enorm gaat falen ..
The world has no benefit of sad little crybabies
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:00:46 #103
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_121889889
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:43 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Als een negatief iets? Omdat reputatie namelijk enorm snel kan veranderen. Toch? Ze hoeven maar met 1 product te komen wat enorm gaat falen ..
Nogmaals: dat geldt toch voor elk bedrijf? En in dat geval is het toch fijn dat Apple loyalere klanten heeft dan andere bedrijven, zodat eventueel 'falen' minder gevolgen zal hebben?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_121890500
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nogmaals: dat geldt toch voor elk bedrijf? En in dat geval is het toch fijn dat Apple loyalere klanten heeft dan andere bedrijven, zodat eventueel 'falen' minder gevolgen zal hebben?
Een samsung electronics zie ik zo snel nog niet in een moeras zinken die hebben zoveel verschillende producten terwijl apple alleen leunt op de Iphone en Ipad.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:28:00 #105
53267 TC03
pi_121890967
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een samsung electronics zie ik zo snel nog niet in een moeras zinken die hebben zoveel verschillende producten terwijl apple alleen leunt op de Iphone en Ipad.
Dat is niet waar NY_aannemer het over had.

Jij benoemt hier het nadeel van de strategie van Apple, maar tegelijkertijd heeft diezelfde strategie ervoor gezorgd dat Apple het meest waardevolle bedrijf ter wereld is.
pi_121891123
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij benoemt hier het nadeel van de strategie van Apple, maar tegelijkertijd heeft diezelfde strategie ervoor gezorgd dat Apple het meest waardevolle bedrijf ter wereld is.
Ik denk dat hetgeen wat er bedoeld wordt is dat 'reputatie' schade voor Apple in een andere categorie valt ten opzichte van de andere bedrijven die jij noemt. Zij hebben op dit moment een enorme schare aan fans maar dat maakt het risico vele malen groter. Ze leunen enorm op imago, zie bijv. Lance Armstrong. Je kunt hard vallen .. de schade voor Apple na 1 slecht product is groter dan wanneer Samsung 1 flut product zou uitbrengen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121891491
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Tegelijkertijd leer je bij ondernemen les 1 meteen dat je niet afhankelijk zou moeten zijn van juist 1 product/ afnemer. Dat ze op dit moment zoveel waard zijn maakt het alleen maar nog bizarder dat ze niet veel meer kunnen diversifiëren.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:26:27 #108
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_121893162

Doomed.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_121893564
Leveren AT&T en sprint in de VS geen iphones meer?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:39:11 #110
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_121893718
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:35 schreef Basp1 het volgende:
Leveren AT&T en sprint in de VS geen iphones meer?
Jawel, maar zij hebben de resultaten van Q4 nog niet bekendgemaakt.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_121893848
quote:
Ziet er goed uit voor Apple. Traditioneel gezien is de iPhone de laatste kwartalen goed voor ongeveer 80% van de totale activaties bij AT&T, en die hebben in Q4 2012 een record gezet.

http://www.att.com/gen/pr(...)23&mapcode=corporate|financial
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:46:59 #112
53267 TC03
pi_121894108
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat hetgeen wat er bedoeld wordt is dat 'reputatie' schade voor Apple in een andere categorie valt ten opzichte van de andere bedrijven die jij noemt. Zij hebben op dit moment een enorme schare aan fans maar dat maakt het risico vele malen groter. Ze leunen enorm op imago, zie bijv. Lance Armstrong. Je kunt hard vallen .. de schade voor Apple na 1 slecht product is groter dan wanneer Samsung 1 flut product zou uitbrengen.
Dus omdat Apple een beter imago heeft is het risico groter? Sorry, maar dat slaat nergens op. Een beter imago zorgt er juist voor dat de schade beperkt blijft.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:49:02 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121894210
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dus omdat Apple een beter imago heeft is het risico groter? Sorry, maar dat slaat nergens op. Een beter imago zorgt er juist voor dat de schade beperkt blijft.
Ligt eraan hoe snel je de fout hersteld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:49:33 #114
53267 TC03
pi_121894240
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tegelijkertijd leer je bij ondernemen les 1 meteen dat je niet afhankelijk zou moeten zijn van juist 1 product/ afnemer. Dat ze op dit moment zoveel waard zijn maakt het alleen maar nog bizarder dat ze niet veel meer kunnen diversifiëren.
Ja, want een multinational winstgevend maken leer je inderdaad bij 'ondernemen les 1'. Apple gaat tegen de wind in en is daarmee succesvol, dat geeft alleen maar aan hoe belangrijk het is om een goede visie en strategie te hebben.

