Hoiquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:46 schreef passle het volgende:
Eerste post![]()
Ik weet niet of het al gepost is, maar ik heb een theorie over de opdracht waarbij Paulien en Zarayda the big 5 moesten fotograferen. De opdracht is: Fotografeer the big 5. Punt. Maar wanneer ze bij tania komen, begint ze gelijk te roepen over sleutels, en bevrijden, etc. Ik denk dat als ze iemand vrij laten, er geld afgaat van het totaal te winnen bedrag. Ze hadden alleen the big 5 moeten fotograferen, en op het einde bij Tim de moeilijke keuze moeten maken, willen we geld, of willen we Tim? Daarom was Tim ook zo verbaasd dat ze hem er zo snel uitlieten.
Dit maakt voor mij twee mensen verdacht, Tania, die gelijk over de sleutels en het vrij laten begon. En Zarayda, die nog voor er maar wat gevraagd was, Tim uit z'n kooi liet.
Dan nog iets over de executie. Het viel mij op dat de kaartjes steeds om en om waren. Eerste hand: groen links. Tweede hand: groen rechts. Derde hand: groen links. Etcetera etcetera. De mol wist deze volgorde natuurlijk, en de mol wilt iemand graag z'n scherm laten zien. Tania was de enige die een rood kaartje trok, en haar verbondgenootje het scherm liet zien.
Just my two cents, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Ik denk ook dat ze terug bij Art alleen foto's bij zich hadden moeten hebben en geen mensen. Goeie molactie dus!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:29 schreef Lady-Miekie het volgende:
[..]
Tania zei meteen dat ze haar en de rest moesten bevrijden. Maar Art had alleen gezegd dat ze de big 5 moesten spotten (wat Paulien ook aan Tania vertelde), geen woord over bevrijden. Art zei wel dat er "veel geld kan verdiend worden", maar ook niet hoe...
Art heeft zelfs niet gezegd dat ze de big 5 moesten fotograferen, maar wat moet je anders met een camera? Logische conclusie dus van Paulien en Zarayda dat ze die big 5 op de gevoelige digitale plaat vast leggen. Vaag (of juist niet want ze hadden de big 5 ook alle vijf meegenomen dus waarom de foto's checken) dat er dan na de opdracht totaal niet naar de camera gevraagd wordt...
Ja, dan heb ik 1 kandidaat minder om op te letten, die is dan zeker niet de molquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Jij wil voor je de aflevering terug gaat kijken weten wie er af is gevallen?
Da's ook een redenatiequote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:09 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ja, dan heb ik 1 kandidaat minder om op te letten, die is dan zeker niet de mol
Doet de site bij jullie ook 'raar', dat er nu alleen bij Carolien nog cijfers staan en de rest qua verdenking op 0 staat? (en dus geen afvallers en Tim er weer in, maar dit klopt geloof ik ook)quote:
Ja was gister al iets mee aan de hand geloof ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:15 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Doet de site bij jullie ook 'raar', dat er nu alleen bij Carolien nog cijfers staan en de rest qua verdenking op 0 staat? (en dus geen afvallers en Tim er weer in, maar dit klopt geloof ik ook)
Plus het eerdere scherm dat for his eyes only was.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:33 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Muzikale aanwijzing voor de afvaller deze week is: Sheena Easton - For Your Eyes Only
Enige wat ik erbij kan bedenken is dat de bijbehorende film uit 1981 is, net als Tim...
We've got himquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus het eerdere scherm dat for his eyes only was.
Oeps, sorryquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:05 schreef Lady-Miekie het volgende:
[..]
Hoi![]()
Was mij ook al opgevallen
[..]
Ik denk ook dat ze terug bij Art alleen foto's bij zich hadden moeten hebben en geen mensen. Goeie molactie dus!
Ik heb de aflevering van gisteren nog niet gezien, dus weet niet of Tim is 'teruggekocht', maar ALS dit het geval is, dan lijkt het mij idd ook logisch dat degene die kon worden teruggekocht idd anders echt zou zijn afgevallen. Als redactie puur op 'willekeur' zou gaan met het idee dat diegene toch weer terug het spel in kan, neem je wel een heel groot risico: voor hetzelfde geldt wordt iemand niet teruggekocht. OF je moet zeker weten als redactie enz dat je de mol de opdracht kan geven iemand terug te kopen....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:18 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat klopt. Mocht Tim moeten worden teruggekocht, dan kunnen we er (denk ik) vanuit gaan dat hij de test ook echt het slechtste heeft gemaakt. Als hij sowieso terugkomt, of een aparte opdracht krijgt (inschatten hoe de kandidaten het gaan doen tijdens de opdrachten bijvoorbeeld) dan kan het ook random gekozen zijn of vanuit de redactie besloten.