Tevens kan Apple wel diversifiëren, maar ze willen het niet. Uiteraard is dat een risico, maar met dat risico in het achterhoofd is Apple ongekend succesvol geweest.
pi_121894360
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, tot er dus iets faliekant misgaat! Dan zakt het harder als een baksteen omdat ze continu op zo'n hoge stoel hebben gezeten. Het risico om te vallen is veel groter als jij een heroische reputatie hebt van alleen maar fantastische producten en goede service. Stel Apple had zo'n blunder begaan als met BP in die golf van Mexico .. om maar wat te noemen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_121894410
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, want een multinational winstgevend maken leer je inderdaad bij 'ondernemen les 1'. Apple gaat tegen de wind in en is daarmee succesvol, dat geeft alleen maar aan hoe belangrijk het is om een goede visie en strategie te hebben.

Tevens kan Apple wel diversifiëren, maar ze willen het niet. Uiteraard is dat een risico, maar met dat risico in het achterhoofd is Apple ongekend succesvol geweest.
Ze willen het niet? Dat betwijfel ik, volgens mij durven ze het niet. Nokia is ook enorm op de bek gegaan omdat ze 8540 verschillende modellen telefoons hadden. Je kunt het volgens mij dus gewoon beter bij een klein assortiment houden.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:52:43 #117
53267 TC03
pi_121894413
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja, tot er dus iets faliekant misgaat! Dan zakt het harder als een baksteen omdat ze continu op zo'n hoge stoel hebben gezeten. Het risico om te vallen is veel groter als jij een heroische reputatie hebt van alleen maar fantastische producten en goede service. Stel Apple had zo'n blunder begaan als met BP in die golf van Mexico .. om maar wat te noemen.
Ja, en wat nou als Samsung zo'n blunder had begaan als met BP in de golf van Mexico?

Ik vind het nergens op slaan. Het risico van Apple ligt hem in het geringe aantal producten, niet in het imago.
pi_121894546
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, en wat nou als Samsung zo'n blunder had begaan als met BP in de golf van Mexico?

Ik vind het nergens op slaan. Het risico van Apple ligt hem in het geringe aantal producten, niet in het imago.
Omdat ik nergens Samsung fan sites zie, of Samsung fan-boys zie rondlopen, terwijl je wel in de grote steden Apple-fan boys heb rondlopen die een heel huis specifiek vol hebben staan met slechts Apple producten. Apple pronkt met het imago, Samsung niet.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:55:30 #119
53267 TC03
pi_121894552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze willen het niet? Dat betwijfel ik, volgens mij durven ze het niet. Nokia is ook enorm op de bek gegaan omdat ze 8540 verschillende modellen telefoons hadden. Je kunt het volgens mij dus gewoon beter bij een klein assortiment houden.
Ken je Apple wel? Apple wil zoveel mogelijk goede producten maken, niet zoveel mogelijke producten. Productfragmentatie met als doel om maar zoveel mogelijk keus te hebben zal Apple nooit doen, omdat dat leidt tot producten die enkel goedkoper zijn maar op geen enkel vlak echt beter. Apple wil dat elk product op een bepaalde manier het beste is.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:58:12 #120
45206 Pietverdriet
pi_121894674
Apple is vrij divers
Telefoons
MP3 spelers
tablets
Zware werkstations
PCs
Verkoop van muziek, films, apps, software etc
http://store.apple.com/nl

Waarbij ze voor een belangrijk deel niet afhankelijk zijn van andere wederverkopers maar heel veel zelf direct aan de eindklant verkopen.
pi_121894682
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat ik nergens Samsung fan sites zie, of Samsung fan-boys zie rondlopen, terwijl je wel in de grote steden Apple-fan boys heb rondlopen die een heel huis specifiek vol hebben staan met slechts Apple producten. Apple pronkt met het imago, Samsung niet.
De bedrijven pronken niet zozeer met hun image. Consumenten worden/werden gewoon graag gezien met Apple producten. Ten tijde van de iPod waren de witte oordopjes daarvan al een bijzonder goed voorbeeld.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:59:13 #122
53267 TC03
pi_121894716
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Apple pronkt niet zelf met het imago, maar het is duidelijk dat Apple een heel goed imago heeft.

Jij zegt dat als de iPhone mislukt, niemand meer een iPhone hoeft, terwijl als er bij Samsung één model mislukt dat wel mee zal vallen omdat Samsung toch 1000 modellen voert, als ik het goed begrijp. In feite bedoel jij dus ook gewoon dat het gebrek aan productfragmentatie een risico is, dus als ik het goed begrijp bedoelen we hetzelfde.
pi_121894871
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Apple is vrij divers
Telefoons
MP3 spelers
tablets
Zware werkstations
PCs
Verkoop van muziek, films, apps, software etc
http://store.apple.com/nl

Waarbij ze voor een belangrijk deel niet afhankelijk zijn van andere wederverkopers maar heel veel zelf direct aan de eindklant verkopen.
Zoals al vaker is gezien met dat bekende plaatje is Apple enorm afhankelijk van de iPhone, dat is iets wat mij niet aanstaat (ook al vind ik de andere producten iPod, iPad etc ook goede producten). Apple = iPhone, daar halen ze de meeste omzet/winst uit. Zie google, die zit met name met die zoekmachine, dat staat mijn inziens meer als een huis dan een veradelijk iets als een telefoon wat over een jaar of 5 echt weer is verouderd.
pi_121894896
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

Apple pronkt niet zelf met het imago..
Half dan, die winkel in bijv. hartje oxford street in Londen vind ik echt pronkwerk, niks minder.
pi_121894939
Ik ben even Coca Cola en Exxon shorten want die zijn nogal afhankelijk van één product, dat kan nooit goed gaan.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:11:01 #126
45206 Pietverdriet
pi_121895143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zoals al vaker is gezien met dat bekende plaatje is Apple enorm afhankelijk van de iPhone, dat is iets wat mij niet aanstaat (ook al vind ik de andere producten iPod, iPad etc ook goede producten). Apple = iPhone, daar halen ze de meeste omzet/winst uit. Zie google, die zit met name met die zoekmachine, dat staat mijn inziens meer als een huis dan een veradelijk iets als een telefoon wat over een jaar of 5 echt weer is verouderd.
Dat betekend niet dat Apple niet divers is. Ze hebben een breed productscala dat bovendien goed geintegreerd is en waarbij ze de belangrijkste delen van de keten in handen hebben.
Ja, hun iPhone is bijzonder succesvol, maar jij lijkt er op aan te willen sturen dat het geen goede bedrijfsvoering is. Daar is geen sprake van. Het is uitermate strak en intelligent georganiseerd. Enige wat je ten nadele van Apple zou kunnen zeggen is dat het al zo lean is dat er nauwelijks wat meer te halen is in een reorganisatie.
pi_121895190
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:04 schreef Bananenman het volgende:
Ik ben even Coca Cola en Exxon shorten want die zijn nogal afhankelijk van één product, dat kan nooit goed gaan.
Meer dan 2/3e van de operating income van Apple is de iPhone.

Haal de iPhone weg en wat heb je dan? Apple = iPhone, ik had het graag ook anders willen zien. En de markt van telefoons is dusdanig snel aan het veranderen dat ik daar gewoon geen vertrouwen in heb. Ja, ze zijn misschien de beste in de tablet markt en ipod markt, maar de telefoonbusiness is nu eenmaal de grootste.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:12:10 #128
45206 Pietverdriet
pi_121895196
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Half dan, die winkel in bijv. hartje oxford street in Londen vind ik echt pronkwerk, niks minder.
Branding.
Coca Cola is als merk meer waard dan de rest van het bedrijf bij elkaar.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:13:43 #129
53267 TC03
pi_121895255
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Haal de iPhone weg en wat heb je dan? Apple = iPhone, ik had het graag ook anders willen zien. En de markt van telefoons is dusdanig snel aan het veranderen dat ik daar gewoon geen vertrouwen in heb. Ja, ze zijn misschien de beste in de tablet markt en ipod markt, maar de telefoonbusiness is nu eenmaal de grootste.
Ja, je moet de iPhone ook niet weghalen. :') Wat jij zegt geldt voor elke telefoonfabrikant, vraag maar aan Sony, LG, RIM, HTC, Nokia.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:14:01 #130
45206 Pietverdriet
pi_121895266
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Haal de iPhone weg en wat heb je dan?
Haal koffie weg bij Douwe Egberts, wat heb je dan?
Haal autobrandstoffen weg bij Shell, wat heb je dan?
Haal de domheid uit jouw posts weg, wat heb je dan?
pi_121895281
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, je moet de iPhone ook niet weghalen. :') Wat jij zegt geldt voor elke telefoonfabrikant, vraag maar aan Sony, LG, RIM, HTC, Nokia.
Welke van die telefoonzaken is zo afhankelijk van 1 model zoals Apple?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:14:51 #132
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_121895295
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:04 schreef Bananenman het volgende:
Coca Cola ..... één product
wat