Daniel op die fotoquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:48 schreef 5thencounter het volgende:
Maar de Mol steek zijn vingers om te kotsen...![]()
[ afbeelding ]
Ook gespot inderdaad, klonk raar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:13 schreef Kings het volgende:
Vonden jullie bij carolien tijdens het maken van de test haar uitsprak over de verdenking van Tim ook zo raar klinken? Het lijkt wel of ze 'timta' zegt, het klinkt iig niet naar 'haars'...
Timtania zei iemand in een ander topic..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:13 schreef Kings het volgende:
Vonden jullie bij carolien tijdens het maken van de test haar uitsprak over de verdenking van Tim ook zo raar klinken? Het lijkt wel of ze 'timta' zegt, het klinkt iig niet naar 'haars'...
Als ze dezelfde fout maken als vorig seizoen weten we al dat Tania en Daniel er niet uit gaanquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:21 schreef 5thencounter het volgende:
Nahh.. één pluspunt,volgende week ligt er wél een uit eindelijk!![]()
[ afbeelding ]
Dit zei ze ook. Zo van 'mijn Mol op dit moment is.... mmmmmmm timtania.'quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Timtania zei iemand in een ander topic..
Hoezo?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:43 schreef booo het volgende:
[..]
Als ze dezelfde fout maken als vorig seizoen weten we al dat Tania en Daniel er niet uit gaan
Aha, dus gewoon een lollige manier van uitleggen dat ze aan het spreiden is...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Timtania zei iemand in een ander topic..
HALLO, hier ben ik : de molquote:
Ik verwacht niet dat hij de mol is, maar het zou deze actie wel nóg grappiger makenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:38 schreef ejiraM het volgende:
[..]
HALLO, hier ben ik : de mol![]()
![]()
Zou het ergens een heel grappige, maar ook wel een heel slappe hint vinden
Volgens mij was het vorig seizoen, toen lieten ze in de promo het rode scherm van de week daarop zien en toen kon je daaruit al opmaken voor wie dat scherm was. Omdat Art dus de afvaller aankeek.quote:
Nee, omdat je kon zien welke naam hij intypte.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:36 schreef booo het volgende:
[..]
Volgens mij was het vorig seizoen, toen lieten ze in de promo het rode scherm van de week daarop zien en toen kon je daaruit al opmaken voor wie dat scherm was. Omdat Art dus de afvaller aankeek.
Oh grapje, okequote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, omdat je kon zien welke naam hij intypte.
De regie die een van de meest belangrijke momenten van een aflevering eruit knipt? Een rood scherm? , no way...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:12 schreef 5thencounter het volgende:
En flink zitten liegen, onze Timmetje... alles voor het Spel?
[ afbeelding ]
Jôh, ze telt gewoon mislukte "bondgenootjes" af...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:37 schreef IPA het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde van tunnelvisie, ik verdenk iedereen namelijk
Wat mij opviel in de uitzending, vrij aan het begin van de uitzending (1 minuut na het intro ofzo), was dat Carolien voor mijn gevoel het woordje mol een beetje maakte met haar handen. Net even op uitzending gemist terug gekeken en het viel eigenlijk wel mee volgens mij, maar wel ff een verduidelijking voor gemaakt:
[ afbeelding ]
Volgorde was (in de uitzending) LMO en als je niet spiegelt en draait dan is het ook wel heel ver gezocht, maar ik vond de beweging van de O met haar hand een beetje raar geplaatst. Toen ik terug ging kijken kon ik dus ook de letters L en M maken, maar wel met heel veel fantasie.
Weet ik, maar ik vond de 0 een raar gebaar. Ik verbind er verder ook geen conclusies aan, zoals ik al zei: ik verdenk iedereenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:45 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Jôh, ze telt gewoon mislukte "bondgenootjes" af...
[ afbeelding ]
aha, nou dan "tunnel" wel gewoon verder... as Donderdag zal het gelukkig weer business as usual gaan worden hoop ik, na dit slordige "corrigeren" van het deelnemers aantal...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:57 schreef IPA het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik vond de 0 een raar gebaar. Ik verbind er verder ook geen conclusies aan, zoals ik al zei: ik verdenk iedereen
a. Geen klinker als beginletter.twitter:IkBenDeMol twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 19:46:54Wie is de Mol? in Wie is de Mol? 31012013. #widm reageer retweet
Ja Ewout, Janine en Arjen kunnen het niet zijn hè. Enkel Kees of Paulien kan dit getwitterd hebben lijkt me. Het is immers het account van de Mol!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:01 schreef debuurvrouw het volgende:
De rij erboven zit Ewout, Janine Arjen, en naast PUlien zit volgens mij Kees, voor de kijkers links.
Wie?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:21 schreef jcdragon het volgende:
Van twitter @ikbendemol
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was het niet JP of Anton?
Dat kan, maar dat zou je dan ook kunnen interpreteren als juist een hint naar Paulien of Kees. Het is iig een sterke hint!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:25 schreef Pino112 het volgende:
Volgens mij twittert de Mol zelf.
Die foto van Jor_Dii impliceert dat Paulien dat gedaan heeft ja, maar wie zegt dat niet iemand alleen voor de foto daar is gaan zitten oid?