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Coca-Cola_brands
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_121895315
Bij aandelen als AAPL, en dan met name de iPhone vraag ik me altijd af "is dit product over 10 jaar nog steeds zo'n succes?". Daar durf ik geen antwoord op te geven, maar er is een vrij reële kans dat er weer een nieuwe marktleider komt (zie bijvoorbeeld de reïncarnatie van Nokia) binnen zo'n tijdsbestek.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:16:06 #134
53267 TC03
pi_121895334
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geeneen, maar het succes van Apple is juist dat ze maar één model hebben en dat ze die kunnen perfectioneren. Je kan beter kijken naar 'smartphones' in het algemeen als winstgevende productgroep. Dat bij Apple die productgroep nou maar één telefoon heeft (eigenlijk drie trouwens, iPhone 4, 4S en 5) en bij Samsung 100 maakt niet zoveel uit, want dat Apple er zo weinig heeft zorgt ervoor dat Apple ook makkelijker aan de vraag kan voldoen, etc.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:16:07 #135
45206 Pietverdriet
pi_121895335
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat hebben die honderden , duizenden modellen Nokia, Siemens, Philps, Sony Erikson, etc etc gebracht?
pi_121895352
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Haal koffie weg bij Douwe Egberts, wat heb je dan?
Haal autobrandstoffen weg bij Shell, wat heb je dan?
Haal de domheid uit jouw posts weg, wat heb je dan?
:') Kijk eens waar deze zaken de grootste winsten vandaan halen. Douwe Egberts en Shell zijn beide niet zo(!) afhankelijk van 1 product in de mate waarin Apple dat is.
pi_121895404
quote:
Ik zeg nergens dat ze niet meerdere producten aanbieden, slechts dat ze sterk afhankelijk zijn van één product, net als Apple. Hoeveel procent van de winst komt van die marginale drankjes in die lijst en hoeveel van Coca Cola en haar varianten?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:18:03 #138
53267 TC03
pi_121895407
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:15 schreef Physics het volgende:
Bij aandelen als AAPL, en dan met name de iPhone vraag ik me altijd af "is dit product over 10 jaar nog steeds zo'n succes?". Daar durf ik geen antwoord op te geven, maar er is een vrij reële kans dat er weer een nieuwe marktleider komt (zie bijvoorbeeld de reïncarnatie van Nokia) binnen zo'n tijdsbestek.
Dat is het analistenstandpunt. Als je wat meer affiniteit hebt met de producten en Apple een beetje kent, weet je dat het heel gek moet lopen wil Apple zichzelf uit de markt werken. Al deze dingen worden al jaren over Apple gezegd hè, dat het einde nu toch echt wel nabij is, maar bij Apple hebben ze een zodanig fundamenteel goed begrip van technologie en hoe dat in de levens past van mensen dat Apple nog wel even blijft.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:18:04 #139
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_121895409
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat hebben die honderden , duizenden modellen Nokia, Siemens, Philps, Sony Erikson, etc etc gebracht?
Nokia heeft anders wel heel lang op nummer 1 gestaan. Toch? Andere merken zijn inderdaad op de bek gegaan ..
The world has no benefit of sad little crybabies
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:18:15 #140
45206 Pietverdriet
pi_121895414
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

:') Kijk eens waar deze zaken de grootste winsten vandaan halen. Douwe Egberts en Shell zijn beide niet zo(!) afhankelijk van 1 product in de mate waarin Apple dat is.
Waar je dus eigenlijk over valt is dat ze niet dat doen wat alle anderen doen en daarmee het meest winstgevende bedrijf zijn geworden.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:19:13 #141
45206 Pietverdriet
pi_121895455
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Nokia heeft anders wel heel lang op nummer 1 gestaan. Toch? Andere merken zijn inderdaad op de bek gegaan ..
Jep, en die tijd van Nokia is ook voorbij, net als Motorola, die waren ook heel groot, ooit.
pi_121895464
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is het analistenstandpunt. Als je wat meer affiniteit hebt met de producten en Apple een beetje kent, weet je dat het heel gek moet lopen wil Apple zichzelf uit de markt werken. Al deze dingen worden al jaren over Apple gezegd hè, dat het einde nu toch echt wel nabij is, maar bij Apple hebben ze een zodanig fundamenteel goed begrip van technologie en hoe dat in de levens past van mensen dat Apple nog wel even blijft.
Wat denk je dat ze zeiden over Nokia in de dumbphone tijd. Blijkbaar is de toekomst van AAPL voorspellen alleen voorbestemd aan Apple fans.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:19:38 #143
53267 TC03
pi_121895467
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Ja, en Nokia is op hun bek gegaan omdat ze bang waren om te veranderen, terwijl Apple daar juist niet bang voor is. Zij hebben eigenhandig hun succesvolle iPod-lijn de nek omgedraaid door met de iPhone te komen. Welk ander bedrijf zou dat durven?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:19:54 #144
53267 TC03
pi_121895477
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef Physics het volgende:

[..]

Wat denk je dat ze zeiden over Nokia in de dumbphone tijd.
Lijkt me stug.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:19:58 #145
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_121895481
Maar stel nou dat Apple het minder deed in de smartphonemarkt, en een constant marktaandeel had van 10%, zodat er een evenwichtigere verdeling van inkomsten van telefoons, computers en tablets zou zijn. Dan zou het een gezonder bedrijf zijn?
pi_121895487
Mwa, ik denk dat er over 20 jaar bijvoorbeeld nog vol op Coca-Cola wordt gedronken... of we over 'slechts' 5 jaar nog steeds een iPhone hebben vind ik toch een stuk lastiger in te schatten. Erg afhankelijk zijn van één product is niet heel erg (al heeft Coca-Cola veel meer producten in haar portofolio), maar wel als de houdbaarheid van dat product beperkt kan zijn. Maar dat verklaart ook onder andere waarom Coca-Cola een veel hogere P/E heeft dan Apple.
pi_121895569
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ze niet meerdere producten aanbieden, slechts dat ze sterk afhankelijk zijn van één product, net als Apple. Hoeveel procent van de winst komt van die marginale drankjes in die lijst en hoeveel van Coca Cola en haar varianten?
Ik zal even antwoord op mezelf geven, voor de volledigheid.
quote:
The report further states that of the more than 50 billion beverage servings of all types consumed worldwide every day, beverages bearing the trademarks owned by or licensed to Coca-Cola account for approximately 1.5 billion (the latest figure in 2010 shows that now they serve 1.6 billion drinks every day). Of these, beverages bearing the trademark "Coca-Cola" or "Coke" accounted for approximately 78% of the company's total gallon sales.
pi_121895716
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:18 schreef TC03 het volgende:
. Als je wat meer affiniteit hebt met de producten en Apple een beetje kent, weet je dat het heel gek moet lopen wil Apple zichzelf uit de markt werken.
Ik was al actief in de ict in de jaren 90 en werkte toen ook al met producten van Apple en toen deden ze wel heel erg hun best om zichzelf uit de markt te werken. De situatie is wellicht anders als destijds maar het kan nog steeds, Apple is zich steeds meer op de consumentenmarkt gaan richten en en die is toch wat onvoorspelbaarder dan de zakelijke markt en al helemaal met gadgets.
pi_121895733
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef Physics het volgende:

[..]

Wat denk je dat ze zeiden over Nokia in de dumbphone tijd. Blijkbaar is de toekomst van AAPL voorspellen alleen voorbestemd aan Apple fans.
Die Apple pas ontdekt hebben met de ipod of iphone
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:29:22 #150
45206 Pietverdriet
pi_121895821
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, en Nokia is op hun bek gegaan omdat ze bang waren om te veranderen, terwijl Apple daar juist niet bang voor is. Zij hebben eigenhandig hun succesvolle iPod-lijn de nek omgedraaid door met de iPhone te komen. Welk ander bedrijf zou dat durven?
Nokia was ooit fabrikant van kaplaarzen en autobanden.
Die dachten, laten we de mobile telefonie markt opgaan, dat is de toekomst.
Ze waren daarmee giga succesvol, maar ze hielden dat niet vol, gingen niet met hun tijd mee.
Apple waren een stel freaks die dachten, we gaan computers maken die het beter doen dan anderen.
Waren succesvol, maar na een tijd ging het mis.
Ze draaiden de tent om en gingen hippe computers maken, met een compleet ander OS gebaseerd op unix
Succes
Daar werden ze echter niet groot mee. Dure onderdelen, risc processoren
Zaak werd omgegooid, standaard onderdelen
Succes
PC markt geen groeimarkt meer, reutel
Men ging MP3 spelers maken, de iPod, maar wisten de muziekindustrie en filmindustrie aan zich te binden
Succes
Men ging verder met de mp3 speler en het werd een telefoon, een tablet,
GIGA succes.

Mijn punt is, Nokia wist 1 keer een grote ommezwaai te maken, Apple keer op keer. Das knap, heel knap. Ik zie Nokia dat niet nog een keer doen.

Apple heeft onder die John Skully niet aangedurft de onderwijsmarkt voor computers te riskeren voor expansie, dat was te lucratief, en dat koste Jobs zijn kop en Apple ging daar uiteindelijk bijna aan onderdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')