Het is wel WIDM he
Anton is de maker van WIDM en JP is kandidatencoach.quote:
Ja, of juist om ons op een dwaalspoor te zetten..quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat zou je dan ook kunnen interpreteren als juist een hint naar Paulien of Kees. Het is iig een sterke hint!
quote:Ik heb een mogelijke hint gevonden in de tweets!!!! Het heeft te maken met volgende week. Het enkel-enkel-dubbel-dubbel-dansje. Het dansje komt overeen met de beginklinkers van alle tweets. Let op:
De eerste tweet begint met 1 klinker, de tweede ook, de derde en vierde tweet met dubbele klinkers. En dat gaat op voor alle tweets tot nu toe! En dan de laaste WIDM WIDM dubbel dubbel!!!
O,O,OO,OO,E,E,EE,EE,I,A,EE,OO,I,O,EE,WIDM,WIDM!!!!
Enkel enkel dubbel dubbel.
Wat denken jullie? Zou het wat zijn?
Die is wel goed gevondenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Een andere aanwijzing die naar Kees zou kunnen leiden (van het widm.com forum):
[..]
omdat het zijn dansje was?quote:Op zondag 27 januari 2013 10:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Die is wel goed gevondenmaar waarom wijst die naar Kees?
Maar waarom zou dat dan naar Kees leiden, en niet naar iemand anders? Het dansje was van die Lodge waar ze waren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Een andere aanwijzing die naar Kees zou kunnen leiden (van het widm.com forum):
[..]
Als er deelnememers en/of naaste vriendjes spelbederf gaan twitteren kunnen we wel stoppen hier toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 09:27 schreef kenwel het volgende:
Zou er aan de hand van deze tweet toch 2 personen uit gaan volgende week?
Of ben ik nu in soort van tunnelvisie belandt. Toch blijf ik nog even bij Daniël als mol en winnaar/mol Carolien.
Zo vaak, waarom?quote:Op maandag 28 januari 2013 12:32 schreef El.Wulfo het volgende:
Wie hier heeft er trouwens al ooit het woord "lumineuze" gebruikt?
Ik gebruik het namelijk nooit en zie Zarayda er eigenlijk ook niet voor aan. Vond het opvallend in combinatie met de invallende duisternis tijdens het openmaken van de kokers.quote:
Wanneer zei ze het en in welke context? Is me niet eens opgevallen namelijk, vind het niet een heel erg vreemd woord.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:17 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Ik gebruik het namelijk nooit en zie Zarayda er eigenlijk ook niet voor aan. Vond het opvallend in combinatie met de invallende duisternis tijdens het openmaken van de kokers.
twitter:IkBenDeMol twitterde op donderdag 31-01-2013 om 15:31:13Going for (G)(M)ol(D). #widm 20:30 uur, Ned. 1 reageer retweet
Die foto's die gemaakt zijn moeten later ontwikkeld worden. daarmee kunnen ze geld verdienen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:59 schreef Markeerstift het volgende:
Wat is dat toch met die foto's maken heel de tijd. In bijna elke aflevering zit wel een foto opdracht. Is dat een hint? En dan het fotopapier in de kokers?
Dat is het nu, maar dat gaat toch niet over de foto's die op de boot zijn gemaakt? Die hebben ze meteen gezien.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:00 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Die foto's die gemaakt zijn moeten later ontwikkeld worden. daarmee kunnen ze geld verdienen.
Dat zijn dingen van de vorige opdrachten. Er komt later wel een opdracht waar ze wel die fotopapier voor nodig hebben.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:03 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Dat is het nu, maar dat gaat toch niet over de foto's die op de boot zijn gemaakt? Die hebben ze meteen gezien.
En in de envelop bij aflevering 1 opdracht 1 zaten ook foto's waarmee ze hun bestemming konden vinden?
Ja, ze bedoelt dan ook dat daar misschien een hint in zit. Dat foto's wel een behoorlijke rode draad door het geheel zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:05 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Dat zijn dingen van de vorige opdrachten. Er komt later wel een opdracht waar ze wel die fotopapier voor nodig hebben.
Dat bedoelde ik inderdaad!quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, ze bedoelt dan ook dat daar misschien een hint in zit. Dat foto's wel een behoorlijke rode draad door het geheel zijn.
Misschien staat op de foto's van elke opdracht de mol?quote:
Ziet er meer uit als een draadje van kleding. Ze had toch een rood vest?quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:40 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]
Is iemand deze rode M opgevallen bij de jokers van Paulien?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:30 schreef Principessa het volgende:
Het viel me op dat Tim 2 afleveringen (toen hij geen rood scherm kreeg en in de kooi) een t-shirt aan had waarop 'Adrian' te lezen was. Ik dacht meteen aan Adrian Mole...
Mijn man keek zo:toen ik het vertelde..
Holy shitquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat denken we hiervan??? Kees of Paulien de Mol?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |